News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-02-20 IL: Tasa-arvovaltuutettu syynää yliopistot

Started by AIP, 20.02.2011, 05:51:36

Previous topic - Next topic

AIP

Tasa-arvovaltuutettu haluaa kaikilta yliopistoilta ja korkeakouluilta tietoa tasa-arvon toteutumisesta.

...
Taustalla on lainmuutos, joka lisäsi yliopistojen autonomiaa valtioon nähden. Valtuutettu haluaa seurata tasa-arvon toteutumista tässä uudessa tilanteessa.

- Opiskelijoissa on vankka naisenemmistö, mutta professoreista enemmistö on edelleen miehiä, muistuttaa tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen.

Tasa-arvo nousi puheenaiheeksi joulukuussa Tampereen yliopiston rekrytointien takia. Valtuutettu pyysi selvitystä yliopiston tasa-arvosuunnitelmasta ja rekrytoinneista.
...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011022013223596_uu.shtml

Niinpä niin.

ämpee

Eikös tasa-arvovaltuutettu ole ihan itseoikeutettu hakemaan tietonsa ihan itse, eikä kuormittamaan muita omien oikkujensa mukaan ?
Minä ainakin näyttäisin tuollaiselle tasa-arvovaltuutetulle ihan vilpitöntä keskisormea.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Marius

Tasa-arvo syynääjällä näyttäisi olevan todella paha luonnevika miehiä vastaan.
Pitäisin henkilöä jo pelkästään tämän johdosta täysin epä-pätevänä virkaansa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

VeePee

Quote from: AIP on 20.02.2011, 05:51:36
Tasa-arvovaltuutettu haluaa kaikilta yliopistoilta ja korkeakouluilta tietoa tasa-arvon toteutumisesta.
...
Taustalla on lainmuutos, joka lisäsi yliopistojen autonomiaa valtioon nähden. Valtuutettu haluaa seurata tasa-arvon toteutumista tässä uudessa tilanteessa.

- Opiskelijoissa on vankka naisenemmistö, mutta professoreista enemmistö on edelleen miehiä, muistuttaa tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen.

Tämähän on itse asiassa hyvä juttu. Olen ihan varma, että tasa-arvovaltuutettu pyrkii korjaamaan tilannetta lisäämällä miesopiskelijoiden määrää.

Tilitantti

Quote from: VeePee on 20.02.2011, 08:55:17
Quote from: AIP on 20.02.2011, 05:51:36
...

Tämähän on itse asiassa hyvä juttu. Olen ihan varma, että tasa-arvovaltuutettu pyrkii korjaamaan tilannetta lisäämällä miesopiskelijoiden määrää.
Ihan alkoi hymyilyttämään.  :D

Jaku

Taustalla on lainmuutos, joka lisäsi yliopistojen autonomiaa valtioon nähden.

Mikä tämä on? Olisikos RKP suosiollinen jos Ahvenanmaan autonomiaa lisättäisiin valtioon päin?

Jos vähemmällä määrällä opiskelijoita tulee enemmän Professoreita ei miesopiskelijoiden määrän lisäämisessä varmaan mitään väärää ole?

Samalla tasa-arvo valtuutettu voisi puuttua epäkohtaan missä vain miehet pakotetaan armeijaan, nyt kuulemma naiset jotka aloittavat armeijan ovat motivoituneempia, parempi kuntoisia ja etenee useammin AUK:n ja RUK:n.  :flowerhat:

Jouko

Tasa-arvo, tasapuolisuus ovat hyviä ihanteita mutta kaikenlainen kiintiöiminen on siitä kaukana. Ketään ei tule suosia ihonvärin, sukupuolen, poliittisen suuntauksen, äidinkielen, kulttuurin tai minkään muun kuin kyvykkyyden perusteella.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Turkulaine

Quote- Opiskelijoissa on vankka naisenemmistö, mutta professoreista enemmistö on edelleen miehiä, muistuttaa tasa-arvovaltuutettu

Ymmärrän tämän sanamuodon niin, että tavoitteena saada vankka naisenemmistö myös professorikuntaan.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma