News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-04-12 YleX: Ketä mä äänestän? Osa 2: Bussikuski Harri ja muslimi Anu

Started by Iloveallpeople, 12.04.2011, 17:37:04

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteKetä mä äänestän? Osa 2: Bussikuski Harri ja muslimi Anu

"Ärsyttää, että tänne tullaan käsi ojossa seisomaan ja odotetaan että suomalainen auttaa"

"Mä haluaisin, että rasismi loppuis ja että tää maa olis turvallisempi muslimeille"

Oma eduskuntavaaliehdokas vielä hukassa? YleX Etusivu ojentaa auttavan kätensä.

Ketä mä äänestän? -sarjassa Etusivun Linda pyytää nuoria äänestäjiä kertomaan heidän mielestään suurimman yhteiskunnallisen epäkohdan. Kysymysten perusteella Turun yliopiston eduskuntatutkimuksen laitoksen johtaja, politiikan tutkija Ville Pernaa etsii heille parhaiten ja huonoiten sopivimmat puolueet.

Kuuntele: YleX
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Angelos

Tämä käännynnäiseltä Anulta, joka mainitsee vielä olevansa täysin kantasuomalainen:

Haastattelija: Aioks sä palata joskus töihin?
Anu: En mä usko et mä haluaisin, tai siis niinku, on niin paljon silleen rasismia täällä, että ei oikeen mielellään halua tehä töitä sit.

Näin tänään.

kertsu59

Quote from: Angelos on 12.04.2011, 18:28:35
Tämä käännynnäiseltä Anulta, joka mainitsee vielä olevansa täysin kantasuomalainen:

Haastattelija: Aioks sä palata joskus töihin?
Anu: En mä usko et mä haluaisin, tai siis niinku, on niin paljon silleen rasismia täällä, että ei oikeen mielellään halua tehä töitä sit.

Näin tänään.
Huutonaurua!!!! ;D
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Mage

Huutonauru on kyllä paikallaan.

Onko kukaan muuten tietoinen, josko jotain muslimia olisi pahoipidelty sen takia, että on muslimi ? En yht´äkkiä muista sellaista tapausta olleen.

weekendsoldier

Siis en mäkää niiku haluu sillei tehä enää duunii niiku, ku rassisimi. Voiks niiku veronmaksajat elättää mutki, niiku? :roll:

Suvaitsija

"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Professori

Olipa paksua puhetta Anulta. Järjenlahjoista kertonee se, että menee julkisuuteen lausumaan tuollaisia (siis ilmaisemaan työhaluttomuutensa). Miksiköhän toimittaja ei kysynyt häneltä, miksi muilla ihmisillä on häntä kohtaan elatusvelvollisuus? Vai elättääkö hänen miehensä(?) vaimon ilman yhteiskunnan tukia?
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Sanglier

Quote from: planeta on 12.04.2011, 20:56:30
Sanoihan se yksi suomalainen muslimilarppaajanainen ulkomaalaisen miehensä kanssa Me mimmit-lehdessä, että heillä on iso hyvä kaupungilta saatu asunto, mutta hän ei koe olevansa kiitollisuudenvelassa veronmaksajille, koska hänen mielestään allah on asunnon ja kaiken muunkin hänelle antanut.

Sittenhän sekään ei ole kenenkään vika jos pyyhepäät heivataan hankeen. Allah antoi, allah otti. Eikä rasismikaan ole ongelma vaan allahin hommia.

Muslimius vaikuttaa aivoamputoitujen harrastukselta.

Phobos

Tuosta lähetyksestä taitaa olla melko epärehellistä käydä ottamaan esimerkillisiä äänestäjiä tietyille puolueille, mutta olisi se aika ironista.

..mikäs se junttipuolue nyt olikaan?
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins