News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Italia afrikkalaismagneettina

Started by wannabe, 30.06.2011, 18:40:09

Previous topic - Next topic

wannabe

Etelaisessa Italiassa muutaman vuoden miehen tyon puolesta asuneena on jonkin verran kokemuksia paikallisten suhtautumisesta laittomasti maassa oleileviin afrikkalaisiin.

Siella kaikilla vesimatkan hengissa selvinneilla on puoli-laillinen status. Ohjeistetaan jattamaan oleskelulupahakemus niista vastuussa oleville viranomaisille, ja sitten on tultava toimeen paasaantoisesti omillaan. Hakemuksen kasittelyyn voi menna useampi vuosi. Tana aikana miehet paasaantoisesti joko loytavat itselleen vaki-tyonantajan (kaikissa perustason hommissa nakyy aina yksi tai kaksi afrikkalaista), seistaan paivaksi toihinottoa odotellen tienlaidalla, tai myydaan markkinatorilla, biitsilla tai tien laidassa roinaa. Naiset sitten yleensa vain seisoskelevat tien laidoilla, 1-4 jotain kolmensadan metrin valein alueella, jolla asuimme.

Maaseudulla viljelijat tarvitsevat halpatyovoimaa satojen korjaamiseen, ja siella afrikkalaiset asuvat tosi surkeissa telttakylissa orjanpalkalla ja katuvat jattaneensa kotiseutunsa.

Lukuisten Yhdysvaltain tukikohtien ansiosta alueella on myos useampi englanninkielinen kristillinen seurakunta, joihin myos afrikkalaiset otetaan avosylin vastaan. (Mm. Nigeriassa puhutaan yhteisena ja yliopistokielena englantia.) Afrikkalaisilla on myos omat seurakuntansa. Muslimeista en tieda.

Tunnustan itsekin tutustuneeni naihin laittomiin siirtolaisiin, sen kummemmin tuomitsematta heita.   :-\  Mietin kyllakin asian haittapuolia pitkaan, ja tulin siihen tulokseen, etta jos Italian hallitus omilla toimillaan suorastaan houkuttelee naita ihmisia, niin eipa minun tekemiseni vaakakupissa paljon paina.

Kontakteja Italiaan on vielakin, mutta en nyt nain yksityishenkilona tieda, mita Suomen kannalta hyodyllista asian eteen voisin tehda. Kannattaisi ehka valtakunnallisella tasolla (Halla-aho) koettaa vaikuttaa Italian hallitukseen tilanteen muuttamiseksi.(Ha ha ha)

Toivottavasti tasta postauksesta olisi vaikka valillisesti jotain apua.
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH