News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Tukistamisesta yhtenä kasvatusmenetelmänä

Started by Brandöt, 30.03.2011, 12:21:30

Previous topic - Next topic

Tuija

Olen täysin samaa mieltä kaikesta mitä Koskela toiseksiviimeisessä viestissään sanoi.

Sen lisäksi haluan kirjoittaa tähän yhden Raamatun sananlaskun, joka kuuluu näin:

"Leppeä vastaus taltuttaa kiukun, mutta loukkaava sana nostaa vihan."

Mulli

Quote from: Finka on 30.03.2011, 20:21:12
Quote from: Mulli on 30.03.2011, 17:42:39
Kertokapas nyt...

Miten laitatte lapsen nurkkaan, jos lapsi kieltäytyy menemästä?

No. Rajojen näyttäminen on aloitettava jo nuorena, kahden ja seitsemän ikävuoden välissä. Sen ikäisille voi rajat asettaa vähemmilläkin voimilla. Nurkaan laittamista en ole itse kokeillut mutta seuraavaa varianttia senkin edestä. Lapsi otetaan syliin ja yhdellä kädellä pidetään lapsen käsistä kiinni etteivät liikaa heilu. Toiseen käteen otetaan hyvä kirja (ja meluherkemmille korville Peltorit). Lapseen ei saa kiinnittää huomiota rangaistuksen aikana! Odotetaan, että huutaminen ja riehuminen loppuu. Näin lapsi saa turvallisesti kokeilla rajojaan ja huomata, että on isompia otuksia jotka eivät nöyristele tai edes reagoi pieneen huutoon ja komenteluun.

No mutta tuohan on väkivaltaa. Fyysisesti vahvempi käy heikomman kimppuun ja voimillaan alistaa (ja lässynlässynlässynlää)...

Luunappi on nopeampi ja korvia rasittaa vähemmän aikaa.

Noottikriisi

Kyllä kasvatusmenetelmistä on sitten kiva kinata! ;D

Itselläni on useita lapsia ja kukin on saanut osansa kelvottomista kasvatusperiaatteistani.

Väitän että lapsissa on eroja, kuten aikuisissakin. Joku lapsi tarvitsee pahan tekonsa palautteeksi tukistuksen kuten joku aikuinen vankilan ja uskon että ajoissa annettu tukistus voi pelastaa myöhemmältä vankeudelta.

Mitä tulee yleiseen yhteiskunnan sääntöjen noudattamiseen, niin ilmeisesti on olemassa (typeriä) ihmisiä jotka luulevat että sääntöjä noudatettaisiin vaikka niitä ei ylläpidettäisi väkivallan uhalla.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Mulli

Ja Tuija...

Minä en tunne sinua mitenkään ja todennäköisesti en edes tule tuntemaan. Niinpä toivon sinun nyt ymmärtävän, että en halua hypätä henkilökohtaisesti juuri sinun silmillesi. Kun nyt lausun sinulle seuraavan huokauksen, lausun sen osoitettuna kaikille naispuolisille ihmisille, jotka siteeraavat raamattua joka aiheessa ja harrastavat uskonnonopetusta asiakeskusteluissa.

Huokaus kuuluu näin: Nainen vaietkoon seurakunnassa.

Minusta tuntuu, että kirja joka sisältää tämänsorttisia lausuntoja, ei välttämättä kuulu niihin, joita kannattaa siteerata oikeastaan missään asiassa.

Brandöt

Quote from: Finka on 30.03.2011, 20:21:12
Quote from: Mulli on 30.03.2011, 17:42:39
Kertokapas nyt...

Miten laitatte lapsen nurkkaan, jos lapsi kieltäytyy menemästä?

No. Rajojen näyttäminen on aloitettava jo nuorena, kahden ja seitsemän ikävuoden välissä. Sen ikäisille voi rajat asettaa vähemmilläkin voimilla. Nurkaan laittamista en ole itse kokeillut mutta seuraavaa varianttia senkin edestä. Lapsi otetaan syliin ja yhdellä kädellä pidetään lapsen käsistä kiinni etteivät liikaa heilu. Toiseen käteen otetaan hyvä kirja (ja meluherkemmille korville Peltorit). Lapseen ei saa kiinnittää huomiota rangaistuksen aikana! Odotetaan, että huutaminen ja riehuminen loppuu. Näin lapsi saa turvallisesti kokeilla rajojaan ja huomata, että on isompia otuksia jotka eivät nöyristele tai edes reagoi pieneen huutoon ja komenteluun.

Minusta tämän kaltainen holding-otteessa pitäminen on mitä suurinta väkivaltaa lapselle tai ylipäätään ihmiselle; minä tulisin moisesta kohtelusta hulluksi - en ainakaan kunnioittaisi tuollaista minulle tekeviä vanhempia vähääkään. Koen, että holdingilla tukahdutetaan tunneilmaisu pois lapsesta / lapselta siinä missä terve rajojen asettaminen, ja tunteiden näyttäminen lapselle on paljon parempi ja luonnonmukaisempi vaihtoehto.

Tuija; minusta pienet Raamatun mietelauseesi ovat olleet hyviä.  :) Keep 'em coming!  ;D

risto

Quote from: Mulli on 30.03.2011, 20:47:19
Ja Tuija...

Minä en tunne sinua mitenkään ja todennäköisesti en edes tule tuntemaan. Niinpä toivon sinun nyt ymmärtävän, että en halua hypätä henkilökohtaisesti juuri sinun silmillesi. Kun nyt lausun sinulle seuraavan huokauksen, lausun sen osoitettuna kaikille naispuolisille ihmisille, jotka siteeraavat raamattua joka aiheessa ja harrastavat uskonnonopetusta asiakeskusteluissa.

Minusta tuntuu, että kirja joka sisältää tämänsorttisia lausuntoja, ei välttämättä kuulu niihin, joita kannattaa siteerata oikeastaan missään asiassa.

Huoh. Ei millään pahalla, mutta sinun tuskin kannattaa alkaa taittaa peistä Raamatusta Tuijan kanssa, joka on sentään mitä ilmeisimmin lukenutkin kyseistä kirjaa.

Kohta, johon viittasit, liittyy Paavalin Korinton seurakunnalle lähettämään kirjeeseen, jossa puututaan kyseisen seurakunnan ilmeisiin ongelmiin ja epäjärjestykseen. Seuraava, asiaa selittävä jae kertoo, kuinka naisten kuuluu kysellä näitä asioita sitten kotonaan miehiltään. Kuten Wikipedia kertoo, pakanaseurakunta Korinttissa esiintyi monenlaisia ongelmia:
Quote from: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimm%C3%A4inen_kirje_korinttilaisille
seurakunnassa esiintyi ennen kaikkea erilaisia ristiriitoja, epäjumalien palvomista, ehtoollisen vääränlaista viettämistä, aviollisia ongelmia ja siveettömyyttä.

Ko. teoksessa muuten on mm. viisi naisprofeettaa ja lisäksi hieman vastaavia tapauksia siihen päälle. Olisiko heidänkin pitänyt vaieta? Mitä sanoo tähän profeettta Mulli?
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Koskela Suomesta

Quote from: Darvi on 30.03.2011, 21:24:21
Quote from: Koskela Suomesta on 30.03.2011, 19:38:13
Ja tuoko siis ei ole väkivaltaa? mutta lapsen tukistaminen siis on? Voi herran jestas, kyllä teillä on erikoiset määritelmät väkivallalle, haluaisin oikeastaan kuulla ne ihan ääneen lausuttuna...   ;D ;D ;D ;D ;D

Sinä saat vain anteeksipyyntövaatimuksen, koska vääristelet sanomisiani. En ole puhunut väkivallasta enkä varsinkaan ole määritellyt sitä. Olen puhunut satuttamisesta vahingoittamalla lasta fyysisesti. Kun korjaat erheesi ja asenteesi, niin voimme kokeilla keskustelua.

Ymmärsin varsin hyvin mitä kirjoitat, mutta sinun ymmärryksesi tai oikeastaan ilmeisesti haluttomuutesi ymmärtää alkaa saavuttaa legendaarisen mruuskan sfäärejä ;D ;D ;D ;D ;D ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Mika.H

Quote from: Noottikriisi on 30.03.2011, 20:43:04
Väitän että lapsissa on eroja, kuten aikuisissakin.

Minä myös väitän, että saman geeniperimänkin lapsissa on eroja. Suuriakin.

Elämä on ihmeellistä. Siksi sitä ei kirjoista pelkästään opi.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Noottikriisi

Quote from: Mika.H on 30.03.2011, 22:27:51

Hieman sivuun, mutta eikö nyt olla hiukan murtamassa geeniuskoa yleisestikin. Samat geenit voivatkin eri yksilöissä aktivoitua eri tavalla tms?

Koskela Suomesta

Quote from: Noottikriisi on 30.03.2011, 20:43:04
Väitän että lapsissa on eroja, kuten aikuisissakin.

Elämä on ihmeellistä. Siksi sitä ei kirjoista pelkästään opi.

Minä en väitä, minä totean. Ja katson samalla lasteni (3) kuvia.... että voivat olla erilaisia vaikka ovat varmasti samoista geeneistä. Eikä edes sukupuoli ole tuossa määräävä. Täysin eri systeemejä pitää/piti kunkin kohdalla noudattaa.

Koskela Suomesta

Quote from: Noottikriisi on 30.03.2011, 22:36:06

Hieman sivuun, mutta eikö nyt olla hiukan murtamassa geeniuskoa yleisestikin. Samat geenit voivatkin eri yksilöissä aktivoitua eri tavalla tms?

Missä? minusta viimeaikaiset oikeat (ei humanistien poliittiset) tutkimukset ovat päätyneet siihen, että perimän vaikutus onkin yllättävän suuri. Suunnilleen puolet perimästä ja puolet kasvun aikana saaduista vaikutteista. Se ei ole sosialistisen tabula rasa - perinteen mukaisesti oikea vastaus, ja tulokset ovatkin jääneet vähälle julkisuudelle, mutta ei se niitä tuloksia miksikään muuta.

Tietenkin geenit aktivoituvat eri tavalla kussakin yksilössä, mutta niiden vaikutus on silti selkeä. Kuulemma meillä ei ole rotuja jotka geenien erilaisuus olisi muodostanut, mutta näille olemattomille roduille pitää kuitenkin olla eri lääkkeet samaan sairauteen... omituista.

Alfresco

Quote from: Brandöt on 30.03.2011, 21:28:08
Minusta tämän kaltainen holding-otteessa pitäminen on mitä suurinta väkivaltaa lapselle tai ylipäätään ihmiselle; minä tulisin moisesta kohtelusta hulluksi

Älä myöskään vaan uskalla halata lapsiasi (tai tulevia, ellei niitä jo ole). Heistä voi tulla väkivaltaisia, tai hulluja.

Noottikriisi

Quote from: Koskela Suomesta on 30.03.2011, 22:43:01

Missä?

Muistelin varmaan jotain tähän liittyvää http://fi.wikipedia.org/wiki/Epigeneettinen_periytyminen

Lodi

Olen - vaikka harvoin - niin kuitenkin tarvittaessa myös tukistanut lapsiani.
Kaikista on tullut rehellisiä ja hyviä Suomen kansalaisia, jotka maksavat veroja ja tekevät töitä.
Lasten kanssa vain yksinkertaisesti on tilanteita, joista ei lässyttämällä ja paapomalla selviä. Se kuuluu lapsen/nuoren kasvuun.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Mika.H

tottakai ne ovat erilaisia. tietyissä rajoissa kuitenkin.

kaikista kolmesta lapsestani tunnistan vaimoni ja minun piirteitäni. osin valitettavsti..;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Alkuasukas

Suomessa kavahdetaan pienintäkin fyysisen väkivallan ilmentymää, esimerkiksi luunappia, mutta henkisellä väkivallalla saa tuhota lapsia ilman pelkoa sakkorangaistuksesta. O tempera o mores...

Luunappi paranee hetkessä (ellei liity muuten epäterveeseen perhetilanteeseen ja ole osana tuottamassa pelkotiloja), mutta henkisen väkivallan jäljet eivät parane välttämättä koskaan.

Eli kaikille kukkahattukauhistelijoille; suck-my-hairy-fucking-balls.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Brandöt

Quote from: Alfresco on 30.03.2011, 22:49:43
Quote from: Brandöt on 30.03.2011, 21:28:08
Minusta tämän kaltainen holding-otteessa pitäminen on mitä suurinta väkivaltaa lapselle tai ylipäätään ihmiselle; minä tulisin moisesta kohtelusta hulluksi

Älä myöskään vaan uskalla halata lapsiasi (tai tulevia, ellei niitä jo ole). Heistä voi tulla väkivaltaisia, tai hulluja.

Tottakai halia voi; ja paljon lapsiani halailenkin, mutta silloin ollaan molemmat siihen oikeanlaisessa mielentilassa. Se, että toinen on räjähtämäisillään raivosta ja siihen toinen reagoi ottamalla puristusotteeseen ja väkisin kirjaa lukien, on vähintäänkin epäilyttävää - siinä jää koko lapsen tunnetila kohtaamatta. Uhmaikäinen on asia erikseen, ne itkupotkuraivarit pitää saada käydä vapaasti, eikä tässä nyt ole niistä kysymys. Kuka rankaisee muutenkaan uhmakohtauksesta esimerkiksi 2-3-vuotiasta lasta?! Kyse on lapsesta, jonka käsityskyky on jo pitkällä ja pahanteko on ollut tarkoituksellista, useista kielloista huolimatta toistuvaa eikä tiukka puhuttelu yhdistettynä arestituoliin auta.

RP

Quote from: novareal on 30.03.2011, 17:16:32
Saavatko lapset tukistaa vanhempiaan kasvatustilanteessa, kun vanhemmat käyttäytyvät huonosti? PerSujen rehellisyys ei riitä vastaamaan tähän.

Vastataan huonoon vitsiin ikäänkuin se olisi ollut vakavasti esitetty: Dementiapotilaan kanssa olo tosiaan toisinaan olla vähän kuin pienen lapsen kanssa. Tässä tapauksessa "vapaa kasvatus" on oikea. Tulevaisuudella ei ole merkitystä, koska se on kuitenkin nykyisyyttä huonompi, ainoastaan voi pyrkiä pitämään nykyhetken mahdollisimman siedettävänä. Ulkoisilla olosuhteilla pyritään siihen, että henkilö ei fyysisesti vahingoita itseään tai muita.

Lasten kanssa tavoitteet ovat yleensä hieman toiset.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

xor_rox

Quote from: Alkuasukas on 30.03.2011, 23:09:34
Suomessa kavahdetaan pienintäkin fyysisen väkivallan ilmentymää, esimerkiksi luunappia, mutta henkisellä väkivallalla saa tuhota lapsia ilman pelkoa sakkorangaistuksesta. O tempera o mores...

Luunappi paranee hetkessä (ellei liity muuten epäterveeseen perhetilanteeseen ja ole osana tuottamassa pelkotiloja), mutta henkisen väkivallan jäljet eivät parane välttämättä koskaan.

Eli kaikille kukkahattukauhistelijoille; suck-my-hairy-fucking-balls.

Mun ei oo tarvinnut käyttää tukistusta tai luunappeja lasteni kasvatuksessa. Toivottavasti ei tarvii jatkossakaan. Meillä toimii jäähyrangaistukset ja lelujen hyllyttäminen ainakin vielä.

Teille, jotka luunappeja jakelette, niin annatteko niitä avoimesti esim. silloin kun teillä on vieraita kylässä?

Mulli

Ristolle (ja itse asiassa kaikille muillekin)...

Mitä tulee raamatun, koraanin, tai minkä tahansa pyhän kirjan julistukseen, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kaikkien niiden profeettojen tulisi vaieta seurakunnassa.

Henkilökohtainen mielipiteeni tuskin tulee tässä asiassa painamaan, joten profeetat jatkanevat julistustaan minusta huolimatta. Mutta kasvatuksessa (tai missään muussakaan järkeä kaipaavassa asiassa) ei siltikään pitäisi nojata kirjaan, jossa mielikuvitusystävä on kertonut profeetoille, kuinka elää ja olla.

AaJii

Olen kateellinen vanhemmille joiden kersat saa tottelemaan ilman uhkailua, kiristystä ja lievää voimankäyttöä.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

JR

Nuorimmainen, 15v, tyttö, haastaa riitaa koko ajan ja yrittää määrätä koko perheen tekemiset. Murkku, mikä murkku. Viime viikonloppuna vanhimmalta muksulta paloi päreet totaalisesti tytön kanssa ja jouduin estämään rökityksen, tänään paloi minulta päreet ja riuhtaisin tytöltä korvakuulokkeet päästä ja taittelin ne palasiksi. Tyttö hiljeni vähäksi aikaa.
Nuorin lapsi, murkku ja tyttö, voi kyllä olla oikea kusipäisyyden tiivistymä. Pitää ymmärtää, kuuluu ikään ja menee ohitse aikanaan, mutta pakko on vanhemman laittaa rajat. Vanhemmat on sitä varten, että niitä vastaan voi kapinoida omaa itseä etsiessä. Jos ei kotona voi kapinoida, niin sitten kapinoidaan koulussa, tai muualla yhteiskunnassa.

Mulli

En oikein usko tuohon....

Pikemminkin uskon sellaiseen, että ihmiset ovat jo syntymästään alkaen erilaisia. Toiset ovat taipuisampia ja toiset vaativat vahvemmat rajat.

Vanhemmilla pitää olla keinot tuon rajan vetämiseksi niille jästipäillekin. Aivan, kuten yhteiskunnilla pitää olla keinot siivota tavan kansan seasta kehnot yksilöt. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.

JR

Quote from: Darvi on 31.03.2011, 00:02:12
Minulla on hypoteesi. Ruumiillista kuritusta saaneet ja sitä kannattavat ovat pääosin jääräpäitä, jotka eivät rationaalisilla argumenteillaan mieltään muuta. Se selittää sekä sen, miksi heitä on alunperin kuritettu ruumiillisesti, kun vanhemmilta on kärsivällisyys loppunut ja sen, miksi he näissä keskusteluissa jatkuvasti tuovat esille väärän vastakkainasettelun: ruumiillinen kuritus tai kurittomuus.
Tunnistan kyllä itseni tällaiseksi, toisaalta ymmärrän kyllä, että ihmisissä on valtavan suuria eroja. Joitain on pakko laittaa järjestykseen kovin keinoin, jotkut taas uskovat vähemmällä, tai ehkä eivät kapinoi ollenkaan. Toisaalta kyllä kapinaakin pitää jonkun verran sietää, se kuuluu ihmisen kehitykseen.

Simo Hankaniemi

En kannata lasten ruumiillista kurittamista. Omien lapsien kanssa on selvitty huutamisella ja eteisessä seisottamisella. Eikä näitäkään ole tarvittu usein. Aikuisille taas raippa- ja ruoskarangaistus olisi mielestäni monessakin tapauksessa se oikea menetelmä. Varsinkin kun sakko ei tehoa rahattomiin ja vankeuteen on lähes mahdotonta päästä, niin tiukka ruoskinta olisi sekä taloudellisesti edullinen että monen rikeen kohdalla myös aivan riittävä rangaistus.

JR

Asun kylässä, jossa on pidetty käräjiä menneinä vuosisatoina. Perimätiedon mukaan puolen kilometrin päässä tästä on ollut paikka, missä on ruoskittu rikolliset.

ikuturso

Quote from: Mulli on 30.03.2011, 20:47:19
Ja Tuija...

Tietämättä johtuuko Tuijan nimen muuttuminen mustaksi juuri tästä postauksesta, haluaisin kommentoida jotakin.
Tässä maailmantilanteessa voisi koittaa olla jonkinlaisissa välilöissä myös uskovien nuivien kanssa. Kristinusko lähetyskäskyineen kun on varsin hyvä ja uskonnonvapauden nimissä täysin sallittu peruste vastustaa islamin nousua länsimaissa. Siinä, missä shariaa ja jihadia vastustava nuiva ateisti leimataan islamofoobikoksi, meillä kristityillä islamin vastustamisen perusteeksi riittää oma usko.

Nämä naurettavat mielikuvitusystävävertaukset on käyty jo sataan kertaan eräässä suljetussa uskontoketjussa, eikä ne jaksa enää kiinnostaa ketään. Olet varsin tuore hommalainen, enkä tiedä oletko ko. ketjua aikanaan seurannut. Jos siis yrität olla nokkela, niin lukaisepa ne muutama sata sivullista läpi, niin tiedät mitkä kliseet on jo sanottu moneen kertaan.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

risto

Quote from: Darvi on 31.03.2011, 00:02:12
Minulla on hypoteesi. Ruumiillista kuritusta saaneet ja sitä kannattavat ovat pääosin jääräpäitä, jotka eivät rationaalisilla argumenteillaan mieltään muuta. Se selittää sekä sen, miksi heitä on alunperin kuritettu ruumiillisesti, kun vanhemmilta on kärsivällisyys loppunut ja sen, miksi he näissä keskusteluissa jatkuvasti tuovat esille väärän vastakkainasettelun: ruumiillinen kuritus tai kurittomuus.

Ole hyvä, ja osoita hypoteesillesi jotain perusteita. Muussa tapauksessa tuon voi sivuuttaa roskana.

Ruumiilliselle kurittamiselle on onneksi hyvä ja tehokas vaihtoehto: jäähypenkki. Toki siinä missä vaikkapa tukistaminen vie aikaa noin sekunnin, jäähypenkin käyttö vie minuutista ylöspäin, kunnon jukuripäiden kanssa helposti parikymmentäkin minuuttia kaikkine manoovereineen. Olennaista on se, että aikuinen määrää kaapin paikan, ei lapsi.

Tärkeää on myös opettaa, että huonolla käytöksellä ei voiteta mitään. Jos lapsi oppii, että kaupassa karkkihyllyn edessä kannattaa heittäytyä selälleen ja parkua tikkaria, tämä tekee niin hyvin todennäköisesti seuraavallakin kerralla.

Joka ei lastaan kasvata, todellakin pilaa lapsen.

Iltalehti uutisoi:
http://www.iltalehti.fi/perhe/2010010510879709_pr.shtml?ref=leiki
"Tutkimus: Ruumiillisesti kuritetuista lapsista tulee menestyvämpiä aikuisia
Tiistai 5.1.2010 klo 10.22
Kyseenalainen yhdysvaltalaistutkimus väittää, että ruumiillista kuritusta kotona saanut lapsi kasvaa muita lapsia onnellisemmaksi ja menestyvämmäksi."

Harmi, että tutkimusta tai sen kyseenalaisuutta ei sen enempää avattu tuossa. Kyseenalaisuus tuli ilmeisesti siitä, että:

kasvatusguru Penelope Leach ei allekirjoita tutkimustuloksia.

- Lapsen lyömisestä ei voi seurata mitään hyvää. En usko tätä ajattelutapaa, että lapset oppisivat positiivisia käyttäytymismalleja tullessaan lyödyksi.

Tämä nyt vastapainoksi Darvin esittämälle hypoteesille. Jenkkilässä tehty tutkimus osoittaisi jopa päinvastaista. Olkoonkin, että kasvatusguru Penelope ei sitä allekirjoita, koska se nyt ei vain voi pitää paikkansa..

Itse esitän hypoteesina sen, että niissä tutkimuksessa huomioiduissa perheissä joissa on ollut fyysinen kuritus käytössä, on ylipäätään ollut jonkinlainen roti ja järjestys, kun taas niissä perheissä joissa fyysistä kuria ei ole ollut, ei ole välttämättä ollut mitään muutakaan kuria.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Mulli

Myönnettävä on, että tuon mielikuvitusystävän olen joltain varastanut.

Noin muuten...

En aio alkaa jahtaamaan uskontoja sen kummemmin, joskaan en ole ajatellut jättää mielestäni väärään väliin eksyneitä julistuksia rauhaankaan. Minulle kaikki uskonnot ovat samaa sotkua. Tämä johtuu uskovaisista (laumana, ei muutamista yksilöistä, joita minulla on jopa ystävinä (jotka puolestaan ovat oppineet kiroamaan minulle, kuin kuuluisat turkkilaiset konsanaan keskustelun kääntyessä uskonasioihin)), ei uskonnoista itsestään.

Me kaikki saarnaamme täällä jotakin, sinä ja minä mukaan luettuna. Yritän kuitenkin muistaa liittää viesteihini muistutuksia siitä, että kyseessä olevat mielipiteet ovat omiani. Missään nimessä en menisi väittämään mitään sanomaani jumalan sanaksi, enkä taatusti tule alleviivaamaan mielipiteitäni raamatunlausein ja täten hankkimaan nille korkeimman siunausta.

En tunne kaikkia maailman uskontoja. Niitä on kuulemma tuhansittain. Uskon kuitenkin että aivan joka ikisen uskonnon kirjoista löytyy (sen lisäksi, että käsketään tappamaan kaikki toisinuskovat) monenlaisia hyviä, suorastaan loistavia elämänohjeita.

Jos Tuija musteni takiani, olen pahoillani. Pahoillani siksi, että hän mahdollisesti on pahoilla mielin.

Valitettavasti en osaa olla pahoillani mielipiteideni takia.

Vaikka tokihan minä joskus voisin hiukkasen edes katsoa, mihin huidon...

Lasse

Quote from: ikuturso on 31.03.2011, 00:34:49
Tietämättä johtuuko Tuijan nimen muuttuminen mustaksi juuri tästä postauksesta, haluaisin kommentoida jotakin.

Waddafak, where on earth is Tuija?
Was has happened?
Und warum?

--Lasse

edit: Ozzy Osbourne Live 1982 - Goodbye To Romance
http://www.youtube.com/watch?v=i02Gye_HxoY
NOVUS ORDO HOMMARUM