News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sanoma antoi tulosvaroituksen

Started by B52, 29.07.2011, 12:24:01

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Sanoma+antoi+tulosvaroituksen/1135268145428

Mediakonserni Sanoma ei usko yltävänsä aiemmin arvioimaansa tulokseen kuluvana vuonna.

Perjantaina aamulla annetussa tulosvaroituksessaan Sanoma perustelee arviotaan hollantilaisten ja belgialaisten tv-kanavien oston viivästymisellä kuukaudella, kehitysohjelmiin tehdyillä investoinneilla ja aikakauslehtien näkymien synkentymisellä Suomessa.

Sanoma odottaa liikevaihtonsa pysyvän edellisvuoden tasolla ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä laskevan jonkin verran. Aiemmin yhtiö ennakoi liikevaihdon kasvavan jonkin verran ja liikevoiton paranevan hieman.

Tulosvaroitus painoi Sanoman osakkeen reippaaseen laskuun Helsingin pörssissä. Noin klo 12 aikaan Sanoman osake oli menettänyt arvostaan 6,9 prosenttia.

Sijoituspalveluyhtiö FIM:n analyytikko Mark Mattila pitää kurssireaktiota yliampuvana. Mattilan mukaan Yhdysvaltojen ja Euroopan velkakriisien hermostuttamat sijoittajat reagoivat kuitenkin tällä hetkellä voimakkaasti kaikkiin negatiivisiin uutisiin.

Analyytikon mukaan mediayhtiöiden näkymiä varjostaa kolme seikkaa: tilattavien lehtien arvonlisäveron korotus, mainonnassa nopeasti näkyvä maailmantalouden horjuminen sekä alan yleinen digitalisoitumiskehitys.

Sanoma kertoo näkymistään tarkemmin ensi viikon perjantaina, kun yhtiö julkistaa toisen vuosineljänneksen osavuosituloksensa.

Kyllä nyt harmittaa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Jouko

Arvonlisäveron korotus? Eihän sitä ollut alunperin ollenkaan sanomalehdillä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Kajsaniemi R

Quote from: B52 on 29.07.2011, 12:24:01

Mediakonserni Sanoma ei usko yltävänsä aiemmin arvioimaansa tulokseen kuluvana vuonna.

...

Tulosvaroitus painoi Sanoman osakkeen reippaaseen laskuun Helsingin pörssissä.

(http://www.sherv.net/cm/emo/lol/panda-lol.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy-clap.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy-dancing.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy-clap.gif)(http://www.sherv.net/cm/emo/lol/panda-lol.gif)
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini

pamaus

Pamaukselle soitti juuri eilen Sanomien heppu tiedustellen, josko Bravdan tilaisin. Vastasin kohteliaasti, ettemme tarvitse huonolaatuista paskapaeria kotiin. No, tarjoava taho tiedusteli mistä moinen luokittelu aviisille, johon vastasin ettei punavihreä aagendanne sovi pirtaani ja lopetin puhelun siihen.  ;D

Tulipa hyvä olo, kun olen kantanut korteni kekoon sanomapropagannan alasajossa.
Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

MoonShine

Tämän kunniaksi pitäs riipasta känni päälle.
Kansalaiset ovat kyllästyneet lukemaan ja maksamaan virallista ja poliittisten puolueiden suodattimien kautta jaettavaa totuutta.
Onhan tuo ollut nähtävissä jo jonkin aikaa ja ihan itse ovat kuoppansa kaivaneet, kevyet mullat vaan erkkolan pajalle.
Henkilökuntaa [15 400] käy tietenkin sääliksi.

No oikeesti, eihän se tietenkään selälleen kupsahda, mutta leikkauksia ja väen vähennystä on luvassa.
Jos Hyysärin levikki Vihreän langan tasolle vajoaa, niin sekin riittää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanoma
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Ant.

Tämän pitäisi olla selvää, mutta ennen kuin ketjun vauhti kiihtyy, kannattaa muistaa, ettei Sanoma-konserni tosiaankaan ole yhtä kuin Helsingin Sanomat. Se, että konserni tekee huonoa tulosta mm. (mielestäni huonojen) yrityskauppojen takia, ei tarkoita sitä, että Helsingin Sanomat tai sen poliittinen linja olisi millään tapaa vaarassa. Tulosvaroitus ei johdu siitä, että Helsingin Sanomien levikki olisi romahtanut.

Sopiva kesäinen Hommaprojekti voisi tietysti olla ostaa koko Sanoma-konserni nyt kun osakkeiden hinnat ovat tippuneet.
Homma is the new black.

Kyborg

Quote from: MoonShine on 29.07.2011, 13:01:05

Jos Hyysärin levikki Vihreän langan tasolle vajoaa, niin sekin riittää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sanoma

Kyllä kyllä, näin aluksi. Siitä on sitten hyvä jatkaa alaspäin  ;D
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Jouko

Sanoma-konserni on yhtä kuin Erkkomedia. Tyrannosaurus, joka hallitsee mediaa. Ja se kyllä näkyy kaikessa. Tutkivaa journalismia ei Suomessa juuri tunneta kun Hannu Karpokin lopetti. Karpokin oli jonkin aikaa pannassa aktiivina ollessaan. Sitä se monopoliasema teettää.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

MoonShine

Quote from: Jouko on 29.07.2011, 13:27:06
Sanoma-konserni on yhtä kuin Erkkomedia. Tyrannosaurus, joka hallitsee mediaa. Ja se kyllä näkyy kaikessa. Tutkivaa journalismia ei Suomessa juuri tunneta kun Hannu Karpokin lopetti. Karpokin oli jonkin aikaa pannassa aktiivina ollessaan. Sitä se monopoliasema teettää.

Hesarin henkinen alamäki alkoi pilapiirtäjä Kari Suomalaisen 'potkuista'.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

retired

Quote from: pamaus on 29.07.2011, 12:59:00
Pamaukselle soitti juuri eilen Sanomien heppu tiedustellen, josko Bravdan tilaisin. Vastasin kohteliaasti, ettemme tarvitse huonolaatuista paskapaeria kotiin. No, tarjoava taho tiedusteli mistä moinen luokittelu aviisille, johon vastasin ettei punavihreä aagendanne sovi pirtaani ja lopetin puhelun siihen.  ;D

Tein samat muutama viikko sitten.

matkamasentaja

Hyvä idea. Laitoinkin heti toimeksi.

Sunt Lacrimae

Quote from: retired on 29.07.2011, 14:12:52

Täällä päin noita Helsingforskaja Pravdan promootiomyyjiä pyörii aika usein ostareilla ja isommilla asemilla. Voisi olla pienimuotoisen ruohonjuuritason hommaprojektin paikka hompansseille sellaisiin törmätessään ilmaista syy sille, miksi juuri nyt mahtava -50% tarjous ei kiinnosta ja pyytää välittämään terveiset toimituksellekin.
Play stupid games, win stupid prizes.

Teme

Quote from: matkamasentaja on 29.07.2011, 14:24:24

Hyvä idea. Laitoinkin heti toimeksi.

Juuh, heti koiran kanssa suoritettavan lenkin jälkeen
- Me tappa sua paahan!!!
- Mä laitan kypärän päähän

törö

Sodoman ainoa tasokkaaksi luonnehdittava uutislehti on Taloussanomat, vaikka se onkin muutettu nykyaikaiseksi hötöksi niin onnistuneesti, ettei paperiversiota ole kannattanut julkaista vuosiin ja netiversiokin tekee persnettoa. Silti siitä löytyy edelleen ihka oikeaa talousjournalismia ja toivon, että joku journalismista jotain ymmärtävä taho ostaa sen ja karsii turhan paskan pois.

Aeon

Quote from: Sunt Lacrimae on 29.07.2011, 14:30:01
Quote from: retired on 29.07.2011, 14:12:52

Täällä päin noita Helsingforskaja Pravdan promootiomyyjiä pyörii aika usein ostareilla ja isommilla asemilla. Voisi olla pienimuotoisen ruohonjuuritason hommaprojektin paikka hompansseille sellaisiin törmätessään ilmaista syy sille, miksi juuri nyt mahtava -50% tarjous ei kiinnosta ja pyytää välittämään terveiset toimituksellekin.

Lentokentällä pari promotytsyä sai houkuteltua ständille, kun sai osallistua arvontaan. Rupesivat siinä tietenkin myymään lehteä samalla ja kautta rantain kerroin mitä mieltä olen uutisoinnin tasosta, lähinnä siitä, että tietyistä uutisista jätetään oleellisia asioita kertomatta. Keskustelun aikana kävi hyvin selväksi, että en ollut ainoa joka oli vastaavaa palautetta antanut ja ilmeisesti tästä syystä tytöt antoivat yllättävän helposti periksi.

off topic: en voittanut arvonnassa.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Sunt Lacrimae

Quote from: Inna on 29.07.2011, 17:26:26
Mulle koitti puhelinmyyjä viimeksi selittää, että entäs kun monet on olleet sitä mieltä, että päätoimittajan vaihdos on vaikuttanut lehden linjaan niin että se on nykyään objektiivisempi. Olin vaan, että öhöm, ei ainakaan riitä vielä alkuunkaan.

Kiinnostaisi tietää, mihin tällainen väite perustuu kun sieltä on ihan viime kuukausina tullut joka tapauksessa hyvää tahtia näitä "Aktivistien ja romanituristien taistelu pahaa väkivaltakoneistoa vastaan jatkuu!1"-henkisiä uutisointeja ihan samaa mittaa kuin aiemminkin.
Play stupid games, win stupid prizes.

Tuhatkauno

Hesarin levikki romahtaa tasaisesti

(http://i5.aijaa.com/b/00235/8388829.png)

Internet aikakauden aikaansaannosta

97/1/-/2

97% tilattuja numeroita
1% joukkotilaus numeroita
2% vapaakappaleita
Ei haukku haavaa tee, ellei halol' päähän lyö.

Ville Niinistö: " Kysymys ei ole siitä, mikä on laitonta, vaan siitä mikä on soveliasta poliittiselle päättäjälle."

Nuivake

Quote from: Aeon on 29.07.2011, 17:14:55

Lentokentällä pari promotytsyä sai houkuteltua ständille, kun sai osallistua arvontaan. Rupesivat siinä tietenkin myymään lehteä samalla ja kautta rantain kerroin mitä mieltä olen uutisoinnin tasosta, lähinnä siitä, että tietyistä uutisista jätetään oleellisia asioita kertomatta. Keskustelun aikana kävi hyvin selväksi, että en ollut ainoa joka oli vastaavaa palautetta antanut ja ilmeisesti tästä syystä tytöt antoivat yllättävän helposti periksi.

off topic: en voittanut arvonnassa.

Yrittäjänä saan jatkuvasti firman puhelimeen myyntipuheluita liittyen erilaisiin kusetus hakemistoihin, puhelinluetteloihin ja muuhun vastaavaan sontaan. Onneksi, onneksi todellinen kusetusfirma nimeltä Directa, on järjestänyt asiat siihen malliin että koko ala on saanut siitä kuulla. Nykyään on helppo pelata "directa-kortti" ja puhelu ja tuputus yleensä tuppaa siihen. Jos eivät tajua heti alussa pelin henkeä, kysyn "mitenkäs Teidän firmaanne kohdistunut rikostutkinta edistyy?". Silloin yleensä viimeistään ymmärtävät lopettaa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Lasisti

Quote from: Jouko on 29.07.2011, 12:32:24
Arvonlisäveron korotus? Eihän sitä ollut alunperin ollenkaan sanomalehdillä.

Kulutusverojen korotukset leikkaavat ostovoimaa, ja esim. hömppämedian aikakausilehtien tilausten katkominen on kohtuullisen kivuton säästökeino.

Uuno Nuivanen

Quote from: Nuivake on 29.07.2011, 17:39:28
Nykyään on helppo pelata "directa-kortti" ja puhelu ja tuputus yleensä tuppaa siihen. Jos eivät tajua heti alussa pelin henkeä, kysyn "mitenkäs Teidän firmaanne kohdistunut rikostutkinta edistyy?". Silloin yleensä viimeistään ymmärtävät lopettaa.

Hyvä vinkki! Käytänkin tuota seuraavaksi.   ;)