News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-05-05 HS: Saska Saarikoski: Rasisteille penalttia!

Started by Saippuakupla, 06.05.2011, 18:56:54

Previous topic - Next topic

Slipstream

Quote from: Toofast24 on 06.05.2011, 22:47:42

No sittenhän sinullakin on vähintään 10 vuoden alakohtainen työkokemus nuoriin liittyen, jolloin voidaan alkaa perinteisen määritelmän mukaan käyttämään termiä "asiantuntijuus". Onnittelut siitä, osaajia tarvitaan aina! Ehkä kuitenkin luet aikaisemmat kirjoitukseni uudelleen, jolloin huomaat, että siellä lukee varsin selvästi: (ei silti mahdotonta)!

On, yli 10 vuoden. Huomasin toki tämän huomautuksen. Koska en ole "perushommalainen"  ;D , niin kiinnitän huomiota asioihin eri tavalla ja tekstin kuvailemien tapahtumien todenperäisyyden epäileminen näillä perusteilla tuntui oudolta. Minulle se näyttäytyy rasismin kieltämiseltä, mutta myönnetään - unohdin että porukka nosti maitonsa erityissti Thorsin mainitsemisesta hyvässä valossa ja Hakkaraisen huonossa.  

Lalli IsoTalo

Quote from: acc on 06.05.2011, 22:52:17
.... olemme saanneet kuulla olevamme sisäsiittoisia, juntteja, kielitaidottomia, ulkomaillakäymättömiä, juoppoja, tyhmiä ....

Aac:llä hyvä meno päällä! Jeps!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Punaniska

Itse suhtaudun epäilyksellä siihen syötettyyn väitteeseen, että ihmiset olisivat yhtäkkiä ryhtyneet käyttäytymään huonommin. Suomalaiset eivät ole sellaisia. En muista miten se kiertoilmaisu meni eduskunnassa, mutta uskon, että Saarikoski + muut suvikset kertovat hyvinkin erikoisia tulkintoja ympäröivästä totuudesta.

Lisäksi tämä rasismipauhu on todennäköisesti pohjimmiltaan poliittista peliä -  kolmen suuren kiukkua siitä, että persut tulivat sotkemaan niiden monikymmenvuotisen kartellin.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Saippuakupla

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 22:53:38
Koska en ole "perushommalainen"  ;D , niin kiinnitän huomiota asioihin eri tavalla ja tekstin kuvailemien tapahtumien todenperäisyyden epäileminen näillä perusteilla tuntui oudolta. Minulle se näyttäytyy rasismin kieltämiseltä, mutta myönnetään - unohdin että porukka nosti maitonsa erityissti Thorsin mainitsemisesta hyvässä valossa ja Hakkaraisen huonossa.  

No sittenhän epäilemättä ymmärrät, että kyseisen kommentin/kyseisten kommenttien (minun lisäämäni kommentti -> "saastainen") käyttäminen on varsin harvinaista kantaväestön keskuudessa kohdistuen maahanmuuttajiin tai etnisen taustan omaaviin tai siltä edes näyttäviin. Tuolloin on aina mahdollista epäillä asiaa, mutta kuten olen todennut, niin asian saati esitetyn tapahtumakulun poissulkeminen ei ole mahdollista. Minä tosin epäilen suuresti tuota tapahtumakuvauksen todenperäisyyttä!

Eino P. Keravalta

Kmruuska:

QuoteJumankekka, kohta somaleja on maassa tuhansia! Tuhansia! Tuho, sharia ja Eurabia ovat nurkan takana.

Tilastoista näkee, että somalit ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana kaksinkertaistaneet populaationsa Suomessa: vuonna 2000 heitä oli kuutisen tuhatta ja vuosikymmentä myöhemmin liki 13 tuhatta. Vaikka somalipopulaation tuplaantumisnopeus ei olisikaan tuo kymmenen vuotta, vaan sanokaamme esimerkiksi alakanttiin 25 vuotta, tulee somalipopulaatio ylittämään suomalaispopulaation noin vuonna 2220 eli reilun parinsadan vuoden sisällä.

Kysyisinkin kmruuskalta, onko hänen näkökulmastaan kyseinen skenaario toivottu? Ja ellei ole, mikä olisi kmruuskan mielestä sopiva somaleiden - tai jos hän niin tahtoo, muslimeiden "sopiva" määrä Suomessa? Tulisiko kmruuskan mielestä Suomeen saada kaikkien halukkaiden muuttaa vapaasti? Ellei, millä kriteereillä muuttoa rajoitettaisiin? Miksi muuttoa pitäisi rajoittaa? Ovatko suomalaiset säilyttämisen arvoinen kansa? Säilyykö Suomi leimallisesti suomalaisena silloinkin, kun väestön enemmistön muodostavat esimerkiksi somalit? Pitääkö sen säilyä sellaisena?

Vastauksista kiittäen.

PS: kmruuskalle pisteet siitä, että hän jaksaa täällä opponenttina kirjoitella. Kmruuska on mainio paholaisen asianajaja, ja se on aina tärkeä ja kunniakas tehtävä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

KJ

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 22:26:53
Quote from: KJ on 06.05.2011, 22:17:25

No just. Saska kuitenkin kirjoitti näin: Ohi kulkee kaksi noin 12-13-vuotiasta tyttöä. Toinen heistä on intialaisittain tummaihoinen. Hän näyttää olevan allapäin.

Saska ei missään vaiheessa kirjoituksessaan maininnut sitä, miksi intialaisittain tummaihoinen oli allapäin jo tullessaan.

Sehän on siinä seuraavassa lauseessa: "Vaaleatukkainen tyttö lohduttaa: "Oisit sanonu sille, että itte oot likainen!"

Vaikka Saarikoski ei ole vääntänyt edelleenkään rautalangasta tapahtumien kulkua (ei aina tarvitse), kyllä minä ymmärrän niin että nämä pojat ovat sanoneet tyttöä likaiseksi. Miksi muuten vaaleatukkainen tyttö olisi lohduttanut noilla sanoilla.

Just. Huono sovellus Ultra Braasta: äsken ei ollut aikaa sanoa paria valittua sanaa, mutta kuitenkin oli aikaa jäädä katselemaan loittonevia selkiä.

Tässä olen samaa mieltä, että Saarikoski olisi voinut puuttua asiaan. Toisaalta tuollaisten sanojen käyttö on tosiaan niitä tehokeinoja, eikä nyt mennyt sanavalinnat ihan nappiin.

Olkoon sitten niin, vaikka en uskokaan. Muutama muu esimerkki, miksi en usko kirjoitusta todeksi, enkä välttämättä edes selvinpäin tehdyksi.

QuoteKun katselen televisiosta Slovakiassa remeltäviä kiekkofaneja, kiinnitän ensimmäistä kertaa huomiota siihen, että he ovat kovin valkoisia ja rotevia.

En usko. 48-vuotias muka ensimmäistä kertaa huomaa juuri tänä vuonna, että jääkiekko on valkoisten laji. Ja että fanit ovat valkoisia ja rotevia? No, valkoisia ovat, mutta rotevuudesta en tiedä.

QuoteOlen pikkupojasta asti itkenyt ja juhlinut leijonien mukana, mutta nyt mietin, onko sinirististä tulossa niiden lippu?

En edes tiedä mitä Saska yrittää kertoa, joten olkoon.

QuoteEi hemmetti, Suomea ei rasisteille jätetä. Ja vastuu on meillä miehillä.

Just, kirjoittaisiko joku tuollaista selvin päin?

QuoteMeidän miesten tässä hihat pitäisi kääriä. Poliisin, sotaväen, urheilijoiden, kiekkoleijonienkin -auktoriteettien ja esikuvien.

Ööh, siis mitä ja keitä vastaan? Kirjoituksesta ei selvinnyt, mitä ja keitä pitäisi opettaa olemaan, mutta arvattavastikin väärin äänestäneitä.

Ei kyllä ole Saskalle kunniaksi, että tällaisia känniörvellyksiä pääsee julkisuuteen.

What would Gösta Sundqvist do?

Lalli IsoTalo

Quote from: acc on 06.05.2011, 22:52:17
Tänään perjantaina 6.5.2011 HS:n yleisönosastossa joku tamperelainen kurdi valitti, kun suomalaiset eivät taivu hänen maailmankuvaansa.

No on se nyt PRRR..KELE!

Ensin aamupäivällä ei haluta antaa kymmeniä miljardeja köyhille pankkiireille, ja sitten iltapäivällä ei taivuta vieraisiin maailmankuviin. Onko joku satanisti homoloordi käynyt yöllä sotkemassa koko kansankunnan ajatuksenjuoksun?

Kyllä hävettää.
— Missä N, siellä R

IDA

Quote from: KJ on 06.05.2011, 23:09:18
Ei kyllä ole Saskalle kunniaksi, että tällaisia känniörvellyksiä pääsee julkisuuteen.

No ei. Toisaalta...sellaista sattuu ja voisimme olla armeliaita  :D

l'uomo normale

Kohta 18 vuotta Helsingissä, mutta vasta kolme kertaa olen nähnyt vähintään keski-ikäisen äijämn meuhkaavan somaleista näiden kuullen tai joillekin tummemmanvärisille huutelevan. Kahdesti kummallakin kertaa eri etelänperäinen huuteli suureen ääneen yksinään jotain juutalaisista Aleksanterinkadulla Stockan edessä.  

Rasisimia ja muuta häiriköintiä on, mutta tavallinen laput silmillä kulkeva valkoinen mies välttää sen havaitsemisen hyvin tehokkaasti. Minkäs piilorasismille voi? Nuorisojoukkojen välienselvittelyjä en haluakaan nähdä..

Jos rasismitaivastelu jää tauolle, mikä on seuraava pulma, jota toimittavien valppaat silmät havaitsevat ja josta he meille raportoivat: jupot, huorat, koirankakka, rähjäiset köyhät?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Jäniksenkäpälä

Olen omasta mielestäni kyllä huomannut asenneilmapiirin muutoksen itsekin. Mutta en kylläkään pidä sitä huonona asiana, vaikka - kuten aina - yleensä täysin viattomat ihmiset joutuvat kärsimään. "Suvaitsevaisten" kuristusote alkaa murtumaan, joten vastaisku on, kuten aina tällaisissa tilanteissa, jokseenkin holtiton.

Ongelmana tässä on juurikin se, että vaikka sota on "suvaitsevaisten" osalta hävitty, taistelu jatkuu, joten reaktio siltä suunnalta tulee olemaan koko ajan vain ja ainoastaan kovempaa ja epätoivoisempaa, ja vastaavasti, kun kerran näitä suvaitsevaisten satuja hirviöpersuista tulee jokapuolelta - kaikki väritetään rasiallisella väriliituja, ja keksitään vielä toinen puoli - niin mihin tässä uskoisi. Ei kohta enää kukaan...

No, sotaideologisesti ajatellen, jonkin ajan päästä nuo "suvarit" ryhtyvät sitten ampumaan omiaan. Elämme kovia aikoja, ystävät hyvät.
Pu, pu, pu, pu, pu

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.05.2011, 23:06:50
PS: kmruuskalle pisteet siitä, että hän jaksaa täällä opponenttina kirjoitella. Kmruuska on mainio paholaisen asianajaja, ja se on aina tärkeä ja kunniakas tehtävä.

Totta.

Antaisin kmruuskalle vielä enemmän pisteitä, jos hän käyttäisi

- avaria,
- omaa tekstiä sen alla, tai
- allekirjoitusta.

Tämä auttaisi uusia jäseniä ymmärtämään paremmin hänen opponeeraustaan.
— Missä N, siellä R

pelle12

Quote from: Jäniksenkäpälä on 06.05.2011, 23:19:08
Olen omasta mielestäni kyllä huomannut asenneilmapiirin muutoksen itsekin. Mutta en kylläkään pidä sitä huonona asiana, vaikka - kuten aina - yleensä täysin viattomat ihmiset joutuvat kärsimään.

60- ja 70-luvulla saimme kuulla, että NL on maanpäällinen paratiisi (kansa nauroi itsekseen).
90- ja 2000-luvulla saimme kuulla, että monikultturismi on rikkautta ja EU välttämätön paratiisi (ja kansa nauroi jälleen itsekseen).

Slipstream

Olen omasta mielestäni kyllä huomannut asenneilmapiirin muutoksen itsekin. Mutta en kylläkään pidä sitä huonona asiana, vaikka - kuten aina - yleensä täysin viattomat ihmiset joutuvat kärsimään.

Voitko valaista tätä viattomien ihmisten kärsimistä ja asenneilmapiirin muutoksen hyvyyttä? (olen ihan tosissaan, kun en ymmärtänyt mitä tarkoitit).

pelle12

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.05.2011, 23:06:50

Kysyisinkin kmruuskalta, onko hänen näkökulmastaan kyseinen skenaario toivottu? Ja ellei ole, mikä olisi kmruuskan mielestä sopiva somaleiden - tai jos hän niin tahtoo, muslimeiden "sopiva" määrä Suomessa?
Saanko vastata Ruuskan puolesta (tuon viattoman uhkailun kohteen): Kaikki somalit ja musulmaanit ovat tervetulleita, koska maan päällä ei ole halveksittavampaa oliota kuin suomalainen, vaikkei mitään suomalaista olekaan olemassa.

Jäniksenkäpälä

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 23:29:10
Voitko valaista tätä viattomien ihmisten kärsimistä ja asenneilmapiirin muutoksen hyvyyttä? (olen ihan tosissaan, kun en ymmärtänyt mitä tarkoitit).
Kun pahasti kurkusta alas työnnetty idologia paljastuu höttötötöksi, tulee väistämättä vastareaktio, joka on käytännössä aina enemmän tai vähemmän ikävä. Tällöin on parempi, jos se tulee nyt kuin esim. Tanskan tilanteessa. En uskalla edes ajatella, mitä Ruotsissa tulee tapahtumaan, kun kansa herää.
Pu, pu, pu, pu, pu

Slipstream

Quote from: Jäniksenkäpälä on 06.05.2011, 23:37:59
Kun pahasti kurkusta alas työnnetty idologia paljastuu höttötötöksi, tulee väistämättä vastareaktio, joka on käytännössä aina enemmän tai vähemmän ikävä. Tällöin on parempi, jos se tulee nyt kuin esim. Tanskan tilanteessa. En uskalla edes ajatella, mitä Ruotsissa tulee tapahtumaan, kun kansa herää.

OK, kiitos selvennyksestä.

Ja sitten seuraavaan asiaan: tuosta Punaniskan rasismipauhun poliittisuudesta olen eri mieltä, toki sitäkin on havaittavissa. Kyllä ihmiset ovat oikeasti huolissaan rasismista ja sen kasvusta.

Ja tässä ketjussakin puhuttuun "psykoosiin, jossa nähdään rasisteja joka mutkassa". Olen jo pitkään pohtinut, jotta Hommaforumilla viljelty vitsailu "liikaa aurinkoa saaneista" jne jne on omiaan nostamaan median karvat pystyyn. Kun on kyseessä maahanmuuttokriittinen sivusto ja keskustelijat käyttävät varmasti monia ärsyttäviä luonnehdintoja maahanmuuttajista, niin ihmettelen aidosti sitä että täällä ihmetellään Hommalaisten leimaamista rasisteiksi. Ja kun Hommalaiset ovat ymmärtääkseni suurelta osin Perussuomalaisten kannattajia, niin totta kai mediassa vedetään mutkat tarvittaessa suoriksi. T. Hakkaraisen neekeri-kommentit olivat piste i:n päälle. Joku täällä jossain ketjussa kertoikin, että usein nimittely on vain vihervasemmistopiipertäjien ärsyttämistä, mutta ei toimittajat vietä aikaansa Homman keskustelijoiden profiileja arvioimassa.

pelle12

Quote from: Jäniksenkäpälä on 06.05.2011, 23:37:59
En uskalla edes ajatella, mitä Ruotsissa tulee tapahtumaan, kun kansa herää.
Tapahtukoon vaikka etninen puhdistus tai kansanmurha, ruuska ja kumpp. eivät vastuuta kanna. Syylliset löytyvät ihan jostain muualta, voit olla varma.

fox2p

Kuulin tässä kaveriltani miten hänen teini-ikäinen poikansa täältä Viitasaarelta oli ollut luokkaretkellä Helsingissä. Muuten mukavalla retkellä oli sattunut ikävä välikohtaus.

Kaupunkiin tutustumisen päätyttyä poika oli ollut parin muun oppilaan kanssa sovitusti Töölössä, eräällä pysäkillä odottamassa seurueen tilausbussia. Pysäkillä oli ollut myös joku vanhempi mies - ilmeisesti perheineen - joka oli poikien mielestä katsellut turhan pitkään heidän luokkatovereitaan, 12-13 v. tyttöjä. Eräs pojista oli kuiskaamalla varoittanut tyttöjä että tuolla kaupunkilais-sedällä saattaa olla "likaisia" ajatuksia. Tytöistä tummempi (Liisa) oli tullut siitä kovin murheelliseksi, jolloin tytöistä vaaleampi (Razza) lohdutti häntä sanomalla mieheen viitaten: "olisit sanonut sille että se itse on likainen".

Ilmeisesti mies oli kuullut osan nuorten keskustelusta ja muuttui äkkiä uhkaavan oloiseksi, jolloin nuoret päättivät poistua paikalta, vaikkei mies kovin rotevalta vaikuttanutkaan.
"Emme saaneet rajaa Uraliin, vältyimme venäläiseltä Suur-Suomelta" (Samuli Paronen)

tietotyöläinen

Kolme sivua tekstiä ja kukaan ei ole tarttunut koko kirjoituksen pulleimpaan helmeen, todelliseen timanttien timanttiin: Jone Nikula !

Saska todellakin tekee sen itse.

Mika.H

Quote from: fox2p on 07.05.2011, 00:00:00
Kuulin tässä kaveriltani miten hänen teini-ikäinen poikansa täältä Viitasaarelta oli ollut luokkaretkellä Helsingissä. Muuten mukavalla retkellä oli sattunut ikävä välikohtaus.

;D ;D ;D
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kommeli

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 23:53:03
Ja tässä ketjussakin puhuttuun "psykoosiin, jossa nähdään rasisteja joka mutkassa". Olen jo pitkään pohtinut, jotta Hommaforumilla viljelty vitsailu "liikaa aurinkoa saaneista" jne jne on omiaan nostamaan median karvat pystyyn. Kun on kyseessä maahanmuuttokriittinen sivusto ja keskustelijat käyttävät varmasti monia ärsyttäviä luonnehdintoja maahanmuuttajista, niin ihmettelen aidosti sitä että täällä ihmetellään Hommalaisten leimaamista rasisteiksi. Ja kun Hommalaiset ovat ymmärtääkseni suurelta osin Perussuomalaisten kannattajia, niin totta kai mediassa vedetään mutkat tarvittaessa suoriksi. T. Hakkaraisen neekeri-kommentit olivat piste i:n päälle. Joku täällä jossain ketjussa kertoikin, että usein nimittely on vain vihervasemmistopiipertäjien ärsyttämistä, mutta ei toimittajat vietä aikaansa Homman keskustelijoiden profiileja arvioimassa.
Itse olen aina ihmetellyt, miten määrittelemättömästä yhteisöstä puhuttaessa kiusaus käyttää loukkaavia sanoja, kuten rasisti, madaltuu. Määrittelemätön yhteisö, esim.hommafoorum, koostuu kuitenkin yksilöistä samalla tavalla, kuin etnisyys, uskonto, kansallisuus jne.
Miksi ylipäänsä "pitää vetää mutkia suoriksi"? Kertoo mielestäni enemmän journalistien tasosta, kuin itse arvostelun kohteesta.

Edit.
Kuviteltu-->määrittelemätön

pelle12

Quote from: Mika.H on 07.05.2011, 00:07:41
Quote from: fox2p on 07.05.2011, 00:00:00

;D ;D ;D
Älä naura. Monella sinänsä mukavilla retkillä saattaa sattua ikäviä välikohtauksia.

Punaniska

Jos lähdetään oletuksesta, että suomalaismullit ovat lähteneet eliitin paimenpoikain kontrollista,  niin lohdutukseksi: Se tasaantuu.

Kun NL viimein päätti päivänsä, niin ehkä ilmassa oli revanssihenkeä jonkin verran, mutta se jäi taaemmaksi suuren puhalluksen laman viedessä ihmisten tarmon. Nyt Suomessa on 50000 venäläistä, ja ongelmat ovat täysin mitättömiä verrattuna siihen, mitä kaikkea kivaa itäystävä on aikojen saatossa meille järjestänyt. Rauhassa saavat elää, mitä Putin välillä haastaa riitaa.

Jos ilmassa on nyt revanssihenkeä, niin aikanaan se kiukkuinen mulkoilu laantuu - poislukien somalit. Somalien yleinen imago on niin kehno, ettei sitä korjata vuosiin - tuskin koskaan. Mutta mitä toimivammiksi saamme systeemimme, sitä suurempi syy perunanenällä on uskoa, että se eksoottisen näköinen tulee aikaa myöten lataamaan rahaa taikaseinään - ei pois taikaseinästä

Tekniikassa erilaiset säätömekanismit pelaavat monesti erilaisella lievällä ylireagoinnilla, ehkä näin tosielämässäkin.

Mutta en siltikään oikein jaksa uskoa suomalaisten ryhtyneen ruskeapaidoiksi tosta vaan.

Shawast

QuoteEnsi alkuun vähemmistövaltuutetuksi pitää nimittää sellainen Äijä, että kun hän kerran ärähtää, herrahakkaraiset kipittävät nurkkaan häpeämään. Tyyliin kovanaamakokkari Jan Vapaavuori tai tylyttäjä Jone Nikula.

Ei Saska ole voinut tätä tosissaan kirjoittaa, ei millään.

Miettikää nyt, hänen mukaansa vähemmistövaltuutetuksi pitäisi nimittää mies, joka vanhalla iällä haukkuu pissiksiä laulutaidottomuudesta. Toki itse haukkuminen on perusteltua, mutta se, että mies tekee sitä työkseen tuossa iässä, ei ole.
"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

Saippuakupla

Ja tässä ketjussakin puhuttuun "psykoosiin, jossa nähdään rasisteja joka mutkassa".

Mikä on sinun näkemyksesi ja mielipiteesi siitä, että HS:n uutisointi on todistettavasti hyvin värittynyttä tai ainakin positiivisesti painottunutta maahanmuuttoon liittyen? Minä ainakin pidän hämmentävänä sitä asiaa, että HS:n toimistossa vaikuttaa minun mielestä vallitsevan jonkinmoinen joukkopsykoosi asiaan liittyen. Sen vuoksi (selitykseni asiaan kun en paremmin tiedä) toimittajat suoltavat mitä ihmeellisimpiä tarinoita maahanmuuton pelkästä positiivisuudesta ja jättävät kaikki negatiiviset asiat uutisoimatta...

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 23:53:03Olen jo pitkään pohtinut, jotta Hommaforumilla viljelty vitsailu "liikaa aurinkoa saaneista" jne jne on omiaan nostamaan median karvat pystyyn. Kun on kyseessä maahanmuuttokriittinen sivusto ja keskustelijat käyttävät varmasti monia ärsyttäviä luonnehdintoja maahanmuuttajista, niin ihmettelen aidosti sitä että täällä ihmetellään Hommalaisten leimaamista rasisteiksi.".

Tämä taas on pelkkää kettuilua sille seikalle, että tietyt ilmaisut luokiteltiin aikaisemmin suoraan rasismiksi. Siksi on alettu käyttämään monenlaisia kiertoilmaisuja, joista osa on humoristisia ja osa ehkä edustaa joillekin ärsyttävia tai jopa herjaavan oloisia luonnehdintoja. Kyse siis lienee enemmänkin huumorista, kuten vastaavasti maahanmuuttaja voi hyvinkin kuitata huumoriksi esim. käyttämänsä termit "lakana", "jauhonaama" tai "kalpeanaama"...

hyperbeli

Quote from: Slipstream on 06.05.2011, 23:53:03Olen jo pitkään pohtinut, jotta Hommaforumilla viljelty vitsailu "liikaa aurinkoa saaneista" jne jne on omiaan nostamaan median karvat pystyyn. Kun on kyseessä maahanmuuttokriittinen sivusto ja keskustelijat käyttävät varmasti monia ärsyttäviä luonnehdintoja maahanmuuttajista, niin ihmettelen aidosti sitä että täällä ihmetellään Hommalaisten leimaamista rasisteiksi.".

Kun homman hakumoottoriin syöttää "liikaa aurinkoa" vastaukseksi saa pelkästään tuon sinun kirjoittamasi viestin. Tokihan täällä käytetään runsaasti etnisesti halventavia ilmauksia suomalaisista, kuten perunanenä, juntti, kynnysmatto, mutta näitä käytetään itseironisesti ja vain siksi, että lehdistö aloitti näiden haukkumasanojen käytön.

Homman tyyliin eivät kuulu mitkään lakupelle-tyyppiset ilmaukset. Tuo on sinun omaa keksintöäsi.

Lalli IsoTalo

Kun on kyseessä maahanmuuttokriittinen sivusto ja keskustelijat käyttävät varmasti monia ärsyttäviä luonnehdintoja maahanmuuttajista, niin ihmettelen aidosti sitä että täällä ihmetellään Hommalaisten leimaamista rasisteiksi.

Ärsyttävät luonnehdinnat eivät ole juridisesti aivan sama asia kuin rotujen asettaminen paremmuusjärjestykseen, tai tällaisen järjestelyn hyväksyminen, tukeminen, kannustaminen, tai siihen yllyttäminen tai osallistuminen.

— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Punaniska on 07.05.2011, 00:15:22
Mutta en siltikään oikein jaksa uskoa suomalaisten ryhtyneen ruskeapaidoiksi tosta vaan.

No ei suomalaiset tosta noin vaan!

Sain joululahjaksi ruskeat Jallu-kalsarit, ja niidenkin käyttöönottoa olen lykännyt ihan vaan harkintasyistä: ei sitä tosta vaan!
— Missä N, siellä R

Punaniska

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.05.2011, 00:45:14
Sain joululahjaksi ruskeat Jallu-kalsarit, ja niidenkin käyttöönottoa olen lykännyt ihan vaan harkintasyistä: ei sitä tosta vaan!

Miksei niitä Jallukalsareita voisi pitää? Vai meinasitko mennä kylille pelkät kalsarit jalassa?

IDA

Quote from: Shawast on 07.05.2011, 00:23:29
Ei Saska ole voinut tätä tosissaan kirjoittaa, ei millään.

Miettikää nyt, hänen mukaansa vähemmistövaltuutetuksi pitäisi nimittää mies, joka vanhalla iällä haukkuu pissiksiä laulutaidottomuudesta. Toki itse haukkuminen on perusteltua, mutta se, että mies tekee sitä työkseen tuossa iässä, ei ole.

:D

Itse olen täysin vakuuttunut jäsen KJ:n näkemyksestä, että tämä on ollut Saska Saarikoskelta kännipostaus. Ei kannata suhtautua tähän liian tarkasti ja vakavasti.