News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Marjukka Kaakkolan eduskuntavaaliketju

Started by Marjukka Kaakkola, 11.03.2011, 11:27:31

Previous topic - Next topic

Marjukka Kaakkola

Olen vihdoinkin avannut www.marjukkakaakkola.com -osoitteessa kolme uutta sivua, joilla kerron maahanmuuttopoliittiset linjaukseni ja mielipiteeni.

Sivut löytyvät 'vaaliteemoista', mutta tässä myös suorat linkit sivuille:

http://www.marjukkakaakkola.com/maahanmuutto.html
http://www.marjukkakaakkola.com/tilastoja.html
http://www.marjukkakaakkola.com/useinkysytty.html

Aihe on erittäin laaja ja olen yrittänyt rakentaa sivut niin, että ensi kertaakin asioista kuuleva jaksaisi lukea ne ja tietysti toivottavasti faktat nähtyään olisi edes osittain samoilla linjoilla.

Olen käyttänyt ja linkittänyt sivuille paljon Hommasta tuttua aineistoa ja toivoisinkin Homman lukijoiden kommentteja siitä miten olen 'paketin' onnistunut kasaamaan. Palautetta sivuista saa siis antaa ja tietysti kysellä mielipiteistäni lisää paitsi maahanmuuton osalta, myös muista asioista.

Maahanmuuttolinjaukseni lienee Suomessa jyrkimmästä päästä,  olen kypsytellyt ajatuksia pitkään ja niihin ovat vaikuttaneet paitsi toiset muutoslaiset ja Homma, myös ne lukemattomat ihmiset joiden kanssa olen toreilla ja kaduilla keskustellut ensin kannattajakortteja kerätessäni ja nyt vaalikampanjaa tehdessäni.

Näkökulmana minulla on aika vahvasti naisen asema, vaikka en ole koskaan elämässäni kokenut olevani minkään lajin naisasianainen, enkä kyllä koe vieläkään. Jo kertaalleen saavutettuja etuja vain ei haluaisi menettää. ;)

Marjukka Kaakkola

Muutos 2011 hallituksen jäsen ja  eduskuntavaaliehdokas Uudellamaalla

Marjukka Kaakkola

Quote from: Jari Leino on 11.03.2011, 20:33:48
No tuo "Kaikki verovaroilla kustannettu ja tuettu maahanmuutto on lopetettava" on kieltämättä melko jyrkkä linjaus. Jyrkempi kuin esimerkiksi Muutoksen virallinen linja.

Minusta Muutoksen kanta kiintiöpakolaisiin (1000 kpl ehdoton yhteismaksimi vuodessa) onkin liian löysä ja epärealistinen. Ylärajaa ei saataisi pitämään kuitenkaan, joten olisi parempi ottaa tavoitteeksi ehdoton nollatoleranssi kaikkeen yhteiskunnan tukemaan maahanmuuttoon.

Olen miettinyt asiaa paljon ja vaikka kiintiöpakolaisuus onkin joillekin ihmisille arka asia, niin eiväthän kiintiöpakolaiset oikeastaan poikkea millään tavalla humanitaarisista pakolaisista.

Kahdenkeskisissä keskusteluissa kaduilla monet, varsinkin vanhemmat ihmiset, kuitenkin uskaltavat tuoda esille sen miten epäoikeudenmukaisena he kokevat nykyisen verovarojen jaon, itse ikänsä työtä tehneenä ja niitä veroja maksaneena.

JoKaGO

Quote from: Marjukka Kaakkola on 12.03.2011, 19:24:49
No tuo "Kaikki verovaroilla kustannettu ja tuettu maahanmuutto on lopetettava" on kieltämättä melko jyrkkä linjaus. Jyrkempi kuin esimerkiksi Muutoksen virallinen linja.

Minusta Muutoksen kanta kiintiöpakolaisiin (1000 kpl ehdoton yhteismaksimi vuodessa) onkin liian löysä ja epärealistinen. Ylärajaa ei saataisi pitämään kuitenkaan, joten olisi parempi ottaa tavoitteeksi ehdoton nollatoleranssi kaikkeen yhteiskunnan tukemaan maahanmuuttoon.

Olen miettinyt asiaa paljon ja vaikka kiintiöpakolaisuus onkin joillekin ihmisille arka asia, niin eiväthän kiintiöpakolaiset oikeastaan poikkea millään tavalla humanitaarisista pakolaisista.

Kahdenkeskisissä keskusteluissa kaduilla monet, varsinkin vanhemmat ihmiset, kuitenkin uskaltavat tuoda esille sen miten epäoikeudenmukaisena he kokevat nykyisen verovarojen jaon, itse ikänsä työtä tehneenä ja niitä veroja maksaneena.

Marjukka, heitän pari koepalloa ja saan niistä aivan varmasti palautetta. Kun olen saanut palautteen, niin välitän tiedon sinulle. Koepallojen kohteena on kaksi "aikuista" naista Uudeltamaalta, jotka äänestävät vain naisia ja ymmärtävät, että nykyhallituksen politiikka vie helvettiin.

Palaan lähitulevaisuudessa asiaan!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Marjukka Kaakkola

Quote from: JoKaGO on 12.03.2011, 21:35:09
Marjukka, heitän pari koepalloa ja saan niistä aivan varmasti palautetta. Kun olen saanut palautteen, niin välitän tiedon sinulle. Koepallojen kohteena on kaksi "aikuista" naista Uudeltamaalta, jotka äänestävät vain naisia ja ymmärtävät, että nykyhallituksen politiikka vie helvettiin.

Palaan lähitulevaisuudessa asiaan!

Oikein mielellään, kiitos jo etukäteen!

Veli Karimies

Quote from: Marjukka Kaakkola on 12.03.2011, 19:24:49Minusta Muutoksen kanta kiintiöpakolaisiin (1000 kpl ehdoton yhteismaksimi vuodessa) onkin liian löysä ja epärealistinen. Ylärajaa ei saataisi pitämään kuitenkaan, joten olisi parempi ottaa tavoitteeksi ehdoton nollatoleranssi kaikkeen yhteiskunnan tukemaan maahanmuuttoon.

Olen kyllä suurin piirtein samaa mieltä, mutta koen muutoksen ehdotuksen lähinnä kompromissin tarjoamisena.

Minun mallissani pakolaisten tulo riippuu siitä, kuinka useata suvikset on itse valmiita ylläpitämään ja myöskin siitä, että pakolaisilla on tarvittavat asiapaperit kunnossa maahantullessaan ja tarpeeksi puhdas rikosrekisteri.

Samuel Kielosto

Quote from: Marjukka Kaakkola on 12.03.2011, 19:24:49
Tervetuloa rutinuivien joukkoon! Katso vaaliketjuni aloitusviesti.
Nuivuus on rikkaus.

kaivanto

Olenkos minäkin rutinuiva, kun tekisin mieluummin taksvärkkiä Karjalan kuntoon panemiseksi kuin afrikkalaisten kunniakansalaisten viihtyvyyden vuoksi?

pelle12

Kyllä on surkeita toimittajia nuo korporaation pojat. Vieras on ainoastaan statisti, joka saa muutaman sanan väliin poikien höpötykseltä. Kaupallista radio-ohjelmaa parhaimmillaan. Olkoon YLE kuinka yksipuolinen tahansa, aina se nämä kaupalliset kanavat voittaa. Toisaalta YLEltä ei voisi kuvitellakaan Marjukan kaltaista vierasta haastateltavana. Eihän hän ole vielä edes eduskunnassa.

Jouko

Naisten katsantokantaa nähin asioihin on kovasti kaivattukin juuri siltä nuivemmalta puolelta ja nimenomaan suomalaisten etua silmälläpitäen. Hyvä että sitäkin henkeä löytyy. Toivoa siis on Suomen puolustajilla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Marjukka Kaakkola

Pahoittelut että vastaamiseni on kestänyt, piti tässä välissä käydä mökillä tiputtelemassa lumia katolta. Nyt se asia on kunnossa, paitsi tietysti jos sitä valkoista ainetta tulee taivaalta vieläkin lisää. ;)

Samuel ja muut rutinuivat, olenhan minä sellainen ja teidän sellaisten joukossa jo ollut pidemmän aikaa!  ;D

Ajatus, että kaikki verovaroilla kustannettu ja tuettu maahanmuutto voitaisiin lopettaa tuntuu ehkä alkuun hämmentävälle, meidät kun on niin perusteellisesti ohjelmoitu siihen, että meidän pitää maksaa että saamme maahanmuuttajia Suomeen.

Mutta pitääkö meidän tosiaan?

Marjukka Kaakkola

Quote from: pelle12 on 13.03.2011, 06:38:24
Kyllä on surkeita toimittajia nuo korporaation pojat. Vieras on ainoastaan statisti, joka saa muutaman sanan väliin poikien höpötykseltä. Kaupallista radio-ohjelmaa parhaimmillaan. Olkoon YLE kuinka yksipuolinen tahansa, aina se nämä kaupalliset kanavat voittaa. Toisaalta YLEltä ei voisi kuvitellakaan Marjukan kaltaista vierasta haastateltavana. Eihän hän ole vielä edes eduskunnassa.

Media-ajan saanti on tosiaan ongelma, Korporaation pojat olivat sentään mukavia kun päästivät pienpuolueen edustajankin studioon. :)

Huomenna minulla on erään paikallislehden haastattelu, laitan siitä sitten linkkiä kun(?) juttu julkaistaan.

Marjukka Kaakkola

Quote from: Jouko on 13.03.2011, 07:05:34
Naisten katsantokantaa nähin asioihin on kovasti kaivattukin juuri siltä nuivemmalta puolelta ja nimenomaan suomalaisten etua silmälläpitäen. Hyvä että sitäkin henkeä löytyy. Toivoa siis on Suomen puolustajilla.

Kyllä sitä henkeä löytyy ja onneksi muiltakin naispuoleisilta kuin minä. Tiedän toki että Hommassa naisia on vähemmän ja sitä on pohdittu, kuin myös Muutoksessa ja sielläkin on mietitty miten meitä saataisiin lisää mukaan.

Itse tunnen silti paljon nuivia naisia ja kaduilla vaalityötä tehdessäni kun juttelen ihmisten kanssa niin varsinkin vanhemmissa naisihmisissä nuivuus tulee helposti esille kun vähän 'pintaa raaputtaa'.

Mutta ehkä kun miesten ja naisten kesken on niitä pieniä eroja niin tässä asiassa se näkyy siten, että nykyisessä poliittisessa ilmastossa naiset eivät vielä(kään) niin herkästi uskalla julkisesti sanoa olevansa maahanmuuttokriittisiä kuin miehet. Ehkä.

Itselläni se ainakin on vaatinut sellaista asteittaista etenemistä, mutta nyt olen jo niin pitkällä että arasteluun ei kyllä ole enää varaa.  ;D

Marjukka Kaakkola

Quote from: Marjukka Kaakkola on 11.03.2011, 11:27:31
Maahanmuuttolinjaukseni lienee Suomessa jyrkimmästä päästä,  olen kypsytellyt ajatuksia pitkään ja niihin ovat...

Sain sivuistani palautetta yksityisesti, kiitos! Tämä kirjoittaja toi myös esiin ajatuksen kääntää "jyrkkä" ja "maltillinen" toisin päin ja noinhan se oikeasti menee. Alla lainaus hänen viestistään:

"Omatkin mielipiteet maahanmuuttopolitiikasta ovat aika "jyrkät", vaikka itse luonnehtisin niitä ennemmin sanalla maltilliset. Monikultturistien näkemykset ovat huomattavasti radikaalimpia, koska ne aiheuttavat pysyviä yhteiskunnallisia muutoksia, joita ei ole mahdollista korjata enää myöhemmin demokraattisesti. Ja tällä hetkellä nämä kaikista radikaaleimmat ihmiset saavat päättää Suomen maahanmuuttopolitiikasta."

JoKaGO

Tuohan sisältää paitsi maksetut perheenyhdistämiset ja tp-hakijoiden "houkuttelun" myös kaikki valtion tukemat työperäisen maahanmuuton projektit.

Ja ennen kaikkea se sisältää myös pyhät ja loukkaamattomat kiintiöpakolaiset. Ja se onkin jo sen verran kova juttu, että hyvätkään perustelut eivät auta, kun useimmilla ihan järkevimmilläkin ihmisillä tapahtuu tässä kohtaa aivojen automaattilukitus. Silmät kiinni, sormet korviin ja lällätystä kovalla äänellä. Kiintiöpakolaisia ei voida olla ottamatta, koska
- velvoittavathan kansainväliset sopimuksetkin
- hehän ovat hädässä olevia ihmisiä
- ihmisihmisihmisoikeudet
- YK
- hehän ovat juosseet vuosia tykkitulta pakoon
- pitäähän meillä olla varaa ja huono omatunto

Itsekin vastustan kaikkia keinotekoisia väestönsiirtoja, mutta olen huomannut helpommaksi antaa ihmisten pitää pyhät ja loukkaamattomat kiintiöpakolaisensa, jotta kaikista muista asioista voitaisiin edes keskustella.

Laitoin jo Marjukalle yksityisviestiä (en kylläkään tajua, miksi, asiahan on julkinen), ettei ainakaan keski-ikäisille rouville heittämääni koepalloon tukehduttu. Marjukan linja koettiin oikeaksi.

Eiköhän tuo mielipide maahanmuuton jyrkästä rajoittamisesta ole "voimaa". Ainakin kentällä puhuttaessa. Sillä ne, jotka eivät ymmärrä (tai "ymmärrä") nykymuotoisen maahanmuuton haittavaikutuksia, eivät ymmärrä myöskään minkäänlaisia rajojakaan. Lentäväthän...
Ja taas ne, jotka ovat rajoittamisen kannalla, eivät hylkää sitä, joka rajoittaa maahanmuuttoa. Tällöin kyse on nyansseista ja ainakin keskusteluyhteyteen pääsee. Sehän on jo puoli voittoa!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Marjukka Kaakkola

Quote from: JoKaGO on 17.03.2011, 19:57:05
Laitoin jo Marjukalle yksityisviestiä (en kylläkään tajua, miksi, asiahan on julkinen), ettei ainakaan keski-ikäisille rouville heittämääni koepalloon tukehduttu. Marjukan linja koettiin oikeaksi.

Kiitos sinulle, palautteen saaminen on tärkeätä! Kuten yksärissäkin jo sanoin, sitä helposti sokeutuu omille jutuilleen ja toisaalta koska liikun melkoisen nuivissa piireissä, myös se saattaisi aiheuttaa jonkinlaista katsantokannan kapeutta. Mutta jos scenen 'ulkopuolinen' näkee sivut ja asiat asiallisina, niin se olisi tietysti se tavoite.  :)

Marjukka Kaakkola

Tänään feissasin Leppävaaran Sellon ratsusolassa tiheässä räntäsateessa, mukana Sanna Onkamo ja tuki-Laura sekä Seppo Lintunen ja tukiryhmäläisensä.

Mikael Korkman ja Samuel Kielosto olivat puolestaan Tammisaaressa ja Helsinkiläiset ehdokkaat tukijoineen Narinkkatorilla.

Kaikkien tekemistä en tietenkään tiedä, mutta vaalityötä tehdään koko ajan aktiivisesti kautta Suomen.

Juuri pois lähdettyäni sain Kalevi Soilanderilta tekstarin, että joku Mikko olisi halunnut tulla tapaamaan Muutoslaisia Selloon, mutta ketään ei ollut enää paikalla. Onneksi mukana viestissä oli puhelinnumero ja soitin tietysti Mikolle samantien ja juttelimme pitkän puhelun, hän kun halusi kysellä toiminnastamme ja periaatteistamme tarkemmin, kuten oikein onkin.

Terkkuja vaan Mikolle jos satut tämän lukemaan!  :D

Marjukka Kaakkola

Sain Homman nimimerkki VH:lta (kiitos!) käyttööni hänen Helsingin, Espoon ja Varsinais-Suomen käräjäoikeuksilta tilaamansa tuomiot törkeistä raiskauksista, raiskauksista, pakottamisista sukupuoliyhteyteen ja pakottamisista seksuaaliseen tekoon vuodelta 2010.

Lisäsin nämä tilastoina omille sivuilleni: www.marjukkakaakkola.com/tilastoja.html

Nämähän ovat myös Homman tilasto-osiossa,
http://hommaforum.org/index.php/topic,43057.msg594523.html#msg594523

Todella mitättömiä ovat tuomiot, kuin myös korvaukset uhreille.

Marjukka Kaakkola

Vaalityö vie nyt aikaa melkoisesti, mutta niinhän sen toki pitäisikin.

Jokapäiväisen sähköposti- ja muun nettityöskentelyn lisäksi jakelin eilen postilaatikoihin neljä tuntia, tänään ohjelmassa on feissausta ja lauantaina tukiryhmän kanssa pidetään keskitetty jakelupäivä, eli postilaatikoihin ja -luukkuihin jaellaan flaijereita oikein urakalla pitkin Uuttamaata.

Jos olet vapaaehtoinen jakelija, saa kernaasti ilmoittautua töihin (lauantaiksi tai myöhemmin, kaikki käy!). :)

Jaettavaa tulee riittämään koko lopuiksi kahdeksi viikoksi, tilasin juuri toisenlaisiakin flaijereita (rahapommilla! Kiitos!)
10 000 kpl, PDF:nä eivät mahtuneet tänne, joten laitoin sivuilleni näytille etu- ja takapuolen: http://www.marjukkakaakkola.com/flyer.html

Jos haluat auttaa kampanjointiani netissä, niin sivujani www.marjukkakaakkola.com (tai jotain tiettyä sivua sieltä) saa mieluusti linkittää Facebookissa, levittää sähköpostilla, keskustelupalstoilla tai miten nyt parhaaksi näkee.
Kiitos jo niin tehneille! :)

Marjukka Kaakkola

Päivänsäde, kaunis kiitos luottamuksesta!! :) Tuo "nupit kaakkoon" on muuten hauska, pitää miettiä voisikohan sitä hyödyntää jotenkin vaalimainonnassa?!

Ja tietysti vastaan, kunhan vaan kerkeän, nyt on kamppailussa nimittäin ihan selvästi alkanut loppukiri.

Tuosta vastaamisesta tuli mieleeni, toisten muutoslaisten kanssa juteltiin että taitaa olla harvinaisempaa, että ehdokkaat ovat netin keskustelupalstalla mukana keskustelussa ja kohtuullisesti tavoitettavissakin, kuten Hommassa nyt on asiain laita todella monen ehdokkaan voimin. Homma ja avoin keskusteluilmapiirinsä on ainutlaatuisen hieno juttu!

Päivitin sivujani ja kirjoitin auki vihdoin neljännenkin vaaliteemani "terveydenhuolto kuntoon": http://www.marjukkakaakkola.com/terveydenhuolto.html

Saa tutustua ja kommentoida. :)

Marjukka Kaakkola

Tänään taas tiukkaa jalkatyötä eli kerrostaloportaiden kiipeilyä postiluukkujakelun merkeissä kolmisen tuntia kolmen hengen voimin. Jos tästä ei kahden viikon päästä muuta seuraamusta ole, niin ainakin kunto on huipussaan!110!  ;)

Illalla Veikkolan kyläyhdistyksen vaalipaneeli. Siellä suunnalla asuvat tervetuloa klo 18.30 alkaen koululle.

Marjukka Kaakkola

Päivänsäde, Muutoksen loistava graafikko tarttui ideaasi ja teki siitä hienon "nupit kaakkoon"-toteutuksen! :D
Kurkista "ajankohtaista"-sivultani: http://www.marjukkakaakkola.com/ajankohtaista.html

En ole tainnut linkittää tätä verkkolehden linkolalais-Kaakkola-juttua vielä tänne: http://verkkonummi.fi/kirkkonummi/politiikka/756-eduskuntavaalit-demokratiavaje-ajoi-marjukka-kaakkolan-ehdokkaaksi.html

Torstaina olen YLEn aamu-tv:ssä kahden muun pienpuolueen (IPU ja VP) ehdokkaan kanssa keskustelemassa jostain ajankohtaisesta aiheesta.

Ja mainosjakelua luukkuihin ja laatikoihin, sitä riittää joka päivälle..  ;D

Marjukka Kaakkola

Tänään neljältä herätys jotta ehti sinne aamutelkkuun ja myöhemmin muutama tunti postiluukkujakelua armottomassa vesisateessa.

Huomenna lisää rappukäytäväkiipeilyjakelua ja feissausta toisten Muutosehdokkaitten ja tukijain kanssa Espoon Ison Omenan maalaismarkkinoilla. Toivottavasti siellä ilma suosisi paremmin kun tänään!

Jos olet liikkeellä Ompussa päin, niin sekaan vain, kahden jälkeen löydymme sieltä markkinoilta!

salieri

Kantasi metsästykseen? uuteen ampuma-aselakiin?

Marjukka Kaakkola

Quote from: salieri on 07.04.2011, 18:31:01
Kantasi metsästykseen? uuteen ampuma-aselakiin?

Metsästys on ok, siinähän eläimet saavat elää lajityypillistä elämää vapaana, vaikka loppu sitten tuleekin kenties ennenaikaisesti. Ihmisen kannalta taas parasta luomulihaa.

Uusi aselaki on turha ja aiheuttaa hankaluuksia vain asiansa perinteisesti hyvin hoitaneille metsästäjille, reserviläisille ja ampuma- ja aseharrastajille. Kauhajoen jälkeen järkevin -ja edelleen tekemätön, toimenpide olisi ollut mielenterveyspalveluiden saatavuuden reilu lisääminen.

Sellon joukkomurha taas osoitti, että rikoksiin syyllistyneet ulkomaalaiset pitäisi karkottaa välittömästi, eikä mitään merirosvoja pitäisi tänne ottaa alunperinkään (sori, tuo merirosvoasia ahdistaa, oli pakko ympätä se tähän!).

Vinyylihanska

Quote from: Marjukka Kaakkola on 06.04.2011, 00:50:19

Torstaina olen YLEn aamu-tv:ssä kahden muun pienpuolueen (IPU ja VP) ehdokkaan kanssa keskustelemassa jostain ajankohtaisesta aiheesta.

Linkki http://areena.yle.fi/video/1302157360719

Marjukka Kaakkola

Quote from: Vapaa Umpihanki on 08.04.2011, 18:04:11
.. Menee herkästi kaaoksen puolelle noin kiireisessä tilanteessa..

Tuo oli oikein hyvä analyysi tilanteesta.
Aiempaa kokemusta tv:ssä olosta minulla ei tosiaankaan ole. Kun toimittaja kysyi "Te olette maahanmuuttokriittisiä puolueita ... millainen linja Suomella pitäisi olla työperäisessä maahanmuutossa", luulin että humanitaarisestakin vielä keskusteltaisiin, mutta aikaapa ei ollutkaan jäljellä ja toimittajan kysymyksissä pysyteltiin tiukasti.

Vartti on kovasti pieni aika jaettuna kolmen puolueen kesken, minulla olisi oikeastaan ollut sanottavaa paljon enemmänkin.  :roll:

Marjukka Kaakkola

Aamupäivästä pari tuntia postiluukkujakelua kolmen voimin ja UPS:n jo tutuksi tullut kuski toi 10000 flaijeria lisää, nyt tätä mallia: http://www.marjukkakaakkola.com/flyer.html Eli kerrostalokiipeily jatkuu koko ensi viikon..

Urheat Uudenmaan muutoslaiset feissasivat tänään Espoossa Ison Omenan markkinoilla. Siellä oli käväisemässä myös ulkoministeri Stubb, jolle sai esittää kysymyksiä.
Linkkinä http://www.marjukkakaakkola.com/Stubb_ja_Kaakkola_8_4_11_Iso_Omena.jpg olevan kuvan otti Muutos-ehdokas Mikael Korkman, joka oli myös kuulolla vähän lyhennetyssä mutta pääkohdiltaan seuraavanlaisessa keskustelussa:

Kaakkola: Mitä mieltä olette jos Suomeenkin tulisi suora demokratia eli sitovat kansanäänestykset?
Stubb: Jos tarkoitetaan Sveitsin systeemiä, en kannata.
K: Miksi ette?
S: Suorassa demokratiassa vähemmistöjen oikeuksia ei huomioida.
K: Voitteko tarkentaa?
S: No miltä tuntuisi olla Sveitsissä muslimina, kun ei saisi rakentaa minareetteja?
K: Miltä tuntuisi olla Saudi-arabiassa krisittynä, kun kirkkoja ei saa rakentaa?
S: Se ei olekaan demokraattinen maa.
K: Kieltäisitte siis Suomen kansalaisten oikeuden suoraan demokratiaan muslimien oikeuksien vuoksi?
S: En minä noin sitä sanonut.
K: Siltä se minusta kuulosti..

Tässä vaiheessa Stubbin avustaja tuli keskeyttämään keskustelun ja ohjasi ministerin seuraavan kysyjän luo.

Vähemmistöjen oikeuksista on huolehdittava, mutta kukas huolehtisi enemmistön oikeuksista? Kansalaisten kanta vaikkapa maahanmuuttopolitiikasta tai pakkoruotsista tiedetään, mutta nykyinen valtaapitävä vähemmistö ei niistä piittaa.

Suomi ei olekaan demokraattinen maa.

Veli Karimies

Miten ihmeessä vähemmistöjen oikeuksia loukataan, jos kukaan Sveitsissä ei saa rakentaa minareetteja, oli sitten kyseessä kristitty tai muslimi.

maahanmuuttaja

Quote from: Marjukka Kaakkola on 08.04.2011, 20:24:33
Kaakkola: Mitä mieltä olette jos Suomeenkin tulisi suora demokratia eli sitovat kansanäänestykset?
Stubb: Jos tarkoitetaan Sveitsin systeemiä, en kannata.
K: Miksi ette?
S: Suorassa demokratiassa vähemmistöjen oikeuksia ei huomioida.
K: Voitteko tarkentaa?
S: No miltä tuntuisi olla Sveitsissä muslimina, kun ei saisi rakentaa minareetteja?
K: Miltä tuntuisi olla Saudi-arabiassa krisittynä, kun kirkkoja ei saa rakentaa?
S: Se ei olekaan demokraattinen maa.
K: Kieltäisitte siis Suomen kansalaisten oikeuden suoraan demokratiaan muslimien oikeuksien vuoksi?
S: En minä noin sitä sanonut.
K: Siltä se minusta kuulosti..

Olisi siistiä, jos tuo olisi saatu videolle.

Marjukka Kaakkola

Quote from: maahanmuuttaja on 10.04.2011, 20:31:55
Olisi siistiä, jos tuo olisi saatu videolle.

Älä muuta sano! Tilanne vaan tuli vastaan sattumalta ja suunnittelematta, hyvä että siinä sentään sattui olemaan Mikke tavallisen kameran kanssa ja muutenkin kuuntelemassa keskustelun oman muistini varmistukseksi.

Helena Eronen kirjoitti Usarin blogiinsa otsikolla "Kansan tahdon vastaista demokratiaa" hyvän jutun näennäisdemokratiastamme ja se on herättänyt siellä myös runsaasti keskustelua: http://ohohupsis.puheenvuoro.uusisuomi.fi/68786-kansan-tahdon-vastaista-demokratiaa

Tänään jaeltiin flaijereita postiluukkuihin peräti kuuden hengen voimin, kauniilla ilmalla se on oikeastaan ihan hauskaa puuhaa ja aina hyvää liikuntaa. :D