News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-07-05 Saafi Abdulkarim "Näen sinussa tulevaisuuden"

Started by Kuli, 05.07.2011, 15:05:42

Previous topic - Next topic

Kuli

Olipa taas oksettavan itsekehuinen  kirjoitus. Silti väitän kumminkin, että ilman tätäkin kirjoittaja voimavaraa oltaisiin toimeen tultu...paremmin. :facepalm:

Linkki ja koko teksti: http://saafi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/77430-naen-sinussa-tulevaisuuden

Teksti:

QuoteSuomen tulevaisuudesta on puhuttu paljon ja siitä mihin suuntaan se on kiitämässä. Politiikka, työllisyys, terveyspalvelut, maahanmuutto, maahanmuuttajanuoret.. Niistä kaikista on vuorotellen oltu huolestuneita, ja lista on oikeastaan paljon pitempi kuin mitä naputtelin tuohon nyt. (...) Suomi, niinkuin koko muu maailmakin, on jatkuvan muutoksen alla ja toki muutos pelottaa vaatien tottumista muutokseen. Kaikkea tätä ei edesauta lisääntyvä rotuun- uskontoon- ja sukupuoleen kohdistuva rasismi, jota uskomatonta kyllä saakin avoimesti tuoda esiin. Eikä tiettyjen julkisten ihmisten harkitsemattomat provosoivat lausunnot mediassa nimiä mainitsematta. Mutta aikaa ei ole tämän kaiken sulattelemiseen vaan vauhdilla presidentti vaaleihin! Mitä hämmentyneempi kansa sen helpompi johdatella heitä.

Kun itse kävin ala-astetta minua kutsuttiin neekeriksi luokassa ja opettajan mielestä minun ei pitäisi valittaa hänelle vaan istua alas paikalleni. Yläasteella oponi ei ymmärtänyt miksi menisin lukioon kun voisin jo hyväksyä vähäiset valmiuteni ja jättää lukio väliin. Kotona olivat kannustavat ja myöskin vaativat vanhempani, jotka kotimaassa olivat koulutettuja. Perheessäni kouluttautuminen on ollut varsin tärkeää aina, ja kun valmistuin ylioppilaaksi tiesin että se oli vain alku minun saavutuksille. Lukioni opo, jonka kanssa olen yhä yhteyksissä, oli ehkä ensimmäinen suomalainen kouluhistoriassani, joka oli iloinen yritteliäisyydestäni ja siitä että jo toisena opiskelu vuotenani olin hankkiutunut sosiaalivirastoon töihin. Tämän jälkeen ymmärsin, kuinka täkeää olisi ollut saada tuonlaista positiviista kannustusta jo varhaisemmin. Sen sijaan moni väheksyy meitä mamunuoria. Eivät kaikki tosin, koska kun tein töitä Ylellä toimittaja kolleegani sanoi, että hän ei tiedä miten kuvailla tätä minun sulautumista työjengiin ja erilaisuutta mutta samalla suomalaista persoonaani. Hän kuitenkin sanoi että "Näen Sinussa tulevaisuuden", jonka jälkeen me kumpikin hymähdimme, koska se on monella tapaa totta.

Syy, miksi minä uskoisin että minussa näkyy tulevaisuus on yksinkertaista. Olen omaksunut kahden kulttuurin, melkein neljä kielta ja minulla on halu jäädä Suomeen kehittämään ja huoltamaan hyvinvointia yhteiskunnassamme. Osaan Suomen historian kuin ulkoa ja integroitumiseni on aivan espektaalia, rakastan kahvia, Väinö Linnaa  ja koen olevani suomalainen. Suurinosa edellisestä lauseesta pitää paikkansa. Yritän ehkä tässä sanoa, että tulevaisuus täytyisi rakentaa yhteisvoimin niillä voimilla mitä Suomella on tänään. Suomi on monikulttuurillinen maa, jossa erilaiset ihmiset, kulttuurit ja uskonnot kohtaavat niin eikö olisi hyvä rakentaa vahva perusta yhteistyölle. Minä olen kasvanut täällä silti tulin erilaisen kulttuuri- ja uskontotaustan kanssa, ja silti olen tulevaisuuden voimavara. Minulla on taitoja ja valmiuksia jotka olen saanu suomalaisessa koulussa, mutta mikään ei pidättele minua täällä tulevaisuudessa jos saan kuulla rasistisia julkisia lausuntoja ja muutenki kokea, ettei minua arvosteta täällä. Samantien voin osoittaa kiitollisuuteni työllistymällä muualle ja lähettää postikortin aurinkoisesta maasta!

Vaalituloksen jälkeen kävelin seuraavana aamuna alakuloisena töihin ja huomasin etten koskaan ennen ollut ajatellut helsinkiläisiä äänestäjinä vaan kanssa matkustajina töihin, kouluun tai minne vaan. Sinä aamuna yritin olla näyttämättä epäluuloiselta, mutta pohdin tosi paljon että "Mahtoikohan tuokin äänestää PS:sia?". Ei auta kuin ajatella, että kun se jytky tuli niin missäköhän jytinä alkaa ensimmäisenä näkyä. Metropolian opiskelijat haastattelivat minua seuraavalla viikolla ja kyselivät juuri vaalitulosten vaikutuksista arkeeni. Vastasin, "En ole huomannut muutosta, vielä ainakaan. R-Kioskin myyjä hymyilee yhtä kivasti kun ostan kahvin aamulla ja suomalaista bussikuskia ei voisi vähempää kiinnostaa kunhan lättäsen voimassaolevan bussikortin siihen hökötykseen".

(...)

-- Lainataan se olennainen, ja kiinnostuneet käyvät sitten lukemassa koko jutun linkin takaa.

-- Otsikko kuntoon, ohje:
http://hommaforum.org/index.php/topic,26.0.html

Kiitos kaikesta Rähmis.

Sininärhi

Huokaaauuus. Arvon Saafi ei taida ymmärtää, että ei suurimmalla osalla ihmisistä (edes Perussuomalaisista!) ole yhtikäs mitään hänen kaltaisiaan integroituneita maahanmuuttajia kohtaan.
Minun mielestäni kirjoituksen perusteella Saafi vaikuttaa ahkeralta ja tunnolliselta, mutta kaiken pilaa tahallinen 'yhyy-olen-rasismin-uhri-tai-ainakin-pian-olen-jos-en-nyt'-sävy.
Ärsyttävää.

EDIT: typot.

Professori

Ei hän taida ymmärtää sitäkään, että mikäli hän kohtaa rasismia, ovat sen yhtenä syynä sellaiset maahanmuuttajat, jotka katsovat tarpeettomaksi integroitua suomalaiseen yhteiskuntaa ja käyttäytyvät tämän katsomuksensa perusteella. 
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Käenpoika

Lisätään vielä että hän ilmiselvin rasistisin motiivein tarkkaili kanssamatkustajiaan julkisissa kulkuvälineissä ja arvoitteli heidän poliittista suuntautumistaan. Siihen väärään suuntaan, johon ei yleensä liitetä tummahipiäisiä kanssaeläjiämme.
Yes John, I can imagine a world without countries, nothing to kill or die for and no religion too. I'd submit that world and it's inhabitats. I can imagine no possessions, no possessions for you, that is. There would be no need for greed or hunger as we'd have them both as much as we could imagine.

Timo Rainela

TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Eino P. Keravalta

Quote..tulevaisuus täytyisi rakentaa yhteisvoimin..

Saafi on oikeassa.

Minustakin tulevaisuus pitäisi rakentaa yhteisvoimin. Mutta kun ei rakenneta.

Ja se on yksi syy, mikä tämä foorumi on syntynyt: kritisoimaan sitä, miksi kaikki eivät rakenna tätä yhteiskuntaa, vaan tulevat maailman ääristä saakka makaamaan uuninpankolle ja miksi maahanmuuttopolitiikkaamme sallii tämän ja koko ajan vielä lisää tänne väkeä, joilla tosiasiallisesti ei ole mitään annettavaa heitä ylläpitävälle yhteisölle. Näin ei voi jatkua, koska romahdus tulee. Saafi on varmasti samaa mieltä.

Ja koska hän on tulevaisuus, toivon, että hän olisi kotimaansa tulevaisuus: siellähän näitä fiksuja "saafeja" tarvitaan - rakentamaan uutta tulevaisuutta ja toivoa vanhan kurjuuden tilalle.

Suomi kyllä pärjää loistavasti ilmankin "saafeja". Mutta heidän kotimaansa ei pärjää.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

AstaTTT

Äh, minulla tuli tuosta vuodatuksesta mieleen vain: "Olen kultamuna. Arvostakaa minua tai lähden."

Jooooo.....

Hermo

Tuon luettuani, kävin kiinnittämässä postilaatikon paremmin. Odotan valtavaa kasaa postikortteja aurinkoisista maista.  ;D

LW

Quote from: Kuli on 05.07.2011, 15:05:42
Olipa taas oksettavan itsekehuinen  kirjoitus. Vittu väitän kumminkin, että ilman tätäkin kirjoittaja voimavaraa oltaisiin toimeen tultu...paremmin. :facepalm:

No jaa. Jos nyt kirjoitelmaa luetaan luotettavana tietolähteenä, niin vaikuttaahan tuo antaneen oman vaatimattoman panoksensa tämän maan pyörittämiseen. Se on sitten toinen juttu, miten paljon sen pohjalta on varaa vaatia jotain erityistä kunnioitusta. Onhan niitä moukkia, jotka luopuvat peruskohteliaisuudesta, koska keenerit arfikkaan, mutta vastapainoksi myös toisaalta mokuja. Lieneekö mennyt ottamaan näiden ilmaiset ihonväripisteet ja kehut ("sinussa on tulevaisuus!") yhtä itsestäänselvästi faktoina, kuin kaiken ikävän käytöksen rasismina? Ei se nyt opon ammatinkuvaan välttämättä kuulu vittuilla oppilaille alhaisista lahjoista, mutta tiedä sitten, onko lahjakkuus peittynyt levottomuuden alle tai onko Saafille jäänyt mieleen vain ne ikävimmät pätkät. Eihän se mahdotontakaan ole, että taustalla oli lähinnä rasismi, mutta eipä se toisaalta se ensimmäinen mieleen nouseva selityskään ole.

Mitä sitten tulee uhkaukseen lähteä maasta, jos rispektiä ei löydy, niin hyvää matkaa vain, eikä edes erityisen sarkastisesti todettuna. En minä halua pitää täällä ketään, joka ei täällä viihdy. Voinee Saafi tosin pettyä karvaasti, jos kuvittelee löytävänsä jostain maan, josta ei löydä rasismia tai nulkkeja, jotka muuten vain alkavat elämöimään jos naama ei miellytä...
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

IDA

Jouko

Yksi asia tuli selväksi: koulussa on kiusattu. Se on vakava juttu kenen tahansa kohdalla. Mutta eri asia on hakea myötätuntoa pelkän etnisyytensä tai ihonvärinsä perusteella. Koulukiusaamiseen pitää aina puuttua mutta ei pelkästään minkään oletetun rasismin perusteella. Ihmislapset ovat joskus aika julmia toisilleen.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ElenaDaylights

Näen Saafissa enemmän mokutuskoneiston luoman hahmon. Saafi pystyisi varmaan kyvyillään elämään taspanoisemmin jos häntä olsi käsitelty ihan tavallisena ihmisenä. Ympärillä pyörinyt suvaitsevaisto on luonut illuusiota : Häntä on tueuttu, ohjattu, opastettu, silitelty, kiitelty, jumaloitu jne. jotta koneiston luomus olisi täydellinen hyvyyden ja erinomaisuuden ruumiillistuma esiteltäväksi täällä karussa, vihamielisessä pohjolassa. Mutta nyt hänet potkaistiin tuolilta ilman varoitusta. Kukaan ei varoittanut häntä persuista. Juuri niistä joiden piti jäädä marginaaliin omine ahdasmielisine ajatuksineen, mutta yllättäen.... Saafi on petoksen uhri.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

foobar

Sen minkä vanhemmat mokasivat, mokutuskoneisto on kyllä parhaansa mukaan näemmä pyrkinyt korjaamaan. Vähän jäi valitettavasti vielä tervettä järkeä jäljelle, ehkä joku lipposka voisi käydä konsultoimassa sen pois.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

acc

Saafi Abdulkarim (http://saafi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/77430-naen-sinussa-tulevaisuuden) kirjoitti:
Quote- Minulla on taitoja ja valmiuksia jotka olen saanu suomalaisessa koulussa, mutta mikään ei pidättele minua täällä tulevaisuudessa jos saan kuulla rasistisia julkisia lausuntoja ja muutenki kokea, ettei minua arvosteta täällä. Samantien voin osoittaa kiitollisuuteni työllistymällä muualle ja lähettää postikortin aurinkoisesta maasta!

Toivottavasti pitää lupauksensa ja lähtee. Hän voisi olla paljon enemmän hyödyksi kotimaalleen kuin Suomelle eli maapallon kokonaisedun kannalta hänen lähtönsä Suomesta olisi hyvä asia.

Yleensä nuoruudessa odotukset elämältä ovat ylisuuret. Lähes jokainen kokee pettymyksiä ja kohtaa aliarvostusta. Siksi Suomestakin on lähdetty etsimään parempaa elämää muualta.

Saafilla voisi olla Suomessa melko hyvä tulevaisuus. Häntä suositaan toiseutensa takia. Hän ohittaa itseään pätevämpiä työnhakijoita, hänen mahdolliset virheensä työelämässä annetaan helpommin anteeksi ja hänen kanssaan ei olla rasistiksi leimautumisen pelosta eri mieltä.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Sanglier

Mikä helvetti saa kansanryhmäläiset kuvittelemaan että kukaan Suomessa arvostaisi ja kaipaisi erityisesti juuri heitä?

Suomitalon renki

Millä hemmetillä hän hommasi lukioikäisenä sossuta työpaikan, ellei siinä ole jotain mamu lisää mukana?  >:( Kai se on ollut sitten joku tulkin homma tai vastaava, jotta virkaihmiset ymmärtäisivät somalin kieltä?

AstaTTT

Quote from: planeta on 05.07.2011, 21:28:41
Islamilainen totuuskäsitys paistaa hienosti läpi tytön kirjoituksessa: puhun melkein neljää kieltä, melkein kaikki edellä sanottu on totta jne.

Tuohon samaan kiinnitin huomiota, lainaus:
"Osaan Suomen historian kuin ulkoa ja integroitumiseni on aivan espektaalia, rakastan kahvia, Väinö Linnaa  ja koen olevani suomalainen. Suurinosa edellisestä lauseesta pitää paikkansa."

Mutta valhetta tuli siis mukaan? Miksi?
Minulle on uusi sana tuo espektaali, joten on tyttö selvästi sivistyneempi kuin minä.

ihminen

"... Huoli on ollut aiheesta, aiheetta, perustuen faktoihin tai olettamuksiin, mutta jokainen huolenaihe, joka kansalla on, pitäisi kohdata, käsitellä, purkaa ja jopa löytää ratkaisu. ...

Kaikkea tätä ei edesauta lisääntyvä rotuun- uskontoon- ja sukupuoleen kohdistuva rasismi, jota uskomatonta kyllä saakin avoimesti tuoda esiin.
...
"

Olisiko se osa keskustelua että myös ikävistä asioista täytyy keskustella ratkaisua etsiessä?

Rasismilla ratsastamalla häviät aina.

" Kun itse kävin ala-astetta minua kutsuttiin neekeriksi luokassa ..."

Rillipäistä poikaa kutsuttiin rillipääksi, lihavaa läskiksi, kierosilmäistä kierosilmäksi ja punapäätä porkkanaksi, ymmärrätkö yskän? Lapset tarttuvat helpoiten havaittavaan erilaisuuteen ja koittavat käyttää sitä kiusaamisen välineenä. Onko se varsinaisesti rasismia? En tiedä, koulukiusaamista kyllä, niin kuin muutkin esimerkit.

"...
Ylellä toimittaja kolleegani sanoi, että hän ei tiedä miten kuvailla tätä minun sulautumista työjengiin ja erilaisuutta mutta samalla suomalaista persoonaani. Hän kuitenkin sanoi että "Näen Sinussa tulevaisuuden", jonka jälkeen me kumpikin hymähdimme, koska se on monella tapaa totta.
..."

"... minä uskoisin että minussa näkyy tulevaisuus on yksinkertaista. Olen omaksunut kahden kulttuurin, melkein neljä kielta ja minulla on halu jäädä Suomeen kehittämään ja huoltamaan hyvinvointia yhteiskunnassamme. Osaan Suomen historian kuin ulkoa ja integroitumiseni on aivan espektaalia, rakastan kahvia, Väinö Linnaa  ja koen olevani suomalainen. ..."

"...Minulla on taitoja ja valmiuksia jotka olen saanu suomalaisessa koulussa, mutta mikään ei pidättele minua täällä tulevaisuudessa jos saan kuulla rasistisia julkisia lausuntoja ja muutenki kokea, ettei minua arvosteta täällä. Samantien voin osoittaa kiitollisuuteni työllistymällä muualle ja lähettää postikortin aurinkoisesta maasta! ..."

Olisi kiva tietää mikä kaikki on rasismia kirjoittajan mielestä. Integroitumisen aste jotenkin heijastuu näistä pätkistä, jos asiat eivät ole niinkuin haluan niin sitten minä muutan pois...

Hei hei ja toivottavasti löydät paremman yhteiskunnan, jossa ei ole omien kriteeriesi mukaista rasismia.

" Vaalituloksen jälkeen...
Vastasin, "En ole huomannut muutosta, vielä ainakaan. R-Kioskin myyjä hymyilee yhtä kivasti kun ostan kahvin aamulla ja suomalaista bussikuskia ei voisi vähempää kiinnostaa kunhan lättäsen voimassaolevan bussikortin siihen hökötykseen".
"

Kannattaa siis suhtautua median uutisointiin skeptisesti, ei rasismia olekkaan joka paikassa ja koko ajan.

Suomitalon renki

Olen omaksunut kahden kulttuurin,

Eipä ole likkaa näkynyt bikineissä hietsun rannalla.  :roll:
On nääs aika suosittua likoille näin kesähelteillä. Ja aika kulttuurillisesti pätevää.

AstaTTT

Quote from: planeta on 05.07.2011, 21:51:39
Quote from: Asta Tuominen on 05.07.2011, 21:33:16
Minulle on uusi sana tuo espektaali, joten on tyttö selvästi sivistyneempi kuin minä.
Tarkoittaakohan tuo espektaali spektaakkelia, siis näytelmää? Sopisi kontekstiin, eikö?

Islamhan on spektaakkelia - ollaan rehellisiä, hurskaita, nöyriä, säälitään köyhiä, kunnioitetaan vanhuksia, rakastetaan läheisiä... you name it, islam has it.

-> Spektaakkelimainen integroituminen? Noh, on siinä espektaalissa sitten vielä hiukka parantamisen varaa.  ;)

IDA

Eikös espektaali ole erityinen, poikkeuksellinen?

AstaTTT

Quote from: IDA on 05.07.2011, 22:02:22
Eikös espektaali ole erityinen, poikkeuksellinen?

On se ainakin niin erityinen, ettei Googlekaan tuntenut!  :D

Eino P. Keravalta

Moista sanaa en ole ikinä kuullut tai missään siihen törmännyt, vaikka jonkin verran onkin vuosikymmenten mittaan tullut luettua pääasiassa tietokirjallisuutta.

Sanaa ei myöskään löytynyt nettisanakirjasta.

Eikä sitä ollut paksussa ja painavassa Sivistyssanakirjassanikaan.

Näin ollen tuomioni on:

Kyseistä sanaa ei ole olemassa ja Saafille on sattunut virhe kun oikein yritti tehdä sivistynyttä vaikutelmaa.

:facepalm:
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

IDA

Juu saattaa olla hyvinkin kirjoitusvirhe sitten. Ajattelin varmaan, että jospa joskus olisi exceptionista väännetty tuollainen versio :)

MW

Tässä tuumaillut Saafia ja taannoin A2 maahanmuuttoillassa? esiintynyttä somalityttöä.

Eipä noilta ainakaan kuffaria kohtaan itsetuntoa jopa ylimielisyyteen asti puutu, ja silti heidän miehensä/isänsä/veljensä sitten vielä kävelevät näitten yli mennen tullen.

Talk about superego.

AstaTTT

Saafi antoi meille uuden termin: espektaali. Sitä käytetään mokutuskielessä kertomaan, että kotoutus on toiminut täydellisesti, kun ei ole esittää mitään takeita tai faktaa  sen onnistumisesta.

"Pudasjärven pakolaispoikien kotoutus oli täydellinen espektaali."
Astrid Thors: "Tarvitsemme uuden kotoutustukiorganisaation espektaalia kotoutusta varten."
Tuija Brax: "Se, joka väittää, ettei espektaali kotoutus toimi, on razzisti."
---
Sopii myös politiikkaan:
Vihreät: "Vaalivoittomme oli suorastaan espektaalinen! Wuuhuu!"

e: typot.

Suomitalon renki

Quote from: Asta Tuominen on 05.07.2011, 22:21:14
Saafi antoi meille uuden termin: espektaali. Sitä käytetään mokutuskielessä kertomaan, että kotoutus on toiminut täydellisesti, kun ei ole esittää mitään takeita tai faktaa  sen onnistumisesta.

"Pudasjärven pakolaispoikien kotoutus oli täydellinen espektaali."
Astrid Thors: "Tarvitsemme uuden kotoutustukiorganisaation espektaalia kotoutusta varten."
Tuija Brax: "Se, joka väittää, ettei espektaali kotoutus toimi, on razzisti."
---
Sopii myös politiikkaan:
Vihreät: "Vaalivoittomme oli suorastaan espektaalinen! Wuuhuu!"

e: typot.

;D ;D ;D Tuo oli hyvä!! Samoin perustein asemalla notkuvat mamut ovat kotoutuneet espektaalimaisesti pääkaupunkiseudulle ja tuottavat rikastusta itselleen sekä  :flowerhat: lle.

Eino P. Keravalta

No nyt on sitten viimein, 20 vuoden piinallisen pohtimisen jälkeen selvinnyt, mitä iloa meille on humanitäärisestä maahanmuutosta:

Sehän tuottaa Suomelle vallan espektaalia hyötyä!

Kiitos Astalle hyvistä nauruista!  ;D

Sen verran täytyy kuitenkin lisätä, etten halua sinänsä nauraa ihmisten virheille: sattuuhan niitä kaikille, jopa joskus maahanmuuttajille ( vaikka monikultturismi-ideologia sen kiistääkin ).

Mutta tällä kohtaa virhe tuntui hauskalta, koska muijan koko kirjoitus oikein hehkui kirjoittajansa erinomaisuutta ja ylenkatsettaan uuden asuinmaansa syviä kansanrivejä kohtaan.

LW

Englannin kielen sana especial tarkoittaa jotain erityistä tai erikoisen hienoa. 'Espektaalinen' lienee joku tuosta ja spektaakkelista väännetty kotikeittoinen anglismi. Eipä tuollaisissa sekaannuksissa liene mitään ihmeellistä, jos osaa melkein neljää kieltä, mutta kaikkia neljää vain melkein.

Mikäs siinä sinänsä. Kielenkäyttö oli sellaista ihan kelpoa soomisikateinin tasoa. Sitä voisin alleviivata minäkin, että jos haluaa päteä sillä, miten täydellisen näyttävästi osaa ihan kaiken ja vähän lisääkin Suomesta, kannattaisi ehkä kiinnittää erityistä huomiota siihen, ettei sählää ainakaan siinä pätiessään. Ei etenkään Suomessa, jossa edes enimmäkseen perusteltua rehvastelua ei ole koskaan katsottu hyvällä silmällä.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

tavallinen jantteri

Quote from: LW on 06.07.2011, 00:15:22
Englannin kielen sana especial tarkoittaa jotain erityistä tai erikoisen hienoa. 'Espektaalinen' lienee joku tuosta ja spektaakkelista väännetty kotikeittoinen anglismi. Eipä tuollaisissa sekaannuksissa liene mitään ihmeellistä, jos osaa melkein neljää kieltä, mutta kaikkia neljää vain melkein.

Mikäs siinä sinänsä. Kielenkäyttö oli sellaista ihan kelpoa soomisikateinin tasoa. Sitä voisin alleviivata minäkin, että jos haluaa päteä sillä, miten täydellisen näyttävästi osaa ihan kaiken ja vähän lisääkin Suomesta, kannattaisi ehkä kiinnittää erityistä huomiota siihen, ettei sählää ainakaan siinä pätiessään. Ei etenkään Suomessa, jossa edes enimmäkseen perusteltua rehvastelua ei ole koskaan katsottu hyvällä silmällä.

Itse ensin ajattelin, että kyseinen sana olisi juonettu englannin kielen "expected" (odotettu, odotetunlainen) sanasta. Eli kotiutuminen olisi onnistunut "odotetunlaisesti". Mutta mene ja tiedä...
"We're using the law to keep justice away!"