News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ennakko vai varsinainen

Started by Oami, 06.04.2011, 13:26:37

Previous topic - Next topic

Äänestätkö ennakkoon vai varsinaisena päivänä?

Ennakkoon
Varsinaisena
En kumpanakaan koska ei äänioikeutta
En kumpanakaan muista syistä

Oami

Heitetäänpä tällaista gallupintynkää.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

AuggieWren

Ennakkoon ja meni jo. Vaalipäiviä on vain yksi ja silloin pääsiäissunnuntaina voi olla kaikkea muuta tekemistä, krapulasta kyläilyyn ja laiskotuskohtaukseen ...
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Iloveallpeople

Haluaisin kysyä tietäjiltä, että kumpana ajankohtana kannattaa äänestää? "Katoaako" ääni helpommin ennakkoäänestäessä vai vaalipäivänä?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Turkulaine

Quote from: Iloveallpeople on 06.04.2011, 13:35:28
Haluaisin kysyä tietäjiltä, että kumpana ajankohtana kannattaa äänestää? "Katoaako" ääni helpommin ennakkoäänestäessä vai vaalipäivänä?

Koska vaalivilppi lienee joka tapauksessa maan tapa, luotan enemmän varsinaiseen päivään. Jos äänestää ennakkoon ei näe lainkaan mihin ääni päätyy ja kenen käsiteltäväksi.

Jos vilppiä on ollut ennenkin, voi vain kuvitella paljonko sellaiseen on houkutusta nyt kun kansa meinaa äänestää väärin.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Tunkki

Eiköhän ennakkoääniä vahdita paremmin kuin "varsinaisia" ääniä.
(Vahva mutu!)

mannym

Quote from: AuggieWren on 06.04.2011, 13:35:00
Ennakkoon ja meni jo. Vaalipäiviä on vain yksi ja silloin pääsiäissunnuntaina voi olla kaikkea muuta tekemistä, krapulasta kyläilyyn ja laiskotuskohtaukseen ...

Kesäaika näemmä jetlagannu AuqqieWrenin kalenterin. Kerkesin jo säikähtää. Varsinaisena päivänä aion äänestää, koska olen sen päivän sitä varten varannut, pelkästään.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

AuggieWren

Quote from: mannym on 06.04.2011, 13:40:47
Quote from: AuggieWren on 06.04.2011, 13:35:00

Kesäaika näemmä jetlagannu AuqqieWrenin kalenterin. Kerkesin jo säikähtää. Varsinaisena päivänä aion äänestää, koska olen sen päivän sitä varten varannut, pelkästään.

Kiitokset korjauksesta. Vissiin lomia kaipailen, kun pääsiäinen onkin näemmä tullut viikkoa lähemmäksi ajatuksissa. Onpa pääsiäinen myöhään tänä vuonna >:(
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Ano Nyymi

Pelasin varmanpäälle ja äänestin ennakkoon, mistäpä sitä koskaan tietää onko varsinaisena vaalipäivänä äänehtimiskunnossa...

Niin ja Astridia äänestin niinkus täällä on neuvottu  :flowerhat:

Ei vaiteskaan, nyt persuilla on ainakin yksi täysin varma ääni plakkarissa. Ellei se postitäti sitten ole jo kumitellut sitä lippua uuteen uskoon  ;D

Hippo

Quote from: Ano Nyymi on 06.04.2011, 13:49:24
Pelasin varmanpäälle ja äänestin ennakkoon, mistäpä sitä koskaan tietää onko varsinaisena vaalipäivänä äänehtimiskunnossa...

Sama täällä. Vaikka itse poistuisi elävien joukosta niin jää ainakin tahto elämään. :D

Aurelius

Ensin kirkkoon rukoilemaan vaalien puolesta ja sitten äänestämään. Toivottavasti pappi muistaa liittää esirukoukseen asianmukaisen osuuden kirkkokäsikirjasta.

MoonShine

Kävin tempasemassa KUULAKÄRKIKYNÄLLÄ nuivimman löytämäni ja varman läpimenijän numeron ympyrään.
Vetäköön sitten mukanaan toiseksi nuivimman viereensä istumaan ja nappia painamaan.
Kansalaisvelvollisuus on tehty Isänmaan tulevaisuuden nimissä.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Savilinnan Lätäri

Varsinaisena äänestyspäivänä aion marssia voittajan elkein, peililasit päässä ja takki auki paikalliselle koululle. Illan vaalivalvojaisiin varustaudun ison Colan ja customoidun pakastepizzan kera.

Mikäli kaikki menee niin kuin on suunniteltu ja tähtiin kirjoitettu, sonnustaudun seuraavana aamuna työpaikalle vyön sijaan paukkuviin henkseleihin.  8)
Nuivuuteen ei käännytä. Nuivuuteen palataan.

Elemosina

Kävin jo ennakkoäänestämässä kaupungintalolla. Ajattelin että tulee varmasti äänestettyä eikä jää viimetinkaan. Persuehdokas sai ääneni.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Mika.H

Ennakkoon meni jo. Persujen lista on muuten aika näppärästi just keskellä. Ei tarvinnut kopissa pälyillä ympärilleen ollenkaan.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kitaransoittaja

Quote from: Turkulaine on 06.04.2011, 13:39:57
Quote from: Iloveallpeople on 06.04.2011, 13:35:28

Koska vaalivilppi lienee joka tapauksessa maan tapa, luotan enemmän varsinaiseen päivään. Jos äänestää ennakkoon ei näe lainkaan mihin ääni päätyy ja kenen käsiteltäväksi.

Jos vilppiä on ollut ennenkin, voi vain kuvitella paljonko sellaiseen on houkutusta nyt kun kansa meinaa äänestää väärin.
Taitaa onnistua riippumatta siitä milloinka äänestää. Ainakin toivon niin koska äänestin heti ovien avauduttua. Eli toivon ettei onnistuisi helpommin ennakkoäänien osalta, en toivo että onnistuisivat vilpissä taas kerran.

Oami

Itse tykkään varsinaisesta tunnelman takia. Ennakoissa tosin käyn silloin, kun en tiedä olenko vaalipäivänä paikalla (ja esimerkiksi viime kunnallisvaaleissa olin virkailijana äänestyspaikassa, joka ei ollut omani).

Tällä kertaa ei ymmärrettävistä syistä ole moisia velvoitteita langennut, joten taidan päätyä varsinaiseen. Äänestyksen jälkeen kotiin ja mukavaan koti-illan viettoon.

EDIT: emäntä tuntuu edustavan vastakkaista koulukuntaa, katsotaanpa nyt miten homma sumplitaan  :)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Parasiittiö

Varmaan huomenna onnistun jaksamaan heittää arpani Halla-ahon ja persujen puolesta. Mielenkiintoista nähdä että mitä tapahtuu.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

L.N

Quote from: Oami on 06.04.2011, 14:23:33
Itse tykkään varsinaisesta tunnelman takia. Äänestyksen jälkeen kotiin ja mukavaan koti-illan viettoon.

Yleensä aina olen käynyt ennakkoon. Nyt ajattelin käydä vasta varsinaisena. On jotenkin coolia marssia tupaan, fiilistellä ja aistia jännitystä ja odotusta ilmassa, vetää 33 pahviin samalla pohtien kuinka moni muu on valinnut saman numeron. Mulla on todella vahvat fengsuit, että sunnuntai iltana moni tulee yllättymään äänimäärästäni. Kaikki merkit viittaavat siihen. En ole uskaltanut sanoa tätä aikaisemmin ääneen, mutta nyt sanon!

-Lasse Nortunen, nro33-

l'uomo normale

Pidän perinteisestä äänestämisestä vaalipäivänä. Mutta tällä kertaa taitaa kiinnostaa niin paljon, että äänestänkin jo tänään.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Topelius

Eiköhän tuo ennakkoon mene. Ei kuitenkaan vielä tänään.

Ntti

Quote from: Lasse Nortunen on 06.04.2011, 14:30:07
Mulla on todella vahvat fengsuit, että sunnuntai iltana moni tulee yllättymään äänimäärästäni. Kaikki merkit viittaavat siihen. En ole uskaltanut sanoa tätä aikaisemmin ääneen, mutta nyt sanon!

-33-

Olipa kyllä rohkea veikkaus. Uskotko todella yltäväsi 33:een ääneen?

:)

L.N

Quote from: Ntti on 06.04.2011, 14:48:22
Quote from: Lasse Nortunen on 06.04.2011, 14:30:07
Mulla on todella vahvat fengsuit, että sunnuntai iltana moni tulee yllättymään äänimäärästäni. Kaikki merkit viittaavat siihen. En ole uskaltanut sanoa tätä aikaisemmin ääneen, mutta nyt sanon!

-33-

Olipa kyllä rohkea veikkaus. Uskotko todella yltäväsi 33:een ääneen?

:)
No hö, empäs hokannut että joku voi tulkita ton noin :D Käynpäs korjaamassa heti.

Kari Kinnunen

Ennakkoon, tuppaa toi sunnuntai olemaan sellainen työviikon aloituspäivä nykyään.

valkobandiitti

Halla-Aholle lähti ääni pari tuntia sitten.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Kaarle

Äänestin nyt sitten kuitenkin Pirkanmaan numeroa 163 eli Heikki Luotoa. Mieleni teki kyllä äänestää Muutosta persujen järjenvastaista päihdepolitiikkaa protestoidakseni.

Iza

Kävin tänään äänestämässä ennakkoon. Äänestin mielestäni Mestarillisesti!  ;D

IDA

Quote from: Aurelius on 06.04.2011, 13:56:07
Ensin kirkkoon rukoilemaan vaalien puolesta ja sitten äänestämään. Toivottavasti pappi muistaa liittää esirukoukseen asianmukaisen osuuden kirkkokäsikirjasta.

Itse suunniteelen tekeväni toisinpäin: Kävelylenkki äänestyspaikalle, sitten Kouvolaan messuun, sieltä Leikariin vaalivalvojaisiin. Kello 20:00, kun ennakkoäänet pamahtavat ruutuun ehkä lasi viiniä. Jos olen vielä matkalla ja kuulen prosentit radiosta, yritän olla ajamatta ojaan.

Pete_G

Ennakkoon kannattaa äänestää. Kaikenlaisia yllättäviä tilanteita saattaa tulla eteen sairastumisista hautajaisiin. Sitäpaitsi silloin ei ole varsinaisena vaalipäivänä kotipaikkakuntaansa sidottu.
87,1 % av alla svenskar är odemokrater.

Topi Junkkari

Minä äänestän varsinaisena. Siinä on oma fiiliksensä. Olen luottamushenkilönä töissä äänestyspaikalla X, mutta siitä on omalle äänestyspaikalleni Y matkaa vain pari pysäkinväliä, ehdin käydä vapaavuoroni aikana fiilistelemässä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

punikkikeisari

Äänestin tänään heti kymmenen hujakoilla ehdokasta, jonka henkilöllisyys jääköön vaalisalaisuudeksi. Nyt on sitten aikaa vaalipäivään asti katua omaa ratkaisuaan - nettirasistit valtaavat Arkadianmäen ja minä olen siitä osaltani vastuussa.
In koala we trust.