News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

VAALIKONEET, mikä on paras ja toimivin?

Started by MoonShine, 10.02.2011, 10:45:22

Previous topic - Next topic

MoonShine

MTV3:n apparaatti antoi kiistattoman vastauksen; -Juha Malmi-, lähes 80%:n tuloksella.
Ero seuraavaan oli toistakymmentä prosenttiyksikköä. 
Laite toimii parhaiten, kun itse vastaa vain itselleen tärkeisiin ja voimakkaasti kantaa otettaviin kysymyksiin.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Uljanov

MTV3 lienee ainoa "suuri" vaalikone, joka on avattu. Se onkin ottanut takapakkia aiemmista vaaleista, kun enää kysymyksen painoarvoa ei voi kommentoida. On siis tarpeen käyttää mainitsemaasi kikkailua, että jättää vastaamatta sellaisiin kysymyksiin, joilla ei ole äänestyspäätöksen kannalta suurta merkitystä, näin ne eivät myöskään vaikuta tuloksiin.

Uudenmaan vaalipiirin parhaaksi ehdokkaaksi MTV3:n kone arpoo kyllä kaikilla vastaustekniikoilla Johannes Niemisen, joten kikkailu ei omassa tapauksessa muuta tuloksia. Tämä kertoo tietysti siitä, että näkemykset kohtaavat tärkeiden kysymysten lisäksi myös niissä vähemmän tärkeissä.

Sinänsä parasta vaalikoneissa ei ole ne itse tulokset, vaan se, että kiinnostavista ehdokkaista voi nopeasti muodostaa yleiskuvan lukemalla vastaukset läpi.