News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-03-19 IL: Halla-aho: tähtäin eduskuntaan

Started by stubing, 31.03.2009, 12:03:40

Previous topic - Next topic

stubing

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903319324275_hi.shtml

QuoteSoinin hylkäämä Halla-aho vakuuttaa, ettei suunnittele omaa puoluetta.

- Näillä näkymin eduskuntavaalit kiinnostavat, ellei mitään aivan ihmeellistä tapahdu, sanoo kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho, joka ei kelvannut perussuomalaisten eurovaaliehdokkaaksi.

Perussuomalaisten riveistäkö?

- Olen sitoutumattomana perussuomalaisten listoilla ollut tähän asti. Tämän tiiviimmäksi se suhde ei varmasti muodostu perussuomalaisten tai minkään muunkaan puolueen kanssa.

Halla-aho vakuuttaa, ettei suunnittele oman puolueen perustamista. Hän aikoo jatkaa Helsingin valtuustossa perussuomalaisten ryhmässä.

- Kaikki järjestelyt ovat voimassa toistaiseksi. Jos järjestelyt lakkaavat toimimasta, niin sitten niitä mietitään uudestaan. Mutta minulla ei omasta puolestani ole mitään ongelmaa perussuomalaisten kanssa.

Halla-ahon kannattajat keräävät kokoon 2 000 nimen valitsijayhdistystä, joka voisi vielä tuoda Halla-ahon ehdokkaaksi eurovaaleihin.

- Minä en ole tämän projektin kanssa tekemisissä. Mulla ei vilpittömästi ole mitään erityisiä suunnitelmia tuon asian suhteen...

Jussi Halla-aho

Quote from: pn on 31.03.2009, 12:37:32
Ei erityisiä suunnitelmia?  ???

"Tiedotusvälineet eivät ole erityisen luotettavia tietolähteitä."
- vanha viidakon sananlasku
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

-gentilhommehki-

Jossain vaiheessa, aika piankin varmaan, täytyy varmaan kertoa avoimesti, onko ehdolla vai eikö ole ja jos on, niin millä listalla.
Tuskinpa on myöskään uskottavaa väittää, että nimienkeruu olisi jotain yksinäisen miehen touhua, kun kuitenkin tiedetään, että Jussi asian on hyväksynyt.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

ämpee

Perustetaan aikamme kuluksi, siis vuoteen 2011 mennessä, Sitoutumattomien Yhteispuolue, SYP, jonka riveihin saa ilmoittautua kansaa edustamaan lupautuvat.

Tällöin Jussikin saa pysyä sitoutumattomana, ja kaikkien ehdokkaiden kannattajat saavat äänestää haluamiensa asioiden puolesta, sekä pitää Homman^^^ kautta ehdokkaitaan kuumina.

Teemoina olisivat kulloinkin esillä olevat yhteiskunnalliset epäkohdat, kuten nykyään on hallitsematon maahanmuutto, sananvapauden huono tila, edustuksellisen demokratian mädännäisyys, ja laeissa olevat oikeustajua loukkaavat epämääräisyydet.

Tuon tarkemmilla ohjelmilla voi pyyhkiä...

Ideana on saada aikaan jotain sellaista joka toimii yli nykyisen puoluekentän, ja todella palvelee kansalaisten etua.
Onhan se kieltämättä aika idealistista, mutta nykyinen systeemi on niin syvältä "etelästä", että jotain on jo pakko tehdä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: -gentilhommehki- on 31.03.2009, 13:08:41

Tuskinpa on myöskään uskottavaa väittää, että nimienkeruu olisi jotain yksinäisen miehen touhua, kun kuitenkin tiedetään, että Jussi asian on hyväksynyt.

Siis Mestari ei ole kieltänyt tätä nimien keruuta, jatketaan siis keräämistä, sekin on jo voitto itsessään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Martel

Teoretisoidaan hetki:

Pienpuolueen tulevaisuus riippuu siitä, saako se kansanedustajia. Jos Halla-aho olisi eduskuntavaaleissa kuvitteellisen oman siiselipuolueen listalla (ilman muita ehdokkaita), hänen täytyisi saada Helsingistä ehkä n. 12000 ääntä tullakseen valituksi. Riittääkö rahkeet tuohon äänisaaliiseen? Ehkä, ehkä ei. Tunnettuutta (pahamaineisuutta) on tullut lisää, joten Halla-ahon kannatus Hgissä lienee tällä hetkellä lähellä tuota rajaa, tai ainakin yli 5000 äänestäjän.

Riski rannalle jäämisestä on olemassa, mutta kuten sanotaan; "laiva on turvassa satamassa, mutta laivaa ei rakennettu sitä varten".

Jari Martikainen

Quote from: Martel on 31.03.2009, 13:48:08
Teoretisoidaan hetki:

Pienpuolueen tulevaisuus riippuu siitä, saako se kansanedustajia. Jos Halla-aho olisi eduskuntavaaleissa kuvitteellisen oman siiselipuolueen listalla (ilman muita ehdokkaita), hänen täytyisi saada Helsingistä ehkä n. 12000 ääntä tullakseen valituksi. Riittääkö rahkeet tuohon äänisaaliiseen? Ehkä, ehkä ei. Tunnettuutta (pahamaineisuutta) on tullut lisää, joten Halla-ahon kannatus Hgissä lienee tällä hetkellä lähellä tuota rajaa, tai ainakin yli 5000 äänestäjän.

Eduskuntavaaleja varten pitäisikin Helsingistä saada listalle mukaan muitakin ehdokkaita. Yhdelle miehelle 12000 ääntä on aika kova tavoite.

HaH

Quote from: Lyyli on 31.03.2009, 13:20:14

Ja on se kumma,kun Jussista julkastaan tollasia kuvia, ilme on kuin olis kivuliaita peräpukamia. Jopa Höblässä on parempia! Murrr!

Hei Lyyli, mulla olis videolla "Siiseli saunassa". Paljonkos maksaisit? ;D ;D ;D
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Jussi Halla-aho

Quote from: HaH on 31.03.2009, 14:03:07

Ja on se kumma,kun Jussista julkastaan tollasia kuvia, ilme on kuin olis kivuliaita peräpukamia. Jopa Höblässä on parempia! Murrr!

Hei Lyyli, mulla olis videolla "Siiseli saunassa". Paljonkos maksaisit? ;D ;D ;D

Tiedoksesi, että olen juuri hankkimassa haulikkoa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

EL SID

Quote from: Jussi Halla-aho on 31.03.2009, 14:26:11

aijaijaijaijai!!

nyt revitään taas otsikoita Jussista ja aseista    ;D

Ullanlinna

Niin, Kari Pekonenhan on tunnettu eroottisviritteinen kuvaaja, tuttu Iltatyttöjen kuvittaja.

Jussi Halla-aho

Quote from: Ullanlinna on 31.03.2009, 14:30:38

Niin, Kari Pekonenhan on tunnettu eroottisviritteinen kuvaaja, tuttu Iltatyttöjen kuvittaja.

Hän otti useita kuvia, joita IL on käyttänytkin. Nyttemmin juuri tuo on vakiintunut juttujen kuvitukseksi, syystä tai toisesta :)

- nimim. sivullinen.

dothefake

Quote from: EL SID on 31.03.2009, 14:28:01

Kyseessä lienee pumppuhaulikko kesäistä saaristopolkupyräretkeä silmälläpitäen.

aijaijaijaijai!!

nyt revitään taas otsikoita Jussista ja aseista    ;D
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MustaLeski

Quote from: Lyyli on 31.03.2009, 12:23:37
"Hanketta pidetään toivottomana" ??? Ai-jaa, kuka pitää, kuka ei.

Missä noin lukee? Missä, missä? Pitääkö mun hankkia lukulasit???

Alkuasukas

Quote from: ämpee on 31.03.2009, 13:17:18
Perustetaan aikamme kuluksi, siis vuoteen 2011 mennessä, Sitoutumattomien Yhteispuolue, SYP, jonka riveihin saa ilmoittautua kansaa edustamaan lupautuvat.

SYP viittaa vahvasti entiseen pankkiin. Ehdottaisin jotain neutraalimpaa, esim. Isänmaallisten Kansalaisten Liittoutuma, IKL. Sillä ei olisi vanhoja rasitteita takanaan.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Bored.

Quote from: MustaLeski on 31.03.2009, 14:47:55
Quote from: Lyyli on 31.03.2009, 12:23:37
"Hanketta pidetään toivottomana" ??? Ai-jaa, kuka pitää, kuka ei.
Missä noin lukee? Missä, missä? Pitääkö mun hankkia lukulasit???
Käännä päätä vähän oikealle... Tausta-kohdassa lukee muun muassa näin:
QuoteHalla-aho halusi ehdolle eurovaaleihin, mutta perussuomalaisten puoluehallitus ei häntä valinnut. Puheenjohtaja Timo Soinin mukaan ehdokkuuden esti se, että Halla-ahon kannattajat keräsivät jo kaiken varalta nimiä omalle valitsijayhdistykselle. Hanketta pidetään toivottomana. Valitsijayhdistyksen ehdokkaana europarlamenttiin pääseminen vaatisi sadantuhannen äänen vyöryn.

Edit: Vastaavasti... Toimittajia pidetään puolueellisina ja tietämättöminä.  ;)

Lemmy

Toisaalta, eduskuntavaaleihin tarvitsee 100 nimeä. Presidentin vaaliin tarvitsee ei niinkään veltot 20 000  :o
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

HaH

IS: "Videokuvaajavastaisuudestaan tunnettu helsinkiläinen kunnallispoliitikko uhkailee apurahataiteilijoita intternetin vihaverkossa. Sisäasiainministeriö vaatii Poliisille lisämäärärahoja intternetissä mellastavien rasististen viharyhmien tehovalvontaan."
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

reino

Millä tavalla muka Tohtori Vihan itseladattava mannertenvälinen ballistinen kaistahaulikko liittyy tämän aiheen siiseleihin?

Tullaanko persujen puheenjohtajakilpa käymään sarjalataavilla pumppuhaulikoilla Seinäjoen OK Corralissa?

Mika

Quote from: -gentilhommehki- on 31.03.2009, 13:08:41
Jossain vaiheessa, aika piankin varmaan, täytyy varmaan kertoa avoimesti, onko ehdolla vai eikö ole ja jos on, niin millä listalla. Tuskinpa on myöskään uskottavaa väittää, että nimienkeruu olisi jotain yksinäisen miehen touhua, kun kuitenkin tiedetään, että Jussi asian on hyväksynyt.

Joo, olen samaa mieltä. Mahdollisimman avoimin kortein kannattaisi pelata.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

pelle12

Quote from: Alkuasukas on 31.03.2009, 14:49:25

SYP viittaa vahvasti entiseen pankkiin. Ehdottaisin jotain neutraalimpaa, esim. Isänmaallisten Kansalaisten Liittoutuma, IKL. Sillä ei olisi vanhoja rasitteita takanaan.

Joke? ;D IKL:llä taitaa olla niitä vanhoja rasitteita vielä enemmän kuin SYP:llä. Jos olit tosissasi, pieni vilkaisu Suomen poliittiseen historiaan riittänee.

Alkuasukas

Quote from: pelle12 on 31.03.2009, 19:29:43
Joke? ;D
;D No jos IKL ei kelpaa niin miten olis Isänmaallisen Kansallisuuden Taistelu Rintama ISKTR? Olis jo valmiiks TV:stä tuttu.

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

ämpee

Quote from: Alkuasukas on 31.03.2009, 14:49:25
Quote from: ämpee on 31.03.2009, 13:17:18

No ei, SYP:stä tulee sopivasti vakavaraisen vaikutelma, I-alkuiset lyhenteet saattavat alkaa Iljettämään.

Sitoutumattomuus on aikamme kova sana, vanhoilla valtapuolueilla on liikaakin kaikenlaisia siteitä, joita ne eivät kuitenkaan noudata kuin juhlapuheissa, ja silloinkin vain jos siitä on taktista hyötyä.

Tiikeri

Hyvä ettei omaa puoluetta ole suunnitteilla! Olen sitä mieltä että on liian myöhäistä uuden puolueen perustamiseen kiitos kasvavan rikastuksen.
S.P.Q.R

tommi

QuoteSoinin hylkäämä Halla-aho vakuuttaa, ettei suunnittele omaa puoluetta.

- Näillä näkymin eduskuntavaalit kiinnostavat, ellei mitään aivan ihmeellistä tapahdu, sanoo kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho, joka ei kelvannut perussuomalaisten eurovaaliehdokkaaksi.

Perussuomalaisten riveistäkö?

- Olen sitoutumattomana perussuomalaisten listoilla ollut tähän asti. Tämän tiiviimmäksi se suhde ei varmasti muodostu perussuomalaisten tai minkään muunkaan puolueen kanssa.

Halla-aho vakuuttaa, ettei suunnittele oman puolueen perustamista. Hän aikoo jatkaa Helsingin valtuustossa perussuomalaisten ryhmässä.

- Kaikki järjestelyt ovat voimassa toistaiseksi. Jos järjestelyt lakkaavat toimimasta, niin sitten niitä mietitään uudestaan. Mutta minulla ei omasta puolestani ole mitään ongelmaa perussuomalaisten kanssa.

Halla-ahon kannattajat keräävät kokoon 2 000 nimen valitsijayhdistystä, joka voisi vielä tuoda Halla-ahon ehdokkaaksi eurovaaleihin.

- Minä en ole tämän projektin kanssa tekemisissä. Mulla ei vilpittömästi ole mitään erityisiä suunnitelmia tuon asian suhteen.

Ei pettynyt, mutta kuitenkin

Halla-aho joutuu blogikirjoitustensa takia syytteeseen uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Hän itse ei kuitenkaan usko, että ehdokkuus kaatui syytteeseen.

- Varmasti se joitakin ihmisiä on häirinnyt, mutta tuskin kukaan perussuomalainen haluaa ääneen myöntää, että tällaisilla poliittisin perustein nostetuilla syytteillä voidaan vaikuttaa ehdokasasetteluun.

Mikä se syy sitten oli, kateusko?

- En minä rupee niillä spekuloimaan.

Oletko pettynyt?

- En ainakaan siinä mielessä, että tämä olisi ollut jotenkin odottamatonta. Luulen että tämä on ollut helmikuusta lähtien selvä tämä asetelma.

Miten luonnehtisit suhdettasi Timo Soiniin?

- Meillä on ollut varsin mutkattomat ja asialliset välit. Eivät kovin tiiviit, mutta toimivat.

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903319324275_hi.shtml
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

tommi

No muumi. Tämä olikin jo linkitettynä alempana  >:(

Homma Forum Moderation Team, palveluksessanne.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Turjalainen

Quote from: Alkuasukas on 31.03.2009, 20:34:21
Quote from: pelle12 on 31.03.2009, 19:29:43
Joke? ;D
;D No jos IKL ei kelpaa niin miten olis Isänmaallisen Kansallisuuden Taistelu Rintama ISKTR? Olis jo valmiiks TV:stä tuttu.

Se on kylläkin Isänmaallinen Suomen Kansallinen Taistelu Rintama
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"