News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-06-14 Wonterghem: Raju kommentti muslimitytöistä & syyte

Started by Saippuakupla, 14.06.2011, 19:17:42

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteEduskuntavaaliehdokas kohahdutti: Raju kommentti muslimitytöistä
Tiistai 14.6.2011 klo 18.35

Perussuomalaispoliitikon mielestä muslimityttöjen tappaminen on positiivinen asia.

Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas Freddy van Wonterghemin muslimivastaiset kommentit kohahduttivat verkkokeskustelussa sunnuntaina.

Van Wonterghem kirjoittaa muslimityttöjen kivittämistä koskevassa viestiketjussa: "Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille. Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä."

"Se on vain faktaa"

Miten perustelette kirjoitustanne?

- Sehän on vain faktaa. Se on heidän asia, mitä he siellä tekevät. Ei ole meidän asia puuttua heidän asioihin, eikä heidän asia puuttua meidän asioihin, van Wonterghem sanoo.

Van Wonterghemin mukaan tarkoitus oli provosoida.

- Tottakai tappaminen on aina väärin meidän länsimaisen mentaliteetin mukaan. Jos minä olisin Saudi-Arabian kuningas, siellä ei tapettaisi enää yhtään naista.

Hän pitää naisten kivittämistä julmana.

- Jos riittävästi tapetaan musliminaisia, he menehtyvät sukupuuttoon. He itse aiheuttaisivat sen siten. Ei kovin fiksulta vaikuta tuollainen tappaminen.

Kaksinaismoralismia

Van Wonterghemin mukaan länsimaat ovat kaksinaismoralistisia.

- Kauhistellaan arabimaiden tapoja, mutta silti tehdään kauppaa ja autetaan heitä rikastumaan. Minusta se on vähän kaksinaamaista.

Hänen mielestään on ikävää, että kaikki muslimit leimataan muutamien toiminnasta.

- Mulla on muslimikavereitakin. Se on heidän kannaltaan huono, että yritetään yleistää kaikki muslimit samanlaisiksi. Eihän kaikki kristitytkään ole vanhoillislestadiolaisia.

Aikuiset esimerkkinä

Lapsiasiainvaltuutettu Maria Kaisa Aula toivoo, että aikuiset näyttäisivät esimerkkiä lapsille, miten suhtaudutaan muihin kulttuureihin.

- Kärjekäs ja vierasvihainen keskustelu on yleistynyt julkisuudessa.

Aula ihmettelee ovatko van Wonterghemin kirjoitukset ironiaa tai heittelyä.

- Aikuisten syrjivä puhe ja heittely siirtyy lapsille ja siksi olisi tärkeää kiinnittää huomiota siihen. Varsinkin maahanmuuttajalapset joutuvat kohtaamaan oudoksuntaa ja vieroksuntaa.

Nasima: Ihokarvat nousevat pystyyn!

Afganistanilaissyntyinen Nasima Razmyar on järkyttynyt Freddy Von Wontergemin kommenteista.

- Tuntuu ihan käsittämättömältä, että mitä hän oikeastaan hakee tuollaisella kirjoituksella. Mun mielestä tässä jo loukataan ihmisoikeuksia.

Razmyarin mielestä pitäisi puhua, miten pitkälle ihminen voi mennä puheissaan netin välityksellä.

- Pitäisi puhua laajemmin islamfobiasta sekä netin ja mielipidekirjoitusten nimettömien kommenttien lietsomiseen. Tällaisiin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota, eikä vaan tämän kaltaiseen alentavaan ja surulliseen mielipidekirjoitteluun.

Razmyar tietää, mitä nuoret naiset joutuvat kokemaan sodissa ja konflikteissa ja ihmettelee, miten menestyneessä eurooppalaisessa länsimaassa voidaan puhua näin.

- Herättää tunteita. Olen koko elämäni yrittänyt puhua naisten oikeuksista puolesta ja siitä, mitä kauheuksia maailmassa tapahtuu kaikkia ihmisiä kohtaan ja erityisesti naisia ja nuoria tyttöjä kohtaan. Kyllä tuollainen pysäyttää. Ihokarvat nousevat pystyyn, kun Suomessa oikeusvaltiossa sanoo näin.

LINDA PELKONEN
[email protected]

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061413883345_uu.shtml

MaisteriT

Quote- Pitäisi puhua laajemmin islamfobiasta sekä netin ja mielipidekirjoitusten nimettömien kommenttien lietsomiseen.

Pitäisikö sittenkin puhua siitä, mitä Saudi-Arabiassa tapahtuu?
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

räsänen

Nyt meni Freddyltä överiksi. Tuollaisille kommenteille ei ole eikä pidäkään olla kannatuspohjaa.

MaisteriT

Quote from: räsänen on 14.06.2011, 19:21:58
Nyt meni Freddyltä överiksi. Tuollaisille kommenteille ei ole eikä pidäkään olla kannatuspohjaa.

Van Wonterghemin mukaan tarkoitus oli provosoida.

- Tottakai tappaminen on aina väärin meidän länsimaisen mentaliteetin mukaan. Jos minä olisin Saudi-Arabian kuningas, siellä ei tapettaisi enää yhtään naista.

Huonosti provosoitu.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Jouko

Eipä ole meikäläiset femakotkaan tai useimmat puolueet kiinnostuneita naisten ongelmista islamilaisissa maissa tai edes läntisissä demokratioissa islamilaisissa perheissä. Kyllä tämäkin on jäänyt persujen pohdittavaksi. Freddy kyllä heitti pahat. Mutta sikäli on oikeassa että emme me asialle mitään mahda kun EU:n suuret ja mahtavat päättäjätkään eivät halua asiasta puhua. Ranskassa on väsätty jotain huivikieltoja tasa-arvon nimissä, mutta siihen se on jäänyt.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

DEVUSKA

Ihan pointti tuossa oli.

Perussuomalaispoliitikon mielestä muslimityttöjen tappaminen on positiivinen asia.

Jos jaksaa lukea yhtään alun dramatiikka pidemmälle, niin tästähän aukeaa aivan uusi viesti, kuin mitä ensimetrit ilmaisevat. Miten toimittajat saavat näistä näin helposti väärinymmärrettäviä.

QuoteOlen koko elämäni yrittänyt puhua naisten oikeuksista puolesta ja siitä, mitä kauheuksia maailmassa tapahtuu kaikkia ihmisiä kohtaan ja erityisesti naisia ja nuoria tyttöjä kohtaan. Kyllä tuollainen pysäyttää. Ihokarvat nousevat pystyyn, kun Suomessa oikeusvaltiossa sanoo näin.

Se olisi se kajomaton kulttuuri, mitä pitäisi muuttaa etteivät tytöt jatkossa joutuisi pahoinpitelyn tai vastaavan kohteeksi ulkomailla. Minusta täällä, kun tätit kirjoittavat lehtiin kuinka kiva islam on, ei pelasteta ainuttakaan tyttöä, pikemminkin päin vastioin, jos tässä kyse oli kunniamurhista tai vastaavista.

Saippuakupla

Pointti tai ei, niin tällainen provosointi kääntyy aivan varmasti Perussuomalaisia vastaan!

RP

Quote from: Razmayar on 14.06.2011, 19:17:42
- Tuntuu ihan käsittämättömältä, että mitä hän oikeastaan hakee tuollaisella kirjoituksella. Mun mielestä tässä jo loukataan ihmisoikeuksia.

Euroopassa epäsuositun käsityksen mukaan ihmisoikeuksiin kuuluu esittää omia mielipiteitään ja provokaatioita, vaikka sitten toisten mielestä vähän tyhmempiäkin. Joka tapauksessa kukaan ei voi kuvitella Saudien kuinkaan välittävän Freddyn kirjoituksista suuntaan tai toiseen, joten kikrjoitus ei voi olla ihmisoikeusloukkaus tai sellaiseen edes yllyttämistä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Veli Karimies

Jaan tämän kommentin kahteen osaan.

Quote"Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille..

Right on!

Quote..Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä."

Haist sie.

räsänen

Quote from: MaisteriT on 14.06.2011, 19:23:11
Huonosti provosoitu.

Tuommoinen töksäyttely on helvetin typerää vaikka sen tekisi anonyymisti ja puskista. Koko ajatus ja asenne tuossa viestissä on typerää.

Väkisinkin tulee mieleen että Freddy ajattelee näistä asioista hiukan arveluttavalla tavalla. Vaikka kuinka yrittäisin katsella tuota kommenttia homma-lasit silmillä ei se muuksi muutu.

Shadow

Ei mene minun ääneni persuille, voivat Hakkarainen ja Freddy siellä olla idiootteja ja Freddy natsi ihan vapaasti.

tjuguskegg

Quote from: Shadow on 14.06.2011, 19:42:08
Ei mene minun ääneni persuille, voivat Hakkarainen ja Freddy siellä olla idiootteja ja Freddy natsi ihan vapaasti.

Hahaha! :D salli minun nauraa. ;D ;D ;D

Roope

Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Punaniska

Tämän rinnalla Hakkaraisen neekeriukkoilu vaikuttaa jo suorastaan valtiomiesviisaudelta.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

MaisteriT

Quote from: Shadow on 14.06.2011, 19:42:08

Et siis usko tätä?

QuoteTottakai tappaminen on aina väärin meidän länsimaisen mentaliteetin mukaan. Jos minä olisin Saudi-Arabian kuningas, siellä ei tapettaisi enää yhtään naista.

Kumpi on mielestäni olennaisempaa, se, että Saudeissa kivitetään ihmisiä vai se, että Freddy provosoi sanomalla "kivittäköön", siinähän vähenevät?

Miksi me vedämme Suomessa silmät kiinni siltä mitä Saudeissa tehdään?

Jouko

QuoteMiksi me vedämme Suomessa silmät kiinni siltä mitä Saudeissa tehdään?]
Koska EU, öljy ja poliittinen korrektisuus. Jos ei olisi EU ja öljyä saamme itse Venäjältä niin paljon kuin tarvitsemme niin voisimme pitää älämölöä asiasta.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Alapo

Quote from: MaisteriT on 14.06.2011, 19:47:23

Miksi me vedämme Suomessa silmät kiinni siltä mitä Saudeissa tehdään?

Koska se on helppoa. Kun ei näe mitä oikeasti tapahtuu, niin voi ihastella islamia ja muita asioita joita tulee.

JT

Olen Freddyn kanssa samaa mieltä siitä, että musulmaanit puuhailkoon omissa maissaan mitä haluavat, mutta vain omissa maissaan. Kauppaa ei silti pidä tehdä kyseisten barbaarien kanssa.

Minusta tuossa Freddyn kommentissa oli turhaa se, että vanhoillislestadiolaiset vedettiin esimerkiksi "huonommista" kristityistä, sillä myös vanhoillislestadiolaisten sisällä on monenlaisia kuppikuntia, joiden vertaaminen muslimeihin on enimmäkseen tyhjän pällä. Useimmat vanhoillislestadiolaiset ovat varsin moderneja ja täysjärkisiä verrattuna "maallistuneimpiinkin" aktiivisesti uskoaan harjoittaviin (ulkomaalaistaustaisiin) muslimeihin.
Toinen juttu on tietysti se häviävän pieni osa muslimeista, joilla on muistona taustastaan ja "uskostaan" lähinnä poistettu esinahka. Heitä on todella vähän.

OT: Minun silmissäni lapsiasiainvaltuutettu Maria Kaisa Aulan puheet aikuisten "esimerkistä" ovat tyhjän päällä, koska Aula itse on kärähtänyt piraattituotelaukun omistamisesta. Piraattituotteita valmistetaan usein epäinhimillisissä olosuhteissa lapsityövoiman avulla ja käytännössä lähes ilman palkkaa - tai suoranaisella orjatyöllä. Piraattitehtailu on vastoin kaikkia asiaan liittyviä sopimuksia, kuten YK:n lastenoikeuksia ja YK:n ihmisoikeussopimuksia. Mitä seuraisi, jos kaikki Aulan kaltaiset hyväosaiset säästäisivät ostamalla piraattituotteita?
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Kelatiini

"Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille. Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä."

[...]

Positiivinen asia on siis muslimien lukumäärän hillitseminen, joka on positiivista siksi, että muslimit tekevät näitä julmia tekoja naisia kohtaan. Kyseessä ei ole positiivisuus ihmisen tapon myötä.
"There is an assumption that those who attend sharia courts do so voluntarily and that unfair decisions can be challenged. [...] In reality, women are often pressured by their families into going to these courts..."

http://www.guardian.co.uk/law/2010/jul/05/sharia-law-religious-courts

Alkuasukas

Quotemuslimityttöjä kivitetään

Quote from: Nasima RazmyarMun mielestä tässä jo loukataan ihmisoikeuksia.

Samaa mieltä Nasiman kanssa. Kivittäminen loukkaa aina sen kivitetyn oikeuksia.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Hermo

Mielestäni positiivista tuossa on se, että kivittäjät ovat näitä suvisten himoitsemia rikastuttajakulttuurin moniosaajia, eikä yhtään perunanenää ole paikalla nähty musaa viskelemässä. Kaikki muu onkin erittäin vastenmielistä, josta sanoudun irti välittömästi.

foobar

Mielestäni väkivaltaorientoituneesta, syntymässä siihen jäsenensä liittävästä ja kuolemalla eroamisesta tuomitsemaan pyrkivästä kulttuurista kieltämättä päästäisiin todennäköisesti tehokkaimmin eroon, jos sen jäsenet vain veisivät kulttuurisen väkivaltansa letalismin tasolle - tai siis estäisivät kulttuurinsa jäseniä pääsemään sukukypsään ikään siinä määrin, että väestökehitys voisi pysyä kasvavana. Se onkin sitten filosofisempi juttu, onko tällaisen ajatuksen julkinen tukeminen lyhyen aikavälin julmuuksien tukemista vai pitkän aikavälin pahuuden hävittämistä, vai kenties molempia.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

MoonShine

Huvittavaa, ettei Alkuasukkaan lisäksi oikeastaan kukaan näe metsää puilta.
Taivastellaan nyt jonkun kymiläisen heittoa musulmaanien rituaaleista omassa maassaan, mutta varsinainen ongelma sivuutetaan.
Kun ihminen haudataan kaulaa myöden maahan ja heitellään kivillä, niin se ihminen kuolee.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

foobar

Quote from: MoonShine on 14.06.2011, 20:29:25
Huvittavaa, ettei Alkuasukkaan lisäksi oikeastaan kukaan näe metsää puilta.
Taivastellaan nyt jonkun kymiläisen heittoa musulmaanien rituaaleista omassa maassaan, mutta varsinainen ongelma sivuutetaan.
Kun ihminen haudataan kaulaa myöden maahan ja heitellään kivillä, niin se ihminen kuolee.

Kaikki sen näkevät. Tai ainakin oletan kaikkien sen näkevän, mutta tuntuu tästä maasta löytyvän ihmisiä joista kulttuurillisten julmuuksien kommentointi on julmuuksia paljon ongelmallisempaa toimintaa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Angelos

Varautukaa p*skamyrskyyn huomisen lehdissä.

Herra van Wonterghemia ei näköjään ole siunattu turhalla harkintakyvyllä puheittensa suhteen. Rohkea kielenkäyttö ja puolihullulta fanaatikolta kuulostaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

Blanc73

Freddyn ei pitäisi sortua samanlaisiin älyttömyksiin kuin hullut imaamit, jotka kehoittavat muslimeja ryhtymään terroriin, väkivaltaisuuksiin ja vainoihin. Typerää kommentointia ja melkoinen ylilyönti...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

AstaTTT

Freddy Van Wonterghem

http://kaikupohja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/75669-taha-islam

Tässä se keskustelu.

Minut haastateltiin työn lomissa.

Se, "jos olisin Saudien kuningas" en muistini mukaan sanonut.

Muuten aikalailla sinnepäin, pahoittelen jos olen jotakuta loukannut lestadiolaisten vertaamalla, ei ollut niinkään tarkoitus vertaa muslimit heihin, vaan halusin jollain tavalla ilmaista kristittyjen kesken olevista vivahde eroista.   

Kelatiini

Mitä tarkoitit tuolla "Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä."?
"There is an assumption that those who attend sharia courts do so voluntarily and that unfair decisions can be challenged. [...] In reality, women are often pressured by their families into going to these courts..."

http://www.guardian.co.uk/law/2010/jul/05/sharia-law-religious-courts

Fincum

Quote from: Nasima RazmyarIhokarvat nousevat pystyyn, kun Suomessa oikeusvaltiossa sanoo näin.

Henki lähtee, kun Saudeissa heitetään kivellä.

Ripaus monikulttuurisuutta länsimaisena oikeuskäsityksen muodossa ei olisi tässä kohtaa pahasta Saudi-Arabiassa.
Siinä sinulle työsarkaa, Nasima.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.