News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Miksi äänestät/et äänestä perussuomalaisia?

Started by Toukka, 23.03.2011, 12:21:39

Previous topic - Next topic

MikkoAP

Quote from: ananaskaarme on 23.03.2011, 17:28:15

Mitä tulee itse ketjun aiheeseen, niin kaikki oleellinen on jo oikeastaan sanottu. En minäkään halua persuja äänestää, mutta vaihtoehdot ovat vähissä tai vielä huonompia.

Sama.

Huvittaa, kun vastauksena ilmoitukselleni äänestää Persuja tulee tyylin "mitä ratkaisuja Persut ovat muka esittäneet asiaan X?"

X tarkoittaa yleensä samanaikaisesti mitä tahansa poliittista ongelmaa erityisesti ja kaikkia yleisesti.

Vastakysymys siihen on, että miten nykyisten valtapuolueiden ehdotukset (niiltä kohdin, kun niitä löytyy) eroavat edukseen Persujen vastaavista?

Ja toisin kuin valtapuolueeet, Persut eivät ole olleet mukana luomassa niitä ongelmia.

Oinonen kammottaa ja Soinin aborttikannanottoihinkaan en voi yhtyä.

Yksi syy, miksi äänestän Persuja: Soini on ammattipoliitikko ja junttimaisesta habituksesta huolimatta älykäs.

Hän kyllä tietää, että valtaosa viime vuosina Persuille kertyneestä kannatuksesta ei todellakaan johdu suomalaisten ihastumisesta häneen itseensä, tai hänen katolilaisiin periaatteihinsa.

Joten hän ei tule uhraamaan poliitisia menestymismahdollisuuksiaan ryhtymällä katolilaiseksi konservatiiviänkyräksi.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Kipling

Äänestän sitä paremman puutteessa. Taloudeltaan liian vasemmalla minulle, mutta kokoomushan olisi vain vielä vasemmalla. Ensi vaaleissa pitää taas olla tarkkana ja katsoa onko mikään muuttunut.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

Suomitalon renki

Muut puolueet sössineet asiat pahasti.

antero

Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

LW

Ensisijaisesti kyseessä on omalta osaltani se, että katson kunnon protestivaalien vähintään kerran sukupolvessa olevan toimivan demokratian kannalta tärkeä asia. Meillä on tässä valtiossa ollut puoli ikuisuutta tilanne, jossa Puolueen kolmen siiven valta-asema, ja näin ollen niiden vaikuttajien urat, ovat olleet täysin turvattuja. Välillä ollaan vallankahvassa jakamassa etuuksia kavereille, välillä taas oppositiossa räksyttämässä. Mikä tahansa eliitti, jonka asema on täysin turvattu, alkaa ennemmin tai myöhemmin ajattelemaan vain ja ainoastaan omaa etuaan. Suomessa se pahin vaihtoehto on ollut tähän asti oppositiossa vietetty eduskuntakausi. Nyt on tilaisuus ravistella poliittista eliittiä kunnolla. Täytyy tehdä se selväksi, että he ovat eduskunnassa edustamassa kansaa, eivätkä omaa puoluekoneistoaan ja hyvä veli -kerhojaan, ja jos he eivät sitä tajua, vaaleissa voi oikeasti käydä heikosti ja se kallis ura vaarantua.

Toinen asia on sitten tietysti se, että Perussuomalaiset ovat paras toivo sen kannalta, että maahanmuuttopolitiikkaa saadaan järkeistettyä, ja Suomi lakkaa leikkimästä EU:n mallioppilasta.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kipling on 23.03.2011, 17:42:44
Äänestän sitä paremman puutteessa. Taloudeltaan liian vasemmalla minulle, mutta kokoomushan olisi vain vielä vasemmalla. Ensi vaaleissa pitää taas olla tarkkana ja katsoa onko mikään muuttunut.

Muuten samaa mieltä, mutta persuissakin on melko oikeistolaisen mielipiteen omaavia ehdokkaita. Tosin Soini ja SMP:n juntit ovat vasemmistoa.

Tuomas Tähti

Suora lainaus pj. Soinin verkkosivuston vanhasta versiosta, josta otin ruutukaappauksen 29.8.2009: "Perussuomalaiset on itsenäinen ja asialinjalla yhteistyöhön kaikkien kanssa kykenevä kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskaltaa puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."

Tuo sitaatti on sellaisenaan vastaukseni ketjun kysymykseen.

(Hieman muunneltuja variaatioita tuosta tekstistä on esiintynyt vuosien varrella lukuisissa Perussuomalaisten tavoite- ja vaaliohjelmissa, mm. uusimmassa eduskuntavaaliohjelmassa. Yllä oleva versio kyseisestä virkkeestä on laajin, jonka löysin.)

MaisteriT

Äänestän perussuomalaisia, koska jotenkin minun on kompensoitava aikaisemmat ääneni vihreille. Haluan muutosta konservatiiviseen suuntaan. Keskusta, Kokoomus ja SDP eivät tarjoa muutosta. Ne ovat päin vastoin liukuneet hyväksymään Vihreiden äärivasemmistolaiset teot. Olen hyvässä seurassa, myös Halla-aho on äänestänyt Soininvaaraa.

PS toivottavasti liikauttaa koko poliittista kenttää konservatismin suuntaan. Samalla tunku poliittiseen keskustaan vähentynee ja SDP:n ja Kokoomuksen välinen ero kasvanee, koska puolueet joutuvat etsimään kannatuksensa ytimen uudestaan. Tämän on palvelus demokratialle.

Asiat joihin haluan muutosta - no, sanotaan niin, että haluan muutosta todella moneen asiaan. Haluan toisaalta sekä lopettaa hallituksen vasemmistohörhöilyn että liian talousliberalismin. Maltillista konservatiivisuutta, tiukkaa mutta asiallista rahojen jakamista, mahdollisimman kevyttä verotusta kuitenkin niin, että hyvinvointivaltion säilyttäminen on mahdollista.

Maahanmuutto-ongelmat ovat sivujuonne, mutta tietysti ärsyttävä sellainen.

edit: typot
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

tietotyöläinen

- Maahanmuutto
- Heikki Luoto
- EU-politiikka
- Kielipolitiikka
- Keskisormi
- Halla-aholaisuus

ElenaDaylights

Äänestin Persuja jo neljä vuotta sitten :

* Edustaa isänmaallista puoluetta siinä raamissa mikä minua miellyttää
* EU - kriittisyys
* Vastustaa ja haastaa kolme muuta valtapuoluetta. Olen tympääntynyt asuinseudullani  
 vaikuttavaan keskusta - kulttiin joka hallitsee kaikella tasolla kyläpäälliköstä  
 nepotistisiin piireihin.
* selkeä maahanmuuttopolitiikka.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Riippumatoton

Koska kaikki ovat Suvi-Anne Siimestä lukuunottamatta jonkin sortin sosialisteja, on sitten kannaltani järkevää äänestää edes arvokonservatiivejä sosialisteja, jos vaikka turvapaikkaturismiin ja kehitysapuun saataisiin leikkauksia.

Ano Nyymi

Mestarimme punoittavien poskien tähden!

TJK

Saatan äänestää perussuomalaisia, koska heidän joukoistaan löytyvät mahdollisesti parhaat ratkaisut seuraaviin mielestäni tärkeisiin asioihin:

1) Ulko- ja ulkomaalaispolitiikka
* EU vaikuttaa kääntyneen Suomen etujen vastaiseksi tuhlarien ja valehtelijoiden ongelmien sosialisointiyritykseksi
* Jos kerran valtiontaloudessa on merkittävä alijäämä, haluan leikattavan ensisijassa muilta kuin suomalaisilta

2) Rohkea populismi
* Demokrattisesta kontrollista irrotetuista taiderahoista ovat uskaltaneet puhua vain persut... muut taitavat pelätä hyvin pientä mutta hyvin äänekästä, itseään intelligentsiana pitävää punavihreää blokkia.
* Mökkien mummojen ajojahtia sontalaki kourassa eivät kansasta taida kannattaa kuin äärivihreät ja laista hyötyvät bisnesmiehet, mutta poliitikkojen tuki on silti liikuttavan voimakasta

3) Aluepolitiikka
* Kokoomuksen ja vihreiden mielestä suurin osa Suomesta pitäisi tyhjentää heti, ja SDP ja keskustakin ovat ottaneet asialistalleen korkeintaan maaseudun keskuskaupunkien edun. Mielestäni on arvokasta turvata ainakin säälliset terveys- ja koulutuspalvelut asuinpaikasta riippumatta. Lapsille ja nuorille tai vanhuksille ei ainakaan pidä ilkkua, että kärsikää kun itse valitsitte.
* Keskusta tarvitsee näpäytyksen, koska se pitää haja-asutusalueiden ääniä itsestään selvyytenä. Siksi aluehallintoja innovoiva puolue-eliitti pitää repiä vahvalla kädellä irti kaupunkiliberaalien äänien perään kuolaamisesta. Ehkä persuille savisaappaidenkin äänet merkitsevät jotain.

mazaman76

Tein vaalikyselyn.

Ehdokas 1.jussi halla-aho 196p.

Tolla mennään.

Toisella puolella oli yksi skp hörkö ja rkp nuoria tyttöjä.

Milläköhän paleetalla ne rkp:n tytöt elävät?

Suvaitsija

Minulle on tärkeää, että Suomi on ja pysyy turvallisena maana. Tärkeimpiä pointteja persujen politiikassa ovat maahanmuuttopolitiikka ja kriminaalipolitiikka + vittuuntuminen pk-kulttuuriin. Miinusta tulee talouspolitiikasta ja turhanpäiväisestä konservatiivisuudesta joissain asioissa, mutta äänestänkin ensisijaisesti Halla-ahoa ja toissijaisesti vasta persuja.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Tahma

Maahanmuuttopolitiikka
Kielipolitiikka
Protesti

Toisaalta olen kohtuullisen EU myönteinen... tai en ainakaan kovasti vastainen ja eurolle tällä hetkellä ehdoton kyllä.

Eli vielä hieman puntarissa asia on, mutta todennäköisesti perussuomalaisille ääni menee.

Alfresco

Quote from: Jaakko Sivonen on 23.03.2011, 13:06:17
Quote from: Toukka on 23.03.2011, 12:21:39Olisi tavattoman kiinnostavaa tietää, mitä perussuomalaisten äänestäjät itse kertovat valintansa syiksi.

Lyhyesti sanottuna:

• Maahanmuuttopolitiikka
  • EU-politiikka
  • Kielipolitiikka

Vielä lyhyemmin sanottuna:

• Maahanmuuttopolitiikka

Itse en välitä persujen EU-politiikasta ja kielikysymyskin on aika yhdentekevä vaikka kannatan pakkoruotsin poistamista jos jotain mieltä pitää olla. EU-politiikka on myös aika yhdentekevä siinä muodossa missä persut sitä ajavat. EU:ssa on ongelmiakin mutta siinä on enemmän hyvää kun huonoa. Tottakai asioita voi aina korjaa mutta Soinin antipatiat on jo liioittelua.
Jos jossain, niin EU-politiikassa Soini ja persut ovat populisteja koska suurin osa Soinin väittämistä on huuhaata mutta se uppoaa kansalaisiin.

Ilman Halla-Ahoa persut olisi edelleen marginaalipuolue. HA pisti oikeastaan käyntiin uskottavan maahanmuuttokeskustelun. Ennen sitä vaan Toni Halme (RIP) ärjyi jotain samaan suuntaista mutta ne oli lähinnä yksinkertaisen miehen selkäydinrekatioita havaittuun ongelmaan.

Koska maahanmuutto on ratkaiseva tulevaisuudenkysymys Suomelle ja persuissa on paras asiantuntemus, ei jää mitään muuta vaihtoehtoa kun äänestää persuja.

n.n.

Muitten puolueitten näytöt on nähty  :'(
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Alfresco

Quote from: n.n. on 24.03.2011, 00:31:49
Muitten puolueitten näytöt on nähty  :'(

Minä taas en ole nähnyt niistä mitään. :D

Alfresco

Quote from: Kaapo on 24.03.2011, 00:41:35
No joo onhan Soinin Eu-vastaisuus vähän populistista, mutta totta on se hokema: "Eu on byrokratia ei demokratia!" Sitähän tuo on...

Onhan EU byrokratia ja varmaan pitäisikin purkaa rakenteita ainakin jonkin verran. Tuollaiset riimit ovat kuitenkin aika kevyttä tavaraa eikä oikeastaan valaise itse politiikkaa lainkaan. Iskulauseilla voi kosia tietämätöntä kansaa ja se on yleensä populismin merkki.

Persujen politiikassa siis on populismia mutta niin on kaikilla muillakin. Verojen korotukset ja kaiken maailman tukien kasvattaminen on myös populismia. Vaalidebatissa ehdotetut verotoimet ovat kutakuinkin yhdentekeviä ja kattavat parhaimmillaankin vain n. 20% nykyisestä budjettivajeesta. Sekin 20% vesittyy kun samalla pitää jakaa kansalle lisää tukirahaa.

Nämä vaalit ovat oikeastaan poikkeuksellisen huonot mitä tulee asiasisältöön. Persujen nousu on sotkenut muiden puolueiden pasmat eikä ne enää pysty profiloitumaan omilla jutuillaan. Kaikki juoksevat paniikissa samojen keppihevosten perään, kopioiden toisiaan pelkäen ettei muut saisi napattua ääniä.

Paradoksaalista kyllä, ainoa mistä ei puhuta on se ainoa kysmys, joka ratkaisee vaalit: maahanmuutto. Tämä on niin kuuma peruna ettei edes persujen johto uskalla keskustella siitä sen enempää julkisesti. Kaikissa puolueissa syvällinen maahanmuuttokeskustelu on jäänyt lattiatason jutuksi. Puoluejohto silittelee ja myötäilee virallista mokutuslinjaa.

Malthus

1. Maahanmuuttopolitiikka
2. EU-politiikka (kannatan vapaakauppa-aluetta ja muita joustavia yhteistyön muotoja)
3. Islamisaation patoaminen (itse olen uskoton)
4. Pakkoruotsi

Entisenä kokkarina joudun toki joissain asioissa PS:ia äänestäessäni tekemään kompromisseja, mutta toisaalta oma ehdokkaani edustaa arvojani ja näkemyksiäni käytännössä yksi yhteen, mikä tekee valinnasta tavattoman helpon.

aethanol

PS:n kannatuksen riittävä kasvu antaa parhaat mahdollisuudet sille että hallituksesta poistuu lauma ideologisia hörhöjä, Vihreät.

Noottikriisi

- Halla-aho
- muut nuivat ehdokkaat ja puolueen yleisnuiva linja
2. Suomen etu
- minua ärsyttää sairaasti nämä Eurooppaan tai koko maailmaan identifioituvat superihmiset joiden oma lahjakkuus, koulutus, kielitaito ym. takaavat että voivat henkilökohtaisesti menestyä missä maassa ja missä olosuhteissa tahansa. Melkein kaikki suomalaiset ovat kuitenkin niin taviksia että heidän oma hyvinvointinsa on tasan sidoksissa Suomen menestykseen.
3. Protesti
- olen räyhäimpivaaralainen perusänkyrä ja olen aina valmis heittämään kapuloita yleisesti tunnustettujen tosiasioiden rattaisiin.

:)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Kaptah

Kuten joku tuossa jo mainitsi, niin paskoista vaihtoehdoista paras. Olen Soinin kanssa hyvin monesta asiasta eri mieltä, mutta persuissa on niin paljon muita hyviä ehdokkaita, että ääneni tulevat todennäköisesti saamaan.

-SDP on pihalla kuin lumiukot, vanhoja keskiluokkaistuneita vasureita.
-Vihreät on lauma ideologisia hörhöjä, joista joidenkin kanssa olen samaa mieltä luonnonsuojelusta.
-Vasemmistoliitto on anarkistien puolue
-Keskustalla ei ole tarjota minulle yhtään mitään
-Kokoomus julistaa että julkisessa sektorissa ei ole mitään leikattavaa, Suomea ei ole olemassakaan ja kaikki ovat yhtä suurta Eurooppalaista perhettä ja tarvitaan 1.8 miljoonaa mamua
-Muutos on turhan pieni ja kirjava puolue mm. kannanotoiltaan, ei aina vakuuta. Toiseksi paras vaihtoehto
-RKP ei ole kovin lähellä sydäntä
-KD ei ateistista liberaalia oikein lämmitä.

Persuissa kalvaa juuri liberaaliuden puute, mutta minkäs teet. Kai sitä pitäisi oma puolue perustaa jos haluaisi sellaisen kuin täydelliseksi näkee. Siihenkään ei voisi ottaa ketään muuta mukaan, koska muutenhan voi tulla sisäisiä ristiriitoja.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

pamaus

Pamauksen perustelut:

1. Koska J. H-a ja hänen näkemyksensä kanavoituvat esille tuon puolueen kautta.
2. Totaalinen pettymys nykyiseen eduskuntaan ja sen toimintaan.
3. Toivo siitä, että vallan kolmijako toteutuisi paremmin persujen kautta.

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Whomanoid

1) Jotta nykyiset ja viimeaikaiset valtapuolueet saisivat turpaansa NIIN kunnolla
2) Jotta olisi ainakin kärkäs ja (toistaiseksi) ryvettymätön oppositio
3) Jotta maahanmuuttopolitiikkaan saataisiin tolkkua, mieluiten Kanadan, Australian ja Tanskan malliin
4) Jotta voisimme rohkeasti alkaa tuoda suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin hyviä puolia enemmän esiin pelkäämättä leimautumista rasistiksi (ongelmia toki unohtamatta)
5) Jotta persujen menestys tulevaisuudessakin aktivoisi kaikkia suomalaisia olemaan kiinnostuneempia politiikasta ja käyttämään ääntään
6) Jotta politiikka voisi olla taas politiikkaa eikä jatkuvaa perääntymistä 'luonnonlakien', kuten globalisaation, markkinatalouden, EU:n ja monikulturismin edessä

En voi olla varma, miten persujen eduskuntaryhmä (voi olla aika sekalainen seurakunta) näissä asioissa käyttäytyy, mutta ehkä se riski kannattaa tässä vaiheessa ottaa...
Väärin liputettu!

sydäri

2. EU-pakkopolitiikka
3. Protesti
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Oami

Quote from: Kaapo on 24.03.2011, 00:02:15
A) Mielestäni koko EU on toteutettu typerästi B) "hyöty"ruåtsi C) Maahanmuutto D) sananvapaus

Kohdat eivät ole tärkeysjärjestyksessä. Muissa puolueissa ei noita hyvyyksiä vain yksinkertaisesti ole...

Ihan rehellisyyden nimissä nyt. Voi niitä persuja ihan rationaalisinkin perustein kehua, mutta kun tuo nyt on ihan kepulaisittain sanottuna muunneltua totuutta.

Ja mitä sananvapauteen tulee, niin Suomessa sitä ajaa vain kaksi puoluetta, eikä niistä kumpikaan ole perussuomalaiset. Muistutan edelleen, että perussuomalaiset, kuten kaikki muutkin eduskuntaryhmät, olivat yksimielisinä Braxin vihapuhepaketin takana.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

tyristori