News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-05-04 YLE: Sampo Terho seuraa Soinia EU-parlamenttiin!

Started by NuivaMikko, 05.05.2011, 08:36:38

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/05/sampo_terho_seuraa_soinia_eu-parlamenttiin_2562171.html?origin=rss
Sampo Terho seuraa Soinia EU-parlamenttiin!

Helsinkiläinen Sampo Terho aloitti eilen työnsä EU-parlamentissa Timo Soinin seuraajana. Terhon EU-kriittinen ryhmä parlamentissa uskoo Soinin vaalivoiton laajenevan yleiseurooppalaiseksi ilmiöksi seuraavissa EU-parlamenttivaaleissa.

Suomalaisuuden liiton puheenjohtaja, entinen rauhanturvaaja ja maapuolustuskorkeakoulun tutkija, 34-vuotias Sampo Terho, aikoo jatkaa Soinin linjalla.

Vapaus ja Demokratia -ryhmän brittipuheenjohtaja Nigel Farage toivotti eilen EU-parlamentissa työnsä aloittaneen Terhon vilpittömästi ryhmään. Hän neuvoi kuitenkin samalla Terhoa olemaan edes yrittämättä täyttää Soinin saappaita.

- Soini on kaikin tavoin elämää suurempi hahmo. Ohjeeni Terholle on, että älä yritä korvata häntä, tee sen sijaan asiat omalla tavallasi, Farage sanoo.

Juuri niin Terho aikookin tehdä jo heti ensi viikolla neitsytpuheessaan koko parlamentille Strasbourgissa.

- Toin mukaan omat saappaani ja risti minulla on jo ennestään omassa aatemaailmassani. Pystyn varmasti jatkamaan tästä työtäni hyvin. Ensimmäisen puheeni pidän ensi viikolla Strasbourgissa ja silloin puhutaan jo ihan muista asioista, todennäköisesti puolustuspolitiikasta, Terho sanoo.

"Muutos on käynnistynyt"

Perussuomalaisten jytkymenestys Suomessa on innostanut ryhmää. Puheenjohtaja Farage katsoo jo kolmen vuoden päähän seuraaviin europarlamenttivaaleihin.

- Muutos on käynnistynyt. Me olemme pieni ryhmä nyt, mutta kolmen vuoden kuluttua tarvitsemme paljon isomman huoneen, Farage uhoaa.

Todellista poliittista valtaa ja mahdollisuuden muuttaa EU:n kulkua ryhmä saa ainoastaan, jos suurissa jäsenmaissa Perussuomalaisten kaltainen liike tai puolue saa tuulta purjeisiinsa.

Katseet ovat jo siirtyneet Ranskaan, missä Marine Le Pen nostaa muukalaisvihamielistä Ranskan kansallisrintamaa uuteen elämään.

- Jos Le Pen onnistuu muuttamaan sen maltilliseksi massoja houkuttavaksi valtavirtapuolueeksi, on EU-kriittinen vallankumous mahdollinen, sanoo ryhmän puheenjohtaja Nigel Farage. Terho ei ole kaatamassa kuninkaita, ainakaan vielä. - Pidän rakentavasti kriittisen linjan EU-asioissa.

YLE Uutiset

Onkohan uutinen ollut jo täällä. Seurataanpa Sampon tekemisiä!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

LVirus

Onko tämä nyt sitä paljon mainostettua Muutos^^^:sta?  ;D
"Kun Lontoo tai Varisuo alkaa pikkuhiljaa uusien asukkaiden myötä muuttumaan Afrikaksi tai Lähi-idäksi, sitä kutsutaan kansainvälistymiseksi, mutta kun valkoihoinen länsimaalainen menee Afrikkaan tai Lähi-itään ja alkaa muuttamaan sitä eurooppalaiseksi, sitä kutsutaan kolonialismiksi." - KalleK

Sivusta seuraaja

Tämähän oikeastaan kuuluisi sinne pari vuotta vanhaan Operaatio Sammon taonta-ketjuun. Sampo on nyt taottu.  :D

Inqu

Ai että, nyt tuntuu hyvältä kun Sampo pääsi EU-parlamenttiin. Äänestin Sampoa tuonne, Lohelaa kaupunginvaltuustoon ja Mestaria eduskuntaan.
Kohtahan on presidentinvaalit...  ;)

Maxwell Smart

Quote from: Inqu on 05.05.2011, 15:10:06
Ai että, nyt tuntuu hyvältä kun Sampo pääsi EU-parlamenttiin. Äänestin Sampoa tuonne, Lohelaa kaupunginvaltuustoon ja Mestaria eduskuntaan.
Kohtahan on presidentinvaalit...  ;)

Kerrothan sitten hyvissä ajoin, ketä aiot äänestää.
Meinaan, että ehtii laittaa pikävedon vetämään. Noilla onnistumisprosenteilla...

pelle12

Onko Sampo käynyt kertaakaan Foorumilla valintansa jälkeen? Itse olen mieheen hyvin pettynyt, vaikka joka kerta mediassa esiintyessään onkin ihan oiva tyyppi. Seuraavissa vaaleissa ei kuitenkaan saa ainakaan minun ääntäni. Kiitämättömille ei armoa anneta, olkoon kuinka persu tai isänmaallinen tahansa.

Tavis

Minä toivon, että Terho tekee työnsä parhaaksi näkemällään tavalla sen sijaan että tulisi mielistelyn vuoksi mielistelemään Hommafoorumilaisia.

tietotyöläinen

Quote from: pelle12 on 06.05.2011, 23:50:10
Onko Sampo käynyt kertaakaan Foorumilla valintansa jälkeen? Itse olen mieheen hyvin pettynyt, vaikka joka kerta mediassa esiintyessään onkin ihan oiva tyyppi. Seuraavissa vaaleissa ei kuitenkaan saa ainakaan minun ääntäni. Kiitämättömille ei armoa anneta, olkoon kuinka persu tai isänmaallinen tahansa.

Minkä ihmeen takia kaikkien Suomen järkevien poliitikoiden pitäisi käydä nimenomaan täällä hommassa kaiken aikaa?

Äänestin Sampoa ja äänestän uudestaankin, eikä siihen vaikuta mitenkään se onko hän kirjoitellut hommassa, koska ja kuinka runsaasti.

Emperor

Sampo Terho on kirjoitellut viimeksi tänne 27.04.2011 viestin:

Quote from: Sampo Terho on 27.04.2011, 11:52:26
Kyllä minä täällä piipahtelen lueskelemassa aika useinkin, huoli pois. Ja kunhan vihdoin päästään nyt aloittamaan työ Brysselissä, niin myös tälle foorumille on tulossa tiedotusta niistä EU-asioista, jotka hommalaisia mahdollisesti kiinnostavat.

Mutta olisi todella hyvä mikäli Terho aktivoituisi täällä enemmänkin. Onhan Homma kuitenkin voittamaton tiedonlähde maahanmuuttoasioissa. Maahanmuuttohan oli ymmärtääkseni yksi Terhon teemoista eurovaaleissa.

Emperor

Quote from: Kaapo on 07.05.2011, 00:40:01
Komppaan kahta edellistä ja totean, että Terho hommaan viestin lähettäjä on valinnut nimimerkkinsä oikein. Terholla on varmasti parempaakin tekemistä kuin hymistellä hommalaisten kesken...

Tuskin Terhon aktivoitumista Hommassa toivoneet tarkoittivatkaan sitä, että Terhon pitäisi tulla tänne kirjoittelemaan kuluneita hommafraaseja (kulttuuri rikastettu, kultamuna kuoriutuu, rauhan uskonto jne.) vaan tässä yksinkertaisesti peräänkuulutetaan tiedon jakamista (molempiin suuntiin). Ainakin itse näen, että Homman yksi ydintehtävä on nimenomaan maahanmuuttokriittisen tietoisuuden lisääminen sekä yleisessä julkisessa sfäärissä että myös poliitikkojen keskuudessa (varsinkin nyt kun hommalaisten ääntä on mahdollista tuoda esille hyvin tehokkaasti eduskunnassa kuin myös europarlamentissa).

Terho vaikuttaa hyvin pätevältä tyypiltä noin yleensä ottaen.

LW

Sampo Terhon viimeisimmästä blogikirjoituksesta:

"Erityinen tavoitteeni on (keskeisen vaalilupaukseni mukaisesti) kertoa ymmärrettävästi ja avoimesti parlamentin toiminnasta ja ylipäänsä unionissa valmisteilla olevista asioista – yhtä lailla epäkohdista kuin lupaavista hankkeista."

Eiköhän sitä tietoa siis tule. Jos kanava on foorumin sijasta Terhon blogi, Homman Joukkomieli kyllä kopioi mielenkiintoiset uutiset tänne nopsaan.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Topias

Odotan monen muun tavoin Sampon EU-taivalta mielenkiinnolla. Saattaa mennä off topiciksi, mutta olen itse ahminut viime aikoina erityisesti ja lähinnä Nigel Faragen ja Dan Hannanin EU-parlamentissa pitämiä puheita, jotka on kätevästi katsottavissa YouTubesta. Näkisin mielelläni samaan tapaan myös Sampolta puheenvuoroja videoformaatissa. Uskoisin sen olevan myös hyvä tapa saavuttaa lisää yleisöä. Toki lukisin kuulumisia mielelläni myös blogissa ja täällä.