News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

Pullervo

Italian vastaus meritaksiyrittäjille ja muille vinkujille tuli nopeasti Asso Venetton tapaukseen: Libyaan palauttaminen täysin hyväksyttyä italialaisalukselta. Hyvä linjaus! Vasemmisto ja EU-komissio kitisevät.

http://www.ansa.it/english/news/politics/2018/07/31/no-violation-on-migrants-taken-to-libya_9608bc87-cfa5-4a9d-adda-0cdd2eee4381.html

Quote from: ANSANo violation on migrants taken to Libya (31.7.2018)

Rescue coordinated by Libyans says government in Rome

The Italian government said Tuesday that it had done nothing wrong in relation to the rescue of around 100 migrants by the Italian ship Asso 28, which then reportedly took the asylum seekers back to Libya, because it was not involved in the operation.


A member of the leftwing LeU party, Nicola Fratoianni, on Monday expressed concern that the failure to take the migrants rescued from a dinghy to Italy could have amounted to a breach of international law. "The only thing I can say is that the Italian Coast Guard was not involved in the coordination of the rescue, so it did not give any directions," Transport Minister Danilo Toninelli said on the fringes of a Senate hearing. "Therefore, international law was not violated".

This version was echoed by the Italian Coast Guard, which said the rescue "took place under the coordination of the Libyan Coast Guard, which managed the whole operation". This was also confirmed by Asso 28's owners, the Naples-based Augusta Offshore company. It said the rescue activities were coordinated the Libyan Coast Guard and the request to go the dinghy in trouble, some 1.5 miles from the oil rig that the Asso 28 was working with, came from the Marine Department of Sabratah. Italy energy giant ENI, meanwhile, denied Fratoianni's assertion that the order to take the migrants to Tripoli came from its oil rig.

The Italian section of UN refugees agency UNHCR, meanwhile, said Tuesday that it was looking at the case.

"We are collecting all the necessary information about the case of the Italian ship #AssoVentotto, which reportedly took back 108 people rescued in the Mediterranean to #Libya," UNHCR Italia said via Twitter.

"Libya is not a port of safety and this act could be a violation of international law". The European Commission said that it was in contact with Rome about the case. "We cannot comment on the specific case without knowing the details of this operation and under what authority the ships operate," Commission spokesperson Natasha Bertaud said. "We are in contact with Italy to find out more". Bertaud said that the Commission does not generally consider Libya to be a port of safety "given the widespread and serious violations of migrants rights, regularly raised by the national and international organizations for human rights".

akez

Libyaan vietäviä merihädästä pelastettuja koskeva juttu.

QuoteMaahanmuuttajat, "italialainen alus vie heidät takaisin Libyaan". Salvini tyrmää: "Väärin informoituja"

Asso Ventotto on 108 maahanmuuttajan kanssa matkalla kohti Tripolia. Libyan rannikkovartiosto ohjeistaa alusta


Il Giornale 31.7.2018 juttu italiaksi

Näin tapahtuu ensimmäisen kerran. Öljynporauslautan italialainen tukialus Asso Ventotto matkaa kohti Tripolia pelastettuaan ensin merestä joukon maahanmuuttajia. Aluksen tarkoituksena on päästää merihätään joutuneet maihin Libyan alueella.

Etsintä- ja pelastustoimintaan (SAR-operaatiot) kompetenssin näillä vesillä omaava Tripolin rannikkovartiosto ohjeistaa alusta.

"Saimme tietää Italian rannikkovartiostolta, että Italian lipun alla kulkeva Asso Ventotto oli pelastanut Välimerellä kumiveneestä 108 henkilöä ja oli matkalla kohti Tripolia. Emme tiedä vielä onko tämä operaatio Italian rannikkovartioston ohjeistama, mutta jos näin olisi, niin kyseessä olisi vakava ennakkotapaus, todellinen kollektiivinen torjunta, josta Italia ja aluksen kapteeni joutuvat vastaamaan oikeudessa", sanoi Open Arms -aluksen kyydissä oleva Liberi e Uguali -puolueen [eräiden italialaisten vasemmistopuolueiden liitto] Nicola Fratoianni. "Kansainvälisen oikeuden mukaan - jatkoi hän - merestä pelastetut henkilöt on kuljetettava turvalliseen satamaan ja Libyan satamien ei voida katsoa olevan sellaisia Italian hallituksen harjoittamasta sumutuksesta huolimatta".

Tapauksen voi laittaa Lifelinen, Vos Thalassan ja Diciottin jatkoksi. Sisäministeri Matteo Salvini on aloittanut näiden kohdalla todellisen kädenväännön Euroopan hallitusten kanssa, jotta Italia ei muuttuisi Euroopan pakolaisleiriksi.

Asso Ventotton tapaus on siten tärkeä ennakkotapaus. Ja se on haaste EU:lle, joka muutama päivä sitten julisti, että Bryssel ei tunnusta Libyan satamien olevan turvallisia. Vielä eilen parlamentin kamarin puheenjohtaja Roberto Fico (Viiden tähden liike) toisti periaatteen: "Maahanmuuttajia ei voida tuoda tänne". Ilmeisesti hän on väärässä.

Tapauksesta syntyi nopeasti poliittista keskustelua. Sisäministeri Salvini tyrmäsi kuitenkin Liberi e Uguali -puolueen version: "Italian rannikkovartiosto ei koordinoinut, eikä osallistunut millään tavalla tähän operaatioon, vaikka ulkomainen ei-valtiollinen järjestö ja vasemmiston parlamentaarikko väittävät virheellisesti näin". Kun UNHCR on tällä välin kokoamassa kaikkea tarvittavaa materiaalia liittyen italialaisen #AssoVentotto -hinaajan tapaukseen, jossa Libyaan on viety 108 Välimeressä pelastettua henkilöä", niin Italian rannikkovartiosto torjuu version, jonka mukaan Italia olisi mukana operaatiossa: "Libyan rannikkovartiosto koordinoi suoraan italialaisen Asso 28 hinaajan etsintä- ja pelastustoimia - kertoi laivastomme - ja se kuljetti sitten suoraan Libyaan noin 100 keskisellä Välimerellä kumiveneessä ollutta henkilöä. Koko operaatiota johtivat Libyan viranomaiset.

Lihavoinnit mun.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Alaric

Ihmissalakuljetusorganisaatio MSF:n Aquarius-alus palaa jälleen meritaksihommiin Välimerelle.

https://twitter.com/MSF_Sea/status/1024561582091776000

[tweet]1024561582091776000[/tweet]

https://www.msf.org/aquarius-returns-central-mediterranean-humanitarian-assistance-sea-desperately-needed (1.8.2018)

QuoteThe rescue boat Aquarius, run in partnership between SOS MEDITERRANEE and Médecins Sans Frontières (MSF), will set sail today from Marseille after an extended port call. Aquarius is heading back to the Central Mediterranean in order to render assistance to people in distress at sea.

"The Central Mediterranean route is the deadliest in the world," said Aloys Vimard, MSF's Project Coordinator on board the Aquarius. "Humanitarian assistance at sea is needed now more than ever with hardly any humanitarian ships left at sea and no dedicated search and rescue mechanism put in place by European states. The rescue of people in distress at sea remains a legal and moral obligation. This contempt for human life is horrifying."

It was the first time in over two years of uninterrupted search and rescue operations in Central Mediterranean that Aquarius was in port for more than one month. The extended stay was a result of significant contextual changes that have taken place in Central Mediterranean that severely affect rescue operations. A new Libyan Joint Rescue Coordination Centre (JRCC) was recognised by the International Maritime Organisation (IMO) at the end of June and the transfer of coordination responsibilities to the EU-supported Libyan Coast Guard was ramped up even further, despite European states being fully aware of the alarming level of violence and exploitation which refugees, migrants and asylum-seekers suffer in Libya.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Pullervo

Vanhan kertausta, mutta merille näköjään vetää ihmissalakuljettajan veri. Meritaksi Lifeline on takavarikoituna Maltalla, kun tutkitaan, ovatko sen kapteeni ja miehistö rikkoneet kansainvälisiä lakeja.

Saksalaisen meritaksiyhdistyksen Seenotrettungin, joka operoi meritaksi Lifelinea, pomo selittelee tuoreella videolla (1.8.2018), että on heillä oikeus seilata Alankomaiden lipun alla, koska ovat saaneet vesileikkiyhdistys Royal Netherlands Watersports Associationilta* (Koninklijk Nederlands Watersport Verbond) sertifikaatin. Ja tietysti vaatii, että Lifeline päästetään HETI kalastamaan afroja Libyan rannikolta.

[tweet]1024556421420122112[/tweet]

Quote from: Wikipedia* The Koninklijk Nederlands Watersport Verbond or Royal Netherlands Watersport Association is the national governing body for the sports of sailing, surfing, and canoeing in the Netherlands, recognised by the World Sailing.

https://en.wikipedia.org/wiki/Koninklijk_Nederlands_Watersport_Verbond

Pullervo

Eikä yhtään paremmin mene Sea-Watch 3:llakaan. Tämäkin alus pysyy Maltan satamassa hallituksen määräyksestä.

https://www.timesofmalta.com/articles/view/20180801/local/rescue-vessel-remains-blocked-in-spite-of-confirmation-that.685796

Quote from: Times of MaltaRescue vessel blocked in Malta is 'legal' - Dutch inspectors (1.8.2018)

Sea-Watch 3 has been blocked in port for a month

Search and rescue vessel Sea-Watch 3 remains blocked in Malta's ports in spite of confirmation by the Dutch government that its registration is in order, Sea-Watch said in statement.


The ship has been blocked in port for almost one month as the government played for time with flimsy arguments, while many people were in distress at sea with no suitable rescue assets in place.

Sea-Watch urged the Maltese government to stop its blockade of Mediterranean rescue efforts, putting human lives at risk.

The organisation said: "The detainment of our ship for random investigations without any indication of wrongdoing was a farce from the very beginning. We are still blocked from leaving port, although Dutch inspectors requested by Malta have confirmed the accuracy of our registration.

(...)

edb

Yllä mainittu hinaaja Asso Ventotto on jo käynyt jättämässä "pelastamansa" 108 afrikkalaista Tripoliin. Näkyy olevan jälleen hommissa öljykentällä: https://www.vesselfinder.com/?imo=9379416

YK on puolestaan suuna päänä vaatimassa merestä poimittujen roudausta Eurooppaan ja maalailee kauhukuvia olosuhteista Libyassa.

Alla The Maritime Executiven juttu aiheesta:

QuoteItalian Supply Vessel Returns Rescued Migrants to Libya

BY MAREX 2018-07-31 13:20:58

PSV operator Augusta Offshore has confirmed that the Italian-flagged supply vessel Asso Ventotto has returned 108 rescued maritime migrants to Libyan shores, a rare and controversial action that departs from the general practice of delivering survivors to Europe.

The EU and UN have both determined that Libyan ports are not safe for the disembarkation of survivors, thereby obligating good samaritan vessels to carry rescued maritime migrants to Italy or Spain (or transfer them to another vessel). Aid groups allege that by returning migrants to Libya, the Ventotto may have breached its obligations under SOLAS, which requires masters to rescue individuals in distress and deliver them to a "place of safety." The UN contends that migrants face inhumane conditions in Libyan detention centers, including routine physical abuse, the potential for sale into slavery and other "unimaginable horrors."

In a statement, the U.N. High Commission on Refugees - Italy said that it is investigating the incident. "We are collecting all the necessary information on the case of the Italian tug Asso Ventotto . . . Libya is not a safe haven and this act could result in an infringement of international law," UNHCR wrote.

In a statement, Augusta Offshore said that it had rescued the migrants upon a request from the Libyan Coast Guard, and had followed the agency's directives. Italy's government, which has come under criticism for blocking the arrival of rescued migrants at its ports, denied any involvement in the Ventotto's response effort. "The only thing I can say is that the Italian Coast Guard was not involved in the coordination of the rescue, so it did not give any directions," said Transport Minister Danilo Toninelli, speaking to media on Tuesday. The Libyan Coast Guard asserted that it "managed the whole operation," confirming Augusta Offshore's account.
https://www.maritime-executive.com/article/italian-supply-vessel-returns-rescued-migrants-to-libya#gs.sQnDoqw
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

newspeak

Open Arms saanut saalista kierreltyään useamman päivän Libyan rannikon edustalla:

QuoteThe Spanish ship Open Arms rescues 87 people off the Libyan coast and awaits a safe harbor to disembark

The NGO Open Arms has rescued this morning to 87 people, including 8 children, who had "two days adrift" in international waters

Most of the people rescued come from Sudan, except for one Syrian, one Egyptian and one Gambian

All are men and are in good health, according to the NGO
https://www.eldiario.es/desalambre/espanol-Open-Arms-personas-desembarcar_0_799320538.html

Terveitä sudanilaismiehiä olisi nyt kaupan.

Alaric

^ "Hyvää iltaa, olemme hädänalaisia Sudanista. Voisitteko ystävällisesti kertoa missä on lähin taikaseinä?"

Kuvat tuolta: http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-6020201/Spanish-rescue-boat-saves-87-migrants-sea-Libya.html (2.8.2018)

QuoteSpanish rescue boat saves 87 migrants in sea off Libya

A Spanish rescue boat has saved 87 migrants in international waters in the Mediterranean Sea, and says it's in touch with several countries about where to bring them.

Laura Lanuza, a spokeswoman for the aid group Proactiva Open Arms, says the boat rescued the migrants early Thursday about 54 miles (87 kilometers) off the Libyan coast. She says the migrants were mostly from Sudan and included eight minors.

It was the first rescue by an aid group in several weeks, as European countries jockey over where to take those rescued at sea. The new Italian government has refused to let such humanitarian ships dock at their ports.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

^^
Open Arms vie asiakkaansa todennäköisimmin Espanjaan kuten myös viime kerralla.
No, ovat ainakin viikon pois meritaksitoiminnasta.

Roope

Höblän pääkirjoitus:

QuoteFlyktingar hittar alltid vägen

Alla försök att totalt försöka strypa flyktingströmmarna i världen är dömda att misslyckas. De som flyr undan krig och förföljelse och också de som söker ett bättre liv kommer alltid att hitta nya vägar.

Söndagens reportage om flyktingvågen i Bosnien (HBL 29.7) klargör mycket av fenomenet som på engelska går under benämningen "population movement", det vill säga när stora skaror av befolkningen i ett land sätter sig i rörelse.

Det kan handla om flykt undan torka, översvämningar och andra orsaker som går under beteckningen naturfenomen. Men det handlar också om krig och förföljelse – eller helt enkelt om att söka ett bättre liv. Det sistnämnda, att söka ett bättre liv, behöver inte handla om att söka egen vinning, utan helt enkelt om en situation där man av en eller annan orsak inte kan försörja sin familj eller ta hand om sina kära utifrån den verklighet som man befinner sig i.

Att det är just Bosnien-Hercegovina som än en gång får ta emot fler flyktingar än på länge är ingen tillfällighet. Det är EU-länderna som är målet för många som kommer från Asien, Afrika och Mellanöstern, och Bosnien ligger nära. Mångas mål är länder som Tyskland, Frankrike och Sverige, helt enkelt för att de har släktingar där. För andra är det ingen egentlig skillnad var i EU de landar, eftersom alla alternativ är bättre än de förhållanden de lämnar bakom sig.

[...]

När EU-länderna samlas i Bryssel för att diskutera hur gränskontrollen vid EU-områdets yttre gränser kunde skärpas ägnar man knappast en tanke åt hur tidigare beslut i själva verket har skapat förutsättningar för det man nu upplever som ett problem.

Om ingenting annat, så säger det en hel del om oförutsägbarheten i utvecklingen i världen.

Då återstår frågan om det finns några lärdomar att hämta.

För det första är det viktigt att flyktingstatusen behåller sin kraft. Människor som förföljs på grund av sin ras, sitt kön, sin etniska bakgrund eller sin politiska eller religiösa övertygelse ska bemötas och beviljas en fristad enligt de kriterier som finns inbegripna i FN:s flyktingkonvention.

En svårare nöt att knäcka är frågan om rätten att söka ett bättre liv. Hur många nordbor, irländare och andra européer har inte åkt över Atlanten för att skapa ett bättre liv? De flesta ansåg det vara värt att arbeta för det – och den chansen fick de.

En strävan efter att söka ett bättre liv också när man inte är förföljd är inte ett brott i sig.

Ingen fördömde invandrarna i det nya landet eller skickade dem tillbaka bara för att de ville styra sin och sina käras framtid mot det bättre.

Det kommer sannolikt alltid att finnas områden på jorden som folk tvingas eller vill lämna. Och de som är i den situationen kommer alltid att finna nya vägar när gamla bommas igen. Att bara stänga EU:s yttre gränser och bygga flyktingläger i områden utanför räcker därför inte.

Yrsa Grüne-Luoma
Hbl 31.7.2018

Quote from: Hbl 31.7.2018För det första är det viktigt att flyktingstatusen behåller sin kraft. Människor som förföljs på grund av sin ras, sitt kön, sin etniska bakgrund eller sin politiska eller religiösa övertygelse ska bemötas och beviljas en fristad enligt de kriterier som finns inbegripna i FN:s flyktingkonvention.

Olennaista onkin, missä turvaa tarjotaan. Se paikka ei voi olla enää Eurooppa. Potentiaalisia pakolaisstatukseen liikkeelle lähdettyään oikeutettuja on maailmassa enemmän kuin eurooppalaisia.

Quote from: Hbl 31.7.2018En svårare nöt att knäcka är frågan om rätten att söka ett bättre liv. Hur många nordbor, irländare och andra européer har inte åkt över Atlanten för att skapa ett bättre liv? De flesta ansåg det vara värt att arbeta för det – och den chansen fick de.

Tämä taas ei ole oikeasti minkäänlainen kysymys. Eurooppa on jo avoinna niille, joiden osaamiselle on tarvetta. Sitäkin rimaa pitäisi nostaa, ei laskea, sillä matalapalkka-aloilla työskentelevät ulkomaalaiset ovat tyypillisesti yhteiskunnan nettosaajia, eivät nettomaksajia.

Quote from: Hbl 31.7.2018En strävan efter att söka ett bättre liv också när man inte är förföljd är inte ett brott i sig.

Paremman elämän tavoittelu ei ole itsessään rikos, mutta esimerkiksi rajan ylittäminen laittomasti tai laiton oleskelu on sitä monessa maassa. Turvapaikkajärjestelmän väärinkäytön pitäisi olla.

Quote from: Hbl 31.7.2018Ingen fördömde invandrarna i det nya landet eller skickade dem tillbaka bara för att de ville styra sin och sina käras framtid mot det bättre.

Höpsis. Amerikkaan päästiin ja siellä oltiin amerikkalaisten ehdoilla. Ellis Islandilta käännytettiin armotta, jos tulija vaikutti liian heikolta tai sairaalta.

Quote from: Hbl 31.7.2018Alla försök att totalt försöka strypa flyktingströmmarna i världen är dömda att misslyckas. De som flyr undan krig och förföljelse och också de som söker ett bättre liv kommer alltid att hitta nya vägar.
...
Det kommer sannolikt alltid att finnas områden på jorden som folk tvingas eller vill lämna. Och de som är i den situationen kommer alltid att finna nya vägar när gamla bommas igen. Att bara stänga EU:s yttre gränser och bygga flyktingläger i områden utanför räcker därför inte.

Väite, että rajojen sulkeminen ei toimi, koska "pakolaiset löytävät aina reitit", on lapsellisen typerä.

Eurooppaan tullaan, koska tänne saa jäädä. Jos kaikki laittomasti rajan yli pyrkivät ja laittomasti EU-alueella oleskelevat siirrettäisiin automaattisesti pois Euroopasta vaikkapa afrikkalaisille pakolaisleireille, tulijamäärät romahtaisivat hyvinkin nopeasti. Elintasopakolaiset huomaisivat homman turhaksi ja oikeat pakolaiset hakeutuisivat suoraan pakolaisleireille.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Alaric

Muistatte varmaankin tapauksen, jossa täydessä matulastissa ollutta Aquarius-alusta ei kesäkuussa päästetty Italiaan eikä Maltalle ja sitten matut vietiin lopulta Espanjaan, josta niitä jaettiin muualle.

Tämä nyt ei varsinaisesti enää liity Italiaan, mutta laitetaas tähän ketjuun nyt kuitenkin.

Ranska otti 78 niistä kyydissä olleista 630:sta läpsyttelijästä. Pohjoisranskalainen Lillen kaupunki sai rikkautta 42 sudanilaisen verran ja siellä järjestettiin eilen näille tervetuloseremonia.

Sosialistipormestari Martine Aubry jakoi kaikille maahanmuuttoviraston paperit, joiden mukaan nämä saivat pakolaisstatuksen ja 10 vuoden oleskeluluvan. Kotouttaminen aloitettiin katsomalla yhdessä jalkapalloa.

http://en.rfi.fr/20180804-french-city-welcomes-42-aquarius-migrants/ (4.8.2018)

QuoteFrench city welcomes 42 Aquarius migrants

The northern French city of Lille on Friday welcomed 42 Sudanese refugees who were rescued by the Aquarius humanitarian boat in a ceremony conducted by its Socialist mayor, Martine Aubry. France has agreed to take in 78 of the 630 migrants who were on board the ship, which was denied entry to Malta and Italy in June.

"France has decided to grant you refugee status," Aubry told the new Lille residents on Friday. "Today this is the end of a long, extremely difficult and painful odyssey for you and, we all hope, the beginning of a better life that we will assist you with."

She handed them certificates from France's asylum authority, Ofpra, which grant them refugee status and a 10-year residency permit.

The refugees, who are aged between 18 and 32, are to be housed in a former retirement home.

As an introduction to French culture, Aubry watched a video of France's World Cup win with them.

"The France that is welcoming will seem strange to you," central government representative Michel Lalande said. "Alongside those people who welcome you with open arms, there are people who greet you with their arms crossed. But that is how France is. Love her and France will return that love."

"To come to France was my dream for several reasons," 25-year-old biology student Baher said. "For education, for its level of development, for technology ..."

(...)

https://twitter.com/MartineAubry/status/1025337289571016704

[tweet]1025337289571016704[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Ajattelija2008

Sudan on rauhallinen 40 miljoonan asukkaan maa.

Etelä-Sudanissa on keskinkertaisen aktiivisuuden konflikti.

Ovatko nuo siirtolaiset Sudanista vai etelästä?

Pullervo

Turkista uusi ihmissalakuljetusreitti varsinkin Italiaan purjeveneiden kyydissä.

http://www.infomigrants.net/en/post/11065/new-migrant-route-involves-sailboats-from-turkey

QuoteNew migrant route involves sailboats from Turkey (3.8.2018)

A new migrant route from Turkey has been opened up by human traffickers - particularly Ukrainian and Russian - to transport migrants to Europe, mainly through Italy. In recent weeks, the smugglers have used sailboats and landed on the beaches of Sicily at night.

In Siracusa, Carabinieri police discovered 40 migrants believed to be from Iraq, walking between the seaside resort locales of Fontane Bianche and Avola. The Italian finance police and Coast Guard are searching for the boat that brought those migrants to the beach. The same method was used in recent days to bring 44 migrants to the Siracusa area. That group of migrants - 27 Afghans, nine Iraqis and eight Iranians - departed from Turkey, paying about 5,000 euros per person to land in Vendicari, Sicily. They were transported in a 38-foot sailboat bearing the name Hugin and flying a US flag, with two Russians at the helm.

Arrivals from Turkey up 60% in 2018

Coast Guard figures confirm this trend, showing that the route from Turkey led to stopping 14,470 undocumented migrants who were trying to reach EU shores in the first seven months of the year. This number is a 60% increase on the 9,152 people who tried the crossing from Turkey in 2017. The majority (13,336) were trying to reach the Greek Islands through the Aegean Sea, while the others were intercepted in the Black Sea and the Mediterranean. The route saw a peak in May, when more than 3,000 people were stopped, following the 2,534 intercepted in April.In the same period, there were 54 migrant and refugee deaths on the crossing, compared to 20 last year. In particular, over the past 10 days other shipwrecks have brought numerous victims. The worst, with at least 19 victims, involved a boat that left southern Turkey and capsized in the eastern Mediterranean, off the coast of Cyprus. Another six bodies were found yesterday following a shipwreck near the Greek island of Lesbos in the Aegean, with three children among the victims.

Some fleeing accusations of Turkish coup involvement

In addition to the migrants from Iraq and the Middle East, there are also some Turkish refugees who are fleeing accusations of involvement in the July 2015 coup attempt with ties to the suspected coup mastermind Fethullah Gulen. They are leaving due to the purges that have been taking place under Turkish President Recep Tayyip Erdogan. They use a route on the Evros River, which forms a natural border between Greece and Turkey.In July, according to Turkish Interior Ministry data, Turkish authorities arrested 383 suspected human traffickers. The suspected smugglers are accused of having organised attempts to cross by sea or having facilitated illegal entries into the country. Since the signing of the disputed March 2016 migrant accord between Turkey and the EU, daily migrant arrivals to Europe from Turkey have gone down considerably. UN Refugee Agency UNHCR estimates that 16,142 migrants have arrived this year in Greece, with an average of a few dozen a day. It said 60% are Syrian and Iraqi refugees.

Roope

QuoteUNHCR: Jo yli 1500 hukkumiskuolemaa Välimerellä

YK:n pakolaisjärjestö UNHCR on huolestunut Välimeren alueella tapahtuneista hukkumiskuolemista, koska niiden määrä kasvaa huolestuttavasti.

Yli 1 500 siirtolaista on menettänyt henkensä ylittäessään Välimeren tämän vuoden seitsemän ensimmäisen kuukauden aikana. UNHCR on erityisen huolestunut siitä, että kuolemantapausten määrä lisääntyy, vaikka siirtolaisten määrä edellisvuosiin verrattuna on vähentynyt merkittävästi.

Tänä vuonna Välimeren on ylittänyt 60 000 siirtolaista. Se on puolet vähemmän kuin edellisenä vuonna. Nyt on palattu vuoden 2014 tasolle siirtolaisten määrissä.

– Toivomme, että kaikki salakuljetusreitillä olevat valtiot taistelevat ihmiskauppaa vastaan, sanoo UNHCR: n Välimeren alueen erityislähettiläs Vincent Cochetel.

Ilman lisätoimia ihmishenkiä menetetään Välimerellä yhä enemmän lähikuukausina, kun ihmiskauppiaat pyrkivät hyödyntämään parempien sääolojen tarjoamia mahdollisuuksia.

Syyriasta yhä useampi siirtolainen

– Olemme varmoja, että ilman yhteistä suunnitelmaa Välimeren alueella murhenäytelmä jatkuu. Sen vuoksi kaikkien rannikkovaltioiden tulisi yhdenmukaistaa toimintaansa siirtolaisten suhteen, Cochetel toteaa.

Välimeren yli pyrkivistä on syyrialaistaustaisia jo 13,5 prosenttia. UNHCR muistuttaa, että kansainvälinen yhteisö auttaisi ihmisiä paikallisesti. Esimerkiksi Syyrian pakolaiskriisi pakottaa ihmisiä lähtemään kodeistaan tekemään yhä vaarallisempia matkoja yli Välimeren.
...
Yle 5.8.2018

Quote
Refugees fleeing Syria make up around 13.5% of all new sea arrivals in Europe, the largest nationality group, highlighting the continued desperation faced by those affected by the world's largest refugee crisis.
UNHCR: UNHCR sounds alarm as Mediterranean Sea deaths pass 1,500 mark 3.8.2018

Harhautuksen rakenne tuttu syksyltä 2015, kun Suomen valtamediassa jauhettiin syyrialaisista turvapaikanhakijoista, vaikka heidän osuutensa Suomeen tulijoista oli noin kaksi prosenttia.

Nyt ensin kauhistellaan Välimereen hukkuneiden määrää, sitten viitataan syyrialaistaustaisiin, jotka ovat suurin ryhmä "Välimeren ylittäjistä".

Oikeasti syyrialaiset tulevat Eurooppaan suurimmaksi osaksi Kreikan saariston kautta, jossa Välimeri "ylittyy" suunnilleen triathlonin uintimatkaa vastaavalla venematkalla. UNHCR:n mukaan tällä ns. itäisellä reitillä hukkuneiden osuus oli tammi-toukokuussa noin 6 prosenttia kaikista Välimereen hukkuneista, kun keskisen reitin (Italia) osuus oli 57 prosenttia ja läntisen reitin (Espanja) 37 prosenttia.

Keskisellä reitillä suurin ryhmä on ollut tunisialaiset ja läntisellä reitillä guinealaiset elintasopakolaiset, ja saman voi olettaa pätevän hukkuneisiin. Syyrialaisten osuus hukkuneista on UNHCR:n tilastojen tulijamäärien ja reittien perusteella ollut – noin kaksi prosenttia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ajattelija2008

Tuo on poikkeuksellista, että UNHCR puhuu järkeä ja vaatii salakuljetuksen lopettamista.

Vielä erikoisempaa on se, että valemedia Yle uutisoi järkevän vaatimuksen.

Saa nähdä, milloin Kai Mykkäsen puheenkirjoittaja Berliinissä sisällyttää järkeä Mykkäsen puheisiin.

diipadaapa

Kyllä vetää sanattomaksi nämä kuvat. Terveitä hyväkuntoisia miehiä, joille pormestari jakaa pakolaisstatukset ja oleskeluluvat kättelyssä.
Elämme uudestaan niitä antiikin rooman viimeisiä hetkiä kun millään ei olllut enää väliä...
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

newspeak

Aquarius on parhaillaan Libyan rannikkovesillä. Tarkka sijainti tietämätön. Odotettavissa valokuvia pimeydessä leijuvista silmämunista ja kertomuksia joiden kuluessa kymmenien joukosta löytynyt teini muuttuu pikkulapseksi.

Nikolas

Quote from: Ajattelija2008 on 04.08.2018, 16:29:35

Sudan on rauhallinen 40 miljoonan asukkaan maa.


Lisäksi Sudan sijaitsee maantieteellisesti aivan liian lähellä Eurooppaa. Oikea palautusosoite noille olisi jossain päiväntasaajan eteläpuolisessa Afrikassa, mieluiten Nairobista etelään. Ennen kuin niin hyvään järjestelyyn päästään, on tietysti hyvä palauttaa Välimeren ylittämistä yrittävät Välimeren Afrikan puoleiselle rannalle. Siihen ei kuitenkaan pitäisi tyytyä. Hyvä järjestely olisi sellainen, että jokainen laittomasti Afrikasta Eurooppaan yrittävä löytäisi itsensä jostain Mosambikista tms. kaukaisesta maasta.

kivimies

Quote from: newspeak on 05.08.2018, 20:13:41
Aquarius on parhaillaan Libyan rannikkovesillä. Tarkka sijainti tietämätön. Odotettavissa valokuvia pimeydessä leijuvista silmämunista ja kertomuksia joiden kuluessa kymmenien joukosta löytynyt teini muuttuu pikkulapseksi.
Aquariuksen miehistö uhoaa tuovansa pelastetut Eurooppaan, koska "Libyassa ei ole turvallista. Sanovat myös toimivansa välittömästi, kuuntelematta viranomaisten ohjeita.
Ja toisaalla vaativat "hädänalaisille" vapaata kulkua Italiasta Ranskaan. Italia on turvallinen maa ainoastaan silloin, kun hädänalaisia dumpataan sen satamiin?  :roll:

[tweet]1026173994704064512[/tweet]

QuoteMigrant rescue ship Aquarius won't take people back to Libya

Rescue ship Aquarius, which has picked up almost 3,000 migrants from the Mediterranean this year, will carry out rescue missions without waiting for orders from coastguards and will not return people to Libya, its search and rescue head said.

"When we see there is a vessel in distress, with a high likelihood of people dying, we will go and rescue them immediately as per international maritime law," Nick Romaniuk told Reuters on board the Aquarius.

Over the last year coordination centers asking rescue vessels to go on standby or wait for clarification on certain things had added to the danger of people needing to be rescued, which is why they would no longer wait, he added.
[...]

Romaniuk said that while Aquarius would continue to abide by international maritime law, it would not be taking people back to Libya because it was not a safe place, putting it at odds with the wishes of the new Italian government.

"Libya is still not recognized as a port of safety, so (we)will not be taking people back there
, because... a rescue cannot terminate in a place which is not deemed a port of safety," he said.

"It has to continue for the time being to be European ports. But again, it's not our decision to make, maritime authorities, they make that decision, but our red line will be not taking people back to Libya," he said.

Reuters.com 6.8.2018)



Ajattelija2008

https://uk.linkedin.com/in/nick-romaniuk-8418b8a3
Nick Romaniuk on kanadalais-brittiläinen ja tekee työtä SOS Mediterranee Francessa.

Tuossa on siis yhden pyövelin henkilökuva. Toivottavasti hänet lopulta tuomitaan vankilaan osallisuudestaan 1500 ihmisen hukuttamiseen.

Libyan ja Italian pitäisi takavarikoida salakuljetusalus Aquarius.

newspeak

Italialaistoimittelija kauhistelee kuinka ihmisiä ei enää kiinnosta kuvat hukkuneista lapsista. Alan Kurdin kuolemalla pornoilun lisäksi syytetään tietenkin rasismia ihmisten hukkumisista:

QuoteEurope's forgotten dead

We are no longer shocked by pictures of drowned children.

...

As NGO ships make increasingly long journeys to find safe harbors, the Italian government has effectively left it to the Libyan coast guard to intercept and rescue boats in distress. This has had disastrous results, as shown by the death of the four-year-old — and too many others.

The Libyan coast guard, which a number of independent reports have accused of human rights abuses and working with human traffickers, does not have the equipment or the ability to manage a humanitarian crisis of this magnitude in one of the world's busiest seas.

Europe, it seems, has tired of the crisis and accepted to abandon its empathy and humanity. Italy's new policies have led to an increase in the mortality rate, but they have failed to provoke moral outrage in public opinion.

As Euroskeptic and xenophobic groups use immigration as a Trojan horse to criticize the European project, we have become desensitized. We have closed our eyes to the suffering faced by people risking their lives to flee war-torn countries and seek opportunities in Europe.

In Italy in particular, humanitarian ships have to defend themselves from online campaigns linked to the far right — and backed by some politicians — to discredit their work. Prosecutors in Sicily have opened investigations into the activities of several NGOs, adding to a climate of suspicion not only toward migrants but those who help them.

In this atmosphere, the experiences and stories of these people — and our capacity to understand them — become more and more distant.

NGOs operating in the Mediterranean not only rescued people in the sea, they allowed dozens of journalists onboard to document the crisis. If the Italian government gets its way, not only will there be fewer ships to rescue sinking boats, there will be fewer eyes to witness the horrors faced by nameless victims.

More and more will die forgotten.

Annalisa Camilli is an Italian journalist covering migration and human rights for Internazionale. She is the winner of the 2017 Anne Lindt journalism award for her investigation "The boat without a name."
https://www.politico.eu/article/migration-mediterranean-sea-italy-libya-europe-forgotten-dead/

Itsehän NGO:t ja punavihertoimittelijat ja -poliitikot jatkuvasti hukkuneista jankkaavat ja kuvia levittelevät. Heidän juttuihinsa ihmiset ovat kyllästyneitä ja turtuneita. Oma vika.

Pullervo

Italian uusi hallitus lupasi aikaisemmin toimittaa 12 partiovenettä Libyan rannikkovartiostolle. Nyt esitys on mennyt läpi parlamentisssa äänin 382-11. Libyalaiset toimittavat Eurooppaan pyrkivät afrikkalaiset elintasopakolaiset takaisin Libyaan.

http://www.ilgiornale.it/news/politica/libera-decreto-motovedette-12-unit-consegnate-libia-1562743.html

Quote from: il Giornale/konekäännösGo ahead for the "Motovedette" decree: 12 units delivered to Libya (6.8.2018)

Satisfaction with the Ministry of Infrastructure and the League. The Democratic Party [=sosialistit/sosialidemokraatit] did not take part in the final vote

The Chamber of Deputies definitively approved the Motovedette decree with 382 votes in favor and 11 against. The decree provides for the assignment of 12 other naval units to the Libyan Coast Guard by Italy for the control of the smuggling of migrants. It consists of 10 Cp units, class 500, supplied to the Corps of Harbor and Coast Guard offices and two naval units, Corrubia class supplied to the Guardia di Finanza.

"With this decree the Government intends to help Tripoli to better guard its Sar sea area in order to save more human lives and discourage the departure of the boats of death, in addition to asking the European Union countries to take jointly support of the migration phenomenon, the Government and this Ministry are working effectively to eradicate the shipwrecks of migrants in the middle of the Mediterranean, "reads the note from the Ministry of Infrastructures and Transport , which oversees the Cositera Watch.

(...)

Pullervo

Vielä hieman tilastograafeja siitä, kuinka Libyan toiminta on lähes lopettanut sieltä Eurooppaan tulon ja hukkumiset ja edelleen parempaan suuntaan mennään.

[tweet]1024930322322997249[/tweet]
[tweet]1024930325556850688[/tweet]
[tweet]1024930328463458304[/tweet]
[tweet]1025622020074233856[/tweet]

kivimies

Salvini haluaa lopettaa siirtolaisten hyväksikäytön maataloudessa ja purkaa heidän leirinsä.
Viime päivien aikana 16 siirtolaista on kuollut kahdessa eri auto-onnettomuudessa.

QuoteWe'll empty the ghettos-Salvini

Interior Minister Matteo Salvini said Tuesday that he will put a stop to the slums made up of makeshift shacks where many migrant farm workers live in Italy.
"We will gradually empty the ghettos," Salvini said after a security meeting in Foggia after the deaths of 16 migrants in two road accidents in the area in recent days.
"It is not possible for these ghettos to exist in a advanced society. "Several million euros are available to overcome the emergency period.
"We must attack the assets of the mafiosi who live off the gang-master system".

Ansa.it (7.8.2018)

Elemosina

Ainakin Foggiassa tapahtuneen onnettomuuden syyksi epäillään Bulgarian rekkareissa olleen siirtolaispakettiauton kuskin (siirtolainen itsekin päätellen tekstistä, joka kertoo kaikkien autossa matkustaneiden olleen migranti, extracomunitari) nukahtaneen rattiin ja ajautuneen vastaantulevalle kaistalle.
Pakettiauto oli todennäköisesti matkalla Rignanon Ghettoon, jossa asuu 500 EU:n ulkopuolelta tullutta.
Pakun matkustajien tunnistaminen on vaikeaa kun papereita ei ollut.

Pitkä juttu italiaksi aiheesta ja kuva pakettiautosta linkin takaa:
http://bari.repubblica.it/cronaca/2018/08/06/news/foggia_scontro_frontale_tra_furgoni_cinque_migranti_morti-203524785/
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

svobo

Latinapohjaisten kielien taitoni on vähän ruosteessa, kun koulussa piti opiskella ruotsia, mutta google-kääntäjä käänsi "sono morti 4 braccianti stranieri", notta "4 ulkomaalaista työntekijää kuoli". Toivottavasti loput eivät loukkaantuneet ainakaan niin pahasti, että heidän loppuelämän terveydenhuoltokustannuksensa nousisivat tähtitieleelliseen lukemiin. Kuvissa näkyvä rekkakin on retkahtanut aika kovasti, kun nuppi nuokkuu autossa eteenpäin. Toviottavasti kuskille ei käynyt pahasti.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Elemosina

^12 kuoli maanantain onnettomuudessa ja neljä siis muutamaa päivää aikaisemmin (4.elokuuta) toisessa onnettomuudessa. Jos siis tuota linkkaamaani juttua katsoit, siinä siis enimmäkseen kirjoitusta maanantain onnettomuudesta.

Bracciante-sanan voinee kääntää myös tätä nykyä myös kaiketi kausityöläiseksi, alkuperältään sana tarkoittaa yksinkertaiseen työhön tarjolla olevia käsipareja, eli voimaa vaikkapa maatilalle tai juurikin tomaatinpoimintaan.

Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Alaric

Laitetaanpa vaikka vaihteeksi tänne, kun on Italiasta (ja Maltasta) puhetta.

Amnesty­n mukaan EU-maiden politiikka on syynä yli 700 "siirtolaisen" hukkumiseen Välimerellä kesä- ja heinäkuussa.

Kyllä se ihan perimmäinen syy on silti nämä MSF:t ja muut ihmissalakuljetus­puljut, jotka rohkaisevat ihmisiä lähtemään merelle. Ilman meritakseja ei kukaan lähtisi niiden onnettomien kumiveneiden kanssa tuonne kikkailemaan.

https://www.theguardian.com/world/2018/aug/08/eu-policies-to-blame-deaths-at-sea-mediterranean-amnesty-international-report (8.8.2018)

QuoteEU policies to blame for 700 deaths at sea, says Amnesty International

Report by human rights group also points to Italy and Malta's hostility to rescue ships

EU policies, particularly those of Italy and Malta, are to blame for the deaths of 721 people at sea in June and July, Amnesty International has claimed.

In a damning report released on Wednesday, the human rights group said European agreements with Libya as well as hostility in Rome and Valletta towards migrant rescue ships were having a devastating impact.

"Despite a reduction in the number of people crossing the Mediterranean in recent months, the number of deaths at sea has risen," said Matteo de Bellis, a researcher for Amnesty.

"European policies have helped the Libyan coastguard to intercept people at sea, lowering the priorities of rescue operations and hindering vital rescue work carried out by NGOs. The recent increase in the number of deaths is not only a tragedy, but a shame."

The agency said 1,111 people were reported dead or missing in the central Mediterranean between January and June.

About 560 were reported dead or missing in June, the same month Italy's populist coalition government came to power with a pledge to crack down on sea crossings, and 157 in July.

The first major anti-migrant move by Matteo Salvini, the interior minister and leader of the far-right League, was to block the arrival of the Aquarius rescue ship, which had more than 600 people onboard, prompting an international outcry and forcing it to divert to Spain.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Alabama

QuoteDer libysche Premierminister Fayez al-Sarraj sagte in einem Interview mit der deutschen Nachrichtenagentur Bild am 19. Juli:
   
   
"Wir haben Flüchtlingsunterkünfte für Zehntausende von Menschen geschaffen, aber es gibt Hunderttausende von illegalen Migranten in unserem Land. Dies hat die Sicherheitslage stark beeinträchtigt. Dazu gehören Terroristen, Kriminelle und Menschenhändler, die sich nicht um die Menschenrechte scheren. Es ist furchtbar. Um die Situation zu verbessern, müssen wir diese Strukturen bekämpfen. Dafür brauchen wir aber auch mehr internationale Hilfe. Es beginnt mit den Grenzen unseres Landes. Sie müssen unbedingt besser kontrolliert werden."
   ...
   
"Wir sind strikt dagegen, dass Europa illegale Migranten, die die EU nicht mehr will, offiziell in unserem Land unterbringt. Wir werden uns auch nicht auf Abkommen mit EU-Geldern über die Aufnahme von mehr illegalen Migranten einigen. Die EU sollte lieber mit den Ländern sprechen, aus denen die Menschen kommen, und stattdessen Druck auf diese Länder ausüben. Es wird keine Geschäfte mit uns geben.
"Ich bin sehr überrascht, dass während niemand in Europa mehr Migranten aufnehmen will, man uns auffordert, weitere Hunderttausende aufzunehmen."


https://www.bild.de/politik/ausland/libyen/libyas-prime-minister-rejects-eu-deals-56372828.bild.html


QuoteLibyan pääministeri Fayez al-Sarraj kertoo Bild-lehden haastattelussa 19.7.2018 seuraavaa:

"Olemme rakentaneet kymmenille tuhansille ihmiselle pakolaiskeskuksia, mutta maassamme on satoja tuhansia laittomia siirtolaisia. Tämä vaikuttaa voimakkaasti turvallisuustilanteeseen. Näiden ihmisten joukossa on terroristeja, rikollisia ja ihmiskauppaa tekeviä, jotka eivät piittaa ihmisoikeuksista. Tämä on hirveää. Tilanteen parantamiseksi meidän täytyy kamppailla näitä rakenteita vastaan. Siihen me tarvitsemme kansainvälistä apua. Tämä alkaa meidän rajaltamme. Niitä täytyy vartioida paremmin.
...

Olemme jyrkästi sitä vastaan, että niitä laittomia siirtolaisia, joita EU ei enää halua ottaa vastaan, sijoitettaisiin virallisesti meidän maahamme. Me emme tule myöskään sopimaan EU-rahoituksella hoidettavaan siirtolaisten sijoittamiseen. EU:n pitäisi sen sijaan keskustella niiiden maiden kanssa, joista nämä ihmiset ovat lähtöisin ja painostamaan näitä. Meidän kanssamme ei asiasta voi tehdä kauppaa.

"Olen hyvin hämmästynyt siitä, että samanaikaisesti kun Euroopassa kukaan ei enää halua ottaa vastaan siirtolaisia, vaaditaan meitä ottamaan satoja tuhansia vastaan."


Ehkä tämä aihe ei ole enäää ihan niin ajankohtainen siirtolaisvirtojen siirryttyä lännemmäksi suuntanaan Espanja, mutta laitan tämän kuitenkin tähän. Millään rahoituksella -oli se sitten miten runsasta tahansa- pystytä korvaamaan sitä vahinkoa, mitä massojen siirtyminen laittomana maahan aiheuttaa. Sama tilanne on Marokolla edessään Subsaharan väen vyöryessä sinne.

"EU:n pitää keskustella lähtömaiden kanssa", sanoo al-Sarraj edellä. Libyan pääministeri käsittelee Euroopan poliitikkojen lailla siirtolaisia holhottavana massana, jotka jotenkin vain lilluvat kohtalon meressä pystymättä vaikuttamaan itse aktiivisesti elämäänsä ja olemaan vastuussa tekemistensä seurauksista. Heidän kohtalonsa riippuu milloin lähtömaiden oloista, milloin ihmissalakuljettajista, milloin "ilmastosta" (vihreiden virsi!), köyhyydestä (suhteellinen asia), milloin mistäkin. Siirtolaisuuteen tai sen haluamiseen usein surkeine seurauksineen sekä siirtolaisille itselleen että kohdemaiden väestölle, on oikeasti paljon yksinkertaisempi perussyy, oikeasti kaksi.

Ensimmäinen on houkutus paremmasta tulevaisuudesta, parhaassa tapauksessa ilmainen elämä sosiaalietuineen ilman että edes joutuu tekemään työtä. Tästä ovat Euroopan maiden hallitukset vastuussa suorastaan tyrkyttämällä porkkanaa nenän eteen.

Toinen on nuorten raavaiden henkilöiden (yleensä miesten) oma uhkarohkeus ja seikkailunhalu, joka on ainoa syy siirtolaisten hengen ja terveyden vaarantumiseen eikä minusta ansaitse sääliä. Usein vaarannetaan täysin vastuuttomasti jopa omien lasten henki. Salakuljettajat (sis. NGOt) eivät ole syyllisiä tilanteeseen. Nämä vain toimivat usein välikäsinä kysynnän ja tarjonnan välissä. Syntipukkeina salakuljettajat tosin ovat mainioita ja syy voidaan aina tarvittaessa vierittää näiden niskoille, kun halutaan saada huomio pois päättäjien omia kansalaisia kohtaan vastuuttomasta toiminnasta.

Kolmas houkutin muslimisiirtolaisille on näiden ohjenuorakirjan kehoitus siirtolaisuuteen ja siitä seuraavat edut maan päällä ja myöhemmin erikoiskohtelu paratiisissa.


QuoteDer Akt der Migration hat eine starke Basis im Koran. Zum Beispiel sagt Vers 9,20:

"Diejenigen, die glauben und ausgewandert sind und sich auf Allahs Weg mit ihrem Besitz und ihrer eigenen Person abgemüht haben, haben einen größeren Vorzug bei Allah. Das sind die Erfolgreichen."

Vers 22:58 sagt:

"Denjenigen, die auf Allahs Weg auswandern, hierauf getötet werden oder sterben, wird Allah ganz gewiß eine schöne Versorgung gewähren. Allah ist wahrlich der beste Versorger."

https://de.gatestoneinstitute.org/12809/spanien-massenmigration
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Billy Hill

Vastuun siirtely sinne ja tänne on aivan käsittämätöntä. Jokainen maa selviäisi kaikkein helpoimmalla ja halvimmalla kun pitäisi huolen omista rajoistaan. Ongelma lakkaisi olemasta, ei tarvitsisi palautella ja kuskailla väkeä edes takaisin. Lähtömaiden omalla vastuulla on rakentaa yhteiskuntansa sellaisiksi ettei sieltä ole painetta poistua. Ja kohdemaiden pitää lopettaa hyysääminen ja keskittyä omiin kansalaisiinsa.

Tämä on erittäin helppoa ja yksinkertaista, asiassa ei oikeasti ole mitään monimutkaista.