News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomen itsenäisyys on palautettava.

Started by Vaskela, 18.04.2009, 20:29:23

Previous topic - Next topic

Turjalainen

Quote"Neuvosto tekee useimmat päätöksensä määräenemmistöllä. Määräenemmistön laskenta perustuu jäsenvaltioiden ja väestön kaksoisenemmistöön. Neuvoston päätösten takana on oltava vähintään 55 % jäsenvaltioista (nykyisellään 15 maata 27:stä), ja kyseisten jäsenvaltioiden väestömäärän on oltava vähintään 65 % EU:n väestöstä. Jotta väkiluvultaan suurimmat EU-maat eivät pienellä joukolla voisi estää päätöksentekoa, määrävähemmistössä on oltava vähintään neljä EU-maata. Muussa tapauksessa katsotaan, että määräenemmistö on saavutettu, vaikka väestömääräperuste ei täyttyisikään."

Suomeksi: Saksa, Ranska, Britannia + yksi muu jäsenmaa ovat vähintään neljä maata (Ja yli 65% väestöstä) ja voivat estää itselleen epämieluisat päätökset.

Palaan asiaan ensi viikolla, nyt ei ehdi enempää.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

escobar

Quote from: Hoff on 28.04.2009, 10:41:38
Eikös Islannissa jyllännyt Itsenäisyyspuolue? Veti maan aika pahaan jamaan.
Ottaisit selvää miksi: euroopasta käsin käyty taloudellinen hyökkäys. Tätä harrastettu aiemmin mm. afrikassa ja argentiinassa. Voidaan tuoda mikä tahansa itsenäinen valtio polvilleen - ja kappas Islanti huutaa itseään EU:hun.

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:37:13
Hoh hoijaa...

En jaksa kommentoida tuollaista asiavirheitä sisältävää aloitusta.

Nämä "itsenäisyyden" perään parkujat (saavat toki olla mitä mieltä haluavat) lähinnä huvittavat. Onneksi heitä on selkeä vähemmistö suomalaisista. Toivon ettei Hommaa sotketa moisen aatteen edistäjäksi.

Suomi ON itsenäinen tasavalta ja VOI halutessaan erota tekemistään sopimuksista. Aivan samoin kuin esimerkiksi minä olen itsenäinen vaikka olen naimisissa ja jos jonain päivänä yhteinen talous alkaa kaduttaa, voin kerätä leluni kotileikistä. Miten se elämä sitten parempaa olisi, minulla ja Suomella on hyvät syyt olla naimisissa.

Juuri tällainen EU-vastaisuus vieraannuttaa minua persuista ja näiden asioiden esillä ollessa myös Hommasta. EU:sta ja Euroista on ollut omalta osaltani lähinnä iloa ja hyötyä, toivon suomen liittyvän pikaisesti myös Natoon.

Hoh hoijaa, en jaksa kommenteida natoon haluajan viestiin mitään, mutta kommentoimpas ny kuitenkin. Teorissa tietenkin Texaskin voi erota yhdysvalloista ja pohjois-irlanti britanniasta. Jos et tajua minkä laista liittovaltiota tässä ajetaan en tiedä mitä sanoa? Se mitä henkilökohtaista "hyvänolontunnetta" EU on sinulle henkilökohtaisesti tuottanut, ei voida mitenkään pitää perusteena Suomen EU jäsenyylle (siis sille mihin sitä kehitetään). Mistähän tuollaisen "asiavirheen" kuin, että suomalaiset suhtautuisivat EU:n perustuslakiin myönteisesti revit?

Gallup-tietoa EU:n perustuslaista Suomessa, UV 3/2008

Suomalaiset torjuvat liittovaltion ja EU:n militarisoimisen

Kun kysytään pitääkö EU:lle hyväksyä perustuslaki, Suomen kansasta 39 % sanoo KYLLÄ ja 29 % EI. Kolmannes ei osaa sanoa.

Kun kysymykseen lisätään tietoa eduskunnan käsittelyssä olevan EU:n perustuslain sisällöstä ja sitä täydennetään tiedolla, että se tekee EU:sta entistä enemmän liittovaltion, samojen vastaajien kanta muuttuu: 59 % sanoo EI ja vain 22 % KYLLÄ.

Että voisit suoltaa tota roskaa globistiturvallasi vähän vähemmän.
Zort!

Kaarle M.

Quote from: escobar on 28.04.2009, 12:24:02
Hoh hoijaa, en jaksa kommenteida natoon haluajan viestiin mitään, mutta kommentoimpas ny kuitenkin. Teorissa tietenkin Texaskin voi erota yhdysvalloista ja pohjois-irlanti britanniasta. Jos et tajua minkä laista liittovaltiota tässä ajetaan en tiedä mitä sanoa? Se mitä henkilökohtaista "hyvänolontunnetta" EU on sinulle henkilökohtaisesti tuottanut, ei voida mitenkään pitää perusteena Suomen EU jäsenyylle (siis sille mihin sitä kehitetään). Mistähän tuollaisen "asiavirheen" kuin, että suomalaiset suhtautuisivat EU:n perustuslakiin myönteisesti revit?

Gallup-tietoa EU:n perustuslaista Suomessa, UV 3/2008

Suomalaiset torjuvat liittovaltion ja EU:n militarisoimisen

Kun kysytään pitääkö EU:lle hyväksyä perustuslaki, Suomen kansasta 39 % sanoo KYLLÄ ja 29 % EI. Kolmannes ei osaa sanoa.

Kun kysymykseen lisätään tietoa eduskunnan käsittelyssä olevan EU:n perustuslain sisällöstä ja sitä täydennetään tiedolla, että se tekee EU:sta entistä enemmän liittovaltion, samojen vastaajien kanta muuttuu: 59 % sanoo EI ja vain 22 % KYLLÄ.

Että voisit suoltaa tota roskaa globistiturvallasi vähän vähemmän.

En tainnut väittääkään mitään EU:n perustuslaista, vai väitinkö? Nuo gallupit ja lehtitiedot eivät kuitenkaan asiaa todista suuntaan taikka toiseen. Vaalit ratkaisevat ja suomalaiset ovat demokraattisesti Eurooppaan liittyneet. Olemme irronneet aiemmin Ruotsista ja Venäjästä, joten eiköhän se tarvittaessa onnistu myös EU:sta?

Enkä näe liittovaltiokehitystä mitenkään yksinomaan huonona ajatuksena, pikemminkin hyvänä. Tosin asia on hieman monimutkaisempi, kuin kyllä tai ei.

Puolestani voisit suoltaa tota roskaa nationalistiturvallasi vähän vähemmän.  8)

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Kami

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 12:40:22
En tainnut väittääkään mitään EU:n perustuslaista, vai väitinkö? Nuo gallupit ja lehtitiedot eivät kuitenkaan asiaa todista suuntaan taikka toiseen. Vaalit ratkaisevat ja suomalaiset ovat demokraattisesti Eurooppaan liittyneet.

Tässä se suurin silmään kuseminen onkin. Äänestys tapahtui silloisen tiedon perusteella. Nyt kun näytät todeksi että liittovaltioksi muuttuminen oli pääteemana tai edes esillä liittymiskeskustelussa, hyväksyn tuon. Minusta ei ollut. Minusta se, että ollaan liitytty asiaan A, ei päde enää jos asia A muuttuukin B:ksi. Vähän sama kuin jos NATO tulee, sotilasvalani nollautuu ja NATO-Suomi saa uuden sivarin.

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 12:40:22Olemme irronneet aiemmin Ruotsista ja Venäjästä, joten eiköhän se tarvittaessa onnistu myös EU:sta?

Juu, kyllä helpolla irtosi.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

escobar

En tainnut väittääkään mitään EU:n perustuslaista, vai väitinkö? Nuo gallupit ja lehtitiedot eivät kuitenkaan asiaa todista suuntaan taikka toiseen. Vaalit ratkaisevat ja suomalaiset ovat demokraattisesti Eurooppaan liittyneet. Olemme irronneet aiemmin Ruotsista ja Venäjästä, joten eiköhän se tarvittaessa onnistu myös EU:sta?

Enkä näe liittovaltiokehitystä mitenkään yksinomaan huonona ajatuksena, pikemminkin hyvänä. Tosin asia on hieman monimutkaisempi, kuin kyllä tai ei.

Puolestani voisit suoltaa tota roskaa nationalistiturvallasi vähän vähemmän.  8)
Pastesin ensimmäisen gallupin minkä google antoi, koska tiesin niiden puoltavan kantaani. Edelleen jos pidät liittovaltio kehitystä hyvänä, en oikeen osaa sanoa mitään :p Paitsi ehkä, että moisen pitäisi mielestäni poistaa syyt olla nuiva. Sama koskee tuota nationalisti-globalisti skaalaa: mokuttajien suuri unelma on yhteinen rajaton eurooppa.
Zort!

Kaarle M.

Quote from: escobar on 28.04.2009, 12:55:30

Pastesin ensimmäisen gallupin minkä google antoi, koska tiesin niiden puoltavan kantaani. Edelleen jos pidät liittovaltio kehitystä hyvänä, en oikeen osaa sanoa mitään :p Paitsi ehkä, että moisen pitäisi mielestäni poistaa syyt olla nuiva. Sama koskee tuota nationalisti-globalisti skaalaa: mokuttajien suuri unelma on yhteinen rajaton eurooppa.

Siis miksi minun pitäisi vastustaa Euroopan rajojen poistamista? Ei minulla ole mitään vastaan esim. ruotsalaisia, saksalaisia ja englantilaisia. Tämähän on sitä työperäistä maahanmuuttoa, jota ymmärtääkseni suuri osa myös Hommalaisista tukee?  Etkö Sinä? ???

Timo Soini

Kaarle M.

Quote from: Kami on 28.04.2009, 12:46:33

No ei kai helposti mistään maasta irrota, mutta se on mahdollista, jos kansan enemmistö niin haluaisi. Paljon todennäköisempää on, että koko unioni hajoaa omiin ristiriitoihinsa, kun että meitä siinä kukaan yrittäisi väkivalloin pitää.

Timo Soini

Kami

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:11:58

No ei kai helposti mistään maasta irrota, mutta se on mahdollista, jos kansan enemmistö niin haluaisi. Paljon todennäköisempää on, että koko unioni hajoaa omiin ristiriitoihinsa, kun että meitä siinä kukaan yrittäisi väkivalloin pitää.

Tuo on varmasti totta. Ei tarvitse venäjän hyökätä että EU:sta eroon päästään. Mutta siltähän tuo näyttää että syötti on jo nielaistu. Kohta ollaan ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityttiin. Se sinäänsä on jo hälyttävää minusta, eikä voi olla mielestäni minkäänlaisessa sopimuksessa hyväksyttävä periaate.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

escobar

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:09:16
Siis miksi minun pitäisi vastustaa Euroopan rajojen poistamista? Ei minulla ole mitään vastaan esim. ruotsalaisia, saksalaisia ja englantilaisia. Tämähän on sitä työperäistä maahanmuuttoa, jota ymmärtääkseni suuri osa myös Hommalaisista tukee?  Etkö Sinä? ???

Enkai tuosta puhunut mitään, mutta kai se asiaan liittyy. Tarkoitin ulko- että sisärajoja, en minä ainakaan haluaisi rajattomuutta brittien, ruotsalaisten tai saksalaisten kanssa 20 vuoden päästä. Lisäksi kun EU:n rajat tulevat tulevaisuudessa kulkemaan kaukasukselta lähi-itään. Enkä sitä että EU päättää kuinka paljon pakolaisia on ottettava. Rajat kun menee, menee itsenäisyyskin - itsemääräämisvalta -  mutta sinuahan se ei haitannut. Edelleen demokratian kannalta olisi parempi pyrkiä mahdollisimman pieniin itsemääräämisalueihin, eikä toisinpäin kuten nyt.
Zort!

Kaarle M.

Quote from: Kami on 28.04.2009, 13:19:29
Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:11:58

Tuo on varmasti totta. Ei tarvitse venäjän hyökätä että EU:sta eroon päästään. Mutta siltähän tuo näyttää että syötti on jo nielaistu. Kohta ollaan ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityttiin. Se sinäänsä on jo hälyttävää minusta, eikä voi olla mielestäni minkäänlaisessa sopimuksessa hyväksyttävä periaate.

Jo aiemmin vertasin avioliittoon. Itse olen ollut parisuhteessa reilusti yli kaksikymmentä vuotta ja voin vakuuttaa, että olen "ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityin". Totta kai unioni kehittyy. Olisi varsin erikoista, jos se ei niin tekisi.

Meillä on mahdollista vaikuttaa tähän kehitykseen mm. eduskunnan/hallituksen kautta ja europarlamentin kautta. Toki olisin itsekin halunnut kansanäänestyksen tärkeistä muutoksista ja ei ole hyvää demokratian kannalta tällainen pakkosyöttö. Pitkän päälle on täysin kestämätön tilanne, jos EU ei nauti kansan luottamusta.

Timo Soini

Kami

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:28:37
Jo aiemmin vertasin avioliittoon. Itse olen ollut parisuhteessa reilusti yli kaksikymmentä vuotta ja voin vakuuttaa, että olen "ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityin". Totta kai unioni kehittyy. Olisi varsin erikoista, jos se ei niin tekisi.

Romanttiseen vai sopimusavioliittoon? Minusta kyse on jälkimmäisestä, eli kun toinen osapuoli ei täytä etukäteen sovittua osaansa, se on ero vireille ja hyvää jatkoa. Sen lisäksi kyseessä on ehkä enemmänkin avoin haaremi kuin perinteinen liitto. :P

edit. Tai sellainen spartalainen haaremi jossa miehen virkaa hoitaa se joka on kasan päällimmäisenä.

CMX - Kansalaiset

JoKaGO

Quote from: Kami on 28.04.2009, 13:19:29
... Kohta ollaan ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityttiin. Se sinäänsä on jo hälyttävää minusta, eikä voi olla mielestäni minkäänlaisessa sopimuksessa hyväksyttävä periaate.

Joo, olen samaa mieltä. Metsään menee tämä EU niin että rytisee!

... Jo aiemmin vertasin avioliittoon. Itse olen ollut parisuhteessa reilusti yli kaksikymmentä vuotta ja voin vakuuttaa, että olen "ihan eri paikassa kuin mihin alunperin liityin". Totta kai unioni kehittyy. Olisi varsin erikoista, jos se ei niin tekisi.

Entäs sitten, kun kun rakkaasta vaimostasi kuoriutuisi noita-akka, siis sen jälkeen, kun ensin on lailla estetty avioero?
Tämähän tässä mättääkin. Kehitystä pitää tietenkin tapahtua, mutta keskeisten periaatteiden "kehittäminen" väärään suuntaan so. pois alkuperäisestä tilanteesta on petosta! Vain alkuperäisten raamien sisällä tapahtuva kehitys on sallittavaa.

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Toki olisin itsekin halunnut kansanäänestyksen tärkeistä muutoksista ja ei ole hyvää demokratian kannalta tällainen pakkosyöttö. Pitkän päälle on täysin kestämätön tilanne, jos EU ei nauti kansan luottamusta.

Juuri näin, tämä se sylettää!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kaarle M.

Quote from: escobar on 28.04.2009, 13:25:35
Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:09:16

Enkai tuosta puhunut mitään, mutta kai se asiaan liittyy. Tarkoitin ulko- että sisärajoja, en minä ainakaan haluaisi rajattomuutta brittien, ruotsalaisten tai saksalaisten kanssa 20 vuoden päästä. Lisäksi kun EU:n rajat tulevat tulevaisuudessa kulkemaan kaukasukselta lähi-itään. Enkä sitä että EU päättää kuinka paljon pakolaisia on ottettava. Rajat kun menee, menee itsenäisyyskin - itsemääräämisvalta -  mutta sinuahan se ei haitannut. Edelleen demokratian kannalta olisi parempi pyrkiä mahdollisimman pieniin itsemääräämisalueihin, eikä toisinpäin kuten nyt.

Kyllä yhteinen (sisä)rajaton Eurooppa on loistavan hieno asia. Toki sen verran täytyy rajoja olla, että on kansalaisuus ja siitä juontuvat oikeudet ja velvollisuudet. Minusta on hyvä asia, että voin liikkua EU:n sisällä vapaasti ja tehdä töitä haluamassani maassa. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että josta muusta Euroopan kolkasta tullaan tänne lomalle, töihin tai opiskelemaan.

EU:n ulkorajat pitää laittaa kulkemaan jatkossakin kulttuurisen yhdenmukaisuuden perusteella. Mielestäni Turkki, Israel tai Pohjois-Afrikka eivät kuulu Eurooppaan. Näiden alueiden kanssa voidaan kyllä tehdä kauppasopimuksia yms.

"Edelleen demokratian kannalta olisi parempi pyrkiä mahdollisimman pieniin itsemääräämisalueihin, eikä toisinpäin kuten nyt." Totta tämä mitä sanoit. Keskustelin parivuotta sitten erään britin kanssa EU:sta ja hän juuri ihaili tuota EU:ssa. Ennen asiat kuulemma päätettiiin Lontoossa, mutta EU:n myötä Lontoon vaikutusvalta on vähentynyt läänien vaikutusvallan suhteellisesti kasvaessa. Hän itse oli kotoisin Yorkshirestä ja oli ylpeä tästä, ei halunnut itseään kutsuttavan englantilaiseksi.

Timo Soini

Luotsi

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 13:43:55
Kyllä yhteinen (sisä)rajaton Eurooppa on loistavan hieno asia. Toki sen verran täytyy rajoja olla, että on kansalaisuus ja siitä juontuvat oikeudet ja velvollisuudet. Minusta on hyvä asia, että voin liikkua EU:n sisällä vapaasti ja tehdä töitä haluamassani maassa. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että josta muusta Euroopan kolkasta tullaan tänne lomalle, töihin tai opiskelemaan.

Tuon "rajattomuuden" eli rajatarkastusten puutteen ansiosta Suomeen vyöryy paperinsa hukanneita turvapaikkashoppalijoita ruotsinlaivoilla tänäänkin. Esi-shengeenisenä kautena nämä useinmiten blokattiin heti maihin noustessa.
Itse en kokenut passin vilauttamista mitenkään ylivoimaisena operaationa, eikä liikkuminen euroopassa ollut yhtään sen vähemmän vapaata - olettaen että oli passi jota (harvoin) kysyttäessä vilauttaa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Kaarle M.

Quote from: Luotsi on 28.04.2009, 14:02:13

Tuon "rajattomuuden" eli rajatarkastusten puutteen ansiosta Suomeen vyöryy paperinsa hukanneita turvapaikkashoppalijoita ruotsinlaivoilla tänäänkin. Esi-shengeenisenä kautena nämä useinmiten blokattiin heti maihin noustessa.Itse en kokenut passin vilauttamista mitenkään ylivoimaisena operaationa, eikä liikkuminen euroopassa ollut yhtään sen vähemmän vapaata - olettaen että oli passi jota (harvoin) kysyttäessä vilauttaa.

Eikös nämä blokata nykyäänkin? Tai siis turvapaikan hakijat ihan itse ilmottautuvat. Ei mielestäni täällä kulkevat paperittomat irtolaiset ole ollut mikään ongelma. Ja ruotsin kanssa meillä on ollut avoin raja jo hyvin pitkään.

Timo Soini

kelasin

Kuka vielä uskoo näin raskaiden rakenteidemme maanpuolustuskykyyn näiden oletettujen uhkien valossa? Viisastua voi myös ottamalla esimerkkiä Somaliasta ja perustaa suomalaisten rajojen sisälle ainakin suomalialaisten ja suo-malli-alaisten valtiot ens alkuun- Vertaa Somalimaa ja Puntmaa erosivat Somalian valtiosta ja heillä on stabiili yhteiskunta.

Ja maailma pelastuu!!!

...Paitsi ehkä helsinkiläisten, jotka ovat rakentaneet HELL SIN ki-Mogadishu ystävyysseuraa jo pitemmän aikaa. 
"Sarja-laki voimaan! Ins Halla." laulaa müeslimi ja pian alkaa Herra kutsumaan omiaan rukoukseen:
"Preacherman dont tell me that heaven is under the earth. I know you don't know what life is really worth. If you'd know what life is worth you'd look for yours on earth" B.M.

Luotsi

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 14:08:04

Tuon "rajattomuuden" eli rajatarkastusten puutteen ansiosta Suomeen vyöryy paperinsa hukanneita turvapaikkashoppalijoita ruotsinlaivoilla tänäänkin. Esi-shengeenisenä kautena nämä useinmiten blokattiin heti maihin noustessa.Itse en kokenut passin vilauttamista mitenkään ylivoimaisena operaationa, eikä liikkuminen euroopassa ollut yhtään sen vähemmän vapaata - olettaen että oli passi jota (harvoin) kysyttäessä vilauttaa.

Eikös nämä blokata nykyäänkin? Tai siis turvapaikan hakijat ihan itse ilmottautuvat. Ei mielestäni täällä kulkevat paperittomat irtolaiset ole ollut mikään ongelma. Ja ruotsin kanssa meillä on ollut avoin raja jo hyvin pitkään.

Ei blokata nykyään kun ei ole Shengen-sopimuksen mukaan mahdollista (raja-tarkastukset), ennen se oli mahdollista myös ruotsinlaivojen kohdalla. Jokaisella oli velvollisuus kysyttäessä todistaa henkilöllisyys ja tarkastukset painotettiin käytännössä "ei-pohjoismaalaisen" näköisiin. Eli rajavalvonta oli olemassa, vaikkei se kohdistunutkaan kuin satunnais- tms. otannalla osaan matkustajista.
Taidat olla aika nuori kun et näitä tiedä?

Aldaron

Islannin "Itsenäisyyspuolue" on Kokoomuksen paikallinen veljespuolue.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kaarle M.

Quote from: Luotsi on 28.04.2009, 14:55:15

Ei blokata nykyään kun ei ole Shengen-sopimuksen mukaan mahdollista (raja-tarkastukset), ennen se oli mahdollista myös ruotsinlaivojen kohdalla. Jokaisella oli velvollisuus kysyttäessä todistaa henkilöllisyys ja tarkastukset painotettiin käytännössä "ei-pohjoismaalaisen" näköisiin. Eli rajavalvonta oli olemassa, vaikkei se kohdistunutkaan kuin satunnais- tms. otannalla osaan matkustajista.

Melkolailla olen keski-ikäinen, että silleen. Toistan vielä: "Ei mielestäni täällä kulkevat paperittomat irtolaiset ole ollut mikään ongelma." Vai ovatko?

Timo Soini

Luotsi

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 15:20:36
Quote from: Luotsi on 28.04.2009, 14:55:15

Melkolailla olen keski-ikäinen, että silleen. Toistan vielä: "Ei mielestäni täällä kulkevat paperittomat irtolaiset ole ollut mikään ongelma." Vai ovatko?

No offense. Shengen-sopimuksen suurin harmi mielestäni ovat juurikin Ruotsista saapuvat turvapaikkaturistit, joita ei enää voida käännyttää suoraan rajalla.
En tiedä ketä tarkoitat termillä "paperittomat irtolaiset", mutta ehkäpä sitä kannattaa kysyä niiltä joille esim. romanian "siirtolaiskerjäläiset" ovat jotain harmia aiheuttaneet. Subjektiivisia juttuja.

Kaarle M.

Quote from: Luotsi on 28.04.2009, 15:39:13

No offense. Shengen-sopimuksen suurin harmi mielestäni ovat juurikin Ruotsista saapuvat turvapaikkaturistit, joita ei enää voida käännyttää suoraan rajalla.
En tiedä ketä tarkoitat termillä "paperittomat irtolaiset", mutta ehkäpä sitä kannattaa kysyä niiltä joille esim. romanian "siirtolaiskerjäläiset" ovat jotain harmia aiheuttaneet. Subjektiivisia juttuja.

Tuo passittomuus on lähinnä tekninen asia. Kyllä Suomella on edelleen täysi oikeus poistaa paperittomat ei-EU-kansalaiset. Ja paperilliset EU-kansalaiset eivät ole juuri ongelmia aiheuttaneet. Kyllä kait Romanialaisilta edelleen passia kysytään?

QuoteBulgaria ja Romania (sopimusta ei vielä sovelleta)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Schengenin_sopimus

Timo Soini

Luotsi

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 15:45:58
Quote from: Luotsi on 28.04.2009, 15:39:13

Tuo passittomuus on lähinnä tekninen asia. Kyllä Suomella on edelleen täysi oikeus poistaa paperittomat ei-EU-kansalaiset.

Kun maahan on tultu ja turvapaikkahakemus tehty, mahdollisesti vuoden-parin prosessin jälkeen - jos hakija ei ole papereidensa lisäksi hukannut muistojaan tuloreitistä. Jos  blokataan suoraan rajalla ei ole minkäänlaista epäilystä siitä että ollaan tulossa turvallisesta maasta.

Hoff

Quote from: Aldaron on 28.04.2009, 15:12:23

Islannin "Itsenäisyyspuolue" ei taida olla samalla tavalla EU-myönteinen. Heidän mielestään yksin pärjää hyvin, toisin kävi.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

SSampsa

Minusta jo se fakta, että Suomella ei ole absoluuttista päätäntävaltaa oman maansa asioista on täysin järkevä syy erota EU:sta. On se nyt kumma jos ei tajuta, että kun valta keskittyy kauemmas ja byrokratisoituu entisestään, se heikentää kansan vaikutus mahdollisuuksia ja samalla laajentaa eliitin ja rahvaan välistä kuilua.

Valitettavasti EU-kusetuksen myötä taloudellinen riippuvaisuus on liukunut liian pitkälle. Suoranainen ero tuntuu kaukaiselta utopialta ja sitä se kai onkin. Fakta on, että EU:n valtaa pyritään koko ajan lisäämään jäsenvaltioiden kansanvallan kustannuksella. EU:n häikäilettömyydestä ja Eurooppalaisten arvojen välinpitämättömyydestä kertoo sekin, että Turkkia edes ylipäätään pohditaan mahdolliseksi jäseneksi. Olen myös vakaasti pessimistiseltä luonteeltani sitä mieltä, että sekin päivä nähdään jolloin puolikuun lippu nousee EU:n joukkoon.

Eurooppa käsittää toisaalta niin monta omalaista kansaa ja identiteettiä, että on mahdollista jopa todennäköistä, että EU kaatuu ennen pitkää omaan järjettömyyteensä.

Tank U

Vanha mustanaamion sanonta tähän perään pitää yhä paikkansa: "kylässä voi olla vain yksi päällikkö"!!!

Se on vaan niin, että pikku hiljaa, milli kerrallaan tehdään siirtoja, sääntöjä, lakeja, direktiivejä ja kas kummaa KAIKKI ihmettelevät MITEN tässä nyt näin pääsi käymään!!???
Muutamakymmen vuosi sitten, ei niin kauan meistä ja nykyajasta näin on pääsi käymään. Muistaako kukaan niitä varoituksen ääniä enään??? Ne taidettiin vaientaa vähin äänin ja harva niitä edes kuunteli. Loppu onkin historiaa.

Jokaisen kannattaa tutustua Suomen ja Maailman historiaan jostain muusta lähteestä, kuin Hesarista.
Inter Arma Silent Leges

Aldaron

Quote from: Hoff on 28.04.2009, 16:37:06
Quote from: Aldaron on 28.04.2009, 15:12:23

Islannin "Itsenäisyyspuolue" ei taida olla samalla tavalla EU-myönteinen. Heidän mielestään yksin pärjää hyvin, toisin kävi.

Ne sössivät itse omat asiansa aivan järjettömällä taloudellisella riskinotolla. Ei talouspolitiikkaa kuulu tehdä kasinopelin hengessä, sillä juuri noin siinä yleensä käy.
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Jiri Keronen

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:37:13Suomi ON itsenäinen tasavalta ja VOI halutessaan erota tekemistään sopimuksista.
¨

Itse asiassa ei voi.

Nykyinen EU, eli ennen Lissabonin sopimusta oleva EU, on rakennettu valtioiden välisillä sopimuksilla, joiden allekirjoittajia ovat kaikki EU:n jäsenvaltiot. Suomi ei voi yksipuolisella ilmoituksella erota valtiosopimuksista, joissa on mukana muitakin valtioita, elleivät muut sopimuksen allekirjoittaneet valtiot suostu siihen. "Sopimukset on pidettävä"-periaate pätee myös kansainvälisessä oikeudessa ja valtioiden välillä. EU:sta irtautuminen vaatisi juridista kikkailua.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Aldaron

Quote from: Keronen on 28.04.2009, 17:52:17
Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:37:13Suomi ON itsenäinen tasavalta ja VOI halutessaan erota tekemistään sopimuksista.
¨

Itse asiassa ei voi.

Nykyinen EU, eli ennen Lissabonin sopimusta oleva EU, on rakennettu valtioiden välisillä sopimuksilla, joiden allekirjoittajia ovat kaikki EU:n jäsenvaltiot. Suomi ei voi yksipuolisella ilmoituksella erota valtiosopimuksista, joissa on mukana muitakin valtioita, elleivät muut sopimuksen allekirjoittaneet valtiot suostu siihen. "Sopimukset on pidettävä"-periaate pätee myös kansainvälisessä oikeudessa ja valtioiden välillä. EU:sta irtautuminen vaatisi juridista kikkailua.

Ise asiassa mm. Antti Pesosen ja Itsenäisyyspuolueen mielestä voi. Juuri tästä aiheesta löytyy artikkeli Itsenäisyyspuolueen etusivulta: http://www.vapaansuomenliitto.fi/ .
Tarkempaa erittelyä ja perusteluja löytyy joistakin muista artikkeleista ItsP:n nettisivuilta, kun vähän etsiskelee.
- Pär Lagerkvist

- Henrik Tikkanen

Hauki

Liittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltio
liittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltio
liittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltioliittovaltio

Kas noin, todistin, että EU:sta on tullut liittovaltio.

Tuon "rajattomuuden" eli rajatarkastusten puutteen ansiosta Suomeen vyöryy paperinsa hukanneita turvapaikkashoppalijoita ruotsinlaivoilla tänäänkin.
Tämä on Thorsin, ei EU:n vika.

en minä ainakaan haluaisi rajattomuutta brittien, ruotsalaisten tai saksalaisten kanssa 20 vuoden päästä.
Et niin. Minä taas haluan, kunhan a) ne ovat suunnilleen samalla tasolla taloudeltaan ja vakaudeltaan b) erinäiset häiriköt palautetaan.

Lisäksi kun EU:n rajat tulevat tulevaisuudessa kulkemaan kaukasukselta lähi-itään.
Mitä, sinulla on sisäpiiritietoa EU:sta? Minä kun kuvittelin, että neuvotteluja Turkin kanssa pidetään enää vain muodollisesti yllä, eikä se ole koskaan liittymässä EU:hun. Noh, kai se on sitten pakko uskoa.

Enkä sitä että EU päättää kuinka paljon pakolaisia on ottettava.
Mitä tekemistä tällä on Lissabonin sopimuksen kanssa? Sopimus voi jopa johtaa parlamentin vallan kasvun kautta EU:n ulkorajojen tiukentamiseen, demokraattiset elimet eli kansa kun haluavat tätä EU-eliittiä enemmän.

Quote from: Kami on 28.04.2009, 13:31:59
Romanttiseen vai sopimusavioliittoon?
Hyötyavioliittoon. "EU-identiteetti" nyt on täysin yhdentekevä.

EU:ssa on paljon paskaa, mutta Lissabonin sopimuksen takia siitä ei ainakaan kannata erota, se kun pääasiallisesti parantaa Unionia. Sitten jos EU:sta on joskus tulossa ihan oikeasti liittovaltio, niin eroaminen kannattaa.