News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-06-18 VU: Timo Soini: Kokoomus sanelee EU-politiikkaa – "Jyrkin jysy"

Started by skrabb, 18.06.2011, 15:58:21

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteTimo Soini: Kokoomus sanelee EU-politiikkaa – "Jyrkin jysy"
Politiikka

Kirjoittanut JUHA-PEKKA TIKKA, TAMPERE 18.06.2011 13:33
Viimeksi päivitetty 18.06.2011 14:09

Timo Soinin mukaan "perussuomalaisten hallitustie katkesi kokoomuslaiseen EU-politiikkaan". 

- Kokoomus sanelee Suomen EU-politiikan suunnan. Saneli jo Kiviniemen aikaan, ja sanelee nyt, Timo Soini sanoi puoluekokouksen avauspuheessaan.

- Kepun jättitappio oli Jyrkin jysy, tyly tykitys. 16 paikkaa lähti kepulta – ja nyt he sanovat että he leimautuivat tämän politiikan kannattajiksi. Eivät, vaan he olivat tämän politiikan kannattajia, Soini ryöpytti.

Timo Soini valittiin yksimielisesti jatkamaaan perussuomalaisten johdossa. Tampereen puoluekokouksessa on koolla noin 600 ps-aktiivia.

Soini sanoi puheesaan, että "emme voineet lähteä kokoomusvetoiseen hallitukseen, joka jatkaa Kiviniemen-Kataisen epäonnistunutta EU-politiikkaa".

Timo Soini ällisteli myös vasemmistoliiton Paavo Arhinmäkeä, jolla ei ole huomautettavaa uuden hallituksen EU-politiikasta.

Aprillipila
ohjelmassa

Soini naureskeli hallitusohjelmalle, jonka mainitsema EU-kritiikin ottaminen vakavasti ilmenee hänen mukaansa lisätukena Kreikalle.

- Täytyy olla humoristi tai aprillipila, mutta ei tämä totta voi olla. Paitsi että Kataisen hallitusohjelmassa!

- Sinne suli selkäranka sekä sosdemeilta että vasemmistoliitolta. Vastustettiin Kreikan tukea vuosi sitten, vastustettiin Irlannin tukea, Portugalista tehtiin paketti jota vasemmistoliitto vielä vastusti – mutta nyt sanoo, että suhtautuu vakavasti kritiikkiin, Timo Soini eritteli.

- Ai, ai, ai. Voi, voi, voi. Mitä tähän osaa sanoa?

- Kovasti on notkea Suomen vasemmisto, ja sen takia se on pienempi kuin koskaan. Kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä, hän katsoi.

Soini esitteli ajatusleikkiä hallitusneuvotteluista, joissa olisi poistettu ay-jäsenmaksujen verovähennyskelpoisuus ja yleissitovuus. Sdp olisi kuitenkin saanut äänestää niitä vastaan, kuten perussuomalaiset eurooppatukia vastaan.

- Oliskohan kelvannut, hän ihmetteli.

Soinin mukaan hän olisi valtiovarainministeriksi päästyään joutunut Ecofin-kokouksissa äänestämään itse tukien puolesta.

- Miltä se olisi näyttänyt? Peilikin olisi rikkoutunut, kun sinne olisi katsonut! Ei näin voi tehdä! Siksi emme näin tehneet, ja sattui p----ti, hän huusi.
[...]
"Media ei määrää
vaalitulosta"

Perussuomalaisten puheenjohtaja kävi paljon läpi vaalimenestyksen taustaa. Hän lupasi puolueesta tulevan kuntavaaleissa suurin.

- Myöskään media ei määrää vaalitulosta. Joskus oli aika, että jos Hesari ja Yle ei kirjoittanut, sinua ei ollut olemassa. Enää ei ole se aika, Timo Soini eritteli.

- Netti on ollut meille merkityksellinen. Mutta pitää olla jotain sanottavaa, jos jotain viestii, hän totesi.

- Tästä on kysymys. Voidaan ohittaa politiikan portinvartijat.

Timo Soinin mukaan vastustajat ovat tarpeellisia. Hän kiitti nimeltä mainiten hyvästä huomiosta Ylen Timo Harakkaa ja HS:n Anu Silfverbergiä, joiden hän sanoi toimineen puolueen vaaliveturina.

- En ole kyllä ihan varma että oliko tämä prenikka mieleinen, mutta tulipa kuitenkin, Soini sanoi.
Koko kirjoitus:
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=57266:timo-soini-kokoomus-sanelee-eu-politiikkaa-qjyrkin-jysyq&catid=6:politiikka-paeaeuutinen-&Itemid=30

Vai että Soini ihan huusi?
Katainen kaiketi olisi jyrähtänyt/sivaltanut/huomauttanut?
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Nuivanlinna

QuoteTimo Soinin mukaan vastustajat ovat tarpeellisia. Hän kiitti nimeltä mainiten hyvästä huomiosta Ylen Timo Harakkaa ja HS:n Anu Silfverbergiä, joiden hän sanoi toimineen puolueen vaaliveturina.

- En ole kyllä ihan varma että oliko tämä prenikka mieleinen, mutta tulipa kuitenkin, Soini sanoi.

Tämä oli hyvä!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Maatiaisjuntitar

Minä muuten kaipaisin Timo Soinilta ja Perussuomalaisilta yleensäkin jo uudenlaista otetta, jotta Perussuomalaisten kannatus nousisi.

Nyt mukana ovat ne, joille riittää Soinin yksinkertaistettu puhe ja retoriikka. Mukana ovat myös ne, jotka osaavat itse selvittää miten asiat oikeasti ovat.

Mukana eivät ole ne, jotka eivät itse ota selvää, mutta jotka tarvitsevat paremmin argumentoitua puhetta sekä vähän sitä kapulakieltäkin vakuuttuakseen asiasta. He uskovat nyt mieluummin niitä, jotka eivät puhu yksinkertaisesti, huolimatta siitä mikä sanoma on.

Hannu Niemi

Quote from: Maatiaisjuntitar on 18.06.2011, 16:18:49
Minä muuten kaipaisin Timo Soinilta ja Perussuomalaisilta yleensäkin jo uudenlaista otetta, jotta Perussuomalaisten kannatus nousisi.

Nyt mukana ovat ne, joille riittää Soinin yksinkertaistettu puhe ja retoriikka. Mukana ovat myös ne, jotka osaavat itse selvittää miten asiat oikeasti ovat.

Mukana eivät ole ne, jotka eivät itse ota selvää, mutta jotka tarvitsevat paremmin argumentoitua puhetta sekä vähän sitä kapulakieltäkin vakuuttuakseen asiasta. He uskovat nyt mieluummin niitä, jotka eivät puhu yksinkertaisesti, huolimatta siitä mikä sanoma on.

Elä sie huoli. Puolueessa on huomattava määrä hyviä argumentoijia. Halla-aho, Lahtinen, Saarakkala, Ruohonen-Lerner, Terho jnejnejne

Hannu niemi, puoluekokous
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja