News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: acc on 29.06.2018, 11:34:41
Lääkärit ilman rajoja ei välttämättä ole mikään puhdas pulmunen ja ylevä järjestö. Ja tuskinpa he edustavat kaikkia lääkäreitä.

Lääkärit ilman sydäntä olisi sopivampi nimi. Tai Lääkärit ilman prefrontaalicortexia. Lääkärit seikkailevat ilman harkintaa olisi kans kiva. Tai Hyvää haluavat mutta pahaa tekevät lääkärit.

Voisin jatkaa tuota listaa loputtomiin, mutta jääköön nyt. Asia tuli selväksi ja on nukkuma-aika.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

kivimies

Pelastaminen on ok, mutta meritaksitoiminta ei ole. Nämäkin "hädänalaiset" lähtivät matkaan päästäkseen lähistöllä odottaneen Open Armsin meritaksikyytiin.
Kyllä se veneilijöiden määrä laskee, kun "hädänalaiset" huomaavat, että Eurooppaan ei enää pääse, vaan veneilystä seuraa aina paluu Libyaan.

newspeak

Vika on todennäköisesti minussa, mutta jotain synkkää huumoria tässä on pakko olla, kun meriliikenteen seurannassa Open Arms lipuu Tunisian rannikolla kohti etelää ja "ullattaen" katoaa kohti itää ja Libyan rannikko juuri kun jotain tapahtuu. (Jokin purjelaiva sattui myös kurssille sopivasti Tunisian edustalla, mutta kyse lienee yhteensattumasta.)

Varmasti Open Arms olisi halunnut tuoda ne kolme nyt hukkunutta lasta omalle alukselleen yksitellen ja julkaista heidän pelastamisestaan videon erikseen.

Nyt ne lapset kuolivat ja se on meritaksien ja erityisesti häikäilemättömien ihmissalakuljettajien vika.

Ernst

Quote from: Ajattelija2008 on 29.06.2018, 21:47:15
Mission Lifeline tweetissään nauraa hukkuville. Kyllä tässä nyt tuli selväksi, että nämä NGO:t viis veisaavat siitä, että niiden toiminta hukuttaa ihmisiä. Nämä ovat roistomaisia, luultavasti äärivasemmistolaisia ihmisiä, joille ihmishengellä ei ole mitään arvoa, kunhan poliittinen päämäärä edistyy.

Juu, eivät he ainakaan eurooppaalaisia ihmisiä pidä missään arvossa. Veikkaisin, että he voivat syödä mielellään ankeriaita, jotka puolestaan syövät mielellään muun ravintonsa ohessa kuolleita tai kuolevia eläimiä. Afrikkalaisetkin lasketaan eläimiksi tässä merkityksessä. Minut myös. Nahkiaisista en viitsi mainita enempää, koska niitä ei juuri elä Välimeressä. Enää. 

Jos NGO:t haluaisivat tehdä jotakin hyvää Välimeren lähes olemattomalle nahkiaiskannalle (ankeriaille myös), niin kannattaisi olla vähemmän aktiivia niiden pelastettavien kanssa.

E: minussa heräsi pieni Linkola.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Open Arms olisi varmaan ottanut avosylin vastaan hra Bouananenkin, jos tämä olisi ollut pykineesä kumipaatissa epätoivoisesti turvaa hakemassa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

newspeak

Rahtilaiva Alexander Maersk, joka joutui Lifelinen kusetukseen osalliseksi, on nyt seisonut päivätolkulla Maltan sataman edustalla ja pääsee suorittamaan tehtäväänsä vasta sunnuntaina. Maersk on liikevaihtonsa puolesta Tanskan suurin firma. Lifelinen promo-tilanne voi hyvinkin merkitä monille ihmisille konkurssia. Rahtilaivat ovat alkaneet välttelemään Libyan rannikkoa, mikä sotkee logistiikkaa entisestään.

Libyalainen yrittäjä varmasti kiittelee Lifelineä: "Kiitti v***sti!"

Ernst

Quote from: newspeak on 30.06.2018, 00:18:51
Rahtilaiva Alexander Maersk, joka joutui Lifelinen kusetukseen osalliseksi, on nyt seisonut päivätolkulla Maltan sataman edustalla ja pääsee suorittamaan tehtäväänsä vasta sunnuntaina. Maersk on liikevaihtonsa puolesta Tanskan suurin firma. Lifelinen promo-tilanne voi hyvinkin merkitä monille ihmisille konkurssia. Rahtilaivat ovat alkaneet välttelemään Libyan rannikkoa, mikä sotkee logistiikkaa entisestään.

Libyalainen yrittäjä varmasti kiittelee Lifelineä: "Kiitti v***sti!"

Kun tekee suurella sydämellä mielestään hyvää, voikin tehdä paljon pahaa.

Sama ongelma kuin Suomen lainsäädännössä: kukaan ei viitsi/halua/tahdo/ymmärrä arvioida, miten uusi laki oikeasti vaikuttaa. ANalyysi puuttuu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

acc

Lifelinen Maltalle rantautuneet asiakkaat pääsevät Eurooppaan, kertoo LiveLeak artikkelissaan "Migrants on Lifeline ship arrive in Malta". Kahdeksan Euroopan maata suostuu ottamaan nämä 234 henkilöä vastaan "ad hoc". Vastuunkantajamaina ovat tällä kertaa Alankomaat, Belgia, Ranska, Italia, Irlanti, Luxemburg, Malta ja Portugali.

Malta tutkii asiakkaat ja lähettää aidot hakijat eteenpäin. Koska muita ei pystytä palauttamaan Libyaan, niin he jäisivät Maltalle. Saarivaltio ratkaissee ongelman huomaamalla useimpien asiakkaiden olevan aitoja. Itselleen valtio jättänee näön vuoksi muutaman.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

newspeak

Quote from: Ernst on 30.06.2018, 00:28:02
Quote from: newspeak on 30.06.2018, 00:18:51
Rahtilaiva Alexander Maersk, joka joutui Lifelinen kusetukseen osalliseksi, on nyt seisonut päivätolkulla Maltan sataman edustalla ja pääsee suorittamaan tehtäväänsä vasta sunnuntaina. Maersk on liikevaihtonsa puolesta Tanskan suurin firma. Lifelinen promo-tilanne voi hyvinkin merkitä monille ihmisille konkurssia. Rahtilaivat ovat alkaneet välttelemään Libyan rannikkoa, mikä sotkee logistiikkaa entisestään.

Libyalainen yrittäjä varmasti kiittelee Lifelineä: "Kiitti v***sti!"

Kun tekee suurella sydämellä mielestään hyvää, voikin tehdä paljon pahaa.

Sama ongelma kuin Suomen lainsäädännössä: kukaan ei viitsi/halua/tahdo/ymmärrä arvioida, miten uusi laki oikeasti vaikuttaa. ANalyysi puuttuu.

Rahtilaiva Alexander Maersk toimi/toimii Libyan välisten satamien välisenä liikennöitsijöinä tuoden reittinsä aikana lastia myös Libyasta Maltan kauppasatamaan, jotka kuljetetaan joko maltalaisille tai edelleen muualle mm. Sisilian kautta. Pitäyden kannassani, että kyse oli tarkkaan suunnitellusta terrorista.

Alaric

Italia ja Malta ovat jälleen sanasodassa 50 matua kyytiinsä poimineen Open Arms -meritaksin päästämisestä maihin. Kyseinen meritaksi suoritti "pelastusoperaationsa" Libyan rannikkovartioston toiminta-alueella.

Italialle kuuluva Lampedusan saari on ilmeisesti noin 16 merimailia lähempänä paikkaa, josta matut otettiin kyytiin, kuin Malta.

http://www.independent.com.mt/articles/2018-06-30/local-news/Another-battle-between-Malta-Italy-brewing-on-yet-another-migrant-ship-6736192721 (30.6.2018)

QuoteUpdated: Another battle between Malta, Italy brewing on yet another ship with migrants

Another battle of words is brewing between Malta and Italy on yet another group of migrants that has been rescued by a ship belonging to a non-governmental organisation.

Italian Home Minister Matteo Salvini, on Twitter, wrote that Italy will not be accepting the ship with the migrants which, according to him, is closer to Malta.

But, in a reply, Home Affairs Minister Michael Farrugia said that Lampedusa, which is Italian territory, is closer to the area where the SAR operation took place. The map shows that Lampedusa is 124.99 nautical miles away from the site, while Malta is 141.02 nautical miles away.

The ship Open Arms, Salvini wrote, which carried a Spanish flag and belongs to a Spanish NGO, rushed to save 50 migrants without waiting for the intervention of the Libyan coast guard.

He sais that this ship is in the Libyan search and rescue area with Malta as its closest port. "They should  not even think of coming to Italy," he said, adding that this "human trafficking mafia" has to stop.

"The fewer (number of people) leave (land), the fewer die," he said.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Pekka Kemppainen

Brittiläinen huvialus ja Open Arms: Rendevyy Välimerellä.

http://www.extrauutiset.com/?p=345

Siirrettiinkö matkustajia?

QuoteSiirtyykö siirtolaisliikenne huvialuksiin?

Italian ja Maltan sulkiessa satamiaan Libyan edustalta afrikkalaisia yms. Eurooppaan-pyrkijöitä poimivilta aluksilta, saattaa olla avautumassa huvivenereitti?

Yksityisten kansalaisjärjestöjen operoimat Open Arms, Aquarius, Sea Watch 3, Seefuchs ja Lifeline poimivat kyytiinsä matkustajia "SAR-vyöhykkeeltä", so. ihmissalakuljettajien jättöalueelta jonne afrikkalaiset jätetään lillumaan.

...

Viimeisen vuorokauden aikana tunnettu siirtolaisalus Open Arms on operoinut erään britti-rekisteröidyn huvialuksen läheisyydessä, kohdaten sen kaksi kertaa. Ruutukaappauksista näkyy alusten erikoiset manööverit:

...


Lainaus näkyviin. Asiasta on aiemmin jo sanottu.

Alaric

Sisäministeri Salvinin toimet haittamaahanmuuton estämiseksi heijastuvat selvästi Legan kannatukseen, sillä se on myös Ipsos-tutkimusyhtiön kannatuskyselyssä suurin puolue 31,2 % kannatuksella. Hallituskumppani M5S sai 29,8 % ja sosialistit 18,9 %.

https://www.kansalainen.fi/italia-matteo-salvinin-lega-nousee-kannatuskyselyissa-edelleen-kannatus-nyt-jo-31-prosenttia/ (30.6.2018)

QuoteItalia: Matteo Salvinin Lega nousee kannatuskyselyissä edelleen – kannatus nyt jo 31 prosenttia

EU-kriittinen ja eliitin- sekä massamaahanmuutonvastainen Lega on nyt kannatuskyselyn mukaan Italian suurin puolue, kun vaaleista on kulunut vain 4 kuukautta

Italian sisä- ja varapääministeri Matteo Salvini on aloittanut heti virkakautensa alkajaiksi vaalilupaustensa mukaisesti toimenpiteet laittoman maahantulon rajoittamiseksi, ja Italian kansa kannattaa Salvinin määrätietoista maahanmuuttokriittistä politiikkaa.

Ipsos-tutkimusyhtiön tekemän kannatuskyselyn mukaan hallituspuolue Legaa (Lega) kannattaa nyt jo 31 prosenttia italialaisista. Toista hallituspuoluetta, Viiden tähden liikettä (Movimento 5 Stelle, M5S), kannattaa 30 prosenttia ja sosialistista Pd:tä (Partido Democrático, Pd) 19 prosenttia italialaisista. Silvio Berlusconin Eteenpäin Italia -liikkeen (Forza Italia, FI) kannatus on pudonnut 8 prosenttiin.

Salvinin Lega lyö jo ennätyksiä, sillä koskaan aiemmin Italiassa puolue, joka kaksinkertaisti kannatuksensa vaaleissa, ei ole kasvattanut kannatustaan näin paljoa, kun vaaleista on kulunut vain 4 kuukautta.

https://twitter.com/EuropeElects/status/1012977369458593792

[tweet]1012977369458593792[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Ernst

Kertauksen vuoksi, koska vihreät ym. ystävämme eivät tunne käsitteitä eivätkä hallitse aritmetiikkaa (se on laskuoppi).

Yksi merimaili (se on myös meripeninkulma suomeksi ja nautical mile englanniksi) on 1852 metriä eli kilometri ja 852 metriä. Se on siis lähes kaksi kilometriä, merenkulussa ja ilmailussa siis.

Maili on 1609 metriä. Merillä ei käytetä tätä mittayksikköä. Se pätee maaliikenteessä siellä, missä pöljiä mittoja vielä käytetään ja ratti ruuvataan kiinni väärälle puolelle autoa. Surullista kyllä, myös urheilussa puhutaan yleisesti mailereista kun tarkoitetaan 1500 metrin juoksijoita.

Oikeastaan tarvitsee tietää vain se, että Libyan rannikolta "pelastettavat" ovat ihan vit.. siis liian monta mailia liian lähellä Libyaa kuskattaviksi satoja maileja Eurooppaan. Eikä ole niin väliä merimailin tai mailin kanssa, koska se ei tätä typerehtimistä oleellisesti miksikään muuta.

Seuraavassa tietoiskussa käsitellään nopeuden mittayksiköitä merellä ja maissa. Tulee kunhan tämä ikävä tunnetila helpottaa.  Jos sen herättämä tunnetila on siedettävä seuraa tietoisku ilmansuunnista.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

newspeak

Quote from: Pekka Kemppainen on 30.06.2018, 16:06:49
Brittiläinen huvialus ja Open Arms: Rendevyy Välimerellä.

http://www.extrauutiset.com/?p=345

Siirrettiinkö matkustajia?

QuoteSiirtyykö siirtolaisliikenne huvialuksiin?

Italian ja Maltan sulkiessa satamiaan Libyan edustalta afrikkalaisia yms. Eurooppaan-pyrkijöitä poimivilta aluksilta, saattaa olla avautumassa huvivenereitti?

Yksityisten kansalaisjärjestöjen operoimat Open Arms, Aquarius, Sea Watch 3, Seefuchs ja Lifeline poimivat kyytiinsä matkustajia "SAR-vyöhykkeeltä", so. ihmissalakuljettajien jättöalueelta jonne afrikkalaiset jätetään lillumaan.

...

Viimeisen vuorokauden aikana tunnettu siirtolaisalus Open Arms on operoinut erään britti-rekisteröidyn huvialuksen läheisyydessä, kohdaten sen kaksi kertaa. Ruutukaappauksista näkyy alusten erikoiset manööverit:

...


Lainaus näkyviin. Asiasta on aiemmin jo sanottu.

Aikaisemmin Open Arms ja Astral matkasivat yhdessä jo Tunisian rannikolla ennen Libyan edustalle siirtymistä. Kyse ei olekaan yhteensattumasta, vaan Astral on myös Open Armsin alus:

QuoteProactiva Open Arms will return to work in the Mediterranean with its first ship, the Astral, despite not being the most suitable vessel for rescue operations

The director of the NGO Proactiva Open Arms, Òscar Camps, has confirmed that the NGO is in the process of selecting a new ship and that it will operate again with the first ship with which they went to the Mediterranean, the Astral, with which they rescued to more than 14,000 people despite not being a suitable vessel for rescue operations.

http://www.lasexta.com/noticias/sociedad/proactiva-open-arms-volvera-trabajar-mediterraneo-primer-barco-astral-pese-ser-navio-mas-adecuado-operaciones-rescate_201804115acdbc670cf2c61cea59592f.html (28.6.2018)

QuoteThe Italian Government closes its ports to the Astral vessel of Open Arms for "reasons of public order"

The closure of Italian ports to the Spanish ship is due to "reasons of public order" alleged in a report by the Ministry of the Interior led by Salvini

This same Friday, Salvini had already warned that the boats managed by the NGOs that operate in the Mediterranean "will only see Italy on postcards"

https://www.eldiario.es/desalambre/Gobierno-italiano-puertos-Astral-motivos_0_787422231.html (29.6.2018)

Alaric

Quote from: Alaric on 30.06.2018, 15:46:30
Italia ja Malta ovat jälleen sanasodassa 50 matua kyytiinsä poimineen Open Arms -meritaksin päästämisestä maihin. Kyseinen meritaksi suoritti "pelastusoperaationsa" Libyan rannikkovartioston toiminta-alueella.

Italialle kuuluva Lampedusan saari on ilmeisesti noin 16 merimailia lähempänä paikkaa, josta matut otettiin kyytiin, kuin Malta.

http://www.independent.com.mt/articles/2018-06-30/local-news/Another-battle-between-Malta-Italy-brewing-on-yet-another-migrant-ship-6736192721 (30.6.2018)

QuoteUpdated: Another battle between Malta, Italy brewing on yet another ship with migrants

Another battle of words is brewing between Malta and Italy on yet another group of migrants that has been rescued by a ship belonging to a non-governmental organisation.

(...)

Espanja on ilmeisesti suostunut ottamaan vastaan ihmissalakuljetusorganisaatio Proactiva Open Armsin meritaksin, joka noukki eilen kyytiin lähes 60 matua. Italia ja Malta kieltäytyivät kunniasta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005739768.html (1.7.2018)

QuoteLähes 60 siirtolaista pelastettiin Välimereltä – pelastusalus suuntaa Espanjaan

Italia ja Malta eivät suostuneet päästämään alusta maihin.

Espanjalainen hyväntekeväisyysjärjestö Proactiva Open Arms kertoi lauantaina pelastaneensa lähes 60 siirtolaista Välimereltä.

Järjestön mukaan Italia ja Malta eivät suostuneet päästämään siirtolaisia kuljettavaa alusta satamiinsa. Järjestön mukaan siirtolaiset viedään Espanjaan, jonne aluksen on määrä saapua keskiviikkona.

59 siirtolaista pelastettiin noin päivä se jälkeen, kun kolme vauvaa kuoli ja noin sata ihmistä katosi siirtolaisia kuljettaneen kumiveneen upottua Libyan rannikolla.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Luka

Liikenne siirtyy kohti läntistä välimerta.

http://data2.unhcr.org/en/situations/mediterranean

Espanjan tilanne paranee päivä päivältä.
Toukokuu 2017 -> 2018 määrät kasvanut 1308 -> 3949
Kesäkuu 2017 -> 2018 määrät kasvanut  2682 -> 7142 Kesäkuun 2018 määrä saattaa olla vielä vajaa.

Kasvuvauhti on kuitenkin hyvä. Ja trendi suorii maihinnousukeskuksen perustamista Marokkoon. ;D

newspeak

Libyan rannikolla ei tällä hetkellä ole meritakseiksi tunnistettavia aluksia. Ihmissalakuljettajien kätyreillä onkin kauhea hätä marshallinsaarilaisen konttilaiva Sedefin osallistuttua pelastustehtävää Libyan rannikon "perinteisellä alueella" yhdessä rannikkovartioston kanssa:

[tweet]1013472601396666370[/tweet]

QuoteIt would be interesting to hear from @UNHCRLibya and @IOM_Libya about this. Did the #SEDEF container ship participated in some kind of #refoulement? Were the @ItalianNavy and its #NaveCaprera #A5349 or @guardiacostiera somehow involved? What are the potential legal consequences?

Libyan rannikkovartiosto muistaa rahtilaivan miehistöä yhteistyöstä Facebookissa (konekäännös arabia-englanti):

QuoteSave (115) illegal immigrants

A patrol of the Coast Guard launched the central sector (the boat Zuara) at dawn on Sunday 30 June 2018, and in coordination between the Coast Guard operations room and a commercial vessel called sdef and patrol boat was rescued (115) illegal immigrants, including (3) children, ) Women, who were on an empty rubber boat, were rescued by the ship and delivered to a patrol boat at a specified point.
Immigrants of different nationalities (Sudan, Yemen, Sierra Leone, Kenya, Ivory Coast, Liberia, Bangladesh).
The rescue operation took place (13) north of the five city.
Immigrants GH was transferred to the Coast Guard's Point Five, reaching them at about 02:40.
After providing humanitarian and medical assistance, they were handed over to the illegal immigration control agency - Souq al-Khamis.

https://www.facebook.com/CoastGuardly/videos/1803297246424631/ (video)

Meritaksien sivuilla mässäillään kuolleiden määrillä laivojen istuessa turvallisesti Euroopan satamissa tai ollessa matkalla niihin. Myös "pelastettujen" määrillä rehvastellaan.

Ajattelija2008

Mikseivät NGO:iden meritaksit enää ole Libyan rannikolla? Onko Libyan rannikkovartiosto kieltänyt niitä tulemasta?

newspeak

Mielenkiintoisia tilapäivityksiä Libyan rannikkovartiostolla. Seuraavassa heikkolaatuisia konekäännöksiä, mutta viesti välittynee silti. Viestit lähetetty järjestyksessä 4h, 4h ja 14h (video) sitten:

QuoteSave (105) illegal immigrants
A patrol of the Coast Guard of the western sector (the boat Talil) went out on Sunday 1 June 2018 and managed to rescue 105 illegal immigrants, including 2 children and 10 women on board a rubber boat.
Migrants are of different African nationalities.
The rescue operation took place (10) north of the Wadi Sabrata area.
Migrants were transferred to the Zawiya refinery point.
After providing humanitarian and medical assistance, they were handed over to the Anti-Illegal Immigration Authority - the Shelter of Victory.

God save Libya ...

QuoteSave (115) illegal immigrants

A patrol of the Western Coast Guard (the boat Tallil) left on Sunday night, June 30, 2018, and was able to save the number of (115) illegal immigrants, who were on a rubber boat.
Migrants are of different African nationalities.
The rescue operation took place (10 - 8) north of Sorman.
Immigrants were transferred to the point of the Zawia refinery and their arrival about an hour.
After providing humanitarian and medical assistance, they were handed over to the Anti-Illegal Immigration Authority - the Shelter of Victory.
The Coast Guard and the Security of the Ports.

QuoteThe Spanish organization Proteva Openarms is harassing a patrol of the Coast Guard to raise migrants against the patrol
******************************
The Spanish organization Octavia Bron Ermes is once again harassed by a Coast Guard patrol (the Ras Jedir boat) in an attempt to provoke migrants against the Coast Guard after they were rescued and their passengers in the patrol boat, as well as in our mission. The organization later fabricated news condemning the Coast Guard, especially after the successive successes of the Coast Guard in saving migrants.
Where one of its vessels sent two rubber boats and the shadow and followed the patrol boat closely and provocatively and disturbing, especially that the patrol boat was full and crowded with migrants, so that the patrol members feared that some of the migrants jumped from the boat as he moved or to cause chaos As a result of their vision of the organization.
Had it not been for Hikmet and Hassan, the crew would have behaved to an event that did not have repercussions.
We are still patient and wise. This does not mean we can not deal with such harassment, but the safety of the lives of migrants and the responsible and disciplined treatment are still in our hands, in recognition of the general position we are part of. But when evil reaches its limit, Modern.
This incident last week on Sunday, June 24, 2018 with the boat Ras Wadir when he saved for (490) immigrants.

https://www.facebook.com/CoastGuardly/

newspeak

Quote from: Ajattelija2008 on 01.07.2018, 23:00:37
Mikseivät NGO:iden meritaksit enää ole Libyan rannikolla? Onko Libyan rannikkovartiosto kieltänyt niitä tulemasta?

NGO-meritaksit seisovat tällä hetkellä Maltan ja Ranskan satamissa ja Open Armsin paatit Open Arms ja Astral ovat tällä hetkellä Tunisian rannikolla rinnakkain viemässä lastiaan Espanjaan.

Ajattelija2008

Tuo newspeakin konekäännös viittaa siihen, että Open Armsin laiva pyrkii häiritsemään Libyan rannikkovartioston pelastusoperaatiota.

Tuollainen häirintä voi johtaa hukkumisiin, jos laittomat siirtolaiset yrittävät päästä Open Armsin laivaan.

Näyttää siltä, että nämä "avustusjärjestöt" ovat kylmäverisiä tappajia. Ne antavat ihmisten hukkua, jotta saisivat laittomia siirtolaisia itselleen lastin.

EU:n johtajat ovat hyväksyneet tällaisen tappamisen, kun noita järjestöjä ei ole pantu syytteeseen ihmissalakuljetuksesta. Saksa on tässä varmaankin takana. Ainakin yksi NGO-laivoista sai rahoitusta äärivasemmistolaiselta saksalaisjärjestöltä.

Tämä peli on vieläkin julmempaa, kuin olin ajatellut.

kivimies

Quote from: newspeak on 01.07.2018, 23:09:17
NGO-meritaksit seisovat tällä hetkellä Maltan ja Ranskan satamissa ja Open Armsin paatit Open Arms ja Astral ovat tällä hetkellä Tunisian rannikolla rinnakkain viemässä lastiaan Espanjaan.
Meritaksi Sea Watch 3:a ei päästetty lähtemään Maltalta.  ;D

[tweet]1013675109746466816[/tweet]

newspeak

Propagandaa:

QuoteFear turns into joy: Rescue boat saves 60 in Mediterranean

ABOARD THE OPEN ARMS IN THE MEDITERRANEAN SEA (AP) — The full moon was the only light as a terrified 9-year-old boy from Central African Republic climbed into a rubber dinghy held together with duct tape, risking death in the dark waters off Libya along with his parents and 57 other trafficked migrants.

After a long night on the Mediterranean Sea, a Spanish rescue boat spotted them on the horizon after dawn.

"People were screaming, I was afraid," said the boy, Krisley Dokouada. "But after seeing the rescue boat, I knew there was no more danger."

...

While European politicians bickered about where the migrants should go, those rescued by the Open Arms were jubilant — jumping, chanting and hugging their rescuers.

Krisley's tensions melted when he was allowed to sit for a few minutes in the captain's seat. With sparkling eyes, the only child among the migrants smiled shyly after the rescue crew called him "captain."

For months, his family had lived in Libya, while they awaited their chance to make the Mediterranean crossing. His mother, Judith Dokouada, said she never left the shelter for fear of being kidnapped or sold as a slave, a fate many African migrants have spoken of to human rights advocates.

"There is war at home. They kill people, they beat people, they rape women, they kill boys," said Dokouada, 32. "We don't have peace."

She and her husband want to raise Krisley in a safer place. She expressed hope the family could apply for refugee status and settle in Spain.

Another of those rescued, Bitcha Honoree (lol!), said he knew the risk he was taking when he boarded the dinghy in the middle of the night.

The 39-year-old man from Cameroon said that he was sold twice as a slave, kidnapped and tortured in Libya while awaiting his chance to get aboard a smuggler's boat. His brother sold his home in order to pay the ransom demanded by his captors in largely lawless Libya.

"It's better to die than to continue being treated this bad," he said.

...

"I took the decision to save these human beings," the captain, Marco Martinez, told an Associated Press journalist who viewed the rescue from a dinghy belonging to the Astral.

The AP journalist saw a Libyan coast guard vessel approached the Open Arms and the Astral as the rescue was being concluded, but it made a U-turn and left, ordering both boats to return to Spain. Also witnessing the rescue were four European Parliament lawmakers.

https://apnews.com/1519553b070e460d889677a8ec81b4d9/Fear-turns-into-joy:-Rescue-boat-saves-60-in-Mediterranean

Punavihreitä meppejä ja toimittajia ollut näiden roistojen suojana. Propagandatempauksen kruunaa tietenkin "pelastettu" lapsi.

kivimies

104 "siirtolaisen" kumivene upposi Libyan rannikolla. Libyan rannikkovartiosto pelasti 41, mutta loput ovat kateissa.

QuoteSiirtolaisten kumivene upposi taas Välimerellä – yli 60 ihmistä kateissa

Ainakin 63 ihmistä on kateissa Välimerellä, kun siirtolaisia kuljettanut kumivene on uponnut Libyan rannikolla, kertoo Libyan laivasto uutistoimisto AFP:n mukaan.

Laivaston mukaan kumiveneessä oli 104 siirtolaista, joista 41 pelastusliiveihin pukeutunutta onnistuttiin pelastamaan.

Turma sattui noin 50 kilometriä Libyan pääkaupungista Tripolista itään päin.

Viime perjantaina Tripolin rannikkovesillä tapahtui vastaavanlainen turma, jossa hukkui noin sata ihmistä.

Libyasta on tullut yksi merkittävimmistä kauttakulkupaikoista Afrikan ja Lähi-idän maista Eurooppaan pakeneville ihmisille.

Yle (3.7.2018)

Fiftari

^^^ On muuten hienoa nähdä nuivia kommentteja enemmistössä tuossa twiitissä. Muutama maailmanhalaaja yrittää pyristellä mutta pääosin näkyy se että ihmisillä alkaa olemaan mitta täynnä moraalisäteilyä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Alaric

Välimerellä on kuollut Libyasta lähteneitä "siirtolaisia" tänä vuonna jo 1 000, joista yli 200 kuoli muutaman viime päivän aikana. Lisäksi nuo kivimiehen viestissä mainitut tähän päälle.

Tästä voidaan syyttää ainoastaan ihmissalakuljettajia (Open Arms, MSF jne.), EU-maiden typeriä päättäjiä, vok-bisnesmiehiä sekä halpatyöläisistä hyötyviä tahoja. Rajat kiinni, niin kukaan ei lähde veneilemään ja hukkumaan.

https://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-libya/deaths-surpass-1000-this-year-after-surge-in-attempts-to-cross-mediterranean-idUSKBN1JS13M (2.7.2018)

QuoteDeaths surpass 1,000 this year after surge in attempts to cross Mediterranean

More than 1,000 people have drowned in the Mediterranean this year sailing from Libya to Europe, with a rush in the past few days to beat an anticipated crackdown by the European Union, the International Organization for Migration said late on Sunday.

Around 204 people have died in the past few days after being packed into unsafe vessels by smugglers, with 103 lost in a shipwreck on Friday and more lost on Sunday when a rubber boat capsized east of Tripoli, with 41 survivors.

"There is an alarming increase in deaths at sea off Libya's coast," IOM's Libya Chief of Mission Othman Belbeisi said in a statement. "Smugglers are exploiting the desperation of migrants to leave before there are further crackdowns on Mediterranean crossings by Europe."

The flow of migrants has abated since a peak in 2015, with the number attempting the dangerous sea crossing from North Africa falling to tens of thousands from hundreds of thousands. The other main route, from Turkey to Greece, used by more than a million people in 2015, was largely shut two years ago.

IOM spokesman Leonard Doyle said the surge in recent days may be due to factors including weather and the end of Ramadan.

"But also there is a recognition I think worldwide that the European Union is starting to manage the process better so maybe they equally are trying to profit while they can. Smugglers will always put profit before safety."

Despite the increase in deaths in recent days, the number lost at sea so far this year is less than half that recorded by this time last year. But the journey by land through the Sahara and then across the Mediterranean remains world's deadliest migration route, and as polarizing as ever in European politics.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Billy Hill

Quote from: Alaric on 03.07.2018, 09:15:25Rajat kiinni, niin kukaan ei lähde veneilemään ja hukkumaan.
Täsmälleen näin. Afrikassa on sodittu ja nähty nälkää satoja ja satoja vuosia. Esimerkiksi viimeisen parinsadan vuoden aikana ei välimereen olla hukuttu kesken euroopan matkan kun tiedossa on ettei vastarannalla olla avosylin odottamassa ahkeria huippuosaajia.

Nyt EU:n myötä tilanne muuttui ja ilmaisen rahan lisäksi luvataan kuuta taivaalta tulijoille ja järjestetään meritaksitoimintaa. Ja kas, ihmisiä lähtee kohti lihapatoja ja hukkuu yhtenään.


Ajattelija2008

Toivon, että EU:n johtajat nyt estävät NGO:iden "pelastusaluksia" menemästä Libyan rannikolle. Rannikkovartiosto näyttää rahtaavan tarmokkaasti salakuljettajia takaisin rannalle. Hukkumiset loppuvat parissa viikossa, jos NGO:iden "pelastusaluksia" ei enää päästetä paikalle.

NGO:t ovat tappaneet tuon tilaston mukaan 1000 ihmistä tänä vuonna. On aika saada stoppi julmuudelle.

Pullervo

Quote from: Pullervo on 26.06.2018, 11:55:03
Ranska ja Malta näyttävät tekevän kummallisen hybridiratkaisun: Malta päästää Mission Lifeline -meritaksin satamaansa ja Ranska lennättää omat virkailijansa tutkimaan näiden turvapaikkahakemukset. Kuka ne myönteisen päätöksen saaneet ottaa elättääkseen?

(...)

Ranskan ja Maltan ratkaisu poiki sitten tällaisen lopputuloksen. Ranskan viranomaiset kävivät tekemässä kurpitsavaunuhaastattelut ja Lifeline-alukselta Maltalta Ranska ottaa 52 afrikkalaista pakolaisina ja Aquarius-alukselta Espanjasta Ranska ottaa 80 elintasosiirtolaista.

Quote from: France24France offers asylum to 80 Aquarius migrants (3.7.2018)

France will grant asylum to around 80 refugees from the Aquarius rescue vessel which was at the centre of a bitter European dispute over migration last month, the country's asylum office said Tuesday.

French officials interviewed 135 of the mainly African migrants aboard the charity boat that was left adrift in the Mediterranean after being turned away by Italy and Malta before being accepted by Spain.

Of the 135 who were screened in Spain, "around 80 will benefit from France's protection," Pascal Brice, head of the Ofpra asylum office said.

France will also grant asylum to 52 people rescued by the German charity boat Lifeline last month, which was also stranded for days last month after picking up migrants in distress off the Libyan coast.

That ship carrying more than 230 people aboard was eventually allowed to dock in Malta.

The row over who should take in the Aquarius -- which was carrying a total of 630 people rescued from smuggler boats off Libya -- came to symbolise the deep discord in Europe over how to share responsibility for the thousands of migrants that have landed on Europe's shores since 2015.

French President Emmanuel Macron was criticised for not offering safe haven to the Aquarius while heaping criticism on Italy's new populist government for what he called its "irresponsibility" in turning the ship away.

Brice said among the 135 Aquarius migrants interviewed, mostly Eritreans and Sudanese, several decided to stay in Spain.

Besides the French team on site, Belgium, Ireland, the Netherlands and Portugal also sent officials to evaluate asylum requests, underscoring a "European dimension" that could be a model for the bloc, Brice said.

At an EU summit last Friday the bloc's 28 members agreed to consider setting up "disembarkation platforms", most likely in North Africa, in a bid to discourage migrants and refugees boarding EU-bound smuggler boats.



www.france24.com/en/20180703-france-offers-asylum-80-aquarius-migrants

ämpee

Järjetöntä meininkiä, mitä Malta aikoo tehdä niille jotka eivät kelpaa Ranskalle ?
Meritaksipalvelulta ei tule asiakkaat loppumaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."