News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Millainen aikuinen käy kolmevuotiaan kimppuun?

Started by Lodi, 19.06.2011, 10:49:44

Previous topic - Next topic

MaisteriT

Quote from: Maailmanmies on 20.06.2011, 10:59:50
Totta tämäkin, mutta se mikä minua noissa piiplapsissa ottaa ajoittain raskaastikin päähän on että piiplapsi jaloissa leimaa naisen ja blokkaa ison osan suomalaisista miehistä pois naisen kumppaniehdokkaina. Taas yksi nainen on itsensä pilannut.

Mitäpä se sinulta on pois?

"Ne vie meidän naiset" taitaa pelottaa sinua ihan oikeasti. Älä pelkää, mikä ei ole sinun, sitä ei sinulta voida ottaa pois. Naisten puolisoiden kontrolloiminen on muuten muslimeille, ei länkkäreille tyypillinen häiriötila.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Jaakko P.

"Tulet katumaan tuota lasta" siis se miehen pohjimmainen sanoma. Ehkä mies oli lukenut uutisen siitä suomalaisnaisesta joka oli palkkamurhattu koska lapsen mamuisä halusi yksinhuoltajuuden ja sitä kautta pysyvän oleskeluluvan. Ehkä hänellä on lähipiirissä ongelmallinen, samanlainen keissi. Ehkä hänellä itsellään oli mamu-vaimo joka lopulta pölli kakaran ja asuu jossain muualla Suomessa tukiaisilla.  

Onhan näitä tapauksia, joissa nainen on oikeasti joutunut katumaan että teki lapsen väärän miehen kanssa. Joskus se väärä mies on mamu, vaikkei jotkut näköjään voi sitä sisäistää.

Tai sitten mies vain reagoi rasistisesti lapsen ihonväriin. Pöljää joka tapauksessa, toin vain ilmi että taustalla voi olla ihan oikea motiivi vaikka asian julkituonti bussissa olisikin mautonta.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

Maailmanmies

Quote from: MaisteriT on 20.06.2011, 11:18:21

Mitäpä se sinulta on pois?

"Ne vie meidän naiset" taitaa pelottaa sinua ihan oikeasti. Älä pelkää, mikä ei ole sinun, sitä ei sinulta voida ottaa pois. Naisten puolisoiden kontrolloiminen on muuten muslimeille, ei länkkäreille tyypillinen häiriötila.

On se. Niiden naisten joista voisi ajatella seurustelukumppania tai puolisoa määrä vähenee. "Ne vie meidän naiset" on täyttä todellisuutta, vaikka usein kuulee, että "mustilla miehillä on vain lihavia sotanorsuja". Tuo ei pidä paikkaansa. Mustien miesten kainaloon eksyy myös fiksuja ja kauniita naisia.
Ongelma on sekin, että maailmanlaajuisesti valkoinen nainen on se halutuin kumppani, musta nainen taas ei ole. Vaihtokauppa on meidän kannaltamme huono ja arabit eivät vaihtamiseen suostu ollenkaan.
Kautta historian valloittajat ovat levittäneet geenejään ja vieneet voitettujen naisia. Meidät on tietyllä tasolla jo voitettu ja osa naisistamme on siirtynyt voittajien puolelle.

Koko meidän naiset-vieraat miehet asiaa tulee katsoa laajemmin kuin vain omasta saantinäkökulmastaan. Siitä on kyse.

Topi Junkkari

Quote from: Jaakko P. on 20.06.2011, 11:22:08
Onhan näitä tapauksia, joissa nainen on oikeasti joutunut katumaan että teki lapsen väärän miehen kanssa. Joskus se väärä mies on mamu, vaikkei jotkut näköjään voi sitä sisäistää.

Selailin taannoin Virallista lehteä (josta on jo aiemmin keskusteltu foorumilla). Joka kuukauden ensimmäisessä numerossa on mm. oikeusistuimien tiedonantoja haasteista sellaisille henkilöille, joiden olinpaikkaa ei tunneta. Tyypillinen tapaus on se, että Tiina-Tuulia Tuppurainen-Mowgli (nimi muutettu), synt. 1980-luvulla, hakee avioeroa ja yksinhuoltajuutta, ja puolison Abdullah Mowglin olinpaikka on joko täysin tuntematon tai hänen arvellaan muuttaneen takaisin Kratzeniaan. (Josta päästään taas ikuisuusaiheeseen: jos kerran yksittäistapaukset voivat kansainvälistä suojelua nautittuaan palata takaisin maahan, josta pakenivat vainon pelossa, miksei samaan maahan voida karkottaa rikollisia tai käännyttää perusteettomia maahanpyrkijöitä?)

Off-topic: en muuten tiennyt, että myös nimenmuutosasiat kuulutetaan yhä edelleen Virallisessa lehdessä. Siellä näyttäisi olevan jonkin verran tapauksia, joissa mamu muuttaa nimensä kirjoitusasua paremmin Suomeen sopivaksi tai pudottaa ylimääräistä painolastia (kuten Muhammed-nimen useita toistoja) pois.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

hoxpox

Mies kertoi minun tulevan katumaan vielä katkerasti tehtyäni "tommoisen" viitaten tyttöön ja olettaen minun olevan lapsen äiti. Mieleni teki huutaa ja lujaa, mutta lasta säästääkseni katsoin parhaakseni tiuskaista kuuluvasti vastalauseeni ja vaihdoin paikkaa. Onneksi tarkkaavainen kuljettaja huomasi nopeasti tilanteen ja käski miehen poistua bussista.

Lapsen oikea äiti on kyllä jonkun verran yh-äitiyttään valitellut:

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/1694896/kadonneen-isan-arvoitus

QuoteSe, mikä aikuiselle on velvollisuus, on lapselle oikeus. Anna Airikkala nostaa monessa kohtaa esiin lapsen oikeuden isään.

– Missä ovat lapsen oikeudet, jos isä tulee ja menee? Eikö se tuo hirveän epävarmuuden tunteen lapsen elämään, hän ihmettelee.

Toiset isät eivät ole isiä ollenkaan, toiset taas silloin kun huvittaa. Tästäkin syytetään äitiä, huomautetaan yleisöstä; mitäs ei ole osannut valita lapselleen kunnollista, vastuuntuntoista isää.

EDIT: Bussissa kritiikkiä esittäneen miehen kommentit tulivat siis n. neljä vuotta liian myöhään, ja kohteena olisi pitänyt olla lapsen oikea äiti. Itse kritiikki oli tässäkin tapauksessa ihan aiheellista.

Nauris

Quote from: Topi Junkkari on 20.06.2011, 11:39:54
Selailin taannoin Virallista lehteä (josta on jo aiemmin keskusteltu foorumilla).

Itse lueskelen tällä hetkellä Virallisen Lehden kuukauden alun julkaisuja ja olen pikaisesti selaten ehtinyt poimimaan vuoden 2009 alkuun asti mielenkiintoisimmat ilmoitukset.

Valittuja paloja

En edelleenkään ymmärrä, miksi kyseisessä lehdessä on niin paljon ulkomaalaisia nimiä. Pitäisikö tästä olla jotenkin huolissaan ja pyrkiä jollain tavalla ennaltaehkäisemään avioeroja ja muita ongelmia. Koko ajan hyysärit esimerkiksi puhuvat kuinka tärkeää perheen saaminen on Suomeen, mutta kun tuota kyseistä lehteä selaa havaitaan somalien eroavan hyvin paljon.

Quote from: Maailmanmies on 20.06.2011, 11:25:58
Koko meidän naiset-vieraat miehet asiaa tulee katsoa laajemmin kuin vain omasta saantinäkökulmastaan. Siitä on kyse.

Kuten olen aiemmin kertonut, niin Suomessa on monen hämmästykseksi alle 50-vuotiassa valtavan suuri naisvaje suuruudeltaan 70 000, joka jaettuna 50:llä tekee jokaista ikävuotta kohti 1400 naisen vajeen. Vaikka naisvaje on äkkiseltään katsottuna huolestuttavan suuri, niin ei se taida kuitenkaan olla suuri ongelma, koska tiettävästi miehet ovat naisiin verrattuna enemmän homoseksuaaleja ja erakkoja. Lisäksi nykyään ei olla koko elämää parisuhteessa vaan 35-vuotias neitsytpoikamies voi löytää itselleen helposti yksinhuoltajaäidin vaimoksi, jonka kanssa voi vielä sen biologisen lapsen tehdä.

Olet Maailmanmies pitkälti oikeassa, mutta sulta taisi jäädä mainitsematta, että monet suomalaiset miehet haalivat enemmässä määrin vaimoja Aasiasta.

Väestö iän (1-v.) ja sukupuolen mukaan alueittain 1980 - 2009
Neil Hardwick: Suomi ei ole poikkeuksellisen rasistinen maa

Hän tunnusti myös rinnasta kaihertavan nähdessään somalitytön
Katso videota alkaen ajasta 6:30

Rasismi rasittaa kaksikulttuurisia lapsia
The politics of nationalism and ethnicity
Ethnocentrism, Ethnopreference, Xenophobia Peace in Race Relations — A New Understanding
Evolutionary psychology
The Biology of Human Behavior
Ethnic nepotism
Etniset geneettiset intressit

Simo Hankaniemi

Jos "bussissa" istuisi värillinen nainen puoliksi etnosuomalaisen lapsen kanssa ja tuntematon värillinen mies alkaisi esittää nyt kuvatun kaltaista kritiikkiä, ei mitään juttua tapauksesta koskaan saataisi mihinkään lehteen. Nämä rasismijutut, todelliset tai keksityt, toimivat aina vain yhteen suuntaan.

Hiljattain jossakin suomalaislehdessä oli juttu rasismista Suomessa. Oli haastateltu isoa joukkoa ulkomaalaistaustaisia, joista muutamaa lukuun ottamatta kukaan ei sanonut kokeneensa rasismia. Ja "rasismia" kokeneiden kokemukset olivat esim. subjektiivinen tuntemus jossakin virastossa tai se, että ei ollut päässyt työpaikkahaastatteluun. Jäi arvoitukseksi, miksi rasismikokemuksia ei oltu kyselty yhdeltäkään valkoihoiselta. Onko rasismi jotakin, mitä valkoihoinen ei voi kokea vai eikö valkoisen kokemuksilla ole merkitystä? 

Topi Junkkari

Quote from: Nauris on 20.06.2011, 16:11:07
Valittuja paloja

En edelleenkään ymmärrä, miksi kyseisessä lehdessä on niin paljon ulkomaalaisia nimiä.

Kiitos, en ollut huomannutkaan, että tuo vanha Virallinen lehti -ketju on piristynyt uudelleen.

Ulkomaalaisia nimiä on niin paljon siksi, että "olinpaikka tuntematon" on ulkomaalaisten kohdalla yleisempää kuin suomalaisten. Virallinen lehti on viimesijainen tapa saada esimerkiksi tiedonanto haasteesta "toimitettua perille" lain kirjaimen mukaisesti, jos henkilön osoitteesta ei ole mitään tietoa. Kaikkien kymmenien tuhansien vuosittain hylättyjen tavallisten suomalaispuolisoiden asiat pystytään hoitamaan julkisuudelta syrjässä, koska asiat hoituvat tavanomaisen haastemenettelyn kautta.

(Avioerot, kuten ylivoimainen enemmistö tuomioistuimissa käsiteltävistä asioista, ovat kyllä julkisia sinänsä. Kuka tahansa voi mennä pyytämään ao. käräjäoikeuden kansliasta esimerkiksi minun avioeroani koskevia papereita. Mutta älkää vaivautuko, ei niissä ole mitään ihmeellistä. Rutiinijuttu se oli juridiselta kannalta. Koska molempien puolisoiden olinpaikat olivat tiedossa, ketään ei tarvinnut kuuluttaa Virallisessa lehdessä.)

Tutkin vähän tarkemmin sitä nimenmuutosjuttua, ja asia on niin, että sukunimen muutokset kuulutetaan Virallisessa lehdessä, jos ne ovat menneet nimilautakunnan käsittelyyn eivätkä siis ole aivan läpihuutojuttuja. (Tyyppiesimerkki on se, että henkilö haluaa ottaa itselleen täysin uuden, itse keksityn sukunimen, ja lautakunta sitten suuressa viisaudessaan pohtii, että onko ehdotettu nimi lain ja hyvän tavan mukainen.) Ilmoituskulut muuten kynitään nimenvaihtajalta itseltään. (Nimilaki (694/1985), eritoten 18 §. Kansantajuisemmin selitetty maistraattien verkkosivustolla.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Maailmanmies

Quote from: Nauris on 20.06.2011, 16:11:07

Olet Maailmanmies pitkälti oikeassa, mutta sulta taisi jäädä mainitsematta, että monet suomalaiset miehet haalivat enemmässä määrin vaimoja Aasiasta.

Totta, mutta nämä naiset eivät ole turvallisuusuhka muille. Nämä aasialaisia naivat miehet ovat suomalaisille naisille aivan liian kilttejä, suomalainen mies on afrikkalaisia suosivalle suomalaisnaiselle kertakaikkiaan liian kiltti ja saamaton. Aasialaisnaiset vakauttavat yhteiskuntaa, afrikkalaismiehet horjuttavat sitä.

Kaptah

Lyhyesti on kommentoitava, että melkoisen vahva uskomus tuntuu joillain olevan että koko maailma on salaliitossa valkoista heteromiestä vastaan, rasismia ei oikeasti ole missään muodossaan olemassa ja HS on saatanasta seuraava pahempaan suuntaan. Löysätkääs nyt foliopipoa hyvät ihmiset.

Tosin itse en usko koko asiaa edes tapahtuneeksi. Kunhan taas levitetään rasistiuskonnon mukaista liturgiaa.
Mikäli edes tapahtui, joku kai vain katsoi lasta vähän pidempään.
Että ne jaksaa. Mielikuvitus -caustin jatkokertomuksessa logiikka myös hieman pettää
Mutta . . . kun on kunnollinen ja vannoutunut rasistiuskovainen, pitää asiaa vatvoa vielä lehtienkin palstoilla.

QuoteVoin kuvitella sen orgastista nautintoa lähentelevän mielentilan HS:n toimittajilla, kun ovat saaneet tämän julkaistavaksi. Hykertely on varmaan jatkunut virelä ituravintolan lounasterassillakin.

QuoteVoi jo aistia Sanomatalolla toimittajien miettivän suu vaahdossa sitä, miten bussicaustista voisi kirjoittaa monen monituista muka-älykästä kolumnia ja muuta tietoiskua.

QuoteEihän tämmöiset Laurat pystyisi elämään mikäli patrioottinen, ei humalainen valkoinen mies, jolle silloin tällöin lipssahtaa possunniskaa kitusiin, pystyisi elämään.

Nyt *ittu oikeasti. Idiootteja on maailmassa ja aivan helvetin varmasti idiootit mm. huutelevat tummaihoisille bussissa, samoin kuin kaiken muunkin värisille, kuseskelevat ympäriinsä, rähisevät nakkikioskin jonoissa, rikkovat lasipulloja kaduille ja tekevät muuta mitä idiooteilla on tapana tehdä. Kun idiootit tekevät sitä mitä idiooteilla on tapana tehdä, ihmisillä on tapana kirjoitella lehtiin.

Pitää olla melkoisen Hommaantunut, jos uskoo kaiken ympäröivän olevan vain suurta mokusalaliittoa.

Kiitos, anteeksi ja hyvää päivänjatkoa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Sunt Lacrimae

Quote from: Kaptah on 20.06.2011, 17:08:15

QuoteVoi jo aistia Sanomatalolla toimittajien miettivän suu vaahdossa sitä, miten bussicaustista voisi kirjoittaa monen monituista muka-älykästä kolumnia ja muuta tietoiskua.

Nyt *ittu oikeasti. Idiootteja on maailmassa ja aivan helvetin varmasti idiootit mm. huutelevat tummaihoisille bussissa, samoin kuin kaiken muunkin värisille, kuseskelevat ympäriinsä, rähisevät nakkikioskin jonoissa, rikkovat lasipulloja kaduille ja tekevät muuta mitä idiooteilla on tapana tehdä. Kun idiootit tekevät sitä mitä idiooteilla on tapana tehdä, ihmisillä on tapana kirjoitella lehtiin.

Pitää olla melkoisen Hommaantunut, jos uskoo kaiken ympäröivän olevan vain suurta mokusalaliittoa.

Kiitos, anteeksi ja hyvää päivänjatkoa.

Koska lainasit omaa viestiäni, vastaan notta ei tässä oltukaan kiistämässä tapahtunutta tai vähättelemässä sen merkitystä asianomaisille henkilöille. Idiootit käyttäytyvät yleensä idioottimaisesti, sitä en mene kiistämään kuten alkuperäisestä viestistäni jo ilmeni. Sen humalaisen Flemarin Arskan mölinöistä ei kuitenkaan pitäisi mennä tekemään turhan suurta numeroa, en minäkään lähde kirjoittelemaan kolumnia jos edellämainittu Arska vaikka keksii huoritella seurassani olevaa naisihmistä metroa odotellessa Sörkan asemalla.
Play stupid games, win stupid prizes.

Kaptah

Quote from: Sunt Lacrimae on 20.06.2011, 17:25:59
Sen humalaisen Flemarin Arskan mölinöistä ei kuitenkaan pitäisi mennä tekemään turhan suurta numeroa, en minäkään lähde kirjoittelemaan kolumnia jos edellämainittu Arska vaikka keksii huoritella seurassani olevaa naisihmistä metroa odotellessa Sörkan asemalla.

Tästä olen kyllä myöskin ihan samaa mieltä. Yksittäistapauksia ei pitäisi yleistää ja rasismifobia on mennyt melkoisen naurettavalle tasolle, mutta siihen tuskin kovin suuresti auttaa myöskään se, jos rasismia vähätellään. Hommalaiset tuntuvat olevan hyvin harvoin oikeita bussihuutelijarasisteja, mutta sellaisiakin on. Tosin niin vähän, ettei siitä tarvitsisi jatkuvasti tehdä lauluja, kirjoittaa runoja ja kirjoitella lehtiin jonain suurempanakin kansanliikkeenä.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Lodi

Minua häiritsee tässä tämä asian dramatisointi. Ei kenenkään kolmevuotiaan kimppuun ole käyty eikä uhkailtu. Joku mies on bussissa kommentoinut suomalaiselle naiselle jotain ilmeisen tyhmää tämän naisen seurassa olleen lapsen alkuperästä.
Ei sen kummempaa.

Kirjoittaja myös kertoo vain ja ainoastaan oman versionsa. Tuon miehen versiotahan emme ole lukeneet mistään. Voihan olla myös niin, että tuo lapsi on potkinut edessä olevan penkin selkäosaa koko ajan ja kiljunut. Voi olla, että tästä on kyseinen mies ensin koittanut huomauttaa asiallisesti ja saanut vastaukseksi jotain "nokkelaa" ja nenäkästä koskien lasten vapauksia tms tms ... Voi myös olla, että kirjoittaja on itse ensimmäisen huomautuksen kuultuaan vetänyt esiin rasistikortin. 
Mistä tuon nyt tietäisi. Lisäksi - joillain ihmisillä on taipumus valehdella varsinkin, kun se edistää heidän omaa asiaansa tai vakaumustaan.

Minä en usko tätä tarinaa 100%:sti todeksi. 
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

elven archer

Quote from: Lodi on 19.06.2011, 10:49:44
Tosin itse en usko koko asiaa edes tapahtuneeksi. Kunhan taas levitetään rasistiuskonnon mukaista liturgiaa.
Miksi et usko? Minulle on tultu vähemmästäkin varta vasten soittamaan suuta (esim. vaatteista). Aivan varmasti tästä maasta löytyy niin paljon idiootteja laukomaan typeryyksiä, että nykyisellä suvisten herkkyydellä välillä yksi osuu jonkun korviin, joka raapustaa sen lehteen. Tuollainen huutelu on hyvin ahdistavaa, koska usein siihen liittyy myös muuten aggressiivinen käytös.

Ammadeus

Takavuosien julmaakin julmempi paiskaaja?!
Nyt se jäi kiinni,sama mies taatusti..

Mulli

Vaan miten se nyt mietityttää tämä taas? Kuinka onkin mahdollista, että nuo tapahtumat osuvat aina jonkin aktiivisen punavihreän kohdalle?

Kyllä meillä aaseja piisaa, en minä sitä väitä. Siltikin. Miten lottovoitto osuu aina samaan joukkueeseen?

Simo Hankaniemi

Olen lähes 52-vuotias, enkä ole koskaan kohdannut rasistihuutelijaa bussissa, junassa, metrossa, laivassa tai lentokoneessa. Tosin itselleni on kerran Helsingin metrossa jokin itäinen paluumuuttaja-räkänokka huomauttanut sukkieni olleen eri paria. Olen siis ulkonäkörasismin uhri. Paljonko saan Hesarista palstatilaa?

Mursu

Quote from: Simo Hankaniemi on 22.06.2011, 10:09:02
Olen lähes 52-vuotias, enkä ole koskaan kohdannut rasistihuutelijaa bussissa, junassa, metrossa, laivassa tai lentokoneessa.

Minä olen kahdesti tavannut moisen. Kummallakin tavalla menin kertomaan kuskille ja kaveri lähti kaljoineen ulos. Ensimmäinen kerta oli vuosia sitten, ennen kuin olin nuiva. Silloin kuski ei aluksi edes noteerannut kommentteja rasistisista kommenteista, kunnes näki, että kaverilla oli juomat mukana. Toinen kerta oli tänä vuonna. Eniten ärsytti tyypin yleinen häirintä, mutta kuskille toki painotin rasismia, koska tiesin sen auttavan.

Mursu

Quote from: Mulli on 22.06.2011, 02:40:33
Vaan miten se nyt mietityttää tämä taas? Kuinka onkin mahdollista, että nuo tapahtumat osuvat aina jonkin aktiivisen punavihreän kohdalle?

Koska muut ovat päivisin töissä?

Lodi

Quote from: elven archer on 21.06.2011, 22:26:16
Quote from: Lodi on 19.06.2011, 10:49:44
Miksi et usko? Minulle on tultu vähemmästäkin varta vasten soittamaan suuta (esim. vaatteista). Aivan varmasti tästä maasta löytyy niin paljon idiootteja laukomaan typeryyksiä, että nykyisellä suvisten herkkyydellä välillä yksi osuu jonkun korviin, joka raapustaa sen lehteen. Tuollainen huutelu on hyvin ahdistavaa, koska usein siihen liittyy myös muuten aggressiivinen käytös.

En usko, koska tämä on niin "suoraan oppikirjasta". Sen toki uskon, että jotain sanailua on käyty ja puheet (varmastikin puolin ja toisin ...) ovat olleet epäkohteliaita.
Otsikosta huolimatta kukaan kolmevuotias ei ole tullut pahoinpidellyksi tms.

Ammadeus

Hmmm...Mites ois otsikko,Millainen aikuinen avioituu lapsen kanssa?
Onko kielletty aihe,vihapuhe,razizz,tunteiden loukkaus ,tjtn?

MaisteriT

Ehkä punavihreät ovat innokkaammin raportoimassa asiaa lehteen, koska ajattelevat asialla olevan poliittinen motiivi?
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Lodi

Quote from: MaisteriT on 23.06.2011, 22:34:00

Ehkä punavihreät ovat innokkaammin raportoimassa asiaa lehteen, koska ajattelevat asialla olevan poliittinen motiivi?

Kyllä.

tietotyöläinen

Quote from: hoxpox on 20.06.2011, 12:14:34

QuoteSe, mikä aikuiselle on velvollisuus, on lapselle oikeus. Anna Airikkala nostaa monessa kohtaa esiin lapsen oikeuden isään.

– Missä ovat lapsen oikeudet, jos isä tulee ja menee? Eikö se tuo hirveän epävarmuuden tunteen lapsen elämään, hän ihmettelee.

Toiset isät eivät ole isiä ollenkaan, toiset taas silloin kun huvittaa. Tästäkin syytetään äitiä, huomautetaan yleisöstä; mitäs ei ole osannut valita lapselleen kunnollista, vastuuntuntoista isää.

EDIT: Bussissa kritiikkiä esittäneen miehen kommentit tulivat siis n. neljä vuotta liian myöhään, ja kohteena olisi pitänyt olla lapsen oikea äiti. Itse kritiikki oli tässäkin tapauksessa ihan aiheellista.

Tämä on siis tieto, että nämä naiset ovat siskokset?

Jääkö tähän teoreettinen mahdollisuus, että jutun kirjoittaneella on toinenkin sisko, jonka lapsi oli hänellä mukanaan julkisessa kulkuvälineessä tämän välikohtauksen sattuessa?

Lodi

Lehtiin kirjoittelu siis kulkee suvussa.
Täytyy sanoa, että jollain lailla alan ymmärtää sitä häipynyttä isääkin.
Jos jokaisesta pikku ongelmasta tehdään iso härdeli ja kaiken lisäksi kirjoitellaan asiat julki lehdissä niin ei ole ollut helppoa.

Noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että kyllähän se nainenkin voisi miettiä, kenen kanssa lapsia tekee. Jos on selvästi odotettavissa, että isäkandidaatti ei ole kovin sitoutuvaa sorttia, niin eikö voi vain sitten pitää kahdestaan hauskaa sen ajan, kun mies jaksaa olla maisemissa. Pitäisi miettiä etukäteen sitä lapsen asemaa ja etua.

hoxpox

Quote from: tietotyöläinen on 24.06.2011, 14:08:41
Quote from: hoxpox on 20.06.2011, 12:14:34

Tämä on siis tieto, että nämä naiset ovat siskokset?

Jääkö tähän teoreettinen mahdollisuus, että jutun kirjoittaneella on toinenkin sisko, jonka lapsi oli hänellä mukanaan julkisessa kulkuvälineessä tämän välikohtauksen sattuessa?

Ei ole varma tieto joskin varsin moni asia täsmää kuten googlettamalla ja facebookista voi havaita.

Iza

Huomasin aivan sattumalta, että sama nainen oli laittanut saman juttunsa myös Kirkko ja Kaupunki-lehden mielipidesivulle. Tällä kertaa tekstin lopussa nainen haastoi kyseisen "herrasmiehen" ottamaan häneen yhteyttä, jotta voisi keskustella tämän kanssa ko. caustista...

Miksi kukaan haluaisi nähdä vielä uudestaan julkisessa kulkuneuvossa mölisseen juopon/narkkarin/avohoitotapauksen/k-pään/"pahan persun"?  ???

PSH

Quote from: Iza on 24.06.2011, 23:10:13
Huomasin aivan sattumalta, että sama nainen oli laittanut saman juttunsa myös Kirkko ja Kaupunki-lehden mielipidesivulle. Tällä kertaa tekstin lopussa nainen haastoi kyseisen "herrasmiehen" ottamaan häneen yhteyttä, jotta voisi keskustella tämän kanssa ko. caustista...

Miksi kukaan haluaisi nähdä vielä uudestaan julkisessa kulkuneuvossa mölisseen juopon/narkkarin/avohoitotapauksen/k-pään/"pahan persun"?  ???

Varmaankin uskoo että ei kyseinen mies halua tavata, niin pääsee kirjoittamaan uudet kirjoitukset siitä kuinka munaton tämä mies nyt sitten on.
"Julkisen Sensuurin Neuvosto"

Lodi

Quote from: Iza on 24.06.2011, 23:10:13

Jos kavereita ja juttukumppaneita ei oikein ole, niin kaikkea pitää yrittää. . .  ;D

Lodi

Avasin television juuri, kun tämä rengasnenä on oikein tv:ssä selittämässä tätä tapausta. Osuus loppui juuri, enkä nähnyt kuin lopun. Toisaalta hyvä niin, koska olisin tullut enemmän vihaiseksi.

Miten nämä painotukset voivat mennä näin?
Kun bussissa on tullut sanailua kahden ihmisen välille (ties mistä) ja toinen osapuoli kertoo yksipuolista tarinaa rasismista, pääsee hän peräti televisioon vuodattamaan ahdistustaan.
Toisaalta, kun bussikuski maahanmuuttaja raiskaa 16 vuotiaan tytön bussissa
(kannattaa pysähtyä tätä miettimään tovi ...!), ei siitä ole kuin pieni muutaman lauseen uutinen lehdessä. HS vieläpä kieltäytyy kertomasta raiskaajan taustaa antaen väärän signaalin lukijalle.

Onko siis valtamedian mielestä se kauhu ja tuska, jonka tuo 16 vuotias tyttö on kokenut bussikuskin väkisinmakaamisen aikana mitätöntä verrattuna johonkin sanailuun toisessa bussissa. Etenkin, kun vieläkään emme tiedä tuon sanailun taustaa.

Tämä on vain yksi esimerkki näistä painotuksista. En luettele kahtakymmentä muuta, koska asiani tuli selväksi tästäkin.

Ei tunnu hyvältä.