News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman kunnallisvaalit 2012

Started by AstaTTT, 18.04.2011, 12:40:54

Previous topic - Next topic

AstaTTT

Porilaisten marssi on kuunneltu tänään moneen kertaan, tässä vielä kerran.
http://www.youtube.com/watch?v=4DUpIhG0VsE
Seuraava tähtäin on kunnallisvaalit ensi vuonna. Mitä ylhäällä (eduskuntavaalit), se myös alhaalle (kunnallisvaalit), jotta muutos jatkuu voimakkaana.
Tarvitsemme vahvan edustuksen paikallispäättäjätasolle.
Hommalaiset liikkeelle.
Nyt.
Mitä nopeammin ja vahvemmin aloitamme, sitä parempi edustus.
Ideoita?

JR

Kunnallisvaaleissa minä äänestän Kepua, Kunnallisvaalit on minulle tärkeämpi juttu, kuin valtiolliset vaalit. Ei persutkaan paha vaihtoehto, ihan hyvät persut meillä.

Oami

Akaa ja Muutos 2011. Menossa mukana.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

IDA

Kotka:

SDP: 27,5
PS: 23,5
Kok: 20,1
Vas: 14,5

Kouvola:

PS: 27,1
SDP: 22,2
Kok: 16,4
Kesk: 15,9

Lappeenranta:

SDP: 25,2
Kok: 20,7
PS: 19,5
Kesk: 16,8

Imatra:

SDP: 37,1
PS: 23,7
Kok: 17,0
Kesk: 10,9

Hamina:

PS: 24,4
SDP: 23,0
Kok: 20,0
Kesk: 16,2

Pyhtää:

PS: 24,7
SDP: 22,9
Kok: 20,5
Kesk: 14,7

Miehikkälä:

Kesk: 52,0
PS: 20,7
Kok: 10,4

jne...

Tuossa siis vaalitulos suurimmissa kaupungeissa Kymin vaalipiiristä ja pari toisistaan poikkeavaa pienempää paikkakuntaa. Tekisi melkein mieli toivottaa eduskuntaan, että olkaa hiljaa, saadaan kalaa ;)

Kipling

Quote from: JR on 19.04.2011, 18:09:31
Kunnallisvaaleissa minä äänestän Kepua, Kunnallisvaalit on minulle tärkeämpi juttu, kuin valtiolliset vaalit. Ei persutkaan paha vaihtoehto, ihan hyvät persut meillä.

Kuulostat repomieheltä ?  :D
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

Oami

Quote from: Luxonia on 19.04.2011, 19:27:50
Oma kunta Kiiminki:
Kuntavaalit 2008
Puolue Prosenttia Paikkoja Äänet, äänestysprosentti 59,5.
KESK   42,5   15   2 119
KOK   18,8   7   939
VAS   16,6   6   828
SDP   11,0   4   550
PS   6,6   2   328
VIHR   4,5   1   226

Pitää alkaa nyt opiskella kunnallishallintoa ja varautua sen radikaaliin muutokseen.

Teillä tosin käydään kunnallisvaalit yhdessä tulevan uuden Oulun kanssa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

L.N

Morot vaan kaikille pitkästä aikaa.

Ja ilman jahkailuja suoraan asiaan. Kertokaas mistä saisin voimaa ja motivaatiota kunnallisvaaleihin 2012?

Pieni pohjustus. Asun 5500 asukkaan kunnassa Hankasalmella, Jyväskylän ja Kuopion välissä. Lähdin mukaan politiikkaan viime kunnallisvaaleissa, yhden miehen listalla, ainoana perussuomalaisena ja kaikeksi yllätyksekseni olin sitten kunnan ylivoimainen ääniharava http://yle.fi/vaalit2008/tulospalvelu/kunnat/aaniharavat_kno77.html

Olin myös ehdokkaana viime eduskuntavaaleissa eikä paskasti menneet nekään äänien suhteen. Hinta/ ääni-suhde oli ainakin kohdallaan. Rahaa kampanjaan kului 750€ ja ääniä tuli 2427, 119 vaille varapaikka.
http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/keski-suomi_ehdokkaiden_aanimaarat_13.html http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/ehdokas/nortunen_lasse_13_33.html

Eli, kai sitä jotain on tullut tehtyä oikeinkin tässä elämässä? Ihmiset vissiin tykkää ja luottaa, mutta silti motivaatio on jotenkin hukassa. Olen pohtinut jo pidemmän aikaa jättäytyä ensi syksyn vaaleista pois kokonaan.

Ai miksi? Siksi koska:

- Kukaan ei koskaan kehu tai kiitä. Ei koskaan. Kissa kiitoksella elää, samoin Nortunen. Sehän nyt on tietenkin ihan normi meininkiä, helpompi sitä on aina haukkua kuin kehua tai kiittää. Mutta kun kukaan ei ikinä edes hauku tai kettuile! Kunnon vuodatukset ja haukut motivoisivat siinä missä kiitoksetkin, silloin tietäisi tehneensä jotain oikein.

- Kokouspalkkiot verojen jälkeen ovat noin. 100-300€/ 3kk Enemmän tienaisi jos olisi senkin ajan töissä. Järkkäät lapsille hoitopaikan epämääräiseksi ajaksi, kokouksien pituutta kun ei koskaan tiedä.

- Yksin tekemäni taustatyö ja puheet ja ryhmä( :roll:)puheenvuorot ovat kaikki poissa vapaa-ajastani, perheemme vapaa-ajasta tai yöunista.

- Olen yrittänyt värvätä porukka mukaan PS:n riveihin, mutta ainakin toistaiseksi huonolla menestyksellä.

- KAIKEN MAAILMAN TOIMITTAJAT KUN TÄTÄ(KIN) JUTTUA LUKEE NIIN EN USKALLA PUHUA NIMILLÄ, KIISTATTOMIEN TODISTEIDEN PUUTTUESSA, VAAN TOTEAN EPÄMÄÄRÄISESTI: Hyvin läheinen henkilö sai valtuustossa käyttämieni puheenvuorojen vuoksi potkut töistä, samoin minun puhelimeni ei ole soinut kuin kerran, vaikka olen ilmoittanut itseni hoiva-alan keikkahommiin sijaiseksi.

- Kukaan ei sano mihinkään yhtään mitään, politiikasta ei puhuta.

Lautakuntatyö on tosi mukavaa, valtuuston kokoukset teatteria. Yhden miehen ryhmänä voin toimia valtuustossa vain jarrumiehen ja pelottelijan roolissa. Tärkeitä rooleja nekin sinänsä. Myös aloitteitani on mennyt pari kappaletta läpi.

Mutta takaisin perimmäiseen kysymykseen? Mikä ihme antaisi minulle voimia asettua ehdolle kuntavaaleihin 2012? Onko foorumilla muita vastaavassa tilanteessa olevia tai herättääkö kenessäkään minkäänlaisia ajatuksia?

Varmaan hieman sekava tunteenpurkaus. Kello on paljon ja väsy painaa silmiä, ollut vaan monta kertaa aikomus avautua ja nyt sain sen aikaiseksi,

-Lasse-

L.N

Nostanpas uudelleen ylös viimeöisen kirjoitukseni ja kysymykseni. Tänne foorumille kun tulee niin mahottomasti viestiä, että tämmönen "yksittäistapaus" jää helposti muiden jalkoihin.

Lisäyksenä vielä ylläolevaan kirjoitukseeni: -Puolueen suunnalta tulee välillä "painostusta ja painetta", että elä hyvä mies vaan luovuta ja hyvien vaalitulosten vuoksi sinulla on velvollisuus ja vastuuta äänestäjiä kohtaan. En koe edellä mainittuja mitenkään ahdistaviksi tai erityisen raskaaksi, mutta laittaa sekin mietityttämään.

Olenko petturi jos luovutan? Mistä saan sen motivaation ja kipinän jatkaa? Mitäs jos pitäisi vaalikauden mittaisen tauon? Kylläpäs eipäs, ehkä. Näitä tulle usein iltaisin nukkumaan mennessä tai kalareissuilla mietittyä.

-Lasse-

Taikakaulin

Uskoisin kyllä Lasse, että sinun ei luulisi olevan vaikeata löytää kanssaehdokkaita persuille seuraaviin kunnallisvaaleihin.

Olisi tietenkin hyvä jos sinä olisit ehdolla myös seuraavissa vaaleissa. Tämä siksi, että persujen ryhmässä olisi yksi kokenutkin eikä vain keltanokkia. Mutta toisaalta kyse on kunnallisvaaleista, eikä se nyt sivusta seurattuna ainakaan mitään kovin mahdottoman vaikeaa ole sisäistää, vaikka sinne pelkkiä keltanokkia menisikin.

Päätös on sinun. Mikäli et itse asetu ehdolle, niin olisi hyvä että kuitenkin katsot sen perään, ettei ketään hörhöjä pääsisi persujen ehdokkaaksi.

Semmoista vielä kyselisin, että onko teillä siellä Hankasalmella minkäänlaista Persujen toimintaa: kokouksia tai mitään tapaamisia, vai oletko sinä todellakin ns. yksin pyörittänyt hommaa?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

L.N

Quote from: Taikakaulin on 27.07.2011, 15:26:08
Semmoista vielä kyselisin, että onko teillä siellä Hankasalmella minkäänlaista Persujen toimintaa: kokouksia tai mitään tapaamisia, vai oletko sinä todellakin ns. yksin pyörittänyt hommaa?
Niin yksin kuin olla ja voi. Sinänsä hassua, että olen ainut valtuutettu, jolla ei ole edes varavaltuutettua :roll: ei oikein ole viittinyt olla kokouksista pois, vaikka olisi ollut menojakin. Lautakunnassa on varahenkilö, Kristillisistä. Olen mä tietty löytänyt sielunveljiä muista puolueista, meillä on välillä semmonen mukava ryhmä-X, josta lojaaliuuden vuoksi ei sen enempää.

On ehdotettu laittamaan pystyyn paikallisosasto, mutta paha sitä on itestään laittaa jaloilleen. Lähikuukaudet ratkaisevat suunnan ja kattoo nyt miten tuo mieli vaihtelee. Tällä hetkellä peli on tasan fifti-siksti.

Miniluv

Avaa ketju ja kysäise persuosastolla, onko hankasalmelaisia kuulolla?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

kaivanto

Lähden ilman muuta ehdolle vastustamaan monikulttuuria Helsingin kaupungissa, mikäli olen maisemissa. Toivottavasti Persujen listalle kunnallisvaaleissa mahtuisi myös Muutos 2011.

ääni kentältä

Quote from: Lasse Nortunen on 27.07.2011, 00:42:38
Kertokaas mistä saisin voimaa ja motivaatiota kunnallisvaaleihin 2012?

Toivottavasti jaksat jatkaa. Jospa saisit voimaa ja motivaatiota ajatuksesta, että kunnallisvaalit palvelisivat seuraavia eduskuntavaaleja. Muista että Halla-ahokaan ei päässyt ensimmäisellä yrittämällä eduskuntaan, toinen kerta toden sanoo.

AstaTTT

Quote from: Lasse Nortunen on 27.07.2011, 15:01:03

Olenko petturi jos luovutan? Mistä saan sen motivaation ja kipinän jatkaa? Mitäs jos pitäisi vaalikauden mittaisen tauon? Kylläpäs eipäs, ehkä. Näitä tulle usein iltaisin nukkumaan mennessä tai kalareissuilla mietittyä.

-Lasse-

Et ole petturi, vaikka luovuttaisit. Pidä kuitenkin hengähdystauko ja mieti, mitä olet jo tehnyt sillä aikaa kun muut vasta alkoivat vaalien alla ja sen jälkeen heräillä. Jos merkit paikkaansa pitävät, kunnallisvaaleissa tapahtuu jotain ennennäkemätöntä.

Polunraivaajat, kuten sinä, menettävät välillä uskonsa, jopa toivonsa, mutta se kuuluu asiaan. Polunraivaajan työ on yksinäistä ja ainoa palkinto on se, että tietää itse tehneensä parhaansa. Yksinäinen aikasi on kuitenkin päättymässä, se on selvä. Ja eiköhän sitä tunnustusta tule ajallaan muutenkin.

Täältä sinulle ja muille valtuutetuille valtavasti kiitosta sitoutumisesta asiaan silloin, kun muut vielä olivat unessa. Olette tehneet upeaa työtä.  :)

Elisa

Homma-ehdokkaana Helsingissä!  :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Antti Tulonen

Muutos 2011 etsii tällä hetkellä ehdokkaita ja vaalityöntekijöitä. Tervetuloa mukaan, jos kiinnostusta on. :)

http://www.muutos2011.fi/wiki/index.php?title=Kunnallisvaalit_2012

L.N

Quote from: Asta Tuominen on 27.07.2011, 22:56:05
Quote from: Lasse Nortunen on 27.07.2011, 15:01:03

-Lasse-

Et ole petturi, vaikka luovuttaisit. Pidä kuitenkin hengähdystauko ja mieti, mitä olet jo tehnyt sillä aikaa kun muut vasta alkoivat vaalien alla ja sen jälkeen heräillä. Jos merkit paikkaansa pitävät, kunnallisvaaleissa tapahtuu jotain ennennäkemätöntä.

Polunraivaajat, kuten sinä, menettävät välillä uskonsa, jopa toivonsa, mutta se kuuluu asiaan. Polunraivaajan työ on yksinäistä ja ainoa palkinto on se, että tietää itse tehneensä parhaansa. Yksinäinen aikasi on kuitenkin päättymässä, se on selvä. Ja eiköhän sitä tunnustusta tule ajallaan muutenkin.

Täältä sinulle ja muille valtuutetuille valtavasti kiitosta sitoutumisesta asiaan silloin, kun muut vielä olivat unessa. Olette tehneet upeaa työtä.  :)
KIITOS! Harvoista palautteista ja kommenteista mitä olen saanut, tämä oli yksi parhaista ja todella liikuttava. Hienosti iskit herkän miehen sytämeen :D Onneksi tässä on vielä vuoden päivät aikaa miettiä asioita monelta kantilta, mutta on myös valmistauduttava ajoissa, jos mielii jatkaa leikkiä.

June

Kertokaas mistä saisin voimaa ja motivaatiota kunnallisvaaleihin 2012?

Jos et itse pyri valtuustoon, luovutat jo ikäänkuin suosiolla paikkasi sellaiselle, joka ajaa esim. täysin toisenlaista politiikkaa. Ethän voi antaa sellaista tapahtua. Lisäksi kunnallispolitiikassa toimiminen antaa kokemusta ja tunnettuutta ja seuraavissa eduskuntavaaleissa olet jo kova sana pääsemään varmuudella läpi, mieti sitä. Eikun tsemppiä vaan  :)
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

Maatiaisjuntitar

Lassen tilanteesta tulee mieleen, että eikö puolueesta saa minkäänlaista tukea esim. paikallisosaston perustamiseen?
Nythän puolueella pitäisi olla rahaa ja organisaatiota rakentaa kiivaasti.

Itse harrastuspuolella yksinäisenä aktiivina tiedän miltä tuntuu vetää kivirekeä yksin.

Mutta uskoisi, että ek-vaalivoitto toisi lisää porukkaa myös paikallistasolle ja kunnallispolitiikkaan.

Tsemppiä Lasse.  :)

L.N

Quote from: Maatiaisjuntitar on 28.07.2011, 09:38:29
Lassen tilanteesta tulee mieleen, että eikö puolueesta saa minkäänlaista tukea esim. paikallisosaston perustamiseen?
Nythän puolueella pitäisi olla rahaa ja organisaatiota rakentaa kiivaasti.

Itse harrastuspuolella yksinäisenä aktiivina tiedän miltä tuntuu vetää kivirekeä yksin.

Mutta uskoisi, että ek-vaalivoitto toisi lisää porukkaa myös paikallistasolle ja kunnallispolitiikkaan.

Tsemppiä Lasse.  :)
Kiitti. Kyllä saan apuja puolueelta vaikka kädestä pitäen, sitä en moiti ollenkaan. Ongelmana on vain löytää vähintään kaksi muuta tolokun miestä tai naista perustamaan paikallisosasto ja mielellään vielä olemaan aktiivisia toimijoita ja vaikkapa asettuisivat vielä ehdolle ens syksynä.

Kesä nyt on tietty vaikeeta aikaa saada porukkaa innostumaan politiikasta, ymmärrettävästi. Itekin vetänyt ihan kesäfiiliksillä jo ek-vaaleista lähtien.

AstaTTT

Quote from: Lasse Nortunen on 28.07.2011, 10:29:28
Ongelmana on vain löytää vähintään kaksi muuta tolokun miestä tai naista perustamaan paikallisosasto ja mielellään vielä olemaan aktiivisia toimijoita ja vaikkapa asettuisivat vielä ehdolle ens syksynä.

Varaa paikka, sovi paikalle joku kansanedustaja, sovi puoluetoimiston kanssa, että maksavat kahvi-/pullatarjoilun ja pyydä pari tuttua hoitamaan se puoli. Ilmoittakaa lehdessä paikallisyhdistyksen perustamisesta (sovi ilmoituksen laskutus puoluetoimistoon), jossa kansanedustaja pitää puheen aiheesta x, mitä seuraa keskustelu ja sitten sinä pidät puheen paikallisyhdistyksen perustamisen tarpeesta, jaat kaikille yhteystietosi ja PS:n jäsenilmoittautumislomakkeen. Kansanedustajan paikallaolo on tärkeä, että paikalle saapuu ihmisiä. Siitä se lähtee.  :)

e:typo

Unohtui: Tee ennakkoon tilaisuudesta pieni tiedote/kutsu paikallismedioille ja jälkikäteen lehdistötiedote, jollei media saapunut paikalle hoitamaan sitä puolta. Mediamyllytys on jo "satanut ääniä persujen laariin" niin paljon, että tyhjille seinille tuolla tuskin tarvitsee puhua.  ;)

OTU

1922 syntynyt isäni sanoi, että koiraskin poikii, jos on pakko ( Isäni joutui töihin terässulattoon 13-vuotiaana, Suojeluskuntaan, Jatkosotaan reiluksi kolmeksi vuodeksi. Sitten töihin ja opiskelemaan, jotta voisi perustaa perheen, ja kasvattaa lapset).
Jos et koe olevasi hyvä ehdokas, niin älä lähde. Isäni ei koskaan naukunut kohtaloaan.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Wilho

Lasse,

toimintasi on yksi pieni puro siinä virrassa, joka on vihdoin murtautumassa vanhojen puolueiden asettaman padon läpi. Älä tyrehdytä sitä puroa, vaan raivaa esteet niin että se voi virrata vapaasti ja kirkkaana.

Tsemppiä!

Marko Parkkola

Pienissä kunnissa on hankalaa potkia kepua vastaan. Viime kunnallisvaaleissa olin Kokoomuksen listoilla Keiteleellä (en tullut valituksi, olin sivistyslautakunnassa vähän aikaa). Yritimme saada joitain henkilöitä uudelleen ehdokkaaksi, mutta eräskin tapaus ei yksinkertaisesti uskaltanut lähteä ehdolle. Kepun äänestäjät olivat viime kieroksella huolen, että henkilön yksityinen firma oli kärsinyt melkein konkurssin rangaistuksena siitä, että uskalsi potkia tutkainta vastaan. Peli on paikoin todella kovaa ja jotenkin järjetöntäkin.

MoonShine

Eduskuntavaaleistä päätellen, on monessakin Kepu -kodissa alettu kuitenkin ajattelemaan ihan itsekin, eikä enää äänestetä kuten vaari ja isä on äänestänyt.
Järjenvalo on laskeutunut Suomen maaseutupitäjiin, viimeinkin.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

AstaTTT

Quote from: MoonShine on 15.08.2011, 22:35:38
Eduskuntavaaleistä päätellen, on monessakin Kepu -kodissa alettu kuitenkin ajattelemaan ihan itsekin, eikä enää äänestetä kuten vaari ja isä on äänestänyt.
Järjenvalo on laskeutunut Suomen maaseutupitäjiin, viimeinkin.

Oma sukuni on ollut hyvin kepulaista (kainuulaista) ja viime vaaleissa tapahtui suuri murros; vaikka esi-isien veressä kepu virtasikin, nyt äänet menivät Perussuomalaisille. Kunnallisvaalit ovat jatko tälle murrokselle ja luultavasti vaalivoitto on huomattavasti eduskuntavaaleja mittavampi.

JR

se on kuulkaa veljet ja siskot ihan sama, mikä puolue on paikallisesti niskan päällä, niin meno on sama. Täällä meillä tehdään usein yhteistyötä puolueitten välillä, että saadaan Kokoomuksen kaikkein kusipäisimmät kähminnät torjutuksi. Niitä kähmintöjä muuten sitten riittää. Kunnan omaisuutta myydään pilkkahintaan kavereille ja kavereilta ostetaan maata hirveeseen ylihintaan kunnalle ja jos vaikka mitä kaavoitushässäkkää ja pääpukari on aina se sama, Kansallinen Kokoomus.

L.N

Quote from: Fimbulvetr on 17.09.2011, 11:24:53
Mikä ihme antaisi minulle voimia asettua ehdolle kuntavaaleihin 2012?

Velvollisuudentunne ja rakkaus lapsiasi, vaimoasi, veljiäsi, siskojasi, äitiäsi, isääsi, menneitä ja tulevia sukupolviasi, heimoveljiäsi ja -siskojasi, suomalaisia, suomalaista elämäntapaa, suomalaista kulttuuria, suomalaista puhdasta elinympäristöä ja isänmaatamme kohtaan....
Onnistuit saamaan aikaan reaktion, minkä koin viimeksi, kun Suomi voitti jääkiekon maailman mestaruuden: Liikutuksen kyyneleet valuivat poskiani pitkin. Kiitos sinulle, kuka ikinä oletkin. Tiedän mistä puhut ja mitä tarkoitat, välillä on silti hyvä saada kuulla ne myös toisen sanomana, en osaa sanoa miksi. Ehkä olen vain välillä vähän perseellepotkittava, että kone taas käynnistyy ja motivaatiomoottori hurahtaa käyntiin.

Uskotko, uskotteko, että välillä tuntuu vaan niin turhauttavalta ja raskaalta tämä touhu ja tulee miettineeksi kaikenlaista. mm. jatkaako vai eikö politiikan kuvioissa mukana. Kiitos myös muillekin tsemmpareille.

ps. Tuolta voi lukea lisää ajtuksiani Suomesta, Suomalaisuudesta jne jos siltä tuntuu: http://hommaforum.org/index.php/topic,55632.0.html

Kalevi Aronen

Kunnallisvaaleissa äänestän demaria, sillä onneksi Jussi H-a on ehdolla Hesassa ja mä taas äänestän Uuudellamaalla muuten tulis ongelmia äänestyspäätöksen kanssa.
Om mani padme hum.

Everyman

Quote from: Fimbulvetr on 17.09.2011, 11:24:53
Asettumalla demokraattiseen vastarintaan monikulttuurisuutta, Euroopan unionia ja totalitarismia vastaan tulevat sukupolvet tulevat muistamaan sinut suurmiehenä.

Tämä on kai joku parodia, koska kyse on kunnallisvaaleista. :D

Ei yksikään kunnalispoliitikko ajattelee noin. Jos ajattelee, niin toivottavasti kunnassa on järjestetty jonkinlaiset mielenterveyspalvelut.