News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tilaa uusia näkökulmia kotiinkannettuna.

Started by hahkapalikka, 01.04.2009, 16:04:56

Previous topic - Next topic

hahkapalikka

Posti suoltaa solkenaan hesarin tarjouksia, puhelinmyyjätkin on valjastettu mukaan talkoisiin. Onkohan levikki pahastikin laskusuunnassa, kun ne noin aktiivisesti ovat alkaneet tänne maakuntaankin sitä tuputtamaan ??? En muuten tilaa sitä, ajattelin jonkinlaista palautetta laittaa Virkkuselle syistä joiden takia en sitä tilaa.

jaakkeli

Quote from: hahkapalikka on 01.04.2009, 16:04:56Posti suoltaa solkenaan hesarin tarjouksia, puhelinmyyjätkin on valjastettu mukaan talkoisiin.

Onko muuten joku keksinyt miten niistä puhelinmyyjistä pääsee eroon? Olen vaikka kuinka monta kertaa kieltäytynyt ja kieltänyt hesarin myyjiä soittelemasta enempää, mutta sama meno vain jatkuu ja postissakin kannetaan mainoksia jatkuvasti. Laissa varmasti on kirjattu jokin keino päästä eroon tästä pommituksesta, mutta ilmeisesti puhelimessa myyjälle annettu kielto ei merkitse mitään kun sama meno vain jatkuu.

Pöllämystynyt

Suoramyyntikiellon voi tehdä nykyisin netissäkin. Sen pitäisi estää kaikki tuollainen.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

M.E

Quote from: jaakkeli on 01.04.2009, 16:52:32
Onko muuten joku keksinyt miten niistä puhelinmyyjistä pääsee eroon?--

Minulla on pari varmaa konstia, jolla noista pääsee pysyvästi eroon. Seuraavan kerran, kun ne soittavat, kokeile jotakin seuraavista konsteista:

a) Anna henkilön aloittaa rauhassa ja nopeasti selittää, mistä on kyse. Ilmoita sitten, että ei sinua oikein kiinnosta mutta kiinnostaisiko myyjää kuulla, miksi Jeesus rakastaa juuri häntä.

b) Kun myyjä aloittaa mainos puheen, keskeytä hänet tuon tuosta ja toista kaikki myyjän sanoma tyylii:
Myyjä: "Hei, minulla olisi nyt tässä ainutlaatuinen tarjous uudesta pölynimurista."
Sinä: "Jaa, siis ainutlaatuinen tarjous pölynimurista." jne.

c) Keskeytä myyjä jatkuvasti ja kysy erittäin tarkkoja täsmentäviä kysymyksiä, joihin myyjä ei taatusti osaa vastata esim. mistä maasta paperi on peräisin.

d) Pyydä myyjää treffeille (sukupuolesta riippumatta). Myyjän kieltäydyttyä anna hänen jatkaa ja pyydä sitten uudestaan.

Näillä konsteilla pääsee puhelinfirmojen hullujen-listalle.

Kokemuksesta voin sanoa, että Jeesuksesta puhuminen tepsii aina.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

maitotyttö

Kannattaa laittaa estot ns Robinson-rekisteriin. LIkistä sisään ja vasemmalla valikossa on erityyppiset estot.

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

HaH

Quote from: M.E on 01.04.2009, 17:15:07

Eikö olisi näppärämpää ruveta puhumaan Jussista? 8)
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Martel

Quote from: HaH on 01.04.2009, 17:20:41

Eikös ne ole sama asia, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?  ???

Kazakstan

Itse olen saanut tänä vuonna vähintään kaksi Hesarin tarjouskirjettä kotiini huolimatta ovessani olevista kieltoteksteistä. Taitaa mennä postinkantajan piikkiin, mutta on se kumma kun juuri Hesarin mainokset pääsevät aina perille.

Tabula Rasa

Eikös tuostakin voi jonkinlaisen syytteen nostaa jos paskapaperia tulee ei mainoksia kyltistä huolimatta?. Jos mahdollista niin sitten vaan jokainen joka saa hsn paskapaperia tilaamatta sisään pistää syytteen vetämään:)
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

M.E

Quote from: Kazakstan on 01.04.2009, 17:27:52
Itse olen saanut tänä vuonna vähintään kaksi Hesarin tarjouskirjettä kotiini huolimatta ovessani olevista kieltoteksteistä. Taitaa mennä postinkantajan piikkiin, mutta on se kumma kun juuri Hesarin mainokset pääsevät aina perille.

Minä ihmettelin aivan samaa, kunnes hoksasin, että Hyysärin mainokset tulevat osoitettuna minulle. Tällöin postinkantajalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin kantaa se perille asti.

Satsuki

Quote from: jaakkeli on 01.04.2009, 16:52:32
Onko muuten joku keksinyt miten niistä puhelinmyyjistä pääsee eroon?--

Minulla on pari varmaa konstia, jolla noista pääsee pysyvästi eroon. Seuraavan kerran, kun ne soittavat, kokeile jotakin seuraavista konsteista:

a) Anna henkilön aloittaa rauhassa ja nopeasti selittää, mistä on kyse. Ilmoita sitten, että ei sinua oikein kiinnosta mutta kiinnostaisiko myyjää kuulla, miksi Jeesus rakastaa juuri häntä.

b) Kun myyjä aloittaa mainos puheen, keskeytä hänet tuon tuosta ja toista kaikki myyjän sanoma tyylii:
Myyjä: "Hei, minulla olisi nyt tässä ainutlaatuinen tarjous uudesta pölynimurista."
Sinä: "Jaa, siis ainutlaatuinen tarjous pölynimurista." jne.

c) Keskeytä myyjä jatkuvasti ja kysy erittäin tarkkoja täsmentäviä kysymyksiä, joihin myyjä ei taatusti osaa vastata esim. mistä maasta paperi on peräisin.

d) Pyydä myyjää treffeille (sukupuolesta riippumatta). Myyjän kieltäydyttyä anna hänen jatkaa ja pyydä sitten uudestaan.

Näillä konsteilla pääsee puhelinfirmojen hullujen-listalle.

Minä kun olen puhelinmyyntitöitä muinoin tehnyt niin voisin kommentoida. Suomessa on iso määrä firmoja jotka kaupittelee eri lehtitalojen lehtiä. Kustantajat toimittavat läpikäytävän "materiaalin" paperiarkilla (valmis tilauspohja yleensä) joka lentää roskiin jos kauppaa ei tule eikä siitä mene palautetta kustantajalle. Jos rupeat tolla tavalla poskea soittamaan niin pääset lähinnä kahvitunnin naurun aiheeksi. Se ei jää minnekkään oikeasti muistiin. Tietyn ajan kuluttua sama materiaali taas tulostetaan käyttöön. Kun puhelinmyyjä seuraavan kerran soittaa, hän on luultavasti aivan toisesta firmasta tai toisesta kaupungista.

Yksittäisestä puhelinmyyjästä pääsee nopeiten eroon lyömällä luurin korvaan, jos kehtaa. Suoramarkkinointikielto kannattaa myös tehdä, mutta puhelut ei välttämättä silti lopu kokonaan koska osa soittelee suoraan puhelinluetteloista yms vaikka se ei taida olla ihan sallittua. Sellaiset soitot yleensä tunnistaa siitä että ne sisältää pahinta soopaa tyylin "Kustantaja haluaa muistaa entisiä tilaajia ja on nyt varannut teille edun..."

M.E

^
OK. Minun kohdallan tuo auttoi. Suhteellisen tiivis puhelinmyynti lakkasi, 2 sovelletun konstin jälkeen. Kyseessä on saattanut olla sitten vain sattuma.

Maxwell Smart

Quote from: Martel on 01.04.2009, 17:23:14
Quote from: HaH on 01.04.2009, 17:20:41

Eikös ne ole sama asia, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?  ???

...tanan Martel, sä oot mulle velkaa viskigrogin minkä mä just kaadoin pöydälle!

Eino P. Keravalta

Kehottaisin kaikkia tekemään seuraavaa: kun saatte mainospostia Hysäriltä, lähettäkää vastausosa takaisin ( postimaksu maksettu ) ja kirjoittakaa läpyskään, ettette halua tilata lehteä, koska siinä pilkataan suomalaisia ja levitetään valheita maahanmuuttajista.

Siinähän saavat hieman palautetta ja alkavat ehkä miettiä journalistista linjaansa kun levikki vain laskee kuin somalin työllisyyskäyrä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Maxwell Smart

Quote from: Eino P. Keravalta on 01.04.2009, 17:51:31
Kehottaisin kaikkia tekemään seuraavaa: kun saatte mainospostia Hysäriltä, lähettäkää vastausosa takaisin ( postimaksu maksettu ) ja kirjoittakaa läpyskään, ettette halua tilata lehteä, koska siinä pilkataan suomalaisia ja levitetään valheita maahanmuuttajista.

Siinähän saavat hieman palautetta ja alkavat ehkä miettiä journalistista linjaansa kun levikki vain laskee kuin somalin työllisyyskäyrä.

Jos tuo käyrä vielä laskee, niin mennään jo negatiiviselle puolelle. Mitä sitten tapahtuu?
Toinen kierros? Ahmetti da Mogadishu saa toisen työttömyyskorvauksen?
Ikiliikkuja keksitty?
Liian paljon kysymyksiä, liian vähän viskiä...

hahkapalikka

tilauskuponki lähtee kohta paluupostissa helssinkiin palautteen kera ;)

hahkapalikka

kaksi kappaletta, laitan kaikki takaisin mitä tulee... :D

Pöllämystynyt

Quote from: hahkapalikka on 01.04.2009, 18:17:13
tilauskuponki lähtee kohta paluupostissa helssinkiin palautteen kera ;)
Tuo olisi ihan hyvä aktiivisen vastarinnan keino, kaikki tilauskupongit takaisin mokuttajalleen. Teenkin tästä lähtien aina noin. Siitähän joutuvat maksamaan postimaksun.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel