News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Scriptaan kommentintimahdollisuus

Started by Del, 07.04.2009, 11:45:40

Previous topic - Next topic

Del

Lueskelin Osmo soininvaaran blogia ja tuli mielen että Jussin näkyvyyden ja kiinnostavuuden maksimimoiseksi Scripta-blogiin pitäisi saada jokaisen kirjoituksen yhteyteen kommentointimahdollisuus.

Se voisi olla samanlainen ennakkosensuurin alainen kommenttiosio kuin on Soininvaaran blogissa.

Olipa Soininvaaran mielipiteistä mitä mieltä tahansa, hänen bloginsa kommentointiosio on mielenkiintoinen ja tuo varmasti lisää lukijoita blogille. Moni lukee Oskun blogia vain kommenttiraitojen tähden. Tai niin ainakin itse teen.

Oletettavasti Scriptan vastaava raita aikaansaisi huikean trollivyöryn ja paskasateen joten kommenttien ennakkolukuun pitäisi hankkia useampia moderoijia. Mutta kaipa tämä pienillä järjestelyillä onnistuisi?

Pointti: keskustelua vastapuoluen kanssa olisi saatava lisättyä. Vaikka sitten kiivastakin sellaista. Sisäpiiriläiseksi selkääntaputteluksi tämä ei saisi jäädä ainakaan nyt vaalien alla.

Scriptassa tuo dialogi ainakin onnistuisi.

Miksi Scripta?

- kirjoituskynnys alas
- spontaani mahdollisuus antaa mielipide heti tekstin lukemisen jälkeen
- kommentointi on "helpompaa" kuin keskustelu
- molemmat osapuolet kerätty samaan paikkaan
- Eurovaaleissa kannattajia ollaan haalimassa nimenomaan Jussille
- pääasia että puhutaan. mitä enemmän sen parempi

Tuomas

Tuskinpa sinne mitään kovin kaksista keskustelua pääsisi syntymään, kun kommentit pääasiassa olisi varmaan meidän pikkunetsien ylistysveisuja Mestarille, parin päivystävän trollin kuonaa ja sillon tällön satunaisen toiseudenpalvojan rasssssissstivuodatuksia. Kohumedia saisi ainakin jutuntynkää otsikolla "äärioikeiston rivit repeilevät Suomessa", kun joku seppolehto loukkaantuu modejen sensuroidessa neekerisianraiskaajamahomettikannibaalien ympärillä pyörivää tajunnanvirtaa ja alkaa pitää omaa blogiaan Halla-ahon ZOG yhteyksistä.

M.E

Muistutuksena kaikille:

Homma ei ole Scriptan jatke, Jussin tiedotuskanava tai muukaan vastaava Halla-ahon ympärillä pyorivä foorumi.

Yleensä kehitysehdotukset kannattaa varmaan suoraan kirjoittaa Jussille.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Kristiina

Quote from: M.E on 07.04.2009, 13:16:58
Muistutuksena kaikille:

Homma ei ole Scriptan jatke, Jussin tiedotuskanava tai muukaan vastaava Halla-ahon ympärillä pyorivä foorumi.

No mikä tämä sitten on?

Viinankylväjä

Quote from: Kristiina on 07.04.2009, 13:19:45
Muistutuksena kaikille:

No mikä tämä sitten on?

Nuivien keskustelufoorumi? Aikas vähän täällä loppujen lopuksi Jussista puhutaan. Nyt vähän enempi viimeaikasten tapahtumien vuoksi.

Kristiina

Quote from: Viinankylväjä on 07.04.2009, 13:47:50
Muistutuksena kaikille:

No mikä tämä sitten on?

Nuivien keskustelufoorumi? Aikas vähän täällä loppujen lopuksi Jussista puhutaan. Nyt vähän enempi viimeaikasten tapahtumien vuoksi.

No minusta Halla-aho on enemmän tai vähemmän koko nuivan liikkeen perusta.

M.E

Muistutuksena kaikille:

No mikä tämä sitten on?

Siteeratakseni lakia:

1. Luku
2 § Forumin tarkoitus

Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.

Kristiina

Joo olen havainnut, että kaikki täällä eivät ole lojaaleja Halla-aholle ja minusta se on hiukan ikävää ja toivon, että Hommaa ei olla väkisin suuntaamassa johonkin toiseen suuntaan.

Kukas tämän Homman alunperin perusti?

Jussi Halla-aho

Del: Ei minulla ole aikaa moderoida jotain kommenttilaatikkoa. Soininvaaran kaltaisella eläkeläiskansanedustajalla tilanne on hieman toinen.

Hommaforum perustettiin juuri siksi, että vieraskirjan ylläpito muuttui mahdottomaksi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

M.E

Quote from: Kristiina on 07.04.2009, 14:24:30
Joo olen havainnut, että kaikki täällä eivät ole lojaaleja Halla-aholle ja minusta se on hiukan ikävää ja toivon, että Hommaa ei olla väkisin suuntaamassa johonkin toiseen suuntaan.

Menet kyllä nyt aika rankasti metsään. Foorumille kirjoittaminen ei edellytä lojaaliutta oikeastaan kenellekään. Kaikki varmasti tunnustavat Halla-ahon merkityksen keskustelun avaajana mutta en näe henkilokohtaisesti, miten kenellekkään syntyy siitä minkäänlaista lojaaliusvelvoitetta Jussia kohtaan.

Tämä on aina ollut linjana ja linjaa ei olla muuttamassa, joten ihmettelen syvästi väitettä väkinäisestä suunnanmuutoksesta.

Jos Hommalla tarkoitat tätä foorumia, niin pihalla ollaan. Jussi ei ole (tietääkseni) foorumin perustaja ja muistaakseni hän piti vieraskirjaan johtavalla sivullaan ilmoitusta, että hänellä ei ole mitään tekemistä Homma-foorumin kanssa muuten kuin keskustelijana. Totta puhuen en itsekkään tarkkaan tiedä, ketkä kaikki ovat foorumin perustamisen takana mutta ymmärtääkseni se oli aika riippumaton Jussista.

Kari Kinnunen

Quote from: Jussi Halla-aho on 07.04.2009, 14:45:39
Del: Ei minulla ole aikaa moderoida jotain kommenttilaatikkoa. Soininvaaran kaltaisella eläkeläiskansanedustajalla tilanne on hieman toinen.

Hommaforum perustettiin juuri siksi, että vieraskirjan ylläpito muuttui mahdottomaksi.

Juuri näin. Blogin ylläpito on jo työtä. Sitten kun pitäisi vielä olla kommentointi mahdollisuus, jota pitäisi moderoida. Moderointi on välttämätöntä jotta pahimmat 'olet sikapaskarassisti' kommentit saataisiin karsittua.

Ei yhdellä perheellisellä ihmisellä ole aikaa moiseen.

Jussi Halla-aho

Sikäli kuin en väärin muista, ajatus Hommaforumista sai alkunsa vieraskirjassa, jonka formaatti todettiin kelvottomaksi volyymeihin nähden. Asialla oli joukko aktiivisia vieraskirjalaisia, joista itse en muistaakseni ollut yksi. Historioitsijat voivat tutkia asiaa vieraskirjan arkistoista, jotka toivottavasti saan työstettyä kuntoon lähiaikoina.

Käsitykseni ja toivomukseni mukaan Hommaforumin ei ole tarkoitus olla lojaali millekään muulle kuin vapaan maahanmuuttokeskustelun ihanteelle.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

junakohtaus

Minusta se taas ei ole ollenkaan ikävää. Ei tässä mitään Jeesusta kaivata. Itse asiassa kaivattaisiin enemmän Käki-Kutaleita (jollainen en itsekään ole) ja merkittävästi vähemmän poskensoittajia (jollainen olen).
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

M.

Halla-aho voinee itse paremmin kommentoida tuosta kommentointimahdollisuudesta, mutta Scripta ei taida pyöriä minkään blogi-julkaisujärjestelmän päällä, jollaiset itsessään tarjoavat kommentointi-toiminnon. Ts., teknisesti Scripta on siis suuhteellisen usein päivittyvä Web-sivu enemmänkin kuin blogi. Kommentoinnin lisääminen edellyttäisi Jussilta siis julkaisujärjestelmän käyttöönottamista tai sitten jotain pikkunetsiä koodaamaan sellaisen Scriptan yhteyteen.

Kristiina

Quote from: junakohtaus on 07.04.2009, 16:10:58

Minusta se taas ei ole ollenkaan ikävää. Ei tässä mitään Jeesusta kaivata. Itse asiassa kaivattaisiin enemmän Käki-Kutaleita (jollainen en itsekään ole) ja merkittävästi vähemmän poskensoittajia (jollainen olen).

Mikähän Jeesus se Halla-aho oikein on? Tässä vaiheessa vain ihan senkin takia, jotta maahanmuuttopoliitiikkaan olisi mahdollista saada muutos on pelkästään järkevää olla Halla-ahon takana.

Mäki-Ketelä tekee onneksi hyvää työtä, kiitos Luojalle Mäki-Ketelöistä (vaikka Mäki-Ketelä itse ei uskonnosta piittaakaan).