News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kulttuuriälyn kehittäminen maahanmuuton syy

Started by Tuhatkauno, 31.07.2011, 17:43:54

Previous topic - Next topic

OTU

" Suomalaisten yritysten ja yhteiskunnan kilpailu- ja innovaatiokyvyn kehittyminen vaatii osaamista sekä toiminta- ja omaksumiskykyä kansainvälisillä markkinoilla ja foorumeilla. Suomen tulevaisuuden taloudellinen menestyminen perustuu, ei pelkästään Suomen parhaiden, vaan myös maailman parhaiden osaajien kouluttamiseen, rekrytoimiseen ja säilyttämiseen. Suomalaisen kilpailukyvyn ytimessä on myös kyky uudistaa rakenteita, toimintamalleja, tuotteita ja palveluja sekä pysyä ajan hermolla sen suhteen mitä muualla maailmassa tapahtuu."

Toivottavasti TS ei lue itseään noihin "maailman parhaisiin osaajiin".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tino_Singh

PS. Tuosta TS kirjoituksesta tulee mieleen puppulausegeneraattorin kehittämät lauseet. Mahdollisesti joku TS  kamu on kutenkin hieman korjaillut puppulausegeneraattorin luomia alkutekstejä.

Tuossa ehtaa sitä itseään: Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta kulttuuriäly avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. Tai: Lienee sanomattakin selvää, että kulttuuriäly ennakoi osaltaan nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä.

http://puppulausegeneraattori.fi/?avainsana=kulttuuri%E4ly
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Farrow

Quote from: hiljainen tukija on 31.07.2011, 21:05:32
Quote from: Farrow on 31.07.2011, 20:50:08
Mun mielestä täällä jo asuvia maahanmuuttajia voisi aivan hyvin rekrytoida ja kouluttaa yritysten toimesta Afrikan kehittyviä markkinoita ajatellen. Miksi ei voisi? Sehän olisi heille (ja meille) hyödyksi.
(Ymmärretäänkö viestejäni tahallaan väärin, vai mistä on kyse?)  :facepalm:

"...kouluttaa yritysten toimesta...?" Mikä estää yrityksiä, ei kai mikään.?

Ei yritykset HOMMAlta lupaa tarvitse.

Mitä luulet olevan syynä ettei yritykset tee niinkuin sinä esität?

Miksi et käytä itse loistavaa ideaasi, palkkaa, kouluta ja iloitse menestyksestäsi?

Ei mikään. Katsotaan mitä tulevaisuus asian suhteen tuo tullessaan. Toivottavasti jotain hyvää!

ONNEKSI yritykset eivät tarvitse lupaa HOMMAlta! :D

Jaa-a, jos yritykset eivät niin tee, niin luulenpa että aihetta voisi pohtia jossain toisessa ketjussa kenties. Mutta mä kyllä uskon että jotkut yritykset tekeekin, ja ehkä tulevaisuuden visiona tuo olisi varsin kannatettava (en ymmärrä miksi ei olisi). Asiaa on syytä ainakin pohtia, eikä täystyrmätä.

Minä itse voisin toki toimiakin asian suhteen, jos olisin voimakkaasti kansainvälistyvässä suomalaisyrityksessä joka tähtää Afrikan markkinoille, tulevaisuuden "Nokiassa". Stay tuned...

Lisäys: ei tietenkään voi väkisin velvoittaa yrityksiä tekemään tiettyjä asioita, rekrytoimaan tiettyjä henkilöitä jne. mutta kyllä ne firmat voisi olla esim. harjoittelupaikkana jollekin innokkaalle maahanmuuttajanuorelle tai neitokaiselle. Ja sitä varten toki voisi jonkun ohjelman kehittää... Aivan varmasti mahdollisuuksia olisi.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

akez

Mun mielestä täällä jo asuvia maahanmuuttajia voisi aivan hyvin rekrytoida ja kouluttaa yritysten toimesta Afrikan kehittyviä markkinoita ajatellen. Miksi ei voisi? Sehän olisi heille (ja meille) hyödyksi.

Muttakun ne yritykset päättävät ihan itse, mitä rekrytoivat. Yleensä parhaaksi katsotut. Eikähän sitä kukaan halua estää. Mutta ei yrityksille väkisinkään voida valtiovallan toimesta mitään tuputtaa ja määrätä, kun ei olla sosialistisessa komentotaloudessa.

Tän takia tuo mamujen rekrytointijuttu on lähinnä poliittinen asia (positiivinen syrjintä) ja kohdistuu valtion ja kuntien työpaikkoihin, joihin koulutettuja työttömiä suomalaisia on jo pyrkimässä pilvin pimein. Eikä nuo sektorit sitä kansakunnan varallisuutta tuota. Leikkauspaineita siellä lähinnä on.

Oon joskus huvikseni esittänyt, että meiltä Suomesta voitaisiin koota vuosittain "kukkahattupataljoona" kehitysaputehtäviin. Suuruus voisi olla vuosittaisen kiintiöpakolaismäärän (750) verran. Tähän voitaisiin värvätä työttömiä mamuja mukaan. Samalla halukkaat suomalaiset saavat omakohtaista tuntumaan kehitysaputehtävistä ja sitä kaipaamaansa kansainvälisyyttä. Kustannukset katettaisiin kehitysapubudjetista. Tässä voisi olla sitä työllistämissaumaa. 
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Lalli IsoTalo

Quote from: Farrow on 31.07.2011, 21:06:06
No joo, minä kai nyt olen tehnyt aloittelijamaisen mokan ja typerän virheen kirjottaessani Afrikasta kasvavana markkinana. Anteeksi en pyydä.

Tämä on sellainen foorumi, jossa on monipuolisesti kaikenlaisia näkemyksiä, sekä kriittisiä että puoltavia, ja kaikkea siltä väliltä. Anteeksi ei tarvitse pyydellä, eikä hyväksyä toisten mielipiteitä sellaisenaan, puolin ja toisin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Farrow

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 21:15:11
No joo, minä kai nyt olen tehnyt aloittelijamaisen mokan ja typerän virheen kirjottaessani Afrikasta kasvavana markkinana. Anteeksi en pyydä.

Tämä on sellainen foorumi, jossa on monipuolisesti kaikenlaisia näkemyksiä, sekä kriittisiä että puoltavia, ja kaikkea siltä väliltä. Anteeksi ei tarvitse pyydellä, eikä hyväksyä toisten mielipiteitä sellaisenaan, puolin ja toisin.

Kiva, kiitos tiedosta! :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

punikkikeisari

Okei.. no mikäs on Soinin tai Halla-ahon pilkkaaminen? Bänni? :)
Halla-ahon pilkkaamisesta voi tulla fatwa, mutta Soinin häpäiseminen on jopa suositeltavaa. Ikiaikaisesti on muistettava Juudas-Soinin petos ennen pääsiäistä 2009, kun tämä torppasi Jussin eurovaaliehdokkuuden. Tosin osa hommalaisista on valitettavasti Soinin tahdottomia käsikassaroita...

Kansallismieliset tahothan ovat aina olleet tunnettuja yhteistyökyvystään:
http://www.youtube.com/watch?v=gb_qHP7VaZE
In koala we trust.

AstaTTT

Kieliasia on sellainen, että esimerkiksi somalin tulisi tuollaisessa hommassa pärjätäkseen oppia suomi ja englanti/ranska kunnolla, sen jälkeen kaupan alan opinnot ja vasta sitten työelämään. Tuo kuvio ei tällä hetkellä toimi, koska sosiaalipalvelut ovat heille niin hyvät, ettei ole tarvetta jättäytyä siitä pois ja aloittaa omaa elämää. Voi sitten myös olla, että edustaakin ihan väärää somaliklaania, eikä ole mitään asiaa jollekin Afrikan alueelle. Kaikista ei myöskään ole vientitehtäviin; ei suomalaisista eikä somaleista.

Yritykset eivät voi ottaa vastuulleen kieltenopetusta ja esim. kaupan alan perusopetusta. Ne tulee opetella omatoimisesti. Yritykset eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia.

Millaista Afrikkaan liittyvää toimintaa muuten ajattelit, Farrow?  :)

Quote from: akez on 31.07.2011, 21:14:05
Oon joskus huvikseni esittänyt, että meiltä Suomesta voitaisiin koota vuosittain "kukkahattupataljoona" kehitysaputehtäviin. Suuruus voisi olla vuosittaisen kiintiöpakolaismäärän (750) verran. Tähän voitaisiin värvätä työttömiä mamuja mukaan. Samalla halukkaat suomalaiset saavat omakohtaista tuntumaan kehitysaputehtävistä ja sitä kaipaamaansa kansainvälisyyttä. Kustannukset katettaisiin kehitysapubudjetista. Tässä voisi olla sitä työllistämissaumaa. 

Kannatan hienoa ajatusta.  :)

Octavius

Tämän "kulttuuriälyn" ja kaupan edistämisen mahdollisuuksia on tuotu esiin aika voimakkaasti kahdelta sunnalta. Toinen on elinkeinoelämä ja toinen Vihreä liitto.

Allekirjoitan elinkeinoelämän linjaukset täysin esim. Intian, Venäjän, Kiinan ja Brasilian kohdalla. Ei tarvita kuitenkaan useampaa kuin kolmea aivosolua peräkkäin siihen, että pystyy ymmärtämään, ettei tämä argumentti päde aivan kaikissa tapauksissa. Ikävä kyllä merkittävä osa Suomeen kohdistuvasta maahanmuutosta tulee maista, joihin tämä argumentti ei ole vain naurettava vaan pohjattoman säälittävä.

Lainaan itseäni (joskus kaukaa menneiltä ajoilta):

QuoteLienee kohtuullista, että kansainvälisen kaupan tarkastelun kohdemaaksi valitaan Somalia, koska maasta tulleita on ollut Suomessa jo parikymmentä vuotta. Lisäksi Somaliaan on investoitu vuosien varrella kehitysapua kymmeniä miljoonia euroja, joten terveenä oletuksena voidaan pitää, että Ville Niinistön esittämä argumentti voidaan todistaa Suomen ja Somalian välisen kaupan volyymeillä.

Vuonna 2007 oli tuonti Somaliasta Suomeen huimat 120 euroa ja vuonna 2008 volyymi nousi jo ällistyttävään 1 890 euroon. Vastaavat vientiluvut olivat 96 106 (2007) ja 91 947 (2008). Kaupankäynnin kokonaisvolyymi oli siis hienoisessa laskussa. Suomen viennin ja tuonnin kokonaisvolyymi vuonna 2008 oli 128 miljardia euroa, josta siis Somalian osuus oli muikeat 0,000000718335937 %.

Kun tekee rohkean oletuksen, että kauppa Somalian kanssa vilkastuu 10 % vuodessa muiden maiden kanssa käytävän kaupankäynnin pysyessä ennallaan, kestää täsmälleen 393 992 vuotta ja neljä kuukautta, että kauppa Somalian kanssa vastaa edes heidän tämänhetkistä osuuttaan Suomen väestöstä.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Simo Hankaniemi

On varsin yleinen kuvitelma, että yritystoimintaa "kuuluisi" hoitaa joillakin muilla kuin taloudellisilla perusteilla. Yrityksen tehtävä on kuitenkin olla taloudellisesti kannattava, muuten se menee konkurssiin. Yritys häviää kilpailussa, jos se esim. alkaa rekrytoida muita kuin parhaita mahdollisia henkilöitä. Jos jollakin on mielestään ylivoimainen taktiikka, niin sen kun perustamaan yritystä ja rekrytoimaan. Miksi "muiden" pitäisi toteuttaa se keksijän sijasta? Hyvin monilla ihmisillä on taloudellisen menestymisen halu ja he vaivaavat jatkuvasti päätään keksiäkseen keinoja toteuttaa tarpeensa. Jokainen kannattava idea otetaan varmasti käyttöön jossakin.  

Farrow

Joo, ei kaikista maahanmuuttajista olisi tollaseen hommaan, tietenkään.
Mutta mä kyllä uskon että joistain olisi. Ei asia voi niin olla, että yhdestäkään ei olisi. (tarkennus: mä nyt sitten puhun myös muista kuin vain somaleista)

Yritykset eivät toki voi ottaa vastuulleen koulutusta, kielitaitoa jne, mutta mä uskon että voisi olla ihan kehityskelpoinen ja hyvä idea jonkinlaista harjoitteluohjelmaa tai vastaavaa kehitellä. Siinä tavallaan yritys ottaisi osan vastuuta, mutta ei kokonaan, vaan yhteistyössä muiden tahojen kanssa (koulutusorganisaatiot, yms) ja tuettuna. Uskoisin että halukkaita yrityksiäkin voisi löytyä (hmm, vai onko tämä vain toiveajattelua, hmm, en tiedä..).

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 21:15:11

Quote from: Farrow on 31.07.2011, 21:19:12
Kiva, kiitos tiedosta! :)

Se, mitä halusit avausviestissäsi, siihen täällä on ollut mahdollisuus koko ajan.

Quote from: Farrow on 28.07.2011, 12:23:53
Mä haluan että tästä foorumista tulee aikojen saatossa sellainen foorumi, jossa on monipuolisesti kaikenlaisia näkemyksiä, sekä kriittisiä että puoltavia, ja kaikkea siltä väliltä.

Lienee ilmeistä, että maahanmuuttokriittisellä suurin osa keskustelijoista on maahanmuuttokriittisiä. Ei kannata ottaa itseensä, jos suurin osa keskustelijoista asettuu kanssasi vastakkaiselle kannalle.
— Missä N, siellä R

Pliers

Quote from: Farrow on 31.07.2011, 20:37:17
Mä esitin yhden vaihtoedon täällä asuvien maahanmuuttajien työllistämiseksi tulevaisuudessa (miksei jo nyt). Ja ei, ei toki kaikkien (se olisi utopistinen ajatus), mutta edes OSAN.

Niin... varmaankin sen luku- ja kirjoitustaitoisen osan.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Tuhatkauno

jos kulttuuriäly on hyvä asia

niin sitten nykyinen maahanmuutto kannattaa laittaa ns STOP

ja vuosittain otettava maahanmuuttajia 100 eri valtiosta ympäri maapallon siten että otamme nuoria pariskuntia joilla on jo mahdollisesti lapsia 2.

eli 10 perhettä 100 eri maasta joka vuosi tekee yhteensä 10x4x100= 4000 henkilöä/vuosi

näille yhteiskunta voisi tarjota pikakoulutuksen ja asumisen alkuun että pääsevät työllistymään ja parantamaan suomen vienti mahdollisuuksia heidän lähtömaihinsa.
Ei haukku haavaa tee, ellei halol' päähän lyö.

Ville Niinistö: " Kysymys ei ole siitä, mikä on laitonta, vaan siitä mikä on soveliasta poliittiselle päättäjälle."

Marius

Viattomasti aivan, kysähtäisin, että vaatiiko tämä kulttuuriäly tumman ihon?
Mitä tummempi, sitä enemmän kulttuuriälyä.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Marius on 31.07.2011, 23:13:36
Viattomasti aivan kysähtäisin, että vaatiko tämä kulttuuriäly tumman ihon?
Mitä tummempi sitä enemmän kulttuuriälyä.

Viattomasti vastaan, että siihen suuntaan aihetodisteet viittaavat.
— Missä N, siellä R

Marius

Voisiko olla kyseessä rikolliskulttuuriäly?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Marius on 31.07.2011, 23:23:54
Voisiko olla kyseessä rikolliskulttuuriäly?

Ehkä, mutta sitten kysymys ei olisi enää viaton. :D
— Missä N, siellä R

l'uomo normale

Olisiko kulttuuriälyä se, että vaistomaisesti sopeudun kymmeniä eri kansallisuuksia edustavien kansallisuuuksien kulttuurisiin käytänteisiin ja sanattomiin viesteihin ja oletuksiin? Olen kylliksi köpelö loukatakseni suomalaisiakin, joita kohttaan minulla ei ole mitään pahaa tahtoa tai edes mielenkiintoa heidän olemassaoloaan kohtaan. Venäjällä, Afrikassa, Virossa, Kaukoidässä ja Arabiassa toimitaan omalla tavallaan ja se näkyy jo pinnallisessa arkipäivän kanssakäymisessä.  Siihen lisättynä vielä muuttajien omat henkilökohtaiset traumat ja kokemukset. En välttämättä haluaisi kouliutua miksikään basaarien ekspertiksi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Finka

Farrow, Uskoakseni nuo vanhemmat hompassit yrittävät kautta rantain ilmaista seuraavaa.

Afrikka ei ole tällä hetkellä merkittävä kehittyvä markkina-alue. (Toivon, että voit todistaa tämän vääräksi.) Lisäksi useissa Afrikan valtioissa on levottomuuksia, mikä haittaa rauhanomaista liiketoimintaa.

On kyllä yksi firma joka voisi menestyä Afrikassa. Patrian myyntiartikkeleilla olisi varmaan kysyntää Somaliassa.. Saataisiin Suomi lamakurimuksesta nousuun ja somalit saisivat töitä. Kaikki voittaisivat! Ehkä Patrialle voisi laittaa koulutusohjelman pystyyn?
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Lalli IsoTalo

On kulttuuriälykästä kutsua mokutusta kulttuuriälyksi.
— Missä N, siellä R

Kyborg

Quote from: Whomanoid on 31.07.2011, 20:16:30
Quote from: acc on 31.07.2011, 19:24:39

Naama messingillä nauretaan heleästi Norjan massamurhan uhrien muistotilaisuudessa.
Aitoa surua ilmeisesti.

(http://static.iltalehti.fi/uutiset/marssi_etu3107MN_uu.jpg)

Banderollit suomeksi: "Rauha, pysäytä hattu! Maailma riko!

Kulttuuriälyä.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Farrow

Quote from: Finka on 31.07.2011, 23:49:26
Afrikka ei ole tällä hetkellä merkittävä kehittyvä markkina-alue. (Toivon, että voit todistaa tämän vääräksi.) Lisäksi useissa Afrikan valtioissa on levottomuuksia, mikä haittaa rauhanomaista liiketoimintaa.

Hei Finka!
Katsoitko laittamani linkin Yritys-Suomi-sivuille? Luitko loppuun asti?
Afrikka on sen mukaan kehittyvä markkina-alue. Jos haluat, voit toki yrittää todistaa artikkelissa mainitut faktat vääriksi. Ole hyvä! (Ja googlaa vähän lisää, monen eri lähteen mukaan Afrikka on kehittyvä markkina-alue.)

Jos sun mielestä yritystoimintaa ja investointeja ei suinkaan pidä kohdistaa Afrikkaan lainkaan, niin kerrothan perusteet myös sille.

Eino P. Keravalta

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 23:51:13
On kulttuuriälykästä kutsua mokutusta kulttuuriälyksi.

Minusta mokutus on kulttuuriälyttömyyttä: ei ymmärretä, että kulttuurit ovat kilpailevia arvojärjestelmiä, joiden samaan fyysiseen tilaan pakottaminen johtaa ennemmin tai myöhemmin konfliktiin.

Mutta mokuttajat ovat lähteneet ovelaan peliin. Heidän valheellinen maailmankuvansa lepää paitsi naiivin ideologian, myös tyhjää tarkoittavien pseudokäsitteiden varassa. Ja aina kun joku heidän hellimänsä tyhjä käsite on paljastunut absurdiksi unelmahötöksi tai valheelliseksi propagandaksi, he keksivät tilalle uuden. Tästä ei ole montaakaan päivää, kun kuulimme soman käsiteparin "kulttuurin rodullistaminen". Ja nyt meillä on jo kulttuuriäly. Mitä huomenna?

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Juffe

Ihan varteenotettavia pointteja mielestäni Farrowlla (vai Farrowilla, äänsin nimen englanniksi). On fiksua yrittää hyödyntää kokonaisvaikutuksiltaan haitallisestakin maahanmuutosta ne rippeet mitkä kenties ovat hyödynnettävissä. Yllätyksiäkin saattaa tulla. Minä en aiemmin ollut tullut ajatelleeksi esim noita erilaisia kielentuntemukseen perustuvia businessmahdollisuusksia. Jos joku kehittää esim somalinkielisiä kännykkäsovelluksia, niin kyllähän niille jonkin verran markkinoita löytyisi.

(Ja varmuuden vuoksi: ei, en luule, että tämä olisi peruste ottaa Suomeen lisää somalialaisia.)

acc

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikhiläisyys
QuoteTupakointi, alkoholi sekä muiden huumaavien aineiden käyttö on kiellettyä sikheille. Myös islamilaisella tavalla teurastetun halal-lihan syöminen on kiellettyä, koska kyseinen teurastustapa tuottaa eläimelle turhaa kipua.

Tino Singh shikhinä todennäköisesti suhtautuu nuivasti halal-lihaan. Siitä hänelle yksi piste. Sikhit ovat omasta mielestään sotureita ja ovat olleet myös napit vastaikkain muslimien kanssa.

http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view?religionId=14

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Lahti-Saloranta

Kiitokset käyttäjälle Whomanoid.
Kerroit kuvalla kaiken tästä "rauhanliikkeestä" ja sen terrori-iskun vainajille osoittamasta kunnioituksesta sanomatta sanakaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

JT

Quote from: Lahti-Saloranta on 01.08.2011, 00:34:04
Kiitokset käyttäjälle Whomanoid.
Kerroit kuvalla kaiken tästä "rauhanliikkeestä" ja sen terrori-iskun vainajille osoittamasta kunnioituksesta sanomatta sanakaan.

Word.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 01.08.2011, 00:18:16
Tästä ei ole montaakaan päivää, kun kuulimme soman käsiteparin "kulttuurin rodullistaminen".

Tuo kuulostaa älykorrektilta kulttuurirasismilta.
— Missä N, siellä R

Tommi Korhonen

Tuota kehitysmaiden kanssa yhteistä kaupankäymistä - ja siis väistämättä myös kehitysmaiden asukkaiden kanssa toimimista - toteutetaan tälläkin hetkellä koko ajan. Esimerkkeinä esimerkiksi länsimaiset öljy-yhtiöt, raaka-ainaiden tuonti (monet eksoottiset puulajit ovat yleistyneet rakennustelisuudessa paljon), ruoka-aineiden tuonti (banaanit, kahvit jne).  Kiinalaiset käsittääkseni ovat erityisesti kunnostautuneet talousyhteistyössä. (Tosin tähän taitaa liittyä enemmän tai vähemmän erilaisia anekdootteja...)

Tällaista taloudellista paikallisten kanssa toimimista ei yleensä kuitenkaan kutsuta "kulttuuriälykkyydeksi" vaan ihan vain kaupankäynniksi. Jos tarvitaan tulkkeja, niin sitten hankitaan tulkkeja, niitä varmasti käytetään Afrikan maissa ihan nytkin, ihan suomalaistenkin yhtiöiden taholta.

Myös Hommafoorumila on mielestäni yleinen konsensus, siinä määrin kuin tällaisella foorumilla nyt sellaista voi olla, että taloudellinen yhteistyö niin että myös paikalliset ottavat vastuun yhteistyöstä on oikein hyväksytty ja jopa suotava kehitysavun muoto. Sen sijaan että tuhotaan paikallinen ruokatuotanto ruoka-avustuksilla tai erilaisilla rahan kaatamisilla kepardisuikkaan tukien ja kehitysavun muodoissa.

Vaikka osaa noista taloudellisen yhteistyön muodoista voidaan pitää hieman arveluttavina (öljy-yhtiöiden tuottojen riistäminen maasta, kehittyvien markkinoiden eksploitaatio esimerkiksi paikallista tuotantopääomaa (maatilat) ostamalla, tai vain mahdollisimman alhaisen tuotantotason raaka-aineiden hyödyntäminen (kahvi, banaanit) niin silti ON syntynyt myös tuosta jatko-osia, kuten reilun kaupan tuotteita ja toisaalta paikan päällä (halvan työvoiman aluiella) jalostusta. Se ei enää ole riistoa.

==> Kyllä kaupallinen moottori tuon hoitaa, ja siinä käytetään myös paikallista kulttuuria ja työvoimaa jos siitä on hyötyä. Siihen ei tarvita poliitista "kulttuuriälyä". Jos kulttuuriälystä on hyötyä, niin sitä käytetään paikallisia tai paikallisia tapoja osaavia palkkaamalla.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Farrow

Quote from: Juffe on 01.08.2011, 00:25:31
Ihan varteenotettavia pointteja mielestäni Farrowlla (vai Farrowilla, äänsin nimen englanniksi). On fiksua yrittää hyödyntää kokonaisvaikutuksiltaan haitallisestakin maahanmuutosta ne rippeet mitkä kenties ovat hyödynnettävissä. Yllätyksiäkin saattaa tulla. Minä en aiemmin ollut tullut ajatelleeksi esim noita erilaisia kielentuntemukseen perustuvia businessmahdollisuusksia. Jos joku kehittää esim somalinkielisiä kännykkäsovelluksia, niin kyllähän niille jonkin verran markkinoita löytyisi.

(Ja varmuuden vuoksi: ei, en luule, että tämä olisi peruste ottaa Suomeen lisää somalialaisia.)

Mäkin äännän englanniksi, mut mulle ei oo niin väliä miten nikkini täällä lausutaan tai kirjoitetaan. :)

Jep, kännykkä- ja tietsikkamarkkinat. Eiköhän ne nousussa Afrikassa edelleenkin ole. Sovellukset, käyttöliittymätekstit, yms... ja niiden lokalisointi.

Tommi Korhoselle myös pointsit hyvästä ja asiallisesta viestistä tähän ketjuun. Tuonnista puhuit, mutta tosiaan se vienti alkaa nyt myös houkuttaa yhä enemmän ja siksipä Afrikkaan monet jo investoivatkin. Kun sitten mahdollisesti löytyy niitäkin firmoja jotka ennakkoluulottomasti työllistäisivät joitakin omia maahanmuuttajimme (esim. jonkinlaisen harjoitteluohjelman kautta tms), niin hyvä homma. Katse tulevaisuuteen.