News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Persut ja nettipokeri/nettipelit

Started by AA, 01.03.2011, 23:10:29

Previous topic - Next topic

AA

Nyt resonoi ikävästi. Soini haluaa säilyttää RAY:n monopolin, sekä rajoittaa/kieltää nettiuhkapeliä/rahasiirtoja ulkomaisille pelisivustoille.

Itse pokerinpelaajana näen tämän uhkana omalle harrastukselle/pätkätyölleni.

Suomen pokerinpelaajien pääairut Aki Pyysing kirjoitti omaan blogiinsa tänään varsin mielenkiintoisen artikkelin Persuista ja "uhkapeleistä": http://www.pokeritieto.com/kolumnit/aki-pyysing/miksi-persut-voittavat-vaalit.html

"Timo Soini oli varmistamassa valtion pelimonopolin säilymistä jo Rahapelifoorumin jäsenenä. Rahapelifoorumin idea ei ollut kuitenkaan pelimonopolin säilyttäminen. Monopolin kaatamista ei poliittiselta painoarvoltaan Kokoomuksen nuoria raskaampi puolueinstanssi ole esittänyt. Vaan se oli nettipokerikielto, jota silloinen punamultahallitus oli vankasti ajamassa Soinin tuella.

Tällä kokoonpanolla ei ole mitään ongelmaa rajoittaa rahansiirtoja ulkomaisille pelisaiteille. Hivenen ehkä liioiteltu kauhukuvani ensi kevään Säätytalon tapahtumista on muuttunut hyvin realistiseksi uhkakuvaksi. Jos hallitus on punamultapersu, lyön even money vedon sen puolesta, että nettipokerikieltoa paukkuu ensi vaalikaudella."

Onko muita hengenheimolaisia/pelaajia, joita Soinin mahdollinen nettipelikielto hermostuttaa? Itse haluan nähdä Halla-ahon ministerinä, mutta jos Soini alkaa eväämään minulta mahdollisuuden sivutuloihini, niin mietin asiaa toisenkin kerran. Tykkään nimittäin sen verran sivutuloistani, että voin aivan hyvin odotella Jihadia ja varmaa syöksyä Euroopan sisällissotaan, ilman että yrittäisin sitä nyt ennaltaehkäistä äänestämällä Katolista pokerinkieltäjää Arkadianmäelle, jossa hän voisi puolestani määritellä miten, ja minne, minun tulisi rahani sijoittaa.

Taikakaulin

En usko. Veikkaan, että pokerinpeluu ei ole Soinilla ihan päällimäisenä mielessä ja uskon myös uusien persuedustajien enemmmistön olevan ihan vapaan korttikäden puolesta.

terveisin, pokerihai  :)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ApinA

En usko minäkään, että mitään kieltoa tulee. Ton perusteella monopoliasema vain tulee jatkumaan. Ehkä ihan hyväkin näin. Monopoliasemassa raha palaa kuitenkin aikas pitkälti hyviin tarkoituksiin suomalaisille järjestöille.

Jos haluaa paremmat kertoimet ja cash-backit voi varmaan jatkaa netissä touhuja entiseen malliin...

AA

Quote from: ApinA on 01.03.2011, 23:42:56
En usko minäkään, että mitään kieltoa tulee. Ton perusteella monopoliasema vain tulee jatkumaan. Ehkä ihan hyväkin näin. Monopoliasemassa raha palaa kuitenkin aikas pitkälti hyviin tarkoituksiin suomalaisille järjestöille.

Jos haluaa paremmat kertoimet ja cash-backit voi varmaan jatkaa netissä touhuja entiseen malliin...

Katsos, kun se pelko tässä on juuri tuon RAY:n monopoliaseman säilyttämisessä, tai jopa siinä, kun nyt tuli tuo RAY:n oma pokerisaitti, niin yritetään siitä tehdä se ainoa vaihtoehto suomalaispelureille. Ts. kielletään rahansiirto ulkomaisille pokerisaiteille, jotta porukka pelaisi RAY:n nettipokeria ilman rakebackeja yms.

Ei RAY:n toiminnassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta kun se nyt ei vain tarjoa sitä mitä (luultavasti) suurin osa suomalaispelureista haluaa nettipokerilta.

ApinA

En kuitenkaan jaksa uskoa, että mitään kiristyksiä tulee. Touhu jatkuu entisellään ja se on mun puolesta ihan ok. Monopoli ei poistu oli mikä puolue tahansa hallituksessa. Turha huoli pois  ;)

Kettu2

Quote from: AA on 01.03.2011, 23:10:29
... mutta jos Soini alkaa eväämään minulta mahdollisuuden sivutuloihini, niin mietin asiaa toisenkin kerran. Tykkään nimittäin sen verran sivutuloistani, että voin aivan hyvin odotella Jihadia ja varmaa syöksyä Euroopan sisällissotaan, ilman että yrittäisin sitä nyt ennaltaehkäistä äänestämällä Katolista pokerinkieltäjää Arkadianmäelle, jossa hän voisi puolestani määritellä miten, ja minne, minun tulisi rahani sijoittaa.

Näistä "sivutuloistahan" pokerinpelaajat eivät maksa sentin senttiä veroja vaan nostelevat rahat Nettellerin tai muiden nettilompakkojen kautta verottomana.

Pokerinörtit pokerihifistelyineen ovat sen verran ärsyttävää sakkia, että tekisi mieli sanoa, että minusta olisi parempi kieltää koko nettipokeri, mutta koska vastustan yleisellä tasolla kaikkea tuollaista valtion harjoittamaa kontrollia, en sitä missään tapauksessa tee.

RAY:n nykyinen monopoliasema on kaksipiippuinen juttu, mutta itse näen nykyisen mallin toimivana. RAY:n monopoli nettipokerissa on käytännössä mahdoton toteuttaa, enkä sellaista halua. RAY saisi minun puolestani vapaasti perustaa oman nettipokeripalvelunsa kunhan lainsäädäntö muiden tarjoajien osalta pidetään ennallaan.

AA

Quote from: Kettu2 on 02.03.2011, 03:19:25
... mutta jos Soini alkaa eväämään minulta mahdollisuuden sivutuloihini, niin mietin asiaa toisenkin kerran. Tykkään nimittäin sen verran sivutuloistani, että voin aivan hyvin odotella Jihadia ja varmaa syöksyä Euroopan sisällissotaan, ilman että yrittäisin sitä nyt ennaltaehkäistä äänestämällä Katolista pokerinkieltäjää Arkadianmäelle, jossa hän voisi puolestani määritellä miten, ja minne, minun tulisi rahani sijoittaa.

Näistä "sivutuloistahan" pokerinpelaajat eivät maksa sentin senttiä veroja vaan nostelevat rahat Nettellerin tai muiden nettilompakkojen kautta verottomana.

Pokerinörtit pokerihifistelyineen ovat sen verran ärsyttävää sakkia, että tekisi mieli sanoa, että minusta olisi parempi kieltää koko nettipokeri, mutta koska vastustan yleisellä tasolla kaikkea tuollaista valtion harjoittamaa kontrollia, en sitä missään tapauksessa tee.

RAY:n nykyinen monopoliasema on kaksipiippuinen juttu, mutta itse näen nykyisen mallin toimivana. RAY:n monopoli nettipokerissa on käytännössä mahdoton toteuttaa, enkä sellaista halua. RAY saisi minun puolestani vapaasti perustaa oman nettipokeripalvelunsa kunhan lainsäädäntö muiden tarjoajien osalta pidetään ennallaan.

Sori nyt vaan, mutta jos pokerisaitti omaa ETA-lisenssin, esim. toimii Maltalla, niin näistä ei EU-kansalaisen tarvitse maksaa veroja. Toki moni Suomalainen pokeriammattilainen pelaa ei-ETA-saiteilla (suurimmat pelit pyörivät ETA:n ulkopuolella, muutamalla pokerisivustolla) ja maksaa joka vuosi kiltisti veronsa. Joten otapa kuule nyt ensiksi selvää, että mitä/miten/miksi/milloin, ettei tarvitse ruveta mutuilemaan ja yleistämään pokerinpelaajia veronkiertäjänörteiksi. Ja muuten, ei tarvitse edes tienata hirveitä summia ei-ETA-saiteilta, ja jo kyllä verotoimisto muistaa mainita asiasta.

Erhm, ja tuosta jälkimmäisestä kappaleesta huomaakin ettei sinulla ole asiasta yhtään mitään hajua (luitko edes koko Pyysingin tekstiä?). RAY:llä on jo oma nettipokerisaitti, aloitti marraskuussa. Senpä takia asia onkin ajankohtainen: RAY:n monopoliasema, vaalit ja Soinin puheet = huono kombo pokerinpelaajien kannalta, jos Soini tosiaan ajaa nettipelikieltoa meille.

Olisi mukava kuulla Jussin mielipide asiaan.

Kettu2

Quote from: AA on 02.03.2011, 03:38:20
Sori nyt vaan, mutta jos pokerisaitti omaa ETA-lisenssin, esim. toimii Maltalla, niin näistä ei EU-kansalaisen tarvitse maksaa veroja. Toki moni Suomalainen pokeriammattilainen pelaa ei-ETA-saiteilla (suurimmat pelit pyörivät ETA:n ulkopuolella, muutamalla pokerisivustolla) ja maksaa joka vuosi kiltisti veronsa. Joten otapa kuule nyt ensiksi selvää, että mitä/miten/miksi/milloin, ettei tarvitse ruveta mutuilemaan ja yleistämään pokerinpelaajia veronkiertäjänörteiksi. Ja muuten, ei tarvitse edes tienata hirveitä summia ei-ETA-saiteilta, ja jo kyllä verotoimisto muistaa mainita asiasta.

Erhm, ja tuosta jälkimmäisestä kappaleesta huomaakin ettei sinulla ole asiasta yhtään mitään hajua (luitko edes koko Pyysingin tekstiä?). RAY:llä on jo oma nettipokerisaitti, aloitti marraskuussa. Senpä takia asia onkin ajankohtainen: RAY:n monopoliasema, vaalit ja Soinin puheet = huono kombo pokerinpelaajien kannalta, jos Soini tosiaan ajaa nettipelikieltoa meille.

Olisi mukava kuulla Jussin mielipide asiaan.

Ei, en lukenut koko linkittämääsi tekstiä, vaan vain pasteamasi osan, eikä siinä sanota, että RAY:n nettipokeripalvelu olisi jo aloittanut. En siis tiennyt sitä, mutta tämä ei kuitenkaan liittynyt viestiin mitenkään, koska totesin:

QuoteRAY saisi minun puolestani vapaasti perustaa oman nettipokeripalvelunsa kunhan lainsäädäntö muiden tarjoajien osalta pidetään ennallaan.

Muutenkaan tuo Pyysingin teksti ei ole kovin realistinen. Rahansiirtojen rajoittaminen tai nettipokerikielto ei ole käytännössä teknisesti mahdollisista. Aina löytyy kiertoteitä, kuten tälläkin hetkellä verojen kiertoon.

QuoteToki moni Suomalainen pokeriammattilainen pelaa ei-ETA-saiteilla (suurimmat pelit pyörivät ETA:n ulkopuolella, muutamalla pokerisivustolla) ja maksaa joka vuosi kiltisti veronsa. Joten otapa kuule nyt ensiksi selvää, että mitä/miten/miksi/milloin, ettei tarvitse ruveta mutuilemaan ja yleistämään pokerinpelaajia veronkiertäjänörteiksi. Ja muuten, ei tarvitse edes tienata hirveitä summia ei-ETA-saiteilta, ja jo kyllä verotoimisto muistaa mainita asiasta.

En itse pelaa pokeria mutta tunnen useita pelaajia. Kyseisten henkilöiden vuosittaiset tulot pokerista on jotain 20 000 - 500 000 €. Tarkkoja summia en tiedä, en ole kysynyt, eikä kiinnosta. Sen tiedän, että yksikään näistä ei maksa summista senttiäkään veroja, eikä tämä käytäntö kyseisissä piireissä ole mitenkään harvinaista. Jenkkiläisiä palvelimia, jossa pelaavat on esimerkiksi Full Tilt.

Totta on, etten tiedä kaikkea nettipokerista. Tiedän sen mitä olen noiden tuttujen kautta oppinut tietämään. Ensimmäisessä viestissä ilmaisin vain mielipieteeni, jossa kerroin, että vastustan käytännössä toimimattomia kieltoja nettipokereille ja RAY:n monopolia asiassa. Vastauksesi taas oli tyypillinen typerä pokerinortin rage.

AA

"Pokerinörtin rage"  ;D Hassua, että meikäläisen puolustautuminen täydelliseen mutuflameen on jotain rageilua. Noh, ehkä se internet on liian vaikea joillekin, vai onko jotain muuta hampaankolossa. Etkö päässyt pokeria läpi? [/vastasarkasmiflame]

Jos kaverisi tosiaan tienaavat tuon verran Full Tiltillä, niin kyllä se verotoimisto jossain vaiheessa vielä mitä luultavimmin ottaa yhteyttä. Useita esimerkkejä löytyy pokerifoorumeilta. Eräskin Suomalainen semipro joutui tekemään selvitykset kuuden vuoden ajalta. Kyllä noita yrittäjiä aina löytyy, mutta aika tunnollisesti ovat alkaneet maksamaan veronsa, kun ovat huomanneet että verotoimisto on ottanut nettipokerin syyniin.

Rahasiirtojen kieltäminen/saittien blokkaaminen on todellakin mahdollista, ei tarvitse lähteä kuin vaikkapa naapuriimme Norjaan: http://www.egrmagazine.com/news/516917/norway-online-gambling-payments-ban-signed-into-law.thtml

Huolestuttava laki noinkin liberaalilta maalta. Orwell.

JoePoe

Pankkien valjastaminen vahtimaan pelaajien rahansiirtoja, jotka tyypillisesti ovat vain muutamia satasia vuodessa, on huolestuttava ajatus. Luulen, että poliitikot eivät ymmärrä, miten pientä peliä keskivertopelaaja pelaa.

Koskisiko rahansiirtokielto myös pankeista nettipohjaisiin rahanvälityspalveluihin (kuten Neteller) tapahtuvia siirtoja? Tämä olisi hyvin ongelmallista, koska näitä yleiskäyttöisiä palveluita käytetään muuhunkin kuin pokerirahojen liikutteluun.

Onko pelisaittien blokkaamista esitetty jossain?
"Suvaitsevaiseksi" väitetty yhteiskunta ei ole vapaa, vaan se on yhteiskunta, jossa kantaväestöjä lähestytään vapauksia rajoittava vaatimuslista kädessä.
  - Jukka Hankamäki

Pandalous

Nyt resonoi ikävästi. Soini haluaa säilyttää RAY:n monopolin, sekä rajoittaa/kieltää nettiuhkapeliä/rahasiirtoja ulkomaisille pelisivustoille.

Itse pokerinpelaajana näen tämän uhkana omalle harrastukselle/pätkätyölleni.

Suomen pokerinpelaajien pääairut Aki Pyysing kirjoitti omaan blogiinsa tänään varsin mielenkiintoisen artikkelin Persuista ja "uhkapeleistä": http://www.pokeritieto.com/kolumnit/aki-pyysing/miksi-persut-voittavat-vaalit.html

"Timo Soini oli varmistamassa valtion pelimonopolin säilymistä jo Rahapelifoorumin jäsenenä. Rahapelifoorumin idea ei ollut kuitenkaan pelimonopolin säilyttäminen. Monopolin kaatamista ei poliittiselta painoarvoltaan Kokoomuksen nuoria raskaampi puolueinstanssi ole esittänyt. Vaan se oli nettipokerikielto, jota silloinen punamultahallitus oli vankasti ajamassa Soinin tuella.

Tällä kokoonpanolla ei ole mitään ongelmaa rajoittaa rahansiirtoja ulkomaisille pelisaiteille. Hivenen ehkä liioiteltu kauhukuvani ensi kevään Säätytalon tapahtumista on muuttunut hyvin realistiseksi uhkakuvaksi. Jos hallitus on punamultapersu, lyön even money vedon sen puolesta, että nettipokerikieltoa paukkuu ensi vaalikaudella."

Onko muita hengenheimolaisia/pelaajia, joita Soinin mahdollinen nettipelikielto hermostuttaa? Itse haluan nähdä Halla-ahon ministerinä, mutta jos Soini alkaa eväämään minulta mahdollisuuden sivutuloihini, niin mietin asiaa toisenkin kerran. Tykkään nimittäin sen verran sivutuloistani, että voin aivan hyvin odotella Jihadia ja varmaa syöksyä Euroopan sisällissotaan, ilman että yrittäisin sitä nyt ennaltaehkäistä äänestämällä Katolista pokerinkieltäjää Arkadianmäelle, jossa hän voisi puolestani määritellä miten, ja minne, minun tulisi rahani sijoittaa.

Tulee vähän tyhmä viesti, kun lainaan koko pätkän ja vastaan lyhykäisesti. Mutta oletan sen olevan paras keino kohdentaa vastaukseni juuri tähän. Ite lueskelin tota Akin kolumnia myöskin ja Aki on kyllä vedelly taas mutkia suoraksi melko lailla. Omasta mielestäni en olisi kovin huolissani siitä, että Timo Soini tekisi nettipokerin puolella mitään suuria mullistuksia. Sen enempää negatiivisia kuin positiivisiakaan.

Ja jottei omat perusteluni nyt ole yhtä heikoilla kantimilla kuin Herra Nit-machinen, niin liitän yhden lähteenkin mukaan. Tämän lähteen mukaan Timo Soini ei kannata nettipokerin tai muiden rahapelien estoja.. "Estot minun puolestani muualle, muttei nettipokereihin ja rahapeleihin", vastasi lyhyesti USA:n matkaltaan tavoitettu perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini."

Lasisti

Miten nuo rahansiirrot voi yleensä estää? Eikö se melkein vaatisi Paypalien ja muiden maksunvälittäjien nappaamista sensuurilistalle.

AA

Quote from: Pandalous on 02.03.2011, 14:03:04
Tulee vähän tyhmä viesti, kun lainaan koko pätkän ja vastaan lyhykäisesti. Mutta oletan sen olevan paras keino kohdentaa vastaukseni juuri tähän. Ite lueskelin tota Akin kolumnia myöskin ja Aki on kyllä vedelly taas mutkia suoraksi melko lailla. Omasta mielestäni en olisi kovin huolissani siitä, että Timo Soini tekisi nettipokerin puolella mitään suuria mullistuksia. Sen enempää negatiivisia kuin positiivisiakaan.

Ja jottei omat perusteluni nyt ole yhtä heikoilla kantimilla kuin Herra Nit-machinen, niin liitän yhden lähteenkin mukaan. Tämän lähteen mukaan Timo Soini ei kannata nettipokerin tai muiden rahapelien estoja.. "Estot minun puolestani muualle, muttei nettipokereihin ja rahapeleihin", vastasi lyhyesti USA:n matkaltaan tavoitettu perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini."

Kas vain, on herra Boozingilta jäänyt jotain olennaista huomaamatta. Yleensä on nimittäin erittäin tarkka näissä hommissa. Taitaakin Pyysing vetää nyt omaa puoluetyötään.

Hyvä näin. Tosin olen kyllä erimieltä tuosta orwellmaisesta nettisensuurista, mutta se nyt on vain pieni paha.