News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-04-04 K&k: Paikallisehdokkaat esittäytyivät kirkossa

Started by Iloveallpeople, 04.04.2011, 23:23:18

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuotePaikallisehdokkaat esittäytyivät kirkossa

Keskustelemassa olivat Zahra Abdulla (Vihr.), Paavo Arhinmäki (Vas.), Elina Das Bhowmik (Kesk.), Eero Heinäluoma (SDP), Hannele Luukkainen (Kok.), Heini Röyskö (KD) ja Arto Välikangas (PS). RKP:n edustaja ei saapunut paikalle.
...

Maahanmuutosta keskustellessa alkoi mielipide-erojakin ilmaantua. Maahanmuuttajien oikeuksien ja palvelujen puolesta puhui voimakkaimmin vihreiden Abdulla, joka on itsekin maahanmuuttaja.

Perussuomalaisten Välikangas korosti suomalaisten oikeutta omaan kulttuuriinsa. Hän piti erikoisena sitä, että suomalaiset pyytävät anteeksi omassa maassa kulttuuriaan.

– Mielestäni meillä on oikeus olla kansallismielisiä tässä maassa ja laulaa Suvivirsi ja Enkeli taivaan kouluissa, Välikangas sanoi.

Vasemmistoliiton Arhinmäen mielestä olisi absurdia väittää, että maahanmuuttajat pakottaisivat muuttamaan suomalaista kulttuuria – jäähän ulkomaalaisten osuus Suomessa alle muutamaan prosenttiin. Hänen mukaansa kulttuuri muuttuu, koska suomalaiset itse haluavat sen muuttuvan.

Abdullan mukaan suomalaisilla on ilman muuta oikeus omaan kulttuuriinsa, mutta kenelläkään ei ole silti oikeutta loukata muista kulttuureista tulevia. Hän kuulutti tasa-arvoa, joka kuuluu kaikille iästä, sosiaalisesta taustasta ja uskonnosta riippumatta.
...

Kirkko & kaupunki
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Lodi

Miksi Abdulla ei huolestu siitä, että tietyistä maista tulevat mamut jatkuvasti loukkaavat suomalaisia tekemällä täällä huomattavan määrän erilaisia rikoksia. He eivät osaa olla kiitollisia siitä, että ovat päässeet Suomeen.

Kiitollisuus olisi hyvä alku integroitumiselle.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

foobar

Mitäköhän oikeuksia maahanmuuttajilta puuttuu? Olisikohan sittenkin kyse erioikeuksien ja niihin kytkettyjen palvelujen vaatimisesta...

Jännää on myös, että muista kulttuureista tulevia ei saa loukata (loukkaantuminen on kuitenkin pääasiassa loukkaantujan, ei loukkaajan päätöksen varassa), mutta harvemmin olen havainnut, että kieli keskellä suuta yritettäisiin maahanmuuttajapiireissä olla suomalaisista puhuttaessa. Vai mahtaako maankätilö Abdulla paheksua esim. Abu-Hannan provokatiivisia möläytyksiä? Enpä ole kuullut - rikostilastollinen ylikorostuminenkin selitetään lähes poikkeuksetta suomalaisten kelvottomuudesta johtuvaksi. Voisinpa jopa loukkaantua tuosta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lodi

En ole koskaan tätä ymmärtänyt.
Jos minä antaisin jonkun muualta, huonoista oloista tänne tulleen asua kotonani, olettaisin hänen olevan minua kohtaan kiitollinen.
Se tarkoittaa, että hän ei missään tapauksessa olisi minua kohtaan epärehellinen eikä varastaisi minulta. En myöskään haluaisi tulla pahoinpidellyksi hänen toimestaan olohuoneessani.
Odottaisin, että hän mahdollsimman pian yrittäisi päästä jaloilleen ja elättämään itsensä. Sehän olisi jo hänen itsetuntonsa kannalta tärkeää.

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

PaulR

Kaivoin sementtiä tänään nenästä. Mikään pakko ei ole sellaista tehdä. Kello vaan on herättämässä viiden tunnin päästä.