News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Negatiivinen asenne

Started by Human people, 12.08.2011, 13:50:18

Previous topic - Next topic

Human people

Kuinka usein ajattelet negatiivisia asioita lähimmäisistäsi, naapureistasi ja varsinkin oudoista ihmisistä. Luulet olevasi oikeassa asiassa kuin asiassa ja muut väärässä. Politikot eivät tiedä mitään ja tekevät koko ajan vääriä ratkaisuja. Virkavalta on syvältä maahanmuuttajat tyhmiä ja laiskoja. Ihonväri merkitsee paljon samoin kulttuuri jne. Kuria yhteiskunnassa pitäisi lisätä ja kuolemantuomiot ottaa käytäntöön. Näet myös oman tulevaisuutesi hyvin epävarmana.

Tuntuuko, että kaikki menisi hyvin jos tehtäisiin niin kuin minä sanon muista ja muiden ajatuksista piittaamatta. Uskot vain yhteen kulttuuriin ja yhteen todellisuuteen. Et koskaan kyseenalaista omia mielipiteitäsi vaan pyrit tuomitsemaan muiden mielipiteet.

Myös itse koen nykyisin kylläkin hyvin harvoin em. erittäin raskaita tunteita jotka pahimmillaan saavat aikaan jopa vihantunteita ja pahoinvointi. Itse olen tietoisesti pyrkinyt lisäämään ymmärrystä toisia ihmisiä ja kulttuureja kohtaan enkä hyväksy steretypioita vaan otan asioista selvää ennen kuin muodostan oman kantani asioihin. Tällä tavalla olen parantanut suhtautumistani ympäröivään maailmaan ja olenkin nykyisin paremmin tasaspainossa itseni ja muiden ihmisten kanssa.

Olenkin yrittänyt asennoitua elämääni samalla tavoin kuin jo hyvin kauan aikaa sitten kuollut isoisäni. Hän oli kokenut kaikki kolme traagista sotaamme kovine mentyksineen. Hänen kanssaan usein jutellessani muisti hän aina mainita kuinka hyvin hänella asiat olivatkaan. Se ei häntä haitannut vaikkei varallisuutta elämänsä aikana pienviljelijänä ollut kertynytkään. Ei hän koskaan arvostellut muita ihmisiä kulttuureja eikä ollut katkeroitunut mistään. Häneltä löytyi ymmärrystä kaikille ihmisille ja heidän tekemisilleen. Hän eli pitkän elämän jonka syöpä lopulta taittoi. Hän eli suurimman osan elämästään köyhyydessä, mutta johtuen upeasta elämänasenteestaan ei antanut katkeruuden pilata elämäänsä. Jollet pysty muuttamaan maailmaa muuta suhtautumistasi siihen.

Pekkaa kahvassa

Trolli-peikko pitää banaaneista.

Toisia ei saa haukkua trolleiksi, ja banaaneja ei jaeta mielipiteiden perusteella.
´´Suomen perustuslakia muutetaan laittomasti ja ilman mediahuomiota!´´ - http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1100

Mika Mäntylä

Quote from: Human people on 12.08.2011, 13:50:18
*kaikenlaista jupinaa*

Oletko jo lakannut lyömästä isääsi?
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

MoonShine

Kaunis avaus, kukkakedolla ikuisesti kirmaavat maailmanhalaajahipit jäi mainitsematta.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Brandöt

Olenkin yrittänyt asennoitua elämääni samalla tavoin kuin jo hyvin kauan aikaa sitten kuollut isoisäni. Hän oli kokenut kaikki kolme traagista sotaamme kovine mentyksineen. Hänen kanssaan usein jutellessani muisti hän aina mainita kuinka hyvin hänella asiat olivatkaan. Se ei häntä haitannut vaikkei varallisuutta elämänsä aikana pienviljelijänä ollut kertynytkään. Ei hän koskaan arvostellut muita ihmisiä kulttuureja eikä ollut katkeroitunut mistään. Häneltä löytyi ymmärrystä kaikille ihmisille ja heidän tekemisilleen. Hän eli pitkän elämän jonka syöpä lopulta taittoi. Hän eli suurimman osan elämästään köyhyydessä, mutta johtuen upeasta elämänasenteestaan ei antanut katkeruuden pilata elämäänsä. Jollet pysty muuttamaan maailmaa muuta suhtautumistasi siihen.

Monet nykyajan, sodan nähneet ja kokeneet vanhukset ymmärtävät isänmaan merkityksen. He ovat myös nähneet (uutisten välityksellä) väestön räjähdysmäisen kasvun maapallolla, he ovat nähneet niin monet lapsuuden pellot muutettuina kerrostalolähiöiksi. Heillä on kauaskantoista viisautta ymmärtää maapallon rajallisuus; rajalliset voimavarat ja resurssit.

Oma mummuni (äidinäiti) muistaa aina mainita, että tulevaisuudessa paine tulla tänne kasvaa entisestään, ja että jokaisella tulisi olla oma pieni maatilkku, jota viljellä puhtaan ruoan toivossa.

Toinen mummuni (isänäiti) on asunut viimeiset 27 vuotta Tukholmassa, myös hän osaa nähdä isänmaan ja suomalaisuuden merkityksen nyt erilaisessa valossa, sillä hänellä on noin pitkältä ajalta omakohtaista kokemusta ruotsalaisesta tavasta toimia ja hoitaa asioita - sekä myös monikulttuurisesta todellisuudesta.

Molemmat mummuni äänestivät Perussuomalaisia viime vaaleissa, he ymmärtävät tämän tuhoisan prosessin hidastamisen tärkeyden. Huom. puhun hidastamisesta, sillä en ole vakuuttunut siitä, että tämän kehityksen suuntaa saataisiin enää muutettua kovinkaan radikaalisti.

Ota myös huomioon, että isoisäsi eli pienviljelijän todellisuutta rauhallisella Suomen maaseudulla aikana, jolloin maahanmuutto ei ollut maassamme ongelma. Se ei koskettanut hänen elämäänsä millään tavalla. Niistä näkökulmista ja lähtökohdista onkin helppoa olla ns. suvaitsevainen - niinhän monet elävät ja ovat vielä tänäkin päivänä.

pamaus

Vuonna 1970 julkaistiin maanmainio elokuva Kellyn sankarit. Siinä näyttelijä Kieferin isä Donald Sutherland otti puheeksi negatiivisen asenteen oikeassa hengessä, toisin kuin tämän ketjun avaaja.

Suosittelen ao. leffan katsomista human peoplelle.
Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Kimmo Pirkkala

Olin aiemmin äärimmäisen suvaitsevainen ja ennakkoluuloinen (=luulin, että kaikki ihmiset ovat hyviä ja kaikki kulttuurit sopivat yhteen, kunhan vain hymyillään ja suvaitaan). Pyrin myös tuomitsemaan maahanmuuttokriitikoiden mielipiteet. Sitten kyseenalaistin omia mielipiteitäni.

Nyt ollaan tässä. Homma^^^

citizen

Kuinka usein ajattelet negatiivisia asioita lähimmäisistäsi, naapureistasi ja varsinkin oudoista ihmisistä. Luulet olevasi oikeassa asiassa kuin asiassa ja muut väärässä. Politikot eivät tiedä mitään ja tekevät koko ajan vääriä ratkaisuja. Virkavalta on syvältä maahanmuuttajat tyhmiä ja laiskoja. Ihonväri merkitsee paljon samoin kulttuuri jne. Kuria yhteiskunnassa pitäisi lisätä ja kuolemantuomiot ottaa käytäntöön. Näet myös oman tulevaisuutesi hyvin epävarmana.

Tuntuuko, että kaikki menisi hyvin jos tehtäisiin niin kuin minä sanon muista ja muiden ajatuksista piittaamatta. Uskot vain yhteen kulttuuriin ja yhteen todellisuuteen. Et koskaan kyseenalaista omia mielipiteitäsi vaan pyrit tuomitsemaan muiden mielipiteet.

Myös itse koen nykyisin kylläkin hyvin harvoin em. erittäin raskaita tunteita jotka pahimmillaan saavat aikaan jopa vihantunteita ja pahoinvointi. Itse olen tietoisesti pyrkinyt lisäämään ymmärrystä toisia ihmisiä ja kulttuureja kohtaan enkä hyväksy steretypioita vaan otan asioista selvää ennen kuin muodostan oman kantani asioihin. Tällä tavalla olen parantanut suhtautumistani ympäröivään maailmaan ja olenkin nykyisin paremmin tasaspainossa itseni ja muiden ihmisten kanssa.

Lähimmäisistäni ajattelen positiivisia asioita. Suomalainen poliisi ja alemman tason virkamiehistö ovat maailman mittakaavalla poikkeuksellisen rehellistä väkeä. Poliitikot ovat perseestä ja rangaistuksia rikoksista pitäisi koventaa, se on totta.

Suomalainen kulttuuri sopii Suomeen, kiinalainen Kiinaan jne. Kansallisvaltiot säilyttävät nämä ainutlaatuiset kulttuurit. Ainoa kulttuuri, jota halveksun, on amerikkalaisen finanssi-imperiumin meille syöttämä uusliberaali "suvaitseva" kulutusyhteiskunta.

Itse en koe mitään vihantunteita, eikä minun tarvitse tietoisesti lisätä "ymmärrystäni" muita kulttuureja kohtaan. Otan osaa, jos sinulla on näin. Omia mielipiteitään tai arvojaan ei tarvitse hävetä.

Minun isöisältäni puolestaan ei heru ymmärrystä sen enempää ryssille kuin sakemanneillekaan. Ja senhän ymmärtää, kun 19-vuotiaana joutui rintamalle näitä vastaan taistelemaan. Itselläni on vain positiivisia kokemuksia molemmista, ja olen sitä mieltä että saksalaisia on kurmuutettu jo liikaakin natsismin takia.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Ernst

Quote from: MoonShine on 12.08.2011, 14:07:47
Kaunis avaus, kukkakedolla ikuisesti kirmaavat maailmanhalaajahipit jäi mainitsematta.

Leijona ja lammas samalla laitumella, juu  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

menninkäinen

Quote from: wekkuli on 12.08.2011, 14:16:13
Olin aiemmin äärimmäisen suvaitsevainen ja ennakkoluuloinen (=luulin, että kaikki ihmiset ovat hyviä ja kaikki kulttuurit sopivat yhteen, kunhan vain hymyillään ja suvaitaan). Pyrin myös tuomitsemaan maahanmuuttokriitikoiden mielipiteet. Sitten kyseenalaistin omia mielipiteitäni.

Nyt ollaan tässä. Homma^^^
Ja meitä "ex-suvaitsevaisia" on Hommassa useampikin.