News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Poispotkitut kansanedustajat

Started by Salvation, 05.08.2011, 21:53:12

Previous topic - Next topic

Salvation

Tai siis kansanedustajat, joita ei ole valittu seuraavalle kaudelle tai jättäytyneet itse pois.

Tarjolla on edustajankausien määrästä riippuvaa sopeutumisrahaa ja ilmeisesti edustaja itse voi jossain määrin päättää tarvitseeko vai ei. Jos kerran edustaja jää työttömäksi, niin miksi ei yksinkertaisesti maksettaisi ansiosidonnaista päivärahaa eikä mitään sopeuttamisrahaa, joka kait voi olla jopa liki 4 tonnia.

Toinen juttu... palkankorotukset... eikö voitaisi lähteä vuosittaisesta yleisen linjan mukaisesta palkankorotuksesta. Nythän korotukset ovat tainneet olla ainakin 5 % luokkaa.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

AstaTTT

No joo. Itse saan sen 411 euroa/kk työllistymistukea ja siinä kaikki. Ja foorumilaiset, älkää viitsikö jatkossa käyttää tätä tietoa iskuihin vyön alle, oikeasti. Elämä on tarpeeksi haastavaa as is.

Kansanedustajan palkasta ja etuuksista kyllä saa laitettua sivuun järkevästi elämällä parinkin vuoden elämiseen tarvittavat rahat (riippuen elintottumuksista), joten ansiosidonnainen kuulostaa aivan riittävältä.

Sanglier

Viikonlopun Ilta-Pravdassa oli "missä he ovat nyt"-juttu. Yllättäen aika harva loisi sopeutumiseläkkönä. Vähemmän yllättäen Kiljunen ja Tiura kuuluvat heihin.

Viimeinen suomalainen

Kiljuselle voisi lähettää tulitikkupuntin Persulogolla ;) säälistä...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.