News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-07-18 IL: Jani Toivola järkyttyi FB-tekstistä

Started by Sivusta seuraaja, 18.07.2011, 07:58:41

Previous topic - Next topic

antero_heikkila

Quote from: Veli on 18.07.2011, 14:39:46
Analysoidaanpa nyt sitten "tilannetta" (huoh :facepalm:) vielä tarkemmin. Ulla Pyysalo on siis kopioinut jonkun muun kirjoittaman vitsin omalle seinälleen, koska on pitänyt sitä hauskana. Tämän jälkeen Juha Eerola on pyytänyt Pyysaloa poistamaan vitsin seinältä, koska ei ole pitänyt sellaisen vitsin levittämistä sopivana eduskunta-avustajalle. Pyysalo on poistanut vitsin.

Tämän jälkeen joku on kertonut Jani Toivolalle, että Pyysalon seinällä on ollut hänestä kertova vitsi. Jani Toivola on tällöin loukaantunut vitsistä sekä loukkaantunut Pyysalolle koska hän on pitänyt vitsistä ja lisännyt sen seinälleen. Tästä episodista on siten tehty uutinen, johon on jotenkin saatu mukaan rasismi.

Osoittakaa minulle missä se rasismi on. Niin kuin aikaisemmin jo kysyin, niin onko se rasismi sitä koska A: Jani Toivola on tummaihoinen vai sitä, että B: tummaihoisesta henkilöstä on kirjoitettu vitsi vaiko kenties C: perussuomalaisen kansanedustajan avustaja on tykännyt ja lisännyt seinälleen tummaihoisesta/Jani Toivolasta kertovan vitsin?

Joku foorumia päivystävä mokutäti osaa nyt varmaan avata tän mysteerin meikäläiselle?

:facepalm:

Aatteleppa ite vähän laajemmin, kokonaisuutta vai mikä sana se oli...

Entäs jos sää ite olisit tummaihoinen homo, miltä tollanen vitsijekku tuntuis?

Rapsakka Rapu

Quote from: antero_heikkila on 18.07.2011, 15:17:58
Aatteleppa ite vähän laajemmin, kokonaisuutta vai mikä sana se oli...

Itse vaikenisin asian kuoliaaksi. Janiltakin se onnistui hyvin niin kauan kunnes  vitsin sanoi väärä henkilö.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Sininärhi

Uskoisin, että samalta kuin silmälasipäisestä tummaihoisesta, jota haukuttaisiin rillipääneekeriksi.
Molemmissa tapauksissa on kyse loukkauksesta, jotka kohdistuvat ominaisuuksiin, joihin henkilö itse ei voi vaikuttaa (paitsi tietenkin Toivola voisi vaihtaa puoluetta... mutta kuitenkin, pointti tuli selväksi).

Pahaltahan se tuntuu, mutta julkinen valittaminen ja eeppinen draamakuningattaren esittäminen on turhaa - se asettaa draamakuningattaren itsensä naurunalaiseksi.

Johannes Krauser II

Toivola ja Pyysalo kuitenkin tekevät töitä saman katon alla. Missä tahansa muualla toisen työntekijän noin mauttomasta julkisesta pilkkaamisesta saisi pahat sanktiot tai  potkut. Jos väittäisi ettei facebook ole julkista saisi potkut ihan typeryydestään.

Jouko

Quote from: Sininärhi on 18.07.2011, 15:25:32

Uskoisin, että samalta kuin silmälasipäisestä tummaihoisesta, jota haukuttaisiin rillipääneekeriksi.
Molemmissa tapauksissa on kyse loukkauksesta, jotka kohdistuvat ominaisuuksiin, joihin henkilö itse ei voi vaikuttaa (paitsi tietenkin Toivola voisi vaihtaa puoluetta... mutta kuitenkin, pointti tuli selväksi).

Pahaltahan se tuntuu, mutta julkinen valittaminen ja eeppinen draamakuningattaren esittäminen on turhaa - se asettaa draamakuningattaren itsensä naurunalaiseksi.

Eipä meikäläisenkään mielestä Toivolan neitimäinen käyttäytyminen nosta hänen osakkeitaan. Voisi ihan hyvin viitata kintaalla noille jutuille.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Malla

Vitsi oli niin törkeän huono, että se olisi kannattanut vaieta kuoliaaksi.
Haukkukaa vain kukkahattutädiksi, mutta minusta eduskunta-avustajalta voi ja pitää odottaa hiukan parempaa harkintakykyä jopa kesähelteillä. Samoin kansanedustajalta; suurempiakin huolenaiheita soisi löytyvän kuin jokin surkea läppä.

Veli Karimies

Quote from: antero_heikkila on 18.07.2011, 15:17:58Aatteleppa ite vähän laajemmin, kokonaisuutta vai mikä sana se oli...

Okei aatellaanpa. Vaihdetaan homon paikalle hetero, tumman paikalle vaalea, vihreän paikalle muutoslainen.

Mikä on hetero, vaalea ja muutoslainen? - Veli Karimies.

SIIS IHAN KAUHEEEETA.   >:(

Joka tapauksessa, missä on se rasismi? Näytätkö Antero mulle?

cool

Quote from: Uuno on 18.07.2011, 13:03:39
Minusta noin idioottimaista käytöstä on ihan turha perustella mitenkään. Pyysalolle kenkää.

Olen samaa mieltä. Oltiin Jani Toivolasta mitä mieltä tahansa, ei pidä antaa poliitiisen vastapuolen käsiin tällaista asetta. Kuka tahansa käyttäisi tätä typerää 'vitsiä' poliittisesti hyväkseen.

Ulla Pyysalo on Kymin puoluevaltuustossa??! Ulos vaan tämä entinen kepulainen jota ei sitten valittu kepun eduskuntavaaliehdokkaaksi vaaleihin 2011 vaikka kovasti pyrki ja näin sitä ollaan persuissa vaikuttamassa.

MoonShine

Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

antero_heikkila

Quote from: Veli on 18.07.2011, 15:34:37
Quote from: antero_heikkila on 18.07.2011, 15:17:58Aatteleppa ite vähän laajemmin, kokonaisuutta vai mikä sana se oli...

Okei aatellaanpa. Vaihdetaan homon paikalle hetero, tumman paikalle vaalea, vihreän paikalle muutoslainen.

Joka tapauksessa, missä on se rasismi? Näytätkö Antero mulle?

Ei ei ja vielä kerran ei: Väärin ajateltu! *näyttää*  :P

IDA

Quote from: Malla on 18.07.2011, 15:34:25
Vitsi oli niin törkeän huono, että se olisi kannattanut vaieta kuoliaaksi.
Haukkukaa vain kukkahattutädiksi, mutta minusta eduskunta-avustajalta voi ja pitää odottaa hiukan parempaa harkintakykyä jopa kesähelteillä. Samoin kansanedustajalta; suurempiakin huolenaiheita soisi löytyvän kuin jokin surkea läppä.

Itse olen samaa mieltä vitsin yleisestä huonoudesta.

En kuitenkaan lähtisi dramatisoimaan asiaa millään tavalla. Eduskunta-avustaja on ihan tavallinen työläinen, jolla ei yhtään mitään yhteiskunnallista valtaa. Hän ei ole mikään julkkis edes sen vertaa kuin kansanedustajat ovat. Tosin maassammehan on jo menty suuntaan, jossa huono huumori - ja sen myötä pidemmän päälle kaikki huumori - on, ellei vielä kiellettyä, niin ainakin jyrkästi paheksuttua. Kyllä ihmisten pitäisi osata ilmaista itseään komiteamietinnöillä. Toki muutkin ilmaisutavat ovat sallittuja, jos niitä ei tuo julki ;)

Miniluv

Hillitäänpä sitten niitä vitsailuja.

Hermo, tuotemainostaminen on kielletty.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

mikkoellila

Joku sanoi fb:ssä, että kyseinen vitsi oli tällainen:

- Kuinka paljon Jani Toivola syö kanaa?
- Ihan homona.

Jos kyseessä oli tämä vitsi, ihmettelen Toivolan loukkaantumista.

Joku voisi vahvistaa, oliko kyse tästä vai edellämainitusta persevitsistä.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

Quote from: IDA on 18.07.2011, 15:15:26
Jani Toivola - tai lehtimiehet - väitti Iltalehdessä, että Suomen Sisun piirissä suunnitellaan väkivaltaista iskua häntä vastaan. Mikä oli valhe. Oikaisuvaatimuksen jälkeen lehtijuttu muuttui muotoon jonka mukaan Hommafoorumilla suunnitellaan väkivaltaista iskua Jani Toivolaa vastaan. Mikä myös oli valhe.

Jani Toivola, Hommaforum, Iltalehti, toimittaja Leena Ylimutka

QuoteIltalehti ja Aamulehti ovat viime päivinä levittäneet tarinaa, että Vihreiden kansanedustajaehdokas, mulattihomo Jani Toivola olisi joutunut jonkinlaisten uhkauksien kohteeksi. Aluksi näitä uhkauksia väitettiin esitetyn Suomen Sisu ry:n sähköpostilistalla, sittemmin väitettiin uhkauksia olleen hommaforumilla.

Katson joutuvani kommentoimaan tätä tapausta, koska hommaforumin ylläpitäjän Matias Turkkilan kommentissa näihin väitteisiin siteerattiin minun kirjoitustani ainoana hommaforumilta löytyvänä Jani Toivolaan kohdistuvia uhkauksia koskevana kirjoituksena.

...

QuoteKyseessä oli siis kirjoitus, jossa kauhistelin homojen välinpitämättömyyttä muslimien homovastaisuutta kohtaan. Mielestäni on tekopyhää vaatia ev.-lut. kirkkoa järjestämään homoille kirkkohäitä samaan aikaan kun muslimit haluavat tappaa kaikki homot.

Miten homot ja homomyönteiset tahot kehtaavat syyttää esim. Suomen ev.-lut. kirkkoa suvaitsemattomuudesta homoja kohtaan, kun samaan aikaan samat homot ja homomyönteiset tahot eivät sanallakaan mainitse muslimien halukkuutta tappaa kaikki homot?

Tätä kirjoitukseni koski. Joku lukutaidoton idiootti on ilmeisesti luullut mainintaani muslimien homovastaisuudesta jonkinlaiseksi uhkaukseksi homoille yleisesti ja erityisesti Jani Toivolalle. Tämä idiootti on sitten sanonut Jani Toivolalle, että joku oli uhkaillut häntä hommaforumilla. Iltalehden toimittaja Leena Ylimutka oli kaiken kukkuraksi sekoittanut toisiinsa hommaforumin ja Suomen Sisu ry:n. Äärimmäisen huonoa journalismia. Todella ala-arvoista.

Kukaan lukutaitoinen ihminen ei voi sekoittaa hommaforumia ja Suomen Sisu ry:tä toisiinsa.

Kukaan lukutaitoinen ihminen ei voi luulla, että maahanmuuttokriittisellä ja islamkriittisellä foorumilla esiintyvä maininta muslimien homovastaisuudesta olisi uhkaus homoille. Jokainen lukutaitoinen ihminen näkee, että tämän muslimien homovastaisuuden mainitseminen on nimenomaan islamista uhasta huolestuneen suomalaisen (minun) varoitus muslimien vaarallisuudesta.

1930-luvun alussa, ennen natsien valtaantuloa, joku natsien kannatuksen noususta huolestunut saksalainen on saattanut varoittaa ihmisiä, että natsien tullessa valtaan homot viedään keskitysleireille. Minun kirjoitukseni oli tämäntyyppinen varoitus siitä, että islam on aggressiivinen, militantti homovastainen ideologia.

Tämäntyyppistä varoitusta ei kukaan lukutaitoinen voi tulkita uhkaukseksi homoja kohtaan, vaan varoitukseksi homoille ja homojen ihmisoikeuksista kiinnostuneille. Jos minun mielestäni olisi oikein uhkailla homoja, en olisi huolestunut muslimien halukkuudesta tappaa homot. Olen nimenomaan pöyristynyt siitä, että homot itse eivät ole lainkaan kiinnostuneita muslimien murhanhimoisuudesta heitä kohtaan.

Minua ärsyttää, että yrittäessäni varoittaa homoja muslimien homovastaisuudesta saan homoilta palkakseni vain välinpitämättömyyttä ja suoranaista vihamielisyyttä. Homot eivät itse lainkaan piittaa siitä, että muslimit haluavat tappaa heidät. Tämä on täysin verrattavissa juutalaisten välinpitämättömyyteen natseja kohtaan 1930-luvun Saksassa.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

pamaus

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Malla

Unohdit versiostasi olennaisen. Kakan.

MoonShine

Quote from: Malla on 18.07.2011, 16:34:15

Unohdit versiostasi olennaisen. Kakan.

Kakka ei voine olla sagan ydinkohta, vaan sen sekaan mahdollisesti joutunut siemenneste.

Quote from: mikkoellila on 18.07.2011, 16:11:20

- Ihan homona.

Itse en pidä tätä enää vitsinä, vaan tietokilpailukysymyksenä ja itselleni onkin kulkeutunut aivan eri versio; Vetääkö [siis syökö] se kanaa? 
Vrt. Vedin Mäkissä kaks quarterbounderia.

Senaattori taitaa saada kansan kädestä mitä on tilannutkin ja olisi ehkä kannattanut kuitata koko kausti niskapersenaurulla.
Julkisuudessa viihtyvän ammattipoliitikon on vaan jaksettava kestää yhtä ja toista ja jatkuva itkupotkuraivoaminen lisää vaan kierroksia pilkkakoneeseen.
Yleensä se opitaan jo peruskoulussa, urheiluseurassa tai viimeistään armeijassa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Spesialisti

Quote from: mikkoellila on 18.07.2011, 16:11:20

- Ihan homona.

Joku voisi vahvistaa, oliko kyse tästä vai edellämainitusta persevitsistä.

Jenkeissä KFC:t ovat "mustanaan" asiakkaita, joten rasistinen aspekti tässäkin on(?) Vesimeloni voisi olla toinen vitsin ruoka-aine.

Veli Karimies

Quote from: Malla on 18.07.2011, 16:34:15Unohdit versiostasi olennaisen. Kakan.

Viittaat ilmeisesti sperman ulostamiseen, kyllä se siinä. Sperman ulostamisella viitataan homouteen.

mikkoellila

Quote from: Veli on 18.07.2011, 17:10:53
Sperman ulostamisella viitataan homouteen.

Katsokaapa sanakirjasta käsite felch.

elven archer

Mikä on brunetti, valkoinen ja pissaa siemennestettä? Minun tyttöystäväni.

Lehtimiehet hoi! Karvanopat äkkiä tanaan. Täällä nyt valkoisten vihaaja heterofoobikko huutelee valkoisista heteroseksuaaleista. Tähän nyt tarvittaisiin tieto tyttöystäväni järkyttymisen asteesta.

Minä en ymmärrä oikein hyvin Toivolan loukkaantumista. Ehkä siinä loukkaa eniten se, että kuka sen sanoi tai sitten hän ei ole sinut näiden esille nostettujen asioiden kanssa tai ehkä häntä harmittaa, että aina nostetaan nuo asiat tikun nokkaan. Jälkimmäisimmän noista ymmärrän. Kyllä se voi väsyttää, jos aina muistutetaan, että on musta ja homo. Jos kyse on tästä, niin tietysti voisi sen sitten myös sanoa, eikä puhua, että oli hirmuisen loukkaavaa. Eihän voi olla loukkaavaa pelkästään se, että (typerään sävyyn) listataan vain, mitä Toivola ymmärtääkseni kuitenkin on.

Lemmy

Odotan innolla seuraavankaltaista uutista:
IL - Jani Toivola ei tällä viikolla järkyttynyt mistään.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Oami

Rasismista on tullut asia, johon pitää kiteyttää kaikki mahdollinen poliittinen paha, joka minkään mutkan kautta vain mitenkään voidaan. Ei siis ymmärretä, että jokin asia voi olla mauton ja sopimaton, vaikkei se olisikaan rasistinen.

Naamapalmua kaikille asianosaisille. Tai siis avustajalle ja Toivolalle.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Lahti-Saloranta

Verratkaapa huviksenne Benkusta ja erityisesti Benkun nenästä väännettyihin vitseihin ja kuinka Benkku niihin suhtautuu. Benkku ei suinkaan saanut ko letkautuksista ilkupotkuraivaria vaan käänsi fiksuna miehenä asian edukseen jolloin mainituilta vitseiltä putosi pohja pois. Benkku on muutenkin mies paikallaan eikä mikään sääliä ja myötätuntoa kerjäävä miehen irvikuva.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

kolki

Quote from: Rapsakka Rapu on 18.07.2011, 08:41:45
Jos kyseessä on tällainen ruskeanvihreä vitsi niin en ymmärrä mitä pahaa siinä on.
Jani on itsessään ruskeanvihreä vitsi :D
Onneksi kukaan ei ole kertonut hänelle murobbs'n photoshop-ketjusta.

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.07.2011, 09:15:53
Jani Toivola on tehnyt itsestään vitsin.
Minun ei nykyisin tarvitse kuin kuulla äänne "janitoivola", niin alkaa jo hymyilyttää: jotakin hauskaa on luvassa!
Kiitos Janille monista nauruista!
Juurikin näin. :)

Quote from: PSH on 18.07.2011, 11:44:23
Mitä tapahtuisi jos Toivola ja Pyysalo laitettaisiin samaan häkkiin viikoksi? ;)
Molemmat olisivat viikon puutteessa?

MoonShine

Quote from: mikkoellila on 18.07.2011, 17:19:32
Quote from: Veli on 18.07.2011, 17:10:53
Sperman ulostamisella viitataan homouteen.

Katsokaapa sanakirjasta käsite felch.

En varmana katso, koska oletan sen liittyvän jotenkin ihmisen rektaalikanavaan.
Meilläpäin se on tarkoitettu ravinnon kuona-aineiden exit only -toimintaan.

Quote from: Lahti-Saloranta on 18.07.2011, 19:45:00
Verratkaapa huviksenne Benkusta ja erityisesti Benkun nenästä väännettyihin vitseihin ja kuinka Benkku niihin suhtautuu.

BZ taitaa poliittisen satiirin kuviot ja osaakin kääntää sen edukseen.

Jouko

Toivola yrittää määritellä itsensä kansan vitsinväännön yläpuolelle käsittääkseni. Se on aika toivoton urakka. Ja varsinkin hänen tapauksessaan, koska hän on nyt poliitikko. Vielä toivottomampaa on yrittää rajata mille kansa yleensä saa nauraa ja mille ei. Se on vaikeaa totalitaarisissakin valtioissa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

JR

Hyvä vitsi minusta. Mitä vitsiä on vitsissä, missä ei ole mitään vitsiä?
Jos vitsistä riisuu huumorin, niin missä kohtaa se on paikkaansapitämätön?
Minusta pointti on siinä, ettei kukaan normaali mies leikistä suutu, epänormaalit erikseen.

Lentomestari

Quote from: Lahti-Saloranta on 18.07.2011, 19:45:00
Verratkaapa huviksenne Benkusta ja erityisesti Benkun nenästä väännettyihin vitseihin ja kuinka Benkku niihin suhtautuu. Benkku ei suinkaan saanut ko letkautuksista ilkupotkuraivaria vaan käänsi fiksuna miehenä asian edukseen jolloin mainituilta vitseiltä putosi pohja pois. Benkku on muutenkin mies paikallaan eikä mikään sääliä ja myötätuntoa kerjäävä miehen irvikuva.
Ben on uransa aikana saanut takuulla kuulla itseensä kohdistuvia vitsejä koko kirjon, mitään helkkarinmoista hässäkkää ei ole tullut, itselleen pitää osata nauraa.

Toivola? no, se on ammattiloukkaantuja ja ammattiuhrautuja jola on vihreille nyt (heidän omasta mielestään) kultakimpale, Toivolan rooliin vihreiden agendassa on loukkaantua kaikessa, esikunta vahtii mediaa kaikilla tahoilla ja puhelimen pikavalinnassa pikkujani saa reaaliajassa loukkausbongauksen. Tällainen puolueeseen vartavasten hankittu loukkaantuja on uutta Suomalaisessa politiikassa. Kerkeääköhän Jani yhtään kansanedustustyöhön, vai onko hänen työ todellakin vai loukkaantua? Janin vakiolausunto taitaakin olla "törkeää" "pöyristyttävää" "kuinka tällaista törkyä...." jne...Vihreät on koko porukalla järkyttävän tuohduksissaan, kuitenkin selän takana ovat tavattoman mielissään, Jani Toivola oli loistohevonen näihin raveihin, jesss.

Jos Jani joskus oppisi nauramaan itselleen, loppuisi nämä vitsit siihen.

MoonShine

Quote from: Lentomestari on 18.07.2011, 20:44:49
Jos Jani joskus oppisi nauramaan itselleen, loppuisi nämä vitsit siihen.

Ei opi nauramaan, eikä ne lopu.
haloset, raxit, biudeet, sinnemäet, hassit, haavistot jne jne.... pitävät kyllä huolen, että epätoivolat jaksaa loukkaantua ja naukua joka ainoa päivä.