News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kokoomuksen kansanedustaja Sanna Perkiö: Maahanmuutto muuttaa suomalaisuutta - h

Started by mikkoellila, 02.04.2011, 18:28:54

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Kokoomuksen kansanedustaja Sanna Perkiö: Maahanmuutto muuttaa suomalaisuutta - hyvä niin

QuoteMaahanmuuttajat muista kulttuureista ja Suomen yhä tiiviimpi kytkeytyminen eurooppalaiseen päätöksentekoon ovat herättäneet meidät suomalaiset pohtimaan oman historiamme, arvojemme ja tapojemme merkitystä itsellemme ja perheillemme.

Nämä muutokset kulttuurissamme ja polittiisessa asemassamme koettelevat suvaitsevaisuuttamme ja identiteettiämme.

Isovanhempamme taistelivat itsenäisyyden Suomelle. Olemme tehneet työtä kautta vuosikymmenien rakentaaksemme maan, joka kouluttaa nuorensa ja huolehtii lapsistaan, ikäihmisistään ja heikoimmassa asemassa olevistaan. Tämä Suomi on tavattoman hieno maa.

Tämänhetkisen poliittisen keskustelun ydintä ovat kysymykset: "Kenelle tämä hieno maa kuuluu? Saako suomalaisuus muuttua ja miten? Otammeko vastuuta muista vai vain itsestämme?"

Minun mielestäni Suomi kuuluu tuleville sukupolville, jotka aikanaan nauttivat siitä ja kantavat siitä vastuunsa. Minun suomalaisuuteni on muuttuva ja avoin vaikutteille, eurooppalaisuudelle ja muulle maailmalle. Minun Suomeni kantaa kohtuudella vastuuta yhteisestä Euroopasta ja huolehtii kohtuudella myös omista eduistaan.

Suomen on siis Kokoomuksen mielestä muututtava ottamalla vastaan vaikutteita muusta maailmasta, mm. Somaliasta ja Lähi-idästä, josta kulttuuriamme rikastuttavia työvoimapulan poistajia tulee sankoin joukoin.

Kokoomuksen mielestä Suomi kuuluu tuleville sukupolville, jotka nykyisen maahanmuuttopolitiikan ansiosta ovat monikulttuurista, monirotuista massaa, eivät mitään suomalaisia.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Yksilö

"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

citizen

Kokoomuksen kanta on tullut hyvin selväksi. Suomalaisten verorahat halutaan käyttää Etelä-Euroopan maiden korruption sekä Saksan ja Ranskan pankkien bonusten rahoittamiseen. Siis niiden peruspalveluiden sijasta, joista Kokoomus on leikkaamassa 4 miljardia euroa. Kokoomus on myös leikkaamassa maanpuolustuksesta, vaikka ei halua luopua pähkähullusta maamiinapäätöksestä. Kuntien vuokra-asunnot Kokoomus haluaa jakaa mieluummin somaleille kuin köyhille suomalaisille.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

IDA

Quote from: mikkoellila on 02.04.2011, 18:28:54
Suomen on siis Kokoomuksen mielestä muututtava ottamalla vastaan vaikutteita muusta maailmasta, mm. Somaliasta ja Lähi-idästä, josta kulttuuriamme rikastuttavia työvoimapulan poistajia tulee sankoin joukoin.

Jep. Kokoomuksen mukaan Suomella ei ole suomalaisina maailmalle mitään annettavaa, eivätkä suomalaiset kykene kokoomuksen mukaan edes elättämään itseään täällä ilman suurta joukkoa maahanmuuttajia, jotka pelastavat ummehtuneen impivaaralaisen Suomen suomalaisilta, vanhentuneilta ja epäajanmukaisilta vaikutteilta.

Tuollaista ihan oikeasti välittyy kokoomuksen yleisistä ohjelmista. Kannattaisi varmaan harkita mainostoimiston vaihtoa ;)

Kyborg

Quote from: mikkoellila on 02.04.2011, 18:28:54

Minun Suomeni kantaa kohtuudella vastuuta yhteisestä Euroopasta ja huolehtii kohtuudella myös omista eduistaan.

Minun Suomeni huolehtii ensisijaisesti omista eduistaan ja kansalaisistaan.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Eino P. Keravalta

Eihän maahanmuutto muuta suomalaisuutta laisinkaan - suomalaisuuden rinnalle toki maahanmuuton myötä tulee ei-suomalaisuutta, lähinnä kehitysmaalaisuutta ja muslimilaisuutta, mutta itse suomalaisuus ei muutu.

Maahanmuutosta huolimatta minä esimerkiksi kannatan edelleen suomalais-eurooppalaisia arvoja, puhun suomea, arvostan suomalaista kulttuuria, eivätkä geenini ole muuttuneet mihinkään: silmäni ovat edelleen siniset ja hiukset vaaleat.

Ja jos suomalaisuus muuttuisikin radikaalisti kehitysmaalaiseen suuntaan, niin eihän kyseessä olisi enää suomalaisuus, vaan suomalaisuuden ja kehitysmaalaisuuden kulttuurillinen sekasiitos, jossa nähdään nälkää, hoidetaan asiat väkivallalla ja voodoolla sekä heittäydytään Punaisen Ristin avustuspakettien elättämiksi.

Ja jos kulttuurit muuttuvat, sekoittuvat toisiinsa, eihän kyseessä ole enää monikulttuuri, vaan kaikkien kulttuureiden sekasikiö, kaikkialla samanlainen. Kansallisvaltiot takaavatkin parhaiten globaalin monikulttuurisuuden. Suomalaisuus olkoon muiden kulttuureiden rinnalla jatkossakin yksi maailman kulttuureista, eikä sillä ole erityistä tarvetta muuttua, sillä suomalaisuus on monella mittarilla mitattuna kyennyt luomaan yhden tämän planeetan parhaimmista maista. Tehkööt "rikkaammat" kulttuurit perässä - jos osaavat.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

l'uomo normale

Minun mielestäni Suomi kuuluu tuleville sukupolville, jotka aikanaan nauttivat siitä ja kantavat siitä vastuunsa. Minun suomalaisuuteni on muuttuva ja avoin vaikutteille, eurooppalaisuudelle ja muulle maailmalle. Minun Suomeni kantaa kohtuudella vastuuta yhteisestä Euroopasta ja huolehtii kohtuudella myös omista eduistaan.

Elämä ei välttämättä ole tulevaisuudessa kohtuullista nautintoa. Onhan suomalaisilla nautinta omaan maahansa, jota tulee kohtuudella vaalia, mutta jokin tuossa legaalis-runollisessa mainoskielessä häiritsee.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Eino P. Keravalta

Edellisellä kommentillani en tahtonut sanoa, että suomalaisuus ei voisi muuttua tai että se ei saisi muuttua.

Toki suomalaisuus on vuosikymmenten saatossa muuttunut hieman ja muuttuu edelleen. Sen pitääkin muuttua aikain saatossa. Mutta sen muutoksen on tultava suomalaisista itsestään. Keinotekoinen ja väkipakolla muuttamaan pyrkiminen esimerkiksi suurilla kansansiirroilla on fasismia ja suomalaisiin kohdistuvaa rasismia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Fatman

Minun Suomeni kantaa kohtuudella vastuuta yhteisestä Euroopasta ja huolehtii kohtuudella myös omista eduistaan.

Minun Suomeni huolehtii ainoastaan omista eduistaan. Koska ketkään muut kuin suomalaiset eivät oikeasti välitä paskaakaan Suomesta.

nimetönkeskustelija

Isovanhempamme taistelivat itsenäisyyden Suomelle, jotta voimme nyt venäläisten sijaan ottaa tänne runsaasti afrikkalaisia ja Lähi-Idän muslimeita ja menettää heille oikeutemme itsenäiseen päätöksentekoon. Miksi minä en mymmärrä logiikkaa?
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

PaulR

Quote from: nimetönkeskustelija on 03.04.2011, 12:53:24
Isovanhempamme taistelivat itsenäisyyden Suomelle, jotta voimme nyt venäläisten sijaan ottaa tänne runsaasti afrikkalaisia ja Lähi-Idän muslimeita ja menettää heille oikeutemme itsenäiseen päätöksentekoon. Miksi minä en mymmärrä logiikkaa?

Sähän olet rasisti! Kamoon.

sologdin

Monessa paikassa ja moniäänisesti puhutaan siitä kuinka isämme ja isoisämme jne. taistelivat, kuolivat ja haavoittuivat pitääkseen Suomen vapaana.  Mutta onkohan Suomi nyt sellainen jollaiseksi he sen tarkoittivat, mamuineen, homoineen, kerjäläisineen, vihreineen, naisprelaatteineen ja muine etuoikeutettuineen?

Vielä on muutamia veteraaneja jäljellä.  Heiltä voisi kysyä.  Mutta harvemmin näytetään kysyvän.

Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

dothefake

Eiköhän anneta veteraanien olla rauhassa. Jos eivät muuten tiedä,
niin turha mennä heidän mieltään pahoittamaan.
Nuo homot voisit ottaa luettelostasi pois, sologdin. Heitä on
homman jäsenistössäkin, kai puolustamme omiamme.
Ja varmaan on ollut rintamallakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Argon

Quote from: dothefake on 03.04.2011, 13:32:13
Eiköhän anneta veteraanien olla rauhassa. Jos eivät muuten tiedä,
niin turha mennä heidän mieltään pahoittamaan.
Nuo homot voisit ottaa luettelostasi pois, sologdin. Heitä on
homman jäsenistössäkin, kai puolustamme omiamme.
Ja varmaan on ollut rintamallakin.
Touko-setä nyt ensinnä tulee mieleen. 1991 kuolleena ei ehkä ehkä Hommaa ehtinyt lukemaan, mutta eiköhän komppaa tuolla puolen...

nimetönkeskustelija

Quote from: Paul Ruth on 03.04.2011, 12:58:49
Quote from: nimetönkeskustelija on 03.04.2011, 12:53:24

Sähän olet rasisti! Kamoon.

Rasistina en osaa tehdä eroa venäläisen tai afrikkalaisen kulttuurinrikastajan välillä.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Jouko

Suomi taitaa sortua sälytetyn europpalaisen vastuutaakkansa alle. Sittenpä ei olekaan enää niin ihana maa ja muuttoryntäys tänne tyrehtyy. Tulijat kun eivät mitään vastuunkantajia ja yhteiskunnan rakentajia ole.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito