News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-05-29 Facebook: Tohtorit ihmisoikeuksien puolesta

Started by Saippuakupla, 30.05.2011, 09:55:43

Previous topic - Next topic

IDA

Quote from: Mulli on 31.05.2011, 01:27:15
Kas kun en ole katsonut tarpeelliseksi koko maailman saavuttaa itseäni, niin ei ole tuo Facebook käytössä.

Valaisehan ystävällisesti...

Ryhmässä on 80 jäsentä kai riittää. Jos maassa on 80 tohtoria tuollaiseen ryhmään, niin maassa on jonkinlainen tohtoriteollisuus, jossa ei paljon akateemista tasoa kysellä. Itsestään selvästi.

Mulli

Quote from: IDA on 31.05.2011, 01:39:33
...Jos maassa on 80 tohtoria tuollaiseen ryhmään, niin maassa on jonkinlainen tohtoriteollisuus, jossa ei paljon akateemista tasoa kysellä. Itsestään selvästi.

Ahaa...

Itse olen tehnyt sellaisenkin huomion, että joka ikinen - vaikkapa vain kaksi viikkoa yliopiston kirjoilla ollut ja sieltä pudonnut - akateeminen pummi pitää itseään jonkinlaisena tohtorina.

Mitä tulee tuohon tohtoriteollisuuteen, olen itse kysellyt milloin missäkin tarvetta näille kaikille tohtoreille. Tällaiset tilanteet sitten kertovat selvästi, mistä on kysymys.

Määrää käytetään selvästi laadun korvikkeena nykyään.

Lalli IsoTalo

Quote from: IDA on 31.05.2011, 01:39:33
... maassa on jonkinlainen tohtoriteollisuus ...

Ymmärtääkseni tohtorintuotantolaitokset saavat rahoitusta outputtinsa perusteella. Tämä selittää ulkoakateemisten tuotantomenetelmien käyttöönoton.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Saippuakupla

Jopas siellä on keskustelua ja "ohjeistuksia". Erityisesti Jussi Ojajärven strateginen tiedote aiheutti suurta hilpeyttä!  ;D

Mulli

Quote from: Antero Mäenpuro on 07.06.2011, 23:44:04
Ryhmän perustajan Helena Saarikosken, joka tiettävästi on isäänsä tehokkaammin pysynyt irti viinaksista, kannattaisi nyt lähinnä puuhastella tasoisensa tutkimuksen parissa...

Itse ehdotan kyllä paluuta isien jäljille. Olisi edes jonkinlainen tekosyy ja selitys noille houreille ;D

IDA

Quote from: Mulli on 07.06.2011, 23:45:53
Ryhmän perustajan Helena Saarikosken, joka tiettävästi on isäänsä tehokkaammin pysynyt irti viinaksista, kannattaisi nyt lähinnä puuhastella tasoisensa tutkimuksen parissa...

Itse ehdotan kyllä paluuta isien jäljille. Olisi edes jonkinlainen tekosyy ja selitys noille houreille ;D

Jep. Moderni yhteiskunta ei ymmärrä känniä, järjettömyyksiä, maailman ristiriitaisuutta ja skandaaleja, koska niistä on tehty akateemista saivartelua. Paluuta keskiaikaan vaan. Siis henkisessä mielessä; pidetään sähköt, jos osataan ;)

Kitaransoittaja

Ryhmän perustajan Helena Saarikosken, joka tiettävästi on isäänsä tehokkaammin pysynyt irti viinaksista, kannattaisi nyt lähinnä puuhastella tasoisensa tutkimuksen parissa.

Saarikosken viimeisintä tuotantoa: "Nuoren naisellisuuden koreografioita - Spice Girls -fanit tyttöyden tekijöinä".

http://kirjasto.kirjaseuranta.fi/S/Saarikoski_Helena/Nuoren_naisellisuuden_koreografioita_Spice_Girls_fanit_tytt%C3%B6yden_tekij%C3%B6in%C3%A4/

On tohtoreita ja "tohtoreita". Arvostan Saarikosken jälkimmäiseen kategoriaan.

Tuo ryhmä on naurettavaa oman egon buustausta ja näpertelyä kömpelösti käyttäytyvien tohtorissetien ja -tätien kesken. Kukaan ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota Halla-ahon tohtoriuteen. On Saarikosken onni, että hän voi omassa poppoossaan nostattaa itseään sekä tietoisuutta omasta tohtorinarvostaan Halla-ahon varjolla.

Irtisanoudun Halla-ahon tohtorinarvon käyttämisestä nostattamaan tietoisuutta yksityishenkilön omasta oppiarvosta.
Ehkä kumminkin ihan hyvä että tuommoinen pysyy niistä tytöistä erossa. Tiedä mitä traumoja saavat.

somero

Quote from: pelle12 on 30.05.2011, 11:24:17
Sankka on taantumuksen rintama. Koulut, yliopistot, media, daide, hallitus- kaikki valjastettu yhteisrintamaan pahoja persuja ja muita razzisteja vastaan. Tyhmä kansa saa taas kuulla, mitä kuluu ja kuka käskee.

Tämä on ollut havaittavissa omassa tiedekunnassani Helsingin yliopistolla jo jonkin aikaa. Yliopistojen rappio on muutenkin kovin koomista katsottavaa, kun alkuperäinen funktio kyseisillä laitoksilla on ollut toimia kasvattajana nuorelle ikäpolvelle, jotta voisivat valmistua ammattiin ja tutkimukseen, mutta nykyään lähinnä keski-ikäisten "heimullaonoikeusopiskellaniinpaljonkuintahdon"- elämäntapaopiskelijoiden mekkana.

Mielestäni koko yliopistolaitos ansaitsisi saada reformaation, jossa pestäisiin kaikki puoluepoliittinen ja aatteellinen syöpä pois. Ei ole minun tehtäväni lukea yliopiston julkaisuissa kasvissyönnistä, vasemmistolaisista ideologioista ja kirja-arvosteluja siitä, kuinka Marx onkin ainoa tapa pelastaa maailma nykyisessä talouslamassa.
sadf

Hippo

Kukaan ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota Halla-ahon tohtoriuteen.

Onhan YLE sentään aika paljon kiinnittänyt huomioita Jussin rotutohtoriuteen.

Jussi Halla-aho

"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Eino P. Keravalta

Quote from: Jussi Halla-aho on 08.06.2011, 09:41:55
Onko olemassa myös normaaleja Saarikoskia?

Johtavien tutkijoiden mukaan tästä ei ole näyttöä, mutta jos löydän sellaisen, lupaan tuoda sen Homma-kerhoon esiteltäväksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

l'uomo normale

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

gloaming

Globaalin (ja lokaalin) sosialismin (= "globaali vastuu", "tasajako", "oikeudenmukainen kansainvälinen tulonjako" jne.) puolesta ihmisoikeusjulistus keppihevosena, välineenä kansainväliset sosiaaliset tulonsiirrot sosiaalisen maahanmuuton, ilmastoaneiden, kehitysavun ym. muodossa. Ei kiitos, vastustan sosialismia, oli sen muoto ja maantieteellinen laajuus mikä tahansa.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Ystävä

Melkoisen rasvainen nimi tuo "Tohtorit ihmisoikeuksien puolesta". Kalskahtaa niin suureelliselta ja juustoiselta.
Ylevyyttä tavoitteleva nimi ei myöskään vastaa sakkaista sisältöä, koska nämä "ihmisoikeuksia puolustavat" tohtorit keskittyvät nyt kirjoittamaan monomaanisesti Halla-ahosta tai Hommasta, eivätkä näytä olevan tippaakaan kiinnostuneita ihmisoikeuksista. Totuudenmukaisempi nimi tälle pikku viharyhmälle voisi olla "Tohtorit Halla-ahoa ja Hommaa vastaan feat. Helena Saarikoski".

Sanglier

Minulle tulee mieleen Swift Boat Veterans for Truth, totaalisen astroturfattu "kansanliike" joka luotiin tuhoamaan Kerryn sotasankarimaine.

Jotenkin mieleen tulvahtavat myös ne yhdeksän lääkäriä kymmenestä jotka polttavat Camelia.

Rankkuri

Voin vakuuttaa, että on :D Oikein asiallinen sälli peräti tämä painos, jonka tunnen.

Gordon Freeman

Quote from: Dilat Laraht on 08.06.2011, 09:49:20

On ehkä ollut:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Felix_Saarikoski

Wikipedia:
QuoteSaarikoski myötäili kenraalikuvernööri A. F. Seynin johtamaa venäläistämispolitiikkaa, minkä vuoksi hänet nimitettiin senaattoriksi 21. tammikuuta 1910 oikeustoimituskunnan päälliköksi Markovin senaattiin ja edelleen 24. tammikuuta 1913 senaatin oikeusosaston varapuheenjohtajaksi.

No..jaa... eroa nykyisten välillä on vaikea hahmottaa. Ei tuota Felixiäkään kansallissankariksi voi kutsua, jos on palkittu kansansa pettämisestä.

Sanglier

Ai niin, pian varmasti tulossa myös "Sata tutkijaa Halla-ahoa vastaan."

caamora

Quote from: IDA on 31.05.2011, 01:24:30
En suostu uskomaan, että kaikki tuon ryhmän jäsenet ovat tohtoreita. Mikäli ovat niin totean akateemisen tason laskun aikamme yhdeksi huimimmista ilmiöistä.

Nyt niitä tohtoreita tai muka-tohtoreita on siellä jo 198. Montako tohtorin arvolla varustettua maastamme edes löytyy, voisi verrata..?  :roll:

ike60

Quote from: caamora on 08.06.2011, 11:47:30
Quote from: IDA on 31.05.2011, 01:24:30
En suostu uskomaan, että kaikki tuon ryhmän jäsenet ovat tohtoreita. Mikäli ovat niin totean akateemisen tason laskun aikamme yhdeksi huimimmista ilmiöistä.

Nyt niitä tohtoreita tai muka-tohtoreita on siellä jo 198. Montako tohtorin arvolla varustettua maastamme edes löytyy, voisi verrata..?  :roll:

KOTA-tietokannan mukaan vuosina 1981-2010 on maassamme suoritettu kaikkiaan 24 413 tohtorintutkintoa. Tämä ei tietenkään ole suoraan tohtoreiden määrä maassamme, koska osa on muuttanut ulkomaille, ulkomailta on muuttanut tohtoreita Suomeen, ennen vuotta 1981 (ja tänäkin vuonna) on tohtoreita valmistunut, osa on kuollut jne., mutta antaa se suuntaa.

MaisteriT

Quote from: Mulli on 31.05.2011, 02:08:34
Itse olen tehnyt sellaisenkin huomion, että joka ikinen - vaikkapa vain kaksi viikkoa yliopiston kirjoilla ollut ja sieltä pudonnut - akateeminen pummi pitää itseään jonkinlaisena tohtorina.

Oliko tämän tarkoitus olla hauskaa?

Nimim. kaksi viikkoa ja vähän ylikin korkeakoulussa, ei vieläkään tohtori tai Mestari vaan edelleen maisteri.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Mulli

Quote from: MaisteriT on 08.06.2011, 12:05:58
Quote from: Mulli on 31.05.2011, 02:08:34

Oliko tämän tarkoitus olla hauskaa?

Nimim. kaksi viikkoa ja vähän ylikin korkeakoulussa, ei vieläkään tohtori tai Mestari vaan edelleen maisteri.

No mutta sehän ON hauskaa.

Tiedättekö, että maassamme on aika montakin sellaista, jotka ovat olleen ranskan legioonassa puheidensa mukaan? Kun pintaa raaputtaa, moni on sellainen, joka on majaillut pari viikkoa legioonan keräilykeskuksessa (siellä odotellaan, koska katumusaika) ja sitten lähteneet tiehensä. Vaan legioonassa on oltu.

Aivan samalla tavalla maassamme on akateemikkoja, jotka loppuikänsä ratsastavat yliopisto-opintojensa maineella, eivätkä ole välttämättä suorittaneet minkäänlaisia opintoja mainitsemissaan laitoksissa.

Ainoa, että noita "akateemikkoja" on aivan helvetisti enemmän ;D

Professori

Quote from: Kaapo on 08.06.2011, 14:41:05
Satunnaiselle lukijalle lienee tarpeellista huomauttaa, että kyseinen yhteisö ei puolusta ihmisoikeuksia vaan maahanmuuttajien oikeutta elää toisten rahoilla.

Ihan hyvä huomio.

Toki on niinkin, että en minäkään pidä kaikkien Halla-ahon ajatusten logiikkaa oikeana. Enkä pidä kaikesta hänen argumentaatiostaan. Mutta silti hän on maahanmuuttoasioissa pääsääntöisesti oikeassa. Ja sekin minun on myönnettävä, että hänen argumentoititapansa on ollut tehokas: hänen asiansa on noussut esille ja mies itse on valittu eduskuntaan. Ja onhan tuo logiikka ja argumentointi ollut riittävän oikeaa ja tehokasta tuottamaan tässä ketjussa aiheena olevan tohtoriryhmän; sellaisen johon en mitenkään voisi itse kuvitella kuuluvani. Vaikka minulla parinkymmenen vuoden kokemus tohtorina olemisesta onkin.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

femacco

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2011, 09:46:05

Johtavien tutkijoiden mukaan tästä ei ole näyttöä, mutta jos löydän sellaisen, lupaan tuoda sen Homma-kerhoon esiteltäväksi.

Homma-kerhossa on ollut sellainen mukana, mutta vaikenen yksityiskohdista suojellakseni kyseisen henkilön intimiteettisuojaa.

Saippuakupla

Onko tällä tyypillä (Ojajärvi) kaikki murot kipossa?

QuoteJussi Ojajärvi
Kukahan jaksaisi käydä tämän kohta kohdalta läpi ja julkaista vastineen netissä? - Alkajaisiksi J. Jaloselta muutama kriittinen huomio: http://todellisuus.org/index.php?topic=303.msg29283#msg29283

"Positiivisen" syrjinnän ongelmia
halla-aho.com
Edellisessä kirjoituksessa kävin läpi reaktioita, joita Perussuomalaisten eduskuntaryhmän rasismin, syrjinnän ja väkivallan vastainen julkilausuma oli julkisuudessa herättänyt. Lupasin palata varsinaiseen substanssiin, ts. siihen, miksi "positiivinen" syrjintä (sivistyneesti "diskriminaatio", kaunis.
Eilen 4:32.

Jussi Ojajärvi
Kuten huomaatte, tässä pitäisi taas kerran viedä lukija kohta kohdalta kädestä pitäen vääristelyjen ja silmänkääntötemppujen välistä oikeaan suuntaan. Semmoinen pyörityseksytys taas kerran. - Ja lukekaapa myös herran edellinen, jotta muistatte, mitä täkyjä näille pitää varoa antamasta. Jos vastineesta harottaa lankakin, niin nämä kuvittelevat siitä vetämällä purkavansa koko vastineen legitimiteetin. (Tosin on myös niin, että jos sitä lankaa ei ole, niin se kyllä pujotetaan sinne sitten itse jonkin olkinukkepäättelyn nojalla.)
Eilen 4:45.

Jussi Ojajärvi
Sitten vielä jotain hauskempaa (kommenttiketju tosin ei ole): http://kadargelle.puheenvuoro.uusisuomi.fi/76239-rakas-päiväkirja
Eilen 5:04

Alapo

On se kiva olla oikein tohtori ja olla ajattelematta mitä oikeasti tapahtuu ympärillä. FB päivityksessä tuolla joku päivitteli tanskan toimintaa että kaikki rikolliset lähetettäis himaansa, ehkä pitäis kysyä siltä että kumpi on parempi, se että rikollinen päätyy kotimaahansa ja aiheutetaan ehkä yhdelle rikolliselle kärsimystä vai jätetäänkö kriminaali tanskaan ja antaa aiheuttaa teoillaan kärsimystä kymmenille muille ihan täysin viattomille?

tietotyöläinen

Quote from: somero on 08.06.2011, 08:26:40
Mielestäni koko yliopistolaitos ansaitsisi saada reformaation, jossa pestäisiin kaikki puoluepoliittinen ja aatteellinen syöpä pois. Ei ole minun tehtäväni lukea yliopiston julkaisuissa kasvissyönnistä, vasemmistolaisista ideologioista ja kirja-arvosteluja siitä, kuinka Marx onkin ainoa tapa pelastaa maailma nykyisessä talouslamassa.

Eikä ole minun tehtäväni kustantaa tuota hörhöilyä.

Saippuakupla

Jussi O. se näyttää tuolla fb-ryhmässä lietsovan porukkaa Jussi Jalosen teksteillä.