News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-03-25 US-blogit:Tuomas Enbuske: Halla-ahosta ja Islamista

Started by Ystävä, 25.03.2011, 12:08:20

Previous topic - Next topic

Ystävä

Quote"Meidän länsimaisten mittareiden mukaan Muhammed on perverssi mies. Tyranni suuruudenhullu... ...Muhammed on kaikkien muslimimiesten esikuva. Tuntuuko kummalliselta, että niin monet muslimimiehet ovat väkivaltaisia?"

"Islam ei ole paljon muuta kuin alkeellinen ja sekava plagiaattikokoelma. Se esittää huikeita väitteitä, määrää matelevan alistumisen tai "antautumisen" kannattajiensa perusohjeeksi ja vaatii kaupan päälle arvonantoa ei-uskovilta. Sen opetuksissa ei ole mitään - ei missään nimessä mitään - mikä voisi lainkaan oikeuttaa sellaista röyhkeyttä ja julkeutta."

Siinä otteita kansanedustajaehdokas Jussi Halla-Ahon kohutusta blogista. Näiden rasististen kirjoitusten takia hän sai  oikeudessa tuomion uskonrauhan rikkomisesta. Ei vaineskaan! Tuo on ihan normaalia länsieurooppalaista ja yhdysvaltalaista islamkritiikkiä.

Ensimmäisen on kirjoittanut somalialaissyntyinen nainen, entinen muslimi Ayaan Hirsi Ali ja jälkimmäisen brittiläissyntyinen arvostetun Vanity Fair -lehden journalisti Christopher Hitchens, joka on mm. Tony Blairin kaveri. Ensimmäisen kirjan on kustantanut Suomessa Otava vuonna 2005 ja jälkimmäisen WSOY 2008. Olen ostanut kummatkin Akateemisesta kirjakaupasta ihan laillisesti. Miksi kukaan ei ole haastanut WSOY:ta ja Otavaa oikeuteen uskonrauhan rikkomisesta? Siksi, ettei Suomessa kukaan lue kirjoja.

Kumpikaan kirjoituksista ei ollut rasismia. Ne olivat islamkriittikkiä. Vaikka Halla-Ahosta on jauhettu nyt kyllästymiseen saakka, edes koulutetut suomalaiset eivät tunnu erottavan näitä kahta. Meillä on aivoissamme vuosien koulutuksen jälkeen vain "rasismin" lokero. Emme edes ymmärrä mitä "islamkritiikki" on.

Se on yhtä käsittämätöntä kuin yrittäisi selittää internetin ideaa 1700-luvulla eläneelle.

Sanotaan se kuitenkin vielä kerran; islam ei ole rotu, se on kulttuurinen meemi. Ala-asteelta saakka päähämme on taottu hyväntahtoista ajatusta kulttuurien tasa-arvosta.
http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/66735-miten-ihmisesta-tulee-suomessa-piru

Edit:Blogin kommenttiraidalla Special Guest Star: Joni Pelkonen!

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

citizen

"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

normi

Jää puuttumaan vain se, että mitä mieltä enbuske itse sitten on esimerkiksi islamista? nyt oli sitä mieltä, että halla-ahon kritiikki on ihan jees..
Impossible situations can become possible miracles

pelle12

Enbuske se taas kirjoittaa (miltei) sataprosenttisesti naulan kantaan. Niin surullista kuin se onkin, suurimalla osalla niilläkin, joilla on olevinaan jokin kanta Halla-ahoon, ei koskaan ole lukenut riviäkään miehen blogeja. Jos lukisivat, saattaisi käydä kuin minulle. Jos en olisi eksynyt Halla-ahon scriptaan, saattaisin minäkin kuulua Halliksen totaalisiin paheksujoihin. Ja tuohon faktaan, ettei useimmat viitsi vaivautua, monet panevat kaiken toivonsa suoltaessaan propagandaansa.

normi

Totta, ennen kuin luin halla-ahon tekstejä, niin oletin tosiaan hänen olevan sellainen miksi häntä haukutaan ja leimataan, eipä ollutkaan... toisaalta kun tekstejä luki ja huomasi ajatusten olevan samansuuntaisia mitä itsekin on itsekseen jo vuodesta 2001 (911) funtsinut, niin entistä paremmin ymmärsi miksi hänen kimpussaan ollaan.

JOS jussi olisi rasse ja nasse niin eliitin ei tarvitsisi olla vähääkään huolissaan eikä kohua olisi ollenkaan koska Jussilla ei olisi kannatusta. Kun kyse onkin ihan muusta ja kritiikki kohdistuu eliitin harjoittamaan politiikkaan ja ideologiaan ja kritiikki uhkaa eliitin asemaa, niin eipä ihme että Halla-Ahoa vastaan hyökättiin ja hyökätään rajusti.

Kysehän samasta raivoreaktiosta mitä esim. pilakuvat aiheuttavat islamilaisessa maailmassa. Uhkaa näet paljastua ettei keisarilla ole vaatteita. Kyse on realisisesta vaarasta joka uhkaa romuttaa koko eliitin uskomukset ja ideologian, siksi raivo, pelko ja hyökkäykset.

Malla

Quote from: Ystävä on 25.03.2011, 12:08:20
Quote"Meidän länsimaisten mittareiden mukaan Muhammed on perverssi mies. Tyranni suuruudenhullu... ...Muhammed on kaikkien muslimimiesten esikuva. Tuntuuko kummalliselta, että niin monet muslimimiehet ovat väkivaltaisia?"

"Islam ei ole paljon muuta kuin alkeellinen ja sekava plagiaattikokoelma. Se esittää huikeita väitteitä, määrää matelevan alistumisen tai "antautumisen" kannattajiensa perusohjeeksi ja vaatii kaupan päälle arvonantoa ei-uskovilta. Sen opetuksissa ei ole mitään - ei missään nimessä mitään - mikä voisi lainkaan oikeuttaa sellaista röyhkeyttä ja julkeutta."

Siinä otteita kansanedustajaehdokas Jussi Halla-Ahon kohutusta blogista. Näiden rasististen kirjoitusten takia hän sai  oikeudessa tuomion uskonrauhan rikkomisesta.
http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/66735-miten-ihmisesta-tulee-suomessa-piru

Pieni veto, että lähiaikoina jossakin siteerataan Enbuskea noin. :) Sanasta sanaan oikein lainattu, mutta hieman lyhenneltynä.

Tasapainorealisti

Quote from: normi on 25.03.2011, 12:35:58
Jää puuttumaan vain se, että mitä mieltä enbuske itse sitten on esimerkiksi islamista? nyt oli sitä mieltä, että halla-ahon kritiikki on ihan jees..
Islamin ääri-ilmiöiden totettamisesta kriittinen, mutta itse Islamista varmaan neutraali, koska on satoja miljoonia normaalejakin Islaminuskoisia. Kuten esim. Hetemaj-perhe Suomessa.

normi

Quote from: Tasapainorealisti on 25.03.2011, 13:25:04
Islamin ääri-ilmiöiden totettamisesta kriittinen, mutta itse Islamista varmaan neutraali, koska on satoja miljoonia normaalejakin Islaminuskoisia. Kuten esim. Hetemaj-perhe Suomessa.
Jos on neutraali islamista siksi, että on maallistuneita muslimeita, niin eihän siinä sitten olla itse islamista mitään mieltä. Ei kait mielipiteeseen uskonnon/ideologian sisällöstä se kerro mitään, että suuri osa esimerkiksi kommareista ei olisi kovin tosissaan kommunismissaan?

Tasapainorealisti

Quote from: normi on 25.03.2011, 13:33:41
Jos on neutraali islamista siksi, että on maallistuneita muslimeita, niin eihän siinä sitten olla itse islamista mitään mieltä. Ei kait mielipiteeseen uskonnon/ideologian sisällöstä se kerro mitään, että suuri osa esimerkiksi kommareista ei olisi kovin tosissaan kommunismissaan?
Samalla tavoin neutraali, kuten muitakin uskontoja kohtaan. Ihmiset ovat erilaisia, ihmiset kokevat uskonnot kukin tavallaan. Miten lokeroisit/luokittelisit uskonnon itsensä sen perusteella, miten muutama sairas ihminen siihen väärin reagoi.

Atte Suomalainen

Tasapainorealisti

Quote from: Atte Suomalainen on 25.03.2011, 14:12:53
Hm. Normaali Islamin uskoinen.
Normaali kuten normaali kristitty, eli on kirkon jäsen, mutta ei aktiivisesti harjoita kyseisen uskonnon tapakulttuuria ja rituaaleja.

normi

Quote from: Tasapainorealisti on 25.03.2011, 13:48:44
Quote from: normi on 25.03.2011, 13:33:41
Samalla tavoin neutraali, kuten muitakin uskontoja kohtaan. Ihmiset ovat erilaisia, ihmiset kokevat uskonnot kukin tavallaan. Miten lokeroisit/luokittelisit uskonnon itsensä sen perusteella, miten muutama sairas ihminen siihen väärin reagoi.

No en juurikaan kyseistä ideologiaa kannattavien ihmisten perusteella vaan tietenkin kyseisen ideologian sisällön ja opin mukaan. muutoinhan arvioi ihmisiä eikä ideologiaa.

Totuus EPT

Minua jotenkin epäilyttää näiden normaalien musulmaanien neutraalius, asiaa käsitellään puhtaasti länsimaisesta näkökulmasta. Tämä neutraalien (yli sata miljoonaa) määrä taitaa olla ylimitoitettu.
Muslimimaat eivät ole niin maalistuneita kuin länsimaat.
Missä ******i siellä ongelma.

MoonShine

Mitä enemmän miettii Halla-ahon saamaa tuomiota, sitä vakuuttuneemmaksi tulee sen juridisesta kestämättömyydestä sekä sen nimenomaisesta poliittisesta merkityksestä.
Sen tuomion tarkoitus oli nimittäin pysäyttää tämä nyt käytävä keskustelu islamisaatiosta, sen lieveilmiöistä ja varsinkin Suomen epäonnistuneesta maahanmuuttopolitiikasta.

JH-a:ta henkilökohtaisesti tuntematta voin sanoa, että patsaita on tässä maassa pystytetty vaatimattomammistakin teoista.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Jaakko Sivonen

Quote from: Tasapainorealisti on 25.03.2011, 14:15:39
Quote from: Atte Suomalainen on 25.03.2011, 14:12:53
Hm. Normaali Islamin uskoinen.
Normaali kuten normaali kristitty, eli on kirkon jäsen, mutta ei aktiivisesti harjoita kyseisen uskonnon tapakulttuuria ja rituaaleja.

Minä en ainakaan kutsuisi kristityksi henkilöä, joka ei usko Raamattuun, riippumatta siitä, onko hän jonkin kirkon jäsen vai ei. Toisaalta henkilö voi olla kristitty, vaikkei kuuluisikaan mihinkään kirkkoon. Raamattuhan vaatii pelastuksen kriteerinä myös sydämen uskoa: pelkkä suullinen tunnustus ei sen mukaan riitä.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Roope

Quote from: MoonShine on 25.03.2011, 14:28:00
Mitä enemmän miettii Halla-ahon saamaa tuomiota, sitä vakuuttuneemmaksi tulee sen juridisesta kestämättömyydestä sekä sen nimenomaisesta poliittisesta merkityksestä.

Selkeä valtakunnansyyttäjän linjaus on ollut perussuomalaisten poliitikkojen syyttäminen internetissä julkaistuista kirjoituksista Mika Illmanin väitöskirjaan pohjautuvien tulkintojen nojalla. Halla-ahon ohella James Hirvisaaren jutun käsittely on kesken. Juho Eerolan todettiin syyllistyneen rikokseen, mutta jätettiin syyttämättä rikoksen vähäisyyden vuoksi (oikeasti syyttäjä taisi hätäillä, kun aikoi syyttää vasta myöhemmin voimaan tulevan lain perusteella). Matias Turkkila lienee seuraava syyttäjän kohde, kun nyt saatiin aikaan Lex Brax, joka mahdollistaa tällä foorumilla julkaistujen kirjoitusten perusteella syyttämisen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

atella

Quote from: citizen on 25.03.2011, 12:17:43
Enbuske osaa kirjoittaa hyvin  :)

Himpun verran voisi kuitenkin vielä skarpata. Halla-Aho?
"On totta että voit huijata kaikkia ihmisiä jonkin aikaa;
voit jopa huijata joitakin ihmisiä kaiken aikaa;
mutta et voi huijata kaikkia ihmisiä kaiken aikaa."

- Abraham Lincoln

IDA

Quote from: Ystävä on 25.03.2011, 12:08:20
Edit:Blogin kommenttiraidalla Special Guest Star: Joni Pelkonen!

Jonin voisi kyllä suosiolla nimittää kansallisfilosofiksi ja pyytää hänet aina kommentoimaan televisioon poliittisia uutisia. Ehkä ensi vaalikaudella?

Enbusken kirjoitus on harvinaisen asiaa valtamedian hemmolta. Tosin ei Hitchenskään mikään Oscar Wilde ole.

Iloveallpeople

Quote from: Roope on 25.03.2011, 14:41:09
Matias Turkkila lienee seuraava syyttäjän kohde, kun nyt saatiin aikaan Lex Brax, joka mahdollistaa tällä foorumilla julkaistujen kirjoitusten perusteella syyttämisen.

Paras shokkivaikutus kai saataisiin, jos Turkkila pidätettäisiin Ajankohtaisen kakkosen suorassa netti-illassa 29.3. Poliisin karhuryhmä hyökkää paikalle ja poliisin tiedottaja kommentoi suorana, miksi Halla-ahon kampanjapääällikkö pidätetään rasistisen materiaalin levittämisestä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Ernst

Islam on silti hyvin raaka, taantumuksellinen, sekava ja väkivaltainen oppi ja sellaisena säilyvä, vaikka Hetemajt eivät leikkelekään päitä poikki vääräuskoisilta. Katso siguni.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

nimetönkeskustelija

Tekstin lopussa todetaan seuraavaa:
QuotePerussuomalaisten ohjelman luettuani huomaan, etten ole heidän kanssaan samaa mieltä juuri mistään. Heidän ehdokkaansa tulevat minulle yleensä viimeisinä vaalikoneissa. Mutta en silti ymmärrä hysteriaa Halla-Ahon ympärillä.

Minulle jäi jutusta jotenkin sellanen kuva, että hän silti salaa tykkää Halla-ahosta ja maahanmuuttokriitikoista. Hän ei vaan uskalla sanoa sitä ääneen "älykköystäviensä" vuoksi. Enbuske teki varsinki epäkorrektia-ohjelmasarjassaan aika hyviä ja silmiä avaavia juttuja, eli en missään nimessä pidä häntä tyhmänä. Ehkä hän vielä astuu "kaapista" ulos tämän asian suhteen.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Sanglier

Quote from: nimetönkeskustelija on 25.03.2011, 16:26:18
QuotePerussuomalaisten ohjelman luettuani huomaan, etten ole heidän kanssaan samaa mieltä juuri mistään. Heidän ehdokkaansa tulevat minulle yleensä viimeisinä vaalikoneissa. Mutta en silti ymmärrä hysteriaa Halla-Ahon ympärillä.

Minulle jäi jutusta jotenkin sellanen kuva, että hän silti salaa tykkää Halla-ahosta ja maahanmuuttokriitikoista. Hän ei vaan uskalla sanoa sitä ääneen "älykköystäviensä" vuoksi. Enbuske teki varsinki epäkorrektia-ohjelmasarjassaan aika hyviä ja silmiä avaavia juttuja, eli en missään nimessä pidä häntä tyhmänä. Ehkä hän vielä astuu "kaapista" ulos tämän asian suhteen.

Tässä maahanmuuttokritiikkijutskassa on vain sellainen ongelma että logiikkaan ja matematiikkaan pystyvä mieli ei voi olla eri mieltä kriittisten kanssa. Maahanmuuttokritiikkiä voi vastustaa vain ideologisista syistä (pihalla kuin lumiukko-kategoria) tai jos laskee itse hyötyvänsä (oma lehmä ojassa-kategoria).

Mutta myös em ryhmät sahaavat omaa oksaansa kannattaessaan löyhää maahanpäästöä. Vain wahlroos-desiili on todella turvassa myös monikulttuurissa; pienemmät sykofantit eivät.

Tietämättömyys on ainoa validi peruste maahanmuuttokritiikin vastustamiselle. Tehtävämme onkin ennen kaikkea valistaa. Massat ovat jo liikkeellä. Pimeä puoli kutsuu myös Enbuskea.

foobar

Enbuske on järjenkäytön, mielipiteenvapauden ja yksilönvapauksien asialla, tai kääntäen bullshittiä, harhauttamista, mielipiteiden rajoittamista, poliittisella korrektiudella kikkailua ja etatismia vastaan. Mielestäni kaikki tämä on niin positiivista ettei sillä ole juuri merkitystä onko hän maahanmuuttopoliittisesti kaapissa, sen ulkopuolella vai jossain ihan muualla. Häntä ilman suomalainen toimittajakenttä olisi, täysin yksittäismielipiteistä riippumatta, paljon pahempi jeesmiesten kerho.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Whomanoid

Quote from: foobar on 25.03.2011, 16:42:27
Enbuske on järjenkäytön, mielipiteenvapauden ja yksilönvapauksien asialla, tai kääntäen bullshittiä, harhauttamista, mielipiteiden rajoittamista, poliittisella korrektiudella kikkailua ja etatismia vastaan. Mielestäni kaikki tämä on niin positiivista ettei sillä ole juuri merkitystä onko hän maahanmuuttopoliittisesti kaapissa, sen ulkopuolella vai jossain ihan muualla. Häntä ilman suomalainen toimittajakenttä olisi, täysin yksittäismielipiteistä riippumatta, paljon pahempi jeesmiesten kerho.

Täsmälleen samaa mieltä. Enbuske pysyköönkin sitoutumattomana ja kirjoittakoon terävästi ilman minkään ideologian sumentamia laseja. Sellaisista ja samalla riskejä kaihtamattomista toimittajista on huutava, sanoisinko karjuva pula.
Väärin liputettu!

Alkuasukas

Mites, ruuskanen, jos 99 tietyn kansanryhmän edustajaa käyttäytyy jollain tavalla, niin onko rassismusta olettaa että se sadas käyttäytyy samoin?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Whomanoid

Quote from: kmruuska on 25.03.2011, 17:02:11
No just joo. Kyllä rasistista hihhulointia ja ksenofobiaa voi vastustaa ihan vaikka olisi logiikkakykyjäkin. On esimerkiksi täysin loogista olla sitä mieltä että yksilöiden tekosista ei voi yleistää kokonaisia kansanryhmiä, kansallisuuksia, tiettyä uskontoa tai ihonväriä edustavia ominaisuuskokoelmia joiden perusteella yksittäisiä ihmisiä tulisi kohdella eri tavalla. On myös täysin loogista olla sitä mieltä että heikommassa asemassa olevia tai apua tarvitsevia ja vainottuja tulee auttaa vaikkei tästä avusta tai avun kohteesta olisikaan suoraa tai edes välillistä hyötyä Suomen valtiolle tai sen kansalaisille. On täysin loogista vastustaa vaatimuksia monentasoisista kansallisuuksista tai kansalaisuuden peruuttamismahdollisuuksista jne.

Reaalisesti tai potentiaalisesti Suomelle ja suomalaisille vahingollisten ominaisuuskokoelmien asettumista pysyvästi Suomeen voi ehkäistä loogisesti ihan ilman rasismia ja ksenofobiaakin mm. pakollisilla maahanmuuttajatesteillä, joissa ihonväri, uskonto tai kansallisuus ei ole erotteleva tekijä.

On myös ihan loogista merihädässä ottaa pelastusveneeseen niin paljon väkeä, että  se lopulta kaatuu tai uppoaa, mutta viisasta se ei ole.
Väärin liputettu!

MikkoAP

Quote from: Alkuasukas on 25.03.2011, 17:18:33
Mites, ruuskanen, jos 99 tietyn kansanryhmän edustajaa käyttäytyy jollain tavalla, niin onko rassismusta olettaa että se sadas käyttäytyy samoin?

Jos vähemmistö suomalaisista sattuu olemaan perunanenäisiä alkoholistiskinejä, niin sen perusteella suomalaisten leimaaminen kokonaisuudessaan EI ole rasismia.

Tai minkä muun tahansa negatiivisen ominaisuuden avulla suomalaisten leimaaminen ei ole rasismia.

Mutta rasismia on esim. somalien leimaaminen tyttöjen ympärileikkauksista, koska kyllähän suomalaisetkin...  tai no eivät, mutta kuitenkin se on väärin niinku jostain syystä.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Mekaanikko

Enbuske valottaa jonkin verran mielipiteitään vanhemmassa kirjoituksessaan:

Quote from: Tuomas Enbuske
Itse olen Soinin kanssa eri linjoilla; tykkään usein modernismista enemmän kuin nykytaiteesta. Olen Soinin kanssa eri mieltä myös taloudesta ja maahanmuutosta. Mutta se ei ole totalitarismia. Jos meidän olisi pakko olla sama mieltä, se olisi totalitarismia.

http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/64793-aitis-oli-natsi-kun-sua-teki