News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-04-21 USblogi: Avoimin mielin uutta kohti

Started by Lauri Karppi, 21.04.2011, 19:54:52

Previous topic - Next topic

Lauri Karppi

http://fatbardhehetemaj.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70696-avoimin-mielin-uutta-kohti
QuoteAvoimin mielin uutta kohti
21.4.2011 12:17 Fatbardhe Hetemaj 39 kommenttia
Avaan ja pahoittelen tällä kirjoituksella sitä, mitä sanoin heti vaalien jälkeisissä haastatteluissa: "kunnallisvaalit ovat minulle liian pieni juttu". Sanoin kommenttini ajattelemattomasti ja tunteiden kuohussa. Takana oli pitkä kampanja, jolle olin antanut kaikkeni sekä mitä jännittävin tulosilta.

Nyt, vaalien jälkeen ja muutaman yön nukuttuani, haluan kertoa harkitsevani kunnallispolitiikkaa, kun sen aika tulee. On totta, että kunnallispolitiikka olisi oiva mahdollisuus hankkia kokemusta ennen seuraavaa yritystä eduskuntaan. Toiseksi kunnallispolitiikalla on vaikutusta koko Suomen hyvinvoinnin rakentajana.

Totuus on kuitenkin, se että olen aina ollut suurten linjojen nainen. Uskon, että minulla on enemmän annettavaa eduskunnassa kuin kunnallispolitiikassa, joten olen halunnut säästää energiani sinne. Minua kiinnostaa ennen kaikkea vaikuttaminen suurempiin asioihin, joista päätetään eduskunnassa: ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon ja nuorten asemaan.

Aion seuraavan neljän vuoden aikana jatkaa vaikuttamista muun muassa kirjoittamalla, alustamalla seminaareja ja puhumalla kouluissa. Kalenterini on täyttynyt tapahtumista myös Helsingin ulkopuolella ja näin ollen yhteiskunnallinen vaikuttaminen jatkuu muillakin areenoilla. Suoritan maisterinopintoni keväällä loppuun ja aloitan sen jälkeen työnhakuprosessin. 4719 helsinkiläistä äänestäjääni voivat olla varmoja, että ajan jatkossakin Kokoomuksen arvoja, kaiken yrittämisen ja ahkeruuden kannustamista.

Upea vaalitulokseni alkaa pikkuhiljaa valjeta minulle ja se tuntuu päivä päivältä hienommalta, vaikka eduskunnasta ulos jääminen harmittaakin vietävästi. Olen myös iloinen, että sain olla mukana auttamassa Kokoomusta Suomen suurimmaksi puolueeksi ensimmäistä kertaa historiassa. Nyt suuntaan katseeni avoimin mielin kohti seuraavia haasteita, vuoden 2015 eduskuntavaaleja sekä mahdollisesti euro- ja kuntavaaleja. Kuten mentorini Ilona Ervasti-Vaintola sanoo: Paras tapahtuu aina.

Kaunein kiitokseni kampanjapäällikölleni Hannu Sääskilahdelle, ja iso kiitos vielä kerran kaikille minuun uskoneille, minua tukeneille ja äänen antaneille. Pidetään yhteyttä, olen käytettävissä!

Terveisin
Fatbardhe Hetemaj

citizen

Fatbardhe Hetemaj = koppava akka, omaksunut Kokoomuksen itsekkäimmän ja ruotsalaisimman kansainvälisimmän linjan

Nasima Razmyar = oikein sympaattinen ihminen, mutta ei tästäkään mitään Ayaan Hirsi Alia meille tule

:)
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Kuli

Quote from: leit on 21.04.2011, 19:54:52
http://fatbardhehetemaj.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70696-avoimin-mielin-uutta-kohti
QuoteAvoimin mielin uutta kohti
21.4.2011 12:17 Fatbardhe Hetemaj 39 kommenttia
Avaan ja pahoittelen tällä kirjoituksella sitä, mitä sanoin heti vaalien jälkeisissä haastatteluissa: "kunnallisvaalit ovat minulle liian pieni juttu". Sanoin kommenttini ajattelemattomasti ja tunteiden kuohussa. Takana oli pitkä kampanja, jolle olin antanut kaikkeni sekä mitä jännittävin tulosilta.

Nyt, vaalien jälkeen ja muutaman yön nukuttuani, haluan kertoa harkitsevani kunnallispolitiikkaa, kun sen aika tulee. On totta, että kunnallispolitiikka olisi oiva mahdollisuus hankkia kokemusta ennen seuraavaa yritystä eduskuntaan. Toiseksi kunnallispolitiikalla on vaikutusta koko Suomen hyvinvoinnin rakentajana.

Totuus on kuitenkin, se että olen aina ollut suurten linjojen nainen. Uskon, että minulla on enemmän annettavaa eduskunnassa kuin kunnallispolitiikassa, joten olen halunnut säästää energiani sinne. Minua kiinnostaa ennen kaikkea vaikuttaminen suurempiin asioihin, joista päätetään eduskunnassa: ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon ja nuorten asemaan.

Aion seuraavan neljän vuoden aikana jatkaa vaikuttamista muun muassa kirjoittamalla, alustamalla seminaareja ja puhumalla kouluissa. Kalenterini on täyttynyt tapahtumista myös Helsingin ulkopuolella ja näin ollen yhteiskunnallinen vaikuttaminen jatkuu muillakin areenoilla. Suoritan maisterinopintoni keväällä loppuun ja aloitan sen jälkeen työnhakuprosessin. 4719 helsinkiläistä äänestäjääni voivat olla varmoja, että ajan jatkossakin Kokoomuksen arvoja, kaiken yrittämisen ja ahkeruuden kannustamista.

Upea vaalitulokseni alkaa pikkuhiljaa valjeta minulle ja se tuntuu päivä päivältä hienommalta, vaikka eduskunnasta ulos jääminen harmittaakin vietävästi. Olen myös iloinen, että sain olla mukana auttamassa Kokoomusta Suomen suurimmaksi puolueeksi ensimmäistä kertaa historiassa. Nyt suuntaan katseeni avoimin mielin kohti seuraavia haasteita, vuoden 2015 eduskuntavaaleja sekä mahdollisesti euro- ja kuntavaaleja. Kuten mentorini Ilona Ervasti-Vaintola sanoo: Paras tapahtuu aina.

Kaunein kiitokseni kampanjapäällikölleni Hannu Sääskilahdelle, ja iso kiitos vielä kerran kaikille minuun uskoneille, minua tukeneille ja äänen antaneille. Pidetään yhteyttä, olen käytettävissä!

Terveisin
Fatbardhe Hetemaj

Jotenkin mulle tulee näistä kokoomuslaisista "arvoista" aina hieman paha olo. Ja mitäkähän nämä "suuret linjat" tarkoittavat? Suurpiirteisyyttä? Aika näyttää mitä sinne usariin tulee tämän ihmisen ajatusmaailmasta tippumaan. Periaatteessahan nuo ihmisoikeudet ja nuorten oikeudet kuulostavat tosi hienolta, mitä ne sitten käytännössä tälle ihmiselle tarkoittaa jää nähtäväksi. Ja mitä tasa-arvoon tulee niin sehän ois tosi hyvä jos niistä ruvettaisiin puhumaan. Mulle tulee siitäkin aiheesta mieleen ainakin seuraavat asiat: Miehen pakollinen 6kk, miehen hieman haasteellisempi oikeus saada lapsien huoltajuus suomalaisessa "oikeusjärjestelmässä", naisen oikeus kieltäytyä isyystestistä kun mahdollinen isukki sitä pyytää, naisen ja miehen vääristynyt eläke asema (miehet eivät kerkeä nauttia eläkkeestään kuin keskimäärin jonkun parisen vuotta kunnes kuolevat), tasa-arvokomitea jossa ei sen tasa-arvoisuuden vuoksi ole montaakaan miestä...mutta myös tietenkin se, että kyllä mielestäni miehenkin työpaikan pitäisi osallistua äitiysloman kustannuksiin. Mutta pahoin pelkään, että tämän henkilön tasa-arvo käsitys on vähän samaa luokkaa kuin nämä ehdotukset naiskiintiöiden lisäämisestä osakeyhtiöihin ynnä muu kura.
Kiitos kaikesta Rähmis.

pelle12

Quote from: citizen on 21.04.2011, 20:08:05

Nasima Razmyar = oikein sympaattinen ihminen, mutta ei tästäkään mitään Ayaan Hirsi Alia meille tule

:)
Ei Razmyarista mitään Ayaan Hirsiä tule, mutta toistaiseksi pysynyt ihan asialinjalla, mutta toisaalta asialinjalla pysyi Husukin kunnes rupesi vihreeksi.

Kurvari

Eikös Hetemaj siinä samaisessa kiukunpuuskassaan tokaissut jotain, että " tervetuloa Impivaaraan" tms? Olin tällaisen muistavani :)

pelle12

Quote from: Kurvari on 21.04.2011, 20:48:13
Eikös Hetemaj siinä samaisessa kiukunpuuskassaan tokaissut jotain, että " tervetuloa Impivaaraan" tms? Olin tällaisen muistavani :)
Kyllä tokaisi. Tarkoitti varmaan kotimaataan Kosovoa (tai sitten Albaniaa).

Goman

Taitaa Hete kuulua niihin jotka puhuvat ensin ja miettivät sitten.

Julkisuuden henkilölle ja vastuulliseen tehtävään pyrkivälle se ei ole eduksi. Tarttis aina miettiä ensin ja puhua sitten. Ainakin TV:sssä olleen vaalipätkän perusteella tuntuu siltä että kovin jykevää poliitikkoa Suomi ei jäänyt vaille.

pelle12

Quote from: Goman on 21.04.2011, 21:06:33

Taitaa Hete kuulua niihin jotka puhuvat ensin ja miettivät sitten.

Julkisuuden henkilölle ja vastuulliseen tehtävään pyrkivälle se ei ole eduksi. Tarttis aina miettiä ensin ja puhua sitten. Ainakin TV:sssä olleen vaalipätkän perusteella tuntuu siltä että kovin jykevää poliitikkoa Suomi ei jäänyt vaille.

Annetaan anteeksi. Kukapa meistä ei olisi nuoruuden kauneuden ja korskeuden kukassa lausunut muutamia tyhmiä sanoja? Kyllä se elämä Fadeakin opettaa, ellei jää liiaksi kokkareiden lumoamaksi. Siinä tapauksessa vasta vanhuuden vaivat- kuten Viinasen Parkinson-tauti- tuovat hieman pehmeyttä ja nöyryyttä kaikkivoipaisuuden tunteeseen.

Kommeli

Eihän tolla omia ajatuksia ole ollenkaan. Täysin kokoomuslaisten "asiantuntijoiden" vietävissä koko likka. Kevytkenkäinen.