News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Haikarako ne lapset tuo?

Started by Lodi, 04.04.2011, 11:40:31

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: sikakyösti on 04.04.2011, 12:22:11
onko tajunnut pyytää elatusmaksuja isiltä? onko isät paikallisia tenukeppejä raahattu baarista la klo4.00? työttömiä? persaukinaisia?

Somaleita? Arabeita? Muita ihquja mamuja?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

EwithAllinPoe

Ou, Professorilla on mielenkiintoista pohdintaa.

Korkeasti koulutettujen, älykkäiden ja kaikin puolin kunnon kansalaisten kannattaisi lisääntyä, eikä urputtaa siitä, että tyhmemmät täyttää maan.  :)
Sydänmesi kuuluu minulle.

mannym

Quote from: Winnie on 04.04.2011, 18:17:36
Ou, Professorilla on mielenkiintoista pohdintaa.

Korkeasti koulutettujen, älykkäiden ja kaikin puolin kunnon kansalaisten kannattaisi lisääntyä, eikä urputtaa siitä, että tyhmemmät täyttää maan.  :)

Touché vai miten se kirjoitetaan.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Lodi

Quote from: Topi Junkkari on 04.04.2011, 13:50:10
Quote from: Lodi on 04.04.2011, 11:40:31
Kun yksinhuoltajan lapset ovat 14v,13v,8v ja 3v niin yleiseen elämänkokemukseen vedoten olettaisin, että on olemassa kolmekin eri isää.

Nyt taidat liioitella yleistä elämänkokemustasi. Tunnen useitakin yksinhuoltajia, joiden lapsilla on laaja ikähaitari, mutta sama isä ja äiti kaikilla. Yksinhuoltajaksi voi päätyä parilla muullakin tavalla kuin jakamalla leväperäisesti kaikille. Avioero taitaa nykyään olla yleisin tapa, leskeksi jääminen on toinen. Kumpaakaan niistä tuskin suunnitellaan etukäteen, kun perhettä perustetaan.

Käytinkin sanaa "olettaisin". Minusta tämä on se todennäköisin oletus.
Voi toki olla niinkin (vaikkakin epätodennäköistä), että kaikki on hankittu saman biologisen isän kanssa.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

VikaTikki

Ihan vaan pitää lähipiiristä sanoa, että ovat pääasiallisesti ne kaikista vastuuttomimmat elementit, jotka ovat tästä meidän ikäluokasta lisääntyneet.
Yhdellä perheellä oli joku muu strategia tulevaisuutta varten, kuin että muut maksaa.

Ymmärrän vallan hyvin, että naiset voivat huppelissa puolivallattomaan häntäheikkiin retkahtaa, mutta että ihan lapsia kaverin kanssa joka ei ole päivääkään tehnyt duunia elämässään, eikä ole sellaista suunnitellutkaan.
Ei ihan harvinainen juttu mun nurkillla.
Bryssä on bryssä vaikka voissa paistais.

Louhi

Jos Suomeen halutaan lisää suomalaisia lapsia niin tässä ollaan nyt asiaa estävien asenteiden äärellä: yksinhuoltajaäiti on ennnen kaikkea äiti ja hänen alaikäiset huollettavansa ovat ennen kaikkea lapsia. Jos vaikkapa opiskelijanaisten äitiyttä tuettaisiin paremmin, he voisivat lisääntyä aiemmin ja tehdä ehkä pari tenavaa enemmän. Lasten hoitamisessa on kyse resursseista: ruuasta, vaatteista, turvallisesta asuinympäristöstä, levosta ja sosiaalisesta tukemisesta. Raha auttaa kummasti näihin kaikkiin.

En ymmärrä yksinhuoltajaäitien parjausta ja hyljeksintää. He eivät ole tehneet aborttia huolimatta heikosta taloustilanteestaan ja yrittävät siitä huolimatta huolehtia jälkikasvustaan. Tai ovat leskeytyneet. Tai he ovat suostuneet tietoisesti heikompaan elintasoon ja sosiaaliseen paitsioon erotessaan paskaliitosta alkoholismin tai perheväkivallan takia. Minusta se on suuresti kunnioitettavaa.

Vieläkään ei muuten esiinny viljalti sitä, että erotilanteissa mies ottaisi lapset hoitaakseen niin, että taitaa kyseessä olla jollakin tavalla hoivaviettiin ja biologiaan siduttu juttu tämä äitiys  :flowerhat:
Ärsyttää.

Topi Junkkari

Luin sen Hesarin jutun nyt illemmalla, kun löysin lehden käsiini - itse en moista roskaa tilaa.

Tämä ketju antaa aika vääristellyn kuvan artikkelista. Jutun aihe ei ole yksinhuoltajuus, vaan pienituloisten asumismenot ja asumisen tukeminen sosiaalietuuksien kautta. Neljän lapsen yksinhuoltajaäiti on ollut (media)seksikkäämpi haastateltava kuin stadin Arska.

Minä en myöskään löydä jutun tekstistä enkä kuvista mitään viitettä siihen, että lapsia olisi tehty kulttuurinrikastuttajien kanssa. 8-vuotiaalla ja 3-vuotiaalla on eri sukunimet eli ilmeisesti eri isät, se on totta.

En minä mistään elatusmaksuista mitään tiedä, kun ei ole osunut omalle kohdalle (koputtaa puuta), mutta minun on annettu ymmärtää, että 300 e kuukaudessa per lapsi olisi aika pahasti yläkanttiin, jos ja kun lapsia on useita.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Salvation

HS kertoo maanantaina 4.4.2011 yksinhuoltajasta, jonka tuloista kolmannes menee asumiseen. Pas*a juttuhan se on, että asunto vie tuloista suuren osan.

Jollain lailla jäin kuitenkin miettimään artikkelista toista asiaa.
Kun yksinhuoltajan lapset ovat 14v,13v,8v ja 3v niin yleiseen elämänkokemukseen vedoten olettaisin, että on olemassa kolmekin eri isää.
Laitan moraalinvartijalakin päähäni ja kysynkin, miksi ihmeessä niitä lapsia pitää aina vain tehdä lisää ja sitten valittaa, kuinka rahat eivät riitä?

HS:n jutussa jäi huomioimatta neljästä lapsesta saatavat elatusmaksut niiden isiltä. Eihän niillä rikkaaksi tulla, mutta kyllä ne auttavat köyhää perhettä aika lailla. Olikohan ne unohdettu aivan tarkoituksella?  

Ja mihin perustuu oletuksesi kolmesta eri isästä?
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Salvation

Quote from: Ari-Lee on 04.04.2011, 12:44:54
Ottamatta kantaa minkälaisia noiden äpärien isit ovat voin listata muutaman (sivu)seikan tässä.- kristillinen perhekäsitys on murennettu
- Ydinperhekäsitys on murennettu
- yksinhuoltajuus on yleisesti otettu standardiksi
- isänmaallisuus on murennettu
- yleinen yhteiskuntamoraali on murennettu
- massatyöttömyys, pätkä- ja osa-aikatyöllisyys on hyväksytty
- teollisuus on viety kaukomaihin
- lama on tullut jäädäkseen
- Suomi on yksi maailman kalleimpia maita, kiitos nerojen ketkä ovat isejä verojen
- verotuottoa suunnataan ulkomaille moninaisilla tekosyillä
- ilmaista elämistä jaetaan holtittomasti ulkosuomalaisille
- kuralla on myös vanhusten ja sairaiden huolto mielenterveyden huollosta puhumattakaan
- koululaitoksen uskottavuus on vaakalaudalla
- jaettavaa kakkua on yhä vähempi
- suomalaisen politiikan uskottavuus on mennyt ajat sitten paskaan ja kreikkaan

Hienoa Ari-Lee; ylitit itsesi.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Noottikriisi

Quote from: Topi Junkkari on 04.04.2011, 19:51:25

En minä mistään elatusmaksuista mitään tiedä, kun ei ole osunut omalle kohdalle (koputtaa puuta), mutta minun on annettu ymmärtää, että 300 e kuukaudessa per lapsi olisi aika pahasti yläkanttiin, jos ja kun lapsia on useita.

Juu, olen aika varma että lähempänä totuutta on tuo elatustuen taso n. 142€ /lapsi, neljältä yhteensä n. 571€. Sen alle se ei käsittääkseni voi olla mutta tuskin ainakaan paljon ylikään ellei isä/isät ole todella hyvätuloisia.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Lodi

Quote from: Louhi on 04.04.2011, 19:32:39
Jos Suomeen halutaan lisää suomalaisia lapsia niin tässä ollaan nyt asiaa estävien asenteiden äärellä: yksinhuoltajaäiti on ennnen kaikkea äiti ja hänen alaikäiset huollettavansa ovat ennen kaikkea lapsia. Jos vaikkapa opiskelijanaisten äitiyttä tuettaisiin paremmin, he voisivat lisääntyä aiemmin ja tehdä ehkä pari tenavaa enemmän. Lasten hoitamisessa on kyse resursseista: ruuasta, vaatteista, turvallisesta asuinympäristöstä, levosta ja sosiaalisesta tukemisesta. Raha auttaa kummasti näihin kaikkiin.

En ymmärrä yksinhuoltajaäitien parjausta ja hyljeksintää. He eivät ole tehneet aborttia huolimatta heikosta taloustilanteestaan ja yrittävät siitä huolimatta huolehtia jälkikasvustaan. Tai ovat leskeytyneet. Tai he ovat suostuneet tietoisesti heikompaan elintasoon ja sosiaaliseen paitsioon erotessaan paskaliitosta alkoholismin tai perheväkivallan takia. Minusta se on suuresti kunnioitettavaa.

Vieläkään ei muuten esiinny viljalti sitä, että erotilanteissa mies ottaisi lapset hoitaakseen niin, että taitaa kyseessä olla jollakin tavalla hoivaviettiin ja biologiaan siduttu juttu tämä äitiys  :flowerhat:

Tuohon viimeisen kohtaan sanon, että höpöhöpö.
Järjestelmä on sellainen, että äidin pitää olla huora, hullu ja lapsilleen vaarallinen ja mielellään kaikkea tätä yhtäaikaa, jotta lapset määrättäisiin isälle.
Kyllä isän osana avioerossa on jäädä vain maksajaksi. Lisäksi hän joutuu useissa tapauksissa jatkuvan kiristyksen kohteeksi lasten tapaamisten suhteen.

Mulli

Quote from: ikuturso on 04.04.2011, 17:53:41
..Kysyn vaan, että eikö ihminen näe mitään eroa sillä, että toiselle sossu/kela maksaa tukea, jotta tämä saa vuokrakaton päänsä päälle. Toisen mielestä valtion tulisi lyhentää hänen asuntolainaansa.

Matematiikkahan tässä asiassa ei tuo ratkaisua asiaan nykyisen lainsäädännön vallitessa. Hiukankin asuntokauppoja pohdiskelemalla (poisluetaan tästä nyt heti ne helvetin kalliit seudut, koska tiedän toki että helsinkiläiskolmion hinnalla saa kerrostalon lapista) isossa osassa maatamme olisi oikeasti halvempaa maksaa se asuntolaina, kuin vuokra.

Seuraava karvannostattaja on sitten yleistä pohdiskelua, eikä henkilökohtainen kannatuspuhe mihinkään suuntaan.

Joidenkin ajama kansalaispalkka saattaisi tässä tapauksessa olla osana ratkaisua. Minä en itse asiassa tiedä paljoakaan ko asiasta. Vaan jos sellainen olisi olemassa, olisi kaiketikin aika luonnollista (logiikkani ei välttämättä käy yksiin toisten ihmisten logiikan kanssa), että tällaista - kaikkien ihmisten tasa-arvoisesti saamaa- tuloa pitäisi voida saada käyttää haluamallaan tavalla.

Nythän toki on terve peruste olla ostamatta varattomille taloja ja puutarhoja ihan oikeidenmukaisuussyistä. Vaan iso hirviö tässä asiassa piilee, koska se ei ole taloudellisesti se järkevin ratkaisu.

Lodi

Quote from: Salvation on 04.04.2011, 21:52:35
HS kertoo maanantaina 4.4.2011 yksinhuoltajasta, jonka tuloista kolmannes menee asumiseen. Pas*a juttuhan se on, että asunto vie tuloista suuren osan.

Jollain lailla jäin kuitenkin miettimään artikkelista toista asiaa.
Laitan moraalinvartijalakin päähäni ja kysynkin, miksi ihmeessä niitä lapsia pitää aina vain tehdä lisää ja sitten valittaa, kuinka rahat eivät riitä?

HS:n jutussa jäi huomioimatta neljästä lapsesta saatavat elatusmaksut niiden isiltä. Eihän niillä rikkaaksi tulla, mutta kyllä ne auttavat köyhää perhettä aika lailla. Olikohan ne unohdettu aivan tarkoituksella?  

Ja mihin perustuu oletuksesi kolmesta eri isästä?

Lasten iät antavat siitä viitteen.

Lisäksi HS:n toimittaja ei mainitse asiasta mitään.
Hän olisi hakenut lisäsympatiapisteitä, mikäli kyseessä olisi vain yksi isä.
Tyyliin "xxxx jäi neljän lapsensa kanssa yksin isän kuoltua onnettomuudessa". Jos niitä isiä olisi ollut vain yksi, olisi sekin voitu kertoa, että on tullut ero. Sehän on melko tavallista.  

Tässä tarinassa oli nimittäin aiheena köyhän ihmisen asumismenot. Tuo aviomies jätti/kuoli nyanssi olisi ollut hyvä ottaa esille, jos sitä olisi voinut käyttää.

Lodi

Quote from: Salvation on 04.04.2011, 21:56:41
Quote from: Ari-Lee on 04.04.2011, 12:44:54
Ottamatta kantaa minkälaisia noiden äpärien isit ovat voin listata muutaman (sivu)seikan tässä.- kristillinen perhekäsitys on murennettu
- Ydinperhekäsitys on murennettu
- yksinhuoltajuus on yleisesti otettu standardiksi
- isänmaallisuus on murennettu
- yleinen yhteiskuntamoraali on murennettu
- massatyöttömyys, pätkä- ja osa-aikatyöllisyys on hyväksytty
- teollisuus on viety kaukomaihin
- lama on tullut jäädäkseen
- Suomi on yksi maailman kalleimpia maita, kiitos nerojen ketkä ovat isejä verojen
- verotuottoa suunnataan ulkomaille moninaisilla tekosyillä
- ilmaista elämistä jaetaan holtittomasti ulkosuomalaisille
- kuralla on myös vanhusten ja sairaiden huolto mielenterveyden huollosta puhumattakaan
- koululaitoksen uskottavuus on vaakalaudalla
- jaettavaa kakkua on yhä vähempi
- suomalaisen politiikan uskottavuus on mennyt ajat sitten paskaan ja kreikkaan

Hienoa Ari-Lee; ylitit itsesi.

Tästä puuttuu vain illuminaatit.  ;D

Mulli

Yksinhuoltajista...

On naisia, jotka ovat tekaisseet lapsia saadakseen kaapattua miehen lennosta ja päätyneet yksinhuoltajiksi, kun *laulua* Ei vapaata vaaangitaa voiiii...

On kaikenkarvaisia tukien laskijoita ja keekoilijoita, jotka lapsikasan takana piileskellen siipeilevät yhteiskunnan kustannuksella kotona.

Ja

On naisia, joiden lapset on tehty juopoille akanhakkaajille, kaikenkarvaisille roistoille, varovaisuusrajoitteisille (tapaturmaisesti lapsenteon jälkeen kuolemaan tuleville), tautisille jne jne jne...

Maailma viskelee. Vaikka itse (tottakai) ajoin penikkana ensin tonkero edellä pommiin, olen kuitenkin taipuvaisempi puolustamaan yh:n asemaa. Kun nimenomaan tässä asiassa ei voi yleistää. Maailma on paha paikka ja se toisia ihmisiä heittää niinkuin koski kaarnaa (olen tässä tuonne runouden noobelille menossa).

Kaikilta pummeilta pitää ottaa etuudet pois. Olipa pummina sitten kiharatukkainen, yh, laiskuri värikartan toiselta osalta (kalpeanaamoissakin on kaikenlaisia), tahi planeettojen välisen muuttoliikkeen edustaja.

Minä en ymmärrä sitä, miten tämä maa aina valitsee - ihan määrävälein - aina joitain uusia ihmisryhmiä laskeakseen ne oikotietä onneen. Ilmaiseksi, muiden elättämänä vaurauden äärelle.

Yhteiskunnan tehtävä on huolehtia siitä, että se kaikkein köyhin osa ei tule liian köyhäksi. Samalla sen velvollisuus olisi mielestäni kuitenkin huolehtia siitä, että osallistumatta millään tavalla työ-nimiseen prosessiin (joka ainoana kaikista kummallisista elannonhankkimistavoista tuottaa oikeasti jotakin yhteiskunnallekin) pysyy köyhänä.

Minä olen siitä vittumainen mies, että en katso hifi-värkkien, 40-tuumaisen laajakuvastereohoodeeblingblong-töllön, maksukanavien, kuntosalikortin, jokaviikkoisten klubitteluiltojen, ratsastustuntien ja ylipäätään minkään elintasohifistelyn - asuntoa, ruokaa ja kohtuullista vaatetusta lukuunottamatta - kuuluvan köyhille.

Lelut hankitaan työllä...

EDIT: Sen verran vielä, että kyllä minä suosittelisin monille hiukan sen sikiämisen rajoittamistakin. Pillu se on, eikä koo-marketin porttikonki. Ei siellä ihan hirmuisen monen ihmisen kuulu juosta sisään ja ulos.

Topi Junkkari

Quote from: Lodi on 04.04.2011, 22:48:53
Tyyliin "xxxx jäi neljän lapsensa kanssa yksin isän kuoltua onnettomuudessa".

Tämäntyyppisiäkin tapauksia Suomen historia tuntee, ja ne fiksut naiset eivät hae sympatiapisteitä lehdistöstä, vaan rakentavat oman ja lastensa uuden elämän siitä, mitä on käytettävissä. Itse asialle ei mitään voi, mutta YH-leima istuu otsassa. Sodasta on kulunut liian kauan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Lodi

Quote from: Topi Junkkari on 04.04.2011, 23:04:25
Quote from: Lodi on 04.04.2011, 22:48:53
Tyyliin "xxxx jäi neljän lapsensa kanssa yksin isän kuoltua onnettomuudessa".

Tämäntyyppisiäkin tapauksia Suomen historia tuntee, ja ne fiksut naiset eivät hae sympatiapisteitä lehdistöstä, vaan rakentavat oman ja lastensa uuden elämän siitä, mitä on käytettävissä. Itse asialle ei mitään voi, mutta YH-leima istuu otsassa. Sodasta on kulunut liian kauan.

Jaahas... hauska sattuma, nimittäin minäkin joskus tuskailen, että taitaa siitä sodasta olla liian kauan aikaa. Ei sen sodan vuoksi, vaan sodan antaman perspektiivin vuoksi.
Sen siirtäminen on Suomessa näköjään jäänyt yhteen sukupolveen eikä yhtään sen yli.

KalleK

Quote from: Louhi on 04.04.2011, 17:22:40
Missä yksinhuoltajaäitien voi todeta uikuttavan?
Quote from: KalleK on 04.04.2011, 13:05:13
Oksettaa näiden yksinhuoltaja-äitien jatkuva uikutus siitä, ettei rahat riitä.

Vähän siellä sun täällä.

QuoteMinä puolestani uskon, että yllä olevaa lausuvat ne, joita asia ei henk.koht. koske ollenkaan. Olenko väärässä, että molemmat olette miehiä, eikä teistä kumpikaan ole työtön yksinhuoltaja? Jollen ole väärässä, pyydän puhumaan vain asiaa ja vain asiasta, josta tiedätte edes jotain.

Lähipiirissäni on kaksi yksinhuoltajaäitiä, eikä kumpikaan ruikuta. Miehet, joille jää henkilökohtaiseen hyvinvointiin vähintän tuhannen euroa kuukaudessa, kehtaavat piipittää siitä noin kolmestasadasta, jolla kustantavat oman lapsensa elämää. Olisivat kernaasti ottamassa pois senkin. Tämä perustellaan kuvitelmalla, että lapsen eläatusmaksulla kustannetaan ex -vaimon elämää. Lasta ei kumminkaan, tietenkään haluta omalle kontolle.

Väärässä olet.

Olen ollut pienen pojan yksinhuoltajana, sekä työttömänä että työssäkäyvänä, joten tiedän omakohtaisesti kummankin puolen siitä kolikosta.

Työttömänäkään ollessa ei minulla ollut minkäänlaista taloudellista hätää, sen puolesta ei olisi töihin tarvinnut mennä. Myöhemmin karsin huomattavasti työtuntejani, jottei pienelle lapselle olisi päivähoitopäivät venyneet kohtuuttoman pitkiksi. Sen mahdollisti yhteiskunnan myöntämät runsaat tuet, joten ei tarvinnut raataa perse ruvella. Päivähoitomaksutkin putosivat lähelle nollaa.

Lapselle maksettavat yhteiskunnan tuet tulisi aina jakaa molempien vanhempien kesken tasan, silloin kun lapsi on yhteishuollossa. Lapsi ei saa olla kenellekään rahantekokone.

"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

KalleK

Quote from: Noottikriisi on 04.04.2011, 22:02:41
Quote from: Topi Junkkari on 04.04.2011, 19:51:25

Juu, olen aika varma että lähempänä totuutta on tuo elatustuen taso n. 142€ /lapsi, neljältä yhteensä n. 571€. Sen alle se ei käsittääkseni voi olla mutta tuskin ainakaan paljon ylikään ellei isä/isät ole todella hyvätuloisia.

Minäpä voin tässä "asiantuntijana" antaa hieman perustietoa. Olen sen verran omakohtaisesti paneutunut aiheeseen, että tämä on sitten ihan faktatietoa:

- jokaisesta lapsesta maksetaan erikseen se n. 140e/kk sitä elatustukea pelkästään minimissään. Jos sitä ei saada isältä perittyä, sen maksaa valde. Summa yleensä on isompi kun se peritään isin tilipussista.

- Jos äiti on virallisestikin yksinhuoltaja, tulee jokaisesta lapsesta erikseen lapsilisän päälle yksinhuoltajakorotus, noin 50e/kk. lapsilisä on ensimmäisestä lapsesta 100e/kk, seuraavista enemmän. Sitä isompi lapsilisän määrä, mitä useampi lapsi. Eli lapsilisää maksetaan vähintään 150e/kk/lapsi.

- asumistuki. Riippuu ihan siitä, missä asuu ja montako lasta. Summa voi olla huikeankin korkea.

- muut tuet; esim. jos joutuu asioimaan sossun kanssa, voi saada yhtä sun toista harkinnanvaraista ja ihan säädeltyäkin tukea. En ala näitä sen tarkemmin tässä luettelemaan.

Jos noista ei tule mielestänne vähintään 300e/kk/per lapsi, niin laskekaa uusiksi.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Topi Junkkari

Quote from: Lodi on 04.04.2011, 23:08:46
Jaahas... hauska sattuma, nimittäin minäkin joskus tuskailen, että taitaa siitä sodasta olla liian kauan aikaa. Ei sen sodan vuoksi, vaan sodan antaman perspektiivin vuoksi.
Sen siirtäminen on Suomessa näköjään jäänyt yhteen sukupolveen eikä yhtään sen yli.

Tuskinpa sitä sotaa kukaan kaipaa, mutta velvollisuus se silti olisi. Jos pilliin olisi pakko puhaltaa, ei siinä mietittäisi asumistukien summia. Kotirintaman asiat järjestettäisiin, eikä kenenkään tarvitsisi kotoaan lähteä. Ainakaan minkään asumistuen loppumisen takia.

Qualitas potentia nostra.

Lodi

Quote from: Topi Junkkari on 04.04.2011, 23:42:16
Quote from: Lodi on 04.04.2011, 23:08:46

Tuskinpa sitä sotaa kukaan kaipaa, mutta velvollisuus se silti olisi. Jos pilliin olisi pakko puhaltaa, ei siinä mietittäisi asumistukien summia. Kotirintaman asiat järjestettäisiin, eikä kenenkään tarvitsisi kotoaan lähteä. Ainakaan minkään asumistuen loppumisen takia.

Qualitas potentia nostra.

Capisco ma non é in nostro potere.  ;)

Topi Junkkari

Quote from: KalleK on 04.04.2011, 23:25:22
-- sitä elatustukea --

-- lapsilisän päälle yksinhuoltajakorotus --

-- asumistuki --

-- muut tuet --

Jos noista ei tule mielestänne vähintään 300e/kk/per lapsi, niin laskekaa uusiksi.

Ihan varmasti niistä tulee yhteensä yli 300 e/kk per lapsi. Puhe ei kuitenkaan ollut kaikkien mahdollisten yhteiskunnan tukien yhteismäärästä, vaan siitä, paljonko "etävanhempi" maksaa "lähivanhemmalle" elatusapua - tai yhteiskunta elatustukea, jos edellä mainittu ei onnistu.

Kuulin melko äskettäin eräältä luotettavana pitämältäni taholta, että ex-puolison maksama elatusapu olisi pikemminkin suuruusluokkaa satakunta euroa/kk/lapsi.

Mulli

Quote from: Topi Junkkari on 05.04.2011, 00:32:38
Kuulin melko äskettäin eräältä luotettavana pitämältäni taholta, että ex-puolison maksama elatusapu olisi pikemminkin suuruusluokkaa satakunta euroa/kk/lapsi.

Minimi on siinä kuudenkympin hujakoilla ja ohjehintahan olisi 10% maksajan bruttotuloista per tekele. Joissain olosuhteissa siis melkoinen summa.

Topi Junkkari

Quote from: Mulli on 05.04.2011, 00:42:06
Minimi on siinä kuudenkympin hujakoilla ja ohjehintahan olisi 10% maksajan bruttotuloista per tekele. Joissain olosuhteissa siis melkoinen summa.

Ai että jos lestadiolainen eroaa (onko se edes mahdollista?) ja kaikki 13 lasta jäävät äidille, niin isän bruttotuloista rokotetaan 130 prosenttia?  ;D

EwithAllinPoe

On aina ihanaa tavata Mies, joka rakastaa syvästi vaimoaan ja lapsiaan, sekä pitää heistä huolta. Mikä lienee sitten syy, miksi ero tulee?

Voisi kuitenkin miettiä, mikä on vikana systeemissä, jossa maahanmuuttajien perheenyhdistäminen on hyvä ja tuettava asia, jopa siinä määrin, että kaiken karvaiset kasvattilapset ja mummut haetaan tänne Suomeen tuettavaksi ja paapottavaksi, ja samalla suomalaisia perheitä ei tueta, vaan tuetaan sellaista systeemiä, jossa taloudellisesti pärjää paremmin kuin eroaa ja vielä riitauttaa asiat. Olisi kuitenkin kaikkien etu, että ydinperheet pysyisivät ydinperheinä.

Ja Mulli. Minä olen myös aika vittumainen ja siksi juttujasi lukeneena tulin ajatelleeksi, että ehkäpä Sinun ongelmasi on se, että olet vanha. Sanot niin tuolla toisaalla, ja toteat, että ehkäpä siksi haalit ympärillesi kaikenlaisia kalliita leluja. Luulet, että niin pysyt nuorena. Mutta ei, Sinä vanhenet ja vanhoista tulee kärttyisiä vastarannan kiiskiä. Mutta me ymmärrämme Sinua  :-*

Toivokaamme toisillemme vain hyvää elämää. Ei sairauksia, työttömyyttä, köyhyyttä, eroja ja onnettomuuksia. Koska kaikki tuollainen maksaa yhteiskunnalle paljon ja tekee meistä luusereita ja roskaväkeä.

Mulli

Taisi Topi olla se kuudes, jota ei enää tarvitse maksaa ja 10 pinnaa ensimmäisestä.

Edit: Winnie. Kiitos huomiostasi.

Hankin nykyään kalliita leluja siksi etten pienenä, köyhänä ja maailmasta ymmärtämättömänä sellaisia saanut aikoinaan hankituksi.

Olen vanhenemassa. Lelut eivät prosessia pysäytä, vaan leikkiminen auttaa joskus sen seikan unohtamaan. Kärttyisäkin saatan joskus olla, mutta en ainakaan usko, että vaadin muilta yhtään enempää, kuin itseltäni.

EwithAllinPoe

Topi Junkkari

Quote from: Mulli on 05.04.2011, 01:09:08
Taisi Topi olla se kuudes, jota ei enää tarvitse maksaa ja 10 pinnaa ensimmäisestä.

Oi kiitos mukavasta henkilöönkäyvästä hyökkäyksestäsi. Minua et kuitenkaan saa karkotettua foorumilta niin helposti kuin karkotit erään toisen.

Voisit hieman harkita, mitä päästelet näppäimistöltäsi. Emme ole edes Peräkammarissa.

Meitä on neljä sisarusta, kaikilla sama isä ja äiti, ja muuan peruskouluaikainen tappelupukarini sai tästä "suurperheestä" aiheen haukkuun: "Isäs on yleinen siittäjä"  :)

Mulli

Quote from: Topi Junkkari on 05.04.2011, 09:54:58
Oi kiitos mukavasta henkilöönkäyvästä hyökkäyksestäsi. Minua et kuitenkaan saa karkotettua foorumilta niin helposti kuin karkotit erään toisen.

Sinä Topi voit puolestani jatkaa tätä totuuskomissiotasi tässä asiassa vaikka tuhat vuotta. Mutta se en nyt ole minä, jota tässä henkilö vaivaa. Kurkistahan peiliin, niin näet sellaisen, jota henkilö oikeasti vaivaa.

Ihan kaikessa ystävyydessä. Minä olen taitavampi suunsoittaja, kuin sinä. Pysy siis asiassa ja jätä sinäkin henkilöni rauhaan. Minun metsästäni tulee väkevämpiä vastauksia, kuin sinne huudellaan.

Noin muuten, mitä mielipiteisiini tulee...

Minä jätän nämä tänne foorumille. Ihan kuin jättäisin tänne pätkän narua. Sinun asiasi on ottaa niistä itseensä. Tämän teet ilman apuani. Aivan kuten tekisit siinä tapauksessa, että hirttäisit itsesi antamaani narunpätkään.

Mulli

Quote from: Vapaa Umpihanki on 05.04.2011, 13:26:35
Onko tuota kokeiltu vielä missään, että annettaisiin opiskelijaäipille ruokaa, vaatteita, turvallinen asuinympäristö, lepoa ja sosiaalista tukemista rahan sijaan?

Raha nyt on ainakin kokeiltu.

Ei muuten luulisi olevan ihan mahdotonta liittää jonkinlaista päiväkotia isoimmissa kaupungeissa jo valmiina olevien opiskelija-asuntoloiden yhteyteen. Hullumpiinkin paikkoihin niitä tarjotaan.