News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Nuivahkot t-paidat omalla tekstillä

Started by Homma Admin, 16.04.2009, 18:26:22

Previous topic - Next topic

Homma Admin

Hommaforum on aloittanut yhteistyön dothefaken t-paitapainon kanssa.

Ideana on, että hommaforumilaiset voivat tilata kohtuuhintaan yksittäiskappaleina t-paitoja joko haluamallaan omalla tekstillä tai käyttäen jotain valmista mallia, joita lisäillään tähän ketjuun.

Ja erilaisia tarroja voi tilata myös.

Tilaukset privaviestillä dothefakelle, joka kertoo tässä ketjussa malleista, hinnoista ja toimitusehdoista tarkemmin. Varsinainen ostotapahtuma tapahtuu suoraan dothefaken firman kanssa, joka vastaa tuotteen laadusta ja laskutuksesta. Hommaforumilla ei ole siis tilaus-, toimitus- ja laskutusprosessin kanssa mitään tekemistä.

Vastineeksi painofirma tukee Homman eri kampanjoja huokeiden/ilmaisten painotuotteiden muodossa.

dothefake

Hei vaan kaikille Nuiville.
Paidat ovat parasta laatua ja niihin paistettavat kuva/tekstit
ovat pysyviä ja pesunkestäviä. Tekniikka on sellainen, että teippileikkuria
ohjataan tietokoneella ja leikkauksen jälkeen perataan ylimääräiset pois
ja kuvio paistetaan lämmön (n. 170-180 astetta) ja puristuksen avulla paitaan kiinni.
Hinta on kaksikymppiä (sis.alv.) + postikulut kolme euroa. Pienin tilaus on yksi paita.
Myös omat tekstit ovat mahdollisia samaan hintaan, jos ei halua mallin mukaista
paitaa. Reino lupasi laittaa kuvat tästä ensimmäisestä paidasta. Omien kuvien kelpoisuudesta
jne. pitää neuvotella tapauskohtaisesti, mutta hinta kuitenkin on lähtökohtaisesti
sama. (Vaikeus/suuruusvaraus)
Ajattelin, että jos tilaa viisi paitaa, niin maksan sitten postikulut itse.
Maksuliikenne varmaan on helpoin niin, että laitatte privaviestinä, mitä haluaisitte
ja minä teen firman laskun, laitan viitenumeron ja laskun summan sekä tilinumeron
paluuprivana ja kun raha näkyy tilillä, postitan isossa kuoressa paidan ja maksetun
paperilaskun annettuun osoitteeseen. Näin tällä erää, hiotaan lisää, kun ilmenee tarvetta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Pöllämystynyt

Vaikuttaako värien suuri määrä paidan hintaan? Mitkä aiheet kelpaavat? Ymmärsinkö tuon valmistustekniikan oikein, että kuvioiden tulee olla jokseenkin tasavärisiä, esim. että valokuva tms. ei toimisi?

Missä yritys toimii (eli sattuisiko olemaan lähistöllä, että postimaksun voisi välttää)?
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

JM-K

Dothefake on tehnyt todella upeita tarroja ja henk.kohtaisesti räätälöidyn, perskeleen makean T-paidan. Paitaa voitte tulla tsekkaamaan sunnuntaina 19.4 sinne Tampereen keskustorille. Komea propellipäinen äijänkuvatus paidassa, Homma-teksteillä tietenkin!

Mutta niistä tarroista piti kirjoittamani: eli Dothefake on painanut hienoja Homma-tarroja sekä Propellipää -tarroja. Homma-tarrat ovat kooltaan noin 5cm x 5cm, Propellipää-tarra noin 5cm x 10 cm.

Dothefake: onko siinä mitään bisnesideaa, jos painaisit niitä tarroja enemmän ja hommalaiset vois tilata niitä sulta kohtuuhintaan?

Itse ainakin laitan ko. tarrat tuon hienon pakettiautoni takalasiin. Paljon makeempia ovat, kuin ne perinteiset Ilves-/Tappara-tarrat, joita täällä Mansessa näkee.

Ajatelkaa, kuinka hieno näky olisi, kun Citymarketin parkkiksella joka toisen auton takalasissa olisi Homma-tarra!

Propellipää-tarran liimaan luonnollisesti kotioveeni postiluukun yläpuolelle.

Pöllämystynyt

Tarroille olisi varmasti kysyntää. Jotkut tekevät jo itse omia hommamerkkejään menopeleihinsä, ja jälki on joskus sen mukaista.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Hoff

Propellipää-juttu ei jaksa enää naurattaa, mutta Homma-tarroja voisin lätkiä sinne sun tänne.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

reino

Kohta alkaa Hoffiakin naurattaa, kun näkee hienot propellipääpaidat, jotka dothefake tekaisi Ketaleelle ja mulle. Vähän on sellainen tutina, että noita nähdään Seinäjoella persujen puoluekokouksessa paljon. ;)

dothefake vois laittaa ton etupuolen propelliukon kuvan tänne vielä suurempana. Kaikki hienot yksityiskohdat ei tuossa kuvassa ihan näy.

dothefake

Ymmärsit oikein, materiaali on yhtä väriä, niitä kyllä on erilaisia ja samaan kuvioon
voi laittaa esim. punaisen kukan ja vihreän varren, mutta valokuvamaisia ei tällä tekniikalla voi
tehdä. On kuitenkin olemassa erikoispaperia, jolle mustesuihkulla tulostetun kuvan voi paistaa
samaisella prässillä, mutta pesunkestävyys on heikompi ja paidan pitää olla valkoinen. Tuota
valmistustapaa en nyt ainakaan heti ala värkkäämään, en edes muista mitä se paperi maksaa.
Mutta vartupa, kunnes reino saa tästä ensimmäisestä kuvat esille, kyllä musta paita yksivärisellä
(punainen) painatuksellakin on aika hyvä. Etupuolen propellipää on aika uhkaavanoloinen.
-Tytti Tuppurainen

reino

Propellipää-tekstistä toinen valmis teema, jonka voi siis laittaa haluamallaan värillä joko etu- tai takapuolelle valintansa mukaan.

EDIT: vai meneekö tossa ton nettiosotteen kirjaimet jo liian pieniksi?

Tabula Rasa

Hmm, itse mietin kyseisen paidan hommaamista, pitänee tilailla kunhan sentit antaa myöten...
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 16.04.2009, 19:19:44
Hei vaan kaikille Nuiville.
Paidat ovat parasta laatua ja niihin paistettavat kuva/tekstit
ovat pysyviä ja pesunkestäviä. Tekniikka on sellainen, että teippileikkuria
ohjataan tietokoneella ja leikkauksen jälkeen perataan ylimääräiset pois
ja kuvio paistetaan lämmön (n. 170-180 astetta) ja puristuksen avulla paitaan kiinni.
Hinta on kaksikymppiä (sis.alv.) + postikulut kolme euroa. Pienin tilaus on yksi paita.
Myös omat tekstit ovat mahdollisia samaan hintaan, jos ei halua mallin mukaista
paitaa. Reino lupasi laittaa kuvat tästä ensimmäisestä paidasta. Omien kuvien kelpoisuudesta
jne. pitää neuvotella tapauskohtaisesti, mutta hinta kuitenkin on lähtökohtaisesti
sama. (Vaikeus/suuruusvaraus)
Ajattelin, että jos tilaa viisi paitaa, niin maksan sitten postikulut itse.
Maksuliikenne varmaan on helpoin niin, että laitatte privaviestinä, mitä haluaisitte
ja minä teen firman laskun, laitan viitenumeron ja laskun summan sekä tilinumeron
paluuprivana ja kun raha näkyy tilillä, postitan isossa kuoressa paidan ja maksetun
paperilaskun annettuun osoitteeseen. Näin tällä erää, hiotaan lisää, kun ilmenee tarvetta.

Teeppä sellainen paita jossa on tuo tämän sivun ylälaidassa oleva homma tunnus ja sen alapuolella tämän sivun nettiosoite.

dothefake

Quote from: reino on 16.04.2009, 20:07:45
Propellipää-tekstistä toinen valmis teema, jonka voi siis laittaa haluamallaan värillä joko etu- tai takapuolelle valintansa mukaan.

EDIT: vai meneekö tossa ton nettiosotteen kirjaimet jo liian pieniksi?

Olen melko varma, että ei mene liian pieniksi, täytyy koejaa kuitenkin.

Tarrat, jotka teille laitoin, olivat painetut vanhoille, hyllyistä löydetyille jämäpaloille,
joiden liimasta en tiedä. Niitä on minulla jonkun verran hyllyssä. Jos kysyntää on, niin
silloin tietenkin painetaan uudelle tavaralle ja tarroissa on joko takahalkio tai tehdään
niin sanottu ritsaus eli viilto tarraan, muttei aluspaperiin, jolloin tarran irroitus on helppoa.
Autoon kyllä laittaisin ihan oikeasta teipistä ajetun takalasitarran. Voin laittaa mallit reinolle ja
Ala-Doopille. Asennusohjeet annan sitten mieluiten puhelimessa.
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 16.04.2009, 20:26:58
Hmm, itse mietin kyseisen paidan hommaamista, pitänee tilailla kunhan sentit antaa myöten...

Suosittelisin hiukan tomerampaa fonttia, niin kestää paremmin pesua.
-Tytti Tuppurainen

Miniluv

Minkä kokoinen pikseliulottuvuuksina kuvan pitää olla, että se toimii T-paidassa?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Roope

Quote from: reino on 16.04.2009, 19:51:46
Kohta alkaa Hoffiakin naurattaa, kun näkee hienot propellipääpaidat, jotka dothefake tekaisi Ketaleelle ja mulle.

Mikä paidan koko tossa kuvassa vai XL? Pituus näyttää hyvältä, ei ole napapaita, mutta saako sliminä?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

dothefake

Quote from: Miniluv on 16.04.2009, 23:18:24
Minkä kokoinen pikseliulottuvuuksina kuvan pitää olla, että se toimii T-paidassa?

Haet varmaan takaa sellaista raakempaa rasteria. No en ole koskaan kokeillut, mutta
ensinnäkin ko. leikkuri ymmärtää vain vektoria. Eli periaatteessa sävykuvakin on mahdollinen,
mutta voi olla aika aika "raskas" perattava. Kun ylimääräistä poistaa leikkuun jälkeen,
niin tuppaa lähtemään mukana nekin, joiden pitäisi jäädä.
Ps. Mikä on pikseliulottuvuus, en ole käynyt mitään koulua ammattiini, jota olen tehnyt yli parikymmentä
vuotta.
-Tytti Tuppurainen

STP

Auton takalasitarra olisi makea. Sellaisen voisin tilata. Minkälaisella logolla ne tulevat?

dothefake

Quote from: Roope on 16.04.2009, 23:26:29
Kohta alkaa Hoffiakin naurattaa, kun näkee hienot propellipääpaidat, jotka dothefake tekaisi Ketaleelle ja mulle.

Mikä paidan koko tossa kuvassa vai XL? Pituus näyttää hyvältä, ei ole napapaita, mutta saako sliminä?

Koko on XL, en ole törmännyt "slimiin", tiedustelen tukkurilta.
-Tytti Tuppurainen

herra 4x

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 16.04.2009, 20:26:58

Onko tuo kaivopuisto tekstissä loppuun asti mietitty?
Rakkaudesta lajiin.

dothefake

Quote from: STP on 16.04.2009, 23:29:42
Auton takalasitarra olisi makea. Sellaisen voisin tilata. Minkälaisella logolla ne tulevat?

Sellaisella kuin haluat. Kuitenkin suosittelen, että esim. Homma-logoa
tyylitellään enemmän vaakamuotoon, että on lasin alalaidassa.
-Tytti Tuppurainen

Cenra

Valikoimiin kuulunee myös ns. Lady fit -paidat? :)
Propellihatut - ihanaa, luonnollista, väistämätöntä.

dothefake

Tuli muuten mieleen hauska paitateksti:

RUTINUIVA
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Quote from: Cenra on 16.04.2009, 23:39:21
Valikoimiin kuulunee myös ns. Lady fit -paidat? :)

Olen tehnyt paitoja oman toimen (pieni kirjapaino) ohella ja yleensä
asiakkaat ovat halunneet vain t-paitoja, joten Lady fit- paidat ovat
minulle tuntematon termi, mutta jos niitä on olemassa, on niitä
toki myös tukkurillani.
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Kohta alkaa Hoffiakin naurattaa, kun näkee hienot propellipääpaidat, jotka dothefake tekaisi Ketaleelle ja mulle. Vähän on sellainen tutina, että noita nähdään Seinäjoella persujen puoluekokouksessa paljon. ;)

dothefake vois laittaa ton etupuolen propelliukon kuvan tänne vielä suurempana. Kaikki hienot yksityiskohdat ei tuossa kuvassa ihan näy.

En saa laitettua tarkempaa kuva nettiin, kun tuo leikkuria ohjaava kone ei ole
netissä ja sitäpaitsi se on ikivanha MikroMikko, koska leikkurikin on hiukan
vanhahko, mutta toimiva. Täytyy koettaa vaikka scannata, katsotaan.
-Tytti Tuppurainen

Roope

Quote from: dothefake on 16.04.2009, 23:31:52
Koko on XL, en ole törmännyt "slimiin", tiedustelen tukkurilta.

Esimerkiksi Thaimaassa T-paidat ovat yhtä pitkiä (jos ei pitempiä) kuin täälläkin, mutta hoikempaa mallia ja ohuempia. Nykyisin bändipaidat ja muut ovat täällä melkoisia telttoja sekä mitoiltaan että paksuudeltaan. Ei noita slim-malleja välttämättä myydä Suomessa ollenkaan, kun muukin kelpaa. Harmi.

edit:

Painatuksen kannalta on varmaan parempi, että paita ei veny eli että se on paksu. Silti leikkaus voisi olla hoikempi. Kaikilla ei ole Reinon lihaksia. Ymmärrän kyllä, että kaiken ratkaisee kysyntä ja tarjonta. En ole missään paitaliikkeissä nähnyt noita slim-malleja.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MW

Quote from: dothefake on 17.04.2009, 00:08:48
En saa laitettua tarkempaa kuva nettiin, kun tuo leikkuria ohjaava kone ei ole
netissä ja sitäpaitsi se on ikivanha MikroMikko, koska leikkurikin on hiukan
vanhahko, mutta toimiva. Täytyy koettaa vaikka scannata, katsotaan.

Old Skool  ;D. Ei mtn, älä korjaa sitä, jos se ei ole rikki.

Tunkki

Quote from: MW on 17.04.2009, 01:17:14
Old Skool  ;D. Ei mtn, älä korjaa sitä, jos se ei ole rikki.

Hyvä että on muitakin jotka ajaa datapuimurit loppuun, se on vihreää toimintaa ;D

SSampsa

300 dpi?

Miniluv

Quote from: SSampsa on 17.04.2009, 10:42:05

300 dpi?

Siis ilmaistuna tyyliin 200 x 200 pikseliä?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

SSampsa

Jaa, siitä en tiedä... Resoluutio on se, joka vaikuttaa laatuun ja sen pitäisi tietääkseni olla minimissään tuo 300 dpi.

EDIT: paitsi, että eihän tässä tapauksessa sillä ole väliä, koska painatus ei ole moniväristä tarkkaa valokuvapainoa.