News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Takseista

Started by simo85, 16.07.2011, 00:17:03

Previous topic - Next topic

Nuivake

Quote from: Lepakko on 07.05.2012, 15:51:59
Taksilla tulee hyvin harvoin ajeltua, mutta kerran, pari vuodessa kun menee isolle kirkolle juomaan keppanaa, niin ei parane itse ajaa kotiin. Tällaista tapahtui viimeksi talvella ja otimme naiseni kanssa tolpalta yöllä taksin kaupungin keskustasta. Olin vähän  :o , ehkä jopa pöyristynyt taksikuskimme jutuista. Matkaa tuli keskustasta kotiimme periferiaan aika tasan 30km. Koko matkan bodarin habituksen omannut kuski napisi, että "mulla menee parempia keikkoja sivu suun koko ajan!", "ei mun olis tarvinnut lähteä heittämään teitä näin kauas!", "tää ei oo kyllä mulle yhtään kannattavaa, ei mun olis ollut pakko ottaa tätä keikkaa!".
Sanoin että ei varmaan sitten olisi kannattanut ottaa. "Ei ku ei mitään pahalla, mut ku ei mun kannata ajaa näin pitkiä keikkoja!"
Mainittakoon vielä ettei matkasta tehty mitään diiliä ohi mittarin tai muuta sellaista. Ihan listahinnan sai joka metristä.

Kai kohta tulee pankistakin ilmoitus, että mun liksa on niin pieni, että pankilla menee enemmän rahaa mun tilitapahtumien käsittelyyn kuin mitä mä tuotan pankille. Että voisitkos viedä rahas johonkin muualle, meillä säästöosuusleijonapankissa ei näin pieniä rahoja kannata käsitellä lainkaan...

Ihme vinkumista tolppahomolta. Jos ei reissu kelpaa, voi jäädä kotiin tai tehdä jotain muuta "kannattavampaa" hommaa.
Uravalinta on henkilökohtainen juttu, siinä on turha vinkua kannattavuutta kun tekee juuri sitä, mitä on lähtenyt tekemään.
Tosin, jotkut eivät muihin hommiin kelpaa kuin istumaan, veivaamaan ruoria ja valittamaan.  :P
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Marius

( Kaptah: )

Voithan aina pyytää jonkun tuttusi lauantaiyönä (sunnuntaiaamuna) kolmelta heittämään sinut, ja kenties kaverisi myös, baarista kotiin, olisiko neljä/viisi euroa semmonen sopiva hinta, joukkoliikennehinta? Tuttusi varmasti lähtee ilomielin kyytihommiin.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Naujocks

Taksilla tulee hyvin harvoin ajeltua, mutta kerran, pari vuodessa kun menee isolle kirkolle juomaan keppanaa, niin ei parane itse ajaa kotiin. Tällaista tapahtui viimeksi talvella ja otimme naiseni kanssa tolpalta yöllä taksin kaupungin keskustasta. Olin vähän  :o , ehkä jopa pöyristynyt taksikuskimme jutuista. Matkaa tuli keskustasta kotiimme periferiaan aika tasan 30km. Koko matkan bodarin habituksen omannut kuski napisi, että "mulla menee parempia keikkoja sivu suun koko ajan!", "ei mun olis tarvinnut lähteä heittämään teitä näin kauas!", "tää ei oo kyllä mulle yhtään kannattavaa, ei mun olis ollut pakko ottaa tätä keikkaa!".
Sanoin että ei varmaan sitten olisi kannattanut ottaa. "Ei ku ei mitään pahalla, mut ku ei mun kannata ajaa näin pitkiä keikkoja!"
Mainittakoon vielä ettei matkasta tehty mitään diiliä ohi mittarin tai muuta sellaista. Ihan listahinnan sai joka metristä.

.

Samaa käyny mullekin. Helsinkiläiset taksit eivät halua kiireiseen keikka-aikaan(viikonloppuyöt) lähteä maakuntiin, koska mielummin ajaisivat lyhyttä keikkaa keskustassa aina uudella 8 euron lähtömaksulla. Kummasti nämä maakuntakeikat sitten kelpaavatkin hiljaisempina aikoina. Kerran meidät heitettiin ulos taksista kun kuski oli aluksi marissut pitkästä kyydistä. Kuski kylläkin halusi ajaa Hyrylään Hyvinkään eteläisen rampin kautta, huomautettuamme että Tuusulanväylä on oikea reitti, niin siihen Manalan kulmille loppui meidän matka. Tämän kaltaisten useiden tapahtumien takia en käytä enää ollenkaan Helsingin takseja, viikonloppuisinkin keskustassa kävelen johonkin kerrostalon rapun eteen ja tilaan taksin Lähitaksista numerosta 01007301. Tuo numero toimii koko pääkaupunkiseudun alueella, se yhdistyy lähimpään ympäryskuntien taksiin, jollei alueella ole vapaita takseja, yhdistyy puhelu keskukseen. Keskustassa on lähes aina vapaita Lähitaksin autoja ja nämä kuskit ovat helvetin tyytyväisiä saadessaan pitkän kyydin pois stadista ja takaisin oman tilausvälityskeskuksen alueelle, eikä tarvii kuunnella vittuilua. Jos minun rahani eivät kelpaa ruuhka-aikaan en helvetissä sitten tyrkytä niitä hiljaisinakaan aikoina.

Sunt Lacrimae

Kai kohta tulee pankistakin ilmoitus, että mun liksa on niin pieni, että pankilla menee enemmän rahaa mun tilitapahtumien käsittelyyn kuin mitä mä tuotan pankille. Että voisitkos viedä rahas johonkin muualle, meillä säästöosuusleijonapankissa ei näin pieniä rahoja kannata käsitellä lainkaan...

Paskaa käytöstä kuskilta, tuollaisista kannattaa tehdä valitusta yrittäjälle (jos on renkikuski ja firman nimi on selvillä, tosin saa sen itsekin kun ottaa rekkarin ylös ja lähettää sinne rekkarintarkistusnumeroon tekstarina) tai taksitarkastajalle. Bussikuljettajien asiakaspalvelutaidoistahan puhutaan aika paljon ja näiden kanssa osa valituksesta on ihan aiheellista, mutta taksi kalliimpana ja yksityisempänä liikennemuotona on ihan eri asia. Eroa bussilla ja taksilla on toiminta-ajatuksessa yhtä paljon kuin Prisman alennuslaarilla ja vaatteiden erikoisliikkeellä ja ammatinharjoittajan osaaminen saisi olla samalla tasolla. Dösät ja muu varsinainen joukkoliikenne on halpaa bulkkia, taksiliikenteessä tulisi panostaa siihen laatuun.
Play stupid games, win stupid prizes.

Renegade Kane

Quote from: Porilainen munalla on 07.05.2012, 15:36:29
Viestiketjua lukiessa vastaus tähän kysymykseeni,,,,,,
Quote from: Porilainen munalla on 06.05.2012, 00:23:40Miksi taksiala sitten vastustaa kilpailun vapauttamista?
,,, näyttää siis olevan se, että taksialaa ei voida vapauttaa koska maahanmuuttajat alkavat kusettaa kantiksia, turisteja ja raiskaavat naisia?
:facepalm:
Raiskauksista paha sanoa, mutta kaikenlainen kusettaminen kyllä lisääntyy kilpailun kiristyessä ja tulojen pienentyessä. Kusetetaan asiakasta ja valtiota aina kun tilaisuus aukeaa. Niinhän se kaikissa länsimaissa nytkin menee, mamut tai pikkurikolliset venkulat ajaa ja koijaa kaiken minkä irti saavat. Tyhmät turistit maksaa ja valtio jää ilman.

desperaato

Quote from: Rooivalk on 07.05.2012, 20:34:33

Aina kun lähden kotoani taksilla kylille, niin soitan suoraan paikalliselle tolpalle. Siinä kuulee että vastaako puheluun joku hoono soomi, jolloin luuri kiinni ja vielä yksi keppana auki. Hetken päästä sitten uudestaan.

Vieläkös tuommonen tolpalle soittaminen onnistuu 2012-luvun Helsingissä? Täälä maakunnissa ei onnistu.

desperaato

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.05.2012, 21:55:35
Taksilla tulee hyvin harvoin ajeltua, mutta kerran, pari vuodessa kun menee isolle kirkolle juomaan keppanaa, niin ei parane itse ajaa kotiin. Tällaista tapahtui ...

Paskaa käytöstä kuskilta, tuollaisista kannattaa tehdä valitusta yrittäjälle (jos on renkikuski ja firman nimi on selvillä, tosin saa sen itsekin kun ottaa rekkarin ylös ja lähettää sinne rekkarintarkistusnumeroon tekstarina) tai taksitarkastajalle.

Joo, tollasesta maininta taksitarkastajalle. Kuitissa on sekä auton numero (kupunumero), että kuljettajan id-numero. On täysin amatöörikäytöstä alkaa mutiseen asiakkaille tuollaisia juttuja. Ei niita pitkiä (15-50 km) kyytejä niin paljoa tuppaa, että se päätoimisen kuskin keskiansioita söisi.
Itse olen pitänyt rajoina auton ns. toiminta-aluetta, eli käytännössä oma+ympäristö kunnat.

Ammadeus

Oikeastaan taksarit vois eliminoida ja autot louvuttaa kansalaisten vapaaseen käyttöön.Siitäs saisivat stanan ahneet,kamalat ja huonokäytöksiset elämänpilaajat!!

Ari-Lee

Väärä foorumi taisi sattua ihan vahingossa?
[email protected]

Kun laitat merjalle postia muista laittaa heti alkuun "en ole rasisti ja sallin maahanmuuton". Mieluiten otsikoksi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Sitten on tosiaan pimeitä takseja mitkä liittyvät kyllä maahanmuuttoon:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/76253-pimea-taksikyyti-maksoi-4000-euroa
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Alapo

Täältä isomman ratista tulee aina ihmeteltyä monien taksareiden kohellusta, vaihdetaan kaistaa,, eiku vaihdetaan kaistaa, mullon mersu mä tuun alle ku unohdin vaihtaa kaistaa, kaistapäitä ??? Kun taksiliitto sun muut mainostaa taksikyytiä, niin vois ehkä vähän kiinnittää huomiota siihen ajotapaan, ajamisenhan pitäisi olla joustavaa kun silloin se on asiakkaasta mukavaa josta voi tulla jopa tippiä vai voiko olla koko ajan liian kiire? Eräs alaa vaihtanut taksari totesi että enempi rahaa sai tippeinä kun ajoi nätisti, eikä yhtään keikkaa jäänyt väliin. Tosin muutama isäntäkin jättänyt helsingissä taksinajon, kun ovat todenneet että jos renki kolhii, niin menee omakin elanto samalla.
Ihmetyttää myöskin se, että suomenkielen luetun ymmärtäminen puuttuu jopa ihan suomalaisilta taksikuskeilta, ainakin Kampissa. Kun siellä missä linja-autot pesii on kyltti "peruuttavalla on etuajo-oikeus" on taksiksi "ajetaan alle, soitetaan torvea,puidaan nyrkkiä". Muutaman kerran on meinannut taksarit kokeilla kumpi on vahvempi, isännän mersu vai parikytä tonnia painava linja-auto, siinä voi olla vinkkarit rutussa mersustakin. Siinä kun peruuttelet lähtölaiturista, näet että kilpailevan firman linja-auto on pysähtynyt, niin yht äkkiä vilahtaa joku taksi välistä kun viimeistä päivää, oli tuossa joku aika sitten melko lähellä ettei afrikan mies olisi rysäyttänyt kylkeen, onneksi kollega aloitti vilautti valoja niin kerkesi pysähtyä. Taisi afrikan mies kuulla kunniansa kollegalta, kun pysähtyi ja kävi jututtamassa.
Olihan tuossa joulun alla kun tuli ihmeteltyä taksareitten kiireitä, jos todellista nopeutta on itselläkin kymmenen yli sallitun, niin eräillä mustilla mersutakseilla se oli aina se kolkyt ja yli. Jos ajoi tasan tarkkaa rajoitusten mukaan niin ei kauaa edes perävaloja nähnyt.

anatall

Quote from: Ari-Lee on 09.05.2012, 14:44:29
Väärä foorumi taisi sattua ihan vahingossa?
[email protected]

Kun laitat merjalle postia muista laittaa heti alkuun "en ole rasisti ja sallin maahanmuuton". Mieluiten otsikoksi.

Kannattanee myös harkita sanansa tarkkaan, ettei Merja ota viestiä tappouhkauksena. :(

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050915544681_uu.shtml
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Gommi

heh, pientä ovat Suomen ongelmat. Minä vastikään Liettuassa jouduin opastamaan ja rauhoittelemaan taksikuskia venäjäksi, kun hän ei osannut yhden kaupungin suurimman kadun varrella sijaitsevaan hotelliin.

Tosin hän osasi venäjääkin hyvin välttävästi.

Johtotopäätös: jos tilaat Liettuassa taksin, sinun on syytä:

1) tietää tarkalleen minne olet menossa
2) osata liettuan kieltä
3) rauhoitella taksikuskia, joka pelkää olevansa eksyksissä

:P

Sunt Lacrimae

Quote from: Alapo on 09.05.2012, 15:24:32
Täältä isomman ratista tulee aina ihmeteltyä monien taksareiden kohellusta, vaihdetaan kaistaa,, eiku vaihdetaan kaistaa, mullon mersu mä tuun alle ku unohdin vaihtaa kaistaa, kaistapäitä ??? Kun taksiliitto sun muut mainostaa taksikyytiä, niin vois ehkä vähän kiinnittää huomiota siihen ajotapaan, ajamisenhan pitäisi olla joustavaa kun silloin se on asiakkaasta mukavaa josta voi tulla jopa tippiä vai voiko olla koko ajan liian kiire? Eräs alaa vaihtanut taksari totesi että enempi rahaa sai tippeinä kun ajoi nätisti, eikä yhtään keikkaa jäänyt väliin. Tosin muutama isäntäkin jättänyt helsingissä taksinajon, kun ovat todenneet että jos renki kolhii, niin menee omakin elanto samalla.
Ihmetyttää myöskin se, että suomenkielen luetun ymmärtäminen puuttuu jopa ihan suomalaisilta taksikuskeilta, ainakin Kampissa. Kun siellä missä linja-autot pesii on kyltti "peruuttavalla on etuajo-oikeus" on taksiksi "ajetaan alle, soitetaan torvea,puidaan nyrkkiä". Muutaman kerran on meinannut taksarit kokeilla kumpi on vahvempi, isännän mersu vai parikytä tonnia painava linja-auto, siinä voi olla vinkkarit rutussa mersustakin. Siinä kun peruuttelet lähtölaiturista, näet että kilpailevan firman linja-auto on pysähtynyt, niin yht äkkiä vilahtaa joku taksi välistä kun viimeistä päivää, oli tuossa joku aika sitten melko lähellä ettei afrikan mies olisi rysäyttänyt kylkeen, onneksi kollega aloitti vilautti valoja niin kerkesi pysähtyä. Taisi afrikan mies kuulla kunniansa kollegalta, kun pysähtyi ja kävi jututtamassa.
Olihan tuossa joulun alla kun tuli ihmeteltyä taksareitten kiireitä, jos todellista nopeutta on itselläkin kymmenen yli sallitun, niin eräillä mustilla mersutakseilla se oli aina se kolkyt ja yli. Jos ajoi tasan tarkkaa rajoitusten mukaan niin ei kauaa edes perävaloja nähnyt.

Pienemmän auton ratista on sattunut hauskoja läheltäpiti-tilanteita mittarimasojen kanssa:

- Paikassa jossa tolppa yksisuuntaisen varrella (tolpalla silloin autoja) oikaisi taksi yksisuuntaista väärään suuntaan vaikka viereistä kaksisuuntaista sata metriä eteenpäin ajamalla olisi päässyt yksisuuntaiselle oikeasta suunnasta ja sitä kautta tolpalle. Vältin nokkakolarin vain tuurilla ja nopeilla reflekseillä.
- Nopea kaistanvaihto vilkkua näyttämättä tuntuu olevan kanssa taksispesiaali, tullessa Hakaniemen sillalle pohjoisesta päin oli tuo Sörnäisten rantatien ajaminen ihan helvettiä kun joka ohituksella vähintään yksi mersutaksi ei osannut ennakoida ja veti eteen ilman vilkkua viimeisellä.

Muita suosikkeja pitkien väläyttely kun itse ajetaan ihan normaalia nopeutta edessä, tai sitten on ihan pakko ohittaa niin pikavauhtia että vaihdetaan suoraan eteen ja sitten ihmetellään pöllyävää lunta tai kosteaa kun mersun alle saanut teiden John Rambo ei millään malta odottaa turvavälille pääsyä ennen ohituksen loppuun saattamista. Länsisataman alueella osa taksikuskeista ei osaa käyttää nyt terminaalin eteen valmistunutta odotusaluetta (varattu takseille kieltomerkein) ennen tolpalle johtavaa liikenneympyrää vaan jää jonottamaan tolpalle johtavalle tielle mikäli ovat saapuneet Bunkkerin ja rekkaparkin suunnasta sen sijaan, että olisivat vetäneet esim. Verkkiksen ohi.

Ei sillä, on niitä osaavia ja ammattitaitoisia kuskejakin ja arvostan heitä, jotka hommansa kunnialla hoitavat. Vaatii kuitenkin aika paljon kun oman käsityksen mukaan asiakkaana voi olla melkein mitä tahansa maailmanomistaja-besserwisser-pukupäälliköistä umpijurrisiin sedula-spedeihin ja kaikkea muuta sillä välillä epäsäännöllisinä työaikoina.

Nyt laskemaan sekunteja ennenkuin eka kommentti piirivartijoiden liikennekäyttäytymisestä lähtee joltain eetteriin.  8)

Nää kaikki duunista, keskusta-ajoa n.100km/työvuoro pääasiassa illalla ja yöllä, tosin tätä nykyä liikun autolla vain puolet työvuoroista jos sitäkään.
Play stupid games, win stupid prizes.

Alapo

Quote from: Holda on 09.05.2012, 15:51:36
Quote from: Alapo on 09.05.2012, 15:24:32
Täältä isomman ratista tulee aina ihmeteltyä monien taksareiden kohellusta, vaihdetaan kaistaa,, eiku vaihdetaan kaistaa, mullon mersu mä tuun alle ku unohdin vaihtaa kaistaa, kaistapäitä ???
...

Hohhoijaa. :roll:

Kyllä joidenkin bussikuskienkin toilailut ällistyttävät enenevässä määrin Helsingissä. Ja entäpä sitten yksityisautoilijat ja etenkin heidän ymmärtämyksensä ja suvaitsevaisuutensa ammattiautoilijoita kohtaan? Mopot ja fillarit laittomiks! Bemariaudi- smarttikuskit ovat saatanasta! Pyörätaskujen suunnittelijat oikeuteen ja jalankulkijat saunan taa! Liikennesuunnittelijat kuuhun!

Itse arvostan kollegoitani ja muitakin työkseen ajavia, suurin osa hoitaa työnsä hyvin. Taksiala kuitenkin vetää osin kirjavaa porukkaa, eikä yhdistelmä "tehokas auto- provisiopalkka- jatkuva kiire" ole paras mahdollinen asennevammaiselle kuskille. Ja kyllä muakin vituttaa stadin liikenne päivittäin, aivan äärettömästi. Mutta hei, toisten ammattikuljettajien mollaaminen jossain foorumilla varmaan parantaakin asiaa.
Tässä(kään) asiassa ruohonjuuritasolla tapahtuva osoittelu ei olosuhteita kohenna, vaan kannattaisi itse tehdä parhaansa ja osoitella päättäviä tahoja. Pelkästään liikennesuunnitelulla estettäisiin paljon tapaturmia, jotka johtuvat puhtaasta vitutuksesta.

P.S. Mulla oli juuri kyydissä tällä viikolla henkilö, jonka puoliso, entinen taksari, oli saanut aivoveritulpan. Oli kuulema ehtinyt ajaa jo kolmekymmentä vuotta pirssiä. Meinasin kysyä, että " ja nyt "vasta" tuli?", mutta kertoja totesi asian ensin.

*muok: nolo kirj.virhe* :D

Puhehan oli takseista ja niin, osa käyttäytyy kuskeista kuin teiden kuninkaat niin osa käyttäytyy hyvin liikenteessä. Taksiala on ehkä turhan kirjava, eikä varmaan olisi huonoa sinnekään sama määrä direktiivikoulutusta kuin bussikuskeille, koulutuksen perimmäinen tarkoitushan on muokata asenteita. Kuten kaikissa liikenteeseen liittyvissä ilmiöissä, ne jotka käyttäytyy kunnolla, ei herätä mitään huomiota, ne jotka on kuin teiden kuninkaat, herättää mielipiteen, oli kyse sitten vaikka jalankulkijoista.

edit. jos taksialalla olet niin tiedät varmaan millä erästä firmaa kutsutaan joka noilla mustilla pirsseillä ajaa, sehän on kaahari....... Pari entistä taksaria ihmetteli että pitää olla hyvät vakuutukset kun yhdessä vaiheessa oli pikkubusseja joka viikonloppu kyljellään? Kun oli se kiire, mikä toisilla ei ollut.

desperaato

Quote from: Holda on 09.05.2012, 14:31:52
En tiedä, kuka esitti, että taksinkuljettajan palkka olisi 12e/ tunti, mutta jos Helsingissä ajaa joku, jolla näin on jatkuvasti, laittakoon ihmeessä yksäriä, kysyn hieman vinkkejä työntekoon. Todellisuudessa tuntipalkka voi hyvänä aikana nousta tuohon ja ylikin, mutta tällöin on usein kyseessä vittumaisin ajoaika, kuten viikonloppuyöt loppumattomine känniääliöineen (yön paremmasta palkasta huolimatta yövuorojen kuljettaja- aines näyttää olevan laadullisesti heikkenemässä jostain ihmeen syystä...). Arkisin huonoina päivinä tuntipalkka voi olla 5- 7 e, että se siitä. Vuoden keskituntiansio ratkaisee.

Minähän se olin ja pitkän ajan keskiarvo tuntipalkasta oli kyse. Sitä vaan ei moni korkeastikoulutettu hommalainen tunnu tajuavan, että taksikuskin, siis ei yrittäjän palkka muodostuu lähes yksinomaan ilta-, yö, ja viikonloppuilta- ja yö töistä. Siellä ei mikään tuntipalkka juokse vaan palkka on ansaittava työtätekemällä.  Aika moni tuota 12 € taivastelijoista ei kykenisi kyseiseen hommaan edes kunnon palkalla.

desperaato

Quote from: Holda on 09.05.2012, 18:27:40
Tuntipalkkani ei ole päivävuoroissa usein 12e, mutta niin kauan, kun jaksaa painaa tunteja, elää kyllä kohtalaisesti.
Juuri tuota yritin sillä 12 €:lla sanoa. Vaikka ajaisi jokaisen viikonlopun yöt ja arkiyöt ja joulut ja juhannukset, se keskituntiansio ei tuosta 12€ nouse.

Teslaisto

Kyllä 12-euron tuntipalkalla elää kuin kuningas 8)

500 euron vuokran jälkeen ja verojen jälkeen jää käteen jotain tonni.  Sillä nyt voi ostaa kaupasta mitä vaan, mutta yleensä, lihat ja kasvikset on jotain 200 euroa. Sitten on 800 euroa millä rällästää ja laskujen jälkeen jotain 700...

Tuolla rahalla saa vaikka mitä!

desperaato

Quote from: Teslaisto on 09.05.2012, 21:06:02
Kyllä 12-euron tuntipalkalla elää kuin kuningas 8)

Kyse ei ollut elääkö maximissaan 12€ keskituntipalkalla.

Riukulehto

Quote from: Holda on 09.05.2012, 14:31:52
Quote from: desperaato on 09.05.2012, 02:19:37Vieläkös tuommonen tolpalle soittaminen onnistuu 2012-luvun Helsingissä? Täälä maakunnissa ei onnistu.

Kyllä vaan onnistuu. Puhelinohjauksessa oleville tolpille voi soittaa näppäilemällä 010062 ja perään tolppanumeron, esim. tolppa nro 5:een Annankadulle voi soittaa 01006205.

Kiitos tästä. Hyvin toimi homma itsellä ja sain supisuomalaisen kuskin.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Elemosina

Museotaksi sai tarkastajat peräänsä
Vartti
Pasila
Tänään kello 07.10

Vartin lukija todisti lauantaina 30. kesäkuuta erikoista tapausta, kun taksitarkastajat lähtivät seuraamaan taksikilvellä varustettua vanhaa Mersua Viipurinkadun ja Savonkadun risteyksestä.

- Kyllä, minä ja kollegani olimme autossa, vahvistaa taksitarkastaja Jukka Korvola.

Tarkastajat lähtivät seuraamaan autoa Nordenskiöldinkadun suuntaan. Korvolan mukaan epäilyt luvattomasta taksitoiminnasta selvitetään aina.

Tässä tapauksessa oudohkon taksin katolla oli vääränlainen taksikupu. Siitä puuttui esimerkiksi taksin numero ja kaupunki.

Kun tarkastajat yhyttivät taksin, se paljastui vanhan mallisilla mittareilla ja kilvillä varustetuksi museokatsastetuksi autoksi.

>-8naps>-8

Pimeistä takseista on yhä riesaa

Korvolan arvion mukaan pimeitä takseja liikkuu vieläkin Helsingin liikenteessä parisenkymmentä kappaletta. Niiden toiminta keskittyy lähinnä viikonloppuihin ja keskustan alueelle.

Pimeiden taksien aiheuttama ongelma on silti melko pieni yli 2200 luvallisen taksin markkinoilla.

- Tilanne ei Helsingissä ole hälyttävä. Sitä kuitenkin pyritään meidän ja poliisin seurannalla pitämään kurissa. Pääsääntöisesti se on muutamien maahanmuuttajataustaisten nuorten hämärätoimintaa, Korvola sanoo.

Helsingin alueen taksitarkastajat eivät myöskään ylläpidä listaa esimerkiksi epäiltyjen ajoneuvojen rekisterinumeroista, mutta ilmoittavat ne poliisille.
...
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/museotaksi_sai_tarkastajat_peraansa//quote]
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Stadin Taksi

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2012, 17:55:11
Quote from: putte on 07.02.2012, 17:27:29
Kyllä kuskaan juopuneetkin, jos eivät yritä likaisissa vaatteissa tulla kyytiin. Loskaan/lumeen kaatuilijat jäävät pois kyydistä, vaikka haluaisivat maksaa siivouksen etukäteen. Siivousala vaan ei kiinnosta, enkä itsekään taksin asiakkaana haluaisi istua märälle penkille. Auton kylkeen nojailua yrittävät samaten, koska naarmuuntuminen. Nakkisämpylä/hampurilainen kädessä myös turha yrittää kyytiin, enkä avaa edes ikkunaa tällöin. Yksi autoon heitetty hampurilainen raakoine sipuleineen riitti.

Sitten tuon viimeisen viestin kirjoittamisen olen kehittänyt yleisesti ihan järkevän toimintamallin näiden mainitsemieni tapausten hoitamiseen. Taksikeskukselle soittaessani ilmoitan suoraan, että tässä on vartija tilaamassa asiakkaalle taksia, jos keskus välittää kuskille tämän tiedon itse tai tekee kuskin puolesta päätöksen niin ainakin on kortit suoraan jaettu. Säästää minun ja taksikuskin kannalta aikaa ja päänvaivaa, vaikka asiakkaan kannaltahan luonnollisesti on vähemmän kivaa se, että jos taksi ei suostu tulemaan niin se on voi voi ja seuraavasta kyydistä vastaa miekkataksi ellei kaveri tajua häippästä itse tai ole siinä kunnossa että voin roudata itse sen toimialueen rajalle ihmettelemään jatkoa.

Nämä on niitä hankalia rajatapauksia. Periaatteenani en kuskaa yöaikaan ketään joka ei itse pysty kertomaan edes määränpään kadunnimeä. Siksi olen jopa käskyttänyt ulos autosta suht.koht. selvännäköisen asiakkaan. Eipäilykseni oli että on "aineissa".
Sitten on se laatan lentämisen riski jonka jälkeen kiireinen aamuyön tienestihetki on piloilla. Ja kaupan päälle alkaa vääntö henkilö ja laskutustietojen saamisesta. On yllättävää kuinka nopeasti jopa suht. koht. itseään kontrolloivalle tulee laatanpurkutarve. Viimeksi naikkonen antoi vielä Tehtaankadun kusiputkan kohdalla ajo-ohjetta määränpäähänsä korttelin päähän Tehtaankatu 25:een ja ovea avatessaan jo puklasi ja juoksi pakoon saman tien. Meikäläinen perään enkä perkules kerenny tyrkätä jalkaa ulko-oven väliin. Siitä sitten Kaivokselaan herätellen ajon aikana siivoojaa. 15€:n kyydistä tuli suhteessa melkoinen siivouslasku.
Sitten on ollut sellainenkin tapaus joka tuli kyytiin yrjöpussi valmiiksi  mukanaan. Sanoi jotta on tullut nautittua liian montaa sekoitusta jotta voipi yllättäen tulla huono olo. No niinhän se tuli just kun päästiin länsiväylän sillalle. Osasi hommansa ja sillan toisessa päässä pussi ulos autosta, lisää huulipunaa ja menoksi ikkunat auki jotta tuo välittömästi leviävä etova haju haihtuu.
Mutta jos asiakas on mainitsemasi kaltainen nuokkuva just osoitteensa tietävä, niin rajatapaus josta kuljettaja voi hyvällä syyllä kieltäytyä. Vaikka sen saisi autoon niin saako sitä sammuneena enää autosta ulos puhumattakaan siitä kykeneekö perillä edes maksamaan. Mitäs sitten? Suosittelen mieluummin sitä miekkataksia sammahtaneille. Ehkä oppivat jotain tai sitten ei.
Ei ole mitenkään harvinaista että tolpalta kyytiin ilman konsultointia tuleva nukahtaa kohta osoitteensa sanottuaan. Kilsan ennen määränpäätä pudotan ikkunat alas jotta tulee kunnon läpiveto. Yleensä silloin kuuluu takapenkiltä: "voisit sä laittaa lämmitystä päälle".