News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-06-01 Anna: Milloin viimeksi koit rasismia?

Started by Phantasticum, 11.07.2011, 21:57:22

Previous topic - Next topic

liaci

Quote from: Kaapo on 14.07.2011, 13:38:51
No tuo on kyllä yleisesti ottaen totta...

http://hommaforum.org/index.php/topic,49075.0.html

Quote from: normi on 14.07.2011, 13:51:26
No oletko? ...luuletko että jaksan/viitsin lukea kaikki viestisi. Tuollainen ohi puhuminen ja pointin väistö ei ole keskustelua...

En ole, enkä ymmärrä miten alkuperäinen kysymyksesi liittyy keskustelun aiheeseen.

Marius

Eräs Aatu oli kyllä lottovoitto tämän päivän suvaitseville, ja varjo on pitkä.
Mikään muu rotu ei nimittäin selvästikään voi olla rasistinen, kuin valkoinen eurooppalainen heteromies, jolla on täydet yksinoikeudet rasismiin.
Kaikki muiden etnisyyksien keskinäiset yhteenotot, syrjintä ja sorto selitetään aina jollain muulla, mutta ei rasismilla. Kun taas kaikki mahdollinen erimielisyys valkoisen eurooppalaisen miehen ja muiden etnojen välillä ei milloinkaan voi olla mitään muuta kuin rasismia.
Silti nykymaailmassa valkoinen eurooppalainen on täysin ylivoimaisesti vähiten rasisti, jopa lähes rasismista vapaa,
mutta alkaa pikkuhiljaa saada kystä kyllä rasistinimittelystä...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Maastamuuttaja

Euroopan sosialistit kaappasivat natsikortin heti 2.maailmansodan jälkeen. Fasismia ja natseja alkoi tuota pikaa löytyä apartheidin Etelä-Afrikasta, eikä kukaan kysynyt näkyykö siellä myös rautasaappaita ja uuneja. Natsi-Saksa ja Etelä-Afrikka pantiin samalle viivalle. Jatkossa natsikorttia jalostettiin edelleen. Laittomien siirtolaisten karkoitusvaatimusten esittäjät olivat fasisteja jo 80-luvulla. Nykyään "natseja" ovat kaikki, jotka ovat sosialistien (nyk. myös vihreiden) kanssa eri mieltä mistä tahansa yhteiskuntarakenteiden kannalta oleellisessa kysymyksessä.

Sosialistit eivät ole koskaan tehneet selkeää pesäeroa toiseen totalitarismin muotoon, kommunismiin. Siihen suuntaan ei natsikorttia ole vilautettu, vaikka ideologisessa tarkastelussa aihetta löytyisi. Rytmikästä rautasaapasmarssia harrastettiin Neuvostoliitossakin. Uunit korvattiin muilla innovatiivisilla menetelmillä, joiden sadistinen sisältö veti vertoja Saksan käytännöille.

normi

Niinpä, Hitlerin hulluuden yksi seuraus ovat länsimaiden nykyiset puskaraiskaukset. kaikki vaikuttaa kaikkeen ja syyseurausketjussa edellämainittu on ihan relevantti lause.
Impossible situations can become possible miracles

Ano Nyymi

Quote from: IDA on 11.07.2011, 22:27:50
70-luvulla oli tyypillistä, että naiset tekivät kotityöt ja miehet makasivat sohvalla polttamassa tupakkaa.

Vesku Puuronen, Suomi, 15 vee.

Nykyäänhän se alkaa olla ihan päinvastoin, mutta vain kantaväestön keskuudessa  ???

Rasismia alati kokevilla tuo muinoinen tapa on kova sana edelleenkin..

lihansyöjähetero

en muista koskaan kokeneeni eriväristen taholta sitä aitoa rotusyrjintää. en edes kun kävelin sotivien ja aseistettujen mustien miesten kahden rintaman välistä ilmoittaen tulostani huutelemalla ja kertoen, että tulee myös koiria. huusivat ne mustat "tuli seis" molemmin puolin sotivia joukkioita samassa. nämä eivät olleetkaan somaleita.

tämä heillä ollut sota oli tosin muovikuulasotaa ja tapahtui suomalaismetsässä. hieman kyllä hirvitti kävellä kymmenien sotivien negroidien välistä.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

matriarkka

Vai vahvistatko sinä omaa maailmankuvaasi jättämällä tämän vuoksi tilastoja tulkitsematta. Kysyn tätä vilpittömästi, koska olen ollut suvis ja 'kääntynyt', kun en enää pystynyt kääntämään faktoille selkääni. (Ja omille kokemuksilleni, joista pistän tänne viestiä, jahka jaksan kaivaa mailejani työllistäessäni Afrikkalaisia firmassani.)

Toinen omituinen asia, mitä en käsitä logiikassanne - miksi me rasistit täällä haluamme toitottaa, että aasialaiset ovat hyviä sopeutumaan. Eikö meidän nimenomaan pitänyt haluta rotupuhtautta. (Yleistäen)suviksien käsitys on se, että olemme kaikki täällä piilorasisteja - ja tarkoitan nimenomaan roturasisteja, haluamme valkoisen Suomen. Miten tämä aasialaisten hyväksyminen sopii siihen?

Uh, en tiedä - mitä te haluatte. Millainen ihminen EI ole mielestänne rasisti? Nyt kulttuurierojen Ymmärtäminenkin on rasistista, siis niiden positiivistenkin (viittaan Sinin graduun, 'Nuivien Suomi').

Oikeasti. Mitä halutaan? Nyt ehkä selität, kuinka sinä et tiedä, mitä kaikki suvikset haluavat yms yms, mutta jos joku tietää, voisi kertoa minulle.

nimim. turhautunut

Ps. kuulin eilen, että Afrikassa eri heimoilla on eri värisiä rannekkeita, luulen, että tähän pitäisi puuttua, että uusrasismi kukoistaa siellä tällä tavoin!
Quote from: liaci on 14.07.2011, 11:56:27
Quote from: Kaapo on 14.07.2011, 03:24:20
Ilmeisesti pitäisi kirjoittaa aina niin, että ei aina etsitä kallonmittaajaa. Noh muotoilen uusiksi:

Aasialaisten numerot näyttävät työllistymistilastoissa hyviltä. Aasialaisten rikostilastot eivät huuda punaista. Aasialaiset tuntuvat kunnioittavan kantaväestöä ja ovat usein kohteliaita. Afrikkalaisten ei. Afrikkalaisten huutaa. AFrikkalaiset eivät usein tunnu kunnioittavan, eivätkä jaksa olla kauhean kohteliaita vaan pitävät kestejään seinän takana yömyöhään joka päivä. Heittävät roskansa miten sattuu ja tykkäävät pitää meteliä kirjastoissa. En tietenkään ole törmännyt kaikkiin afrikkalaisiin vaan tämä on mututuntuma.

Tämä on mielestäni taas klassinen esimerkki siitä, että kiinnitetään huomio vain asioihin, jotka vahvistavat omaa maailmankuvaa. Oletan, että olet jossain vaiheessa päättänyt kaikkien afrikkalaisten olevan työttömiä ja aasialaisten taas ahkeria ja työssäkäyviä. Olet varmaankin sen jälkeen nähnyt jonkunlaisia tilastoja eri kansallisuuksien työllistymisestä. Huomaat, että esim. somalialaisilla on matala työllisyys ja kiinalaisilla korkea. Tästä päättelet, että rakentamasi maailmankuvan täytyy olla oikeassa. Ongelmana tässä on, että jätit esim. kenialaisten, ghanalaisten, thaimaalaisten ja vietnamilaisten tilastot kokonaan huomioimatta, koska ne ovat ristiriidassa oman käsityksesi kanssa. Tästä on helppo päätellä, että sama pätee myös eri kansallisuuksien käyttäytymiseen. Eli rekisteröit vain huonon käyttäytymisen afrikkalaisilta ja hyvän aasialaisilta jättäen huomioimatta neutraalin tai päinvastaisen käytöksen.
"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

liaci

Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 16:56:07
Vai vahvistatko sinä omaa maailmankuvaasi jättämällä tämän vuoksi tilastoja tulkitsematta. Kysyn tätä vilpittömästi, koska olen ollut suvis ja 'kääntynyt', kun en enää pystynyt kääntämään faktoille selkääni. (Ja omille kokemuksilleni, joista pistän tänne viestiä, jahka jaksan kaivaa mailejani työllistäessäni Afrikkalaisia firmassani.)

Toinen omituinen asia, mitä en käsitä logiikassanne - miksi me rasistit täällä haluamme toitottaa, että aasialaiset ovat hyviä sopeutumaan. Eikö meidän nimenomaan pitänyt haluta rotupuhtautta. (Yleistäen)suviksien käsitys on se, että olemme kaikki täällä piilorasisteja - ja tarkoitan nimenomaan roturasisteja, haluamme valkoisen Suomen. Miten tämä aasialaisten hyväksyminen sopii siihen?

Uh, en tiedä - mitä te haluatte. Millainen ihminen EI ole mielestänne rasisti? Nyt kulttuurierojen Ymmärtäminenkin on rasistista, siis niiden positiivistenkin (viittaan Sinin graduun, 'Nuivien Suomi').

Oikeasti. Mitä halutaan? Nyt ehkä selität, kuinka sinä et tiedä, mitä kaikki suvikset haluavat yms yms, mutta jos joku tietää, voisi kertoa minulle.

nimim. turhautunut

Ps. kuulin eilen, että Afrikassa eri heimoilla on eri värisiä rannekkeita, luulen, että tähän pitäisi puuttua, että uusrasismi kukoistaa siellä tällä tavoin!

En valitettavasti ymmärtänyt viestiäsi tai mitä haet takaa. Kenestäköhän "meistä" mahdat puhua?

matriarkka

Voit leikkiä tyhmää, olla tyhmä, tai sitten kommentoida sitä osaa, minkä ymmärsit.

Quote from: liaci on 16.07.2011, 17:53:06

nimim. turhautunut

En valitettavasti ymmärtänyt viestiäsi tai mitä haet takaa. Kenestäköhän "meistä" mahdat puhua?
"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."

liaci

Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 18:16:55
Voit leikkiä tyhmää, olla tyhmä, tai sitten kommentoida sitä osaa, minkä ymmärsit.

Voin vakuutta, etten leiki tyhmää. Viestissäsi ei ole mielestäni mitään järkeä, enkä ymmärrä sen relevanssia keskustelun kannalta. Ilmeisesti kaikki eivät sitten ole yhtä älykkäitä kuin sinä.

Vai vahvistatko sinä omaa maailmankuvaasi jättämällä tämän vuoksi tilastoja tulkitsematta.

Mitä tämä tarkoittaa? Vahvistan omaa maailmankuvaani katsomalla tilastoja objektiivisesti tulkitsematta niitä oman mieleni mukaan?

Edelleen ihmettelen mikä tämä "me" on, jota ilmeisesti täällä kollektiivisesti edustan.

matriarkka

Leikithän. Kyllä sinä olet täällä sen verran pyörinyt, että tiedät varsin hyvin, kenestä puhun.

Tunnut harrastavan lähinnä toisten mielipiteiden nälvimistä ja viisastelua. Joku on joskus viisaasti sanonut, että 'jos ei kerro omaa mielipidettään, ei voi tulla todistetuksi myöskään vääräksi'.

Kerropas siis, mikä on Sinun mielipiteesi esim. yllä mainituista tilastoista... Haluan todella tietää, miten niitä tulkitaan täällä väärin(lähdeliitteineen) ja miten niitä pitäisi tulkita.

Lupaan, että vastaukseni tulee olemaan korkeampaa tasoa, kuin 'en ymmärrä, mitä yrität sanoa' 'Mitä tämä tarkoittaa?'...

Quote from: liaci on 16.07.2011, 18:59:27
Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 18:16:55

Voin vakuutta, etten leiki tyhmää. Viestissäsi ei ole mielestäni mitään järkeä, enkä ymmärrä sen relevanssia keskustelun kannalta. Ilmeisesti kaikki eivät sitten ole yhtä älykkäitä kuin sinä.

Vai vahvistatko sinä omaa maailmankuvaasi jättämällä tämän vuoksi tilastoja tulkitsematta.

Mitä tämä tarkoittaa? Vahvistan omaa maailmankuvaani katsomalla tilastoja objektiivisesti tulkitsematta niitä oman mieleni mukaan?

Edelleen ihmettelen mikä tämä "me" on, jota ilmeisesti täällä kollektiivisesti edustan.

liaci

Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 21:07:40
Leikithän. Kyllä sinä olet täällä sen verran pyörinyt, että tiedät varsin hyvin, kenestä puhun.

Tunnut harrastavan lähinnä toisten mielipiteiden nälvimistä ja viisastelua. Joku on joskus viisaasti sanonut, että 'jos ei kerro omaa mielipidettään, ei voi tulla todistetuksi myöskään vääräksi'.

Kerropas siis, mikä on Sinun mielipiteesi esim. yllä mainituista tilastoista... Haluan todella tietää, miten niitä tulkitaan täällä väärin(lähdeliitteineen) ja miten niitä pitäisi tulkita.

Lupaan, että vastaukseni tulee olemaan korkeampaa tasoa, kuin 'en ymmärrä, mitä yrität sanoa' 'Mitä tämä tarkoittaa?'...

Kun et nyt halua avata tuon enempää, täytyy minun mennä omilla oletuksilla, mistä ihmiset eivät näytä pitävän. Sinulla tuntuu olevan erittäin mustavalkoinen kuva, että ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään: ns hommalaisiin/maahanmuuttokriitokoihin ja suvaitsevaistoon/vihervasemmistoon yms. Koska olen eri mieltä erään käyttäjän kanssa, niin kuulun ilmeisesti tähän suvaitsevaistoon? Täällä hommassakin moderaattorit usein varoittavat käyttäjiä viesteistä, jotka alkavat "Kun te hommalaiset olette sitä mieltä, että..." jne, vaan käyttäjiä kehotetaan kohdistamaan viestinsä suoraan niille, joiden kanssa ovat eri mieltä. Tämä ei ilmeisesti päde toiseen suuntaan, vaan nyt kun olet oletettavasti joskus kuullut jonkun - joka kuuluu tähän "suvisten" joukkoon - väittävän, että hommassa kaikki ovat rasisteja ja haluavat valkoisen Suomen, niin laitat nyt nämä sanat minun suuhuni ja haluat väitellä minun kanssani tästä aiheesta? Ymmärtänet miksi en näe järkevänä vastata kysymyksiin koskien väitteitä, joita en ole ikinä esittänyt.

Mitä tulee minun tulkintaani noista tilastoista, niin mielestäni niiden perusteella ei voida sanoa, että afrikkalaiset ovat työttömiä. Tämä olisi yhtä järkevää kuin sanoa, että eurooppalaiset työllistyvät huonosti pelkästään venäläisten perusteella. Niiden perusteella voidaan taas sanoa esim., että muslimimaista - tai maista, joista on ylipäätään otettu suurempia määriä pakolaisia - tulleet ovat työllistyneet huonosti.

Edit. Lisäksi haluaisin kysyä, että tunnetko minut vai miten sain kunnian kuulua tähän "suvisten" joukkoon?

matriarkka

En suunnannut kysymystä suoranaisesti sinulle, joka olet siis ilmeisesti eri mieltä väitteideni kanssa.

Määritelmä, rasisti vs. suvis, on tehty jo gradutasolla, jossa (itsensä tällaiseksi nimennyt) suvaitsevaisuuden kannattaja on kertonut, että minun mielipiteilläni varustettu ihminen on rasisti. Tarvitseeko tätä enää minun mustavalkoistaa. (viittaan taas graduun Nuivien Suomi, Sini Väisänen). Voit esimerkiksi lukea ko gradun ja kertoa minulle, oletko mielestäsi suvis vai maahanmuuttokriittinen. Tai kumpaan kallistut. Hyvä niin, jos olin väärässä - pointtini ei kuitenkaan ollut sinun analysointisi, eikä myöskään kiinnostukseni kohde.

Itse asiaan: saisinko vielä lähdeviitteet ja hieman syvällisemmän perustelun? Mihin nimenomaiseen tilastoon viittaat?

Quote from: liaci on 16.07.2011, 21:44:53
Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 21:07:40

Kun et nyt halua avata tuon enempää, täytyy minun mennä omilla oletuksilla, mistä ihmiset eivät näytä pitävän. Sinulla tuntuu olevan erittäin mustavalkoinen kuva, että ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään: ns hommalaisiin/maahanmuuttokriitokoihin ja suvaitsevaistoon/vihervasemmistoon yms. Koska olen eri mieltä erään käyttäjän kanssa, niin kuulun ilmeisesti tähän suvaitsevaistoon? Täällä hommassakin moderaattorit usein varoittavat käyttäjiä viesteistä, jotka alkavat "Kun te hommalaiset olette sitä mieltä, että..." jne, vaan käyttäjiä kehotetaan kohdistamaan viestinsä suoraan niille, joiden kanssa ovat eri mieltä. Tämä ei ilmeisesti päde toiseen suuntaan, vaan nyt kun olet oletettavasti joskus kuullut jonkun - joka kuuluu tähän "suvisten" joukkoon - väittävän, että hommassa kaikki ovat rasisteja ja haluavat valkoisen Suomen, niin laitat nyt nämä sanat minun suuhuni ja haluat väitellä minun kanssani tästä aiheesta? Ymmärtänet miksi en näe järkevänä vastata kysymyksiin koskien väitteitä, joita en ole ikinä esittänyt.

Mitä tulee minun tulkintaani noista tilastoista, niin mielestäni niiden perusteella ei voida sanoa, että afrikkalaiset ovat työttömiä. Tämä olisi yhtä järkevää kuin sanoa, että eurooppalaiset työllistyvät huonosti pelkästään venäläisten perusteella. Niiden perusteella voidaan taas sanoa esim., että muslimimaista - tai maista, joista on ylipäätään otettu suurempia määriä pakolaisia - tulleet ovat työllistyneet huonosti.

Edit. Lisäksi haluaisin kysyä, että tunnetko minut vai miten sain kunnian kuulua tähän "suvisten" joukkoon?

liaci

Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 22:08:53
En suunnannut kysymystä suoranaisesti sinulle, joka olet siis ilmeisesti eri mieltä väitteideni kanssa.

Määritelmä, rasisti vs. suvis, on tehty jo gradutasolla, jossa (itsensä tällaiseksi nimennyt) suvaitsevaisuuden kannattaja on kertonut, että minun mielipiteilläni varustettu ihminen on rasisti. Tarvitseeko tätä enää minun mustavalkoistaa. (viittaan taas graduun Nuivien Suomi, Sini Väisänen). Voit esimerkiksi lukea ko gradun ja kertoa minulle, oletko mielestäsi suvis vai maahanmuuttokriittinen. Tai kumpaan kallistut. Hyvä niin, jos olin väärässä - pointtini ei kuitenkaan ollut sinun analysointisi, eikä myöskään kiinnostukseni kohde.

Itse asiaan: saisinko vielä lähdeviitteet ja hieman syvällisemmän perustelun? Mihin nimenomaiseen tilastoon viittaat?

En ole lukenut ko. gradua, eikä mielestäni Sini Väisäsellä ole auktoriteettia määritellä ihmisiä kahteen leiriin. En siis välitä satunnaisen opiskelijatytön omista määritelmistä, enkä suosittele sitä sinullekkaan.

Nuo tilastothan ovat tilastokeskuksen työllisyystilastot kansallisuuden mukaan ryhmiteltynä, jotka löydät esim. http://hommaforum.org/index.php/topic,49075.0.html. En nyt tiedä miten tuota voi paremmin perustella, kun ihan selvästihän sen tuosta näkee. 

matriarkka

OT: Toivottavasti kukaan ei dissaa minun graduani 'en välitä kyseisen opiskelijatytön...' Opiskelijatyttö siteerasi myös tutkijamiehiä.

En näe tuossa tilastossa mitään lukuja... Mistähän se löytyy kokonaisuudessaan?

Quote from: liaci on 16.07.2011, 22:31:58
Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 22:08:53

En ole lukenut ko. gradua, eikä mielestäni Sini Väisäsellä ole auktoriteettia määritellä ihmisiä kahteen leiriin. En siis välitä satunnaisen opiskelijatytön omista määritelmistä, enkä suosittele sitä sinullekkaan.

Nuo tilastothan ovat tilastokeskuksen työllisyystilastot kansallisuuden mukaan ryhmiteltynä, jotka löydät esim. http://hommaforum.org/index.php/topic,49075.0.html. En nyt tiedä miten tuota voi paremmin perustella, kun ihan selvästihän sen tuosta näkee. 

liaci

Quote from: matriarkka on 16.07.2011, 22:47:23
En näe tuossa tilastossa mitään lukuja... Mistähän se löytyy kokonaisuudessaan?

Tarkat luvut löydät Statfin-tilastopalvelusta http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/databasetree_fi.asp kohdasta väestö.

Edit. Tässä suoraan http://www.stat.fi/til/tyokay/2008/01/tyokay_2008_01_2010-04-20_tau_001_fi.html

Lalli IsoTalo

Quote from: Maastamuuttaja on 14.07.2011, 19:48:49
Euroopan sosialistit kaappasivat natsikortin heti 2.maailmansodan jälkeen.
QuoteLaittomien siirtolaisten karkoitusvaatimusten esittäjät olivat fasisteja jo 80-luvulla.
Quote from: normi on 14.07.2011, 21:38:16
Niinpä, Hitlerin hulluuden yksi seuraus ovat länsimaiden nykyiset puskaraiskaukset.

Niinpä. Ja jos Hitleriä ei olisi ollut, natsikortittajien olisi pitänyt keksiä hänet.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Zngr

Lähetän tällä hetkellä ympärilleni rasismi-säteitä, jotta kaikki voisivat kokea rasismin ja kirjoitella siitä lehtiin.

Se on sen verran suosittua & in tällä hetkellä.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken