News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Piraattipuolue mukana ensimmäisissä vaaleissaan

Started by Ari-Lee, 17.10.2009, 17:40:55

Previous topic - Next topic

Tuomas2

Quote from: Dude on 17.10.2009, 19:02:15
Pahoin kyllä pelkään että ns. tavallinen kaduntallaaja äänestää kaikesta huolimatta juuri samalla tavalla kuin on aina äänestänytkin. Olkoon syynä sitten se että vanhemmat ja isovanhemmat äänestivät samaa puoluetta, tai että on muuten vaan äänestänyt aina yhden ja saman puolueen ehdokkaita, mutta en usko että ihmiset muuttavat äänestystottumuksiaan ilman jotain todella dramaattista tapahtumaa tai muutosta suomalaisessa yhteiskunnassa.

Puolueen vaihtaminen merkitsisi että äänestäjä joutuisi tunnustamaan itselleen äänestäneensä joskus väärin. Helpompaa laittaa silmät & korvat kiinni ja äänestää oikein kuten aikaisemmissakin vaaleissa.

Uudet äänestämään pääsevät ikäluokat ovat piraattipuolueen mahdollisuus ja toivon heille menestystä. Ehdokkaasta en osaa sanoa mitään sillä pikaisella googlaamisella löytyi ristiriitaista materiaalia -> kuuluu attackiin mutta dissaa M. Thatcheria?  

EDIT: ja ydinaseista luopuminen kasvattaisi III maailmansodan riskiä ainakin minun luullakseni.

Uljanov

Jos Vihreät sattuu joskus sanomaan jotain järkevää, niin eihän sitä tarvitse vastustaa vain sen takia, että sen sanoi vihreät.

"ydinaseista luopuminen kasvattaisi III maailmansodan riskiä ainakin minun luullakseni."

Tämä pitää kyllä varmaan paikkaansa. Mutta jos se sota kuitenkin syttyy, on seuraukset ydinaseiden kanssa vielä paljon tuhoisammat. Haluaisin ajatella, että länsimaissa osataan jo olla tappamatta toisiamme ilman kauhun tasapainoakin, ja jossain Afghanistanissa höyrypäät taas edes siitä tasapainosta ymmärrä välittää.

Aapo

Quote from: A.S. on 19.10.2009, 15:08:59Ydinvoiman ja ydinaseiden hävittämisen huutaminen loi minulle kuvan henkilöstä, jonka sielunveljiä asustelee Vihreiden alla. Ei kiitos.
Edit: Vikana on siis se, että yleensä nämä ajatukset eivät kulje yksin, vaan siellä on suurempi ajatusvyyhti taustalla, todennäköisesti tuo henkilö hyväksyy monikultturisminkin.

Eli nämä kuuluisat mielipideklusterit taas. On syytä muistaa, että ne kulkevat toisinkin päin: hyvin perustellut maahanmuutto- ja monikulttuurikriittiset näkemykset saattavat kulkea käsi kädessä muiden konservatiivisten tai kovien arvojen kanssa (joita esimerkiksi itse pidän luotaan työntävinä). Minusta näihin klustereihin ei kannata kiinnittää huomiota, vaan jokainen mielipide on käsiteltävä vain oman sisältönsä perusteella. Jos itse arvioisin poliitikkoja pelkästään sen perusteella, minkälaisia mielikuvia tai mielleyhtymiä he herättävät minussa, en koskaan olisi kyennyt lukemaan Halla-ahon kirjoituksia millään tavalla objektiivisesta näkökulmasta, vaan edelleen huutelisin suu vahdossa "RAZIZTI!!1"

Piraattipuolue on yhden asian liike. Puolueen johtaja on muistaakseni jossain todennut, että siihen on liittynyt jäseniä sekä oikealta että vasemmalta. Minusta tällainen puolueen sisäinen moniäänisyys on hyvä tae sille, ettei kovin sitovia mielipideklustereita pääse syntymään. Myöskään monikulttuurisuuden kannattaminen tai Vihreiden hengenheimolaisuus eivät ole mitään maailman hirveimpiä asioita, kunhan muistetaan, että kriittisilläkin äänillä on oltava täysi sananvapaus. Tämä on käsittääkseni yksi piraattien korkeimmista prioriteeteistä.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Tuomas2

Quote from: Uljanov on 19.10.2009, 15:20:51
Jos Vihreät sattuu joskus sanomaan jotain järkevää, niin eihän sitä tarvitse vastustaa vain sen takia, että sen sanoi vihreät.

"ydinaseista luopuminen kasvattaisi III maailmansodan riskiä ainakin minun luullakseni."

Tämä pitää kyllä varmaan paikkaansa. Mutta jos se sota kuitenkin syttyy, on seuraukset ydinaseiden kanssa vielä paljon tuhoisammat. Haluaisin ajatella, että länsimaissa osataan jo olla tappamatta toisiamme ilman kauhun tasapainoakin, ja jossain Afghanistanissa höyrypäät taas edes siitä tasapainosta ymmärrä välittää.

En minäkään usko että Ranska hyökkäisi Englantiin vaikka ydinaseista luovuttaisiinkin mutta kuka tietää mitä Pakistan-Intia tai vaikka Kiina-Venäjä rajoilla tapahtuisi. Parempi että kehittävät kauppasuhteita MAD:n alla vielä muutaman sukupolven ennen aseistariisuntaa.

A.S.

Quote from: Aapo on 19.10.2009, 15:36:27Eli nämä kuuluisat mielipideklusterit taas. On syytä muistaa, että ne kulkevat toisinkin päin: hyvin perustellut maahanmuutto- ja monikulttuurikriittiset näkemykset saattavat kulkea käsi kädessä muiden konservatiivisten tai kovien arvojen kanssa (joita esimerkiksi itse pidän luotaan työntävinä). Minusta näihin klustereihin ei kannata kiinnittää huomiota, vaan jokainen mielipide on käsiteltävä vain oman sisältönsä perusteella. Jos itse arvioisin poliitikkoja pelkästään sen perusteella, minkälaisia mielikuvia tai mielleyhtymiä he herättävät minussa, en koskaan olisi kyennyt lukemaan Halla-ahon kirjoituksia millään tavalla objektiivisesta näkökulmasta, vaan edelleen huutelisin suu vahdossa "RAZIZTI!!1"
Tiedän. Näen vain nämä kovat ja konservatioiviset arvot huomattavasti pienempinä haittoina, kuin punavihreiden arvovyyhtien arvot. Siksi Muutos tulee olemaan huomattavasti mielyttävämpi vaihtoehto, kuin Piraattipuolue, jos pitää valita kahdesta vyyhdistä toinen.

Quote from: Aapo on 19.10.2009, 15:36:27Piraattipuolue on yhden asian liike. Puolueen johtaja on muistaakseni jossain todennut, että siihen on liittynyt jäseniä sekä oikealta että vasemmalta. Minusta tällainen puolueen sisäinen moniäänisyys on hyvä tae sille, ettei kovin sitovia mielipideklustereita pääse syntymään. Myöskään monikulttuurisuuden kannattaminen tai Vihreiden hengenheimolaisuus eivät ole mitään maailman hirveimpiä asioita, kunhan muistetaan, että kriittisilläkin äänillä on oltava täysi sananvapaus. Tämä on käsittääkseni yksi piraattien korkeimmista prioriteeteistä.
Minua kiinnostaa näiden minun arvoja vastaan toimivien määrä puolueessa, koska nykyisen vaalitavan mukaan antamalla ääneni minulle sopivalle ehdokkaalle muuten kuvitteellisesti punavihreässä Piraattipuolueessa tuen lähinnä näitä punavihreitä.

Olen saanut piraateista kuvan idealisteina vihreinä, joiden kupissa vain sattuu tietoliikenneasiat painamaan huomattavasti enemmän, kuin monet muut punavihreät arvot. Todistaisivatpa kuvani vääräksi, niin oma puoluekenttäni olisi löytynyt.

Punavihreällä ja vihreällä tarkoitan teksteissäni nykyisen Vihreän puolueen jäsenistä ja agendoista saamaani kuvaa toimia ja ajatella.

Oami

Minulle ei nyt aivan valjennut, mikä merkitys ydinaseilla on Loviisan tai edes Suomen politiikassa tällä hetkellä.

Ydinvoima tietysti on asia erikseen, kummassakin. Sen takia jäisi kyllä äänestämättä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ari-Lee

Mielipiteeni Piraattipuolueesta:

Ajavat kyllä tärkeitä asioita digitaalisena aikakautena digitaalisuuden nimissä. Nuo pojat tietävät digitaalisuuden haitat, vaarat ja hyödyt ja rikkaudet. Sananvapautta ei edes tarvitsisi mainita koska se on jo meidän perusoikeutemme. Jos onnistumme muilla keinoilla romuttamaan tekijänoikeusmafiat, vaihtamaan ignorantin ministeri Lindenin asiantuntevaan ammattilaiseen, ei koko Piraattipuoluetta tarvita politiikan kentällä. Lisäksi tuon puolueen ajankohta tuli pahimpaan mahdolliseen saumaan: Järjettömän massamaahanmuuttopolitiikan aikakautena.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Riukulehto

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014