News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-04-06: MTV3:n Suuri vaalikeskustelu (20:00-21:55)

Started by Ant., 06.04.2011, 18:20:07

Previous topic - Next topic

Ant.

QuoteSuuri vaalikeskustelu

Suuri vaalikeskustelu kokoaa yhteen kaikkien eduskuntapuolueiden puheenjohtajat tilanteessa, jossa kamppailu on kuumimmillaan ja vaaleihin on aikaa enää reilu viikko. Keskeisinä teemoina työ, verotus, hyvinvointi, Suomen ja EU:n talous. Kaksituntisen tentin toimittajina nähdään Timo Haapala ja Markus Pirttijoki. Suora lähetys.

Lähetys on kolmanneksi viimeinen televisiovaalikeskustelu. Jäljellä ovat vielä 13.4. lähetettävä MTV3:n pääministerivaalitentti (neljä suurinta puoluetta) ja 14.4. lähetettävä Ylen vaalikeskustelu (kaikki eduskuntapuolueet).

Aikaisemmissa vaalikeskusteluketjuissa on väännetty puoluejohtajien nimiä hassunhauskalla tavalla aivan riittävästi. Jättäkää nimien vääntely peräkammariin ja keskittykää tässä ketjussa asialliseen kommentointiin.
Homma is the new black.

Jouko

Quote from: Ant. on 06.04.2011, 18:20:07
QuoteSuuri vaalikeskustelu

Suuri vaalikeskustelu kokoaa yhteen kaikkien eduskuntapuolueiden puheenjohtajat tilanteessa, jossa kamppailu on kuumimmillaan ja vaaleihin on aikaa enää reilu viikko. Keskeisinä teemoina työ, verotus, hyvinvointi, Suomen ja EU:n talous. Kaksituntisen tentin toimittajina nähdään Timo Haapala ja Markus Pirttijoki. Suora lähetys.

Lähetys on kolmanneksi viimeinen televisiovaalikeskustelu. Jäljellä ovat vielä 13.4. lähetettävä MTV3:n pääministerivaalitentti (neljä suurinta puoluetta) ja 14.4. lähetettävä Ylen vaalikeskustelu (kaikki eduskuntapuolueet).

Aikaisemmissa vaalikeskusteluketjuissa on väännetty puoluejohtajien nimiä hassunhauskalla tavalla aivan riittävästi. Jättäkää nimien vääntely peräkammariin ja keskittykää tässä ketjussa asialliseen kommentointiin.

Vartiomies kiittää ohjeistuksesta mitä kunnioittavimmin. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

MoonShine

Jokohan tänään 'kakkapökäle', eli maahanmuuttokeskustelu, ponnahtaa viimeinkin uima-altaan veden pinnalle?
Asiaa ei ole vielä muutamaa sivulausetta enempää uskallettu pöyhiä, onko aihe sovittu tabu?
Vai pelätäänkö sen käsittelemisen antavan PeruSS:lle liikaa etumatkaa ja siksi jarrutellaan?

Itse toivoisin avoimempaa pelaamista ja huomiota varsinkin jo valmistelussa olevalle EU:n yhteisturvapaikkapolitiikalle ja vielä erityisesti siinä mainittavalle 'väliaikaisen suojelun mekanismille' ja sen pysyvälle haitalle Suomen kansalle ja jälkipolville.
Väliaikaiset käsitteet kun ovat jääeet näissä mokuraatioissa pysyviksi, kuten koko väliaikainen turvapaikkakäsitekin on muodostunut osaksi pysyvää siirtolaisuutta.

Meillä on siellä Brysselissä eräs erityisen vaarallinen mokuraattori, jonka tekemisiä olisi ehkä terveellistä seurata seuraavia EU -vaaleja silmälläpitäen, vai jokos silloin on liian myöhäistä tehdä mitään?
http://www.heidihautala.fi/2011/04/eussa-tarvitaan-yhteista-vastuunjakoa-maahanmuuttajista/
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Jaakko Sivonen

MTV3 heti mielistelemässä RKP:tä.

Katainen, Kiviniemi, Urpilainen Libya-haukkoja.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Iloveallpeople

Alkuun oli löydetty vain epävarma persujen äänestäjä, joka ehkä oli siirtymässä kepun äänestäjäksi. Hyvä jos perussuomalaiset saa 5 % äänistä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Jaakko Sivonen

Quote from: Iloveallpeople on 06.04.2011, 20:11:35
Alkuun oli löydetty vain epävarma persujen äänestäjä, joka ehkä oli siirtymässä kepun äänestäjäksi. Hyvä jos perussuomalaiset saa 5 % äänistä.

MTV3 osaa kyllä valikoida itselleen parhaiten sopivat haastattelut...

IDA

Kiviniemi käytti aivan uutta poliittista kieltä: "Kun ja jos niin tehdään." Jotenkin väärin päin minusta, mutta toki poliittisesti oikein viime päivien keskustelun valossa :)

aleksi

Sinnemäki:" Pohjois-Afrikan kaaos on Suomelle valtava mahdollisuus..." Siis mitä ihmettä hän tuolla tarkoitti?  ??? Mulla meni aika pahasti ohi, kun silmät alkoivat hallitsemattomasti pyörimään päässä ja kurkusta alkoi kuukua korinaa.  :roll:

Alfresco

Quote from: Ant. on 06.04.2011, 18:20:07
Suuri vaalikeskustelu

Tällä hetkellä Libya-keskustelu mennyt. Missään nimessä Suomen ei pidä sekaantua Libyaan. Se olisi katastrofaalinen virhe. Soini ja Arhinmäki vastaan. HYVÄ!.

MoonShine

Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

John

Quote from: aleksi on 06.04.2011, 20:21:08
Sinnemäki:" Pohjois-Afrikan kaaos on Suomelle valtava mahdollisuus..." Siis mitä ihmettä hän tuolla tarkoitti?  ??? Mulla meni aika pahasti ohi, kun silmät alkoivat hallitsemattomasti pyörimään päässä ja kurkusta alkoi kuukua korinaa.  :roll:
Jotain Sinnetännemäki horisi, että ihmiset alkavat liikkumaan ym. Tuli heti mieleen, että vihreät varmasti ilomielin ottaisivat runsaasti pakolaisia Pohjois-Afrikasta.

FadeAway

Toistaiseksi yllättävän vähän huutelua ja päälle puhumista. Myös on yllättävää, että MTV3:lla ei toimittaja vielä ole Soinia ahdistellut.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

MoonShine

Stefan Erik Wallin, s. 1.6.1967, valtiotieteiden maisteri, RKP:n puheenjohtaja, kulttuuri- ja urheiluministeri myy suomalaisille veronmaksajille palovakuutusta, vaikka talo palaa jo.

FadeAway

OK edellisen viestin henki säilyi minuutin ja nyt taas ollaan Soinia keskeyttämässä.

Jaakko Sivonen

Kiviniemi on näköjään kavalasti vastannut EU-takuista vaalikoneeseen "eri mieltä", vaikka onkin tosiasiassa syytämässä miljardeja Etelä-Eurooppaan... Onko keskustan kannattajia noin helppo huijata?

Manneri

Quote from: FadeAway on 06.04.2011, 20:31:43
OK edellisen viestin henki säilyi minuutin ja nyt taas ollaan Soinia keskeyttämässä.

Jep kaikki muut saivat vastata kesketyksettä, mutta Soini keskeytetään heti ekan lauseen jälkeen.

Hippo

Onneksi ei MTV:n toimittajien oma kanta ei mitenkään näy läpi heidän toiminnastaan.

Alfresco

Siis mitä vittua! Soinille ei anneta puheenvuoroa. Toimittajat vetävät ilmiselvästi ihan omaa agendaa. Soini voisi kävellä ulos koko paskatentistä. Mitä helvettiä siellä kinailla idioottien kanssa.

TheJ

Päällehuutelu ja avautuminen "mielen muuttamisesta viikoittain" oli kyllä semmoista bullshittiä että uskoisin kuurosokean kokoomusfaninkin hieman ihmettelevän että miksi tämmöistä sikailua...

John

Aika hyvin nyt hallitusta hiillostetaan. Ihan hyvin on PS:n kannalta mennyt tähän mennessä.

KJ

Timo Haapala käy kyllä niin kovilla kierroksilla, ettei tuosta taideta kunnon keskustelua saada aikaiseksi. Poliisit Jimiltä alkavat houkuttamaan.
What would Gösta Sundqvist do?

Pekkaa kahvassa

Alkaa kiviniemellä lanttu helottaa, kun Urpilainen hiilostaa vakuurahastoista  ;D
´´Suomen perustuslakia muutetaan laittomasti ja ilman mediahuomiota!´´ - http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1100

MoonShine

Jutta Pauliina Urpilainen, s.4.8.1975, kasvatustieteen maisteri, SDP:n puheenjohtaja, kansanedustaja pärjäsi kaksintaistelussa ihan hyvin.

Pekkaa kahvassa

Muut kuin Soini saavat puhua lähes niin kauan kuin haluavat
´´Suomen perustuslakia muutetaan laittomasti ja ilman mediahuomiota!´´ - http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1100

aleksi

Kiviniemi: " Saanko minäkin puhua? Sanoin tuossa useaan kertaan..." =) Hulppeeta! Mun mielestä Urpilainen on kohentanut esiintymistään ja laittoi Kiviniemelle ihan hyvin kampoihin.

MoonShine

Boing-boing, kantakaa Timo Haapala ulos kehästä virkoamaan tähän päivään.
Käsittämättömän törkeätä käytöstä.

FadeAway

Kiviniemi osaa kyllä jauhaa ilman asiaa. Kataiselle sentään usein on edes joku pointti puheissaan.

Keskustan mainoksissa Kiviniemen paidassa lukee Asiaa, vaikka rouvalla ei mitään sanottavaa ole.

Hippo

Quote from: aleksi on 06.04.2011, 20:40:13
Kiviniemi: " Saanko minäkin puhua? Sanoin tuossa useaan kertaan..." =) Hulppeeta! Mun mielestä Urpilainen on kohentanut esiintymistään ja laittoi Kiviniemelle ihan hyvin kampoihin.

Tuolla vakuusrahastolla on kyllä helppo lyödä.

MoonShine

Jyrki Tapani Katainen, s. 14.10.1971, yhteiskuntatieteiden maisteri, Kokoomuksen puheenjohtaja, Suomen valtiovarainministeri ei elä samassa maailmassa Sauli Niinistön kanssa, jolla ehkä kuitenkin on hieman enemmän EU -pankkimaailmasta kokemusta.