News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tasa-arvovaltuutettu: Maanpuolustuskorkeakoulun pääsykoe suosii miehiä

Started by B52, 26.05.2011, 20:06:01

Previous topic - Next topic

Roope

Ehkä tasa-arvovaltuutetun olisi syytä perustaa työryhmä selvittämään ongelman laajuutta. Epäilen nimittäin, että myös miesten välillä on sellaisia hakijoiden taustasta johtuvia fyysisiä eroavaisuuksia, jotka olennaisesti vaikeuttavat nykyisen rajan saavuttamista. Moderni tapa ratkaista ongelma olisi luoda fyysisesti haasteellisille erillinen 2 500 metrin (esimerkiksi) kiintiö.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

pelle12

Tasa-arvovaltuutetun yms. muiden ombudsmannien ulostuloissa kannattaa aina pitää mielessä, että jotain näidenkin korkeasti koulutettujen vihreiden/pinkkien täytyy leipänsä eteen suoltaa. Vaikka kerran vuodessa ihan mojova aivopieru, josta syntyy kiivas 'keskustelu'. Loppuvuoden voikin sitten istua toimistossa etsien vihasivustoja internetistä, ja palkka juoksee.

Louhi

Quote from: pelle12 on 28.05.2011, 10:12:06
Tasa-arvovaltuutetun yms. muiden ombudsmannien ulostuloissa kannattaa aina pitää mielessä, että jotain näidenkin korkeasti koulutettujen vihreiden/pinkkien täytyy leipänsä eteen suoltaa. Vaikka kerran vuodessa ihan mojova aivopieru, josta syntyy kiivas 'keskustelu'. Loppuvuoden voikin sitten istua toimistossa etsien vihasivustoja internetistä, ja palkka juoksee.
Tasa-arvovaltuutettu voisi ehkä puuttua myös siihen, että yli nelivitonen ihminen raakataan työhaastatteluista automaattisesti pois.

Tai siihen, että yksinhuoltaja ei pysty kouluttautumaan, koska koulut eivät ota huomioon sitä, että lapsi pitää hoitaa kotona, jos sattuu olemaan sairas.

Tai siihen, että akateemiset työttömät naiset, jotka valmistuttuaan eivät saa työttömyyskorvausta, eivät voi ottaa avioeroa, koska heillä ei ole minkäänlaisia tuloja.

Muutamia tosi elämän vinkkejä mainitakseni. Ihmettelen, että minkälaisessa kuplassa tämä nykyinen tasa-arvovaltuutettu oikein elää?
Ärsyttää.

do.ut.des

Haluan kysyä pirkolta, että ketä sotiminen suosii? Kysyykö hänen mielestä luoti kohteelta, oletko nainen vai mies?
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

Mika.H

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

op

Quote from: farewell on 27.05.2011, 18:12:51
Quote from: citizen on 26.05.2011, 20:16:26
Terve nuori ihminen pystyy treenaamatta tuohon 2600 metriin. Ylipainoiset sotanorsut ovat sitten asia erikseen.
Ei pysty, ihan tiedoksi vain.

Yksikkömme keskiarvo oli kotiutettaessa 2800m. Siis jokaista 2600m juossutta kohti joku juoksi 3000, mikä vaatii jo urheilutaustaa tai sitten hiton hyviä geenejä. Suurin osa siis taisi juosta 2800 +-100m. Ja tämä ei ollut "vanhoina hyvinä aikoina, kun miehet teki pelto-/mettätöitä 10-vuotiaasta alkaen" vaan ihan "pullamössösukupolvea" ollaan. Kyllä upseerien pitäisi sellaisessa kunnossa olla, etteivät sentään 200 metriä enempää jää alaisilleen.

Ihan hyvä, että on samat rajat, niin ei tosiaan tule jälkikäteen valittamista "kiintiöpaikoista". Tuo cooper nyt tuskin lienee rajan mataluuden takia se oleellisin karsiva tekijä.

femacco

Voi  :flowerhat:!!! Jos tällainen 165 senttimetriä pitkä tytönrääpäle juoksee 10 kilometriä tuntiin niin siihen pystyy melkein kuka tahansa luonnollinen henkilö kunhan jaksaa vähän treenata ja katsoo mitä suuhunsa panee. Mitä ihmettä joku pulla, joka ei kykene sitomaan edes kengännauhojaan tekee Maanpuolustuskorkeakoulun pääsykokeissa? Aargh! Ottaa niin päähän, että on varmaan pakko käydä kessulla, mikä ei tarkoita sitä että laannuttaisin raivoani jonkun kersantin punkassa.

Noottikriisi

Quote from: Sanna Onkamo on 28.05.2011, 19:32:41
Voi  :flowerhat:!!! Jos tällainen 165 senttimetriä pitkä tytönrääpäle juoksee 10 kilometriä tuntiin niin siihen pystyy melkein kuka tahansa luonnollinen henkilö kunhan jaksaa vähän treenata ja katsoo mitä suuhunsa panee.

Juuri näin. Joku osa ihmisistä juoksee Cooperissa 2600 harjoittelematta  ja lopuistakin sen tekee 90% parin kuukauden harjoittelulla. Jos motivaatio ei riitä edes parin kuukauden hölkkäilyyn niin silloin ei ole oikealla alalla!
Sen verran suututtaa tämä että kessulle lähtisin jos polttaisin!
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Vouti

Quote from: vepa on 26.05.2011, 20:57:34
Kommentoijat täällä eivät taida tajuta sitä, että Cooperin juoksutestin arviointitaulukoissa todellakin on eroja miehille ja naisille: esim. "erinomainen" tulos miehelle on 2800 metriä, kun taas naiselle 2700 metriä. En näe, miksi samanlaista "helpotusta" ei voitaisi soveltaa tässäkin tilanteessa, jos kerran testin kehittäjäkin on samaa mieltä.

Siksi, että armeijassa kantahenkilökunnan tehtävänä on huutaa "Perä jää! Välit umpeen seuraavassa mäessä!", eikä olla se jäävä perä joka epätoivoisesti yrittää kuroa väliä umpeen. Toisekseen, jos motivaatio ei riitä kuntoilemaan sen verran, että 2600m menee rikki, niin voidaan puhua jo motivaatio-ongelmasta ja siten virheellisestä uravalinnasta.

- Vouti

Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun. -Augustin Ehrensvärd

Marius

Quote from: Kaapo on 28.05.2011, 20:20:16
Mainittakoon, että kakstonnia menee coopperissa reippaalla kävelyllä.

Mutta meneekö se myös piikkikoroissa?
Taytyy saada menemään. Tai pitää lisätä/jarruttaa aikaa. Se on tasa-arvoa. ;)
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

VikaTikki

Intin alussa juoksin 2400 metriä.
Intin loppupuolella juostussa cooperissa tuli 3020 metriä.
Olin astmainen pehmeä paska inttiin mennessä, ja 6kk paskajääkäröinnin jälkeen olin sitä edelleenkin.
Täysin käsittämätöntä, että joku haluaa reserviupseerikouluun ja ei edes jaksa juosta.
Kuka tahansa normaali ihminen juoksee tuon 2600 vähän treenattuaan, ja jos ei pysty, ei ole silloin kykenevä operoimaan 10 kilon taisteluvyön, 15 kilon taktisien traumalevyliivien ja 4 kilon rynkyn kanssa luontevasti.
Bryssä on bryssä vaikka voissa paistais.

LambOfGod

Quote from: Luotsi on 27.05.2011, 23:16:55
Quote from: Inna on 27.05.2011, 22:16:19
Quote from: Noottikriisi on 27.05.2011, 22:04:09
Quote from: Inna on 27.05.2011, 21:35:15

Homma menee joka kerran ihan naurettavaksi, kun joku nainen mainitsee äitiysloman kustannukset ja niiden vaikutukset nuorten naisten työllistymiseen.

Totta mutta yleensä tähän aiheeseen päädytään miesten asevelvollisuudesta joten minusta ollaan eksytty aiheesta ennen naurettavuutta. :)

Yleensä aiheeseen päädytään jossain Taas VHM Uhrina -ketjussa :)

Jep. Jospa päädyttäisiin siihen vanhaan lopputulemaan että miesten asevelvollisuus ja naisten synnytysmahdollisuus ovat suunnilleen vastaavia ponnistuksia. Ketään ei syrjitä, noin niin kuin keskimääräisesti.
Miehen on pakko mennä armeijaan tai siviilipalvelukseen tai vankilaan, nainen saa valita haluaako tulla raskaaksi.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

LambOfGod

mä juoksen cooperin alle viiteen minuuttiin. ei pysty olemaan polttamatta sen pidempää  :(
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Phobos

Voi  :flowerhat:!!! Jos tällainen 165 senttimetriä pitkä tytönrääpäle juoksee 10 kilometriä tuntiin niin siihen pystyy melkein kuka tahansa luonnollinen henkilö kunhan jaksaa vähän treenata ja katsoo mitä suuhunsa panee.  [...]

Jos juoksee 10km tuntiin, aika varmasti juoksee tuon 2600m cooperissa.

Joka tapauksessa tuohon lainaukseen liittyen:
Mainittakoon, että juostakseen cooperissa (eli 12min aikana) 2600 metriä on juostava keskinopeutta 13km/h. Tämä on ainakin itselläni sellaista juoksemisen ja hölkkäämisen välimuotoa, kevyttä juoksua. Veikkaan, että tällä ja Kaapon reippaalla kävelyllä (vaikka kova äijä olet epäilemättä) on huomattava ero. Tarkoitan, että vaikka saisi cooperissa tuloksen 2400m, ei välttämättä helposti ihan seuraavalla viikolla juokse sitä 2600m ellei ole joskus aiemmin ollut parempaa kuntopohjaa. Tasaisen nopeuden ylläpito on oleellista parhaan mahdollisen tuloksen saamiseksi cooperissa.

Aiemmin täällä kyselin, että onko täällä naishenkilöä, joka harrastaa vaikkapa hölkkäämistä, jotta saisin selville onko 2600m cooperissa naiselle todella hirvittävän vaativa. Kysyin, että tarviiko kovaakin treeniä sen saavuttamiseksi. Onkamon Sannan vastauksen perusteella tulkitsen, että ei ole hirvittävän vaikeaa. Itse olen mies ja juoksen 1-3 kertaa viikossa 7km lenkkiä ja juoksin edellisessä cooperissa 2700m. Väitän tasa-arvovaltuutetun olevan turhasta huolissaan.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

Marius

Quote from: VikaTikki on 28.05.2011, 20:42:45
Intin alussa juoksin 2400 metriä.
Intin loppupuolella juostussa cooperissa tuli 3020 metriä.
Olin astmainen pehmeä paska inttiin mennessä, ja 6kk paskajääkäröinnin jälkeen olin sitä edelleenkin.
Täysin käsittämätöntä, että joku haluaa reserviupseerikouluun ja ei edes jaksa juosta.
Kuka tahansa normaali ihminen juoksee tuon 2600 vähän treenattuaan, ja jos ei pysty, ei ole silloin kykenevä operoimaan 10 kilon taisteluvyön, 15 kilon taktisien traumalevyliivien ja 4 kilon rynkyn kanssa luontevasti.

Haluaisin minäkin olla Grigori Perelman...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Grigori_Perelman

...vaikken osaa laskea. Mutta mä haluuuun. Joten täytyyhän minun saada, tai rasismi. Jos mä satun laskemaan väärin, ja seuraa katastrofi, niin kotouttamista vain on syyttäminen. Sekä rasismia...

jepjep11

Kyllä tämä aina jaksaa järkyttää, miten tyhmää porukkaa suomalaiset miehet ovat. Puolustavat järjestelmää, joka sortaa ja syrjii heitä, ja joka määrittelee heidät uhrattavammaksi kuin muut tärkeämmät ihmiset.

Mutta ei siinä, menkää te rintamalle vammautumaan ja kuolemaan järjestelmän vuoksi, jolle te olette pelkkää tasa-arvotonta ja oikeuksia vailla olevaa paskaa, minä pakenen ulkomaille ja palaan sitten elossa nauttimaan taas elämästä terveenä ja traumattomana.

femacco

Quote from: Phobos on 28.05.2011, 21:54:06
Voi  :flowerhat:!!! Jos tällainen 165 senttimetriä pitkä tytönrääpäle juoksee 10 kilometriä tuntiin niin siihen pystyy melkein kuka tahansa luonnollinen henkilö kunhan jaksaa vähän treenata ja katsoo mitä suuhunsa panee.  [...]

Aiemmin täällä kyselin, että onko täällä naishenkilöä, joka harrastaa vaikkapa hölkkäämistä, jotta saisin selville onko 2600m cooperissa naiselle todella hirvittävän vaativa. Kysyin, että tarviiko kovaakin treeniä sen saavuttamiseksi. Onkamon Sannan vastauksen perusteella tulkitsen, että ei ole hirvittävän vaikeaa. Itse olen mies ja juoksen 1-3 kertaa viikossa 7km lenkkiä ja juoksin edellisessä cooperissa 2700m. Väitän tasa-arvovaltuutetun olevan turhasta huolissaan.

No joo, kuntopohjaa löytyy. Leikin lapsena kesät, talvet pihalla, harrastin kolme vuotta futista ja olen juossut viimeiset 11 vuotta. Juoksen noin kolme kertaa viikossa ja käyn kerran viikossa salilla. Olen viimeiset pari kuukautta pyöräillyt töihin; yhteensä 150 kilometriä viikossa. Myönnetään: olen urheiluhullu. En tiedä paljonko vetäisin Cooperissa parhaimmillaan eikä oikeastaan kiinnostakaan.

B52

Quote from: jepjep11 on 28.05.2011, 23:12:59
Kyllä tämä aina jaksaa järkyttää, miten tyhmää porukkaa suomalaiset miehet ovat. Puolustavat järjestelmää, joka sortaa ja syrjii heitä, ja joka määrittelee heidät uhrattavammaksi kuin muut tärkeämmät ihmiset.

Mutta ei siinä, menkää te rintamalle vammautumaan ja kuolemaan järjestelmän vuoksi, jolle te olette pelkkää tasa-arvotonta ja oikeuksia vailla olevaa paskaa, minä pakenen ulkomaille ja palaan sitten elossa nauttimaan taas elämästä terveenä ja traumattomana.

Jaaha, pullamössösukupolvi on avannut sanaisen arkkunsa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Phobos

Quote from: Sanna Onkamo on 28.05.2011, 23:17:50
Quote from: Phobos on 28.05.2011, 21:54:06

No joo, kuntopohjaa löytyy. Leikin lapsena kesät, talvet pihalla, harrastin kolme vuotta futista ja olen juossut viimeiset 11 vuotta. Juoksen noin kolme kertaa viikossa ja käyn kerran viikossa salilla. Olen viimeiset pari kuukautta pyöräillyt töihin; yhteensä 150 kilometriä viikossa. Myönnetään: olen urheiluhullu. En tiedä paljonko vetäisin Cooperissa parhaimmillaan eikä oikeastaan kiinnostakaan.

No tuon puolesta vedän sitten toistaiseksi sanani takaisin. Edelleen jää aika suuri mahdollisuus, että naiselle se 2600m on oikeasti kovan treenin takana.  ;D
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

jepjep11

Quote from: B52 on 28.05.2011, 23:32:18

Kerro toki, miksi ei ole tyhmää puolustaa sortavaa ja syrjivää järjestelmää. Valtio on määrännyt sinut sukupuolesi johdosta uhrattavaksi roskaksi, jonka kuoleminen on pienempi paha kuin tärkeämpien ihmisten kuoleminen. Rauhan aikana sinut velvoitetaan pakkotyöhön, kun tärkeämmät ihmiset kulkevat vapaina.

Terveellä järjellä, oikeudenmukaisuudella ja selkärangalla puolustaa oikeudenmukaisuutta ei ole pullamössön kanssa mitään tekemistä.

Pullamössöt kuten sinä hyväksyvät paikkansa tykinruokana.

B52

Quote from: jepjep11 on 28.05.2011, 23:53:38

Kerro toki, miksi ei ole tyhmää puolustaa sortavaa ja syrjivää järjestelmää. Valtio on määrännyt sinut sukupuolesi johdosta uhrattavaksi roskaksi, jonka kuoleminen on pienempi paha kuin tärkeämpien ihmisten kuoleminen. Rauhan aikana sinut velvoitetaan pakkotyöhön, kun tärkeämmät ihmiset kulkevat vapaina.

Terveellä järjellä, oikeudenmukaisuudella ja selkärangalla puolustaa oikeudenmukaisuutta ei ole pullamössön kanssa mitään tekemistä.

Kerro sinä ensin miksi on mukava lähteä pois kun toiset taistelevat, ja sen jälkeen sinä tulet keräämään hedelmät?

Nyt jotain rotia.

Phobos

Tulkitsen tämän niin, että olet miespuolinen etkä ole käynyt etkä käy varusmiespalvelusta. Ymmärrän kantasi ja saat mielestäni menetellä kuten haluat.

Ymmärrät varmaan myös, miksi valtiolla on maanpuolustus ja miksi jotkut haluavat maataan puolustaa. Jos et ymmärrä, kysy, niin selvennän. Pienikokoisella maalla kuten Suomi ei ole muuta tapaa muodostaa uskottavia puolustusvoimia kuin nykyisenkaltaisella reservikoulutuksella.

Turhaan purat turhautumistasi reserviläisiin taikka ammattisotilaisiin saati random hommalaisiin. Mistä turhautumisesi juontaa?

EDIT:
Katsoin viestihistoriasi. Selittänee turhautumisen lähdettä. Voit silti valaista minua.
- Richard Dawkins

Marius

"Miksi ei ole tyhmää puolustaa syrjivää ja sortavaa järjestelmää?".

Siksi kaiketi, että se on tietenkin viisasta.  :roll: :roll: :roll:

Jepjep...

jepjep11

Quote from: B52 on 29.05.2011, 00:03:20
Kerro sinä ensin miksi on mukava lähteä pois kun toiset taistelevat, ja sen jälkeen sinä tulet keräämään hedelmät?

Nyt jotain rotia.

"Mukava"... Luulisi sinun jo ymmärtäneen. Lähtemällä pois en ole henkeni kaupalla puolustamassa minua syrjivää järjestelmää. Syrjintä ei ole oikeudenmukaista, minä taasen olen oikeudenmukaisuutta kannattava henkilö, joten minä en ole missään tekemisissä epäoikeudenmukaisuuden ja rakenteellisesti epätasa-arvoisen järjestelmän puolustamisen kanssa.

Hassua, miten maahanmuuttoasioista puhuttaessa täällä kritisoidaan, miten keskustelu on asian ulkopuolista metalöpinää, eikä itse aiheesta. Nyt kun katson minulle annettuja vastauksia, niin kohta voin huutaa jo bingo:

pullamössö
viestihistoria
minun jokin oletettu henkilökohtainen katkeruus
suoriin kysymyksiin ei vastata mitään, keskustelua itse aiheesta vältellään
jne.

Osaavat siis hommalaisetkin metakeskustelun.

Phobos

Quote from: jepjep11 on 29.05.2011, 00:38:19

Nyt jotain rotia.

"Mukava"... Luulisi sinun jo ymmärtäneen. Lähtemällä pois en ole henkeni kaupalla puolustamassa minua syrjivää järjestelmää. Syrjintä ei ole oikeudenmukaista, minä taasen olen oikeudenmukaisuutta kannattava henkilö, joten minä en ole missään tekemisissä epäoikeudenmukaisuuden ja rakenteellisesti epätasa-arvoisen järjestelmän puolustamisen kanssa.

Hassua, miten maahanmuuttoasioista puhuttaessa täällä kritisoidaan, miten keskustelu on asian ulkopuolista metalöpinää, eikä itse aiheesta. Nyt kun katson minulle annettuja vastauksia, niin kohta voin huutaa jo bingo:

pullamössö
viestihistoria
jne.

Minä ainakin vilpittömästi kysyin sinulta kysymyksen.

Tulkitsen sen jonkinlaiseksi turhautumiseksi (tai asialle omistautumiseksi), kun 8/9 viestistäsi koskee varusmiespalvelusta. Ei turhautuminen mielestäni kovin epäjohdonmukainen päätelmä ole.

Et nähdäkseni ole esittänyt suoria kysymyksiä, joihin olisin voinut vastata ja sinä olet tässä se, joka välttelee keskustelua. Et mielestäni ole muutenkaan pätevä 9 viestin historialla arvostelemaan Hommaforumin keskustelun tasoa.

Ole nyt hyvä ja keskustele aiheesta. Mikä risoo?

EDIT:
Tämä ketju on tosiaan Kylänraitti-alueella eli keskustelu on melkoisen paljon vapaampaa kuin esimerkiksi Uutiset ja media-alueella.
- Richard Dawkins

B52

Nyt jotain rotia.

pullamössö
viestihistoria
jne.

Hetkinen hetkinen, nyt ollaan Kylänraitilla, ei puhuta maahaanmuutosta, vai olenko väärässä?

Yritä nyt edes pysyä aiheessa, kysymys on edelleen tasa-arvosta, onko sinun mielestä tasa-arvoista lähteä sodan hetkellä maasta pois ja palata korjaamaan hedelmät?

Jos olet tuota mieltä, minun puolesta voit poistua maasta takavasemmalle suosiolla, yhtään en kaipaa.

jepjep11

Quote from: B52 on 29.05.2011, 00:57:26
Hetkinen hetkinen, nyt ollaan Kylänraitilla, ei puhuta maahaanmuutosta, vai olenko väärässä?

Yritä nyt edes pysyä aiheessa, kysymys on edelleen tasa-arvosta, onko sinun mielestä tasa-arvoista lähteä sodan hetkellä maasta pois ja palata korjaamaan hedelmät?

Jos olet tuota mieltä, minun puolesta voit poistua maasta takavasemmalle suosiolla, yhtään en kaipaa.

Oletko oikeasti niin tyhmä, vai jatkatko tietoisen tahallaan metakeskustelua "oikaistessasi", ettei nyt puhuta maahanmuutosta?

Sinä et vastaa suoriin kysymyksiin, jotka kohdistuvat puutteisiin argumentaatiossasi. Sen sijaan kyselet itse tyhmiä kokoajan lisää.

Palataanko asiaan, kun olet opetellut keskustelutaidon alkeet ja lopetat metalöpinän?

Marius

Nyt jotain rotia.

pullamössö
viestihistoria
jne.

Lähdet pois? Minne? Puolustamaan ketä? Missä?

Mutta kyllä routa porsaan kotiin ajaa....

jepjep11

Quote from: Phobos on 29.05.2011, 00:56:34
Tulkitsen sen jonkinlaiseksi turhautumiseksi (tai asialle omistautumiseksi), kun 8/9 viestistäsi koskee varusmiespalvelusta. Ei turhautuminen mielestäni kovin epäjohdonmukainen päätelmä ole.

Et nähdäkseni ole esittänyt suoria kysymyksiä, joihin olisin voinut vastata ja sinä olet tässä se, joka välttelee keskustelua. Et mielestäni ole muutenkaan pätevä 9 viestin historialla arvostelemaan Hommaforumin keskustelun tasoa.

Ole nyt hyvä ja keskustele aiheesta. Mikä risoo?

EDIT:
Tämä ketju on tosiaan Kylänraitti-alueella eli keskustelu on melkoisen paljon vapaampaa kuin esimerkiksi Uutiset ja media-alueella.

Kyllä itse asiassa voidaan sanoa, että olen henkilökohtaisella tasolla jossain määrin "turhautunut" tasa-arvon kaksinaismoralismista, joka Suomessa vallitsee mm. asevelvollisuudessa. Se ei kuitenkaan ole olennaista käsiteltäessä tätä sanottua epätasa-arvoa ja kaksinaismoralismia tällaisessa keskustelussa. Se on henkilöön käyvää metalöpinää, kuten jo totesin.

Minulla on alle kymmenen viestiä, mutta olen lukenut forumia paljon. Näillä numeroillakaan ei ole mitään varsinaista merkitystä. Enkä ottanut kantaa Homman keskustelun tasoon yleisesti, vaan totesin, että "silmäillessäni näitä minulle annettuja vastauksia", voidaan tällaista todeta. Eli tässä tapauksessa Hommalaiset osaavat metakeskustelutaktiikan, tyhmän esittämisen ja itse aiheen välttelemisen aivan yhtä hyvin kuin suvikset mokutusasioissa. Tässähän me nyt tosiaan keskustellaan tästä, eikä siitä, mistä alunperin kirjoitin.

jepjep11

Quote from: Marius on 29.05.2011, 01:13:28
Lähdet pois? Minne? Puolustamaan ketä? Missä?

Mutta kyllä routa porsaan kotiin ajaa....

Vastaan sinulle tarkemmin heti, kun sinulla on jotain varsinaista sanottavaa itse asian kannalta.