News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-06-22 AL: Katainen: Rasismille tiukka ei

Started by perunanena, 22.06.2011, 19:47:04

Previous topic - Next topic

M.

Quote– Jokaisen kunnioittaminen ja avoimuus erilaisuutta kohtaan ovat suomalaisia hyveitä.

Moni onkin jo ehtinyt kommentoida tätä pulautusta, joka a) ei edes kuvaile todellisuutta, ja b) on jossain määärin kyseenalaista missä määrin nämä edes ovat kummoisia ihanteita. Tosiasiassahan suomalaisuuteen kuuluvat omien kokemuksieni perusteella enemmänkin kanssaihmisten ylenmääräinen vähättely, nöyryyttäminen ja suorapuheisuus tökeröyteen asti, epäluuloisuudesta kaikkea vierasta kohtaan nyt puhumattakaan. Voisi toki olla hyvä, jos suomalaiset olisivat toisiaan kohtaan kunnioittavampia, mutta kunnioituksen pitäminen jonain itsestäänselvyytenä ei ole mikään hyve. On ihmisiä, aatteita ja asioita, joita ei tosiaan tarvitse kunnioittaa ja joille ei todellakaan tarvitse olla avoimia.

Marius

Totta on, että aivan kaikkea ei tarvitsekaan kansalle kertoa, eliitille kyllä... :o
joka siis täten ei kuulu kansaan.

Mutta sen ääneen sanominen osoittaa jo äärimmäistä halveksuntaa kansaa kohtaan, sekä koppavaa ylimielisyyttä.

Mistä se juontaa?

Nilsiän ala-asteelta?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

svobo

Kansan ei tarvitse tietää ja Katainen ei tiedä. Hyvin menee.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Sibis

Quote from: jopparai on 23.06.2011, 08:41:10
En voinut välttyä ajatukselta otsikkoa lukiessa.

Suomen Al Qaida = AL Katainen   ;D

Hassua, itselläni juolahti heti sama mieleen ;D
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

PMH

Quote from: M. on 23.06.2011, 17:40:14
Quote– Jokaisen kunnioittaminen ja avoimuus erilaisuutta kohtaan ovat suomalaisia hyveitä.

Moni onkin jo ehtinyt kommentoida tätä pulautusta, joka a) ei edes kuvaile todellisuutta, ja b) on jossain määärin kyseenalaista missä määrin nämä edes ovat kummoisia ihanteita. Tosiasiassahan suomalaisuuteen kuuluvat omien kokemuksieni perusteella enemmänkin kanssaihmisten ylenmääräinen vähättely, nöyryyttäminen ja suorapuheisuus tökeröyteen asti, epäluuloisuudesta kaikkea vierasta kohtaan nyt puhumattakaan. Voisi toki olla hyvä, jos suomalaiset olisivat toisiaan kohtaan kunnioittavampia, mutta kunnioituksen pitäminen jonain itsestäänselvyytenä ei ole mikään hyve. On ihmisiä, aatteita ja asioita, joita ei tosiaan tarvitse kunnioittaa ja joille ei todellakaan tarvitse olla avoimia.

Arvostus ja kunnioitus ansaitaan. Suorapuheisuus on hyve, itse ainakin pidän asiallisena suoraa palautetta kuin selkään puukottamista. Vähättelyä ja nöyryyttämistä on tullut koetuksi lähinnä Ely-keskusten työvoimaviranomaisten taholta, jotka eivät ole tehneet päivääkään oikeitatöitä.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Soromnoo

Quote from: Maisterinna on 23.06.2011, 17:10:29

Onko näin? Suurin osa minun tuntemistani suomalaisista on negatiivista jengiä; kuka tuokin on, mikähän on miehiään, osaakohan mitään... sitten jos osoittautuu teoillaan hyväksi tyypiksi, hyväksytään joukkoon.
[/quote

"Rispekt is not kiven. It is teiken"
-HD-mies

Veli Karimies

Ehkä offtopic.

Monelta jää ymmärtämättä, että se miksi me olemme se mitä me olemme nyt on suoraa seurausta siitä mitä me olemme olleet ja osaksi olemme edelleen. Suomalainen hyvinvointi(hah)yhteiskunta on mahdollista sen takia, että Suomessa on suomalaisia ihmisiä, jotka toimivat ja käyttäytyvät miten käyttäytyvät.

Katsokaa maita, joidenka ihmiset ovat ihanan avoimia, fiksuja ja filmaattisia, ne ovat nyt konkurssissa, niissä toimii kansainvälisiä rikollisorganisaatiota, niiden asukkaat jättävät kymmenien miljardien arvosta veroja maksamatta, ne ovat sisällissodassa, ne ovat rauniota.

Olen mieluummin hiljaa bussissa, kuin konkurssissa, rauniona. Valitsen sinut, Suomi, suomalaiset.

Veikko

Korulauseista riisuttuna pääministeri Katainen lupasi siis tervehdyspuheessaan viedä Suomea yhä kiihtyvällä vauhdilla, ja salaisin päätöksin, osaksi Euroopan unionia.

Bonuksena luvataan rasistijahtia - vanhaan tylsimystapaan - ja "erilaisuuden" maahantuontia samalla, hyväksi havaitulla, reseptillä.

- On kyllä uskottavaa, että tämä puhe kuvaa hallituksen peruslinjan väärentämättömästi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

PSH

Tässä nyt on taas tämä... Eli siis olla avoin oikeanlaista erilaisuutta kohtaan, koska kaikkihan ovat kuitenkin ihan samanlaisia?  :facepalm:
"Julkisen Sensuurin Neuvosto"

Marko Parkkola

Quote from: M on 22.06.2011, 21:16:58
Quote from: käteinen

Rasismille ja syrjinnälle ei pidä antaa tilaa.

Katainen on samaa mieltä Jussi Halla-ahon kanssa! Hän ei lausumansa mukaan hyväksy syrjintää edes "positiivisen" erityiskohtelun nimessä!

Löysin itsestäni rasistin tänään, kun pohdin tuota Kataisen lausumaa. Jos otetaan huomioon, että jokainen "seurueen" jäsen johon olen törmännyt on yrittänyt jollain tapaa vahingoittaa minua, minä olen avoimen rasistinen seurueita kohtaan. Esimerkkeinä mainittakoon eräs jäsen joka yritti puukotta minua ja vaimoani kun emme suostuneet ostamaan t-paitoja häneltä, eräs joka löi minua rautaputkella päähän ja eräs joka löi avokämmenellä kasvoille keskellä kirkasta päivää ilman minkäänlaista provosointia puolin tai toisin. Jos jokainen kulttuurisväristyksellinen kohtaaminen johtaa siihen että minua sattuu enemmän tai vähemmän, minä en tunne mitään kunnioitusta enkä avoimuutta seurueita kohtaan.

Ehkä Audin penkillä ei joudu moisiin kulttuurikohtauksiin ja sieltä on helpompi puhua kunnioituksesta ja avoimuudesta. Minulla kun ei ole autoa mihin piiloutua, vaan joudun ihan kävelemään kaupungilla ja käyttämään julkista liikennettä.

Muistutan vielä Kokoomuksen Tampereen puoluekokouksessakin kohkatusta avoimuudesta. Avoimuus kuitenkin loppui ennen kuin alkoikaan. Vanhanen II oli suljetumpi kuin ummetuksesta kärsivä sulkijalihas, enkä odota paljoa parempaa Katainen I:ltä. Tosin luotan siihen, että pikkupuolueiden änkyrät voivat silloin tällöin lipsauttaa jotain julkisuuteen.

Ja onneksi pääsemme Halosesta! Saisi nyt jonkin YK viran ettei vain jäisi kotimaahan.