News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-04-10 HS NÄKÖKULMA: Viha on kasvanut Suomessa

Started by skrabb, 10.04.2011, 09:22:07

Previous topic - Next topic

Zeitgeist

Quote from: vihanator on 10.04.2011, 16:59:26
Toimittaja on oikeassa otsikossaan, mutta teksti on sitten täysin bullshitiä. Kyllä, viha on kasvanut Suomessa. Mutta se viha ainakin minulla kohdistuu valheita levittäviin toimittajiin, joille tärkein asia näyttää olevan törkyjulkkisten palvonta ja Persujen mollaaminen. Todellista ongelmista vaietaan ja niitä vähätellään systemaattisesti. PERKELE sanon minä. Vaaliuurnilla tavataan, moukat.

Tämä on sitä rahamarkkinataloutta. Rahaa saadaan mollaamalla muita.

Kukko

Quote from: Tuju on 10.04.2011, 12:58:31
- Tampereen tuhopoltto. Seuraavina päivinä poliisit kiertivät paikallisia ravintoloita valontakamerakuvien kanssa joissa oli syyllisten kasvot. Muut etnisiä ravintoloita pyörittävät kommentoivat medialle, että pelkäävät suomalaisten reaktioita jos tekijöiksi osoittautuvat maahanmuuttajat - kuten sitten kävikin.

Ja mitä tapahtui? Ei yhtään mitään. Suomalaiset odottivat oikeusprosessin tuloksia ja tuomioiden jälkeen, ei taaskaan mitään. Maahanmuuttajat itse odottivat jotain kollektiivista rangaistusta ja heidän kotimaassa tämä olisi jo ollut syy mellakointiin ja väkivaltaan. Afganistanissa tapettiin ja mestattiin YK:n avustustyöntekijöitä äskettäin - aivan, leikattiin pää irti - siksi, että USA:ssa joku poltti Koraanin.
Hyvin sanottu. Suomalaisten tapa reagoida on hivenen verran rauhallisempi HäSa:Persut tekemässä jättiyllätystä Hämeessä, 4 paikkaa!
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Kala

Jaha, tämä on siis sellainen yksittäistapaus, josta on aihetta olla huolissaan ja tapahtunutta nimenomaan pitää yleistää sekä muuttaa lakia kieltämään moinen viha. Kuitenkin eräitä yksittäistapauksia, joita tapahtu useammin, ei pidä yleistää tai ryhtyä minkäänlaisiin ehkäiseviin toimenpiteisiin.

ämpee

Mineen muuten usko tuohon ruotsinkielikaustiin, olen itse harjoittanut jokseenkin epäsuositun ulkomaankielen käyttöä Suomessa ollessani jo pitkään, eikä kukaan ole koskaan ilmeelläkään osoittanut sen häiritsevän, saati sitten ryhtynyt tiuskimaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

skrabb

Hanna Kaarron älynväläys 2 vuotta sitten:

QuoteVALLAN LIIKKEET
Veronkevennyksiä perumalla saisi rahaa kotouttamiseen
Julkaistu: 28.2.2009 lehdessä osastolla Politiikka
A A Hanna Kaarto [email protected]
Kirjoittaja on Helsingin Sanomien politiikan toimituksen
uutispäällikkö.

Lisääntynyt maahanmuuttokielteisyys ja perussuomalaisten kasvava suosio ovat saaneet kannatustaan menettävät suuret puolueet lähes paniikkiin.

Panikoinnilta ainakin vaikutti keskiviikkoinen keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Timo Kallin lausunto MTV3:n uutisissa:

"Mitä useampi suomalainen voidaan pitää pidempään työssä, voidaan hillitä myöskin maahanmuuttoa."

"Tämä maahanmuutto on viime aikoina selvästi räjähtänyt käsiin", hän kauhisteli.

Kalli esitti hallituksen aikeen korottaa eläkeikää 63:sta 65 vuoteen keinona hillitä maahanmuuttoa.

Todellisuudessa eläkepäätöksellä ei ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa, Kallikin myönsi asiasta uudestaan kysyttäessä. Todellisuudessa hallituksen tavoite ei ole hillitä maahanmuuttoa vaan lisätä sitä, tarkemmin sanottuna työperäistä maahanmuuttoa.

Kallin lausunto oli epärehellinen ja populistinen - ja pahasti ristiriidassa pääministeri Matti Vanhasen (kesk) tiistaisen linjauksen kanssa.

Vanhanen sanoi hallitustaipaleen puolivälin politiikkariihen jälkeen, että maahanmuuttoasioista on alettava puhua niiden oikeilla nimillä. Moni muukin on vaatinut sisältöä maahanmuuttokeskusteluun.

Vanhanen paalutti, että rasismia ei suvaita, mutta vapaamatkustajuuskaan ei käy. Miksi Suomi on nyt muita Pohjoismaita "vetovoimaisempi" turvapaikanhakijoille, pitää hänen mukaansa selvittää.
...
Koko kirjoitus:
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Veronkevennyksi%C3%A4+perumalla+saisi+rahaa+kotouttamiseen/HS20090228SI1YO01uqd
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

antero

Quote from: antero on 10.04.2011, 15:11:48
Minunkin mielestä viha on kasvanut suomessa. Suomalaiset vihaavat entistä enemmän rasismia ja epäoikeudenmukaisuutta, jota vanhat puolueet ylläpitävät.

Ja kuin tätä vahvistamaan, eräs ystäväni otti juuri yhteyttä (koska lueskellut mun fb-päivityksiä) ja kysyi neuvoja vaalien suhteen, koska häntä on viimesen vuoden aikana alkanut vituttamaan. ;D

Kiitti neuvoista, ja lähti saman tien äänestämään.  :)

Kuten aikoinaan joku on yrittänyt hyysärin keskusteluun kommentoida (sensuroitu):
"Hesarin viherpiipittäjä kommarit, vetäkää handuun! Vaaleissa nähdään."

Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!