News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-aho Facebook-kaverina...paha!!

Started by Bienveillant, 03.08.2011, 14:26:17

Previous topic - Next topic

Bienveillant

Nyt on ihan pakko avautua. Juttelin vanhemman työkaverin kanssa työasioita, kun hän yht'äkkiä sanoi että han haluaisi puhua kanssani jostain, mistä en saa loukkaantua. Sanoin että tottakai voidaan puhua. Hän madalsi ääntään ja sanoi, että oli huomannut facebookissa tykkäykseni yhteen Jussi Halla-ahon kommenttiin. Hän sanoi että minun kannattaa olla varovainen, etten "profiloidu" Jussin kannattajaksi, sillä voi kuulemma olla negatiivinen vaikutus menestykseeni töissä...!? ???

Että tämmöstä, onko kukaan muu törmännyt työpaikalla vastaavanlaiseen kommentointiin?
Sohvaltahuutelija

MoonShine

Quote from: Bienveillant on 03.08.2011, 14:26:17
Nyt on ihan pakko avautua. Juttelin vanhemman työkaverin kanssa työasioita, kun hän yht'äkkiä sanoi että han haluaisi puhua kanssani jostain, mistä en saa loukkaantua. Sanoin että tottakai voidaan puhua. Hän madalsi ääntään ja sanoi, että oli huomannut facebookissa tykkäykseni yhteen Jussi Halla-ahon kommenttiin. Hän sanoi että minun kannattaa olla varovainen, etten "profiloidu" Jussin kannattajaksi, sillä voi kuulemma olla negatiivinen vaikutus menestykseeni töissä...!? ???

Että tämmöstä, onko kukaan muu törmännyt työpaikalla vastaavanlaiseen kommentointiin?

Minkä alan työpaikoilla tuollaiseen asenteeseen voi törmätä vuonna 2011?
Valtion virastossa, SETA'ssa, punaviher -lehtitalossa, Demlassa, VOK'issa vai vihreässä puoluetoimistossa?
Ei kait kuitenkaan rakennuksella, laivatelakalla, Puolustusvoimissa, Tullissa, poliisissa, Rajavartiolaitoksessa, palokunnassa, tukkisavotalla tai missään autokorjaamossa?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Juha Päivärinta

Onkohan kaveri töissä Kokoomuksen puoluetoimistossa?
Ex-Jekku

Perttu Ahonen

Aika uhkaavanoloista vihjailua. Tosiaankin, mikä sellainen työpaikka on, jossa voi joutua vihan ja vainon kohteeksi poliittisten mielipiteidensä vuoksi.  Eivätkö ns. vaaranvuodet olekaan ohi, vai onko nyt vaaranvuodet 2.0 aika?

Bienveillant

Ihan normityöpaikka, yksityinen keskisuuri myyntialan yritys! :facepalm:
Mä olen itse asiassa vieläkin hieman shokissa...odotetaankohan minulta irtisanoutumista Jussista!?
Sohvaltahuutelija

Whomanoid

Quote from: Bienveillant on 03.08.2011, 15:17:52
Mä olen itse asiassa vieläkin hieman shokissa...odotetaankohan minulta irtisanoutumista Jussista!?

Sen lauluja laulat (tai ainakin liikuttelet huuliasi), jonka leipää syöt.
Väärin liputettu!

P

Jonkinlaista irtisanoutumista varmasti. Muista sitten kieltää kolmasti.  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ajuha

Jussi Halla-aho Facebook-kaverina...paha!!

On, kaverina, mutta on siellä pahempiakin :D

järkytys.

Jepulis

Ihan odotettu seuraava askel. Jussi demonisoidaan ja hänen ystäviäänkin aletaan vainota.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

KeiKei

Liikunko väärissä piireissä, kun olen oikein yrittämällä yrittänyt profiloitua JH-a:n kannattajaksi, mutta ketään ei kiinnosta.

tjuguskegg

Quote from: KeiKei on 03.08.2011, 16:23:35
Liikunko väärissä piireissä, kun olen oikein yrittämällä yrittänyt profiloitua JH-a:n kannattajaksi, mutta ketään ei kiinnosta.

Mietin ihan samaa.  ;D Kukaan ei ainakaan vielä ole puhunut selän takana pashaa, ja en ole saanut yhdeltäkään tökeröä palautetta netissä taikka ihan kasvotusten.

Mad Dog

oli huomannut facebookissa tykkäykseni yhteen Jussi Halla-ahon kommenttiin.

Jospa et pidä työ"kavereita" facebookissa kavereinasi.
Jos työnantaja pakottaa pitämään fb:ssa profiilia, niin työkäyttöön oma ja yksityiskäyttöön oma. Helppoa ja yksinkertaista. Näin ei myöskään tarvitse tietää työpaikan asioista vapaa-ajallaan.

törö

Lodi

Erikoinen juttu. Minä saan palkkani myös yksityiseltä, tosin melko suurelta yritykseltä ja tilanne on päinvastainen.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

KTM

Työkavereista hyvin harva on Facebook kavereina, mutta muista ystävistä on muutamat kyselleet miksi mulla on Jussi facebook kaverina ja tunnenko hänet henkilökohtaisesti.

Farrow

Quote from: törö on 03.08.2011, 17:41:39
Jussilla on vasta 296 tykkäjää! Ei uskoisi äänisaaliin perusteella.

http://www.facebook.com/pages/Jussi-Halla-aho/103235079730207?ref=ts&sk=info

No viestisi innoittamana taisi jotkut alkaa "tykätä" hänestä, nyt hänellä nimittäin on 299 tykkääjää. Sekin on kyllä melko vähän. Eiköhän sinne kohta kerry lisää tykkääjiä. 

En kannata Jussi Halla-ahoa -nimisessä ryhmässä sen sijaan on 321 jäsentä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Onkko

Minä olen kaverina niin miksi erikseen olisin painanut mitään tykkäämisiä, klikkasin nyt niin saat mielenrauhan :)

Sunt Lacrimae

Quote from: MoonShine on 03.08.2011, 14:57:28

Ei kait kuitenkaan rakennuksella, laivatelakalla, Puolustusvoimissa, Tullissa, poliisissa, Rajavartiolaitoksessa, palokunnassa, tukkisavotalla tai missään autokorjaamossa?

Tai yksityisessä vartiointiliikkeessä. Jos joku Halliksen tietää niin silloin lähinnä positiivisessa merkityksessä. ;)
Play stupid games, win stupid prizes.

AuggieWren

Hmm, tietääkseni JH-a:n facebook-kaveruudesta (JH-a on ainut fb-kaverini, jota en tunne henkilökohtaisesti) ei ole ollut mitään haittaa duunihommissa. Mutta eihän sitä voi koskaan varmuudella sanoa. Yhden uuden fb-kaverin olen tosin saanut pitkälti Jussin ansiosta.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Zngr

Itse arvelen, että työkaverisi tai hänen lähipiirinsä on hieman Jussi-kammoista ja hän kuvittelee, että "profiloitumalla" Jussi-kannattajaksi vaikuttaisit negatiivisesti menestykseesi. Ehkä hän pelkäsi että seuraavaksi tulet hakaristi paidassa töihin, soitat Wagneria tai alat mittailemaan asiakkaiden kalloja?

Jos tulosta syntyy ja hommat hoidetaan ei pomoa tai johtoa kiinnosta pätkääkään kenestä facebook-tykkäilet.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Juha Päivärinta

Niin ja voihan sitä perustella kavereille miksi ei saannut ylennystä. Koska Jussi.
Ex-Jekku

Zngr

Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

AuggieWren

Quote from: Zngr on 04.08.2011, 13:19:08
... Ehkä hän pelkäsi että seuraavaksi tulet hakaristi paidassa töihin, soitat Wagneria tai alat mittailemaan asiakkaiden kalloja? ...

OT: en uskoisi keskivertokansalaisen edes tunnistavan Wagnerin musiikkia, saati yhdistävän sitä herra Schicklgruberiin.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Turjalainen

Quote from: AuggieWren on 04.08.2011, 13:21:58
Quote from: Zngr on 04.08.2011, 13:19:08
... Ehkä hän pelkäsi että seuraavaksi tulet hakaristi paidassa töihin, soitat Wagneria tai alat mittailemaan asiakkaiden kalloja? ...

OT: en uskoisi keskivertokansalaisen edes tunnistavan Wagnerin musiikkia, saati yhdistävän sitä herra Schicklgruberiin.

Myöskään "Fat lady sings"-juttua ei yhdistetä Wagnerin kautta Adolf Schicklgrüber-Rothschildiin.

"-Hei, mitä tää musa on jota sä kuuntelet?
-Se on Wagnerin sävellys.
-Ai, mä en tiennykään, että se sika on julkassu levyn"
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Kitaransoittaja

Nuo kun yhdistää niin kaikenlaisia hienovaraisia merkkejä nyt vähän jokapuolelle.  :D
Työpaikan kahvipöydälle/kahvioon kaikenlaisia pieniä tarroja/pinssejä, esitteitä ilmoitustauluille, tietokoneitten taustakuviksi sopivia kuvia jne.  :)
Ja pikkujouluihin joulupukiksi Seppo Lehto.  :)

Ministeri

Onkohan tuo edes laillista? Muistaisin että työnantaja ei saa googletella työnhakijaa, tai työntekijää - yksityisyydensuoja.

Käytäntö ja seuraamukset ovat sitten harmaata aluetta.
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi

Blogini profeetan pilakuvaoikeudenkäynnistä:

http://oikeusmurhattu.blogspot.com/

Kitaransoittaja

Quote from: Ministeri on 04.08.2011, 14:41:22
Onkohan tuo edes laillista? Muistaisin että työnantaja ei saa googletella työnhakijaa, tai työntekijää - yksityisyydensuoja.

Käytäntö ja seuraamukset ovat sitten harmaata aluetta.
Työkaveri kyseessä, ei työnantaja tuossa ensimmäisessä viestissä.

Työnantajathan sitten keksii jonkin tekosyyn potkuille jos oikea syy ei ole sopiva.

Mutta tässä tapauksessa semmonen kehystetty valokuva seinälle tai ainakin työpöydälle.  :D

Tomi

Quote from: Farrow on 03.08.2011, 18:13:43

No viestisi innoittamana taisi jotkut alkaa "tykätä" hänestä, nyt hänellä nimittäin on 299 tykkääjää. Sekin on kyllä melko vähän. Eiköhän sinne kohta kerry lisää tykkääjiä. 

En kannata Jussi Halla-ahoa -nimisessä ryhmässä sen sijaan on 321 jäsentä.
http://www.facebook.com/group.php?gid=43464244199&v=wall#!/pages/Jussi-Halla-aho-vastuuseen/240783542611244
7
henkilöä tykkää tästä

Ano Nyymi

pikku hukka

Quote from: Mad Dog on 03.08.2011, 17:30:45
oli huomannut facebookissa tykkäykseni yhteen Jussi Halla-ahon kommenttiin.

Jospa et pidä työ"kavereita" facebookissa kavereinasi.
Jos työnantaja pakottaa pitämään fb:ssa profiilia, niin työkäyttöön oma ja yksityiskäyttöön oma. Helppoa ja yksinkertaista. Näin ei myöskään tarvitse tietää työpaikan asioista vapaa-ajallaan.

Hyvä neuvo! Itselläni ei nykyisiä työkavereita Naamakavereina ole ja se on hyvä niin, haluan voida olla siellä vapaasti ilman minkäänlaista painetta siitä, mitä voin siellä sanoa tai tehdä ja mistä tykätä tai kenen kaveri olla. Muutenkin kannattaa käydä asetukset läpi niin ettei profiilisi ole kaiken kansan nähtävillä. Harva huomaa muuttaa asetuksia, mutta FB:ssä lähtökohtana on aina ja kaikissa asioissa, että kaikki näkevät kaiken. Mikäli haluaa pitää profiilinsa vain Naamakavereidensa nähtävissä, asiassa pitää olla itse aktiivinen. Valitettavasti asetukset ovat monimutkaiset ja niitä uudistetaan vähän väliä, joten ajan tasalla voi olla hankala pysyä. Kaikkeen et lisäksi voi vaikuttaa, vaan etusivu saattaa paljastaa toisille asioita, joita et uskonut heidän näkevän. Eihän sillä normaaliasioissa normaalikäyttäjän kannalta merkitystä ole, mutta kannattaa muistaa, että asetukset eivät aina toimi siten kuin luulisi ja loogista olisi. Tämä saattaa aiheuttaa joskus yllätyksiä.