News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-02-06 HS: Yksi loukkaantui ammuskelussa ravintolassa Tampereen keskustassa

Started by rähmis, 06.02.2011, 19:26:09

Previous topic - Next topic

Tommi Korhonen

Quote from: Ink Visitor on 27.05.2011, 09:19:58
Suomalaismies puolestaan ei ollut läheinen ampujalle, joten hänelle määrättiin rangaistus. Oikeus kuitenkin katsoi, että lievä sakkorangaistus riittää hänelle.

Tämä on tietysti liian helppo maali... Mutta:
Eikö suomalainen voi olla ystävä ulkomaalaiselle? Kukas tässä nyt on rasisti?
Onko ystävyys yleensäkin vapauttava asianhaara avunannossa rikokseen? Täytyypä muistaa tuo jos joskus tulee joku avunantotarve.

Itse päätuomiosta en ehkä valita, kyse ei tosiaan näillä kuvauksilla ollut varsinaisesta murhayrityksestä, ja jos tuo 5 vuotta olisi oikeata kakkua niin olisihan sekin jo jonkinlainen rangaistus. Tuo 'tuomitaanpa suomalainen koska... suomalainen' on vähän oudompi.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

CaptainNuiva

Quote from: Ink Visitor on 27.05.2011, 09:19:58
Ampujaa piilotellut välttyi rangaistukselta, koska oli ampujan ystävä
Pirkanmaan käräjäoikeus totesi torstaina, Ale-bar Pikajunassa tulittaneen Shorsh Rasulzaden ystävä syyllistyi rikoksentekijän suojelemiseen. Silti hänelle ei määrätty minkäänlaista rangaistusta.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194680651621/artikkeli/ale-bar+ampujaa+piilotellut+valttyi+rangaistukselta+koska+oli+ampujan+ystava.html

Yllättävää.
Minun tietääkseni missään laeissa ei ole "Ystävä pykälää".
Tampereella varmaankin voi myös vaikkapa antaa rattijuopolle auton taikka piilottaa ryöstösaaliin jos on todistetavasti ystävä ???
Tovottavasti syyttäjä valittaa niin että korkeimmasta oikeudesta tulee keissistä tämmöinen ennakkopäätös niin näemme miten lakien kunnioitus karisee yhteiskunnasta yhtä nopeasti kuin puiden lehdet syksyisen puhurin jälkeen...Tai sitten saamme aikanaan ennakkopäätöksen myötä vahvistuksen siitä että tuplastanu on voimissaan myös lain käytössä ja ihmiset eivät ole tasa-arvoisia lain edessä. 
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jaakko P.

Oikeus tuskin katsoo forum-tuttuja läheisiksi kampsuiksi. Mutta mielenkiintoinen pikku yksityiskohta silti tämä.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.