News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-02-22 Opettaja: Kolmannes riittäisi maahanmuuttajaoppilaiden osuudeksi

Started by Iloveallpeople, 22.02.2011, 18:17:06

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteKolmannes riittäisi osuudeksi

Lukijakysely: Maahanmuuttajat ovat kouluille rikkaus ja rasite.

Väkivalta lisääntyy, kantaväes-tön ja ja maahanmuuttajien välit kiristyvät ja opettajat siirtyvät muihin kouluihin, kun maahanmuuttajien osuus koulun oppilaista kasvaa suureksi. Lähes joka toisen opettajan mielestä maahanmuuttajien määrä pitäisi koulussa rajata 20–30 prosenttiin.
...

Opettajien mielestä maahanmuuttajien osuutta kouluissa ja päiväkodeissa pitäisi rajoittaa. Tätä mieltä on lehden kyselyn mukaan noin 41 prosenttia kaikista opettajista. Luku on suurempi kuin Helsingin Sanomien Suomen Gallupilla tammikuussa teettämässä tutkimuksessa. Siinä pääkaupunkiseudun asukkaista noin joka kolmas oli rajoitusten kannalla. Rajoituksia puolsivat voimakkaimmin vantaalaiset ja vähiten helsinkiläiset.

Lähes puolet opettajista asettaa maahanmuuttajien kiintiön rajaksi 20 tai 30 prosenttia. Joka 16. opettaja olisi valmis siihen, että raja on vasta 50 prosentissa oppilasmäärästä. Liki kolmannes opettajista ei halua kiintiöitä.
...

Joka neljäs opettaja sanoo, että maahanmuuttajien suuri osuus lisää hälinää ja melua luokkahuoneessa sekä kasvattaa väkivallan määrää koulussa. Osa vastaajista epäilee, että Suomeen syntyy Ruotsin tapaan väkivallan ja rikollisuuden valtaamia maahanmuuttajagettoja. Joka viides arvioi, että opettajat hakeutuvat muihin kouluihin, ja lähes 16 prosenttia arvioi, että kantaväestön ja maahanmuuttajien välit kiristyvät.

Maahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista, katsovat opettajat. Lisäksi kantaväestön lapset siirtyvät toisiin kouluihin. Maahanmuuttajien suomen kielen oppimiselle osuuden suuruudella ei ole paljon merkitystä, vastaajat arvioivat.
...

Vaikka osa opettajista arvioi, että maahanmuuttajat rikastuttavat koulukulttuuria, suurin osa opettajista kokee työmäärän kasvavan jopa kohtuuttomaksi. Samalla opetuksen laatu kärsii ja tasoa on laskettava. Opettajien mukaan maahanmuuttajien opettaminen on ylimääräinen rasite ja lisätyö, joka ei opettajan palkassa ja johon ei kouluteta.
...

Opettajista näyttää selkeästi siltä, että kaupunkien koulut ovat jakautumassa maahanmuuttajien vuoksi hyviin ja huonoihin. Useampi kuin joka toinen opettaja ajattelee näin. Kuitenkin yhdeksän opettajaa kymmenestä on sitä mieltä, ettei maahanmuuttajille pidä perustaa omia kouluja tai päiväkoteja vaan opetusta on annettava kantaväestöön kuuluvien oppilaiden kanssa.
...

Monen opettajan mielestä maahanmuuttajaoppilailla on usein vaikeuksia koulun käytänteiden kanssa: siinä, miten koulussa ollaan, mihin koulu velvoittaa sekä miten aikatauluja ja yhteisiä sopimuksia kuuluu noudattaa.

Maahanmuuttajaoppilaat ja heidän vanhempansa kaipaavat opettajien mielestä lisää tietoa kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä, koulun toimintakulttuurista ja jopa käyttäytymisestä. Myös maahanmuuttaja-isien ja poikaoppilaiden asenteissa naisopettajia kohtaan on usean opettajan mielestä parannettavaa.
...

Opettajien vastauksista nousevat esille myös, että maahanmuuttajat eivät ymmärrä läksyjen ja liikuntatuntien merkitystä. Vanhemmat eivät aina käsitä, ettei kesken lukuvuoden voi pitää pitkiä omia lomia, ettei todistuksia tekaista, ettei numeroita voi ostaa ja ettei lukio ole mikään taivaspaikka.
...

Opettajien mielestä maahanmuuttajien koulutuksessa keskeisintä on suomenkielen opetus. Sitä on nykyisellään liian vähän. Osa opettajista olisi valmis suomenkielen pakkosyöttöön jopa omankielisen opetuksen kustannuksella sekä tehokurssein. Tavalliseen opetukseen maahanmuuttajat pitäisi siirtää vasta, kun kieli on hallinnassa.
...

Vaikka osa opettajista on sitä mieltä, ettei kantaväestön oppilaille ole mitään hyötyä siitä, että koulussa tai päiväkodissa on myös maahanmuuttajia, valtaosa sanoo, että se rikastuttaa, auttaa hyväksymään erilaisuutta, hälventää ennakkoluuloja, lisää suvaitsevaisuutta ja vähentää rasismia. Osa huomauttaa myös, että se auttaa oppilaita ymmärtämään kielitaidon merkityksen.
...

Vastaajien mielestä monikulttuurisuus on nykypäivää ja rikkaus. Suvaitsevaisuus osa elämisen taitoa nykymaailmassa. Edellytyksenä on, että opettajat saavat riittävästi koulutusta maahanmuuttajien opetukseen. Kahdeksan opettajaa kymmenestä sanoo, että ei ole saanut tällaista koulutusta. Opettajat pitävät saamaansa koulutusta maahanmuuttajien opetukseen täysin riittämättömänä.
...

Opettaja

Karua luettavaa, vaikka välillä opitut liturgiat vielä yrittävät nostaa päätänsä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

mitäs mitäs

Quote"Maahanmuuttajille pitää kertoa, että lasten pitää päästä kouluun jokaisena päivänä eikä lasta voi jättää rangaistukseksi kotiin. He tarvitsevat tietoa tyttöjen pukeutumisesta muun muassa liikuntatunneilla ja uimisesta."
Keistähän maahanmuuttajista nyt taas on kyse? Fazereista vai Finlaysoneista?

QuoteOpettajista näyttää selkeästi siltä, että kaupunkien koulut ovat jakautumassa maahanmuuttajien vuoksi hyviin ja huonoihin.
Aika rankkaa vihapuhetta opettajilta. Maahanmuuttajien vuoksi. Nyt äkkiä sensitiivisyyskoulutukseen, jossa konsultti kertoo miten asiat oikeasti ovat.

QuoteRatkaisu on opettajien mielestä asuntopolitiikassa. Kolme neljästä opettajasta sanoo, että maahanmuuttajia olisi ohjattava asuntopolitiikalla asumaan eri puolille maata.
Asiaa pitäisi kysyä ehkä enemmän yhteiskuntaopin opettajilta kuin kuvaamataidon opettajilta. Ihmisellä on oikeus valita asuinpaikkansa. Ei sille mitään voi, että Fazerit ja Finlaysonit tykkäävät säpinäisemmistä paikoista kuin Pihtipudas.

QuoteVastaajista 77 prosenttia työskentelee entisen Länsi-Suomen tai Etelä-Suomen läänissä.
Olisi ehkä mielenkiintoisempaa tehdä tällainen kysely vain sellaisille opettajille, jotka jo elävät suuren monikulttuuriunelman kanssa. Jostain haisevan Impivaaran tai Perä-Pyongyangin yläasteelta on varmasti helppo lirkutella mokuliturgiaa.

Jos käy niin huonosti, että tätä kehitystä ei pysäytetä ajoissa, niin monikulttuurisuus-korttitalo tulee romahtamaan hyvin rumissa merkeissä. Sitten kysytään, että miksi mitään ei tehty, ja kuinka emme nähneet tätä ennalta.




rähmis

Toimituksessa on itku päässyt, kun tällaista vihatekstiä on pitänyt julkaista.

Vaikka vastaajien mielestä monikulttuurisuus on nykypäivää ja rikkaus (vaikka juuri tuota toteamaa ennen tuli palstakilometri kuraa voimavaraistajien niskaan, tämän luettani voin huokaista helpotuksesta. Me ollaan voitettu tämä peli.

Suvaitsija

"Tosiaan, kaikki menee täällä päin helvettiä RIKKAUSSUVAITSEVAISUUSVOIMAVARA, joten olisi ihan suotavaa RASISMIMONIMUOTOISUUSVOIMAUTUS, että mamujen määrää rajoitettaisi ERILAISUUSHYVÄKSYMISMONIKULTTUURI...köh"

Kyseessä on siis pahanlaatuinen Touretten oireyhtymään liittyvä äänellinen pakkoliike, mokulalia, jossa potilaalla on pakonomainen tarve toistaa vakiomokutuksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Touretten_oireyhtym%C3%A4
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Veli Karimies

Onkohan ne saksalaisia vai kanadalaisia maahanmuuttajia jotka tuhoaa koulun ilmapiirin häiriökäyttäytymisellä ja väkivallalla?

P

Quote from: rähmis on 22.02.2011, 18:42:39
Toimituksessa on itku päässyt, kun tällaista vihatekstiä on pitänyt julkaista.

Vaikka vastaajien mielestä monikulttuurisuus on nykypäivää ja rikkaus (vaikka juuri tuota toteamaa ennen tuli palstakilometri kuraa voimavaraistajien niskaan, tämän luettani voin huokaista helpotuksesta. Me ollaan voitettu tämä peli.

Odotan innostuneena Päivi Lipposen vastinetta Opettajalehdessä...  Varmaan Päikky sitä jo naputtelee kasaan tietokoneellaan.. ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Suvaitsija on 22.02.2011, 18:43:14
"Tosiaan, kaikki menee täällä päin helvettiä RIKKAUSSUVAITSEVAISUUSVOIMAVARA, joten olisi ihan suotavaa RASISMIMONIMUOTOISUUSVOIMAUTUS, että mamujen määrää rajoitettaisi ERILAISUUSHYVÄKSYMISMONIKULTTUURI...köh"

Kyseessä on siis pahanlaatuinen Touretten oireyhtymään liittyvä äänellinen pakkoliike, mokulalia, jossa potilaalla on pakonomainen tarve toistaa vakiomokutuksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Touretten_oireyhtym%C3%A4


Pitää värkätä nettiin ylimenokaudeksi tuosta kärsiville korsonaattorin kaltainen mokunaattori-ohjelma, joka lisää kuivaan asiatekstiin automaattisesti nuo "Monimuotoisuudet, rikkaudet ja voimavarat yms.". Auttaa opettajistoa pääsemään yli diskurssimuutoksesta kevyemmin?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

kohmelo

QuoteKolmannes riittäisi osuudeksi
Maahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista, katsovat opettajat.
...

Itseisarvohan on monikulttuurisuuden omaksuminen, mutta liikaa monikulttuurisuutta aiheuttaa vaikeuksia omaksua monikulttuurisuutta...

KTM

QuoteOpettajien vastauksista nousevat esille myös, että maahanmuuttajat eivät ymmärrä läksyjen ja liikuntatuntien merkitystä. Vanhemmat eivät aina käsitä, ettei kesken lukuvuoden voi pitää pitkiä omia lomia, ettei todistuksia tekaista, ettei numeroita voi ostaa ja ettei lukio ole mikään taivaspaikka.

Mitä hirveää rasismia, nyt täytyy saada myös opettajiksi lisää maahanmuuttajia että nämä epäkohdat korjautuvat ja opettajakunta alkaa käyttäytyä tulijoiden kulttuurin mukaisesti.

ElenaDaylights

Quote from: Iloveallpeople on 22.02.2011, 18:17:06
Quote
Maahanmuuttajaoppilaat ja heidän vanhempansa kaipaavat opettajien mielestä lisää tietoa kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä, koulun toimintakulttuurista ja jopa käyttäytymisestä. Myös maahanmuuttaja-isien ja poikaoppilaiden asenteissa naisopettajia kohtaan on usean opettajan mielestä parannettavaa.


Opettajien vastauksista nousevat esille myös, että maahanmuuttajat eivät ymmärrä läksyjen ja liikuntatuntien merkitystä. Vanhemmat eivät aina käsitä, ettei kesken lukuvuoden voi pitää pitkiä omia lomia, ettei todistuksia tekaista, ettei numeroita voi ostaa ja ettei lukio ole mikään taivaspaikka.


Kertooko jotain mamu- kodin kulttuurikasvatuksesta?
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Ernst

Nuiva opettaja on kaunis näky keväällä - yhtä kaunis kuin kokoomusnainen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Wanhapoika

En tiedä mikä tilanne on muilla paikkakunnilla, mutta ainakin Helsingin kaupungin opetusvirasto on täydellisesti polvillaan maailman parhaan kansan (kor. 3:110) edessä. Tai näin voi ainakin päätellä kaupungin opetusviraston tuottamista Ikkuna islamiin -oppaista, joissa maailman parhaan kansakunnan imaamit ym. edustajat kertovat koulujen henkilökunnille miten maailman parhaan kansakunnan edustajien kanssa toimitaan.
Esim:

"Kaikkien ihmisten luontainen olotila on islam, joten puhutaan islamiin palaamisesta eikä kääntymisestä"
"Tyttären odotetaan pysyvän kotona äidin apuna sen sijaan että hän keskittyisi koulutyöhön"
"Islamilaisissa maissa lasten lievä ruumiillinen kuritus on vanhempien ja opettajan itsestäänselvä oikeus, johon puuttuminen tuntuu perheen sisäisiin asioihin sekaantumiselta"
"Tytöillä on kotitöiden vuoksi paljon poissaoloja"
"Myös muu kuin muslimi voi tehdä hyvää"
"10-vuotiaasta eteenpäin pojat ja tytöt eivät voi olla ystäviä keskenään"
"Lasta ei tule johdattaa uskontojen eroavuuksiin liittyviin keskusteluihin ja väittelyihin"
"Ainoa varsinainen auktoriteetti on Koraani ja profeetta Muhammedin perimätieto"
IKKUNA ISLAMIIN
Islam-aineisto Helsingin koulujen käyttöön
Helsingin kaupungin opetusvirasto, 1998


"Monet asiat muslimien vakauksessa ja siihen liittyvissä traditioissa voivat herättää opettajissa ihmetystä, jopa ärtymystä. Opettaja saattaa nähdä asian niin, että lapsi joutuu jäämään jostain hänen mielestään tärkeästä syrjään. Opettajalla on oikeus mielipiteeseensä mutta omien näkemysten julkituominen huoltajalle, lapsesta puhumattakaan, voi loukata ja aiheuttaa särön tulevassa kodin ja koulun yhteistyössä"
"Niissä tapauksissa, joissa islamilla on perheessä keskeinen rooli, koululta odotetaan monenlaista asioiden huomioimista"
"Perjantairukoukseen pitäisi 10-v täyttäneiden poikien osallistua joka viikko"
"Koulun arvomaailma koetaan monessa suhteessa sellaiseksi, ettei siihen haluta muslimeina sitoutua"
"Moni opettaja kuvittelee edelleenkin, että nainen ei ole samanarvoinen kuin mies"
"Lasten ei haluta antaa itsenäistyä suomalaisessa mielessä, sillä lasten halutaan antaa olla lapsia"
"Myös muslimimaissa yksi syy yhteiskunnallisiin ongelmiin on, että perheet eivät elä islamin arvojen mukaan"
"Sosiaalinen paine on suuri somalien keskuudessa ja se tekee heistä hyvin herkkiä ja alhaisen sietokyvyn omaavia uskonnollisista asioista poikkeamiselle"
IKKUNA ISLAMIIN 2
Islam-aineisto Helsingin koulujen käyttöön
Helsingin kaupungin opetusvirasto


Lukekaapa nämä helsinkiläisten veronmaksajien kustantamat kufrimaikkojen alistumisoppaat, jos saatte käsiinne.
Saatavilla ainakin joistain pääkaupunkiseudun kirjastoista.
Lukekaa istuen.


Eino P. Keravalta

QuoteItseisarvohan on monikulttuurisuuden omaksuminen, mutta liikaa monikulttuurisuutta aiheuttaa vaikeuksia omaksua monikulttuurisuutta...

Liika monikulttuurisuus on pahasta, koska se tuo niin räikeällä tavalla esille monikulttuurin mielettömyyden. Jos monikulttuuria olisi vain vähän, hulluus ei niin paljastuisi. Viinitynnyrissäkin voi olla virtsaa kahvikupillinen eikä sitä kukaan huomaa. Mutta jos sitä on kolmannes niin johan huomataan!

Monikultturisteilla tuntuukin olevan sellainen lapsenusko, jonka mukaan monikulttuurisuus voidaan pitää tietyllä tasolla Suomessa, esimerkiksi kymmenessä prosentissa tasaisesti levittäytyneenä. Mutta kun ei voida. Ei nykymenolla: monikulttuuristajaa lappaa sisään tuhansia ja tuhansia joka vuosi samalla, kun maassa jo olevat lisääntyvät minkä ehtivät. Niinpä tullaan hyvin pian tasolle, jossa monikulttuuri alkaa jo todella häiritä yhteiskuntarauhaa ja maan taloutta. Sitten ei olekaan enää kellään kivaa. Mutta mitä on enää tehtävissä? Ne ovat jo täällä!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

pw

QuoteMyös maahanmuuttaja-isien ja poikaoppilaiden asenteissa naisopettajia kohtaan on usean opettajan mielestä parannettavaa.

Ei hätää koska rikkaus ja voimavara. Ja kohtaamisteoria ja voimauttaminen. Monimuotoisuus. Moneus.

nimetönkeskustelija

QuoteLähes puolet opettajista asettaa maahanmuuttajien kiintiön rajaksi 20 tai 30 prosenttia. Joka 16. opettaja olisi valmis siihen, että raja on vasta 50 prosentissa oppilasmäärästä. Liki kolmannes opettajista ei halua kiintiöitä.

Ja homma on otsikoitu että "kolmannes riittäisi...". Oikeampi otsikko olisi "kolmannes on jo liikaa...".

Samalla tästä käy ilmi, että jos vain joka 16. opettaja haluaa että raja on 50 %:ssa, tarkoittaa se sitä, että opettajista ylivoimainen valtaosa kammoksuu mokukouluja.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

ibn ghul

Quote from: Wanhapoika on 22.02.2011, 20:39:42
"Kaikkien ihmisten luontainen olotila on islam, joten puhutaan islamiin palaamisesta eikä kääntymisestä"
"Tyttären odotetaan pysyvän kotona äidin apuna sen sijaan että hän keskittyisi koulutyöhön"
"Islamilaisissa maissa lasten lievä ruumiillinen kuritus on vanhempien ja opettajan itsestäänselvä oikeus, johon puuttuminen tuntuu perheen sisäisiin asioihin sekaantumiselta"
"Tytöillä on kotitöiden vuoksi paljon poissaoloja"
"Myös muu kuin muslimi voi tehdä hyvää"
"10-vuotiaasta eteenpäin pojat ja tytöt eivät voi olla ystäviä keskenään"
"Lasta ei tule johdattaa uskontojen eroavuuksiin liittyviin keskusteluihin ja väittelyihin"
"Ainoa varsinainen auktoriteetti on Koraani ja profeetta Muhammedin perimätieto"
IKKUNA ISLAMIIN
Islam-aineisto Helsingin koulujen käyttöön
Helsingin kaupungin opetusvirasto, 1998

Ei jumalauta, aina kun luulee että ei mitään järkyttävämpää voi enää olla niin joka päivä napsahtaa lisää entistä pahempaa tavaraa. Miten tällainen voi oikeasti olla mahdollista että tällaista paskaa tuotetaan ja jaetaan ja ilmeisesti vielä oletetaan että tämä oikeasti otetaan huomioonkin opetuksessa ja yhteiskunnassa. Tällainen täytyy ihan oikeasti lopettaa kokonaan ja mielellään jo eilen.

Noita voisi tietysti joku jakaa vaalimateriaalina, tilaa vaan pinon ja lyö kanteen 'Perussuomalaiset' tai 'Muutos' leiman... Tosin lukijat varmaan luulisivat tekaistuksi materiaaliksi ja haastaisivat oikeuteen rasististen ennakkoluulojen levittämisestä.
"Jos ihmisille sanoo, että heidän kultturinsa on perseestä, miten heidän voi olettaa äänestävän sellaisen väitteen esittäjää?" (John King: Human Punk, s 242)

Vera

Itse asiassa kun lukumääristä on kyse, miksi kukaan ei koskaan määrittele mikä on maahanmuuttajaoppilas?

Siis oletan että kyse ei ole kansalaisuudesta eikä etnisyydestä vaan siitä tarvitseeko oppilas jotain maahanmuuttajapalveluita, mutta onko kukaan määritellyt sitä tarkemmin?

nimetönkeskustelija

Quote from: Vera on 22.02.2011, 21:44:37
Itse asiassa kun lukumääristä on kyse, miksi kukaan ei koskaan määrittele mikä on maahanmuuttajaoppilas?

Siis oletan että kyse ei ole kansalaisuudesta eikä etnisyydestä vaan siitä tarvitseeko oppilas jotain maahanmuuttajapalveluita, mutta onko kukaan määritellyt sitä tarkemmin?


Se ei palvelisi suvaitsevaiston agendaa. Samalla tavalla aina sanotaan, että maahanmuuttokriitikot haluavat "sulkea rajat". Tosiasiassa maahanmuuttopolitiikka voidaan rinnastaa veropolitiikkaan. Ei aina tarvitse olla vain 0 tai 100 % verot. Prosentti voi olla myös tuolta väliltä ja lisäksi eri asioita voidaan verottaa eri tavalla. Yksi tärkeimmistä maahanmuuttopolitiikan välineistä olisikin eri maahanmuuttajaryhmien erottelu. Sen jälkeen pitäisi tukea hyödyllistä ja tuottavaa maahanmuuttoa ja estää vaarallista tai kallista maahanmuuttoa. Tämän pitäisi olla yhtä luonnolista kuin veropolitiikankin.

Politiikalla jossa maahanmuuttajat leimataan yhdeksi ryhmäksi, saadaan tiettyjen ongelmaryhmien ongelmat vähäteltyä, mutta samalla ne maahanmuuttajat, jotka eivät aiheuta ongelmia vaan ovat jopa tuottavia, leimautuvat negatiivisesti.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

OTU

Quote from: Wanhapoika on 22.02.2011, 20:39:42

 
IKKUNA ISLAMIIN
Islam-aineisto Helsingin koulujen käyttöön
Helsingin kaupungin opetusvirasto, 1998


Tuossa kun vaihtaa sopiviin paikkoihin: natsismi...Mein Krampf...H:n perintö
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Entti

Kyllähän luokka voi olla hyvinkin monikulttuurinen ja -kielinen eikä siitä mitenkään välttämättä synny yhtään mitään ongelmia. Mullakin on yli puolet oppilaista kahden kulttuurin kodeista ja neljää kieltä löytyy porukan kotikielistä. Härmäläiset perusperunanenät ovat ihan vähemmistö! Se on vaan hienoa bonusta, mitä koulutyöhön erilaisista taustoista tulee! Kyllä! Monikulttuurisuus todella ruleZ!!!

Mutta jotta näin voi sanoa, on tunnustettava: Eipä ne olekaan niitä oikeita ja varsinaisia  etnoja! Saksa, USA ja Ruotsi lähtömaina, suomenruotsalaiset päälle...
Kieli on meissä kaikissa olemassa jo geneettisenä mahdollisuutena. Ihminen on olemukseltaan "kielieläin", joka on geneettisesti kykenevä kielelliseen itsetutkiskeluun, kielenkäytön ja ajattelun rajoitukset ovat rajoituksia ihmisyyttä ja ihmisluontoa vastaan.
Salman Rushdie (Iivi-Anna Masson mukaan

Roope

Quote from: Vera on 22.02.2011, 21:44:37
Itse asiassa kun lukumääristä on kyse, miksi kukaan ei koskaan määrittele mikä on maahanmuuttajaoppilas?

Kiikkerä kysymys, koska yhdeksi erityiseksi koulujen positiivisen syrjinnän rahoituksen kriteeriksi halutaan maahanmuuttajaoppilaiden määrä. Kuten myös julkiselle sektorille kaavailtujen maahanmuuttajakiintiöiden. Ja sama juttu esimerkiksi kuntien valtionosuuksien suhteen, joiden suuruus halutaan suhteuttaa maahanmuuttajien osuuteen kunnan asukkaista.

Koskaan ei edetä keskustelussa niin pitkälle, että todettaisiin maahanmuuttajien (ja maahanmuuttajataustaisten) olevan tarpeiltaan ja palvelujen käytöltään huomattavasti kantaväestöä heterogeenisempaa porukkaa. Jotkut ryhmät eivät tarvitse suomalaiselta yhteiskunnalta käytännöllisesti katsoen yhtään mitään ja toiset taas ihan kaiken mahdollisen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

LW

Tässä täytyy huomata se, että mamuoppilaiden määrää kouluissa ei yksinkertaisesti ole mahdollista rajata, ellei:

a) Maahanmuuttoa pidetä tarkasti rajattuna siten, että edes etnisesti värisevissä lähiöissä ei ole liian suurta osuutta varsinaisia lapsia ja nuoria.
b) Varsinaisia pakkosijoiteta hajautetusti ympäri maata ja pidetä huolta siitä, että he myös pysyvät siellä, minne heidät on asetettu. Tällöin rikastava maahanmuutto voi olla huomattavasti laajempaa, joskin varjopuolena käytännössä koko kansa saa väriä ja värinää harmaaseen arkipäiväänsä, mistä seuraa helposti väärin äänestämistä ja muuta anteeksiantamatonta.
c) Päätetä, että niiden rajojen ylittäminen onkin loppujen lopuksi ihan hyvä juttu, siihen ei kannata oikeastaan kiinnittää huomiota, ja eri mieltä oleminen on rasismia. Ks. Ruotsi.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Octavius

Quote from: Roope on 22.02.2011, 23:45:15
Quote from: Vera on 22.02.2011, 21:44:37
Itse asiassa kun lukumääristä on kyse, miksi kukaan ei koskaan määrittele mikä on maahanmuuttajaoppilas?

Kiikkerä kysymys, koska yhdeksi erityiseksi koulujen positiivisen syrjinnän rahoituksen kriteeriksi halutaan maahanmuuttajaoppilaiden määrä. Kuten myös julkiselle sektorille kaavailtujen maahanmuuttajakiintiöiden. Ja sama juttu esimerkiksi kuntien valtionosuuksien suhteen, joiden suuruus halutaan suhteuttaa maahanmuuttajien osuuteen kunnan asukkaista.

Koskaan ei edetä keskustelussa niin pitkälle, että todettaisiin maahanmuuttajien (ja maahanmuuttajataustaisten) olevan tarpeiltaan ja palvelujen käytöltään huomattavasti kantaväestöä heterogeenisempaa porukkaa. Jotkut ryhmät eivät tarvitse suomalaiselta yhteiskunnalta käytännöllisesti katsoen yhtään mitään ja toiset taas ihan kaiken mahdollisen.

Käsittääkseni tuo mekanismi toimii jo vahvana, kriteerinä on tosin jostain syystä vieraskielisyys eikä kultamunapotentiaalisuus.

Kts. esim: http://www02.oph.fi/asiakkaat/rahoitus/rahjulk10/PERUSOPETUS.pdf
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Juha J.

Kansankynttilät, niin paljon kuin heitä kunnioitankin, eivät loputtomiin kestä voimavaroja. Ei, vaikka nuoret opettajat on aivopes...koulutettu mokutuksen lähettiläiksi.

Hauska tuo otsikon "riittäisi".
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

AaJii

QuoteMaahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista

Tähän olisi kiva saada tarkennusta. Tarkoitetaankohan tällä sitä, että kun monikulttuurisuutta on koulussa liikaa, se ei enää näytäkään siltä oppikirjojen ihanalta onnelalta?

Kyllä aika surullista tekstiä oli koko artikkeli. Siltä näyttää, että jonkinlainen valkopako tässä on suoritettava ennen kun lapset on kouluiässä.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Eino P. Keravalta

Kirjoituksessa siis epäsuorasti sanotaan, että maassamme on jo liikaa ongelmaperäisiä maahanmuuttajia, koska heidän määränsä on jo ylittänyt sietokyvyn joissakin kouluissa ja joissakin lähiöissä.

Suomessahan ei voida - ainakaan vielä - Neuvostoliiton tapaan pakkosijoittaa ihmisiä, joten ongelmaperäisten maahanmuuttajien luontainen slumminmuodostuskyky on jo johtanut kestämättömiin tilanteisiin.

Niinpä ainoa ratkaisu on, että ongelmaperäinen maahanmuutto yksinkertaisesti lakkautetaan. Eikä sekään enää auttaisi, koska synnytyskoneet ovat jo täällä. Sen sijaan hyödyllistä maahanmuuttoa voidaan mieluusti jatkaa ja sen osuutta jopa lisätä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Pillar of Autumn

Quote from: P on 22.02.2011, 18:49:53
Pitää värkätä nettiin ylimenokaudeksi tuosta kärsiville korsonaattorin kaltainen mokunaattori-ohjelma, joka lisää kuivaan asiatekstiin automaattisesti nuo "Monimuotoisuudet, rikkaudet ja voimavarat yms.". Auttaa opettajistoa pääsemään yli diskurssimuutoksesta kevyemmin?

Sitä odotellessa..
http://puppulausegeneraattori.fi/?avainsana=monikulttuurisuuden+rikkaus

Puppu 1
Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että monikulttuurisuuden rikkaus yksinkertaistaa viimeaikaisia absurdeja väittämiä.

Puppu 2
Vaikka osaltamme onkin saatettu syyllistyä laiminlyönteihin, voidaan taholtamme kuitenkin todeta, että monikulttuurisuuden rikkaus noudattaa epäilemättä ideatasolla järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja.

Suorastaan ällistyttävää huomata että puppulausegeneraattori osaa tämän homman paremmin kuin yksikään mokutusmaisteri.

roskis

Eiköhän monikulttuuri olisi jo vuosien saatossa luonut maailman ympäri kiertävän kädet yhteen liittävän ketjun luonut jos se pystyisi toimia. Sen takiahan ihmiset hakeutuvat kaltaistensa joukkoon, jotta voidaan olla siellä, missä omat ajatukset, omat arvomaailmat ja oma näkemys hyvästä elämästä on valtavirtaa, eikä niin, että joudutaan jääräpäisesti pitämään kiinni omasta näkemyksestä kokien kokoajan uhkaa ja vääriä ajatuksia omiaan vastaan. Ei maapallo NIIN iso ole, etteikö tällainen universaali totuus olisi jo toteutunut aikaa sitten jos se olisi mahdollista. Tällöin ei Kiljusenkaan tarvitsisi huolehtia, koska linnut eivät voisi lentää rajojen yli, kun niitä ei tarvittaisi. Monikulttuurisuus toimii vain silloin, kun saadaan tarpeeksi vähän selkeästi erilaisesta kulttuurista tulevia maahan ja heitä saadaan "aivopestyä" meidän arvoihin ja jotka voivat pitää pienen osan omaa kulttuuriaan. Ei monikulttuuria käytännössä voi toteuttaa, joko yrittämällä sulauttaa vähemmistökulttuuria hyväksymään enemmistön kulttuuria tai kyykyttämällä enemmistöä sopeutumaan vähemmistön vaatimuksiin.

Opettaja-lehti sen todistaa monettakohan kertaa, että vähemmistökulttuurin edustajat joutuvat luopumaan suuresta osasta omaansa tai taistella loputtomiin valtakulttuuria vastaan, aiheuttaen pelkkiä ongelmia tai kääntämällä enemmistön päät hyväksymään heidän tahtonsa.

Itse näen, ettei monikulttuuria kertakaikkiaan pysty tekemään, se joko tulee automaagisesti toimimaan tai se ei toimi koskaan ja se riippuu täysin vähemmistökulttuurista ja sen edustajien määrästä. Monikulttuuriin ei pysty pakottamaan, niinkuin yleisesti eräissä piireissä luullaan ja että monikulttuuri ei toimi vain suvaitsemattomuuden takia.

Tuskin opettajat ovat niin ilkeitä ja ennakkoluuloisia, että heidän mielestään luokkien opetus ei toimi, jos sinne saadaan kansainvälistä väriä paimentolaisten muodossa. Heillä on omakohtaisia kokemuksia asiasta ja nykyisen valtamielipiteen mukaan, niistä ei saa puhua suoraan, ne pitää niellä, ettei leimaudu suvaitsemattomaksi tai huonoksi opettajaksi. Sääliksi käy sekä opettajia, että poliiseja ja muita palveluammattien edustajia, joiden suut on kapuloitu, valoa tunnelin päässä ei näy ja silti pitäisi jaksaa päivästä toiseen, vaikka itse näkee huonoja esimerkkejä työssään kokoajan.

PS. Olisihan se mullistavaa, jos joskus jätettäisiin leimaamatta kaikki maahanmuuttajat ja edes kerran sanottaisiin millaisista taustoista tai mahdollisesti jopa maista, ongelmat saapuvat maahan ja luokkahuoneisiin.

PPS. Anteeksi vuodatukseni. Olen hieman jaska pankkaaja.

Pliers

Quote from: Iloveallpeople on 22.02.2011, 18:17:06
Quote
Maahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista, katsovat opettajat.

Opettaja

Multa loppuu sanat. En todella enää tiedä mitä sanoa.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

RP

QuoteOpettaja-lehden kyselyn mukaan noin puolessa peruskouluista on maahanmuuttajia alle 10 prosenttia oppilaista. Noin joka viidennessä peruskoulussa joka viides oppilas on maahanmuuttaja. Vajaassa 10 prosentissa kouluja ei ole maahanmuuttajaoppilaita lainkaan.

12 prosenttia vastaajista työskentelee kouluissa, joiden oppilaista suuri määrä eli 30–50 prosenttia on maahanmuuttajia.

QuoteOpettajien mielestä maahanmuuttajien osuutta kouluissa ja päiväkodeissa pitäisi rajoittaa. Tätä mieltä on lehden kyselyn mukaan noin 41 prosenttia kaikista opettajista.
---

Lähes puolet opettajista asettaa maahanmuuttajien kiintiön rajaksi 20 tai 30 prosenttia. Joka 16. opettaja olisi valmis siihen, että raja on vasta 50 prosentissa oppilasmäärästä. Liki kolmannes opettajista ei halua kiintiöitä.

Olisi muuten ollut mielenkiintoista nähdä oliko mielipiteiden ja maahanmuuttajien määrän välillä yhteyttä. Eli esimerkiksi oliko tuo liki kolmannes, joka ei kannata kintiöitä erityisesti niistä kouluista, joissa on paljon vai niistä, joissa on vähän tai ei ollenkaan mamulapsia?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/