News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Nortunen avautuu: Suomi, maailman paras maa.

Started by L.N, 13.08.2011, 13:57:13

Previous topic - Next topic

L.N

Esipuhe:

Ennen kuin alat lukemaan alla olevaa kirjoitustani nouse ylös ja tee asento. Ei vaan, käy keittämässä kuppi kaffia, istu mukavasti, keskity ja rentoudu. Lue teksini rauhassa ajatuksen kanssa, älä harpomalla ja hosumalla, kuten netissä on usein (minullakin) tapana ja mieti onko juttu pelkkää jonninjoutavaa höpötystä, vai onkohan siinä mitään sisältöä ja sanomaa.

Yritin tiivistää ajatuksiani mahdollisimman tiukkaan pakettiin. Syvällisemmin keskustelen ja kiusaan ihmisiä sitten kalareissuilla nuotion ääressä tai saunan lauteilla. "Lillukanvarsiin" ei kannata puuttua, se ei palvele ketään, ei lukijaa ei kirjoittajaa. Et sä kuitenkaan sitä kaffia käynyt keittämässä, mutta aloitellaan silti:

___________________________________________________________________________________

Suomi, maailman paras maa.

Eräässä laulussa lauletaan seuraavalla tavalla: On lottovoitto syntyä Suomeen. Tästä olen samaa mieltä. Kuusi plus lisänumero nyt vähintään. Toisaalta, en omakohtaisesti tiedä paremmasta tai huonommasta maasta asua ja elää, mutta kouluissa saamani opin, yleissivistyksen ja aktiivisen uutisoinnin seuraajana voin yhtyä laulun sanoihin ja koti-karaoken harrastajana vaikkapa laulaakin.

Myös kulunut fraasi: Suomi on vapaa maa, pitää mielestäni paikkansa. Voin tehdä lain sallimissa rajoissa ihan mitä haluan.Voin itse määrätä täysin elämästäni, lähes rajoituksetta. Voin kouluttaa itseäni vaikka ydinfyysikoksi tai painaa hanttihommia ikäni. Voin tehdä vapaa-ajallani ihan mitä minua huvittaa. Voin maata sohvanpohjalla ryypäten itseni hengiltä tai harrastaa vaikkapa kalastusta, urheilua, kulttuuria...ihan mitä vaan. Omia valintojani. Mikään eikä kukaan voi estää minua.

Jos väität vastaan, niin avaa TV ja katso uutiset. Kaikkialla maailmassa ei niin vain valita. Jos et tee työtä, kuolet nälkään. Olet toista mieltä kuin virallinen totuus, pääset vaivoistasi jne.

Rakastan suomea, suomalaisuutta. Neljää vuodenaikaa (paitsi talvi voisi olla puolet lyhyempi), luontoa, maalaismaisemaa. On mukavaa katsella pariskuntia iltakävelyillä tuulipukuineen, kaljamahoineen. Hymyillä hiljaa mielessään hississä junteille jurottaville suomalaisille sanomatta itsekään mitään. Ei tietenkään. Oman maan uudet perunat ja itse pyydystetty kala, perheen yhteinen lauantaisauna.

Rakastan fiilistellä! Katsoa Youtubesta kerta toisensa jälkeen Suomen jääkiekkomaajoukkueen tähtihetkiä, kuunnella miten Klamydian Vesa Jokinen laulaa koko sydämestään Pohojammaasta (olen kotoisin Vaasasta), kotimaastamme, suomalaisuudesta. Tuntematon sotilas on tullut luettua jokusen kerran. Talvisota, Rukajärventie, Etulinjan edessä, Tali-Ihantala, Miesten vuoro ja Raid- sarjan parissa on itketty monet kyyneleet ja iho on ollut kananlihalla tunti kaupalla.

Voin kulkea vapaana miehenä missä ikinä minua huvittaa tai perustaa perheen ja asettua aloilleni. Saan kasvattaa lapseni joko idyllisessä maaseudun rauhassa tai ruuhkaisessa ja meluisassa kaupungissa.

Voin kulkea terveellä maalaisjärjellä varustettuna (lähes) missä vaan, (lähes) milloin vaan, pelkäämättä, vapaana. Saan kulkea, elää ja nauttia puhtaasta luonnosta, tasa-arvoisesta ja turvallisesta Suomesta.

Kaikki on täysin omissa käsissä, sitä ei pysty kiistämään kukaan.

Verojen maksusta en tykkää, mutta osallistumalla omalla pienellä euromäärälläni Suomen hyvinvointivaltion kustannuksiin saan myös rahoilleni vastinetta.
Syntyessäni sairaalan synnytyssalissa ensimmäisenä minua oli (kai?) vastassa koulutetun kätilön kädet. Seuraavaksi lääkäri tutki ja totesi suhtkoht ok-tyypiksi. Sain neuvolapalvelut, rokotukset (ai!), päivähoidon, peruskoulutuksen, kouluruuan (yäk ja nam) ja ammattikoulutuksen. Sain kaiken tämän ilmaiseksi! Tai ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Jokainen saa laskeskella, pohtia ja filosofoida olivatko nämä kaikki ilmaista, minusta oli.

On surullista, että veroeuroistani liian suuri osa menee kaikenlaiseen hömppään, kuten herrojen ja Etelä-Euroopan pilipaliukkojen taskuun. Tämän hulluuden jarruttamiseksi ja pysäyttämiseksi on vain yksi lääke: Perussuomalaiset.

Ensimmäisessä kesätyössäni ruoppaajan kansimiehenä (Mikään miäs ollut, vaan poikanen) aloin maksella ilmaista koulutusta, terveydenhuoltoa ym. takaisinpäin, oman pienen osuuteni. Suoritin myös varusmiespalveluksen (pstk alik.) ja tein sen mielelläni, sillä mm. edellä mainitsemiani ilmaisia ja hyviä asioita kannattaa ehdottomasti puolustaa ja suojella.

Näin tämän homman kuuluisi pelata ja toimia ja näinhän se pelaa ja toimiikin! Suomi on hieno maa!

Kuten sanoin, edellä mainitut asiat ovat kaikki omia valintoja. Jokainen valitsee oman tiensä eikä sitä ei voi kukaan, eikä mikään estää. Suomi on vapaa maa.

Mutta. Nyt tulee se iso Mutta ja Jos.

Entäs sitten, jos valinnat eivät syystä tai toisesta olekaan omissa käsissä?  Mikäli olenkin dementiaa sairastava vanhus, joudun väkivalta- tai seksuaalirikoksen uhriksi, vammaudun liikunta- ja/tai puhekyvyttömäksi onnettomuudessa tai joku perhepiiristäni joutuu kokemaan jonkun edellä mainituista. Entäs, jos ostankin hometalon ja menetän kieron juristin vuoksi sekä kotini, että kaiken omaisuuteni. Kun asiat eivät olekaan enää omissa käsissä, hyvinvointivaltio vaihtuu hetkessä kehitysmaaksi ja helvetiksi.

Oikeuden antamat "tuomiot" saavat minut raivon valtaan. Jos totta puhutaan, niin olen jo niin turhautunut ja jotenkin turtunut, etten enää viitsi edes lukea iltapäivälehtien rikos- ja oikeusjuttuja. Suomi ei ole oikeusvaltio. Olen usein miettinyt, että mitä tuomarit, seksuaalirikollisten ja murhaajien asianajajat ajattelevat illalla painaessaan pään tyynyyn ja miten he saavat ylipäätään nukutuksi?

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä perussuomalaista.. Olen suomalainen, rakastan maatani, olen perussuomalainen. Koska kerron ja näytän sen avoimesti olen siis äärinationalisti, natsi, leijonakorumies, juntti, urpo, rallista ja makkarasta pitävä vyölaukku-sukatsandaaleissa-antisankari. No vyölaukkua en sentään käytä, mutta voisin toki tatuoida sellaisen hämäykseksi suomalaismalliseen vatsaani. Tällaisen leiman lyö minun ja kaltaisteni otsaan valtamedia, "eliitti", kilpailevien puolueiden katkerat häviäjät  ja muut Suomen vihaajat. Kylläpäs leimaavat, älkää väittäkö muuta, sillä kaikki muu on valetta.

Tuntuu pahalta. Tuntuu uskomattomalta. Olen tavallinen kotimaatani rakastava  suomalainen mies. Olen B-luokan kansalainen. Mielipiteeni ovat vääriä, enkä osaa kantaa vastuuta.

Perussuomalaisia usein haukutaan populismin harrastamisesta. Onko siinä populismissa, eli kansan suosioon perustuvassa politiikassa, jotain väärää? Mikä siitä tekee niin outoa, kummallista tai halveksittavaa, kun kuuntelee mitä Suomen kansa on mieltä mistäkin, mikä asia on hyvin ja mille pitäisi tehdä jotain? Voin antaa ilmaisen vinkin hallituspuolueille: käykää mittauttamassa kannatusprosenttinne Kreikassa, siellä teilläkin olisi komeat lukemat.

Mitäköhän mahtavat tuumia kiikkustuoleistaan ja sankarihautausmaiden nurmen alta ne itsenäisyytemme rintamalla voittaneet miehet, jotka taistelivat kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta? Ovatkohan he ylpeitä Suomen eliitistä, jotka veivät kotimaamme Euroopan Unioniin muiden pompoteltavaksi? Minä ja Sinä maksamme kreikkalaisen eläkkeet. He jäävät istumaan terassille alle 50-vuotiaina. Suomessa sen maksamiseksi vaaditaan työurien pidentämistä.

Saadaksemme muutosta lakeihin ja asetuksiin sekä yleensäkin Suomen ja suomalaisuuden kunnioittamiseen on kaikki usko ja toivo laitettava perussuomalaisiin. Tie parempaan on pitkä, lohduton, epätoivoinen ja jopa vaarallinen. Aivan kuin Taru Sormusten Herrasta-elokuvassa, jossa Frodo ja Sam kulkivat yksin raskasta tietään, samalla kun Merri, Pippin ja koko Keskimaa tukivat heitä omalla taustatyöllään.

Nykyinen Suomen tulevaisuus ja etenkin suunnan kääntäminen on mielestäni perussuomalaisten varassa. Tai ei se ole edes mikään mielipide, se on fakta, vai kuvitteleeko joku että jokin muu puolue, kuin perussuomalaiset pitävät meidän suomalaisten puolta. ( M2011 sekä satunnaiset yksittäiset henkilöt yli puoluerajojen pois lukien.)   

________________________________________________________________

Frodo ja Sam, Soini ja Halla-aho. Nostan joukkoon vielä yhden suuren miehen, Pauli Vahteran, jonka viisaus ja karisma riittävät hyvin ottamaan Merrinin ja Pippinin roolin yksinään.

Sauronin joukot; vihreät örkit sekä suvaitsevaisuuden Nazgulit yrittävät viimeiseen asti estää sormusten ritareita saavuttamasta päämääräänsä keinoilla millä hyvänsä.

Konnun väen miekat ovatkin hohtaneet tauotta sinisenä viime aikoina örkkien rivien ja hyökkäysten vahvistuessa. Örkkien lisäksi myös isot pahat mediapeikot heiluttelevat vihanuijiaan. Onneksi iskut ovat menneet pääsääntöisesti ohi tai jopa osuneet omiin karvaisiin ja niljakkaisiin nilkkoihin. Sormusten ritarit ovat kestäneet.

Uskon, toivon ja pelkään että vielä koittaa se päivä, jolloin näille kolmelle suurelle sormusten ritarille, Soinille, Halla-aholle ja Vahteralle, kumartavat muutkin kuin Rohanin ratsastajat.

Grima-käärmekielen myrkyttämät päättäjät ja kansalaiset yksi toisensa jälkeen havahtuvat todellisuuteen. Ennemmin tai myöhemmin. Kukin tyylillään. Merkkejä on jo ilmassa. Erään punaisen joukon keulakuvana toiminut verkkosukkainen haltiakin, vaihtoi haltiamongerruksen selvään suomen kieleen ja lausui: Maassa maan tavalla.

Uskon, sillä se antaa voimia tähän päivään ja uskoa huomiseen. Toivon, sillä tahdon suomen "eliitin" harrastaman Euroopan perseennuolennan, järjettömän suvaitsevaisuuden ja moraalittomuuden loppuvan. Pelkään pahoin, että joudumme hengittämään vielä pitkään Mordonin raskasta ilmaa, ennenkuin median, suvaitsevaisten, monikulttuurin ihailijoiden, "asiantuntijoiden & tutkijoiden" ja vihreiden yhdessä takoma sormus on pudotettu sulamaan Tuomiovuoren uumeniin.

________________________________________________________________

Olen 35-vuotias onnellinen 3- ja 7-vuotiaiden poikien ja avovaimon kanssa asusteleva perheenisä. Tavallinen suomalainen mies, perussuomalainen. Kuten varmasti tekstistäni kävi selväksi, mikäli maltoit sen hosumatta lukea, arvostan yli kaiken tavallisia suomalaisia arvoja, perinteitä, perhettä, oikeudenmukaisuutta ja turvallista ja tavallista arkea.

Luottamustehtäviäni hoidan Keski-Suomessa, pienessä Hankasalmen kunnassa, kunnanvaltuutettuna sekä sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsenenä. 2011 Eduskuntavaaleissa saamani äänet, 2427, riittivät varavarakansanedustajaksi.

Myönnän, että minulla on myös ennakkoluuloja sekä olettamuksia joita en voi faktoilla perustella. On olemassa joitain nimeltä mainitsemattomia ihmisryhmiä, ihmistyyppejä, puolueita ja poliitikkoja, joita vatsani yksinkertaisesti kestä. Heidän aattensa ja mielipiteensä oksettavat minua. Epäilemättä myös toisinpäin. Silti me kaikki mahdumme hyvin asumaan sovussa Suomessa, maailman parhaassa maassa.

Suomi on vapaa maa. Vapauden suurin aste on se, kun suomalainen katselee omalle vapaalle maalleen ilman paskalakeja, ilman uusia aselakeja, ilman uusia takanpolton kieltäviä lakeja, ilman uusia energiaveroja, ilman syyllistäviä viherpiiperöitä ja ilman kaikkea sitä pohjatonta sontaa, jonka hallitus vapaan ihmisen päälle kaataa yhä kiihtyvässä tahdissa.

Lasse Nortunen, perussuomalaiset, Hankasalmi

Octavius

Hieno julistus. Kunnallisvaalit ovat ovella.

Printtaa teksti A4:lle ja jaa se kaikkiin Hankasalmen postilaatikoihin.

Nyt vallankumous jatkuu, perkele.

Jos haluat olla nöyrä munille potkittu euro-orja, äänestä valtapuolueita. Jos haluat vapaan Suomen ja vapaat ihmiset äänestä Lasse Nortusta.

Yksinkertaista.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

guest3656

Hienoa, että Hankasalmeltakin löytyy älykköjä. Hankasalmihan on muistaakseni huoltoasema Jyväskylän ja Kuopion välimaastossa. Huoltoasema on kuuluisa siitä, ettei siellä saa tupakoida eikä juoda olutta.

On outoa Lasse, ettet puutu tällaisiin perustavaa laatua oleviin epäkohtiin mutta kuitenkin ratkaiset Suomen "kestävyysvajeen" sivulauseen puolikkaassa tyyliin "On surullista, että veroeuroistani liian suuri osa menee kaikenlaiseen hömppään, kuten herrojen ja Etelä-Euroopan pilipaliukkojen taskuun. Tämän hulluuden jarruttamiseksi ja pysäyttämiseksi on vain yksi lääke: Perussuomalaiset."

Helsingin näkökulmasta vaalikampanjasi avausta voi pitää junttimaisena ja mauttomana. Kehotan sinua lukemaan ajatuksella enemmän Homman keskusteluja ja hankkimaan tietoa poliittisen debatin mahdollistamiseksi tulevassa elämässäsi. Emme tarvitse lisää Hakkaraisen kavereita median otsikoihin.

Kaikkea hyvää sinulle.  :D

Lahti-Saloranta

Eräs Hankasalmelta lähtöisin oleva ystäväni kertoi että olit viime kunnallisvaaleissa ainut perussuomalaisten ehdokas ja sait eniten henkilökohtaisia ääniä kunnassa. Sait myös eduskuntavaaleissa Hankasalmelta huiman äärimäärän joka oikeuttaisi useampaan kunnanvaltuutettuun joten kysyisin onko Hankasalmella esiintynyt kiinnostusta asettua persujen kunnallisvaaliehdokkaiksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ttw

Lasselta vahva kirjoitus. Kuten Octavius mainitsikin niin aika hyvää kunnallisvaalimatskuakin. Jytkyjä jatkossa tulossa kautta maan  ;D Suomensyöjät ja muut suomalaisuutta vihaavat sekä häpeävät näkevät tälläiset kirjoitukset varmaan urpoina tai juntteina, mutta niistä ei nyt kannata välittää muutenkaan. Kirjoitus sopii muuten sinne mitä hyvää suomalaisuudessa on ketjuun myös erittäin hienosti.  
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

L.N

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 13.08.2011, 22:49:13
Hienoa, että Hankasalmeltakin löytyy älykköjä. 1.Hankasalmihan on muistaakseni huoltoasema Jyväskylän ja Kuopion välimaastossa. Huoltoasema on kuuluisa siitä, ettei siellä saa tupakoida eikä juoda olutta.

On outoa Lasse, ettet puutu tällaisiin perustavaa laatua oleviin epäkohtiin mutta kuitenkin ratkaiset Suomen "kestävyysvajeen" sivulauseen puolikkaassa tyyliin "On surullista, että veroeuroistani liian suuri osa menee kaikenlaiseen hömppään, kuten herrojen ja Etelä-Euroopan pilipaliukkojen taskuun. Tämän hulluuden jarruttamiseksi ja pysäyttämiseksi on vain yksi lääke: Perussuomalaiset."

2. Helsingin näkökulmasta vaalikampanjasi avausta voi pitää junttimaisena ja mauttomana. 3.Kehotan sinua lukemaan ajatuksella enemmän Homman keskusteluja ja hankkimaan tietoa poliittisen debatin mahdollistamiseksi tulevassa elämässäsi. 4.Emme tarvitse lisää Hakkaraisen kavereita median otsikoihin.

Kaikkea hyvää sinulle.  :D

1. Muistat väärin. Saa polttaa. Totta on se, ettei huoltoasemalla myydä tupakkaa tai olutta, paitsi ykköstä.

2. Kiitos mielipiteestäsi. Kiinnostaisi vielä, että mikä siitä teki mauttoman? Tämä mikään kampanjan avaus ole. En ole vielä päättänyt edes lähdenkö mukaan ensi syksynä kuntavaaleihin.

3. Jotenkin nyt tuntuu siltä, että nyt ei joku kaupunkisuunnittelija ole lukenut tekstiäni ajatuksen kanssa.

4. No kannattaa sitten vinkata Hakkaraiselle ja sen kavereille.

Quote from: Lahti-Saloranta on 13.08.2011, 23:19:39
Eräs Hankasalmelta lähtöisin oleva ystäväni kertoi että olit viime kunnallisvaaleissa ainut perussuomalaisten ehdokas ja sait eniten henkilökohtaisia ääniä kunnassa. Sait myös eduskuntavaaleissa Hankasalmelta huiman äärimäärän joka oikeuttaisi useampaan kunnanvaltuutettuun joten kysyisin 5. onko Hankasalmella esiintynyt kiinnostusta asettua persujen kunnallisvaaliehdokkaiksi.

5. Valittettavasti kiinnostus on ollut olematonta. Täältä lisää: http://hommaforum.org/index.php/topic,47680.msg736165.html#msg736165

guest3656

Quote from: Lasse Nortunen on 14.08.2011, 10:30:27

2. Kiitos mielipiteestäsi. Kiinnostaisi vielä, että mikä siitä teki mauttoman? Tämä mikään kampanjan avaus ole. En ole vielä päättänyt edes lähdenkö mukaan ensi syksynä kuntavaaleihin.

Ehkä mauton oli väärä adjektiivi. Pikemminkin naiivi. Asiat, joihin puutuit ovat ihan relevantteja. 

3. Jotenkin nyt tuntuu siltä, että nyt ei joku kaupunkisuunnittelija ole lukenut tekstiäni ajatuksen kanssa.

Kyllä olen lukenut. Vähän hassulta kuulostaa esim. tämä aikuisen miehen kirjoittamaksi:

Quote"Sain neuvolapalvelut, rokotukset (ai!), päivähoidon, peruskoulutuksen, kouluruuan (yäk ja nam) ja ammattikoulutuksen. Sain kaiken tämän ilmaiseksi! Tai ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Jokainen saa laskeskella, pohtia ja filosofoida olivatko nämä kaikki ilmaista, minusta oli."

L.N

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 15.08.2011, 00:30:46

Ehkä mauton oli väärä adjektiivi. Pikemminkin naiivi. Asiat, joihin puutuit ovat ihan relevantteja. 

Kyllä olen lukenut. Vähän hassulta kuulostaa esim. tämä aikuisen miehen kirjoittamaksi:

Quote"Sain neuvolapalvelut, rokotukset (ai!), päivähoidon, peruskoulutuksen, kouluruuan (yäk ja nam) ja ammattikoulutuksen. Sain kaiken tämän ilmaiseksi! Tai ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Jokainen saa laskeskella, pohtia ja filosofoida olivatko nämä kaikki ilmaista, minusta oli."

Ok. Kirjoitan aina omana itsenäni, omalla tyylilläni. Joku tykkää, joku ei. Tarkoitus on myös kirjoittaa aina niin ettei kenenkään tarvitse tulkita ja arvailla mitä yritän milloinkin sanoa. Jos yrittäisin kirjoittaa jollain muulla tavalla, valehtelisin sekä itselleni että lukijoille.

-Lasse-

Nuivake

Hyvä kirjoitus!

Mitä tulee kaupunkisuunnittelijan heittoihin, unohdamme helposti että olemme yksilöitä ja vieläpä erilaisia. Tässä yhteydessä tarkoitan sillä ilmaisutapaa ja tyyliä. Tasapaksu ja väritön ovat termejä, joista tulee mieleen klassinen poliitikko, Persut ovat siinä mielessä myös raikas tuulahdus, asioista kun puhutaan omalla suulla ja tyylillä!
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Farrow

Paljon oli hyvää tuossa sun kirjoituksessasi.

Mutta. Iso mutta...
QuoteNykyinen Suomen tulevaisuus ja etenkin suunnan kääntäminen on mielestäni perussuomalaisten varassa. Tai ei se ole edes mikään mielipide, se on fakta, vai kuvitteleeko joku että jokin muu puolue, kuin perussuomalaiset pitävät meidän suomalaisten puolta.

Fakta..? Mun mielestä tuo lausahduksesi on kaikkien muiden kuin perussuomalaisten aliarvioimista. Tietenkin hyvä että uskot "aatteeseesi" jne, mutta on melko naiivia ajatella, että vain ja ainoastaan perussuomalaisten varassa olisi tämän meidän maamme tulevaisuus. Ei. Vaan kyllä se on niin, että tulevaisuutemme on meidän kaikkien varassa. Yhteistyö on voimaa!

Sen takia tuo sun kirjoitus ei ainakaan mun silmissäni ollut kovinkaan uskottava.

Kirjoitustyyli oli kyllä ihan hyvä. :)

Mietin myös sitä, että selvästi rakastat Suomea ja pidät maatamme hyvänä paikkana asua. Näin asia onkin. Mutta: ketkä ovat olleet tätä maata rakentamassa itsenäisyydestämme lähtien tähän päivään asti? Mitkä puolueet? No, ei ainakaan perussuomalaiset! Nyt toki asia on muuttumassa, kun tuli niin iso vaalivoitto jne.

En lähtisi vielä paukuttelemaan henkseleitä, että "tulevaisuutemme on vain ja ainoastaan perussuomalaisten varassa".. Katsotaanpa nyt ensin että mitäs te persut saatte eduskunnassa aikaan. :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

L.N

Quote from: Farrow on 15.08.2011, 10:48:05
Paljon oli hyvää tuossa sun kirjoituksessasi.

Mutta. Iso mutta...
QuoteNykyinen Suomen tulevaisuus ja etenkin suunnan kääntäminen on mielestäni perussuomalaisten varassa. Tai ei se ole edes mikään mielipide, se on fakta, vai kuvitteleeko joku että jokin muu puolue, kuin perussuomalaiset pitävät meidän suomalaisten puolta.

Fakta..? Mun mielestä tuo lausahduksesi on kaikkien muiden kuin perussuomalaisten aliarvioimista. Tietenkin hyvä että uskot "aatteeseesi" jne, mutta on melko naiivia ajatella, että vain ja ainoastaan perussuomalaisten varassa olisi tämän meidän maamme tulevaisuus. Ei. Vaan kyllä se on niin, että tulevaisuutemme on meidän kaikkien varassa. Yhteistyö on voimaa!

Sen takia tuo sun kirjoitus ei ainakaan mun silmissäni ollut kovinkaan uskottava.

Kirjoitustyyli oli kyllä ihan hyvä. :)

Mietin myös sitä, että selvästi rakastat Suomea ja pidät maatamme hyvänä paikkana asua. Näin asia onkin. Mutta: ketkä ovat olleet tätä maata rakentamassa itsenäisyydestämme lähtien tähän päivään asti? Mitkä puolueet? No, ei ainakaan perussuomalaiset! Nyt toki asia on muuttumassa, kun tuli niin iso vaalivoitto jne.

En lähtisi vielä paukuttelemaan henkseleitä, että "tulevaisuutemme on vain ja ainoastaan perussuomalaisten varassa".. Katsotaanpa nyt ensin että mitäs te persut saatte eduskunnassa aikaan. :)
Pitäähän sitä nyt vähän värittää ja uhota ;D

"Unohdit" muuten lainauksestasi viimeisen lauseen:

Nykyinen Suomen tulevaisuus ja etenkin suunnan kääntäminen on mielestäni perussuomalaisten varassa. Tai ei se ole edes mikään mielipide, se on fakta, vai kuvitteleeko joku että jokin muu puolue, kuin perussuomalaiset pitävät meidän suomalaisten puolta. ( M2011 sekä satunnaiset yksittäiset henkilöt yli puoluerajojen pois lukien.)

Oikeassa olet siinä, että yhteistyötä tarvitaan ja siinä on voimaa. Sitä en kiistä. Hankalalta vaan tuntuu tuo yhteistyö. Puolueiden näkenyserot ja linjat ovat niin erilaisia, räikeinpänä esimerkkinä nyt vaikkapa PS vs. vihreet. Kuntatasolla yhteistyö on ainakin täällä huomattavasti helpompaa, jopa välttämättömyys ja elinehto.

Kiitti vaan kommenteista ja kritiikistä.

L.N

Nostelenpas tätä ylös. ( Juttuni löytyy siis ketjun ekasta viestistä)

Lauantai-ilta, kiljuämpärit alkavat olla tyhjillään ja nousuhumalat parhaimmillaan. Mikäli olen oikein laskelmoinut, niin nyt on oikea aika tarjota luettavaksi tunteellinen purkaukseni. Sakari Kuosmasen Finnlandiaa taustalle soimaan juutuupista ja kulaus jallua päälle. Samalla voi ajatella lämpimän pehmoisia ajatuksia tähtilipulle lahjoitetuista neljästätoista miljardista (14.000.000.000€) eurosta ja liittovaltio-kehityksestä.

Koskela Suomesta

Komppaan, todella. Ja ihan kaupunkilaisena suuresta suomalaisesta kaupungista. Kaupunkisuunnittelija menköön metropoliinsa pitämään pikkusormeaan pystyssä  ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

L.N

Muistinpas tuossa saunaa lämmitäessäni, että olen joskus kirjoitellut tällaisen "julistuksen". Nyt kun on lauantai-ilta ja kaikki netsit ovat korkanneet kiljutonkkansa on hyvä hetki tutustua avautumiseeni, jos kirjoitukseni on mennyt aikoinaan ohi.

-PPT-

No, jokaisessa länsimaassa ihmiset ovat sitä mieltä, että heidän maansa on maailman paras maa. Tuo on vähän sama asia kuin, että omat lapset ovat aina ne kaikkein suloisimmat kun taas muiden pennut taas rääkyviä kakaroita.

AstaTTT

Quote from: Lasse Nortunen on 15.09.2012, 19:40:48
Muistinpas tuossa saunaa lämmitäessäni, että olen joskus kirjoitellut tällaisen "julistuksen". Nyt kun on lauantai-ilta ja kaikki netsit ovat korkanneet kiljutonkkansa...

IIK, onko sulla kameravalvonta täällä! Avasin juuri äsken olutpullon! ;D

No hyvä on, menen kiltisti lukemaan.  :-*

L.N

Quote from: -PPT- on 15.09.2012, 19:53:23
No, jokaisessa länsimaassa ihmiset ovat sitä mieltä, että heidän maansa on maailman paras maa. Tuo on vähän sama asia kuin, että omat lapset ovat aina ne kaikkein suloisimmat kun taas muiden pennut taas rääkyviä kakaroita.
Varmasti näin. Mutta epäilen vahvasti, että länsimaissakin on paljon maita ja kaupunkeja joissa ajatellaan eritavoin. Esimerkkinä nyt vaikkapa Ruotsi ja etenkin Malmö, en tunne tilastoja Ruotsalaisten asumisviihtyvyydestä, mutta epäilen että ovat kovin onnellisia.

AstaTTT

Tämän ketjun voisit kaapata kunnallisvaaliketjuksesi otsikkoa vähän muokkaamalla. Aloitus on loistava.  :)

Joe

Heitäppä CV:llä.

Millä eväillä ollaan liikenteessä?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

L.N

Quote from: Joe on 15.09.2012, 21:27:53

Mitä tarkoitat? En tajunnut

sivullinen.

-PPT- sen sanoi: kaikkialla - ei edes pelkästään länsimaissa - oma maa on maailman paras. Mutta ei siinä mitään pahaa ole. Hyvä jos muutkin viihtyvät omissa maissaan. Minä olen heidänkin puolestaan onnellinen. En silti pitäisi Suomea minään erityisen vapaana tai "lottovoitto syntyä tänne" maana. Se kertoo enemmän lausunnon antajasta kuin maasta. Jos olisi käynyt rakkaan kotimaan rajojen ulkopuolella, huomaisi ettei sielläkään sen enempää synnyttämisestä tarvitse maksaa tai kadunmiestä kepillä hätistellä. Aina uuteen maahan mennessä ensin näkee sen kaiken vapauden, ja vasta paljon myöhemmin törmää niihin pahoihin vapauden rajoituksiin. Se on luonnonlaki nimeltä vieraskoreus.

Paljon hyvääkin kirjoitukseen oli tullut; järkeen se ei vetoa, mutta tunteisiin kyllä. Oikein hienoa sydäntä hipovaa taiteilua. Sopii kyllä saunan päälle luettavaksi; mukavaksi viihteeksi. Loistavinta - ja nyt huonossa mielessä - oli kuitenkin täysin järjetön vapauden ylistys:

Quote from: Lasse Nortunen on 13.08.2011, 13:57:13
Myös kulunut fraasi: Suomi on vapaa maa, pitää mielestäni paikkansa. [...]

Jos väität vastaan, niin avaa TV ja katso uutiset. Kaikkialla maailmassa ei niin vain valita. Jos et tee työtä, kuolet nälkään. Olet toista mieltä kuin virallinen totuus, pääset vaivoistasi jne.

Mitäköhän erikoista tuossa on? Siinäpä oikea pähkinä purtavaksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Joe

CV tarkoittaa tota koulutuspuolta ja työuraa. Myös harratukset ja yhteiskunnallinen toiminta jne...

Ohjeita löytyy Googlella.

Heh, myös luurangot kaapissa on kiva mainita (esim. kärsityt tuomiot ja maksamattomat sakot tms...)

Sahurin ammatti on ihan kiva, tuurijuoppoudesta voi mainita.

Rotaryklubin, kauppakamarin, Lionsklubin, vapaamuurariuden tms. jäsenyys
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Hob

Kun asiat eivät olekaan enää omissa käsissä, hyvinvointivaltio vaihtuu hetkessä kehitysmaaksi ja helvetiksi.

Nythän on siis niin, että yhteiskunnat ovat köydenvetoa uudistusmielisten ja vanhoillisten välillä. Näillä kahdella ryhmällä on toisistaan poikkeavat perusarvojärjestelmät. Yhteiskunta muuttuu sen mukaan kumpi osapuoli on sillä hetkellä niskan päällä, mutta molempia tarvitaan yhteiskunnan olemassaolon turvaamiseksi.

Hyvinvointivaltio on pohjimmiltaan vanhoillinen, konservatiivinen järjestelmä jossa on sen mukaiset arvot. Näiden arvojen tuloksena yhteiskunta on vakaa ja turvallinen, mutta taustalla on voimakas sosiaalisen yhdenmukaisuuden vaatimus. Mikäli poikkeat muotista järjestelmä voi olla hyvinkin raaka. Konservatiivinen yhteiskunta perustuu väistämättä sille, että osaa heikoimmista yksinkertaisesti poljetaan mutaan. Jottei kukaan pääse syyttämään liiallisesta liberalismin ihannoinnista totean lyhyesti, että ilman kontrollia, skaalan toisessa ääripäässä, seurauksena on kaaos.

Nyt haluankin siis kysyä: ajatko hyvinvointivaltiota vai heikoimpien asemaa? Molempia ei saa samassa paketissa.

L.N

Quote from: sivullinen. on 15.09.2012, 21:37:55
-PPT-
Paljon hyvääkin kirjoitukseen oli tullut; järkeen se ei vetoa, mutta tunteisiin kyllä. Oikein hienoa sydäntä hipovaa taiteilua. Sopii kyllä saunan päälle luettavaksi; mukavaksi viihteeksi. Loistavinta - ja nyt huonossa mielessä - oli kuitenkin täysin järjetön vapauden ylistys:

Myös kulunut fraasi: Suomi on vapaa maa, pitää mielestäni paikkansa. [...]

Mitäköhän erikoista tuossa on? Siinäpä oikea pähkinä purtavaksi.
Kiitos kommenteistasi. Ja vastaus pähkinääsi. Suomessa sekä työtön että oman mielipiteen julkaisia pysyy hengissä. Suomessa tämä on itsestäänselvyys kaikkialla maailmassa näin ei ole. Tätä tarkoitin, vai tätäkö ihmettelit?

Quote from: Joe on 15.09.2012, 21:42:10
CV tarkoittaa tota koulutuspuolta ja työuraa. Myös harratukset ja yhteiskunnallinen toiminta jne...

Ohjeita löytyy Googlella.

Heh, myös luurangot kaapissa on kiva mainita (esim. kärsityt tuomiot ja maksamattomat sakot tms...)

Sahurin ammatti on ihan kiva, tuurijuoppoudesta voi mainita.

Rotaryklubin, kauppakamarin, Lionsklubin, vapaamuurariuden tms. jäsenyys
Toki tiedän mikä CV on, mutta ihmettelen vain miksi sitä kyselet?  Luurankoni löydät tuolta: http://hommaforum.org/index.php/topic,74858.msg1114727.html#msg1114727
Tämä loppukirjoituksesi tarkoitus meni taas totaalisesti ohi.

dothefake

Quote from: Lasse Nortunen on 15.09.2012, 21:30:01
Quote from: Joe on 15.09.2012, 21:27:53

Mitä tarkoitat? En tajunnut
Tarkoitti Citroen cv:tä, liikennevinkistä päätellen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

L.N

Quote from: Hob on 15.09.2012, 22:03:14
Nyt haluankin siis kysyä: ajatko hyvinvointivaltiota vai heikoimpien asemaa? Molempia ei saa samassa paketissa.
No varsinaisesti en aja kumpaakaan, sillä olen vain 5500 asukkaan maalaispitäjän yksittäinen kunnanvaltuutettu ja perusturvalautakunnan jäsen. Täällä olen mielestäni tehnyt molempia, mutta ehkäpä suurimmat panokseni olen käyttänyt ns. heikompiosaisten aseman parantamiseen / ylläpitämiseen.

sivullinen.

Quote from: Lasse Nortunen on 15.09.2012, 22:11:01
Kiitos kommenteistasi. Ja vastaus pähkinääsi. Suomessa sekä työtön että oman mielipiteen julkaisia pysyy hengissä. Suomessa tämä on itsestäänselvyys kaikkialla maailmassa näin ei ole. Tätä tarkoitin, vai tätäkö ihmettelit?

En tuolta kannalta osaa asiaa arvioida, kun en ole muissa maissa useinkaan mieltäni julkisesti osoittanut; paitsi kerran osallistuin Saksassa mielenosoitukseen.

Pähkinä liittyi "TV uutisiin", joista pitäisi katsoa maailman tilanne, ja "viralliseen totuuteen", jota ei saa kaikkialla kyseenalaistaa; Suomessa saa.
Vielä selvemmin sama: Ensin käsket uskoa viralliseen totuuteen, jonka jälkeen sanot viralliseen totuuteen uskomisen olevan jokaisen vapaa valinta.

Mieleeni tulee,
Pohjois-Korealainen sananvapaus: Jokainen saa valita vapaasti ylistyssanat, joilla ylistää Suurta Johtajaa Kim Un-Jongia.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Lehtola

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 13.08.2011, 22:49:13
Helsingin näkökulmasta vaalikampanjasi avausta voi pitää junttimaisena ja mauttomana.

Itse en pitänyt mauttomana enkä junttimaisena, vaikken omalla mielipiteelläni edustakaan koko Helsinkiä saati sitten Tamperetta (jossa asun). Hieno teksti ja ilman Tolkien-värityksiä uppoaa varmasti myös vanhempaan väkeen. Meitä Lassen kanssa samoista asioista pitäviä (marjastus, kalastus, perhe, tuulipuvut, makkara, olut, suomi, sauna) miehiä kun on täällä Kehä Viitosen ulkopuolella melko liuta, vaikka se varmasti stadilaisen silmiin juntilta näyttääkin. Yhtä ***:ltä näyttää myös alkuperäisen tekstin juntiksi ja mauttomaksi haukkuminen.

Kaikkea hyvää Helsinkiin!

ps. olin viimeeksi eksyä Hesassa.

L.N

Quote from: sivullinen. on 16.09.2012, 00:12:10
Quote from: Lasse Nortunen on 15.09.2012, 22:11:01

En tuolta kannalta osaa asiaa arvioida, kun en ole muissa maissa useinkaan mieltäni julkisesti osoittanut; paitsi kerran osallistuin Saksassa mielenosoitukseen.

Pähkinä liittyi "TV uutisiin", joista pitäisi katsoa maailman tilanne, ja "viralliseen totuuteen", jota ei saa kaikkialla kyseenalaistaa; Suomessa saa.
Vielä selvemmin sama: Ensin käsket uskoa viralliseen totuuteen, jonka jälkeen sanot viralliseen totuuteen uskomisen olevan jokaisen vapaa valinta.

Mieleeni tulee,
Pohjois-Korealainen sananvapaus: Jokainen saa valita vapaasti ylistyssanat, joilla ylistää Suurta Johtajaa Kim Un-Jongia.
Selvennetään vielä. Voi olla että olen kirjoittanut hiukan epäselvästi. Pyysin katsomaan TV-uutiset ja katsomaan millainen meininki maailmalla on, sotaa, nälkää, kurjuutta, diktatuuria, anarkiaa jne. ja vertaamaan tätä kotimaamme tilanteeseen, vapauteen, sosiaaliturvaan jne.

Marko Parkkola

Quote from: Farrow on 15.08.2011, 10:48:05

Fakta..? Mun mielestä tuo lausahduksesi on kaikkien muiden kuin perussuomalaisten aliarvioimista.

Ei välttämättä aliarvioimista, vaan fakta. Hallituspuoleista yksikään ei halua pitää suomalaisten puolta. Esimerkkejä on tältäkin päivältä useita täällä Hommafoorumilla. Pienistä puolueista näen Muutos2011 puolueen omaavan potentiaalia, mutta muutoksen nousu valtaan, mikäli sitä koskaan tapahtuu, kestää vähintään vuosikymmenen. Keskusta taas tekee yhtä hallituksessa ja toista oppositiossa. Siitä on turha puhuakaan.

Eli on täysi fakta, että tällä hetkellä ainut puolue joka pitää suomalaisten puolta, jolla on jonkinlaisia mahdollisuuksia tehdä asioille jotain, on perussuomalaiset. Piti siitä tai ei.