News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

ehdotuksia maahanmuuton saamiseksi "kuriin"

Started by markus, 18.04.2009, 09:24:40

Previous topic - Next topic

markus

-onko niitä?
-tällä palstalla on paljon asiaa,mutta mitä oikeasti pitäisi tehdä,että tilanne muuttuisi aikuisten oikeasti?

-se on ainakin selvää ettei nykysuomessa 2000-luvulla toimi enää semmoinen "saunan taa ja niskalaukaus"homma,vaan homma toimii siten että pitää olla ASIALLISESTI valmisteltu ohjelma joka saa kansan(edustajien)enemmistön taakseen ja tätä kautta lainsäädäntö muuttuu(hidasta,myönnetään).

-tervetuloa antamaan ehdotuksia;näistä voi sitten tuleva euro/kansanedustaja Halla-ahokin saada lisäaiheita jo hyvään materiaaliinsa.

oma tietotaito ei tällä hetkellä riitä

kiukiu

#1
Onhan meillä rajavartiolaitos. Esimerkiksi Suomen lipun alla purjehtivaan ruotsinlaivaan voitaisiin pistää rajavartijat mukaan. Laivaan Ruotsista tulijoilta tarkastettaisiin tarvittaessa passit ja matkustusasiakirjat. Paperittomat ja EU:n ulkopuolelta tulevat viisumittomat käännytettäisiin saman tien takaisin.Suomen lipun alla purjehtiva alushan on "Suomen maaperää". Ruotsin lipun alla purjehtivilla aluksilla tätä ei voisi tehdä, mutta paperittomat pitäisi voida käännyttää Suomen terminaaleista heti takaisin varustamon kustannuksella.
Työperäisiltä maahanmuuttajilta pitäisi vaatia työnantajan todistus työpaikasta ja opiskelijoilta vastaava todistus opiskelupaikasta - näin tietokoneaikana tsekkaus olisi helppo suorittaa.
Eli lyhyesti: Rajat kiinni ja rautaa rajoille.

Jos suomalaiset poliitikot ovat menneet allekirjoittamaan jotain kv. sopimuksia jotka estävät asian hoidon, on ne heti purettava - täytyyhän sitä tolkku löytyä talkkunastakin.

Tietysti muut Euroopan maat ja varsinkin muut Pohjoismaat ovat valittamassa Suomen pienemmistä pakolaismääristä, mutta me voisimme aina viitata geopoliittiseen asemaamme.
Mehän olemme joutuneet elämään Venäjän karhun naapurina ja kärsimään "finnlandisierungista", joten kärsikööt muut Euroopan maat nyt omasta geopoliittisesta asemastaan ja hoitakoot rajavalvontansa niin kuin parhaaksi näkevät.

kiukiu

Quote from: kiukiu on 18.04.2009, 10:09:59
Onhan meillä rajavartiolaitos. Esimerkiksi Suomen lipun alla purjehtivaan ruotsinlaivaan voitaisiin pistää rajavartijat mukaan. Laivaan Ruotsista tulijoilta tarkastettaisiin tarvittaessa passit ja matkustusasiakirjat. Paperittomat ja EU:n ulkopuolelta tulevat viisumittomat käännytettäisiin saman tien takaisin.Suomen lipun alla purjehtiva alushan on "Suomen maaperää". Ruotsin lipun alla purjehtivilla aluksilla tätä ei voisi tehdä, mutta paperittomat pitäisi voida käännyttää Suomen terminaaleista heti takaisin varustamon kustannuksella.
Työperäisiltä maahanmuuttajilta pitäisi vaatia työnantajan todistus työpaikasta ja opiskelijoilta vastaava todistus opiskelupaikasta - näin tietokoneaikana tsekkaus olisi helppo suorittaa.
Eli lyhyesti: Rajat kiinni ja rautaa rajoille.

Jos suomalaiset poliitikot ovat menneet allekirjoittamaan jotain kv. sopimuksia jotka estävät asian hoidon, on ne heti purettava - täytyyhän sitä tolkku löytyä talkkunastakin.

Tietysti muut Euroopan maat ja varsinkin muut Pohjoismaat ovat valittamassa Suomen pienemmistä pakolaismääristä, mutta me voisimme aina viitata geopoliittiseen asemaamme.
Mehän olemme joutuneet elämään Venäjän karhun naapurina ja kärsimään "finnlandisierungista", joten kärsikööt muut Euroopan maat nyt omasta geopoliittisesta asemastaan ja hoitakoot rajavalvontansa niin kuin parhaaksi näkevät.

On otettava huomioon myös se, että Suomi hoiti n. 70 vuotta sitten n. 300 000 karjalaisen pakolaisen (minä mukaan luettuna) asuttamisen, joten nyt, jos esim. Ruotsissa on saman verran pakolaisia ollaan vasta tasoissa.

Roope

Quote from: markus on 18.04.2009, 09:24:40
-onko niitä?
-tällä palstalla on paljon asiaa,mutta mitä oikeasti pitäisi tehdä,että tilanne muuttuisi aikuisten oikeasti?

- Perheenyhdistämisistä EU:n ulkopuolelta Suomeen luovutaan.
- Pakolliset ikätestit alaikäisille turvapaikanhakijoille (ranneluu ja hampaat).
- Kiintiöpakolaisten vastaanotto keskeytetään, kunnes nykyinen kuntasijoitusjono on purettu.
- Neuvotteluja palautussopimuksen aikaansaamiseksi Irakin kanssa nopeutettava. Sopimuksessa on oikeastaan kyse viranomaisten laillistetusta lahjonnasta, mutta se on silti Suomelle kannattavaa.
- Henkilötietojen valehtelusta rangastavaa. Oleskelulupa ja kansalaisuus peruttava, jos jää kiinni.
- Ei pysyvää oleskelulupaa, jos henkilöllisyyttä ei voi varmistaa.
- Turvapaikanhakijoilta edellytettävä näyttöä henkilökohtaisesta vainosta.
- Esimerkiksi Mogadishun turvallisuustilanne ei ole riittävä syy oleskelulupaan suojeluntarpeen vuoksi, kun muualla maassa on rauhallisempaa.

Näillä pääsisi hyvään alkuun.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jaska Pankkaaja

Tehokkain tapa on varmasti rikkoa se 'taikaseinä'. Änkereitä ei kiinnosta paskan vertaa tulla tänne jos niille ei annettaisi vastikkeetonta rahaa. Rahoituksen katkaisu mamutusorganissatioilta olisi myös aivan kynnyskysymyksiä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Tommi Korhonen

Olen miettinyt omaa kantaani tähän, ja haluan pystyä sanomaan myös itselleni etten ole rasisti, tai halua kieltää ulkomaalaisten tuloa Suomeen. Oma käsitykseni siis non suhteellisen pehmo, eikä oleta rajojen sulkemista.

Päädyin siihen että reiluinta on poistaa kaikki ylimääräiset ja epäreilut tuet ja paapominen. Eli tuodaan myös maahanmuuttajille selväksi se että pitää pystyä käyttäytymään ja olemaan maan tavalla ja pystyä elättämään itsensa. Jossain määrin yhteiskunnan tukea voisi saada, kuten muutkin tavalliset kansalaiset. Mutta ei paapoen kuten joissain tapauksissa nykyään. Vaatimustaso tulee olla niin kova että puhdas huoltosuhteen huoononeminen ei pitäisi olla mahdollista. (Kyllä, tämä voisi tarkoittaa sääntöjen tiukentumista myös han-suomalaisille, karkoitusta lukuunottamatta.)

Yhteiskunta voisi käyttää jonkin verran resursseja kotiutumisen auttamiseksi, mutta ei paapomista. Kielikoulua yms. Ehkä työllistymisen tukea. Koulutuksen muuttumista askarteluksi estäisi se ettei niitä olisi ketjutettu, ja niistä saatava tieto olisi sitä mitä vaaditaan yhteiskunnassa selviämiseen. Tukiakaan ei tarvitse hävetä jos ne johtavat tulijoiden kykyyn hoitaa ja elättää itseään. Jos ei opi, eikä selviä yhteiskunnassa ja rötöstelee, niin ulos. Omaa kulttuuriaan saisi harrastaa, kunhan se ei aiheuta ympäröivälle yhteiskunnalle rasitteita turvallisuuden tai talouden osalta.

Ainoa mieleeni tuleva fennofiilinen poikkeus tuohon tasapuolisuuteen on mielestäni se että sekä turvapaikan että kansalaisuuden hakijat pitää alistaa kovalle rikosoikeudelliselle kurille. Tarkoittaa sitä että karkoitus tulee helposti jos tekee rikoksia jotka ylittävät vähäisen. Raiskauksesta ja ryöstöstä kotiin ja sutjakkaasti. Pienemmät rikokset enemmän kerääntyessään voisivat johtaa samaan.
Täydet kansalaisoikeudet voisi saada kuten nytkin, mutta kansalaisuus olisi ehdollinen vaikka 15-20 vuotta maahan tulosta. Tietyn vakavuusasteen rikoksen jälkeen karkoitus nopeasti. Siteet Suomeen eivät saisi olla este rikollisen karkoitukselle.
(Talon tyttären raiskannutta vierasta tuskin katsottaisiin hyvällä, noin niinkuin allegoriana.) Rajuista rikoksista (murha (ei tappo), kapina, maanpetos vaikkapa) voisi karkoitus seurata myöhemminkin. Karkoitus siihen maahan mistä tuli tai edelliseen kotimaahan. Karkoituksen yhteydessä toki kansalaisuuden meneys.

Tällä tavalla ei olisi hurjaa eroa edes sillä onko tullut työperäisenä, turvapaikanhakijana tai muun sosiaalisen syyn vuoksi ("muu tekninen este"). Edes turvapaikan ei tarvitsisi tarkoittaa koskemattomuutta. Voisin katsoa että noita muiden syiden turvapaikkaturisteja ei tarvita, mutta jos säännöt ovat samat ja pystyvät niitä noudattamaan niin onko väliä.

Eurabisoinnin vastustamiseksi riittäisi jos vakaviin rikoksiin laskettaisiin islam-radikalismi. Se miten tuota valvottaisiin ja määriteltäisiin on toinen tarina, kuuluu enemmän propelipääosastolle ja supolle, enkä lupaa sitä heittämällä tehdä, en ennenkuin olen Suomen diktaattori. Ja kyllä, tässä olisi vaarana han-suomalaisuuden dilutoituminen, mutta kotiutumisen vaatimusten ollessa tiukat en pelkää sitä niin paljoa.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Jepu

Kaipa se on suurin ero se, että Suomi ei ole Ruotsi.
-----------------------------------------------------
"Älä epäilekään etteikö pieni, ajatteleva
ja asialleen omistautunut joukko ihmisiä
voisi muuttaa maailmaa.
Se on todellakin ainut tapa, jolla maailma koskaan on muuttunut."

- Margaret Mead

Missra

Ehka pitaisi katsoa asiaa silta kannalta etta mita itse olisimme valmiita tekemaan oman/perheemme turvan eteen. Jos itse joskus joutuisin pakolaiseksi...

- En odottaisi kenenkaan laittavan rahaa tililleni taikaseinasta vaan tekisin kaikkeni jotta mina ja perheeni emme joutuisi takaisin hengenvaaraan. (Mielellani tekisin toita esim maatilalla ruokakuponkipalkkaa + PIENTA summaa valttamattomien tarpeiden kattamiseksi vastaan) Enka todellakaan odottaisi mitaan "shoppailumahdollisuuksia" vaan tyontekoa ja toivoa mahdollisesta kotiinpalusta

- Opettelisin kielen jotta voisin hankkia kunnollisen tyopaikan siina tapauksessa etten paasisikaan pian palaamaan kotimaahani

- Opettelisin uuden kulttuurin saannot ja tavat

- Jos olisin mies ja asekuntoinen niin en ensinnakaan lahtisi pakolaiseksi. Tuskin lahtisin nytkaan lapsettomana naisena (lotille olisi varmasti hommia), kunhan lapsia siunaantuu niin tilanne on eri varmaankin


Toisaalta, jos jossain pain maailmaa olisi paikka johon voisin muuttaa ja saada perseellani istumalla paremman turvallisuus- ja elintason kuin nykyiseni...

- Lahtisin heti.


Jos lahteminen alkuperaismaasta ei kannattaisi taloudellisesti, ei mitaan maahanmuutto-ongelmaa olisikaan. Perheensa ja oman henkensa sailyttamiseksi lahto aina kannattaa. Ja toiden tekeminenkin, vaikka ruokapalkalla.
Ahkera, oma-aloitteinen ihminen parjaa missa vain ja tyonteko (ja kielen/kulttuurin opetteleminen) aina palkitaan.

Mielestani yli puolen vuoden mittainen maassaoleskelija pitaisi laittaa toihin, Suomessa on paljon tekemista esim maatiloilla joiden tukeminen talla tavoin olisi vain hyvaksi. Lisaksi mitaan ylimaaraisia tukiaisia ei pitaisi antaa, ainakaan kateista jonka voi lahettaa takaisin lahtomaahan.


Mita itse olisitte valmiita perheenne turvaamiseksi tekemaan? Ja mika saisi teidat lahtemaan "karva-ankkuriksi" muuhun maahan?

Vera

Komppaan niitä, jotka ovat ehdottaneet taikaseinän lopettamista tai tiukentamista. Sillä on sekin hyvä puoli, että se ei ainoastaan lopettaisi "sosiaaliturvapaikkojen" kalastelun, mutta myös vähentäisi oikeankin pakolaisuuden kustannuksia.

Vakavista väkivaltarikoksista pitäisi karkottaa riippumatta lähtömaan tilanteesta. Geneven pakolaissopimus antaa vastaanottajamaille oikeuden tehdä niin.

Olisi tärkeä selvittää laittoman maahanmuuton reittejä, ja tukkia ne mikäli mahdollista.

Olisi erittäin tärkeä luoda jonkinlainen yhteinen rekisteri pakolaisista ja turvapaikanhakijoista, johon osallistuisivat kaikki länsimaat. Vaikka esim. Suomella ja USA:lla on ihan eri pakolaissysteemit ja kriteerit eikä mitään keskinäisiä pakolaissopimuksia, esim. "on hakenut turvapaikkaa USA:sta, karkotettu käsittelyaikana aseellisen ryöstön takia" olisi sellainen tieto jonka Suomenkin olisi hyvä saada.

Rekisterissa puheenolleen: passin voi kadottaa tai "kadottaa", se voidaan viedä ja jotkut maat takavarikoivat passeja lähteviltä, joten rekisterin kuuluu perustua sormenjälkeihin.

Alaikäisen turvapaikanhakijoiden tuloa pitäisi pyrkiä vähentämään, esim. silleen että alaikäisuus ei vaikuttaisi päätöksiin. Tällä hetkellä alaikäinen saa turvapaikan helpommin kuin aikuinen, minkä takia monet perheet lähettävät ankkurilapsia ankkuriaikuisen sijaan. Ankkurilapsi maksaa Suomelle paljon enemmän kuin vastaava aikuinen turvapaikanhakija.

Kun kaikkia ei kuitenkaan pystytä ottamaan vastaan, turvapaikanhakijoille pitäisi olla joku virallinen kiintiö.

Sekä ehdollinen kansalaisuus että perheenyhdistämisten lopettaminen ovat ihmisoikeusjulistuksen vastaisia asioita. Sen lisäksi ehdollisella kansalaisuudella olisi erittäin vähän hyötyä jos väkivaltarikollisia karkotettaisin jo ennen kansalaisuuden saamista, koska sellainen henkilö joka ryöstää ja raiskaa ei yleensä jaksa odottaa kansalaisuuden saamiseen asti.

Perheenyhdistämistä ei voi eikä mielestäni kuuluisikaan lopettaa, mutta siihen voisi vaikuttaa muutamalla tavalla:
- valvoa mahdollisia pakkoavioliittoja,
- vaatia jokaiselta tulevalta turvapaikanhakijalta listan kotimaahan jääneistä perheenjäsenistä, ja rajoittaa "ilmaiset" perheenyhdistykset niihin. Jos pakolainen myöhemmin vaikka menee naimisiin ulkomailla asuvan henkilön kanssa, hän joutuisi todistamaan että pystyy elättämään uuden puolisonsa - niin kuin nyt kaikki ei-humanitääriset maahanmuuttajat jo tekevät,
- vaatia DNA-testejä aina kun perheenjäsenet tulevat maista joiden papereihin ei voi luottaa, tai kun papereita ei ole.
- laskea pakolaisten/turvapaikanhakijoiden perheenjäsenet osaksi pakolaiskiintiötä.

makinent

Pitäisi omata kyky elättää itsensä ja perheensä ja olla todiste siitä(eikös jossain vauraissa maissa ole tälläinen systeemi).
Rikoksiin syyllistyneet sekä laittomasti tulleet heti "leima" persiiseen ja pihalle.
Toki oikeasti hädänalaisia pitää auttaa, mutta auttaminen olisi tehokkainta siellä missä ongelma on.....
Maahanmuuttajissa pitäisi "suosia" koulutettua ja ahkeraa väkeä ei huoltosuhdetta huonontavaa kulttuuriimme sopimatonta väkeä.... Siis ihmisiä jotka voivat kanssamme rakentaa tätä maata.

Jani

Sama ehdotus minullakin, eli taikaseinä nurin ja erityisoikeudet pois. Sen jälkeen kaikki olisivat tervetulleita.

Jokaiselle turvapaikanhakijalle voitaisiin taata majoitus max. 20 hengen yhteismajoituksessa, oma sänky, juokseva vesi, peseytymismahdollisuus, sairaanhoito hätätapauksissa, ja yksi lämmin ateria päivässä. Kaikki muu pitäisi hakijan ansaita itse. Lisäksi voitaisiin tarjota suomen kielen ja kulttuurin opetusta, jotta hakijalla olisi jonkinlainen mahdollisuus halutessaan työllistyä. Se, joka oikeasti pakenee henkensä edestä sortoa ja vainoa olisi kyllä tyytyväinen tuohonkin, ja elintasopakolaiset tuskin noin vaatimattomien olojen takia jaksaisivat lähteä liikkeelle.

Rikollisuuteen nollatoleranssi. Jos turvapaikanhakija syyllistyy yhteenkään rikokseen, niin automaattisena seuraksena välitön karkoitus, ellei ole erittäin painavia syitä olettaa, että hakija syyllistyi tekoon ihan oikeasti tietämättömyyttään ja vahingossa.
"Joka luopuu vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden, ei ansaitse sen paremmin vapautta kuin turvallisuuttakaan" - Benjamin Franklin

http://janikorhonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi

Vera

Quote from: Missra on 19.04.2009, 08:46:11
- Jos olisin mies ja asekuntoinen niin en ensinnakaan lahtisi pakolaiseksi. Tuskin lahtisin nytkaan lapsettomana naisena (lotille olisi varmasti hommia), kunhan lapsia siunaantuu niin tilanne on eri varmaankin

Paikalle jääminen ei välttämättä olisi hirveän viisasta.

Taidat ajatella tilannetta jossa ihan normaalissa maassa (esim. Suomessa) yhtäkkiä alkoi sota. Silloin voi kannattaakin jäädä paikalle sotimaan, mutta pakolaissopimus ei ollutkin keksitty näitä tilanteita varten, vaan syrjittyjä vähemmistöjä ja poliittisista syistä vainottuja. Kuvittele vaikkapä että olet pakistanilainen kristitty, noin 1% vähemmistön jäsen. Ei taatusti kannata jäädä paikalle sotimaan oikeuksistaan lopun 99% kanssa, vaikka olisit kuinka asekuntoinen mies.

Quote
Mielestani yli puolen vuoden mittainen maassaoleskelija pitaisi laittaa toihin, Suomessa on paljon tekemista esim maatiloilla joiden tukeminen talla tavoin olisi vain hyvaksi. Lisaksi mitaan ylimaaraisia tukiaisia ei pitaisi antaa, ainakaan kateista jonka voi lahettaa takaisin lahtomaahan.

Samaa mieltä.

Quote
Mita itse olisitte valmiita perheenne turvaamiseksi tekemaan? Ja mika saisi teidat lahtemaan "karva-ankkuriksi" muuhun maahan?

Eipäs siihen aikanaan tarvinnut paljon. Jatkuva etninen syrjintä, sananvapauden ja liikkumisvapauden puute, ja epämääräisia valtion siunaamia uhkauksia siitä että oma etninen ryhmäni on syyllinen kaikkiin maan ongelmiin ja että se olisi kivaa saada vastuuseen. Tästä kaikesta huolimatta meillä oli aivan varmasti paljon parempi ja turvallisempi elämä kuin vaikkapa nykysomaleilla Somaliassa. Meille kuitenkin useat maat tarjosivat turvapaikkoja aika helposti ja niinpä lähdettiin.

Kyseisestä maasta noin 11 vuoden aikana lähti noin miljoona kyseisen ryhmän edustajia, alkuperäisestä miljoonasta ja neljästä sadasta tuhannesta. Eipäs tullut ikävä puolin tai toisin.

Meille ei tosiaankaan silloin tullut mieleenkään että uusi maa voisi tarjota turvapaikan lisäksi jotain jatkuvaa rahaa taikaseinästä muille kuin vanhuksille, ja tuntui mielettömän anteliaalta ajatukselta että alkuperäisen 4kk pakolaisavustuksen lisäksi oli teoriassa tarjolla 18kk verran pienempää hätärahoitusta niille jotka eivät millään löytäneet töitä. Eipäs siihen tarvinnut turvautua, faija löysi töitä 3kk jälkeen ja mutsi 6kk jälkeen ja se oli siitä.

Atte Saarela

Norja rajoittaa perheenyhdistämisiä. Perheitä ei yhdistetä ihmisille jotka eivät työllisty tai käy koulua. Tällainen politiikka ei kai siis vielä riko mitään ihmisoikeusjulistuksia..

http://www.aftenposten.no/english/local/article2633553.ece

Vera

Quote from: Atte Saarela on 20.04.2009, 13:46:10
Norja rajoittaa perheenyhdistämisiä. Perheitä ei yhdistetä ihmisille jotka eivät työllisty tai käy koulua. Tällainen politiikka ei kai siis vielä riko mitään ihmisoikeusjulistuksia..

http://www.aftenposten.no/english/local/article2633553.ece


Vaatimus että perheenkokoajan pitää pystyä elättämään perhettä, ei riko mitään ihmisoikeuksia, ja on voimassa Suomessakin kaikille muille maahanmuuttajille kuin humanitäärisille. Sen sijaan jos Norja sanoisi "ei perheenyhdistämisiä Euroopan ulkopuolelta", se rikkoisi.

En ole varma siitä Norjan 4 vuotta-vaatimuksesta.

Tommi Korhonen

Ihmetyttää kyllä ettei miksei nytkin jo ilmeisesti laillista vakavien rikollisten palautusoikeutta ei käytetä? Puukolla tai muulla ulokkeella tökkiminen kun ei kertakaikkiaan ole puolusteltavaa. Miksi jengiraiskaaja tai ryöstömurhaaja saisi jäädä vieraaksi taloon? Onko edes mitään vihervasemmistolaista syytä moiselle?

Mielestäni ei ihan pieni näpistys tai viikonloppukähinä ole vielä hyvä perustelu karkoittamiselle, joskin niiden kertyessä voisi tuokin purra. Kyllä han-suomalaisissakin on tyhmiä - ja vaikka niitä ei kannata hankkia lisääkään, niin on karkoitus kuitenkin aika kova rangaistus, kovimmasta päästä. Toki pientä kähinää ei ole esimerkiksi sairaalahoitoon johtava pahoinpitely, eikä jatkuva kavallus...

Sinänsä nuivalle yllätys että jo nykyisten sopimusten kautta kai olisi mahdollista toimia toisin?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Kalle

Turvapaikanhaun kriteerit pitää selkiyttää.

- Biotunnisteet on saatava nopeiksi ja tehokkaiksi, niin että kaikki toisesta EU-maasta turvapaikkaa hakeneet tunnistetaan. Heidät tulee pikakäännyttää tuohon maahan. Ja tämän tulee koskea kaikkia, jotka ovat hakemuksen jättäneet. Ei vain niitä, joiden osalta päätös tuossa maassa on jo tehty. Ei siis enää mahdollisuutta vaihtaa maata siinä vaiheessa kun kielteinen päätös alkaa näyttää todennäköiseltä. Toissaijaisista humanitäärisistä syistä ei tule myöntää oleskelupaa sellaisille, jotka ovat tulleet tänne jonkun turvallisen maan kautta (pl. EU-maat johtuen EU-sopimuksista). Jos he eivät täytä pakolaisen kriteerejä, heidät tulee käännyttää hakemaan toissijaista turvapaikkaa tuosta ensimmäisestä turvallisesta maasta.
- Turvapaikka pakolaisille myönnettävä normaalisti, mutta toissijaisia oleskelulupia (siis oleskelulupia lähtömaan huonon turvallisuustilanteen takia) ei tule myöntää sellaisille, joiden lähtömaasta löytyy myös turvallisia alueita (esim Somalia, Irak). Jos kotikaupunkin on turvaton, niin henkilön on siirryttävä ensisijaisesti maan sisällä toiseen turvallisen kaupunkiin. Vaikka siellä olisikin enemmistönä toinen klaani tai heimo. Jokaisella maalla on velvollisuus pyrkiä hoitamaan omat kansalaisensa.
- Alaikäisten perheenyhdistämiset tulee aina tehdä vanhempien oleskelumaassa. Mikäli oleskeluluvan myöntäminen perustuu pääasiassa alaikäisyyteen (ei 13-vuotiasta voi takaisin maailmalle lykätä) on oleskeluluvan oltava ehdollinen, niin että mikäli hänen vanhempansa löydetään oleskeluluvan edellytykset lakkaavat.
- Ikä- ja DNA- testit. Vaikka ne ovat kalliita, niin on myös jokainen oleskeluluvan saanut turvapaikanhakija aika hiton kallis. Eli jos testeillä onnistutaan karsimaan joukosta perusteettomia vähänkin ne ovat taloudellisesti kannattavia. Muistettava, että tieto testeistä kiirii nopeasti ja vähentää perusteettomia hakemuksia, mikä vähentää käsittelykuluja.
- Vakaviin tai toistuviin rikoksiin syyllistyneet tulee karkoittaa, mikäli heidän lähtömaastaan löytyy turvallinen alue, jonne heidät voi karkoittaa. Heimo ja klaanirajoja ei tule ottaa huomioon, mikäli ne eivät aiheuta heille merkittävää uhkaa karkoituspaikassa. Sen sijaan se, ettei siellä ole helppoa tai kivaa ei estä karkoitusta. Karkoitus tulee käsitellä kiirreellisenä eri oikeusasteissa. Täytäntöönopano tulee tehdä viimeistään hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen, ellei hallinto-oikeus yksittäistapauskessa päätä toisin. KHO:n ratkaisua voi odotella myös kotimaassaan.
- Sosiaaliturva tulee sitoa kotoutumiseen. Aktiivinen kouluttautuminen (mm. kieli) ja työnhaku tulee olla kaikkien ylimääräisten tukien ehtona. Muuten putoaa alimmalle toimeentulotuelle.

Kurvari

Quote from: kiukiu on 18.04.2009, 10:09:59
Onhan meillä rajavartiolaitos. Esimerkiksi Suomen lipun alla purjehtivaan ruotsinlaivaan voitaisiin pistää rajavartijat mukaan. Laivaan Ruotsista tulijoilta tarkastettaisiin tarvittaessa passit ja matkustusasiakirjat. Paperittomat ja EU:n ulkopuolelta tulevat viisumittomat käännytettäisiin saman tien takaisin.Suomen lipun alla purjehtiva alushan on "Suomen maaperää". Ruotsin lipun alla purjehtivilla aluksilla tätä ei voisi tehdä, mutta paperittomat pitäisi voida käännyttää Suomen terminaaleista heti takaisin varustamon kustannuksella.
Työperäisiltä maahanmuuttajilta pitäisi vaatia työnantajan todistus työpaikasta ja opiskelijoilta vastaava todistus opiskelupaikasta - näin tietokoneaikana tsekkaus olisi helppo suorittaa.
Eli lyhyesti: Rajat kiinni ja rautaa rajoille.

Jos suomalaiset poliitikot ovat menneet allekirjoittamaan jotain kv. sopimuksia jotka estävät asian hoidon, on ne heti purettava - täytyyhän sitä tolkku löytyä talkkunastakin.

Tietysti muut Euroopan maat ja varsinkin muut Pohjoismaat ovat valittamassa Suomen pienemmistä pakolaismääristä, mutta me voisimme aina viitata geopoliittiseen asemaamme.
Mehän olemme joutuneet elämään Venäjän karhun naapurina ja kärsimään "finnlandisierungista", joten kärsikööt muut Euroopan maat nyt omasta geopoliittisesta asemastaan ja hoitakoot rajavalvontansa niin kuin parhaaksi näkevät.


Ideana se on hyvä, mutta kun Ruotsi kuuluu Schengenin sopimuksen maihin, rajatarkastuksia ei voida järjestää sisärajaliikenteessä ilman valtioneuvoston asetusta. Näin tehtiin viimeksi joulukuussa ETYJ-kokouksen turvajärjestelyjen tehhostamiseksi.

Toiseksi, vaikka rajatarkastukset olisivatkin käytössä sisärajaliikenteessä, kiinnijääneet anoisivat erittäin todennäköisesti turvapaikkaa heti, kun rajavartijat olisivat poimineet heidät säilöön.

Eli kusinen tilanne kaikin puolin....