News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-04-09 Helvetin puutarha: Jussi Halla-aho, Timo Soini

Started by ihminen, 09.04.2009, 15:02:28

Previous topic - Next topic

ihminen

Keroselta hyvä kirjoitus.

http://keronen.blogspot.com/2009/04/jussi-halla-aho-timo-soini-ja.html

Todella hyvä että näkyvästi Pesujen puolueeseen kuuluvatkin kritisoivat johdon päätöksiä. Toivottavasti tämä tuo lähitulevaisuudessa oikeanlaisia muutoksia puolueen sisäiseen järjestykseen, syytä olisi.

Kerosen muitakin kirjoituksia kannattaa lukea jos niihin ei ole aiemmin tutustunut. Sana on sielläkin hallussa. ;)

salieri

Tuo Keronen on mielessä kun seuraavan kerran valitaan päättäjiä.
Jätkä on viisas.

Roope

Keronenkaan ei tunnu kiinnittäneen huomiota siihen, että Soini sanoi tehneensä päätöksensä (10.3.) jo ennen puoluehallituksen edellistä kokousta (12.3.). Miksi asiaa ei käsitelty jo silloin, vaikka Soinin mukaantulo tietysti mullisti koko persujen ehdokasasettelun? Tuli vaan mieleen, ei tämä oikeasti ole pohtimisen arvoista.

Noin muuten olen sitä mieltä, että palstalla surffailevien kannattaisi miettiä mitä hemmetin hyötyä on Soinin motiivien puimisesta monissa pitkissä ketjuissa. Eiköhän siitä aiheesta ole sanottu kaikki oleellinen jo moneen kertaan. Mieluummin kannattaa pohtia keinoja Suomelle vahingollisen maahanmuuton hillitsemiseksi.

Kerätään vaikka muiden eurovaaliehdokkaiden maahanmuuttopoliittisia lausuntoja, niin päästään heti kampanjoinnin alussa paremmin liikkeelle.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Vasarahammer

Quote from: Roope on 09.04.2009, 15:45:53
Noin muuten olen sitä mieltä, että palstalla surffailevien kannattaisi miettiä mitä hemmetin hyötyä on Soinin motiivien puimisesta monissa pitkissä ketjuissa. Eiköhän siitä aiheesta ole sanottu kaikki oleellinen jo moneen kertaan. Mieluummin kannattaa pohtia keinoja Suomelle vahingollisen maahanmuuton hillitsemiseksi.

Olen eri mieltä. Minusta täällä olevien Persujen kannattaa puida asiaa ihan oman itsensä ja oman poliittisen tulevaisuutensa kannalta.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Roope

Quote from: Vasarahammer on 09.04.2009, 17:30:19

Olen eri mieltä. Minusta täällä olevien Persujen kannattaa puida asiaa ihan oman itsensä ja oman poliittisen tulevaisuutensa kannalta.

Asiaa kannattaa pohtia enemmän omalta kannalta yksityisesti, kuin hiillostamalla eri tavalla ajattelevia kuten nyt näkyy tapahtuvan. Eniten meteliä pitävät eivät itse ole missään vaiheessa olleet persuissa, enkä muista nähneeni mitään uusia näkökulmia esitetyn pitkään aikaan. Jos ihmiset menevät umpisolmuun joka kerta kun politiikassa tulee ryppy rakkauteen, niin eihän tässä päästä kunnolla eteenpäin vielä eduskuntavaaleihinkaan mennessä.

Meillä on erilaisia näkemyksiä viimeaikaisten tapahtumien tulkinnasta, mutta entäs sitten? Keskitytään mieluummin niihin asioihin jotka meitä yhdistävät ja tehdään töitä, kuin jäädään jauhamaan erimielisyyksistä ja odotetaan yksimielisyyttä tai väärinajattelijoiden karsimista porukasta. Tämä pätee minusta paitsi suhteessa persuihin, niin myös muihin puolueisiin, toimittajiin ja virkamiehiin. Vihreitä naurattaa, kun keskustelu jämähtää tällaiseen tuloksettomaan jankkaamiseen.

(3. tuoppi...)

ihminen

Quote from: Roope on 09.04.2009, 20:01:24

Asiaa kannattaa pohtia enemmän omalta kannalta yksityisesti, kuin hiillostamalla eri tavalla ajattelevia kuten nyt näkyy tapahtuvan. Eniten meteliä pitävät eivät itse ole missään vaiheessa olleet persuissa, enkä muista nähneeni mitään uusia näkökulmia esitetyn pitkään aikaan. Jos ihmiset menevät umpisolmuun joka kerta kun politiikassa tulee ryppy rakkauteen, niin eihän tässä päästä kunnolla eteenpäin vielä eduskuntavaaleihinkaan mennessä.

Meillä on erilaisia näkemyksiä viimeaikaisten tapahtumien tulkinnasta, mutta entäs sitten? Keskitytään mieluummin niihin asioihin jotka meitä yhdistävät ja tehdään töitä, kuin jäädään jauhamaan erimielisyyksistä ja odotetaan yksimielisyyttä tai väärinajattelijoiden karsimista porukasta. Tämä pätee minusta paitsi suhteessa persuihin, niin myös muihin puolueisiin, toimittajiin ja virkamiehiin. Vihreitä naurattaa, kun keskustelu jämähtää tällaiseen tuloksettomaan jankkaamiseen.

(3. tuoppi...)

Tämä ketju ei ole pitkä Soinin hiostamisketju. Keronen on Perussuomalaisen puolueen jäsen ja ollut ehdolla edellisissä kunnallisvaaleissa Turun vaalipiirissä. Tämän lisäksi kaveri on taitava kirjoittaja, jonka tekstejä jaksaa lukea varmaan joku muukin kuin minä.

Itseäni ainkin kiinnostaa mitä persujen jäsenet ovat mieltä etenkin ne jäsenet jotka ovat kiinnostuneet olemaan käytettävissä kun vaaleissa tarvitaan ehdokkaita.

Loppujen lopuksi on todettava että jankkaamisen aloitit sinä.

(Tänään ei pisaraakaan...)

Keimo

Quote from: Roope on 09.04.2009, 20:01:24

Asiaa kannattaa pohtia enemmän omalta kannalta yksityisesti, kuin hiillostamalla eri tavalla ajattelevia kuten nyt näkyy tapahtuvan. Eniten meteliä pitävät eivät itse ole missään vaiheessa olleet persuissa, enkä muista nähneeni mitään uusia näkökulmia esitetyn pitkään aikaan.
Jos ihmiset menevät umpisolmuun joka kerta kun politiikassa tulee ryppy rakkauteen, niin eihän tässä päästä kunnolla eteenpäin vielä eduskuntavaaleihinkaan mennessä.
Siis hetkinen,  Eri mieltä saatte olla, kunhan teette sen yksityisesti ettekä sano sitä ääneen. Näin se homma etenee. Pitääkö meidän käyttäytyä yhtä typerästi, kuin maamme suvaitsevaiston?

Mitä Kerosen kirjoitukseen tulee, niin siinä on aika hyvin kiteytetty olennainen ja se pudottaa pohjan tyystin Soinin sekä Vistbackan ontuvilta selityksiltä, mitä tulee JHA:n ehdokkuuden torppaukseen.

Roope

Quote from: ihminen on 09.04.2009, 20:10:34

Tämä ketju ei ole pitkä Soinin hiostamisketju. Keronen on Perussuomalaisen puolueen jäsen ja ollut ehdolla edellisissä kunnallisvaaleissa Turun vaalipiirissä. Tämän lisäksi kaveri on taitava kirjoittaja, jonka tekstejä jaksaa lukea varmaan joku muukin kuin minä.

Ei tämä ketju olekaan, en tarkoittanut sitä. Minuakin kiinnostaa kovasti lukea mitä mieltä esimerkiksi Keronen puolueessa sisällä toimivana tästä sopasta on.

Avauduin varmaankin ihan väärässä ketjussa, mutta luin tänään putkeen muutaman päivän aikana palstalle lähetetyt viestit ja vaikutelma oli aika lohduton. Persuissa sisällä olevia kehotetaan eroamaan ja Soinin toimintaa analysoivia haukutaan puoluetoimiston agenteiksi. Yhteishenki tuntuu katoavan.

(4. tuoppi...)

edit:

Quote from: Keimo on 09.04.2009, 20:14:18
Siis hetkinen,  Eri mieltä saatte olla, kunhan teette sen yksityisesti ettekä sano sitä ääneen. Näin se homma etenee. Pitääkö meidän käyttäytyä yhtä typerästi, kuin maamme suvaitsevaiston?

Tarkoitin noita muutamia muita ketjuja, joissa näköjään hyökätään jokaiseen poikkeavaan sanaan sen sijaan, että mietittäisiin riitelyn vaikutuksia yhtään pitemmällä tähtäimellä. Pahatkin epäilykset saa sanoa ääneen, mutta riitelyn pitäisi aina jäädä asioiden tasolle. Nyt on ihan liikaa pelkkää reagointia ja riidanhaastamista ilmassa. Ehkä tämäkin pitää käydä läpi nyt, ettei siihen tarvitse jatkossa palata.

ihminen

QuoteYhteishenki tuntuu katoavan.

Sitä on ilmassa.  :-\

Toivoa sopii että tilanteen selkeytyessä rivit saadaan takaisin kasaan, itse ainakin uskon tähän. Osa Hommalaisista on ainakin kovaa vauhtia menossa eteenpäin mikä on ilmeisen hyvä asia ensi eduskuntavaaleja ajatellen.

JP

"ehdokkuuden torppaukseen"

Laskin tuossa itse, että Jussi olisi ollut jokseenkin selvä läpimenijä, Persut AKTIIVISTI ESTIVÄT tämän. Parempi että Soini on pätkän siellä pätkän täällä, KUNHAN JHa jää pois.

Let´s face it, people. Ja tätä ei unohdeta.
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

Jussi Halla-aho

Tuota noin... Koska olen keskustellut eurovaaliasioista erilaisten relevanttien tahojen kanssa pitkin talvea, minulla on melko hyvä käsitys ellei tehtyjen päätösten täsmällisistä syistä niin ainakin niiden ajankohdista. Valitan, etten vallitsevissa oloissa voi olla tämän täsmällisempi, mutta on yksiselitteinen tosiasia, että päätös ehdokkuuteni hylkäämisestä oli de facto tehtynä kauan ennen JM-K:n korttikampanjaa.

Kerosen kirjoituksen johtopäätelmät eivät siis tule minulle uutisena, mutta perustelut ovat ansiokkaat ja kenties saavat forumin innokkaimmat propellipäidenpaheksujat miettimään virallisten selitysten uskottavuutta uudemman kerran.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

illmaninati

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.04.2009, 22:41:38
Kerosen kirjoituksen johtopäätelmät eivät siis tule minulle uutisena, mutta perustelut ovat ansiokkaat ja kenties saavat forumin innokkaimmat propellipäidenpaheksujat miettimään virallisten selitysten uskottavuutta uudemman kerran.
Pakko kysäistä näistä oikeista syistä. Pohjanmaan yleensä-kaiken-tietävät-pikkulinnut lauleskelevat kovasti jonkun perintöprinssin isosta roolista sinun tiputtamisessa EU-vaaleista. Olisiko tähän mitään juuta taikka jaata?
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

Ernst

Quote from: illmaninati on 10.04.2009, 00:34:46

Pakko kysäistä näistä oikeista syistä. Pohjanmaan yleensä-kaiken-tietävät-pikkulinnut lauleskelevat kovasti jonkun perintöprinssin isosta roolista sinun tiputtamisessa EU-vaaleista. Olisiko tähän mitään juuta taikka jaata?

Saarakkala. Jos poika ei uskalla käydä täällä edes sanomassa äänestäjälle morjensta, niin on persujen mediastrategia pikkuisen Pluton suunnalla. Siis pihalla. Poika on puettu valtiomiehen asuun, mutta on kuin keisarin uusissa vaatteissa, sano.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Roope

Quote from: illmaninati on 10.04.2009, 00:34:46

Lienee kaikille ihan selvää, ettei persujen virallinen meriselitys kestä vettä. Jussi tuskin voi vielä tässä vaiheessa kertoa kaikesta kulisseissa tapahtuneesta ja sen luulisi toistaiseksi kelpaavan kaikille. Onko sillä oikeasti väliäkään? Juuri sen takia ettemme tiedä oikeasti paljonkaan viime aikoina tapahtuneesta, meidän kannattaisi keskittyä kaikkeen muuhun kuin toimijoiden motiivien spekulointiin.

Nyt näyttää kovasti siltä, että JHa on ehdolla omalta listalta. OK, sopeudutaan siihen näiden vaalien ajaksi ja katsotaan jatkot kesällä. Vaalien tulos muuttaa pelin taas ihan toisenlaiseksi.

Vasarahammer

Luin tuon Kerosen jutun vielä uudelleen ja kyseessä on todella ansiokas kirjoitus. Spekuloinnit taustalla kuiskuttelevasta "Grima Kärmeskielestä" ovat tietysti mielenkiintoisia, mutta puheenjohtaja vastaa teoistaan itse ja puheenjohtaja on se, joka virheen on tehnyt.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan