News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Seppo Kääriäinen presidentiksi

Started by Jouko Piho, 11.07.2011, 22:19:23

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Mietittyäni pitkään kuka olisi sopivin Suomen seuraavaksi presidentiksi olen päätynyt siihen tulokseen, että kaikkein sopivin, pätevin ja presidentillisin olisi Seppo Kääriäinen.

En kirjoita käsitystäni puoluesyistä. En kuulu Keskustaan enkä tällä hetkellä mihinkään muuhunkaan puolueeseen.

Seppo Kääriäisen poliittinen ura on varsin mittava ja monipuolinen. Kääriäinen on toiminut kansanedustajana, ministerinä, eduskunnan varapuhemiehenä, Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajana, Keskustan puoluesihteerinä ja Keskustan varapuheenjohtajana.

Seppo Kääriäinen on lupsakka savolainen, josta muutkin suomalaiset voivat pitää. Kääriäinen ei ole pyrkyri, vaan palvelija, joka haluaa toimia vastuullisissakin tehtävissä, jos kutsu käy.
Seppo Kääriäisestä välittyy tavallisen kansanmiehen välittömyys, mutta myös vilpitön rehellisyys ja halu toimia isänmaan parhaaksi. Tähän päämäärään on siivittämässä myös perusluterilainen usko Kaikkivaltiaaseen.

Seppo Kääriäinen on pienviljelijän ja varastomiehen poika. Lapsuusaika oli niukkaa mutta turvallista. Isä halusi pojan lähtevän opintielle, jotta elämä voisi sitä kautta parantua. Näin kävikin. Suuriin ikäluokkiin kuuluva Seppo Kääriäinen lähti opintielle päätyen lopulta valtiotieteiden tohtoriksi.

Koska presidentti on myös maansa edustaja, on presidenttiehdokkaan ulkoisella olemuksellakin merkitystä. Seppo Kääriäinen on pitkä ja komea mies, joka 63-vuotiaana on edelleen hyvässä kunnossa. Seppo Kääriäinen on myös vaikuttava puhuja, jonka sanomaa kuunnellaan.

Kun Suomessa on presidentin valtaoikeuksia vähennetty, niin samalla on korostunut presidentin arvojohtajuuden merkitys. Uskon, että Suomi saisi Seppo Kääriäisestä hyvän, viisaan harkitsevan, mutta myös rohkean arvojohtajan. Minuun ainakin teki suuren vaikutuksen oheinen katkelma Seppo Kääriäisen ajatuksista. Lainaan sitä hänen kotisivuiltaan.

Ihmisyyden tienviitat nousevat seuraavasta Santeri Alkion kirjoituksesta: "Risti, jota ihmiskunta nyt kantaa, on raskas. Sen raskauden syy on siinä, että se on väärän epäjumaluuden risti. Ainoa, joka sen kantamisesta voi meidät vapauttaa, on uusi suhde luontoon, uusi suhde maahan, irtautuminen keinottelu- ja kilpailupakosta, keinotekoisesta huvista ja ylellisyyden ihannoinnista."

Minä uskon, että Santeri Alkion ihanteita seuraava Seppo Kääriäinen olisi paras valinta Suomen seuraavaksi presidentiksi.

Seppo Kääriäinen, joka on ollut aina yhteistyökykyinen olematta toisten kynnysmatto, olisi voimakastahtoisena, mutta toisia kuuntelevana aatteen miehenä loistava valinta Suomen seuraavaksi presidentiksi.
Seppo Kääriäinen ei ole kuka tahansa poliitikko. Kääriäinen on kuulunut jo pitkään valtiomiesluokkaan.

Jouko Piho

turha jätkä

Quote from: Piho on 11.07.2011, 22:19:23

Mietittyäni pitkään kuka olisi sopivin Suomen seuraavaksi presidentiksi olen päätynyt siihen tulokseen, että kaikkein sopivin, pätevin ja presidentillisin olisi Seppo Kääriäinen.

Siis mietit pitkään ja päädyit Kääriäisen Seppoon??

MoonShine

Seppo on jo Kepulien kauhugalleriassa Väyrysen ja Metri-Maurin kanssa, eikä kukaan heistä enää koskaan kykene pääsemään valtakunnanpolitiikassa näkyvälle paikalle.
Se juna meni ja vihelsi viimeisen kerran 17.4.2011.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

valkobandiitti

Kannattaisi ehkä lukea Kääriäisen kirjoittama "Suomen oma tie" kirja ennenkuin ehdotat häntä presidentiksi. Kustantaja Karisto, painettu -85.
Pari lainausta sivulta 26:
"Suomen johtavien poliitikkojen keskeisenä tehtävänä on toimia ulkopoliittisen valistuksen kärkijoukkona."
"Joskus tilanne vaatii sitä, että kitketään tarvittaessa kovalla kädellä rikkaruohojen taimetkin , etteivät ne pääse synnyttämään vaikeuksia ulkopolitiikalle ja sen hoidolle."
Paria sanaa vaihtamalla sama julistus voisi tulla virheiden niinistön tai rkp:n wallinin suusta.
Sama läskipallero vei ryssien johtajille lahjaksi Lepikon torpan multaa koska se oli hänen mielestään hienointa mitä Suomesta löytyi.
Nuoremmille tiedoksi: Agentti Timo eli presidentti Kekkkonen syntyi kyseisessä torpassa.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Viimeinen suomalainen

Ja Iisalmen Olvi kansallisjuomaksi ;)
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

MoonShine

Quote from: valkobandiitti on 11.07.2011, 22:36:14
Nuoremmille tiedoksi: Agentti Timo eli presidentti Kekkkonen syntyi kyseisessä torpassa.

Eivät kaikki vanhemmatkaan tästä vältämättä ole tietoisia.

http://suomenhistoriaa.blogspot.com/2009/04/urho-kekkonen-oli-kgbn-agentti.html
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

sunimh

Jos tähän meininkiin lähdetään, niin kyllä minusta Paavo Väyrysessä olisi paljon enemmän sitä jotain. Sellaista 70-80 -luvun retroa tunkkaisuutta ja rehellistä omaneduntavoittelua yhdistettynä armottoman kovaan itsetuntoon.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Jouko Piho

Quote from: turha jätkä on 11.07.2011, 22:29:04

Niin.

MoonShine

Quote from: sunimh on 11.07.2011, 22:47:22
Jos tähän meininkiin lähdetään, niin kyllä minusta Paavo Väyrysessä olisi paljon enemmän sitä jotain. Sellaista 70-80 -luvun retroa tunkkaisuutta ja rehellistä omaneduntavoittelua yhdistettynä armottoman kovaan itsetuntoon.

Totta, tuskin kukaan ravasi Tehtaankadun lähetystössä silloin yhtä ahkeraan, täyspunikkien lisäksi.

MoonShine

Quote from: Piho on 11.07.2011, 22:49:52
Quote from: turha jätkä on 11.07.2011, 22:29:04

Niin.

Miksi Kepulipuolue ylipäätään pitäisi palkita viime vuosien toilailuistaan presidentin asemalla?
Kepulit saavat vaipua marginaaliin ja pienpuolueeksi [max. 5 kansanedustajaa] ihan mainiosti, eikä sellaisista puolueista ole tavattu presidenttejä veistellä.

Jouko Piho

Kannattaisi ehkä lukea Kääriäisen kirjoittama "Suomen oma tie" kirja ennenkuin ehdotat häntä presidentiksi. Kustantaja Karisto, painettu -85.
"Suomen johtavien poliitikkojen keskeisenä tehtävänä on toimia ulkopoliittisen valistuksen kärkijoukkona."
"Joskus tilanne vaatii sitä, että kitketään tarvittaessa kovalla kädellä rikkaruohojen taimetkin , etteivät ne pääse synnyttämään vaikeuksia ulkopolitiikalle ja sen hoidolle."
Paria sanaa vaihtamalla sama julistus voisi tulla virheiden niinistön tai rkp:n wallinin suusta.
Sama läskipallero vei ryssien johtajille lahjaksi Lepikon torpan multaa koska se oli hänen mielestään hienointa mitä Suomesta löytyi.

Viittaat vuoden 1985 tilanteeseen. Aika oli silloin toinen. Nyt eletään vuotta 2011.

Luin juuri tänään tuosta Lepikon torpan multajutusta Hannu Lehtilän kirjasta "Politiikan myrskyissä". Ei se ihan noin ole kuin kirjoitat. Asiasta on tullut paljon väärinkäsityksiä. Jos joku haluaa tietää tarkemmin koko episodista, suosittelen lukemaan tuon em. kirjan. Se on muutenkin varsin informoiva teos.

Jouko Piho

valkobandiitti

Quote from: Piho on 11.07.2011, 22:56:16

Viittaat vuoden 1985 tilanteeseen. Aika oli silloin toinen. Nyt eletään vuotta 2011.

Luin juuri tänään tuosta Lepikon torpan multajutusta Hannu Lehtilän kirjasta "Politiikan myrskyissä". Ei se ihan noin ole kuin kirjoitat. Asiasta on tullut paljon väärinkäsityksiä. Jos joku haluaa tietää tarkemmin koko episodista, suosittelen lukemaan tuon em. kirjan. Se on muutenkin varsin informoiva teos.

Jouko Piho

Minä taas suosittelen sinua ja muitakin lukemaan kirjan Suomen oma tie. Siinä sinun presidenttiehdokkaasi kertoo ihan omin sanoin tärkeinä pitämistään asioista.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

JR

Suomella on viimekaudet ollut varsin huono herraonni ja sama meno tulee jatkumaan. Tosiasia on, että kansa ei itseään fiksumpaa presidentikseen valitse. En usko, että Kääriäisestä presidenttiä tehdään, mutta kyllä hän Niinistön pätevyydessä pesisi 6-0.

Marjapussi

Ei missään tapauksessa kääriäistä presidentiksi. kepulihan myisi Suomen mihin hintaan hyvänsä kunhan vain itse jotain hyötyisi.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?