News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-03-06 HS: Ravintolat syrjivät ulkomaalaisia

Started by riposti, 06.03.2011, 07:36:23

Previous topic - Next topic

MikkoAP

Quote from: Unelmavalosta on 06.03.2011, 20:20:20
Quote from: vihanator on 06.03.2011, 18:56:45
Voi hitsi kun on kamalaa. Maailmat räjähtävät, seinät kaatuvat päälle ja kaduilla kaikuu vihainen äbläwäblä, kun erään kansanryhmän runsaiden hölmöilyjen takia Musoke ei pääsekään vonkaamaan persettä Sedulaan. Se on voi voi.

Melko asiaton viesti

Vastaapas:
QuoteKun kerran sinusta on hyväksyttävää, että verovaroin rahoitetussa uimahallissa on vain Muslimeille varattuja päiviä, niin onko yhtä hyväksyttävää, että:

a.) samassa uimahallisa olisi ei-Muslimeille varattuja päiviä, jolloin Muslimeilta olisi pääsy kielletty

b.)Jokaiselle uskontokunnalle/katsomukselle, myös Kristityille ja ateisteille varattuja päiviä, jolloin muiden uskontojen/katsomusten edustajilta olisi pääsy kielletty?

Olisiko tällöin kyseessä "yksityistilaisuus"?
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

B52

Quote from: jopparai on 06.03.2011, 09:50:03
Opiskeluaikoina olin ravintolassa pokena. Siilloin ei ainakaan syrjitty ihonvärin perusteella. Meillä oli tosin sääntö, ettei kansallispuvussa pääse sisään iltaisin ;)

Ihan oikea syrjintäkokemuskin tuli mieleen. Japanissa käydessäni en päässyt kahteen ravintolaan sisälle. Sanoivat, että vain Japanilaisille. Tähdennättäköön, että vielä siinävaiheessa iltaa olin selvinpäin.

Millähän vuosituhannella kävit Japanissa? Vaikea uskoa tuota tarinaa, viimeisen kahden vuoden aikana olen ollut maassa lähes kaksi kuukautta, ei ikinä tuollaisia ongelmia.

Siis väittäisin paskapuheeksi.

Kerro kuitenkin missä kaupungissa näin kävi, tiedän sitten varoa seuraavalla kerralla.

edit.

ps. sen verran on kävi yhdellä reissulla syrjintää yhdelle miespuoliselle, eivät päästäneet bordelliin, kuulemma liian isot vehkeet eurooppalaisilla..
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Maastoporsas

Quote from: MikkoAP on 06.03.2011, 19:28:15
Quote from: Maastoporsas on 06.03.2011, 19:20:34
Uskoisin ilman kummempia perusteita että "whites only" paikkoja ilmaantuisi huomattavasti enemmän kuin "blacks only" paikkoja.

Valkopärstäisiä Suomessa on melkoisen paljon enemmän kuin tummapigmenttisiä, joten ei tuo syrjinnästä kertoisi.

"Whites only" mestoja varmastikin enemmän kuin "blacks only" mestoja, mutta tämä vain heijastelisi väestönosuuksia.

"Whites only", tai "blacks only" sääntöä noudattaisivat vain rasistiset mulkvistit, mutteivät he siltikään kenenkään oikeuksia rikkoisi.

Sitäpä juuri tarkoitinkin. Elikä on helppo vaatia ravintoloille täysi oikeus valita asiakkaansa kun se ei vaikuttaisi omaan elämään. Nämä ravintoloiden oikeudet rajoittaisivat käytännössä ainoastaan mustien elämää.

Maastoporsas

Quote from: apexi on 06.03.2011, 19:32:53
Quote from: Maastoporsas on 06.03.2011, 19:20:34
"blacks only" paikoissa ei olisi kai juurikaan naisia...

Miksi blacks only paikoissa ei olisi juurikaan naisia? Perustuuko oletuksesi johonkin kokemukseen, vai kenties johonkin yleisesti tiedossa olevaan asiaan?

No eihän blacks only paikkoihin päästettäisi sisään valkoisia naisia, enkä ole mustia naisia kovin montaa yöelämässä nähnyt. Johtuneeko siitä että heitä on vielä melko vähän suomessa, vai siitä ettei heidän kulttuuriinsa kuulu rafloissa oleminen. Jos olette tavannut mustia naisia baareissa paljonkin, niin vedän sanani takaisin.

Unelmavalosta

Quote from: MikkoAP on 06.03.2011, 20:23:24
a.) samassa uimahallisa olisi ei-Muslimeille varattuja päiviä, jolloin Muslimeilta olisi pääsy kielletty

b.)Jokaiselle uskontokunnalle/katsomukselle, myös Kristityille ja ateisteille varattuja päiviä, jolloin muiden uskontojen/katsomusten edustajilta olisi pääsy kielletty?

Olisiko tällöin kyseessä "yksityistilaisuus"?

Kokonainen päivä on vähän liioittelua, mutta ei minua kiinnosta vaikka koivuniemen lahkolla olisi oma uintivuoro. Hyvin vaikea oikeasti ymmärttää miksi tästäkin on saatu niin iso asia joillekkin..

Oikeasti mitä sitten?

Sean Sibelius

Vaikka kaikille yrittäjille annetaankin mahdollisuus halutessaan valita asiakkaat etnisyyden perusteella se ei tarkoita sitä että suurin osa haluaisi tehdä niin. Tai edes kovinkaan moni. Oudolta kuulostaa se kärjistys että jos tämmöinen lupa annettaisiin, sitä sovellettaisiin ihan kaikialla ja kaikkien toimesta. Sehän edellyttäisi että kaikki todella haluaisivat tehdä niin, mutta lakipykälien ja seuraamusten takia tätä ei uskalleta tehdä. Todellisuudessa jos kyseinen väite pitäisi paikkansa ei lait ja viranomaiset sitä voisi pysäyttää, koska kyseessä olisi yleinen tahto. Sama koskee esim. naisten asemaa Suomessa.
Joka taistelee hirviöitä vastaan, katsokoon, ettei hän itse muutu siinä hirviöksi. Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee pimeys myös sinuun. - Nietzsche

Unelmavalosta

Quote from: Aallokko on 06.03.2011, 19:59:24
Nyt on asia niin, että jos olisin tunkenut itseni johonkin maahan, jonka kansa ja kulttuuri olisivat aivan erilaisia kuin omani

Näyttää pahasti siltä että oletkin.. Nimittäin meidän kulttuuriin ei todellakaan kuulu ihmisten syrjiminen etnisin perustein. Tämä on meillä suomessa nykyään ihan laitontakin..

MikkoAP

Quote from: Unelmavalosta on 06.03.2011, 21:26:31

Kokonainen päivä on vähän liioittelua, mutta ei minua kiinnosta vaikka koivuniemen lahkolla olisi oma uintivuoro. Hyvin vaikea oikeasti ymmärttää miksi tästäkin on saatu niin iso asia joillekkin..

Oikeasti mitä sitten?

Eli hyväksyisit sen, että uimahalleissa olisi päiviä , jolloin Muslimit eivät olisi tervetulleita, vastineeksi Muslimien omille uimavuoroille?

Hyvin, oikeastaan  äärettömän helppoa olisi vastata suoraan.

Oikeasti, miksi täytyy vältellä suoraa vastausta?

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

jopparai

Quote from: B52 on 06.03.2011, 21:17:34
Opiskeluaikoina olin ravintolassa pokena. Siilloin ei ainakaan syrjitty ihonvärin perusteella. Meillä oli tosin sääntö, ettei kansallispuvussa pääse sisään iltaisin ;)

Ihan oikea syrjintäkokemuskin tuli mieleen. Japanissa käydessäni en päässyt kahteen ravintolaan sisälle. Sanoivat, että vain Japanilaisille. Tähdennättäköön, että vielä siinävaiheessa iltaa olin selvinpäin.

Millähän vuosituhannella kävit Japanissa? Vaikea uskoa tuota tarinaa, viimeisen kahden vuoden aikana olen ollut maassa lähes kaksi kuukautta, ei ikinä tuollaisia ongelmia.

Kerro kuitenkin missä kaupungissa näin kävi, tiedän sitten varoa seuraavalla kerralla.

Toinen oli Tokiossa Shimo kitazawan aseman lähellä (asuin siinä lähellä). Siellä olin tosin käynyt aikaisemmin Japanilaisen kaverin kanssa, mutta yksin eivät päästäneet. Toinen oli sitten Shikokun saarella. Pikkukylässä, jonka nimeä en enää muista. Aika oli n. 10v sitten.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Maastoporsas

Quote from: Aallokko on 06.03.2011, 19:59:24
Nyt on asia niin, että jos olisin tunkenut itseni johonkin maahan, jonka kansa ja kulttuuri olisivat aivan erilaisia kuin omani, niin pitäisin melko luonnollisena, että aivan kaikkien kuppiloiden ja klubien ovet eivät olisi minulle auki. Ymmärtäisin, että jotkut paikat haluttaisiin varata "omalle porukalle", ja hyvä niin. Vielä vähemmän pitäisin asian suhteen mölyä, jos olisin paennut sotaa ja saanut kyseisestä maasta turvapaikan. Ja aivan hiirenhiljaa olisin asiasta, jos olisin elätti, jonka ylläpidon paikalliset kustantavat. Menisin paikkoihin "lakki kourassa" ja pyrkisin vähitellen vilpittömyydelläni ansaitsemaan luottamuksen sen sijaan että mesoaisin ja vaatisin, polkisin jalkaa ja sylkisin, jos ovimies olisi epäröivä suhteeni.

No tuo somalikaverini josta kerroin ei todellakaan rähjää, tekee pitkää päivää duunia perustamassaan yrityksessä, maksaa vitusti veroa, on ollut suomen kansalainen jo vuosikausia jne. Mitä hänen pitäisi vielä tehdä että hän saisi käydä samoissa ravintoloissa kuin valkoiset?!

Vaikuttaa vähän siltä että joidenkin kirjoittajien mielestä maahanmuuttaja ei saa KOSKAAN olla samalla viivalla syntyperäisten suomalaisten kanssa.

PS. Jos haluatte väittää että kuvaamani somali on satuolento eikä voi olla olemassa koska somali ei voi tehdä työtä tmsp niin ei kiinnosta.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Pahoittelen, että kommentoin lukematta koko ketjua (ja ottamatta kantaa lehtijutun tapauksiin). Noin ylipäätään minusta on kuitenkin hieman säälittävää, että aikuiset ihmiset haluavat paikkoihin, joihin he eivät ole tervetulleita, kun valinnanvaraakin löytyisi. Minusta olisi kiusallista mennä ravintolaan, jossa tietäisin palvelun olevan ystävällistä vain viranomaisten pelosta. Kaikkein vähiten tuntisin iloa siitä, jos kannattaisin varoillani kyseisen liikkeenharjoittajan elinkeinoa. Ihmisillä on tietysti erilaiset käsitykset miellyttävästä vapaa-ajanvietosta ja järkevästä rahankäytöstä.

Julkiset palvelut ovat eri asia. Kansalaisten tulee saada yhdenveroista kohtelua kustantamiltaan yleisönpalvelijoilta.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

MikkoAP

Quote from: Maastoporsas on 06.03.2011, 21:19:01

Sitäpä juuri tarkoitinkin. Elikä on helppo vaatia ravintoloille täysi oikeus valita asiakkaansa kun se ei vaikuttaisi omaan elämään. Nämä ravintoloiden oikeudet rajoittaisivat käytännössä ainoastaan mustien elämää.

Jota asiaa voisi helposti tasapainottaa perustamalla vain mustille, tai pääosin mustille suunnattuja ravintoloita.

Ja edelleenkään mikään ei  pakottaisi yhtäkään  ravintoloitsijaa omaksumaan "whites only", tai "blacks only" linjaa.

Unelmavalosta

Quote from: MikkoAP on 06.03.2011, 21:40:53
Jota asiaa voisi helposti tasapainottaa perustamalla vain mustille, tai pääosin mustille suunnattuja ravintoloita.

Ei jotenkin pysty kuin ihmettelemään.. Miten maailman luonnollisimpana ratkaisuna esität rotuerottelua. En usko että tässä on enää mitään enempää jankkaamista..

Good Vibrations II

Minä puolestani olen lukenut tuosta samasta asiasta sellaisesta matkakirjasta kuin Tokio-passi, siitä on otettu vuosien varrella jo monta uudistettua laitosta.

Minusta tuota asiaa ei ole vaikea uskoa, siellä on nyt vain erilainen henkilökulttuuri kuin täällä. Luullakseni kyse on kuitenkin vain pienestä murto-osasta ravintoloita, siis suhteessa kaikkiin mahdollisiin paikanpäällä oleviin ravintoloihin. Siellä on sitä yksilön valinnanvapautta ylenmäärin. Jos joku kokee ulkomaalaisten paikallaolemisen ravintolaympäristössä häiritsevänä (vaikkei mitään virallisia järjestyssääntöjä rikkoisikaan), niin ravintolakirjo tarjoaa hänelle olla pelkästään natiivien seurassa. Jos menet valittamaan asiasta, niin poken viimeinen kommentti on se, että kyseessä on (oikeastaan ja vain) yksityistilaisuus.

Mustille suopeissa ravintoloissa lukee ovissa teksti "blakku man welcome / black people welcome". Epävirallisen arvion mukaan mustat tuoksuvat aasialaisen mielestä  epämiellyttäviltä, johtuen mustien kehon luontaisen voimakkaasta hormonitoiminnasta, ja aasialaiset ovat aikojen ja rotujen eriytymisen myötä mieltyneet hieman erilaisten feronomien vaikutuksiin. Tämä kuitenkin vain mutu-tietoa (paremman puutteessa).

Ja vielä se, että miksei tällaisista asioista oikein tiedetä täällä, on tietenkin se, etteivät tiedotusvälineet juuri halua kertoa näistä yksityiskohdista.

MikkoAP

Quote from: Unelmavalosta on 06.03.2011, 21:45:02

Ei jotenkin pysty kuin ihmettelemään.. Miten maailman luonnollisimpana ratkaisuna esität rotuerottelua.

Ei jotenkin pysty kuin ihmettelemään kyvyttömyyttäsi vastata yksinketaisiin kysymyksiin uimahalliasiassa. Segregaatio Muslimien eduksi on sinusta OK.

QuoteEn usko että tässä on enää mitään enempää jankkaamista..

Eipä niin. "Blacks only" ravintola varmasti saisi myöskin hyväksyntäsi.

B52

Quote from: Good Vibrations II on 06.03.2011, 21:45:59
Minä puolestani olen lukenut tuosta samasta asiasta sellaisesta matkakirjasta kuin Tokio-passi, siitä on otettu vuosien varrella jo monta uudistettua laitosta.

Minusta tuota asiaa ei ole vaikea uskoa, siellä on nyt vain erilainen henkilökulttuuri kuin täällä. Luullakseni kyse on kuitenkin vain pienestä murto-osasta ravintoloita, siis suhteessa kaikkiin mahdollisiin paikanpäällä oleviin ravintoloihin. Siellä on sitä yksilön valinnanvapautta ylenmäärin. Jos joku kokee ulkomaalaisten paikallaolemisen ravintolaympäristössä häiritsevänä (vaikkei mitään virallisia järjestyssääntöjä rikkoisikaan), niin ravintolakirjo tarjoaa hänelle olla pelkästään natiivien seurassa. Jos menet valittamaan asiasta, niin poken viimeinen kommentti on se, että kyseessä on (oikeastaan ja vain) yksityistilaisuus.

Mustille suopeissa ravintoloissa lukee ovissa teksti "blakku man welcome / black people welcome". Epävirallisen arvion mukaan mustat tuoksuvat aasialaisen mielestä  epämiellyttäviltä, johtuen mustien kehon luontaisen voimakkaasta hormonitoiminnasta, ja aasialaiset ovat aikojen ja rotujen eriytymisen myötä mieltyneet hieman erilaisten feronomien vaikutuksiin. Tämä kuitenkin vain mutu-tietoa (paremman puutteessa).

Ja vielä se, että miksei tällaisista asioista oikein tiedetä täällä, on tietenkin se, etteivät tiedotusvälineet juuri halua kertoa näistä yksityiskohdista.

"Tämä kuitenkin vain mutu-tietoa (paremman puutteessa)."

Sovitaanko yksi juttu, käy ensin paikanpäällä, kirjoita sitten kokemuksistasi.

"Minä puolestani olen lukenut tuosta samasta asiasta sellaisesta matkakirjasta kuin Tokio-passi, siitä on otettu vuosien varrella jo monta uudistettua laitosta."

Näköjään pitää minunkin tavata uudestaan Tokio-passi, minulta on tuo osuus mennyt ohi huolella.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

jopparai

Japani on mielenkiintoinen maa ja heillä on kaikki oikeus nauttia ravintolaillasta omiensa seurassa. Kävin itse yleensä Shinjuku'n Irkkubaarissa. Siellä kokoontuivat muutkin "maahanmuuttajat".
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Good Vibrations II

Kovinpa on hyödytön kommenttisi, kun heti pitää mennä henkilökohtaisuuksiin. Tyypillinen esimerkki argumentaatiokyvyn puutteesta.

Quote from: B52 on 06.03.2011, 21:55:11

"Tämä kuitenkin vain mutu-tietoa (paremman puutteessa)."

Sovitaanko yksi juttu, käy ensin paikanpäällä, kirjoita sitten kokemuksistasi.

"Minä puolestani olen lukenut tuosta samasta asiasta sellaisesta matkakirjasta kuin Tokio-passi, siitä on otettu vuosien varrella jo monta uudistettua laitosta."

Näköjään pitää minunkin tavata uudestaan Tokio-passi, minulta on tuo osuus mennyt ohi huolella.

Unelmavalosta

Quote from: MikkoAP on 06.03.2011, 21:52:06
Ei jotenkin pysty kuin ihmettelemään kyvyttömyyttäsi vastata yksinketaisiin kysymyksiin uimahalliasiassa. Segregaatio Muslimien eduksi on sinusta OK.

Ja minä ihmettelen edelleen kyvyttömättömyyttäsi lukea vastauksiani. Sanon siis toistamiseen että uimahallista, liikuntasalista tai vaikka baarista voi minusta aivan hyvin varata kohtuullisena pidettävän vuoron (1-2h) jolloin sen järjestäjä voi minun puolestani pitää ihan miten white/black/homma-only bileet jos haluaa.

Sen sijaan baari/ruokakauppa/alko tai muu vastaava yleisölle avoin tila ei saa syrjiä sen enempää mustia kuin valkoisiakaan.. Ei missään olosuhteissa.

Yksityinen vuoro/klubi = voi valita jäsenensä millä perusteella tahansa
Julkinen/avoin tila = Ei voi

Unelmavalosta

Quote from: jopparai on 06.03.2011, 21:57:31
Kävin itse yleensä Shinjuku'n Irkkubaarissa. Siellä kokoontuivat muutkin "maahanmuuttajat".

Sama meininki helsingissä. Molly Malonesissa tuntuu olevan suurin osa kävijöistä ulkomaalaisia.

Unelmavalosta

Quote from: Antero Mäenpuro on 06.03.2011, 22:07:52
Ei yksityisomisteinen baari ole rinnastettavissa uimahalliin, eikä varsinkaan ole minkäänlainen julkinen tila. Baari saa valita asiakkaansa sangen itsekkäin perustein.

Paitsi syrjintään perustuen..

Unelmavalosta

Quote from: Antero Mäenpuro on 06.03.2011, 22:13:14
Osoita syrjintä. Ainakaan tuosta HS:n jutusta sitä oli vaikea löytää.

Osoittamien ja todistaminen on sitten asia erikseen.

Mika.H

Quote from: Unelmavalosta on 06.03.2011, 22:11:19
Quote from: Antero Mäenpuro on 06.03.2011, 22:07:52
Ei yksityisomisteinen baari ole rinnastettavissa uimahalliin, eikä varsinkaan ole minkäänlainen julkinen tila. Baari saa valita asiakkaansa sangen itsekkäin perustein.

Paitsi syrjintään perustuen..

Noin on. 500 saa korvauksia jos poke mölisee tyhmiä.

Ketäänhän ei sisälle tarvitse päästää, mutta ei kannata perusteluissa yleistää...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Unelmavalosta

Quote from: Antero Mäenpuro on 06.03.2011, 22:12:17
kuin se, että julkisyhteisö omasta aloitteestaan varaa etnisen profiloinnin perusteella tietylle ihmisryhmälle aikaa julkisesta tilasta.

Jatkuvastihan ne varaa? Koululaisilla on vuoronsa, vanhuksilla on omia vuorojaa.. Onko tämä nyt oikeasti näin iso asia? Eikö se vuorokin lakkautettu jo aikoja sitten.

dothefake

Anna muslimille uimavuoro, kohta minareetti jöpöttää.
Kyse on tästä periaatteesta, yhteiskunnan ei tule sallia
mitään uskonnollisia erivapauksia millekään ryhmälle.
Keskenään lain puitteissa saavat tehdä mitä lystäävät,
mutta esim. uimahalli on yhteiskunnan omistama. Ja
yhteiskunta on suomalaisten ihmisten muodostama
ja kustantama järjestelmä, siellä ollaan suomalaisten
lakien ja moraaliviitekehysten mukaan, ei islamin.

Toistan vielä aiemman vastaukseni ravintolacaustiin liittyen:

HS:
Lainaus
QuoteVähemmistövaltuutetulle on viime vuosina tehty kymmenkunta
kantelua, joiden mukaan ravintolat valikoisivat asiakkaitaan
ihonvärin perusteella.
Ongelma on kyllä valtava, tapauksia on todellakin paljon enemmän kuin
maahanmuuttajien tappamia suomalaisia, viime vuosina.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Simo Hankaniemi

Koululaiset, vanhukset yms. eivät myöskään ole poliittis-ideologisia ryhmiä kuten muslimit ovat. Entä jos jokin kaupungin taho varaisi uimahallista oman viikottaisen uintipäivän vaikkapa kokoomuksen jäsenille? Voisi kuvitella, että siitä syntyisi valtava haloo.

Unelmavalosta

Quote from: Simo Hankaniemi on 06.03.2011, 22:36:28
Voisi kuvitella, että siitä syntyisi valtava haloo.

Tarkoitatko sellaista valtavaa haloota mikä nousi tuosta yhdestä uimahallivuorosta?

viherpiiperö

Pakko kommentoida pitkästä aikaa.

En tiedä ovatko pari nimimerkkiä täällä vain trollaamassa enkä jaksa juuri nyt kahlata koko ketjua läpikotaisin mutta onko siis niin että toisen tai molempien mielestä syrjintä on paha asia paitsi jos kyseessä on ns. positiivinen syrjintä?

Minusta asia on (kerrankin) mustavalkoinen. Syrjintä kaikissa muodoissaan on aina väärin, poikkeuksia ei ole olemassa.

En tasapuolisesti arvosta pelkästään oman ideologian perusteella esitettyjä mielipiteitä joita tässä ketjussa esiintyy puolin ja toisin. Turha alkaa siis mitään kortteja nostelemaan, haluan vain tietää onko joku _oikeasti_ tuota mieltä ja mikäli on, haluan jotain perusteluja

PaulR

Ihan rauhassa vaan. Riitaa haastamassa yksityiskohdista.

Hommalaiset ovat äärikaasuttajia.

Ääriuskomaton

Quote from: Unelmavalosta on 06.03.2011, 22:07:09
Quote from: jopparai on 06.03.2011, 21:57:31
Kävin itse yleensä Shinjuku'n Irkkubaarissa. Siellä kokoontuivat muutkin "maahanmuuttajat".

Sama meininki helsingissä. Molly Malonesissa tuntuu olevan suurin osa kävijöistä ulkomaalaisia.

Shanghaissa oli vuosituhannen vaihteessa sama juttu. Eräässä irkkupubissa kokoontui Suomalaiset ja muut ulkkarit joka kuun ensimmäisenä perjantaina.

Tästäpä tuli mieleeni kysymys että mistä mahtaa johtua irkkupubien taipumus toimia moisena kansankehtona? Onko kyse yhtenäisestä olutkulttuurista, tuttu ja turvallinen toimintamalli, vai onko se nyt muuten vaan niin että irkkupubi tarkoittaa ulkkareitten kokoontumispesää kaikissa olosuhteissa - voitaneen puhua maailman lopun ravintolasta. Ainakin D.Adamsin mielestä:)
"Suomi ei pysty pitämään kelaa ja sossua yllä ilman maahanmuuttajia."

Nimimerkiltä Realisti HS:n White Flight-ilmiön kommenteissa.