News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

ABB:n haukkuminen hulluksi on myös rasistista ;(

Started by sohvimummo, 23.07.2011, 21:47:24

Previous topic - Next topic

Tunkki

Sohvimummolle:

Virallisessa tiedotuksessa poliisi sanoi Breivikin suorittaneen asepalveluksen, mutta manifestissaan selitti välttäneensä jotenkin kikkailemalla militääritouhut. Nopean tiedotuksen sotkuja, eli selvinnee ajan myötä.

elven archer

Quote from: Kaapo on 26.07.2011, 04:21:09
Siinäpä on sellainen ero, että sotilas tuskin hirveästi nauttii tilanteesta. Usein on sodan jälkeen melko hajalla. ABB naureskeli autossa ja kuulemma veti jotakin sotahuutoa siellä saarella hymykorvissa.
Ja että nyt Norjassa ei vallinnut sotatila. Ja että kuolleet eivät olleet vihollisarmeijan sotilaita, vaan kotimaan lapsia. Näissä on melkoinen ero tosiaan. Se, että murhaaja ehkä kuvitteli olevansa käytännössä sodassa pahuutta vastaan, kertonee jotain murhaajan mielisairaudesta? Kuten myös keksityt tittelit ja muu larppaaminen omine univormuineen.

elven archer

Quote from: pelle12 on 25.07.2011, 23:25:35
Lisäksi haluaisin huomauttaa, että KAIKKI psyyken sairaudet luokitellaan oireiden, ei mikroskoopin avulla.
Jolloin joudutaan väistämättä moraalikysymysten, arvojen ja normien, pariin: mikä on oire, mikä on normaalia, mikä ei ole normaalia, mikä on oikein, mikä on väärin, mikä on järkevää, mikä on järjenvastaista, mikä on sairasta, mikä on tervettä.

QuoteJos nyt välttämättä haluat pitää kiinni siitä, että psykopaatit eli luonnehäriöiset ovat mielisairaita, siitä vain.
Kiitos. Mielestäni minulla onkin oikeus semantiikkaan siinä, missä muillakin. Sanoilla on valtaa, joten tämä on tärkeä oikeus.

sohvimummo

Quote from: Kaapo on 26.07.2011, 18:12:34
Quote from: elven archer on 26.07.2011, 17:52:24
Quote from: Kaapo on 26.07.2011, 04:21:09
Siinäpä on sellainen ero, että sotilas tuskin hirveästi nauttii tilanteesta. Usein on sodan jälkeen melko hajalla. ABB naureskeli autossa ja kuulemma veti jotakin sotahuutoa siellä saarella hymykorvissa.
Ja että nyt Norjassa ei vallinnut sotatila. Ja että kuolleet eivät olleet vihollisarmeijan sotilaita, vaan kotimaan lapsia. Näissä on melkoinen ero tosiaan. Se, että murhaaja ehkä kuvitteli olevansa käytännössä sodassa pahuutta vastaan, kertonee jotain murhaajan mielisairaudesta? Kuten myös keksityt tittelit ja muu larppaaminen omine univormuineen.

Näiden lisäksi vielä lisään, että sotilas "toimii rationaalisesti ja kylmästi vihollisia tappaessaan" on totta vain elokuvissa, sankaritarinoissa ja paperilla. Oikeasti siellä rintamalla ollaan varmasti paniikissa ja miksi ei oltaisi. Itse ainakin laskisin alleni.

Minä olen sitä mieltä, että tämä ABB on todella tuntenut itsensä sotilaaksi, mutta ei siitä huolimatta ole mielisairas. Persoonallisuushäiriöitä on moneksi, mutta kaikkia sotilaita ei pidä määrittää / tulkita persoonallisuushäiriöisiksi. Kuka naureskelee / kuka laskee alleen, molemmat ovat mielestäni ihan normaaleja stressi reaktioita vallinneeseen tilanteeseen, eikä niistä voi päätellä vielä yhtään mitään.

Ei missään nimessä ole hyväksyttävää teloittaa tuollaista määrää ihmisiä, ei sille voi olla hyväksyttävää puolustusta missään järjestelmässä, mutta se ei siitä huolimatta oikeuta leimaamaan ihmistä hulluksi, piste.
Mulle oma kotomatu, allaskaappiin mahtuu vielä roskasankon ja biojäteastian taakse.

wannabe

Mikset sohvimummo aloita Kylanraitille vanhustenhuoltoketjua? Itsekin kiinnostunut aiheesta.
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

sohvimummo

Quote from: wannabe on 28.07.2011, 17:40:46
Mikset sohvimummo aloita Kylanraitille vanhustenhuoltoketjua? Itsekin kiinnostunut aiheesta.

Kylläpä olen kiinnostunut kaikesta sellaisesta, joka todennäköisesti koskettaa minua itseäni henkilökohtaisesti joko nyt tahi tulevaisuudessa, mutta minusta ei saada tälle foorumille minkäänlaista "mummojen ja pappojen" äänitorvea, koska mielestäni se on myös rasistista lokeroimista siltä kannalta katsoen, että vanhusten asioista voivat puhua / kirjoittaa vain ne, jotka ovat liki vanhuksia itsekin ;(

Ihminen on ihminen oli se minkä ikäinen tahansa ja kaikkien ihmisten pitää voida ja saada olla tekemisissä kaikenikäisten ihmisten kanssa. Minä en piruvie "mummo ja pappa köörissä" viihdy yksinomaan. Se on ihan sama asia, kun me suomalaiset kaipaamme sinne luontoon ja metsään, niin miltä se sellainen tuntuisi, jos metsä on vain yhtä sorttia tyystin; kokeilkaa mielikuva-ajattelua siten, että olette kuusikossa, jossa ei kasva mitään muita puita kuin kuusia eikä maassa kasva yhtään mitään. Miltä sellainen luonto näyttää, ihan peestä on sellainen?

Minä pidän sekametsästä ja siitä, että vanhoja ihmisiä ei eristetä mihinkään erillisiin kolhooseihin vaan kaikki ovat iloisesti sikin sokin niinkuin luontaista on, niin oli ennen suurperheissä, joissa vanhat ihmiset hoitivat lastensa lapsia ja nämä kasvaessaan vuorostaan vanhoja ihmisiä ja kukapa nyt ketäkin, kuka vain hoivaa tarvitse, vaikka se synnyttävä äiti tai metsätöissä itsensä loukannut isä. Jokainen sai tuntea itsensä tarpeelliseksi ja hyödylliseksi yhteisen talonpidon eteen ja toinen toisilleen läheisiksi. Silloin synnyttiin ja kuoltiin kotona ja ihmisille syntyi jo hyvin nuorena realistinen käsitys tästä maailmasta.
Mulle oma kotomatu, allaskaappiin mahtuu vielä roskasankon ja biojäteastian taakse.

Turjalainen

ABB:n haukkuminen rasistiksi loukkaa Euroopan suurinta metallialan yhtiötä  ;D
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Whomanoid

Quote from: Turjalainen on 02.08.2011, 14:10:43
ABB:n haukkuminen rasistiksi loukkaa Euroopan suurinta metallialan yhtiötä  ;D

Sekä Agnethaa, Björniä ja Bennyä, ehkä Anni-Fridiäkin, mutta hänhän olikin saksalaisnorjalainen...
Väärin liputettu!

Leso

(muutama irrallinen ketjuun liittyvä ajatus...)

Eikö kenenkään muun mielestä homo sapiens ole kykenevä tällaisiin tekoihin ihan selväjärkisyyttään, kylmäverisyyttään JA IHMISYYTTÄÄN?
Eli luokittelemalla sairaaksi suojaamme vain omaa pimeää puoltamme? 

"Leso, muista: sodassa ei tapeta ihmisiä, siellä ammutaan vihollisia."
- Edesmennyt isoisä, joka vietti aimo osan nuoruuttaan "interraililla" 1939-1944

sohvimummolle: Minä arvostan suuresti vanhempia ihmisiä, vaikka joskus juttunsa saattavat olla höpsöjä (pitkälti terveydestään riippuen).  :)
Siksi ärsyttääkin oma ikääntymiseni; pitäisi itse olla "se viisaampi".

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Noni

QuoteEikö kenenkään muun mielestä homo sapiens ole kykenevä tällaisiin tekoihin ihan selväjärkisyyttään, kylmäverisyyttään JA IHMISYYTTÄÄN?

On. ABB ainakin manifestinsa perusteella elää jo "sodassa", ja teloitti "vihollisia", ei siihen mitään persoonallisuushäiriötä tarvita, tai muuten suurin osa ihmisistä olisi persoonallisuushäiriöisiä.   

On ollut mielenkiintoista seurata lehtien kirjoittelua tämän aiheen tiimoilta; luin itse sen manifestin heti, kun se tuli yleiseen jakoon, ja media on vääristellyt sitä niin paljon, että ainakin minulta se aukaisi paljon silmiä sille ettei meillä ole mitään puolueetonta mediaa. Siis olen toki sen tiennyt, mutta en ehkä ole tiedostanut sitä näin voimakkaasti aikaisemmin.

Koko jälkipyykki on ollut aika "vaikuttavaa" seurata, tiettyjen tahojen tyhmyys paljastui ainakin itselleni varsin peruuttamattomasti, mikä ehkä on ollut yksi iskun tarkoituksista myös.

Quotesodassa ei tapeta ihmisiä, siellä ammutaan vihollisia

Niinpä.

Kyy imetti, käärme syötti

sohvimummo

Quote from: Leso on 02.08.2011, 14:59:27

(muutama irrallinen ketjuun liittyvä ajatus...)

Eikö kenenkään muun mielestä homo sapiens ole kykenevä tällaisiin tekoihin ihan selväjärkisyyttään, kylmäverisyyttään JA IHMISYYTTÄÄN?

"Leso, muista: sodassa ei tapeta ihmisiä, siellä ammutaan vihollisia."
- Edesmennyt isoisä, joka vietti aimo osan nuoruuttaan "interraililla" 1939-1944

sohvimummolle: Minä arvostan suuresti vanhempia ihmisiä, vaikka joskus juttunsa saattavat olla höpsöjä (pitkälti terveydestään riippuen).  :)
Siksi ärsyttääkin oma ikääntymiseni; pitäisi itse olla "se viisaampi".

:roll: :roll: :roll: Kyllä olen juuri sitä mieltä, että kylmäverinen, selväjärkinen ja suunnitelmallinen on tämä ABB ollut. Mielestäni ei mielisairas, mutta jonkin näköinen persoonallisuushäiriö luultavasti hänellä kyllä on.

Tässä yhteydessä tulee vääjäämättä yhdistettyä asioita ja kuten täälläkin Kylänraitilla keskustellaan näistä lasten kasvatukseen liittyvistä ongelmista, niin jotenkin mielestäni nämä kaksi liittyvät yhteen.

Siis ABB:n käytös ja lastenkasvatus; lapsista tulee nykyajan kasvatuksen tuloksena tämmöisiä persoonallisuushäiriöisiä narsisteja, jotka ovat ihan tunteettomia ihmisiä.

Ja jos tämän asian tunnustaa, niin joutuu tunnustamaan tosiasian, että näitä tämmöisiähän tulee ja pirunpaljon vielä lisää, että mietitäämpä sitten sitä!

Leso

Quote:roll: :roll: :roll: Kyllä olen juuri sitä mieltä, että kylmäverinen, selväjärkinen ja suunnitelmallinen on tämä ABB ollut. Mielestäni ei mielisairas, mutta jonkin näköinen persoonallisuushäiriö luultavasti hänellä kyllä on.

Taitaa mennä OT ja vieläpä ilman lähdeviitteitä, mutta antaa mennä...
Sohvimummolle: tää ei oo sua vastaan  :-*

En mielelläni tuomitse ketään persoonallisuushäiriöiseksi ensin katsomatta peiliin itse. Kaikenlaisia kommentteja olen itsestäni saanut elämäni aikana kuulla ja niitä myös miettinyt, kuten niitten sanojiakin. "Totuus sattuu" -mentaliteetilla. Sitä lähinnä kommentillani tarkoitin, että jospa ABB tosiaankin on sekä selväjärkinen että kylmäverinen että ihminen.
Yhteiskunta haluaa, että hän on mielisairas, persoonallisuushäiriöinen tms.

QuoteTässä yhteydessä tulee vääjäämättä yhdistettyä asioita ja kuten täälläkin Kylänraitilla keskustellaan näistä lasten kasvatukseen liittyvistä ongelmista, niin jotenkin mielestäni nämä kaksi liittyvät yhteen.

Mieleeni nousi välittömästi Tuntemattoman sotilaan Lehto, joka muistaakseni oli kokenut todella kovan ja rakkaudettoman lapsuuden, minkä saattoi lukea rivien välistä. Kova ihminen hän olikin, ja siinä tavallaan ihan järkevä. Vaikka sääliksi kävi...  :'( (Valitettavasti minulla ei juuri nyt ole ko. teosta käsissäni "niteenä ja musteena", olisin lainannut muuten. Sori.)

Samaten mieleeni muistui W. Churchill, jonka muistelen olleen alaistensa mielestä hankala, tiukkapipoinen ja raivostuttava, mutta jos aihetta oli, myös hyväsydäminen ja antelias omalla kiukkuisella tavallaan.

Pyrin tällä siihen, ettei ihmisen k***päisyys vielä mitään merkitse. Lähipiiriini on nyttemmin siunaantunut myös pieniä ihmisiä, enkä epäile hetkeäkään, etteivätkö heidän vanhempansa (eli tuttuni) pystyisi heistä kasvattamaan kunnon kansalaisia. Jopa "se epämääräisinkin" aines on ryhdistäytynyt ihmeen suoraselkäiseksi.  ??? 

QuoteSiis ABB:n käytös ja lastenkasvatus; lapsista tulee nykyajan kasvatuksen tuloksena tämmöisiä persoonallisuushäiriöisiä narsisteja, jotka ovat ihan tunteettomia ihmisiä.

En voi täysin kieltää. Minut itseni on raipalla kasvatettu, mutta, kumma juttu, en ole saanut rikosrekisteriä hommattua. (Raippa = piiska.) Ei tarvinnut, raja kielletyn ja sallitun välillä tehtiiin jo varhain selväksi. Tällaisen laki tietysti nykyään kieltää, koska väkivalta.

SILTI, lasten kasvatusvastuu on vanhemmilla, joten voimmeko syyttää vanhempia, vaiko vanhempien vanhempia, jotka ovat nämä vanhemmat kasvattaneet? 

QuoteJa jos tämän asian tunnustaa, niin joutuu tunnustamaan tosiasian, että näitä tämmöisiähän tulee ja pirunpaljon vielä lisää, että mietitäämpä sitten sitä!

Voi olla että tulee, voi olla että ei. Puhutaanko nyt varmasti kasvatuksesta vai lisääntyvästä mediasyötöstä? Mitenkäköhän nämä voisivat toisiinsa liittyä? (Vihje: isompi sotku kuin mitä kuvitella saattaisi...)

Nonille kiitos kommentista! Toit ukkini lausumaan ulottuvuuden, jota en itse, rehellisyyden nimessä, edes huomannut.  :)

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.